Mihin kaikkeen tyhmään pallopäät uskoo?

PalloVaiLättä

Vertailussa pallopäät ja lättäpäät

Pallopäät - Lättäpäät
-----------------------------------
ufot/alienit ------------ ei ufoja ei alieneita
alkuräjähdys satu ----- Luomiskertomus
mitätön pallo jossain-- kaikkeuden keskipiste
ilmastonmuutos ------- ei ilmastonmuutosta
avaruushömppä -------- avaruutta ei ole olemassa

Nopeasti käy ilmi että pallopäät uskovat satuolentoihin, ufoihin, ilmastonmuutokseen, avaruushömppään kaikkeen mahdolliseen hollywood roskaan mitä amerikasta maailmalle tulee.
Lättäpäät vaikuttavat olevan tiedostavia ja viisaita tutkijoita jotka eivät usko mitä tahansa satuja.

67

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateistihumanisti

      Ero on siinä, että pallopäät luottavat verfioitaviin faktoihin ja lättäpäät uskovat pronssikautiseen paimentolaissatuun.

      Minä en usko ufoihin, mutta pidän hyvin todennäköisenä mahdollisuutta, että jos ei oman Linnunratamme satojen miljoonien tähtien miljoonilta planeetoilta löydy elämää, sitten sitä löytyy jostain miljardien galaksien joukosta.

      "Avaruutta ei ole olemassa",.. Wau. Osta teleskooppi ja tarkista! Jopa melko heikkolaatuisella teleskoopilla osooitat varmasti, että planeetat ovat pallomaisia ja näet saturnuksen renkaat. Voit myös kohdistaa katseesi kauemmaksi - tähtisumuihin jne.

      • hähähäähähäähähäähäää

        Niin.

        Töllöstä ja valtamedioista saamme tietoa faktoista.... huutonaurua.....


      • kotkotkotkotkotkotKVAAK
        hähähäähähäähähäähäää kirjoitti:

        Niin.

        Töllöstä ja valtamedioista saamme tietoa faktoista.... huutonaurua.....

        Miten oli, uskallatko vieläkään matkustaa tänne Kauriin Kääntöpiirin eteläpuolelle katselemaan omin silmin Aurinkoa joka nousee ja laskee täysin Litta-mallin vastaisesti?

        Siihen ei tarvita töllöä tai valtamediaa, tarvitaan vain rohkeutta matkustaa todellisuuteen.

        Lupasin maksaa lentoliput matkustusluokasta riippumatta kuittia vastaan jos et näe Aurinkoa joka nousee ja laskee ylläolevan mukaisesti täysin vastoin Lättä-mallin animaatio-teoriaa.


      • Uskot avaruuteen vaikka et ole koskaan käynyt siellä. Saturnusta voi toki katsoa teleskoopilla, mutta ei se todista että se mitä meille sanotaan avaruudesta on totta. Teleskooppi ei esimerkiksi todista kuinka suuri Saturnus on, se ei todista että avaruus on vakuumi, se ei todista että maa on pallo jne.


      • Trexnonar kirjoitti:

        Uskot avaruuteen vaikka et ole koskaan käynyt siellä. Saturnusta voi toki katsoa teleskoopilla, mutta ei se todista että se mitä meille sanotaan avaruudesta on totta. Teleskooppi ei esimerkiksi todista kuinka suuri Saturnus on, se ei todista että avaruus on vakuumi, se ei todista että maa on pallo jne.

        Tiedoksi:
        Tähtitieteilijöillä on käytössään nykyään muitakin havainto- ja mittausvälineitä kuin teleskooppi.
        Jospa lukaisisit vähän pallomaan tähtitieteen alkeita. On helppotajuisiakin kirjoja, joissa näitä asioita käsitellään ja kerrotaan, miten esimerkiksi etäisyyksiä voidaan mitata ja sitä kautta myös kokoja.

        Uskon myös Japaniin ja Joensuuhun, vaikka en ole käynyt siellä. Sinäkö et?


      • kartan_palloa kirjoitti:

        Tiedoksi:
        Tähtitieteilijöillä on käytössään nykyään muitakin havainto- ja mittausvälineitä kuin teleskooppi.
        Jospa lukaisisit vähän pallomaan tähtitieteen alkeita. On helppotajuisiakin kirjoja, joissa näitä asioita käsitellään ja kerrotaan, miten esimerkiksi etäisyyksiä voidaan mitata ja sitä kautta myös kokoja.

        Uskon myös Japaniin ja Joensuuhun, vaikka en ole käynyt siellä. Sinäkö et?

        Ai että tähtitieteilijöillä on muka muitakin mittausvälineitä kuin teleskooppi? Voisit mainita muutaman esimerkin.

        Trigonometrialla mitatut etäisyydet avaruudessa on täyttä spekulaatiota.

        Meillä on todisteita kuten vesi joka näyttää aina litteältä, mutta meillä ei ole mitään todisteita että Japania ei olisi olemassa, siksi uskon Japaniin, mutta en välttämättä usko pallomaahan, koska meidän jokapäiväiset kokemukset sanoo että se on epälooginen.


      • Trexnonar kirjoitti:

        Ai että tähtitieteilijöillä on muka muitakin mittausvälineitä kuin teleskooppi? Voisit mainita muutaman esimerkin.

        Trigonometrialla mitatut etäisyydet avaruudessa on täyttä spekulaatiota.

        Meillä on todisteita kuten vesi joka näyttää aina litteältä, mutta meillä ei ole mitään todisteita että Japania ei olisi olemassa, siksi uskon Japaniin, mutta en välttämättä usko pallomaahan, koska meidän jokapäiväiset kokemukset sanoo että se on epälooginen.

        Lähikohteille mm. tutka- ja lasermittaukset, aurinkokunnan piirissä myös kolmiomittaus ja trigonometria sekä Keplerin lait. Aurinkokunnaasa planeetojen etäisyyksiä on voitu tarkistaa lähetettyjen sondien kulkuajan perusteella sekä sondien itse kohteesta lähetettämien radiosignaalien viiveen ja Doppler- ilmiön avulla. Oman galaksin puitteissa tähtivuoparallaksi ja spektroskooppinen parallaksi jne, on muitakin menetelmiä..
        https://www.zum.de/Faecher/Materialien/gebhardt/astronomie/entfern.html
        Laserista mm. täällä: https://www.leifiphysik.de/astronomie/sternbeobachtung/ausblick/mondentfernung-durch-laufzeitmessung

        Mutta kun olet jo itse päättänyt, mitkä menetelmät ovat hyväksyttäviä, ja mitkä humpuukia, niin minua tietenkin kiinnostaisi vastavuoroon sinulta kuulla, että millä pätevyydellä sinä näitä menetelmiä arvioit? Arvaankin jo, että youtubessa löytyy astronomisten mittausmenetelmien arviointipikakurssi, jonka tuottaja on litteän maan liikkeen rahoittajia?

        Minä en ole kohdannut mitään epäloogista pallomallissa arkena enkä pyhänä. Vesi näyttää litteältä pienen mittakaavan vuoksi. Riittävän iso vesi näyttää kaarevuutensa, vaikka littarit eivät refraktiota ymmärräkään. Nämä on kaluttu jo niin monesti, että ei aleta enää uudestaan.

        Minkähän vuoksi sinulla on tuo tarve vakuuttaa epäilijöille, että uskosi on oikea ja todistella sitä? Miksei sinulle riitä, että uskot itse ja sillä hyvä, vaan tätä ilosanomaa pitää ihan väkisin tuputtaa kaikille? Delphinin kanssa tästä oli puhetta tuolla https://keskustelu.suomi24.fi/t/15516330/mihin-kaikkeen-tyhmaan-pallopaat-uskoo - ja hänen perustelunsa ei oikein vakuuttanut.

