Jumalan uhraus Jumalalle

jumalanuhrausjumalalle

Paavali sanoo näin:

- "onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle" (Ef. 5)"

Kirkon tärkein uskontunnustus ja kolminaisuusoppi sanoo näin:

" Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen. Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen. Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä. Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan YKSI. Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että HÄN ON YKSI PERSOONA. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus."

Kenelle Jumalalle Jeesus Kristuksena ja Jumalana uhrattiin Paavalin ja kirkon mukaan?

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisuhrausta

      Niin, tuo ihmisuhriajatus on myös itse Paavalilta lähtöisin - jäi puuttumaan edeltä.

      Paavali sanoo:

      "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)

    • setotuus

      Nyt on asia niin - kuten edellä lukee Raamatun ja kristinuskon opin mukaan, niin on kaksi Jumalaa. - Hyvät uskovaiset, teidän on päätettävä, että onko olemassa todella kaksi Jumalaa, joista Jumalista toinen uhrataan toiselle, vai onko käynyt niin, että toinen esiintyy vain Jumalana ja onkin Saatana, ja toinen on oikeasti Jumala.

      Kumpi on kumpi? Mitä valitsette? Kaksi Jumalaa, vai Jumalan ja Saatanan? Ilmestyskirjan 12 luvun mukaan Jumala ja Saatana ovat samassa taivaassa.

      Onko Jeesuksen puhuma Isä Saatana, joka uhrataan VT:n Aabrahamin Jumalalle, joka vaatii ihmisuhreja - tässä tapauksessa Paavalin sanoin tämä Jumala sai jopa hyvältä tuoksuvan uhrilahjan, ja tämä on nyt kristinuskon oppi Paavalin mukaan. Vai onko asia sittenkin toisin päin, että Jeesus Kristuksena, Jumalan poikana ja kolminaisuusopin mukaan itse Jumalana uhrattiinkin ihmisuhreja vaatineelle Saatanalle?

      Itse pysyn Jeesuksen antamassa vihjeessä, kun hän jätti Pietarille taivasten valtakunnan avaimet, mitä ihmettelin, koska hän samalla väitti tietävänsä, että Pietari on se, joka hänet kieltää kolmasti ennen kuin kukko on laulanut.

      Nimittäin ei edes ole mitään sellaista taivasten valtakuntaa Jeesuksen mukaan, joihin mennään avaimilla, koska Jeesus itse sanoo, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme. Kirkko on valinnut Pietarin ensimmäiseksi paavikseen ja Pietarin risti on Saatananpalvojien tunnus.

      • okkultismiapahuudessa

        Ja jos valitsemme kahdesta Jumalasta - Jumalan uhraus kolminaisuusopilla hyvältä tuoksuvaksi lahjaksi VT:n Jumalalle, joka vaati ihmisuhreja ja muistelemme sitä okkultisin ihmissyöntimenoin, jolla rituaalilla intiaanitkin pitivät vihollisensa kuolleena, ettei tämä tule kostamaan - kirkon oppi onkin Saatananpalvontaa.

        Paavalin sanat, kun hän antaa ehtoollisriitin Raamatussa:

        " ....olen teille tiedoksi antanut... niin usein kun te syötte tätä leipää (Jeesuksen ruumis) ja juotte tämän maljan (Jeesuksen veri), te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." (1. Kor. 11:23-26)

        Paavalin sanoin ehtoollisriitillä julistetaan kuolemaa - ei mitään muuta.

        Kirkon opetus ehtoollisesta:

        " Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."


      • Paavali on kristinuskon pääjehu.

        Hänen mukaansa Kristus on antanut itsensä uhriksi Jumalalle. Ei ole siis kuin yksi Jumala ilman lisäosia.


      • sieltäselöytyy

        Kyllä on. Kristus on kolminaisuusopin mukaan Jumala - etkö sinä osaa lukea? - siellä on tuo uskontunnustus. Ja sitten Paavali sanoo näin:

        - "onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle" (Ef. 5)"

        Kristus on siis kirkon opin mukaan - kolminaisuusopin - sekä Jumala, Jumalan Poika ja Pyhä henki. Ja YKSI PERSOONA.

        Siis kenelle Jumalla nyt sitten tuli tämä Jumala hyvältä tuoksuvana uhrina lahjaksi? Tämä löytyy ihan selvästi aloitusviestistä.


      • sieltäselöytyy kirjoitti:

        Kyllä on. Kristus on kolminaisuusopin mukaan Jumala - etkö sinä osaa lukea? - siellä on tuo uskontunnustus. Ja sitten Paavali sanoo näin:

        - "onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle" (Ef. 5)"

        Kristus on siis kirkon opin mukaan - kolminaisuusopin - sekä Jumala, Jumalan Poika ja Pyhä henki. Ja YKSI PERSOONA.

