Masennus, mitä se on?

kossuauttaa

Itsellä ollut avioero, työttömyyttä, kuolemantapauksia, ongelmia lasten kanssa, ja muutakin ongelmaa, mutta koskaan en ole kokenut masentuneeni. Mutta usein olen tuntenut vitutusta asioiden yhteydessä, onko vituttaminen ja masennus sama asia?
Minulla on auttanut vitutukseen reipas viinan otto silloin kun tilanne on päällä ja vitutus korkeimmillaan.

30

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sauna-Terva-Viina

Laiskuutta se on, monet loispummi työttömät tekeytyvät masentuneiksi.

• JenniJaNinni

Hienoa, että olet selvinnyt ilman masennusta

Masennuta seuraa vaikka koulu/ työpaikka vainosta. jota ei voi selittää mienkään normaaliksi elämiseen kuuluvaksi asiaksi,

Kyllä Masennus on sairaus ja siihen on olemassa lääkitys.

• lääkehoito

Tekosyy vältellä töitä. Ent. Lorvikatari. Esiintyy erittäin usein työttömillä. Lääkehoitona todettu toimivan hikityö vähintään kahdeksantunnin annoksena päivässä.

• ToivottomuusLakastuttaa

Ei ole lorvikatari työttömällä. On toivon menetys, se että ei kelpaa, on turha, halveksittu. Köyhä. Työpaikan saanti ihan oikeasti auttaa: tuo valon ja toivon, mahdollisuuden.

Hyvin köyhän on vaikea hakea töitä. Työnhaku maksaa. Muuttaminen maksaa.

• Anonyymi

Nuo kommentit osoittaa, että kommentoijat ei tunne masennusta millainen se on. Lähi kommentit on ns asian tuntemattomien kommentteja. Vastaan lyhyesti mitä masennus on. Mikään ei oo mittää Ilo ei oo mittää,koska sitä ei tunne ja masentuneen mielestä mikään ei oo iloo, enempääkuin suruakaan. Työtä masentunut voi tehdä, mutta hän tekee sitä kuin kone, koska se eihuvita eikä anna sisältöä, elämään Ystäviä hänellä ei ajan oloon oo koska hän ei ystävistä välitä. Hän masentunut tuntee olevansa elämän ulkopuolinen olento. Itsemurha ajatuksia tosi masentuneella on joka päivä ja hyvin usein hän tekeekin sitten kaula linkun tai hyppää korkealta,koskä tämäkään ei hänestä juuri tunnu miltään ja elämän jättäminen on masentuneelle yhden tekevä asia Ainakaan minä en voi olla kenenkään ihmisen kanssa, koska se on lähinnä kiusa olla ja seurustella jonkun kanssa.
        Monet tämän sivun kommentoijista ei tiedä mitään siitä mitä masennus todella on. Yhdellä sanalla Masentunut elää tyhjiössä!

• Anonyymi

Nuo kommentit osoittaa, että kommentoijat ei tunne masennusta millainen se on. Lähi kommentit on ns asian tuntemattomien kommentteja. Vastaan lyhyesti mitä masennus on. Mikään ei oo mittää Ilo ei oo mittää,koska sitä ei tunne ja masentuneen mielestä mikään ei oo iloo, enempääkuin suruakaan. Työtä masentunut voi tehdä, mutta hän tekee sitä kuin kone, koska se eihuvita eikä anna sisältöä, elämään Ystäviä hänellä ei ajan oloon oo koska hän ei ystävistä välitä. Hän masentunut tuntee olevansa elämän ulkopuolinen olento. Itsemurha ajatuksia tosi masentuneella on joka päivä ja hyvin usein hän tekeekin sitten kaula linkun tai hyppää korkealta,koskä tämäkään ei hänestä juuri tunnu miltään ja elämän jättäminen on masentuneelle yhden tekevä asia Ainakaan minä en voi olla kenenkään ihmisen kanssa, koska se on lähinnä kiusa olla ja seurustella jonkun kanssa.
        Monet tämän sivun kommentoijista ei tiedä mitään siitä mitä masennus todella on. Yhdellä sanalla Masentunut elää tyhjiössä!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osuvasti luonnehdittu, noin se minustakin tuntuu hyvin pitkälle. Sitä elää tyhjiössä, normaalit asiat tuntuvat vieraalta. Kauppaankin menee usein arkaillen, kun muita ihmisiä pitää kohdata. Itse en juurikaan saa katsottua muita silmiin, vain kassaihmistä tervehtiessä.
        Aloitin äsken taas Cipralex-lääkityksen, kun nuo SSRIt hieman vahvistavat itsetuntoa ja tuovat henkistä energiaa.
        Parhaat kesänjatkon toivotukset Sinulle vaan.

• csdsdsdsdsd

On ihmisiä, jotka ovat kokeneet useita syöpiä ja ruumillisia sairauksia, silti masennus ollut heillä pahin sairaus mitä eniten pelkäävät.