        Kiinnostaisi kovasti kuulla sinun perustelusi.


      • kartan_palloa kirjoitti:

        Lähikohteille mm. tutka- ja lasermittaukset, aurinkokunnan piirissä myös kolmiomittaus ja trigonometria sekä Keplerin lait. Aurinkokunnaasa planeetojen etäisyyksiä on voitu tarkistaa lähetettyjen sondien kulkuajan perusteella sekä sondien itse kohteesta lähetettämien radiosignaalien viiveen ja Doppler- ilmiön avulla. Oman galaksin puitteissa tähtivuoparallaksi ja spektroskooppinen parallaksi jne, on muitakin menetelmiä..
        https://www.zum.de/Faecher/Materialien/gebhardt/astronomie/entfern.html
        Laserista mm. täällä: https://www.leifiphysik.de/astronomie/sternbeobachtung/ausblick/mondentfernung-durch-laufzeitmessung

        Mutta kun olet jo itse päättänyt, mitkä menetelmät ovat hyväksyttäviä, ja mitkä humpuukia, niin minua tietenkin kiinnostaisi vastavuoroon sinulta kuulla, että millä pätevyydellä sinä näitä menetelmiä arvioit? Arvaankin jo, että youtubessa löytyy astronomisten mittausmenetelmien arviointipikakurssi, jonka tuottaja on litteän maan liikkeen rahoittajia?

        Minä en ole kohdannut mitään epäloogista pallomallissa arkena enkä pyhänä. Vesi näyttää litteältä pienen mittakaavan vuoksi. Riittävän iso vesi näyttää kaarevuutensa, vaikka littarit eivät refraktiota ymmärräkään. Nämä on kaluttu jo niin monesti, että ei aleta enää uudestaan.

        Minkähän vuoksi sinulla on tuo tarve vakuuttaa epäilijöille, että uskosi on oikea ja todistella sitä? Miksei sinulle riitä, että uskot itse ja sillä hyvä, vaan tätä ilosanomaa pitää ihan väkisin tuputtaa kaikille? Delphinin kanssa tästä oli puhetta tuolla https://keskustelu.suomi24.fi/t/15516330/mihin-kaikkeen-tyhmaan-pallopaat-uskoo - ja hänen perustelunsa ei oikein vakuuttanut.

        Kiinnostaisi kovasti kuulla sinun perustelusi.

        Hyväksyttävät metodit on luonnontieteellisiä metodeja, joita me voimme itse kokeilla. Me emme esimerkiksi voi lähettää sondeja avaruuteen, vaan meidän pitää uskoa niihin jotka väittävät lähettävänsä niitä.

        Että vesi on litteää, siihen me emme tarvi uskoa, koska me voimme nähdä sen. Se että vesi muuttaisi muotoaan palloksi suuressa mittakaavassa taas perustuu uskoon, koska me emme voi nähdä väitettyä maapalloa omin silmin. Tietysti jos ihmiset haluaa uskoa auktoriteetteihin enemmän kuin omiin silmiin ja aisteihin, en voi estää sitä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta vakuuttaa että "uskoni" on oikea, koska minulla ei ole mitään uskomusta.


      • Trexnonar kirjoitti:

        Hyväksyttävät metodit on luonnontieteellisiä metodeja, joita me voimme itse kokeilla. Me emme esimerkiksi voi lähettää sondeja avaruuteen, vaan meidän pitää uskoa niihin jotka väittävät lähettävänsä niitä.

        Että vesi on litteää, siihen me emme tarvi uskoa, koska me voimme nähdä sen. Se että vesi muuttaisi muotoaan palloksi suuressa mittakaavassa taas perustuu uskoon, koska me emme voi nähdä väitettyä maapalloa omin silmin. Tietysti jos ihmiset haluaa uskoa auktoriteetteihin enemmän kuin omiin silmiin ja aisteihin, en voi estää sitä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta vakuuttaa että "uskoni" on oikea, koska minulla ei ole mitään uskomusta.

        Rajaamalla hyväksyttävät metodit sellaisiksi, joita voimme itse kokeilla heittää sinut periaatteessa kivikauteen. Ei tulisi mieleenikään kieltää kategorisesti tutkimustulokset joihin tarvitaan kalliimpia vehkeitä kuin kynä ja paperia. Totta kai niihin pitää uskoa, mutta ei tutkijoiden väitteisiin, vaan tulosten hyväksymiseen tiedeyhteisössä, joka mustasukkaisesti kontrolloi ristiin ja testaa resurssiensa puitteissa uudestaan ennen kuin antaa vihreää valoa.
        - Saturnuksen etäisyydellä, kiertoradalla ja sen mekaniikalla kuineen päivineen on jo vihreää.

        Okei, miksi haluat vakuuttaa, että yleisestä tietämyksestä poikkeava "tietosi" on oikea?

        Siis sekö, että maa on litteä, on tietoa eikä uskomusta? Olet sen siis luonnontieteellisillä menetelmillä itse tutkinut? Annatko lyhyen yhteenvedon, miten olet sen tutkinut? Ollaan nyt tiedeyhteisö ja esität tutkimusmenetelmäsi ja tuloksesi yhteisölle kritiikkiä ja toistoa varten.

        Nähdäkseni mitkään tutkimukset, jotka antavat tällaisen tuloksen, eivät ole kestäneet tiedeyhteisön kritiikkiä milloinkaan. Mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin, anna tulla vaan.


      • Trexnonar kirjoitti:

        Hyväksyttävät metodit on luonnontieteellisiä metodeja, joita me voimme itse kokeilla. Me emme esimerkiksi voi lähettää sondeja avaruuteen, vaan meidän pitää uskoa niihin jotka väittävät lähettävänsä niitä.

        Että vesi on litteää, siihen me emme tarvi uskoa, koska me voimme nähdä sen. Se että vesi muuttaisi muotoaan palloksi suuressa mittakaavassa taas perustuu uskoon, koska me emme voi nähdä väitettyä maapalloa omin silmin. Tietysti jos ihmiset haluaa uskoa auktoriteetteihin enemmän kuin omiin silmiin ja aisteihin, en voi estää sitä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta vakuuttaa että "uskoni" on oikea, koska minulla ei ole mitään uskomusta.

        Voit nähdä vain, että vesi tässä on litteää, ja että se myös tuolla on litteää, voit nähdä. Mutta et sitä, että ne molemmat tasot olisivat johonkin vertailutasoon nähden yhdensuuntaiset.

        Et voi omin silmin myöskään todeta, että esimerkiksi Päijänteen ja Aral-järven pinnat olisivat yhdensuuntaisia tasoja. Et ole omin silmin todistanut, että maa on litteä.


      • Trexnonar kirjoitti:

        Ai että tähtitieteilijöillä on muka muitakin mittausvälineitä kuin teleskooppi? Voisit mainita muutaman esimerkin.

        Trigonometrialla mitatut etäisyydet avaruudessa on täyttä spekulaatiota.

        Meillä on todisteita kuten vesi joka näyttää aina litteältä, mutta meillä ei ole mitään todisteita että Japania ei olisi olemassa, siksi uskon Japaniin, mutta en välttämättä usko pallomaahan, koska meidän jokapäiväiset kokemukset sanoo että se on epälooginen.