        Siis kenelle Jumalla nyt sitten tuli tämä Jumala hyvältä tuoksuvana uhrina lahjaksi? Tämä löytyy ihan selvästi aloitusviestistä.

        Uhriksi itse itselleen? Paitsi että ylösnousemuskertomuksessa Jeesuksen herättää joku muu jumala jota Jeesus ennen kuolemaansa rukoilee avukseen ja jonka oikealla puolella Jeesus nyt istuu .
        Kristinuskon pyrkimys pysyä monoteistisena ja silti alkaa palvoa Jeesusta Jumalana, ei oikein onnistu enkä ymmärrä sen motiiviakaan: ero juutalaisuuten oli jo tapahtunut ja näkyi kaikissa muissakin kristinuskon opeissa.


      • dikduk kirjoitti:

        Uhriksi itse itselleen? Paitsi että ylösnousemuskertomuksessa Jeesuksen herättää joku muu jumala jota Jeesus ennen kuolemaansa rukoilee avukseen ja jonka oikealla puolella Jeesus nyt istuu .
        Kristinuskon pyrkimys pysyä monoteistisena ja silti alkaa palvoa Jeesusta Jumalana, ei oikein onnistu enkä ymmärrä sen motiiviakaan: ero juutalaisuuten oli jo tapahtunut ja näkyi kaikissa muissakin kristinuskon opeissa.

        Eikö sinulle ole edes luterialaisuuden perusasia kolminaisuusoppi selvä vaikka luuhaat luterilaisuus palstalla 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Eikö sinulle ole edes luterialaisuuden perusasia kolminaisuusoppi selvä vaikka luuhaat luterilaisuus palstalla 🤔❓

        Ei ole, enkä ole tavannut ainoatakaan kristittyä jonka olisi sen osannut selittää. Sinulta en sitä edes pyydä, mutta voit minun puolestani mennä ja hakea tänne jonkun tietäväisen, jookos?


      • dikduk kirjoitti:

        Ei ole, enkä ole tavannut ainoatakaan kristittyä jonka olisi sen osannut selittää. Sinulta en sitä edes pyydä, mutta voit minun puolestani mennä ja hakea tänne jonkun tietäväisen, jookos?

        Sepä kummallista, he varmaan ovat pitäneet Jumalaa ihmisenä eikä Jumalana jonka olemus on Isä, Poika ja Pyhä Henki🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sepä kummallista, he varmaan ovat pitäneet Jumalaa ihmisenä eikä Jumalana jonka olemus on Isä, Poika ja Pyhä Henki🤔

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

        Vaikka sinä inhoat wikipedian linkkejä niin minusta seuraavan pitäisi selittää "dikduk" nimimerkille sen, mitä kolminaisuusoppi sisältää. Jos hän ei tuosta linkistä saa siitä selvää niin ei mistään?


      • kenelleuhrattiin

        Ja Athanasioksen uskontunnustuksesta löytyy vielä seikkaperäisempi selvitys: Kristus on Yksi Jumala, Yksi Poika ja Yksi Pyhä henki=YKSI JUMALA.

        Tämän syntiensovitusopin on tehnyt koko kristinuskolle Paavali, joka vastaavasti sanoo:

        - "onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle" (Ef. 5)"

        Ja tämän saman opin mukaan siis Kristus=JUMALA, joka tapettiin ja ristiinnaulittiin, joka kuolemallaan pelasti kristityt ja kristityt saivat armon tästä syystä armon.

        Kenelle Jumalalle tämä kritityt pelastava, armon tuonut Jumala uhrattiin hyvältä tuoksuvana uhrina?

        Tämä on nyt täysin tämän kristinopin mukainen kysymys, joka perustuu Raamattuun.


    • " Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."



      "Kun söitte kuollutta, teitte sen eläväksi, mutta mitä teette kun tulette valoon? "

      "Voiko ihmissyöjä puhua sen puolesta, jonka on syönyt ? "

      • eiolehelppoajattelija

        Mistä tuo viimeinen lause on? Tuo edellinen on ehdottomasti vaikeinta Jeesusta. Ylipäätään käsite elämä ja kuolema eivät ole sellaisia termejä, joita me käsitämme meille normaaleina elämänä ja kuolemana.

        Sen tiedän, että Jeesus ajatteli tätä meidän elämää kuolemana, ja että elämme eräänlaisella hautausmaalla. ja näin ollen kuolleen syöminen olisi pistellä poskeen tätä meidän elämäksi kuvattua kirousta, ja koska meistä tehtiin luojia (Jumalan kuvia), luomme tästä kuolemasta elämää, elävää näytelmää, tapahtumaa (hänhän sanoi opetuslapsille, että Isästä todistaa liike ja lepo).