• fjbre

Toivottavasti masennukselle naureskelijat itse sairastuvat masennukseen. Olen auttanut masentunutta ihmistä pääsemään uudelleen jaloilleen joten voin sanoa mistä puhun.

• kyllä-se-iskee-

Masennus on sitä, kun kaikki näyttäisi päällisinpuolin olevan kunnossa, mutta kuitenkin masentaa. Vitutus on taas seurausta huonosti menneistä asioista.

• EiSäälitä

Luuserit masentelevat kun ovat saamattomia.

• Anonyymi

Saamattomuus on masennuksen seuraus.

• saksanlääketehdas

Suomessa noin 400 000 syö mielialalääkkeitä.
      lääkärit määrää niitä kuukautiskipuihin, kroonistuneisiin kipuihin kuten selkäsärkyyn jne.
      Lapset lääkitään jo hyvissä ajoin, ettei ne riehu ja rypistele mitään teiniangsteja.
      Vanhuksille määrätään mielialalääkkeitä, noin ohi mennen - jokaisen kotona koetun sydärin jälkeen....puhe vähän sammalta kun ne käy keskushermostoon.
      Mutta ei hätää, kotihoitaja tuo "apteekki pussittaa" sopimuksen ja ränni on auki. Kotona huojuva ei edes tiedä mitä kaikkea sille syötetään. 13 pilleriä menee helposti päivässä. Yhteisvaikutus voi olla koominen.

Näin saksan lääketeollisuus saa pidettyä kansan apaattisena. Vähän viinaa päälle
      eikä pelota ajaa velkamersulla jäisellä tiellä ja ohittaa keltaisen viivan alueella.

eikä se lasti näy huumetesteissä tai puhalluskokeessa

• EiOoKetutusta

Ei ole vitutusta. Ei kovaa elämää. Ei vastoinkäymisiä.

Yllättäen tuli. Se on toivottomuutta. Sitä, että ei jaksa enää pitää matonreunasta kiinni (on pudonnut jo siltä heiluvalta matolta, taas putosi). Ei jaksa. Mitään. Kaikki on turhaa. Ei ole järkeä, missään. Ei auta, vaikka kuinka aina yritti. Minulla ei ole jakoa tässä elämässä. Olen turha.

Jaksoin onneksi pitää kiinni. Nyt olen matolla taas. Toivottavasti sitä ei taas nykäistä.

Tuo kolmas, viimeisin putoaminen oli syvin. Se syvenee näköjään joka kerta. En ole terveydenhuollon apua hakenut. Nää kaksi viimeisintä kertaa matolle on vetänyt se, että sain töitä. Ekalla kerralla vaihdoin työtä ja maisemaa.

En ajattele, että olisin sairastunut masennukseen, mutta olen 3x keraankäynyt rajalla. Jos vielä putoan (matto vedetään yllättäen alta), ja se yhä syvenee, niin ehkä olen rajan ylittönyt?

• rauhaa.hänelle

Tuttavan poika oli masentunut. Eivät oikein kukaan ottaneet todesta kunnes yhtenä päivänä joutuivat siivoamaan pojan aivoja ja pääkallon palasia hänen huoneensa seiniltä ja lattioilta. Poika oli ampunut isänsä haulikolla itseään päähän. Masennus on hoitamattomana kuolemaan johtava sairaus.

• Laumauttaa_kehon

Pitkään jatkuva vitutus vie masennukseen.

• yksJ

Mutta mitäs sitten, kun vitutus alkaa vituttamaan, sen kierre on paha katkaista.

• EiOoKetutusta

Siihen pitää tehdä radikaali elämänmuutos.

Muuttaa vaikka uudelle paikkakunnalle. Muuttaa työpaikka. Erota kamalasta kumppanista. Tehdä pesäero hirviösukulaiseen. Aloitaa työ - ihan mikä vain. Pyytää apua kaverilta.

Astua oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Uusi alku. Niin mä sain matonreunasta tukevamman otteen ja jaksoin kiivetä matolle takaisin.

• Mitäs_sitten

Viinalla lähtee, jos tohtori ei anna tarpeeksi vahvoja troppeja. Tosin pitkään jatkunut ryyppypukikin alkaa vituttamaan.

• EiOoKetutusta

AP:lle. Alkoholi on huono lääke, vaarallinen lääke. Siitä mm. minulla sitä välittynyttä ongelmaa siten, että 2 perheenjäsentä meni viinalle. Toinen sitte päätyi itsemurhaan, kummallakin tuomioita (autonratti & viina).

On ihan helvetin rankkaa katsoa vieressä kun läheinen tappaa itseään viinalla. Mikään ei auta. Pakko paeta ennenkuin se vetää omankin elämän vessanpytystä alas.