        Texonar, kun sanoit, ettei ole olemassa todisteita, ettei Japnia ole olemassa, niin johtuipa mieleeni vielä kysäistä, että millaisia todisteita sitten on sille, ettei Etelänapaa tai koko Etelämannerta olisi olemassa, vaan että siellä on vain pelkkä jääseinä, jonka takana on loputonta autiutta ehkä jonnekin taivaankuvun alareunaan saakka?

        Kun nyt vaan todisteita sille, että se on olemassa ja on Atlantin ja Tyynen Meren ympäröimä pyöreähkö manner, ja että siellä on täsmälleen samanlainen ja yhtä kauan kestävät kaamos ja yötön yö kuin pohjoisnavankin ympärillä mutta päinvastaisina vuodenaikoina, on pilvin pimein ollut jo kohta parisataa vuotta.

        - Vihjeeksi, että Raamattu ei ole todiste, siellä ei sanota, että Antarktista ei ole olemassa.
        - Vihjeeksi, väite, että kaikki todisteet sen puolesta ovat väärennettyjä, ei ole todiste. Väitehän on juuri se, mikä pitää todistaa.


      • palloviski
        Trexnonar kirjoitti:

        Hyväksyttävät metodit on luonnontieteellisiä metodeja, joita me voimme itse kokeilla. Me emme esimerkiksi voi lähettää sondeja avaruuteen, vaan meidän pitää uskoa niihin jotka väittävät lähettävänsä niitä.

        Että vesi on litteää, siihen me emme tarvi uskoa, koska me voimme nähdä sen. Se että vesi muuttaisi muotoaan palloksi suuressa mittakaavassa taas perustuu uskoon, koska me emme voi nähdä väitettyä maapalloa omin silmin. Tietysti jos ihmiset haluaa uskoa auktoriteetteihin enemmän kuin omiin silmiin ja aisteihin, en voi estää sitä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta vakuuttaa että "uskoni" on oikea, koska minulla ei ole mitään uskomusta.

        "Että vesi on litteää, siihen me emme tarvi uskoa, koska me voimme nähdä sen. Se että vesi muuttaisi muotoaan palloksi suuressa mittakaavassa taas perustuu uskoon, koska me emme voi nähdä väitettyä maapalloa omin silmin."

        Millimetrin kymmenesosa alkaa olla suunnilleen pienin mitta, jonka kokoisia kohteita pystyy paljain silmin erottamaan. Emme pysty näkemään bakteereja paljain silmin, emmekä useimpia ihmisen soluja niiden osista puhumattakaan. Jos joku väittää ettei tällaisia kohteita ole ollenkaan, vaan lääketiede on näin ollen pelkkää valhetta, ja taudit bakteerien sijaan pahojen henkien aikaansaannosta, niin uskotko sen?


      • palloviski kirjoitti:

        "Että vesi on litteää, siihen me emme tarvi uskoa, koska me voimme nähdä sen. Se että vesi muuttaisi muotoaan palloksi suuressa mittakaavassa taas perustuu uskoon, koska me emme voi nähdä väitettyä maapalloa omin silmin."

        Millimetrin kymmenesosa alkaa olla suunnilleen pienin mitta, jonka kokoisia kohteita pystyy paljain silmin erottamaan. Emme pysty näkemään bakteereja paljain silmin, emmekä useimpia ihmisen soluja niiden osista puhumattakaan. Jos joku väittää ettei tällaisia kohteita ole ollenkaan, vaan lääketiede on näin ollen pelkkää valhetta, ja taudit bakteerien sijaan pahojen henkien aikaansaannosta, niin uskotko sen?

        Bakteereita ja soluja voi kuka vain itse katsoa mikroskoopilla jos haluaa, eikä maksa kovin paljoa jos haluaa hyvän mikroskoopin jonka avulla voi nähdä niitä. Maapallo on täysin eri asia, sitä ei kukaan meikäläinen voi nähdä omilla silmillä tai lähettämällä kameraa avaruuuteen, vaan meidän pitää uskoa auktoriteetteja. Myöskään se että vaikka me pystyisimme nähdä ympyrän muotoisen maan kameran avulla, se ei mitenkään todista että se on pallo, koska litteän maan horisontti on myös ympyrä.


      • Anonyymi
        hähähäähähäähähäähäää kirjoitti:

        Niin.

        Töllöstä ja valtamedioista saamme tietoa faktoista.... huutonaurua.....

        Televisiosta tulee todella arveluttavaa tietoa. Uutiset, luonto- ja tiededokumentit "historiastamme" kertovat mustavalkoiset elokuvat muka maailmansodista...kaikkea meitä höynäyttävää.

        Onneksi on juutuubi! Siellä kerrotaan tietokoneiden kautta meille kaikki tarvittava luotettavasti; jokaiselle totuus, mihin haluaa uskoa....koska se todistetaan meille kaikinlaisin videoin.

        Totuuksia tuntuu vain löytyvän ainakin kaksi. Täytyykö niistä valita toinen vai yrittää ymmärtää, miksi toinen niistä osuu oikeaan? Mitä jää jäljelle, jos kaikkea epäilee saliitoksi ja syötetyksi valheeksi? Sekoaminen?


      • Anonyymi

        Ero on siinä, että pallopäät luulee, että ihmiset muka tietäisi jotain ja lättäpäät uskovat siihen, mitä Herra on Sanassaan sanonut. Tässä mielessä lättäpäät ovat paljon viisaampia, mitä pallopäät.

        Minä uskon enkeleihin ja en usko, että mitään avaruutta olisi olemassa, jossa olisi muita palloja puhumattakaan vieraiden pallojen kansalaisista. Sellaiseen scifihuttuun uskoo vain täydellisen höyrähtänyt


      • Anonyymi
        kartan_palloa kirjoitti:

        Tiedoksi:
        Tähtitieteilijöillä on käytössään nykyään muitakin havainto- ja mittausvälineitä kuin teleskooppi.
        Jospa lukaisisit vähän pallomaan tähtitieteen alkeita. On helppotajuisiakin kirjoja, joissa näitä asioita käsitellään ja kerrotaan, miten esimerkiksi etäisyyksiä voidaan mitata ja sitä kautta myös kokoja.

        Uskon myös Japaniin ja Joensuuhun, vaikka en ole käynyt siellä. Sinäkö et?

        Kukaan maatietoinen ei jaksa kuluttaa aikaa moisiin propagandahömpötyksiin. Me emme yksinkertaisesti usko mihinkään pallotarustoihin.


    • sekin-nähty

      Mihin sipilä ja kump. uskovat? Tulonsiirtoihin itselleen vähävaraisilta.

    • Garjahdus

      Euroopassa mieltään osoittavat keltaliivit protestoivat mm. valtamedian valheita vastaan.

      Siksi oma YLEmme onkin siirtynyt näyttämään pääuutislähetyksissään vain kissavideoita.

    • aswwewww

      Se, että lättäpäät uskovat luomiskertomukseen kertoo kaiken olennaisen. (ja siis tulkitsevat Raamatuua väärin) Ei kiitos

    • palloviski

      "Lättäpäät vaikuttavat olevan tiedostavia ja viisaita tutkijoita jotka eivät usko mitä tahansa satuja."

      ...Ellei niitä satuja sitten ole laitettu Youtubeen. Siihen uskotaan täysin kritiikittä.

    • Gurjahdus

      Vastakkain ovat siis:
      - Raamattu ja YouTube sekä
      - Televisio ja valtamedia.

      • Lähinnä raamattu / youtube vs. tutkimustyö jossa yritetään selvittää asioiden laita


      • arvonsa.kullakin

        Vastakkain ovat siis:
        - Raamattu ja YouTube sekä
        - Televisio ja valtamedia.