        - Eli tuo Jeesuksen puhe kuvastaa meidän elämän prosessia, varsin selvästi, koska hän ottaa vastakohdaksi valoon tulemisen. Tuo valoidea vastakohtana on vähän Platoniin viittaavaa, mutta en tiedä voisiko ajatella, että tämä meidän tekeminen (kuolleen syöminen) peilautuisi valoa vasten, jolloin meidän pitäisi katsoa sitä silloin jotenkin eri tavalla. Platonillahan oli nämä tahot, jotka peilautuivat toisiaan vasten.

        Valoon tuleminen voi tarkoittaa niin montaa asiaa, vaikkapa sanonnassa, että joku asia tulee päivänvaloon.


      • kannibalismi

        Ihmissyönnillä tavoitellaan tapetun voimia ja kykyjä. Tai sitten pidetään vihollinen kuolleena, kuten intiaaneilla oli tapana.


      • vähäntaustaa

        Meidän elämäksi kutsumassamme - onko se tila vaiko paikka, en osaa sanoa - on sellainen perustavaa laatuista oleva ongelma, että meillä on aika väärinpäin. Me omasta mielestämme kuljemme tulevaisuuteen, mutta me menemme sinne ikään kuin selkä edellä, koska emme näe sinne, vaan näemme ainoastaan taaksepäin. Totta kai kun elämme täällä pideämme sitä jopa luonnollisena, mutta tietenkään valossa se ei ole luonnollinen olotila, koska kuitenkin niissä atomeissa, joista koostumme, ei ole aikaa - tai sitten vielä voi olla aika jopa päinvastoin - seuraus on ennen syytä. Tämä ajattelu ja tämän tietäminen/hahmottaminen näkyy myös Jeesuksen ajattelussa ja sekin tekee siitä juuri vaikeaa - kuten lauseessa, että onnittelut sille, joka tuli tulemaan ennen olemaan tulemista.


    • Eixnäi

      Ny mä tiän mix Juhana on lihava. Ku uus ällistys on pöyristys.

      • jäintietopaitsioon

        Olisin mielelläni lukenut, mutta olikin vain tilaajille. Voisitko kertoa, että mitä asia koskee?


    • 12____13

      > Kenelle Jumalalle Jeesus Kristuksena ja Jumalana uhrattiin Paavalin ja kirkon mukaan?

      Suosittelen kyllä lukemaan Raamattua. Raamatun mukaan on vain yksi tosi Jumala, joka on suurempi kuin Jeesus.

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

      Jeesus sanoi: "....Isä on minua suurempi".
      Joh. 14:28

      Mutta, kenelle uhrattiin? Jeesus uhrasi elämänsä meille, jotta meillä olisi mahdollisuus palata Jumalan yhteyteen. Jeesus käytti elämänsä meidän hyväksi, siksi voidaan sanoa, että hän uhrasi elämänsä meille. Vähän samoin kuin sotilas, joka puolustaa maataan, uhraa elämänsä sille maalle.

      • 12___13: "Jeesus käytti elämänsä meidän hyväksi, siksi voidaan sanoa, että hän uhrasi elämänsä meille. Vähän samoin kuin sotilas, joka puolustaa maataan, uhraa elämänsä sille maalle."

        Shakissa sotilaan vieminen toiseen laitaan pelilaudan yli mahdollistaa sotilaan muuttamisen miksi vain. Luonnollisesti luodaan yleensä laudalle uusi tai toinen kuningatar, sillä se on kuninkaan jälkeen arvokkain nappulla. Ehkä Jumala pelaa shakkinappuloilla. Kuninkaan eli Kristuksen uhraamalla Shakkilaudalle saatiin uusi Kuningas, joillain ei-normaaleilla säännöillä. Jumala on pelaaja ja kaikki nappulat, jotka yksinkertaistuna Jumalan shakissa ovat muun muassa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Pojan (sotilaan) vieminen toiseen laitaan uhraamalla toi shakkilaudalle Kuninkaan (Kristuksen), joka oli voittava pelin ja antavan maailman ihmisille mahdollisuuden pelastua hänen kauttaan.

        Tuli vain tuosta "sotilas" termin käytöstä mieleen. Pitäisi kait kohta ryhtyä nukkumaan, kun tuli puolen yön seurattua jalkapalloshakkia Mestarien liigasta telkusta. Jalkapallo alkoi valvottamaan, sillä jännittäviä otteluita tuli seurattua. Hyvää yötä tai seuraavaa päivää.