*lähes absolutisti holistin sisko ja toisen lapsi*

• ujklkhjkuuh

Niin, masennus on sairaus siinä missä muutkin. Toiset kestävät vastoinkäymiset sairastumatta masennukseen, jotkut sairastuvat siihen ilman järisyttäviä vastoinkäymisiäkin. Aloittajalla ei siis ilmeisesti ole niin suurta alttiutta sairastua masennukseen kuin jollakin toisella. Siltä osin hän on saanut syntyessään paremmat kortit käteen.

Masennus ei ole sama asia kuin "normaali" elämän vastoinkäymisistä seurauksena oleva vitutus tai joku kaamosmasennus (näitäkään mitenkään vähättelemättä). "Oikea" masennus vie toimintakyvyn pahimmillaan täydellisesti. Ei silloin enää edes vituta. Tunne-elämä on täysin lamaannuksissa, ja tulevaisuuteen ei pysty katsomaan edes tunnin päähän. Kaikki on harmaata, ankeaa, apaattista, toivotonta ja kylkiäisenä voi olla vielä ahdistuneisuuttakin. Myös fyysinen olo heikkenee. Masentuneena todella TUNTEE olevansa sairas. Sairauden tunne. Sitä ei ole normaalissa arkivitutuksessa tai "masiksessa".

Se on sairaus, jota ei ymmärrä kuin sellainen, joka on masennuksen kokenut.

Yhtä hyvin sairastumisalttiudessa on eroja muidenkin sairausten kohdalla. Joku voi vetää röökiä koko elämänsä sairastumatta syöpään, toinen saa syövän vaikka eläisi kuinka terveellisesti.

Toinen voi kiskoa viinaa koko ikänsä saamatta maksasairautta, toinen saa sen ilman alkoholinkäyttöä.

Sellaisia ovat sairaudet.

Ja tämän viestin tarkoitus ei ole olla mikään puolustuspuhe noita masennusta vähätteleviä trolleja varten. Masentuneen ei tarvitse puolustautua ketään vastaan. Ei varsinkaan noita säälittäviä trolleja vastaan.

• Anonyymi

Kun en mää niin ei muutkaan. Maailma on mun napa.

• Anonyymi

Psykopaatit ei masennu!

• Anonyymi

ihminen on toiselle piru niin ilkeä että sattuu.
      ruumiillisesti tai henkisesti kiusaa kaikkialla.

joka kiusaa on kyllä itse hoidontarpeessa.

himo kasvaa suureksi tuo masennusta kun ei maalliset menot anna rauhaa.

• Anonyymi

sala kalava masennus hiipii mieleen pikku hiljaa moni edes tise tiedosta tai halua myöntää olevansa masentunut kuulenma riski ryhmässä tunnolliset suorittajat tai menetykset arjessa,näin omasta kokemuksesta päätellen varmaan näin onkin,

• Anonyymi

Joillain, varsinkin ns. itätaustaisilla on geeneissä taipumus masentua, samoin agressiot, alkoholiongelmat ym. Mutta normitapauksessa lievään ja keskivaikeaan masennukseen on hyvä ja vaaraton hoito, nimittäin mäkikuisma. Kuivattua mäkikuismaa kiehuvaan veteen, hauduttaa 10-15 min. ja juo. Yrttien kanssa on hyvä pitää taukoa pari viikkoa 1-2 kk jakson jälkeen. Mäkikuisma toimii myös ennaltaehkäisevästi. Saksassa lääkärit määräävät mäkikuismaa keskivaikeaan masennukseen. Kaamokseen varmaan auttaa yhtälailla ylläpitämään vireyttä.

• Anonyymi

Siis kolme kertaa päivässä tuo yrttijuoma.

• Anonyymi

Nou hätä!
      Tuo johtuu vain ja ainoastaan siitä että olet psykopaatti, joten kykenemätön tuntemaan myötätuntoa muita ihmisiä kohtaan.
      Siihen on kyllä hoitoa saatavilla.

• En ole tytötä vieroksuva. Käyn taas töissä.
      Ei ole masennustakaan vaikka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt olla.
      Kun toinen lapseni teki kuolemaa syövän kourissa niin tuli tieto että toisellakin lapsellani on aivokasvain.
      Puoliso makasi kammarissaan täysin autettavana.
      Nyt on puoliso kuollut, toinen lapsistani on myös nukkunut pois. Toinen pelastui mutta joutui jäämään eläkkeelle.
      Kun on pakko niin selviää, ei ollut vaihtoehtoa.
      En ole katkera, se vain söisi minua itseäni sisältä.
      Olen oppinut panemaan asiat tärkeysjärjestykseen enkä panikoi joutavista.
      Jotenkin elämä tuntuu liiankin helpolta nyt, vaikka suru kulkee mukana koko ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      207
      4516
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      99
      3267
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1777
    4. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      13
      1387
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1346
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1213
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      52
      1148
    8. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      249
      1144
    9. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1131
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      55
      1059
    Aihe