        Asiasisällöt on kuin
        - Seiskalehti vastaan pörssikurssit.
        - Batman vastaan katsastustodistus.
        - Essonpaarin asiantuntijaraati vastaan Cambridgen yliopisto.


    • aswwewww

      Harvinaista kyllä, mutta olet oikeassa Gurjahdus

    • aswwewww

      Ei ala, Marco

    • LitteätTähdet

      Pallopäät on typerähköjä henkilöitä jotka uskovat kaiken mitä ateistinen tiede meille satuilee, tai mitä maalauksia nasa julkaisee tiede ym lehdissä. Lättäpäät luottavat vain omiin havaintoihin

      • erasmus.rotterdamilainen

        Kieltämättä, maailma on litteä edelleen.
        Vain lampaat menevät palloteorian mukana. He ovat osa modernia inkvisitiota.
        Emme ole juurikaan kehittyneet sitten 1500-1600 - luvun,
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei
        Jo ennen Galileoa oli eräs uskontokriittinen filosofi, joka passitettiin luostariyliopistosta Pariisiin opiskelemaan maalliseen yliopistoon.
        Hänen tuotantoonsa kuuluu mm. kirja "Tyhmyyden ylistys". Hän raivasi tietä Galileolle.

        On inhimillinen huippusuoritus kirjoittaa yhteiskuntakriittinen kirja täysissä voimissa olevan inkvisition - voidaan verrata suoraan NKVD:n, STASI:n tai GESTAPO:n - ikeen alla.


    • Lättäpää

      Ns "pallopäiden" eli palliksien uskottavuus tällä palstalla on nollassa, ovat esittäneet niin naurettavia olettamuksia, vuorovesi johtuu astrologiasta ja taivaankappaleiden liikkeistä, uskovat horoskooppeihin, jne.. kaikki avaruus ja tiedehömppä uppoaa palliksiin kuin vettä vaan

      • Ei voi odottaakaan, että tyyppi, joka ei edes ymmärrä astrologian ja astronomian eroa, kykenisi ymmärtämään edes alkeellisimpiakaan luonnontieteiden peruskäsitteitä.

        Kun ei järki riitä jotain ymmärtämään, on tietty helppo leimata se kaikki valeeksi, kusetukseksi ja hömpäksi. Sillä pääsee ainakin alkuun kuin koira venäjästä.

        Pahinta jälkeä saa aikaan pohjattoman tyhmä mutta helvetin ahkera.


    • Taivaanvahti

      Onko pallopäillä esittää mitään todisteita väitteidensä tueksi? Miksi aurinko liikkuu asteen 4 minuutissa taivaalla? Miten sen voi selittää akselin kallistuskulmia muuttavalla pallolla? Helpommin asia selittyy litteällä maalla ja auringon säännöllisellä kierrolla litteänmaan yllä

      • Sen selittäminen siten, että kysyjä sen ymmärtäisi, ei liene mahdollista, koska kysyjä ei ole sitä tähänkään mennessä ymmärtänyt, vaikka ilmeisesti on käynyt koulua, kun osaa kirjoittaa.

        Yritän kuitenkin mahdotonta. Kun pallo pyörähtää akselinsa ympäri 360° kerran 24 tunnissa, niin se tekee asteen 4 minuutissa. 24*60 / 360 = 4. Meneekö läpi?

        Maapallon akseli ei käytännössä kallistele kaiken aikaa vaan pitää kallistuksensa. Se kallistus aiheuttaa sen, että auringon rata taivaalla päivän mittaan on kaareva. Ilman kallistusta aurinko joka paikassa nousisi tasan idästä ja laskisi tasan länteen, kulkien taivaan laen kautta.

        Miten helposti asia selittyy litteän maan mallin mukaan ja mitä ongelmia siin mallissa on, vnäkee täältä simulaattorista:
        http://www.automatch.de/cgi-bin/flatearth.php


      • KäytännönTasonHavainto

        Taivaantyhmä,

        Ota se paperiarkki tai mitä sitten haluatkaan käyttää. Kuvittele siihen se litteän Kartta, ja Aurinko siihen keskelle kiertämään kehää esitetyn mallin mukaan.

        Sitten aseta tarkkailija eri puolille sitä lättää.

        Voiko Aurinko liikkua sivusuunnassa sen havaitun asteen 4 minuutissa, tai vaihtoehtoisesti 15 astetta tunnissa jokaisessa kohtaa sitä littaa; kuten tapahtuu Maassa?

        - tapahtuuko niin jos tarkkailija on lähellä pohjoisnapaa, kuten Suomessa
        - tapahtuuko niin jos tarkkailija on päiväntasajalla
        - tapahtuuko niinjos tarkkailija on eteläisessa Chilessä, Argentiinassa, Australiassa tai Uudessa Seelannissa?

        Kysy itseltäsi miksi se liike teoreettisesti voisi toteutua Litteän mallissa vain Pohjoisnavalla tai sen välittömässä läheisyydessä; ja meidän maailmassamme se toteutuu kaikkialla tarkkailijan paikasta riippumatta.

        Mikäli olet epävarma; suosittelen lentomatkaa tarkistamaan.


      • KäytännönTasonHavainto kirjoitti:

        Taivaantyhmä,

        Ota se paperiarkki tai mitä sitten haluatkaan käyttää. Kuvittele siihen se litteän Kartta, ja Aurinko siihen keskelle kiertämään kehää esitetyn mallin mukaan.

        Sitten aseta tarkkailija eri puolille sitä lättää.

        Voiko Aurinko liikkua sivusuunnassa sen havaitun asteen 4 minuutissa, tai vaihtoehtoisesti 15 astetta tunnissa jokaisessa kohtaa sitä littaa; kuten tapahtuu Maassa?

        - tapahtuuko niin jos tarkkailija on lähellä pohjoisnapaa, kuten Suomessa
        - tapahtuuko niin jos tarkkailija on päiväntasajalla
        - tapahtuuko niinjos tarkkailija on eteläisessa Chilessä, Argentiinassa, Australiassa tai Uudessa Seelannissa?

        Kysy itseltäsi miksi se liike teoreettisesti voisi toteutua Litteän mallissa vain Pohjoisnavalla tai sen välittömässä läheisyydessä; ja meidän maailmassamme se toteutuu kaikkialla tarkkailijan paikasta riippumatta.

        Mikäli olet epävarma; suosittelen lentomatkaa tarkistamaan.

        Tai tee samat testit täällä litteän maan aurinkolaskurissa:

        http://www.automatch.de/cgi-bin/flatearth.php

        Paikan voit valita klikkamalla haluttua kohtaa litteän maan kartalla. Kellonajat tulee oikein, kun asetat valitsemasi kohdan aikavyöhykkeen; laskuri myös suosittelee, mikä vyöhyke olisi sopiva.

        Laskuria on kovasti uudistettu siinä näkyy nyt myös todelliset päiväbn ja yön alueet, joihin litteän maan auringon valaisemaa aluetta voi yhdellä silmäyksellä verrata.


      • Taivaanvahti 23.2.2019 17:20

        Onko pallopäillä esittää mitään todisteita väitteidensä tueksi?

        Miten niin?
        Littarit ovat ihmisiä, jotka mm:
        - Väittävät ihmiskunnan pääosan valehtelevan ja kuuluvan littarien vastaiseen slaliittoon
        - Kiistävät lähes kaikkien tieteenalojen saavutukset ja tulokset viimeisten 2000 vuoden aikana
        - Haluavat kumota väitteillään fysiikan lait, euklidisen geometrian ja trigonometrian kaavat sekä valo-opin ja lämpöopin perimmäiset lainalaisuudet.