      • 12____13
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        12___13: "Jeesus käytti elämänsä meidän hyväksi, siksi voidaan sanoa, että hän uhrasi elämänsä meille. Vähän samoin kuin sotilas, joka puolustaa maataan, uhraa elämänsä sille maalle."

        Shakissa sotilaan vieminen toiseen laitaan pelilaudan yli mahdollistaa sotilaan muuttamisen miksi vain. Luonnollisesti luodaan yleensä laudalle uusi tai toinen kuningatar, sillä se on kuninkaan jälkeen arvokkain nappulla. Ehkä Jumala pelaa shakkinappuloilla. Kuninkaan eli Kristuksen uhraamalla Shakkilaudalle saatiin uusi Kuningas, joillain ei-normaaleilla säännöillä. Jumala on pelaaja ja kaikki nappulat, jotka yksinkertaistuna Jumalan shakissa ovat muun muassa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Pojan (sotilaan) vieminen toiseen laitaan uhraamalla toi shakkilaudalle Kuninkaan (Kristuksen), joka oli voittava pelin ja antavan maailman ihmisille mahdollisuuden pelastua hänen kauttaan.

        Tuli vain tuosta "sotilas" termin käytöstä mieleen. Pitäisi kait kohta ryhtyä nukkumaan, kun tuli puolen yön seurattua jalkapalloshakkia Mestarien liigasta telkusta. Jalkapallo alkoi valvottamaan, sillä jännittäviä otteluita tuli seurattua. Hyvää yötä tai seuraavaa päivää.

        Mielenkiintoinen ajatus, ainakin Jeesus on kuningas, joten ihan ok. :)

        Hyvää yötä ja päivää! :)


      • 12____13 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ajatus, ainakin Jeesus on kuningas, joten ihan ok. :)

        Hyvää yötä ja päivää! :)

        Hyvää yötä ja uutta hyvää päivää sinnekin!

        Itsekin alan nukkumaan nyt! Jeesus on kuningas! :)


    • kenenjumalanuhrilahja1

      Ja tänne loppuun vielä, kun tuntuu, ettei tämä tilanne nyt aukea siihen edelle kirjoittaville. Tässä ei kukaan muutu mihinkään, eikä ole Jeesuksen elämän uhraamisesta, vaan kristinuskon itsensä tekemästä opista:

      Ja Athanasioksen uskontunnustuksesta löytyy vielä seikkaperäisempi selvitys: Kristus on Yksi Jumala, Yksi Poika ja Yksi Pyhä henki=YKSI JUMALA.

      Syntiensovitusopin on tehnyt koko kristinuskolle Paavali; Kristuksen - kolminaisuusopin mukaan Jumalan ristillä kuolemalla tuoma armo.

      Paavali sanoo Raamatussa:

      - "onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle" (Ef. 5)"

      Kristus on Jumala, joka toi armon kuolemallaan, mutta kenelle Jumalalle hän oli hyvän tuoksuinen UHRILAHJA?

      Kenelle Jumalalle tämä kritityt pelastava, armon tuonut Jumala uhrattiin hyvältä tuoksuvana uhrina?

      Ei Paavali sano, että hän olisi ollut mikään uhrilahja ihmisille, vaan Jumalalle!

      Tämä on täysin kristinuskon oppiin ja Raamattuun perustuva kysymys

    • Mitään uhraamista ei edes tapahtunut. Uhrit on jotakin kallisarvoista josta luovutaan. Poika on toki hyvin kallisarvoinen mutta Jumala ei uhrannut poikaansa vaan hän sai hänet takaisin tykönsä.

    • uhriVTvsUT

      VT:n uhrien ja Jeesuksen ns. uhrikuoleman rinnastus on jonkinlainen kategoriavirhe.

      Yleinen esitys Jeesuksen uhrin merkitykselle kristinuskon mukaan on ihmisiä ja Jumalaa erottava kuilu; Jeesuksen risti (= hänen uhrikuolemansa) olisi sitten silta tuon ihmisiä Jumalasta erottavan kuilun yli. Ihminen pääsee Jumalan yhteyteen vain hänen uhrinsa kautta.

      VT:n uhreja uhraavat taas sellaiset _jotka_ovat_jo_Jumalan_yhteydessä. "Jumalattoman uhri on kauhistus" ym. sanoo VT. VT:n mukaan Jumalan yhteyteen pääsee yksinkertaisesta katumalla ja tekemällä parannuksen – sitten ao. henkilön uhritkin ovat Jumalalle mieluiset.

      Jumala on itseasiassa lähempänä ja lähestyttävämpi VT:ssa kuin UT:ssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1809
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      147
      1528
    3. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1408
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1271
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1246
    6. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1115
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1039
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      990
    9. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      60
      964
    10. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe