https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000005953698.html
Tyypillistä toimintaa pelastuslaitokselta, onnettomuuspaikalla olisi tie auki ellei pelastajat tukkisi sitä itse, tuossakin nelostiellä paloautoja on parkkeerattu molemminpuolin tietä, ja tukittu liikenne !
Late Lapista.
PELASTUSLAITOS AIHEUTTI KAAOKSEN NELOSTIELLE OULUSSA !
14
112
Vastaukset
Pakkohan se on tie tukkia, siellä kun on luultavasti melko paljon pikkuromua pitkin tietä, niin ne pitää saada siivottua pois. Kerran siellä Oulun leveäkaistatiellä kaukana edelläni sattui pieni onnettomuus, kahden auton etukulmat olivat vähän hipaisseet toisiaan, mutta olipa paljon romua tiellä. Siellä oli ainakin kaksi rengasta ja paljon muoviromua, ripustuksien osia ym. ym. Pääsin pujottelemalla siitä ohi, mutta varmasti tie suljettiin silloinkin.
No justiinsa juu! Takavuosina oli Oulun mottritiellä auto suistunut keskikaistalle lumipekkaan , auto oli lojunut siinä jo vuorokausi kaupalla kun poliisit olivat pysähtyneet vasemmalle kaistalle väylää, siinä kohdassa tie kurvaa vasemalle, minä tulin peräkärry perässä siihen, ja olin ajaa jeppejen vikuitta parkeeratun auton perään, onneksi oikea kaista oli sen verran vapaa jotta pääsin kääntämään sinne! ei ollut muuta romua tiellä kuin se poliisien Saabbi!
Late LapistaLate_Lapista1 kirjoitti:
No justiinsa juu! Takavuosina oli Oulun mottritiellä auto suistunut keskikaistalle lumipekkaan , auto oli lojunut siinä jo vuorokausi kaupalla kun poliisit olivat pysähtyneet vasemmalle kaistalle väylää, siinä kohdassa tie kurvaa vasemalle, minä tulin peräkärry perässä siihen, ja olin ajaa jeppejen vikuitta parkeeratun auton perään, onneksi oikea kaista oli sen verran vapaa jotta pääsin kääntämään sinne! ei ollut muuta romua tiellä kuin se poliisien Saabbi!
Late LapistaMitä ihmettä sinä teet kärryä vetäessäsi motarin vasemmalla kaistalla? Ei siellä ohitettavia sulle ole, oikeanpuoleista kaistaa sinun kuuluisi käyttää.
Jos tuo juttu on totta, niin tietysti poliisien parkkeeraus oli väärä ja ilman vilkkuja. Alkuperäisen avauksesi kanssa sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä.Kairakettu kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä teet kärryä vetäessäsi motarin vasemmalla kaistalla? Ei siellä ohitettavia sulle ole, oikeanpuoleista kaistaa sinun kuuluisi käyttää.
Jos tuo juttu on totta, niin tietysti poliisien parkkeeraus oli väärä ja ilman vilkkuja. Alkuperäisen avauksesi kanssa sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä.Jaa että mitäkö teen vasemmalla kaistalla, no ohitan hitaimpia eikö se kuulu niin tehdäkin, varsinkin kun oikealta tien pientareelta on monesti hieman ahdasta ohittaa !
Noissaa huolto ja remonttihommissa oli joskus kiirekin, pahimmillaan tuli lähes 5000 kilometriä Cedricin mittariin kuukaudessa !
Tien tukkimisella ja tientukkimisella, on aina tekemistä toistensa kanssa !
Late Lapista.Late_Lapista1 kirjoitti:
Jaa että mitäkö teen vasemmalla kaistalla, no ohitan hitaimpia eikö se kuulu niin tehdäkin, varsinkin kun oikealta tien pientareelta on monesti hieman ahdasta ohittaa !
Noissaa huolto ja remonttihommissa oli joskus kiirekin, pahimmillaan tuli lähes 5000 kilometriä Cedricin mittariin kuukaudessa !
Tien tukkimisella ja tientukkimisella, on aina tekemistä toistensa kanssa !
Late Lapista.Kärryn kanssa suurin sallittu nopeus oli varmasti silloin 80 km/h ja siellä Oulun motarilla oli rajoitus joko 100, tai 120, joten kiirettä on täytynyt pitää, jotta ohi olet joistain ehtinyt. Mahtoiko silloin olla vielä rekoissakaan rajoittimia? Sillä motarilla on lähes kaikki ajaneet aina reiluakin ylinopeutta, joten minusta vaan tuntuu, että olet unohtunut sille vasemmalle kaistalle kärryines köröttelemään ja tukkimaan nopeampien ohitusmahdollisuuksia, jotkut ovat voineet sinut ohittaa oikealtakin.
- syyttoimintaan
Pelastuslaitos tukkii tien ihan syystä toisinaan jotta lisäonnettomuudet voidaan ennaltaehkäistä. Kun tiellä on romua ja/tai onnettomuuden uhreja makaa ajoradalla niin tie tosiaan katkaistaan vaikka peruuttamalla sammutusauto poikittain tielle. Evp. vapaapalomiehenä osaan kertoa tämän ihan käytännön kokemuksella. Marssijärjestys menee aina niin, että onnettomuuspaikka turvataan ja lisäonnettomuudet estetään ensin. Sen ei tarvitse miellyttää tavan kansalaisia eikä pelastuslaitos kysele kansalaismielipidettä pelastustyötä tehdessään. Yleensä pelastuslaitos ohjaa liikenteen onnettomuuspaikan ohi tai järjestää kauempaa kiertotien, jolloin liikennettä kiertotien päässä ohjaa poliisi tai Vapepa.
Tässä Oulun tapauksessa roska-auto oli ojassa ja henkilöauto sen alla, tie oli vapaa kunnes pelastuslaitos tukki sen , olisivat edes parkeeranneet koslansa samallepuolelle tietä eikä molemminpuolin ! Minä en ole vapekalaisia mutta otsallakin tuon näki jotta järkevämminkin olisi voitu toimia ! Minä olin takavuosina jäädä autoineni metsäpalon uhriksi, olimme kalalla ja kun palasimme sieltä kapeahkoa tietäpitkin, toisella puolentietä paloi metsä ja lähestyi uhkaavasti tuulen avustamana tietä, paloauto oli parkeerattu keskelle tietä tukoksi! Vapepan miehiä ei löytynyt autoa siirtämään, joten siirsin sen itse syrjään, mekkalahan siitäkin nousi vapepan ukko huusi jotta minä en saa mennä autoja siirtelemään, ilmoitin ukolle jotta voi haistaa vitun ja lähdin ajelemaan!
Late Lapista.Late_Lapista1 kirjoitti:
Tässä Oulun tapauksessa roska-auto oli ojassa ja henkilöauto sen alla, tie oli vapaa kunnes pelastuslaitos tukki sen , olisivat edes parkeeranneet koslansa samallepuolelle tietä eikä molemminpuolin ! Minä en ole vapekalaisia mutta otsallakin tuon näki jotta järkevämminkin olisi voitu toimia ! Minä olin takavuosina jäädä autoineni metsäpalon uhriksi, olimme kalalla ja kun palasimme sieltä kapeahkoa tietäpitkin, toisella puolentietä paloi metsä ja lähestyi uhkaavasti tuulen avustamana tietä, paloauto oli parkeerattu keskelle tietä tukoksi! Vapepan miehiä ei löytynyt autoa siirtämään, joten siirsin sen itse syrjään, mekkalahan siitäkin nousi vapepan ukko huusi jotta minä en saa mennä autoja siirtelemään, ilmoitin ukolle jotta voi haistaa vitun ja lähdin ajelemaan!
Late Lapista.Tiellähän se onnettomuus oli tapahtunut, eikä ojassa. Jos henkilöauto mäiskähtää kuormurin keulaan molempien ajaessa 80 km/h, niin kyllä sieltä molemmista sinkoilee romua tielle, henkilöautosta tietysti enemmän ja aivan sama tuleeko keula-, vai kylki edellä. Poliisinkin pitää suorittaa omat tutkimukset mm. tielle jääneistä jäljistä.
- kari.kommunisti
No siellähän olisi pian ihmiset ottamassa selfieitä ruumiiden kanssa.
Ihan oikein ettei "yleisöä" päästetä onnettomuuspaikalle.Jos sinä olet niin kahjo jotta menisit vainajien kanssa selffieitäsi ottamaan, ei se tarkoita että me toisetkin menisimme!
Late Lapista.
- ewrfr34ewf34erw34wre
Joskus kun kritisointi helsingin pelastuslaitoksen tapaa tehdä tätä pelastyötä niin kukaan ei ymmärtänyt asiaa. Tilanne oli se että pelastuslaitoksen autoissa olisi kaikki työvalot päällä ns joka suuntaan, keli oli sateinen ja pimeä kaupunkialueella niin kritisointi sitä että että kun nuo työvalot, joita ei siis edes olisi tarvinnut ajovalotkin pelastusajoneuvoissa häikäisi niin paljon että en meinannut edes nähdä sitä pelastuslaitoksen työntekijää joka koitti ohjata liikennettä. Valoa tarvittiin johonkin, en tiedä mihin sitten.. ehkä siis lisäonnettomuuksien aiheuttamiseen.
Jokainen voi demonstroida tätä tilannettaa että valaise pimeässä valaisimella silmiin ja kerro mitä näetkö vielä sen valaisimen taakse jotain..
Ratkaisu tuossa olisi ollut se että jos niitä kaikki valoja oikeasti tarvitaan niin se pitäisi myös ottaa huomioon siinä että ne ei aiheuta lisä vaaraa. Jos sille ei voi mitään niin silloin pitää vaan sitten sulkea liikenne kokonaan sellaisesta paikasta.
Kyseisessä tilanteessa pelastajat oli tehtävällä maan alla, eivät siis tekemässä maan päällä mitään. Silti pelastusajoenvoissa olisi varmaan kaikki mahdolliset valot päällä eikä muu liikenne enää näe mitään, huomioikaa siis tämä keliolosuhteet pimeää ja sataa.
Kukaan ei tunnu tänäpäivänäkään edes tajuavan vieläkään sitä että joskus valaistuilla teillä liikenneturvallisuuden nimissä paras näkyvyys olisi kaikilla jos ajoenuvoissa olisi vain parkkivalot päällä. Tähän nertokkuuteen menee varmaan 200 vuotta ennen kuin se ymmärretään että valo voi häikäistä :)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1618398KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4467512Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743854Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521543590Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1123019Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542685- 1262036
Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv372021Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231873Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811540