        Sehän on niin, että välttyäkseen mielenvikaiseksi leimautumiselta littarien pitää itse antaa pitävät todisteet omalle teorialleen, eikä päinvastoin. Ilman pitäviä todisteita toisen valehtelijaksi leimaaminen on ilkeää panettelua, ja kun se tapahtuu julkisesti, se on myös kunnianloukkaus. Se on niin, että ilman tieteellisen tarkkoja todisteita maa on pallo kuten tähänkin asti. - Eikä päinvastoin.


    • hähähähähähähähähää

      Hra kartan_palloa on kiihkein pallopää palstoilla.
      Hän keskittyy ainoastaan keskustelijoiden mollaamiseen.
      Ei sillä tavalla flättäriä uudelleen pallopääksi muuteta.

      • Ei pidä nimittäin paikkaansa.

        Keskityn siivilöimään vääriä tietoja ja silkkaa typeryyttä näiltä palstoilta ja kommentoin asiallisesti, kun se on mahdollista. En hyökkää kenenkään henkilön kimppuun henkilönä. Mutta ellei kommentista löydy muuta kuin tietämättömyyttä ja käsitteiden sekavuutta, kuten astronomian ja astrologian sekoittaminen, niin sanon sen ääneen.

        Keskityn myös esittämään heikkoja kohtia litteän maan teoriassa ihan asiapohjalta ja odotan asiallisia vastauksia. Olen laatinut mm litteän maan aurinkolaskurin, joka simuloi liteän maan aurinkoa, saadakseni selville, voisiko litteän maan teoria tältä osin olla mahdollinen, ja miten se kävisi päinsä. Kuka littari on nähnyt näin paljon vaivaa todistaakseen että teoria voi toimia?

        Tavoitteni ei ole käännyttää ketään littaria pallopääksi. Esitän seikkoja, jotka eivät litteän maan mallisa ymmärtääkseni voi toimia ja olen utelias kuulemaan, miten esittämiini kysymyksiin vastataan.

        Ikävä kyllä joko en saa ollenkaan vastauksia tai saan viittauksia todellisuuden vastaisiin väitteisiin ja videoihin ja kummalliseen salaliittoon, tai sitten yllä olevan kaltaista, josta jokainen näkee, miten väite kilahtaa omaan nilkkaan.

        Olen tehnyt myös rakentavan ehdotuksen. Littarithan ne täällä yrittää levittää omaa uskoansa aloittamalla ketjun toisensa jälkeen mielikuvituksellisilla uusilla todisteillaan. Ehdotan, että littärit lopettavat tämän käännytystyön ja pitävät totuutensa omana tietonaan. Sillä tavoin vahinko rajataan mahdollisimman vähäiseksi.

        Jos litteä maa on se totuus, niin mitä hyvää siitä seuraisi maailmalle, että sitä ruvettaisiin opettamaan ja siihen uskomaan? Se olisi maailmanloppua läheisesti muistuttava mullistus. Maailma pitäisi kokonaan panna uusiin puihin, kokonaisia teollisuudehaaroja kuolisi, yliopistot ja lukiot ja muut opetuslaitokset pitäisi sulkea, kunnes uusi littasukupolvi kasvaa, kaikki tedemiehet laidasta laitaan panna tietöihin ja halkoja hakkaamaan, tähtitieteelliset laitokset räjäyttää pois... Hohhoijaa. Kaikki, jotka tekevät littaman teorian vastaisia havaintoja tai esittää kriittisiä kysymyksiä, pitää heittää tyrmään tai teloittaa. Siihen menee kuulkaa vuosikymmeniä, monta sukupolvea, ennenkuin koko maailma on saatu olemaan uskomatta omia silmiään.


      • On totta että pallomaa salaliittoa ylläpidetään vain em. kaaoksen ehkäisemiseksi. Aikanaan hyväksi ja todellisuudenmukaiseksi ajateltu teoria osoittautuikin vääräksi ja aiempi raamatullinen litteänmaan teoria osoittautuikin todeksi. Uskon, että kun palloteoria lopullisesti romahtaa iitä seuraa levottomuuksia, mellakoita, vihaa tiedettä kohtaan, maanjäristyksiä, tulvia ja nälänhätää sotia, jne. Siksi littareiden tehtävä on valmistaa ihmisiä tulevaan valheen jälkeiseen aikaan jolloin totuus paljastuu kaikille. mitä enemmän littareita on jo valmiiksi maailmassa sitä vähemmän palloteorian lopullinen romahtaminen vaikuttaa ihmisiin.


      • ihmettelevä
        Delphin kirjoitti:

        On totta että pallomaa salaliittoa ylläpidetään vain em. kaaoksen ehkäisemiseksi. Aikanaan hyväksi ja todellisuudenmukaiseksi ajateltu teoria osoittautuikin vääräksi ja aiempi raamatullinen litteänmaan teoria osoittautuikin todeksi. Uskon, että kun palloteoria lopullisesti romahtaa iitä seuraa levottomuuksia, mellakoita, vihaa tiedettä kohtaan, maanjäristyksiä, tulvia ja nälänhätää sotia, jne. Siksi littareiden tehtävä on valmistaa ihmisiä tulevaan valheen jälkeiseen aikaan jolloin totuus paljastuu kaikille. mitä enemmän littareita on jo valmiiksi maailmassa sitä vähemmän palloteorian lopullinen romahtaminen vaikuttaa ihmisiin.

        Miten pallomaateorian romahdus voisi aiheuttaa tulvia ja maanjäristyksiä?


      • Delphin kirjoitti:

        On totta että pallomaa salaliittoa ylläpidetään vain em. kaaoksen ehkäisemiseksi. Aikanaan hyväksi ja todellisuudenmukaiseksi ajateltu teoria osoittautuikin vääräksi ja aiempi raamatullinen litteänmaan teoria osoittautuikin todeksi. Uskon, että kun palloteoria lopullisesti romahtaa iitä seuraa levottomuuksia, mellakoita, vihaa tiedettä kohtaan, maanjäristyksiä, tulvia ja nälänhätää sotia, jne. Siksi littareiden tehtävä on valmistaa ihmisiä tulevaan valheen jälkeiseen aikaan jolloin totuus paljastuu kaikille. mitä enemmän littareita on jo valmiiksi maailmassa sitä vähemmän palloteorian lopullinen romahtaminen vaikuttaa ihmisiin.

        "On totta että pallomaa salaliittoa ylläpidetään vain em. kaaoksen ehkäisemiseksi. "
        - Mistä sen tiedät? Onko sinulla suhteita salaliiton johtoportaaseen?

        "kun palloteoria lopullisesti romahtaa iitä seuraa levottomuuksia, mellakoita, vihaa tiedettä kohtaan, maanjäristyksiä, tulvia ja nälänhätää sotia, jne. "
        - Minä näen jo nyt runsain määrin kaikkia noita merkkejä. Tämäkin palsta ihan huokuu vihaa tiedettä kohtaan ja nuo muut seuraukset ovat otsikoissa ja uutisissa ihan pääaiheina joka päivä. Onko pallomaailma siis jo nyt lopullisesti romahtanut?

        " mitä enemmän littareita on jo valmiiksi maailmassa sitä vähemmän palloteorian lopullinen romahtaminen vaikuttaa ihmisiin."
        - Ellei ole vielä romahtanut, niin eipä tuo romahtaminen sitten juurikaan mitään muutoksia tuo tullessaan. Jotenka yks lysti sitten enää, paljonko littareita maailmassa on. Voitte lakata ponnistelemasta totuuden levittämiseksi rahvaan keskuuteen. Eliittihän ilmeisesti jo tietääkin, nehän kuulemma kuuluu salaliittoon kaikki.


    • "Lättäpäät vaikuttavat olevan tiedostavia ja viisaita tutkijoita jotka eivät usko mitä tahansa satuja."

      No kun tämä litteän maan malli on jo selvästi Metusalemiakin vanhempi, niin missähän olisi näiden tiedostavien ja viisaiden tutkijoiden vähintäänkin 50 sukupolven tutkimustuloksia ihan käytännössä luettavissa? Kaipaisin esimerkiksi seuraavia tietoja:
      - Auringon ja kuun nousu- ja laskuajat eri paikkakunnilla maailmassa. Samanlainen laskuri kuin timedate yms ja säätietojen ja almanakkojen tiedot. Tämä olisi kovasti tarpeen, koska kuulemma nykyiset pallomalliin perustuvat tiedot ovat valheellisia, epäluotettavia ja epätarkkoja.
      - Auringon ja kuun etäisyys ja koko. Täsmälliset neljä lukua, kiitos.
      - Taivaankuvun sisäkorkeus, muoto ja materiaali. Täsmällisiä lukuja ja tietoja, kiitos.
      - Kunnollinen maailmankartta. Siinä ainoassa, jota ylipäänsä tarjotaan, kuuluu Suomi Venäjän Keisarikuntaan, Afrikassa on 6 valtiota ja Euroopan jakavat keskenään Espanja, Ranska, Preussi, Itävalta, Italia ja Belgia. Naapurina on Osmannien Sulttaanin valtakunta.
      - Selostus auringon- ja kuunpimennyksen mekaniikasta ja geometriasta. Yksi ainoa pätevä ja toimiva selitys, kiitos. Että voin sen lapsilleni selittää.

      Näilläkin pääsisi jo alkuun.

      Ellei tutkijat saa tällaisia kiinteitä perusasioita 2000 vuodessa selville, niin tutkijat eivät osaa mitään tutkia eivätkä he ole viisaita. Elleivät he sitten kykene edes tätä seikkaa tiedostamaan, eivät he myöskään ole tiedostavia. M.O.T.

    • hähähähähähäähääää
    • kepsap
      • Lättäpää

        Turhaa rojua, lättärien käyttämä nikon p1000 kamera ajaa saman asian tai jopa enemmänkin. Esittelytekstissäkin kerrotaan:

        "Tavoita tähdet. Ole mukana kotkien lepohetkessä. Enää ei taivaskaan ole rajana, kun käytössäsi on ainutlaatuinen 125-kertainen optinen zoom. Saat tarkkoja kuvia ja videoita kohteista, jotka olivat aiemmin tavoittamattomissa."

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nikon-coolpix-p1000


      • herää.harhoistasi
        Lättäpää kirjoitti:

        Turhaa rojua, lättärien käyttämä nikon p1000 kamera ajaa saman asian tai jopa enemmänkin. Esittelytekstissäkin kerrotaan:

        "Tavoita tähdet. Ole mukana kotkien lepohetkessä. Enää ei taivaskaan ole rajana, kun käytössäsi on ainutlaatuinen 125-kertainen optinen zoom. Saat tarkkoja kuvia ja videoita kohteista, jotka olivat aiemmin tavoittamattomissa."

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nikon-coolpix-p1000

        Netissä on Nikonilla otettuja kuvia Jupiterista ja Saturnuksesta; joissa näkyy samanlaisia kohteita kuin paremmilla vehkeillä otetuissa kuvissa, mutta hieman suttuisempana johtuen siitä ettei kenno/optiikka ole niin laadukas.

        Tälläkin palstalla on niitä esitetty; yksi kuvaajista on myös kemikaalivanoja kuvaileva nainen jonka videoihin teidän sakki välillä vetoaa.

        Jupiterilla on raidat ja pilkku, ja Kuita; Saturnuksella on renkaat jne.


    • Anonyymi

      Enemmän kyseenalaisia uskomuksia näyttäis kuitenkin olevan tuossa lättäpää puolella, uskotte muinaisiin legendoihin ja olette 3000vuotta jäljessä nykytieteestä

    • Anonyymi

      Moikka, pallopäät ;) t.lättäpää

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tekniikka todellakin kehittyy huimaa vauhtia, kohta jo nähdään Kuusta aika tarkkoja otoksia.
        Siksi Kuuhun ei enää edes yritetä "mennä" koska kusetus ei enää onnistu.

        En tiedä ovatko lättäpäät sen köyhempiä kuin pallopäätkään, kyllä tuota kameraa tullaan myymään molemmille ryhmille massiivisia määriä.
        Tällä kameralla on toki muutakin käyttöä kuin Kuun ja lättähorisontin tiirailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikka todellakin kehittyy huimaa vauhtia, kohta jo nähdään Kuusta aika tarkkoja otoksia.
        Siksi Kuuhun ei enää edes yritetä "mennä" koska kusetus ei enää onnistu.

        En tiedä ovatko lättäpäät sen köyhempiä kuin pallopäätkään, kyllä tuota kameraa tullaan myymään molemmille ryhmille massiivisia määriä.
        Tällä kameralla on toki muutakin käyttöä kuin Kuun ja lättähorisontin tiirailu.

        Niin, sillä näkee entistä paremmin että Saturnuksella on renkaat, kuten "NASA" on jo kauan "maalauksissaan" esitellyt.

        Ja jos linssin suuntaa kohti galakseja ja tähtisumuja sopivalla valotusajalla saa nekin näkyviin ihan odotusten mukaisesti.


    • Anonyymi

      Tässä on kiva Ohiolaismamma joka kuvailee aurinkokuntaamme P 1000:lla.

      Auringostamme on NASA julkaissut hienoja maalauksia joissa näkyy valtaisia roihupurkauksia tie kuinka korkeina.
      Tässä on rouvan reaalikuvaa Auringosta. Missä ovat roihut?
      Pilkku toki näkyy mutta ei vaikuta vaaralliselta:
      https://www.youtube.com/watch?v=FbRYlUIpk-w

      Tähtihöhlät palstallaan vihaavat tätä mummua; miksiköhän?

    • Anonyymi

      Kristitty pallopää täällä. :)

      Uskon, että Jumala loi maailman ja maailmankaukkeuden omaksi kunniakseen, niinkuin Raamattu opettaa. En usko alieneihin, mutta seuraan mielenkiinnolla kyllä avaruustutkimusta. Eli jos Europa kuuhun lähetään luotain poraamaan, niin mielestäni se on mielenkiintoista ja kiinnostavaa nähdä minkälaisia mineraaleja sieltä vedestä löytyy. En usko bakteereja löytyvän sieltä, tai jos löytyy, niin todennäköisesti peräisin maasta, esim. tulivuorenpurkauksen seurauksena. Mutta kaikista todennäköisintä mielestäni, että mitään ei löydy.

      Kaikkeuden keskipistettä on tähtietieteessäkin vaikeaa määritellä, kun kaikkiin suuntiin maailmankaikkeus laajenee niin kauas, että emme tiedä missä on maailmankaikkeuden ääret. En pidä ihmistä kuitenkaan kaikkeuden keskipisteenä, vaan Jumalaa. Hän teki tämän kaiken itse omasta tahdostaan. Raamattu opettaa nöyryyttä. Myös maailmankaikkeuden suuruus saa ihmisen nöyrtymään. Teidän litteä keskipistemaailmanne saa ylpistymään. Jumalan suuruus on ihmiselle käsittämätön. Hän ei leiki millään ihmeen pikkujutuilla, tai lasikuvuilla, kun hän voi tehdä oikeasti. Etkö usko, että hän voisi luoda maailmankaikkeuden?

      Ilmasto tulee muuttumaan tavalla tai toisella ja Raamattukin puhuu siitä.

      "3 Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
      4 Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
      5 Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
      6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle."

      Eli ihmiset muuttavat systeemit ja syystänsä kärsivät. Eli kun systeemit muuttuu, niin maa kärsii. Ihmiset ryöstävät mineraalit maasta ja sitä puhdistaessaan kemikaaleilla se saastuu ja auringon paahde on kova kaiken teollisen ja saastuttavan tuotannon takia, luomakunta kärsii ja lajeja kuolee sukupuuttoon ja vesistöjä saastutetaan lopullisesti...

      Avaruus on todellakin olemassa. Se on kiistatonta. Litteän maan teoriat on tarinoita saduista ja mielipiteistä. Teorioiden "päämiehet" menevät kokoajan villimpien tarinoiden pariin ja eksyvät kokoajan kauemmas totuudesta, kun yksinkertaisille ja jo kauan sitten ymmärretyille asioille koitetaan luoda monimutkaisia selityksiä, kuten hologrammikuu jne. Tällainen yrittää tehdä Jumalasta huijarin, tai jonkun sellaisen taikatempputyypin. Jumala kuitenkin tekee oikeesti, hän ei tee mitään turhaan. Jos Jumala laittaa kuun ja auringon taivaalle, niin hän todellakin laittaa ne, eikä vaan sano laittavansa ja sitten oikeesti laittoikin mukamas jonkun hologrammin.

      Hollywood tuottaa kyllä paljon roskaa. Se on kiistatonta. Lättäpäät ovat eksyksissä olevia lampaita. Te etsitte ruohoa väärältä laitumelta. Jeesus on Tie Totuus ja Elämä, tulkaa takaisin hänen luokseen. Kaikki totuus on Jumalan totuutta. Myös se, että maa on pallo.

    • Anonyymi

      Lisäisin myös taikasanat, pallopäät käyttää sanoja: refraktio ja haloilmiö perustellessaan pallomaata. Lättäpäiden taikasana taas on linssi-ilmiö.

    • Anonyymi

      Pallopäät uskoo että tyhjästä voi räjähtää galakseja, palloaurinkoja ja pallomaa. Naurettava väite, ei jatkoon. Maa on litteä, ja Jumalan luoma.

      • Anonyymi

        En minä tuollaiseen usko. :)

        Minä uskon, että Jumala loi mittaamattoman suuren universumin omaksi kunniakseen, koska hän pystyy. Taivaat ja koko luomakunta julistavat Jumalan kunniaa ja Jumalan kunnia ei todellakaan ole pieni, niinkuin litte maa "universumi" olisi, jos sellainen olisi olemassa. :)

        Lisäksi hän loi ihmiselle täydellisen paikan asua, maapallon, mutta jota syntinen ihminen ei kohtele hyvin ja kärsii omien tekojensa seurauksista.


    • Anonyymi

      Raamattu on ilmoitus Jumalaltaihmisille. Sen opetukset ja kertomukset sisältävät hengellistä opetusta niin tuhansia vuosia sitten eläneille kuin tänään elävillekin. Siinä opetetaan meille, kuinka lähestyä Jumalaa, päästä Hänen yhteyteen ja elää Hänen tahdossaan. Henkilökohtaisena mielipiteenä kehoittaisin varomaan pitämästä sitä oppikirjana asioihin, joita etenkin viimeisen parin sadan vuoden aikana on pidetty "tieteenä".

      Raamatusta näemme, miksi aikanaan esim. juutalaisille annetut jotkut opetukset saattoivat nykytiedon valossa suojata esim. terveyttä, antaa pelloille paremman kasvun ym, vastaavaa. Kuitenkin siellä näemme, miten Jumala halutessaan voi toimia tavalla, mikä on mahdotonta tuntemiemme luonnonlakien kanssa; ihmeissä.

      Fyysinen, Jumalan luoma maailmankaikkeus on ihmeellinen, jota tiede ei ole kuin osin selvittänyt ja voinut tehdä virhearvioita sitä tutkiessaan. Vastaavasti Jumalasta tiedämme varmuudella sen, minkä Hän on Raamatun kautta ilmoittanut. Siihenkin on vielä laitettu "sinetti", että ymmärrämme Jumalan Sanaa Pyhän Hengen avulla, emme vain järkeilemällä. Rukous ja Jumalan yhteydessä viipyminen ja kokeneiden sekä luotettavien opettajien kuuleminen.

      • Anonyymi

        Minulla on yöpöydällä tällä hetkellä pari kirjaa, joista toinen kertoo uskomattomista asioista (tuntemattomasta turvallisuussyistä) islam-valtiosta, jossa erääle henkilölle (lukuisten joukossa) tapahtui ihmeellisiä asioita joitakin vuosia sitten, joita on mahdoton selittää tuntemiemme "lainalaisuuksien" valossa. Näin on Jumala toiminut jo vuosia maissa, joihin kristillinen lähetystyö on lähes mahdotonta. Vastaavasti toinen kirja kertoo Neuvosliitosta tapahtumia, joille löytyy yhtäläisyyksiä Apostolien teoista.; aivan selittämättömiä ihmeitä, jotta Jumalaan uskottiin ateistisen Neuvostoliiton kansan keskuudessa n. 50 vuotta sitten. Tosipohjainen kertomus päättyy päähekilön kidutuksiin ja marttyyrikuolemaan ennen lukuisia ihmeellisiä tapahtumia, joita hänelle annettiin rohkaisuksi kestämään koetukset ja jotka tallentuivat äänitteelle ennen hänen surmaamista. (Myrna Grant, Vanja))

        Nämä joidenkin mielestä saduilta muistuttavat kertomukset ovat myös osa todellisuutta, jossa elämme. Ne ovat todellisuutta ja totuuteen Jumala meitä kehoittaa uskomaan. Raamatussa mainitaan, ettei sinne "mahtunut" kaikki Jeesuksen tekemät asiat eikä sinne mahdu myöskään kaikenkattavaa selitystä fyysisestä maailmankaikkeudesta. Sieltä löytyy kuitenkin se, mitä kaikkein eniten tarvitsee tietää Jeesuksesta Kristuksesta, tiestä ja totuudesta Isän Jumalan yhteyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on yöpöydällä tällä hetkellä pari kirjaa, joista toinen kertoo uskomattomista asioista (tuntemattomasta turvallisuussyistä) islam-valtiosta, jossa erääle henkilölle (lukuisten joukossa) tapahtui ihmeellisiä asioita joitakin vuosia sitten, joita on mahdoton selittää tuntemiemme "lainalaisuuksien" valossa. Näin on Jumala toiminut jo vuosia maissa, joihin kristillinen lähetystyö on lähes mahdotonta. Vastaavasti toinen kirja kertoo Neuvosliitosta tapahtumia, joille löytyy yhtäläisyyksiä Apostolien teoista.; aivan selittämättömiä ihmeitä, jotta Jumalaan uskottiin ateistisen Neuvostoliiton kansan keskuudessa n. 50 vuotta sitten. Tosipohjainen kertomus päättyy päähekilön kidutuksiin ja marttyyrikuolemaan ennen lukuisia ihmeellisiä tapahtumia, joita hänelle annettiin rohkaisuksi kestämään koetukset ja jotka tallentuivat äänitteelle ennen hänen surmaamista. (Myrna Grant, Vanja))

        Nämä joidenkin mielestä saduilta muistuttavat kertomukset ovat myös osa todellisuutta, jossa elämme. Ne ovat todellisuutta ja totuuteen Jumala meitä kehoittaa uskomaan. Raamatussa mainitaan, ettei sinne "mahtunut" kaikki Jeesuksen tekemät asiat eikä sinne mahdu myöskään kaikenkattavaa selitystä fyysisestä maailmankaikkeudesta. Sieltä löytyy kuitenkin se, mitä kaikkein eniten tarvitsee tietää Jeesuksesta Kristuksesta, tiestä ja totuudesta Isän Jumalan yhteyteen.

        pahoittelen kirjoitusvirheitäni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on yöpöydällä tällä hetkellä pari kirjaa, joista toinen kertoo uskomattomista asioista (tuntemattomasta turvallisuussyistä) islam-valtiosta, jossa erääle henkilölle (lukuisten joukossa) tapahtui ihmeellisiä asioita joitakin vuosia sitten, joita on mahdoton selittää tuntemiemme "lainalaisuuksien" valossa. Näin on Jumala toiminut jo vuosia maissa, joihin kristillinen lähetystyö on lähes mahdotonta. Vastaavasti toinen kirja kertoo Neuvosliitosta tapahtumia, joille löytyy yhtäläisyyksiä Apostolien teoista.; aivan selittämättömiä ihmeitä, jotta Jumalaan uskottiin ateistisen Neuvostoliiton kansan keskuudessa n. 50 vuotta sitten. Tosipohjainen kertomus päättyy päähekilön kidutuksiin ja marttyyrikuolemaan ennen lukuisia ihmeellisiä tapahtumia, joita hänelle annettiin rohkaisuksi kestämään koetukset ja jotka tallentuivat äänitteelle ennen hänen surmaamista. (Myrna Grant, Vanja))

        Nämä joidenkin mielestä saduilta muistuttavat kertomukset ovat myös osa todellisuutta, jossa elämme. Ne ovat todellisuutta ja totuuteen Jumala meitä kehoittaa uskomaan. Raamatussa mainitaan, ettei sinne "mahtunut" kaikki Jeesuksen tekemät asiat eikä sinne mahdu myöskään kaikenkattavaa selitystä fyysisestä maailmankaikkeudesta. Sieltä löytyy kuitenkin se, mitä kaikkein eniten tarvitsee tietää Jeesuksesta Kristuksesta, tiestä ja totuudesta Isän Jumalan yhteyteen.

        Jos mainitsemasi kirja on nimeltään "Erittäin salainen", niin olen sen myös lukenut. Siinä kerrotaan lähetystyöstä muistaakseni Neuvostoliitossa ja Bulgariassa. Lukemisesta on tosin vuosia aikaa. Olen myös keskustellut erään kirjassa mainitun henkilön kanssa ja sähköpostitellut tavattuani hänet netissä.

        Minä ehdottomasti uskon, että Jumala tekee ihmeitä. Hän on ihmeitä tekevä rakastava Jumala, joka ei haluisi kenenkään joutuvan kadotukseen, vaan pelastusta tarjotaan jokaiselle.

        Valitettavasti tämä litteä maa on uusi oppi, joka ohjaa ihmisiä ylpeyteen ja salaoppeihin.

        Voit kristittynä ihan turvallisin mielin sen jättää omaan arvoonsa. Ei sinun edes tarvitse välttämättä muodostaa mitään mielipidettä siitä asiasta, jos et yksinkertaisesti tiedä. Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.

        Jos me emme jotain ymmärrä, me voimme sen ihan hyvin myöntää ja jättää sen kaikkivaltiaan käsiin. Meille kaikille on joku erilainen tehtävä. Jokainen astia on jotain käyttöä varten luotu, mutta ei kaikkien tarvitse perehtyä litteä maa oppeihin, tai muuhun vastaavaan.

        Tässä on psalmi 131:
        1 Matkalaulu; Daavidin virsi. Herra, minun sydämeni ei ole ylpeä, eivät minun silmäni ole korskeat, enkä minä tavoittele asioita, jotka ovat minulle ylen suuret ja käsittämättömät.
        2 Totisesti, minä olen sieluni viihdyttänyt ja tyynnyttänyt: niinkuin vieroitettu lapsi äidin helmassa, niinkuin vieroitettu lapsi, niin on sieluni minussa.
        3 Pane toivosi Herraan, Israel, nyt ja iankaikkisesti.


    • Anonyymi

      Ensimmäistä kertaa uteliaisuuttani kurkkasin tänne salaliittoteorioihin ja melkoiset naurut oon saanu. Olen kuullut näistä litteän maan edustajista, mutta luulin että se on läppää. Siis oikeesti? No uskoohan ihmiset vaikka mihin satuihin, mutta.. Siis oikeesti?

    • Anonyymi

      Lättäpääksi sanotaan usein sivuventtiilimoottoria, koska sen sylinterikansi on litteä! Sellainen moottori on selvästikin älyykkäämpi kuin litteään maahan uskovat hörhöt!!!

      • Anonyymi

        Pallopääksi sanotaan monesti heliumpalloa joka pallouskovaisten palvoman painovoiman vastaisesti kuitenkin nousee korkealle ylös litteän maailmamme yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pallopääksi sanotaan monesti heliumpalloa joka pallouskovaisten palvoman painovoiman vastaisesti kuitenkin nousee korkealle ylös litteän maailmamme yläpuolelle.

        Kuka muka PALVOO painovoimaa? On teillä littu-uskovaisilla todella pää pilvissä?


    • Anonyymi

      Vastakkain on kylläkin keskiaikaiset uskomukset ja koko nykytiede. Jokainen voi halutessaan tarkkailla taivaan ilmiöitä ja todeta maan palloksi.

      • Anonyymi

        Ei mitään tekemistä keskiajan kanssa.

        Myös silloin Maa tiedettiin palloksi.

        Kiista koski kuka kiertää ja mitä.


    • Anonyymi

      Litteä maa ihmiset ovat uskomusten sekamelska. He eivät osaa sopia asioista keskenään. Tällaisia juttuja olen muunmuassa kuullut heiltä:
      - älyttömän kokoinen lasikupoli maan yläpuolella. Sitä ei edes yritetä selittää että miten moinen kupoli muka voisi kestää miljardien kilojen omaa painoansa.

      Loputtoman laajuinen maa, jossa on salaisia mantereita.
      Maan ympärillä leijuu kuulemma useampia aurinkoja ja syntyy uusia. Äärettömän kokoinen meri lasikupolin päällä.
      Keskustelusta riippuen toinen maailmansota joko tapahtui, tai ei tapahtunut. Maailman kartta voi myös olla joka päivä erilainen. Ei kuulosta kauheen tiedostavan ihmisen touhuilta.

      Minä en usko alieneiden. Uskon Jumalan luoneen maapallon ja ihmiset. Maailmankaikkeus on suuri, koska Jumala on suuri ja luomakunta on Jumalan kunniaksi tehty. Hänen ei tarvitse leikkiä millään lasikupoleilla. Jumala haluaa ihmisten nöyrtyvän, eikä ylpistyvän. Uskon, että siksi maapallo on pieni kaikkeen muuhun verrattuna.
      Raamattukin puhuu ilmastonmuutoksesta.

    • Anonyymi

      "Lättäpäät vaikuttavat olevan tiedostavia ja viisaita tutkijoita jotka eivät usko mitä tahansa satuja."

      Voisitko ystävällisesti esittää edes yhden todisteen väittämästäsi littamaasta ilman että haukut kaikkia toisin ajattelevia pallopääksi?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe