"Tehkää parannus ja ottakoon kukin tesitä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Apt. 2:38.
Huomaatko siinä opetuksen, että tule tehdä parannus syntien anteeksisaamiseksi? Ja mitä muuta ihmisen tulee tehdä? Siinä se sanotaan. Ja mitä siitä tulee seurata, "niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Jos et saa Pyhän Hengen kastetta parannuksen teon ja vesikasteen jälkeen, on parannuksen tekeminen jäänyt vajaaksi. Korjaa asia, ja täytyt Hengellä.
Parannus on yhtä kuin syntien anteeksisaaminen
80
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tulin uskoon, uudestisynnyin, 50 vuotta sitten. Sain siinä tilanteessa Pyhän Hengen. Henki todisti että olen saanut syntini anteeksi ja todisti että olen Jumalan lapsi. Kiitos täytti mieleni, kiitos Jeesukselle ja mieli huokui harvaan tahtiin kiitos, kiitos Jeesus. Lisäkokemus oli että lämmin virta oli käynyt lävitseni.
Kerroin siinä piirissä seuraavana päivänä tulleeni uskoon ja kuinka on ilo siitä kertoa kun olin aikaisemmin ajatellut että jos olisin uskovainen , miksi siitä kertoisin.
Pyhän Hengen vaikutuksen totesin siitä alkaen hienovaraisin ohjauksin ja muistutuksin, kun vain kuuntelin.
Kysymys aloittajalle.
Oliko tämä kaikki harhaa ?- Anonyymi
Oletko tehnyt parannuksen Mooseksen lain rikkomisesta? Jos et ole tehnyt parannusta, niin et ole tehnyt sitä parannusta, mitä Jeesus, Pietari ja Paavali vaativat tekemään. Uuden testamentin mukaan synti on Mooseksen lain rikkomista. Jeesus ei tehnyt syntiä, minkä takia hän ei koskaan rikkonut lakia vastaan.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
----
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. [1. Joh. 2:29]
8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. [Joh. 8:44]
9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13 ]
10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta,
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
Pyhä Henki johdattaa noudattamaan lakia. Pyhä Henki puhuu lain noudattamisen puolesta. Jos jollakulla ei ole tällaista Henkeä, niin ei ole täyttynyt Pyhästä Hengestä. Jeesus oli täyttynyt Pyhästä Hengestä ja sen takia hän noudatti lakia. Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä suurella ilolla.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Jes 11:1 Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää. [Jes. 53:2; Jer. 23:5; Sak. 3:8; Room. 15:12]
2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:
3 hänen ilonsa on totella Herraa.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Apostoli Johannes neuvoi, älkää uskoko kaikkia henkiä vaan koetelkaa, mikä on Pyhä Henki ja mikä on eksyttävä henki. Pyhä Henki toimii Raamatun opetuksen mukaisesti, mutta eksyttävä henki yrittää saada kuulijansa rikkomaan lakia ja Jumalan käskyjä vastaan kuin käärme paratiisissa.
1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
Jeesus sanoi myös painavat sanat. Ei kaikki hänen nimeään ylistävät pelastu, eikä hänen nimessään voimatekoja tekevät, jos he ovat kieltäneet lain ja eläneet laittomuudessa. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, vaikka joku olisi tunnustanut uskonsa Jeesukseen ja kokenut jotain yliluonnollista.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. - Anonyymi
Avaus ei kerro mitään uudestisyntymisestä, vaan henki on tullut peräsimeen johdattaakseen hänet minne se henki viekään?
- Anonyymi
Ei siis mikään "toinen siunaus",ei mikään "tuli kaste" sellaista ei Raamattu tunne muuta kuin Herran toisen tulemuksen päivänä, kun alkuaineet kuumuudesta sulavat.( 2.Piet.3:1.-18 )
Uskovan ihmisen normaali elämä Kristuksen yhteydessä , siis "Hengessä" , antaen Hengen täyttää jatkuavasti kun puhutaan Jumalan Sanaa Ef. 5:18. "...Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.." Kol.3:16. "..Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne..."
Mikä toinen "siunaus"?? Uskoon tullut ihminen on jo siunattu , heti uskoon tullessa so. uudestisyntyessä Ef.1:13. "..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.." 2.Piet.1:2.".. Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. 3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, 4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,.."
TIE JUMALAN YHTEYTEEN ( läsnäoloon ) ON HETI IHMISEN USKOON TULLESSA so. uudestisyntyessä.
Ihmisellä on pääsy Jumalan läsnä oloon "Jeesuksen veren kautta " so .uskomalla evankeliumi, Jumala vanhurskauttaa ihmisen Room.5:1. "..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.."
Hepr.10:9.".. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,.." Ef.2:17.".. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla( pakanat ja juutalaiset) pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö..."
"... meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään.......meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.." Siinäpä sitä funtsaamista "kahden siunauksen" tavoitteleville miten voi olla että "veren kautta tai "yhdessä Hengessä" kummassakin pääsy Jumalan läsnäoloon ? Kun evankeliumi on "Hengen " ilmoitusta so Jumalan sanaa ei siinä pitäsi olla vaikeuksia ymmärtää? Jumala itse vanhurskauttaa "jumalattoman ihmisen " uskosta , ja siten ihmisellä on Jumala yhteys "Hengessä" . Jumalan Henki on tullut ihmiseen asumaan. Uskoon tulleen ihmisen on tarpeen lukea Raamattua ja olla uskovien yhteydessä vahvistuakseen Kristuksen tuntemuksessa ( 2.Piet.2:1: 2.-11.) Jumalan voima ilmenee evankeliumissa sen julistamisen myötä Jumala antaa tahtonsa mukaan voimavaikutuksia Sanansa vahvistukseksi.
"JUMALAN VOIMA" on apostoli Paavalin mukaan evankeliumi, eikä mikään "tunne kokemus" !
Room.1:6."... Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"..."
1.Kor.1: 18. "..Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. .........., 23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta,( ts. evankeliumia joka on Jumalan voima ) joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus."
1.Kor.2:1."..Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan..."
- Anonyymi
Mikä se Pyhä Henki on, jolla sanotte täyttyneenne. Ihmetyttää tämä itsevarma asenne monilla, jotka sanovat uudestisyntyneensä. Mitä se käytännössä merkitsee elämässänne? Onko ajatus se, että pelastuksenne on jo varma.
Olen kuullut monien sanovan, että he ovat uudestisyntyneitä, mutta eivät osaa selostaa, mitä se tarkoittaa.Tiesin että en ole ole uskossa, en voi sanoa että olen pelastettu jos kuole. Tiesin että este on minun ja Jumalan välillä. Sitten ymmärsin että saan yhteyden Jeesuksen kautta. Rukoilin Jeesukselta pääsyä Jumalan lapseksi. Pyhä Henki antaa sen todistuksen henkeen ja että on yhteys ja Jumalan valtakunnan perillinen. Kyllä se on varma asia ja pitääkin olla. Kuolema voi tulla hetkellä millä hyvänsä.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Tiesin että en ole ole uskossa, en voi sanoa että olen pelastettu jos kuole. Tiesin että este on minun ja Jumalan välillä. Sitten ymmärsin että saan yhteyden Jeesuksen kautta. Rukoilin Jeesukselta pääsyä Jumalan lapseksi. Pyhä Henki antaa sen todistuksen henkeen ja että on yhteys ja Jumalan valtakunnan perillinen. Kyllä se on varma asia ja pitääkin olla. Kuolema voi tulla hetkellä millä hyvänsä.
Sana, ja Henki yhdessä
".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,.." ( Room.8:16.".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia..." )
MITEN " Henki todistaa" ? KIRJOITUSTEN KAUTTA ”..Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..” Room. 10:9. Tunnustanko minä suullani Jeesuksen Herraksi? Kyllä ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt. Uskon Jumalan Sanan ilmoituksen) . Uskonko sydämessäni, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt? Kyllä. ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt ) Henki todistaa minun oman henkeni kanssa, että molemmat asiat olivat totta kohdallani."
Kun Jeesus Kristus asuu uudestisyntyneessä ihmisessä, niin totta Hänen , eli Jumalan Henki asuu ihmisessä uudestisyntymisestä lähtien. Ihmisessä asuu Jumalan Sana. Mitä muita "henkiä" sitten vielä muka pitäisi odotella tai odottaa,etsiä ( erikoismiesten, naisten käsien alla ) "Hengen täyteyttä, voimalla pukemista"? Apostoli Paavalin mukaan evankeliumi on Jumalan voima . Room.1:16,17. Eri asia on Jumalan voima vaikutukset mm. Hengen lahjojen vaikutuksesta kuin tavoitella jotakin "täyttymistä" eri tapahtumana. Apostoli Paavali kertoi miten elää "Hengen täyttämää elämää" ( sama teema Kol.3:16,17.) Ef. 5:18.".. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..." juuri aikaisemmin hän oli kertonut miten ei tulisi elää Ef.5:3.- 18. Uskovan ihmisen normaali elämä Kristuksen yhteydessä , siis "Hengessä" , antaen Hengen täyttää jatkuavasti kun puhutaan Jumalan Sanaa
Kun uskonnollinen( niin juuri "uskonnollinen" ulkouori ) ihminen lopettaaa lihan mielen juoruilun , tms. ja alkaa puhua Jumalan Sanan ilmoitusta so. evankeliumin sisältöä, sanomaa hänessä, hänen välityksellään alkaa vaikuttamaan Jumalan Henki joka yhtyy Jumalan Sanan ilmoitukseen. Ef.5: 18.-20. , Kol. 3:16.,17.
2.Kor. 13: 5.".. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. .."
Kol. 1: 24.".. Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, 25. jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, 26. sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, 27. joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo..."
2.Kor.4:3."... Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, 4. niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. 5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. 6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. 7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä..." ( "..7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa,.." Mikä "aarre"?? so. "..Kristuksen kirkkauden evankeliumi" jae 4.)
Ef.1:13.".. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi..........4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana, ja Henki yhdessä
".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,.." ( Room.8:16.".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia..." )
MITEN " Henki todistaa" ? KIRJOITUSTEN KAUTTA ”..Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..” Room. 10:9. Tunnustanko minä suullani Jeesuksen Herraksi? Kyllä ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt. Uskon Jumalan Sanan ilmoituksen) . Uskonko sydämessäni, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt? Kyllä. ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt ) Henki todistaa minun oman henkeni kanssa, että molemmat asiat olivat totta kohdallani."
Kun Jeesus Kristus asuu uudestisyntyneessä ihmisessä, niin totta Hänen , eli Jumalan Henki asuu ihmisessä uudestisyntymisestä lähtien. Ihmisessä asuu Jumalan Sana. Mitä muita "henkiä" sitten vielä muka pitäisi odotella tai odottaa,etsiä ( erikoismiesten, naisten käsien alla ) "Hengen täyteyttä, voimalla pukemista"? Apostoli Paavalin mukaan evankeliumi on Jumalan voima . Room.1:16,17. Eri asia on Jumalan voima vaikutukset mm. Hengen lahjojen vaikutuksesta kuin tavoitella jotakin "täyttymistä" eri tapahtumana. Apostoli Paavali kertoi miten elää "Hengen täyttämää elämää" ( sama teema Kol.3:16,17.) Ef. 5:18.".. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..." juuri aikaisemmin hän oli kertonut miten ei tulisi elää Ef.5:3.- 18. Uskovan ihmisen normaali elämä Kristuksen yhteydessä , siis "Hengessä" , antaen Hengen täyttää jatkuavasti kun puhutaan Jumalan Sanaa
Kun uskonnollinen( niin juuri "uskonnollinen" ulkouori ) ihminen lopettaaa lihan mielen juoruilun , tms. ja alkaa puhua Jumalan Sanan ilmoitusta so. evankeliumin sisältöä, sanomaa hänessä, hänen välityksellään alkaa vaikuttamaan Jumalan Henki joka yhtyy Jumalan Sanan ilmoitukseen. Ef.5: 18.-20. , Kol. 3:16.,17.
2.Kor. 13: 5.".. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. .."
Kol. 1: 24.".. Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, 25. jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, 26. sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, 27. joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo..."
2.Kor.4:3."... Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, 4. niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. 5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. 6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. 7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä..." ( "..7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa,.." Mikä "aarre"?? so. "..Kristuksen kirkkauden evankeliumi" jae 4.)
Ef.1:13.".. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi..........4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka..."Jumala joka on Henki , on ilmoittanut itsensä Sanassa.
Joh.1:1."..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2. Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. 4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. 5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt. .................. 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta...."
Joh.17: 6".. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. 7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. 8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. 9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun - 10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä..."
( Joh.4:1.-44.) Joh.4: 24.".. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.".." - Anonyymi
Siis ihmiset jotka kuulee eka kerran Jeesuksesta siirtyy vanhasta liitosta sen rikkomisesta ja muista jumalista Egyptistä uuteen liittoon ,se on se . Kun Jeesus nousi kuolleista hän veti meidät uuteen liittoon mukaansa . Jotkut pelastuu vielä just ja just . Siis usko Poikaan Jeesukseen on se uudestisyntymä joka poistaa tuomiot .
- Anonyymi
Parannus ei ole sama kuin syntien anteeksisaaminen. Aloittaja levittää kadottavaa harhaa.
Syntejä ei itse, ilman Kristusta / Jumalaa, hankita anteeksi omilla teoilla. Aloittajan oppi on satanismia = ihmiskeskeisyyttä, ihmistekoa, joka kieltää Jumalan auktoriteetin.
Oikea parannus on ihmisen hengessä tapahtuva Pyhän Hengen teko ihmisen suostumus siihen: katumusta syntien ja koko oman syntisyytensä tähden sekä samanaikaista uskoa Jeesuksen hankkimaan sovitukseen ja tässä sovituksessa Jumalan armoon ja anteeksiantamukseen.
Parannus = katumusta uskoa.
Jumalan armo lähtee Hänestä Itsestä ja on aina yksilöllinen. "Jumala armahtaa, kenet armahtaa". Anteeksiantamus ei siis ole jokin valintamyymälän hyllyltä ihmisen itse otettava halpatuote, vaan lähtee tai ei lähde Jumalasta Itsestä. Anteeksiantamus on Jumalan lahja, jota ihminen voi vain rukoilla, ei itse hankkia.- Anonyymi
Parannuksen teko on synnin tekemisen lopettamista. Laki käskee uskomaan Messiaaseen, joten tietenkin tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen, muuten ei täytä lakia eikä ole tehnyt parannusta. Parannuksen tekoon ei riitä se, että tunnustaa syntinsä ja uskonsa Jeesukseen. Sen lisäksi tulee lopettaa synnin tekeminen.
Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
----
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. [1. Joh. 2:29]
8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. [Joh. 8:44]
9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13 ]
10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta,
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parannuksen teko on synnin tekemisen lopettamista. Laki käskee uskomaan Messiaaseen, joten tietenkin tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen, muuten ei täytä lakia eikä ole tehnyt parannusta. Parannuksen tekoon ei riitä se, että tunnustaa syntinsä ja uskonsa Jeesukseen. Sen lisäksi tulee lopettaa synnin tekeminen.
Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
----
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room. 10:4)
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." (Gal. 3:10)
Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". (Gal. 3:13)
...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Kol. 2:14)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room. 10:4)
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." (Gal. 3:10)
Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". (Gal. 3:13)
...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Kol. 2:14)
s-seutulainen>>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:4<<<
Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.
TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.
"Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)
>>>Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." (Gal. 3:10)<<<
Tämä on ongelma vanhan liiton juutalaisilla, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen. Heillä ei ole syntien sovittajaa. Uuden liiton aikana ei saa myöskään rikkoa tahallaan lakia vastaan, koska Jeesus vaatii noudattamaan lakia armon alla. Parannuksen teko lain rikkomisesta on ehto, että saa synnit anteeksi. Jos joku kieltää lain ja ei halua sitä noudattaa, niin Jeesus Kristus ei tällaista laittomuuden tekijää armahda.
>>>Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". (Gal. 3:13)<<<
Ne jotka tekevät parannuksen lain rikkomisesta uskossa Jeesukseen Kristukseen, saavat armoa, kuten sai armoa Paavali, joka teki parannuksen.
Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
>>>...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Kol. 2:14)<<<
Jeesus Kristus maksaa syntivelat pois, jos tekee parannuksen lain rikkomisesta uskossa häneen. Joka ei halua tehdä parannusta lain rikkomisesta, kuten Saviseutulainen ei halua tehdä, niin hän saa varman tuomion helvettiin.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:4<<<
Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.
TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.
"Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)
>>>Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." (Gal. 3:10)<<<
Tämä on ongelma vanhan liiton juutalaisilla, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen. Heillä ei ole syntien sovittajaa. Uuden liiton aikana ei saa myöskään rikkoa tahallaan lakia vastaan, koska Jeesus vaatii noudattamaan lakia armon alla. Parannuksen teko lain rikkomisesta on ehto, että saa synnit anteeksi. Jos joku kieltää lain ja ei halua sitä noudattaa, niin Jeesus Kristus ei tällaista laittomuuden tekijää armahda.
>>>Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". (Gal. 3:13)<<<
Ne jotka tekevät parannuksen lain rikkomisesta uskossa Jeesukseen Kristukseen, saavat armoa, kuten sai armoa Paavali, joka teki parannuksen.
Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
>>>...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Kol. 2:14)<<<
Jeesus Kristus maksaa syntivelat pois, jos tekee parannuksen lain rikkomisesta uskossa häneen. Joka ei halua tehdä parannusta lain rikkomisesta, kuten Saviseutulainen ei halua tehdä, niin hän saa varman tuomion helvettiin.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.>>Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.<<
Tehkää siis parannus ja kääntykää - KÄÄNTYKÄÄ JEESUKSEN KRISTUKSEN PUOLEEN JA HUUTAKAA HÄNEN NIMEÄÄN AVUKSENNE ...
Parannuksen tekeminen ja kääntyminen on, itsessään täysin kelvottomana ja voimattomana mitään parannusta tekemään, KÄÄNTYÄ HERRAN JEESUKSEN PUOLEEN APUA JA ARMOA ANOMAAN.
... että teidän syntinne pyyhittäisiin pois ...
VAIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA MEIDÄN SYNTIMME PYYHITÄÄN POIS
s-seutulainen ”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltä määrätty, Kristuksen Jeesuksen” (Ap.t. 3:19-20).
Parannus on suomalaisessa raamatunkäännöksessä (v. 38) huono ilmaisu, koska se vie ajatukset täysin päinvastaiseen suuntaan, kuin mitä sillä alunperin on tarkoitettu. Sehän synnyttää ajatuksen, että minun on jollakin tavalla ryhdistäydyttävä ja saatava itse elämäni ojennukseen.
Alkuperäinen sana mielenmuutos ei sekään anna suomalaiselle oikeaa kuvaa. Eihän ihminen itse voi noin vaan muuttaa mieltään. Mutta jos ajatellaan kääntymistä, ollaan jo lähempänä oikeaa. Kun ihminen on menossa väärään suuntaan, ei auta pieni suunnan muutos, vaan on tehtävä täyskäännös.
Koska ollaan menossa poispäin Jumalasta, niin on käännyttävä Häntä kohti. Mutta Jumala on pyhä ja ihminen on syntinen,kuinka he voivat kohdata? Siten, että ihminen tunnustaa tosiasiat itsestään, se merkitsee syntinsä näkemistä ja sen tunnustamista Jumalan edessä.
Sana parannus on pohjimmiltaan kuin karjan kutsuhuuto: ”Tulkaa tännepäin, täällä on ravintoa.” Parannus on Parantajan luokse tulemista ja parannettavana olemista. Parannus on koko elämän kestävä prosessi.
Todellinen parannuksen tekeminen johtaa siihen, ettei omista teoistaan ja itsestään ole löydettävissä vähäisintäkään lohdutusta, vaan ainoaksi toivoksi jää Jumalan armo Kristuksessa.
Vasta tällainen tyytymättömyys omaan parannukseen on oikeaa parannuksen tekemistä.Jeesus sanoo vuorisaarnassa autuaiksi tällaisia ihmisiä: ”Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.” ...
”Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan.” (Matt. 5:3, 6 )
Hengessä köyhä tuossa edellä ei alkuperäisessä merkityksessään tarkoita vähävaraista vaan rutiköyhää, jolla itsellään ei ole mitään.
( Paavo Lievosen kirjasta Armo on koti )- Anonyymi
Saviseutulainen kirjoitti:
”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltä määrätty, Kristuksen Jeesuksen” (Ap.t. 3:19-20).
Parannus on suomalaisessa raamatunkäännöksessä (v. 38) huono ilmaisu, koska se vie ajatukset täysin päinvastaiseen suuntaan, kuin mitä sillä alunperin on tarkoitettu. Sehän synnyttää ajatuksen, että minun on jollakin tavalla ryhdistäydyttävä ja saatava itse elämäni ojennukseen.
Alkuperäinen sana mielenmuutos ei sekään anna suomalaiselle oikeaa kuvaa. Eihän ihminen itse voi noin vaan muuttaa mieltään. Mutta jos ajatellaan kääntymistä, ollaan jo lähempänä oikeaa. Kun ihminen on menossa väärään suuntaan, ei auta pieni suunnan muutos, vaan on tehtävä täyskäännös.
Koska ollaan menossa poispäin Jumalasta, niin on käännyttävä Häntä kohti. Mutta Jumala on pyhä ja ihminen on syntinen,kuinka he voivat kohdata? Siten, että ihminen tunnustaa tosiasiat itsestään, se merkitsee syntinsä näkemistä ja sen tunnustamista Jumalan edessä.
Sana parannus on pohjimmiltaan kuin karjan kutsuhuuto: ”Tulkaa tännepäin, täällä on ravintoa.” Parannus on Parantajan luokse tulemista ja parannettavana olemista. Parannus on koko elämän kestävä prosessi.
Todellinen parannuksen tekeminen johtaa siihen, ettei omista teoistaan ja itsestään ole löydettävissä vähäisintäkään lohdutusta, vaan ainoaksi toivoksi jää Jumalan armo Kristuksessa.
Vasta tällainen tyytymättömyys omaan parannukseen on oikeaa parannuksen tekemistä.Jeesus sanoo vuorisaarnassa autuaiksi tällaisia ihmisiä: ”Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.” ...
”Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan.” (Matt. 5:3, 6 )
Hengessä köyhä tuossa edellä ei alkuperäisessä merkityksessään tarkoita vähävaraista vaan rutiköyhää, jolla itsellään ei ole mitään.
( Paavo Lievosen kirjasta Armo on koti )Sinä olet täysin lihasi vallassa, etkä pysty ymmärtämään Paavalin opetuksen todellista sisältöä, minkä takia sinä vääristelet koko ajan Raamattua ja siteeraat kaikenlaisia huonoja kirjoja, joihin sinä uskot enemmän kuin Raamattua. Sinä olet matkalla helvettiin laittomuuden tekijänä.
Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" 17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. [Jes. 26:11; Sef. 1:18]
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:4<<<
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.TELOS-tulkintasi on täyttä hevonpaskaa. Kristus on Lain päämäärä samalla tavoin kuin oppivelvollisuuden suorittaminen on peruskoulun päämäärä tai junan päätepysäkki on juna(matka)n päämäärä. Kun päämäärä on saavutettu, silloin ollaan perillä, ja asia tai kulkuneuvo tai keino, jolla päämäärä saavutettiin, on jäänyt taakse. Te toraistit olette ikuisia peruskoululaisia ja junamatkalaisia ja Mooseksen viitassaroikkujia. Idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet täysin lihasi vallassa, etkä pysty ymmärtämään Paavalin opetuksen todellista sisältöä, minkä takia sinä vääristelet koko ajan Raamattua ja siteeraat kaikenlaisia huonoja kirjoja, joihin sinä uskot enemmän kuin Raamattua. Sinä olet matkalla helvettiin laittomuuden tekijänä.
Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" 17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. [Jes. 26:11; Sef. 1:18]
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.>>Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" 17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."<<
Ja taas jätit pois jakeet 18 - 26!
Näin teet joka ainut kerta. Sinä silppuat Raamattua häikäilemättä omaan toraismiisi soveltuvaksi. Sinä, joka lakiin nojaat ja siitä kerskaat.
18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22. Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25. Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26. Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
( Matt.19 )
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" 17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."<<
Ja taas jätit pois jakeet 18 - 26!
Näin teet joka ainut kerta. Sinä silppuat Raamattua häikäilemättä omaan toraismiisi soveltuvaksi. Sinä, joka lakiin nojaat ja siitä kerskaat.
18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22. Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25. Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26. Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
( Matt.19 )
s-seutulainenMitä mainitsemasi jakeet muuttavat asiaa, josta keskustelemme? Eivät muuta. Ko. jakeet eivät kumoa sitä, että Jeesus vaatii lain noudattamista ja ilmoittaa, että vain harva seurakuntalainen pääsee taivaaseen. Jeesus ei pelasta Saviseutulaisen tapaisia lain kieltäjiä.
>>>Sinä, joka lakiin nojaat ja siitä kerskaat.<<<
Minä kerskaan Jeesuksesta Kristuksesta, johon minä uskon. Minä en ole vanhan liiton juutalainen, joka ei tunnusta Jeesusta Kristukseksi. Sinä vääristelet tätä asiaa kuin Saatana.
Jeesus vaati kaikkia noudattamaan lakia, jotta voisi saada synnit anteeksi uskossa häneen, mitä käskyä sinä et noudata.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. - Anonyymi
>>>>>>>>>>Jumalan armo lähtee Hänestä Itsestä ja on aina yksilöllinen. "Jumala armahtaa, kenet armahtaa". Anteeksiantamus ei siis ole jokin valintamyymälän hyllyltä ihmisen itse otettava halpatuote, vaan lähtee tai ei lähde Jumalasta Itsestä. Anteeksiantamus on Jumalan lahja, jota ihminen voi vain rukoilla, ei itse hankkia.<<<<<<<<<<<<
>>>"Jumala armahtaa, kenet armahtaa".<<<<< Laajempi asiayhteys Room.9.-11.
Room.11:32.".. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.. ( niitä jotka uskovat evankeliumin ) Gal.3:22. "..Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat..."
Jumala armahtaa jokaisen ihmiseen katsomatta joka kuulee ja uskoo evankeliumin. Jumala ei katso henkilöön .
Room.3:21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen........................5:1."...Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo..."
Room.10:8."... Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. 11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". 12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". 14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?.." Apt.2:21.".. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä mainitsemasi jakeet muuttavat asiaa, josta keskustelemme? Eivät muuta. Ko. jakeet eivät kumoa sitä, että Jeesus vaatii lain noudattamista ja ilmoittaa, että vain harva seurakuntalainen pääsee taivaaseen. Jeesus ei pelasta Saviseutulaisen tapaisia lain kieltäjiä.
>>>Sinä, joka lakiin nojaat ja siitä kerskaat.<<<
Minä kerskaan Jeesuksesta Kristuksesta, johon minä uskon. Minä en ole vanhan liiton juutalainen, joka ei tunnusta Jeesusta Kristukseksi. Sinä vääristelet tätä asiaa kuin Saatana.
Jeesus vaati kaikkia noudattamaan lakia, jotta voisi saada synnit anteeksi uskossa häneen, mitä käskyä sinä et noudata.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois -
KÄÄNTYKÄÄ HERRAN JEESUKSEN PUOLEEN!
Vain Jeesus Kristus voi meidät synnistä puhdistaa, vain Hänessä syntimme pois pyyhitään.
"Kääntykää pahoilta teiltänne - JEESUKSEN KRISTUKSEN PUOLEEN ja huutakaa Hänen nimeään avuksenne.
Ja nuo puuttuvat jakeet osoittavat selvääkin selvemmin sen, että Herra Jeesus painottaa voimakkaasti sitä, ettei ihmiselle kertakaikkiaan ole mahdollista lain noudattamisineen ja omine tekoineen pelastua.
Vain Jumala voi ihmisen pelastaa.
Vain Jumala voi ihmisen vanhurskauttaa.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
----
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."Ihminen ei voi lopettaa synnin tekoa, sillä se on ihmisen koko olemus. Tämä kyllä lukee ihan UT:ssakin, mutta te eräät lahkolaisethan kiellätte Paavalin / apostolien opetukset, koska ne eivät sovi synnittömyys-oppeihinne.
Jos ihminen voisi omalla tahdollaan lopettaa synnin teon, silloin Kristus on turhaan kuollut.
Apostolien lisäksi te siis kiellätte jopa Kristuksen.
Parannus ei siis ole synnin teon lopettamista, mutta kuitenkin tietoisuutta omasta syntisyydestä, tästä syystä kauhua ja katumusta, sekä Jumalan armon huutamista.
Jeesus Pyhän Hengen kautta vaikuttaa nyt puhdistavasti ja monet synninteot lakkaavatkin, ainakin vähenevät, mutta itse synnin juuri ja taipumus syntiin, perisynti, on ihmisessä lihan kuolemaan asti. UT ei opeta lihan pyhitystä.
Liha siis elää synnin alaisena, mutta uudestisyntynyt henki elää puhtaudessa ja sen kaipuussa: katumuksessa ja uskossa. Tätä on oikea parannus.
Se, joka sanoo olevansa synnitön, kieltää Jeesuksen, sillä Jeesus on ainoastaan syntisten Vapahtaja, ei synnittömien.
Turha tätä on helluntaifoorumilla toistaa, sillä te ette ole kristittyjä, te olette antikristittyjä, olette hengessänne valinneet toisen tien ja se kuljettaa teitä. - Anonyymi
”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltä määrätty, Kristuksen Jeesuksen” (Ap.t. 3:19-20).
( Paavo Lievosen kirjasta Armo on koti )Kuten tuossa lukee , HENGESSÄ köyhät . Tällä ei nyt ole mitään tekemistä maallisen mammonan kanssa . Hengessä köyhä turvaa Jeesuksen anteeksiantoon ja sovitukseen eikä omiin tekoihinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
----
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."(RK) Mark.1:14."..Sen jälkeen kun Johannes oli vangittu, Jeesus tuli Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia. 15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi.".."
(RK) Apt.3:19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois......26. Ennen kaikkea teitä varten Jumala herätti palvelijansa ja lähetti hänet siunaamaan teitä, kun itse kukin käännytte pois pahuudestanne.".."
(RK) Apt.15:3. "..Seurakunta varusti heidät matkalle. He kulkivat Foinikian ja Samarian kautta ja kertoivat pakanoiden kääntymisestä ilahduttaen suuresti kaikkia veljiä..."
(RK) Apt.20:21.".. Todistaessani juutalaisille ja kreikkalaisille olen julistanut parannusta ja kääntymistä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen..."
(RK) Apt.26:20. "..vaan julistin ensin Damaskoksen ja Jerusalemin asukkaille, sitten kaikkialla Juudean maassa ja pakanakansojen parissa, että on tehtävä parannus, käännyttävä Jumalan puoleen ja tehtävä parannuksen mukaisia tekoja..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.Room.8:1."..Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. 3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, 4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen................
..............13:8. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. 9. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". 10. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. 11. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme..."
Joh.15:12.".. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. 13. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. 14. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä..."
1.Joh.3:15.".. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. 16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä. 17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa. 19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, 20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki. 21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan, 22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut. 24. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut..." Anonyymi kirjoitti:
----
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."Paskaa.
- Anonyymi
Ensimmäine n vastaus aloitukseeni oli hyvä. Kiitos Jumalalle, että olet uudestisyntynyt. Seuraava askel sitten on aina parannuksen teko ja kasteelle meno.
Perustelen tätä Turun seurakunnan sivuilta löytyvällä artikkelilla:
http://Jeesus-on-Herra.com/parannus-ennen-kastetta/
Opetus on varmaotteista.- Anonyymi
Weijo Lindroosin opetus ei ole varmaotteista eikä luotettavaa. Hän on hurahtanut paavolalaisuuteen yms.
- Anonyymi
Usko Jeesukseen joka on jo noussut kuolleista ei enää vaadi Johanneksen parannuksen kastetta vaan uuden liiton Sovituksen kastetta Jeesuksessa . Oikea pelastus on POJASSA JEESUKSESSA .
- Anonyymi
Jos Weijo Lindroos on alkanut opettaa Petri Paavolaa, saatte nähdä, että Petrin opetus raitistuu entisestään.
- Anonyymi
Paavolan opetus on kaukana raittiista. Hänen videoissa ja artikkeleissa on suuria määriä asiavirheitä ja suoranaista eksytystä, mikä uppoaa lihassa elävään seurakuntaan kuin häkä. Koska seurakunta ei opiskele eikä usko Raamattua, niin he hakevat oppinsa Paavolan tapaisista Raamatun vääristelijöistä.
- Anonyymi
Petri Paavolan opetus on vajonnut vain entistä alemmaksi. Hän on viime aikoina tuottanut useita julkaisuja sellaisesta salaliittoteoriasta, ettei Jerusalemin temppeli ollut Moorian vuoren laella vaan etelärinteessä. Tämä on epätieteellistä huuhaata, johon kukaan asiaan perehtynyt ei usko ja Paavolan julkaisuista löytyy paljon virheitä. Jos Weijo Lindroos ei edes tästä ymmärrä, miten suuri eksyttäjä Paavola on, niin silloin tuota Lindroosia ei voi auttaa. Hän elää itse syvällä pimeydessä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498711/petri-paavolan-mukaan-temppeli-ei-ollut-korkeimmalla-paikalla
- Anonyymi
Kasteopetukset ovat oikeita, että on välttämätöntä mennä kasteelle:
http://Jeesus-on-Herra.com/kasteopetukset/
Nämä Raamatun opetukset on nyt otettu vastaan Petri Paavolan kuuntelijoiden piireissä.
Hyvä niin.- Anonyymi
Petri Paavolan opetus kasteesta ei noudata Raamattua enkä ole huomannut, että Paavola olisi tunnustanut olleensa tässä asiassa väärässä. Weijo Lindroos on eksynyt itse seuraamaan eksyttäjä Paavolaa.
- Anonyymi
Toraisit taas valhettelemassa. Yksikään toraisti ei täytä eikä oikeastaan edes välitä Mooseksen laista. Laki on heille löymäase, jolla he hyökkäävät Jeesuksen omia vastaan.
Yksikään toraisti ei ole tehnyt heidän oppinsa mukaista parannusta. "Oletko tehnyt parannuksen Mooseksen lain rikkomisesta?" Tämä on toraistien valheellinen kysymys, sillä missään Uuden liiton kirjoituksissa ei käsketä tekemään parannusta Mooseksen lain rikkomisesta.
Ilmestyskirjassa käsketään tekemään ja puhutaan parannnuksen teosta: "eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia".
Johanneksesta on kirjoitettu: "sotamiehet kysyivät häneltä sanoen: "Mitäs meidän pitää tekemän? Ja hän sanoi heille: Älkää kiskoko keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne.
Ketkä pääsevät Uuteen Jerusalemiin? Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Mooseksen lain noudattaminen ei ole tie Isän Jumalan luokse, vaan niin kuin Jeesus itse sanoi: "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen".- Anonyymi
Sinä valehtelet taas kuin Saatana ja vääristelet Raamattua kuin Perkele.
Pelastus edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain rikkomisen lopettamista.
Uuden testamentin mukaan Mooses, Abraham, Iisak ja Jaakob ovat taivaassa ja lain kieltäjät tuomitaan kaikki helvettiin. Taivaassa lauletaan Karitsan ja hänen palvelijansa Mooseksen laulua, joten Mooseksen lain noudattaminen on vanhurskasta, mutta pyhän lain vastustaminen johtaa varmaan helvetintuomioon.
Paavali sanoi: Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Ilm 15:3 ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas!
Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastus edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain rikkomisen lopettamista.
Uuden testamentin mukaan Mooses, Abraham, Iisak ja Jaakob ovat taivaassa ja lain kieltäjät tuomitaan kaikki helvettiin. Taivaassa lauletaan Karitsan ja hänen palvelijansa Mooseksen laulua, joten Mooseksen lain noudattaminen on vanhurskasta, mutta pyhän lain vastustaminen johtaa varmaan helvetintuomioon.
Paavali sanoi: Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Ilm 15:3 ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas!
Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.Tee parannus ja käänny sydämestäsi Herran Jeesuksen puoleen.
Vai Hän voi sinulle antaa hengellisen näkökyvyn.
Ymmärrätkö ensinkään mitä Herra Jeesus tässä puhuu Nikodeemukselle:
"Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle, ellei ihminen synny uudesti ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Ennen uudestisyntymistä, joka voi tapahtua vain Jeesuksen Kristuksessa, Hänen kauttaan, ihminen on hengellisesti sokea, hengellisesti kuolleessa tilassa. Jeesuksessa Kristuksessa on elämä. Ilman Häntä ei elämää ole.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee parannus ja käänny sydämestäsi Herran Jeesuksen puoleen.
Vai Hän voi sinulle antaa hengellisen näkökyvyn.
Ymmärrätkö ensinkään mitä Herra Jeesus tässä puhuu Nikodeemukselle:
"Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle, ellei ihminen synny uudesti ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Ennen uudestisyntymistä, joka voi tapahtua vain Jeesuksen Kristuksessa, Hänen kauttaan, ihminen on hengellisesti sokea, hengellisesti kuolleessa tilassa. Jeesuksessa Kristuksessa on elämä. Ilman Häntä ei elämää ole.
s-seutulainen>>>Tee parannus ja käänny sydämestäsi Herran Jeesuksen puoleen. <<<
Sinä olet pihalla kuin lumiukko. Sinä käsket minun alkaa tekemään syntiä rikkomalla vapaasti lakia, kunhan vain huutelen Jeesuksen nimeä. Jeesus eikä Paavalikaan antaneet mitään lupaa rikkoa lakia vastaan.
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen, joka käski noudattaa lakia. Sinä Saviseutulainen uskot laittomuuden ihmiseen antikristukseen, joka yllyttää rikkomaan lakia. Minä en lankea sinun eksytyksiin, vaan uskon Jeesusta Kristusta, joka noudatti itsekin lakia.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tee parannus ja käänny sydämestäsi Herran Jeesuksen puoleen. <<<
Sinä olet pihalla kuin lumiukko. Sinä käsket minun alkaa tekemään syntiä rikkomalla vapaasti lakia, kunhan vain huutelen Jeesuksen nimeä. Jeesus eikä Paavalikaan antaneet mitään lupaa rikkoa lakia vastaan.
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen, joka käski noudattaa lakia. Sinä Saviseutulainen uskot laittomuuden ihmiseen antikristukseen, joka yllyttää rikkomaan lakia. Minä en lankea sinun eksytyksiin, vaan uskon Jeesusta Kristusta, joka noudatti itsekin lakia.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.>>Sinä olet pihalla kuin lumiukko. Sinä käsket minun alkaa tekemään syntiä rikkomalla vapaasti lakia, kunhan vain huutelen Jeesuksen nimeä. Jeesus eikä Paavalikaan antaneet mitään lupaa rikkoa lakia vastaan.<<
En minä sinua kehota/houkuttele syntiä tekemään enkä lakia vapaasti rikkomaan.
Miksi tällä tavoin kärjistät ja vääristät kaiken?
Kerta toisensa jälkeen syytät minua saatanan palvelijaksi, antikristuksen seuraajaksi.
Helvetin tuomiota julistat minulle ehtimiseen.
Etkä tosin yksin minulle.
Määrätietoisesti sinä höyhennät Herran Jeesuksen seuraajia; lyöt meitä Mooseksen lailla - ja kuitenkin sanot uskovasi Jeesukseen Kristukseen.
>>Minä uskon Jeesukseen Kristukseen, joka käski noudattaa lakia. Sinä Saviseutulainen uskot laittomuuden ihmiseen antikristukseen, joka yllyttää rikkomaan lakia. Minä en lankea sinun eksytyksiin, vaan uskon Jeesusta Kristusta, joka noudatti itsekin lakia.<<
Uskot Jeesusta Kristusta, joka noudatti itsekin lakia!
Herra Jeesus totisesti noudatti lakia.
Niinkö koet, että koska Hän noudatti lakia ja täytti sen, osoitti Hän meille esimerkillään, että niin tulee meidänkin tehdä - noudattaa lakia NIIN KUIN HÄN SITÄ NOUDATTI, TÄYDELLISESTI. Ja koska Hän täytti lain, tulee meidänkin se täyttää!?
ESIMERKKI JEESUS!
Miksi et usko Raamatun selvää ja kirkasta sanaa?
Siirrän viestistäni tuolta ylempää tähänkin Paavalin selkeää opetusta muutaman jakeen muodossa. Asiayhteydestä irroittamisesta et voine huomauttaa.-
>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room. 10:4)
...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Kol. 2:14)<
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Sinä olet pihalla kuin lumiukko. Sinä käsket minun alkaa tekemään syntiä rikkomalla vapaasti lakia, kunhan vain huutelen Jeesuksen nimeä. Jeesus eikä Paavalikaan antaneet mitään lupaa rikkoa lakia vastaan.<<
En minä sinua kehota/houkuttele syntiä tekemään enkä lakia vapaasti rikkomaan.
Miksi tällä tavoin kärjistät ja vääristät kaiken?
Kerta toisensa jälkeen syytät minua saatanan palvelijaksi, antikristuksen seuraajaksi.
Helvetin tuomiota julistat minulle ehtimiseen.
Etkä tosin yksin minulle.
Määrätietoisesti sinä höyhennät Herran Jeesuksen seuraajia; lyöt meitä Mooseksen lailla - ja kuitenkin sanot uskovasi Jeesukseen Kristukseen.
>>Minä uskon Jeesukseen Kristukseen, joka käski noudattaa lakia. Sinä Saviseutulainen uskot laittomuuden ihmiseen antikristukseen, joka yllyttää rikkomaan lakia. Minä en lankea sinun eksytyksiin, vaan uskon Jeesusta Kristusta, joka noudatti itsekin lakia.<<
Uskot Jeesusta Kristusta, joka noudatti itsekin lakia!
Herra Jeesus totisesti noudatti lakia.
Niinkö koet, että koska Hän noudatti lakia ja täytti sen, osoitti Hän meille esimerkillään, että niin tulee meidänkin tehdä - noudattaa lakia NIIN KUIN HÄN SITÄ NOUDATTI, TÄYDELLISESTI. Ja koska Hän täytti lain, tulee meidänkin se täyttää!?
ESIMERKKI JEESUS!
Miksi et usko Raamatun selvää ja kirkasta sanaa?
Siirrän viestistäni tuolta ylempää tähänkin Paavalin selkeää opetusta muutaman jakeen muodossa. Asiayhteydestä irroittamisesta et voine huomauttaa.-
>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room. 10:4)
...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Kol. 2:14)<
s-seutulainen>>>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room. 10:4)<<<
Toistat samoja asioita ottamatta yhtään huomioon mitä sinulle vastataan. Sinun sydämesi on umpipaatunut. Tässä kohtaa Roomalaiskirjettä on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.
Tämä on ongelma vanhan liiton juutalaisilla, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen. Galatalaiskirje nuhtelee seurakuntaa siitä, että he kääntyivät vanhan liiton juutalaisiksi ja myös pakanauskontoihin takaisin. Heillä ei ole syntien sovittajaa. Uuden liiton aikana ei saa myöskään rikkoa tahallaan lakia vastaan, koska Jeesus vaatii noudattamaan lakia armon alla. Parannuksen teko lain rikkomisesta on ehto, että saa synnit anteeksi. Jos joku kieltää lain ja ei halua sitä noudattaa, niin Jeesus Kristus ei tällaista laittomuuden tekijää armahda.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room. 10:4)<<<
Toistat samoja asioita ottamatta yhtään huomioon mitä sinulle vastataan. Sinun sydämesi on umpipaatunut. Tässä kohtaa Roomalaiskirjettä on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.
Tämä on ongelma vanhan liiton juutalaisilla, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen. Galatalaiskirje nuhtelee seurakuntaa siitä, että he kääntyivät vanhan liiton juutalaisiksi ja myös pakanauskontoihin takaisin. Heillä ei ole syntien sovittajaa. Uuden liiton aikana ei saa myöskään rikkoa tahallaan lakia vastaan, koska Jeesus vaatii noudattamaan lakia armon alla. Parannuksen teko lain rikkomisesta on ehto, että saa synnit anteeksi. Jos joku kieltää lain ja ei halua sitä noudattaa, niin Jeesus Kristus ei tällaista laittomuuden tekijää armahda.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.Herra Jeesus sanoo, että sitä joka hänen tykönsä tulee, hän ei ulos heitä.
Tarkoittaako tämä sitä, että Hän kutsuu luokseen ne, jotka ovat lakanneet rikkomasta lakia täyttäen sen, niin kuin Hän itsekin on sen täyttänyt?
Vai kutsuneeko Hän luokseen syntisiä, itsessään kelvottomia, että Hän heidät parantaisi.
Herra Jeesus sanoo myös, että hän on ylösnousemus ja elämä, ja että joka uskoo häneen, se elää vaikka olisi kuollut, ja joka elää ja uskoo häneen, se ei koskaan kuole.
Hän ei aseta tässä ehdoksi häneen uskoville - kunhan alatte noudattamaan lakia niin kuin Hän itse on meille esimerkin antanut, noudattanut lakia täydellisesti ja täyttänyt sen.
Esittääkö Herra Jeesus jotain ehdoksi sille, joka Jumalan kutsumana tahtoo Hänen tykönsä tulla - vai sanooko Hän, että tulkaa minun tyköni ilman "rahatta, maksutta - ilmaiseksi" ( ilman omia ansioitamme ) elämän vettä ammentamaan.
s-seutulainen - Anonyymi
Aivan, "Saviseutulainen".
Ei ollut ristin ryövärilläkään yhtään mitään, millä olisi voinut kerskata, kaikki oli lopussa hänen osaltaan tässä maailmassa, lakien rikkojana hän roikkui ristillä ja tiesi kohta edessä olevasta ruumiin kuolemastaan.
Mikään laki ei voinut ryöväriä enää auttaa, ei kertakaikkiaan mikään.
Ainoa toivo, Elävä Toivo, oli kuitenkin ryövärin vieressä, Jumalan armo, täydellinen syntien armahdus Jeesuksessa Kristuksessa.
Sen Jumalan armon ristinryöväri sai ottaa vastaan, ja hän pelastui elämään Kristuksessa Jeesuksessa.
42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
( Luuk. 23. )
Tämä on kuvaus siitä, kuinka ihminen pelastuu kääntymällä sydämestään Herran Jeesuksen puoleen, omat ansionsa roskaksi hylänneenä.
3. Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
4. vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
5. joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6. intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
7. Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
( Fil. 3. )
Lihaansa luottavat perustautuvat lakiin, lainvanhurskauden suhteen nuhteeton Paavali piti lihassa vaeltamistaan pelkkänä roskana, vaikka hänellä olikin millä kerskata ihmisten ja lainoppineiden keskuudessa, mutta Herran edessä, Herran tuntemisen jälkeen, se osoittautui arvottomaksi, pelkästään "ulosteen" arvoiseksi ( kuten alkukielessä asia on ilmaistu ).
Joka kerskaa laista, kerskaa itsestään, eikä ole koetuksen kestävä lihaansa luottaessan.
17. Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
18. Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
( 2. Kor. 10. )
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, "Saviseutulainen".
Ei ollut ristin ryövärilläkään yhtään mitään, millä olisi voinut kerskata, kaikki oli lopussa hänen osaltaan tässä maailmassa, lakien rikkojana hän roikkui ristillä ja tiesi kohta edessä olevasta ruumiin kuolemastaan.
Mikään laki ei voinut ryöväriä enää auttaa, ei kertakaikkiaan mikään.
Ainoa toivo, Elävä Toivo, oli kuitenkin ryövärin vieressä, Jumalan armo, täydellinen syntien armahdus Jeesuksessa Kristuksessa.
Sen Jumalan armon ristinryöväri sai ottaa vastaan, ja hän pelastui elämään Kristuksessa Jeesuksessa.
43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
( Luuk. 23. )
Tämä on kuvaus siitä, kuinka ihminen pelastuu kääntymällä sydämestään Herran Jeesuksen puoleen, omat ansionsa roskaksi hylänneenä.
3. Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
4. vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
5. joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6. intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
7. Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
( Fil. 3. )
Lihaansa luottavat perustautuvat lakiin, lainvanhurskauden suhteen nuhteeton Paavali piti lihassa vaeltamistaan pelkkänä roskana, vaikka hänellä olikin millä kerskata ihmisten ja lainoppineiden keskuudessa, mutta Herran edessä, Herran tuntemisen jälkeen, se osoittautui arvottomaksi, pelkästään "ulosteen" arvoiseksi ( kuten alkukielessä asia on ilmaistu ).
Joka kerskaa laista, kerskaa itsestään, eikä ole koetuksen kestävä lihaansa luottaessan.
17. Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
18. Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
( 2. Kor. 10. )
Usko ToivonenEksyttäjä Usko.Toivonen tuli taas paikalle. Hänet tuomitaan näiden jakeiden perusteella, koska hän vääristelee Raamattua ja eksyttää ihmisiä tekemään laittomuutta. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, vaan alentaa lain purkajat alhaisimmaksi helvetin tuleen. Saatanan kätyri Usko.Toivonen on juuri tällainen alhainen, joka kieltää vanhurskaan ja pyhä lain sekä pilkkaa sitä.
Hepr 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
Room 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan. [Matt. 16:27 ]
7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän, [Matt. 25:46 ]
8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha. [Room. 1:18]
9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
Luukkaan evankeliumin kuvaamassa kohdassa kaksi laittomuuden tekijää roikkuu risteillään Herran Jeesuksen molemmalla puolella.
Toinen laittomuuden tekijä pelastuu, toinen ei.
Miksi näin? Katsotaanpa.
39. Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
40. Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41. Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
( Luuk. 23. )
Molemmat ovat tuomitut kuolemaan, ja kuolevat ruumillisen kuoleman, mutta Armon Hengen vaikutuksesta toinen laittomuuden tekijä kääntyy Herran Jeesuksen puoleen, uskossa Jeesukseen ja sanoo:
"Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
Toinen sen sijaan pilkkaa armon Henkeä.
Tässä toteutuu Herran Jeesuksen lupaus:
25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
( Joh. 11. )
Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Sen vuoksi on Raamatussa ilmoitus Armon Hengestä, joka on enemmän kuin ruumiin kuolema, johon lain nojalla tuomitaan.
28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
( Hep. 10. )
Toinen laittomuuden tekijä ylenkatsoi Jumalan Pojan, pilkkasi armon Henkeä, toinen pelastunut laittomuuden tekijä uskoi Jeesukseen, Herran Jeesuksen nimeen, ja sai armon.
Lain säätämä kuolema pelastuneelle ei ollut hengellinen kuolema vaan elämä Jeesuksessa Kristuksessa.
Laittomuuden tekijä, kuoleman rangaistuksen ansainnut sai armahduksen, Jumalan armon, uskomalla Herraan Jeesukseen.
25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
( Joh. 11. )
Usko.Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukkaan evankeliumin kuvaamassa kohdassa kaksi laittomuuden tekijää roikkuu risteillään Herran Jeesuksen molemmalla puolella.
Toinen laittomuuden tekijä pelastuu, toinen ei.
Miksi näin? Katsotaanpa.
39. Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
40. Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41. Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
( Luuk. 23. )
Molemmat ovat tuomitut kuolemaan, ja kuolevat ruumillisen kuoleman, mutta Armon Hengen vaikutuksesta toinen laittomuuden tekijä kääntyy Herran Jeesuksen puoleen, uskossa Jeesukseen ja sanoo:
"Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
Toinen sen sijaan pilkkaa armon Henkeä.
Tässä toteutuu Herran Jeesuksen lupaus:
( Joh. 11. )
Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Sen vuoksi on Raamatussa ilmoitus Armon Hengestä, joka on enemmän kuin ruumiin kuolema, johon lain nojalla tuomitaan.
28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
( Hep. 10. )
Toinen laittomuuden tekijä ylenkatsoi Jumalan Pojan, pilkkasi armon Henkeä, toinen pelastunut laittomuuden tekijä uskoi Jeesukseen, Herran Jeesuksen nimeen, ja sai armon.
Lain säätämä kuolema pelastuneelle ei ollut hengellinen kuolema vaan elämä Jeesuksessa Kristuksessa.
Laittomuuden tekijä, kuoleman rangaistuksen ansainnut sai armahduksen, Jumalan armon, uskomalla Herraan Jeesukseen.
( Joh. 11. )
Usko.ToivonenSaatanan kätyri Usko.Toivonen yrittää tehdä ristinryövärin esimerkistä jotain yleistystä sille, ettei lakia tarvitse noudattaa. Ristinryöväri tunnusti syntinsä Jeesukselle Kristukselle ja teki parannuksen ristillä. Sitten hän kuoli ja Jeesus armahti parannuksen tehneen ryövärin.
Moni Usko.Toivosen tapainen eksynyt antikristuksen seuraaja haluaa ajatella, että uskoon tulon jälkeen ei tarvitse noudattaa lakia. Paavali sanojen mukaan armon alla tulee noudattaa lakia, mutten saa tuomion helvettiin synnin orjana.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Usko.Toivosen tapaiset lain kieltäjät tuleva katkerana näkemään viimeisellä tuomilla, miten Mooses, Abraham, Iisak ja Jaakob ovat Jumalan valtakunnassa sisällä, mutta heidät on jätetty sen ulkopuolelle. Jeesus sanoo heille, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät. Näin käy lain kieltäjälle ja lain pilkkaajalle Usko.Toivoselle. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä.
Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. [Luuk. 24:47; Ap. t. 14:16; Tit. 2:11]
31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."
Usko.Toivonen on varoittava esimerkki Saatanan kätyristä, joka on tullut herjaamaan pyhää ja vanhurskasta lakia ja käymään sotaa Herraa Jeesusta Kristusta vastaan. Jos uskotte tekopyhää Usko.Toivosta, niin saatte mitä ansaitsette, tuomion helvettiin.
Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan kätyri Usko.Toivonen yrittää tehdä ristinryövärin esimerkistä jotain yleistystä sille, ettei lakia tarvitse noudattaa. Ristinryöväri tunnusti syntinsä Jeesukselle Kristukselle ja teki parannuksen ristillä. Sitten hän kuoli ja Jeesus armahti parannuksen tehneen ryövärin.
Moni Usko.Toivosen tapainen eksynyt antikristuksen seuraaja haluaa ajatella, että uskoon tulon jälkeen ei tarvitse noudattaa lakia. Paavali sanojen mukaan armon alla tulee noudattaa lakia, mutten saa tuomion helvettiin synnin orjana.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Usko.Toivosen tapaiset lain kieltäjät tuleva katkerana näkemään viimeisellä tuomilla, miten Mooses, Abraham, Iisak ja Jaakob ovat Jumalan valtakunnassa sisällä, mutta heidät on jätetty sen ulkopuolelle. Jeesus sanoo heille, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät. Näin käy lain kieltäjälle ja lain pilkkaajalle Usko.Toivoselle. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä.
Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. [Luuk. 24:47; Ap. t. 14:16; Tit. 2:11]
31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."
Usko.Toivonen on varoittava esimerkki Saatanan kätyristä, joka on tullut herjaamaan pyhää ja vanhurskasta lakia ja käymään sotaa Herraa Jeesusta Kristusta vastaan. Jos uskotte tekopyhää Usko.Toivosta, niin saatte mitä ansaitsette, tuomion helvettiin.
Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.Sinä umpifariseus ja toraisti, joka Herran Jeesuksen seuraajia vainoat ja heitä saatanan kätyreiksi nimität!
Katso eteesi.
Sinä onneton olet Jeesuksen Kristuksen ja Hänen seurakuntansa raatelija. Millään tavoin et poikkea Herran Jeesuksen ajan fariseuksista, paitsi ehkä siinä suhteessa, että he lainnoudattamisen suhteen olivat siinä sinuun nähden totisessa touhussa - silti mennen tullen lakia rikkoen.
Sinä vain sokeudessasi et näe kauhistavaa tilaasi.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.Jeesus ei tunne heitä jotka häntä pilkkaavat ja kieltävät eikä niitä jotka hänen nimissään keräävät rahaa väärentävät huijaavat ja ovat vääriä profeettoja ILM.20:10 . Myös varkaat ei pääse taivaaseen eikä raiskaajat . Taivaassa ei raiskata ketään muuten se ei olisi taivas . Ja saatana on heitetty sieltä pois . Saatana joukkoineen ei näe pelastusta vaan hades gehennan. Mooseksen laki kieltää varastamisen ja ahneuden miksi sitten lain noudattajat ovat ahneita ja varastavat muiden tavaroita ? Ovatkin lain rikkojia . Jos ympärileikkaat lihaasi joudut pitämään koko lain . Missä ei ole sovitusta ei ole rauhaakaan. Rauha on POJASSA Jeesuksessa.
Anonyymi kirjoitti:
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.Pösilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä umpifariseus ja toraisti, joka Herran Jeesuksen seuraajia vainoat ja heitä saatanan kätyreiksi nimität!
Katso eteesi.
Sinä onneton olet Jeesuksen Kristuksen ja Hänen seurakuntansa raatelija. Millään tavoin et poikkea Herran Jeesuksen ajan fariseuksista, paitsi ehkä siinä suhteessa, että he lainnoudattamisen suhteen olivat siinä sinuun nähden totisessa touhussa - silti mennen tullen lakia rikkoen.
Sinä vain sokeudessasi et näe kauhistavaa tilaasi.
s-seutulainenseutulaiselle ja toivoselle, "paita ja peppu" porukalle. Suomeksi pakanauskonnollisille
Kyllä sinä seutulainen olet itsekin aika pihalla, jankkaamalla Jumalaasi vastaan.
Armonkautta pelastut, mutta elämällä laittomuuden hengessä sinä kadotut.
Jumala itse sanoo kirjoituksissa, että laittomuuden ihmistä Hän ei tunne.
Eli haluatko SINÄ olla Herrallesi tuntematon?
Eli, kun armosta ---pelastuu--- niin Hengen HEDELMÄ nä ihminen lähtee Jumalantyönä pyhityksen polulle ja siinä LIHA- kuolee. Turhaa on jankata joidenkin kanssa ristin ja ryövärien jankkaus mamplaamista. Vai ajattelitteko porukalla olla ristillä ja kuolla heti?
Vai onko vielä matkaa -luvattuun?
Vanhanliiton oppikirjassa esiintuodaan matkan teko Herran kansalla ja siinä opitaan näkemään niskoittelun tulos Jumalan edessä. Eli synnin palkka = laittomuuden palkka on kuolema.
Kyllä laittomuuden hengessä s-seutulaisenkin kohdalla on kuolema, jossa Jumala tappaa sielun. Ei auta jankata, että minähän seutulaisena pampalasin nimessäsi ja jopa kielsin Herra tahtosiksin ihmisten edessä, eli etkö päästä sisään?
Eli juuri SINUN tiesi on lihantien, jonka kultakäädyksi esittelet sellaista armoa, jota Sana tei tunne.
Sinulla on muotouskonnollinen moodi - jota mantraat, etkä edes halua lähteä tutkimaan, mitä Pyhä Henki Sanassa haluaa avata nähtäväksi.
Eli vaikka tälle laille oli mahdoton sinuakin pelastaa - onhan tuo sinun lihasi sitkasta laatua oleva pakanuus - epäjumalanpalvelus, niin Jumala lähetti Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa, JOSSA Hän näytti tien, mitä meidän KUULIAISUUDESSA pitäisi käydä, mutta eihän se sinulle kelpaa - Jeesuksen esimerkki ja jopa Voimakin, jonka antaisi elämäksi. Eli Poika juuri tuomitsi tuossa Rom 8:3 luvussa , jos vain tajuat sen, niin tuomituksi tuli synti! Laittomuus, sillä laki osoittaa synnin.
Ei tehty synti - katoa - mantraamalla armoa ja kädet ja silmät hamuavat syntiä ihmisillä ja sinä vain johdatat heitä, että tehkäähän pojat, kyllä armo riittää, älkää vain lain alle menkö.
Sitähän viimekädessä todistat.
Lain alaisuus on sitä, että TEET syntiä, vaikka armo on tarjolla.
Eikö jae Room 8:4 kohta kolahda? että lain vanhruskaus täytettäisiiin MEISSÄ, seutulainen toteaa, että ei minussa, jankkaan tätä vastaan armopostilla.
Jos lihan mukaan vaeltaa - ei vanhurskaus täyty, mutta jos HENGEN mukaan vaellat, niin se onkin Jumalantyö - silloin jätät tuon tyhjänpäiväisen jakkaamisen - että Jumalan tahto olisi epäpätevä uskossa.
Eikö Herra olekaan sinun Jumalasi, eikö ole Pyhä, eikö sinulle kuulu Jumalantahto- lepopäivä, jonka Herra on erottanut ja Pyhittänyt jne.
SE on katsos niskoittelija - seutulainen - sitä, että et ole Herran kansalainen, jonka nimi on elämänkirjassa. Olet muotouskonnollinen toivosten kanssa.
Eli jos huudat avuksesi Herran nimeä, niin se NIMI Voimana pelastaa ja voimana ei vie laittomuuden mantraamiseen.
Seremonialaki on kumoutunut, enää seutulaisen ei tarvii mullikkaa tuoda alttarille.
Mutta, laki onkin siksi, että seutulainen alkaisi tunnustamaan, että missä on PYHYYS, vanhurskaus, ja kenen tahto - eli laki on vanhurskas ja PYHÄ.
Siis pelastus on Jumalantyö - armonkautta, mutta Hän ei pelasta pakanalliseksi epäjumalanpalvelijaksi - ihmistä. Pakana - on - epäjumalanpalvelu ja se on kadottava.
Vieläkö pitää Herran ojennella käsiä tottelematonta seutulaista ja toivosen uskonkin kohdalla. TE luulette, muotouskonnollisen pyhän riittävän, - Herra kärsii tietämättömyytenne hölmöilyt.
Mutta, älkää alkako opettamaan pakanauskonnollista harhaa.
Teidän pitäisi oppia käsittämään Jumalanvaltakunnan pyhyyttä, mitä on synti, mikä on laittomuus, ts. vanhan aadamin sielumaisema - mikä on sijaisuhri, opetus - ennen aikojen alkua, sen loppuun asti. Vanhanliiton, eli varjolain aika- oppi ja opetus. Uudenliiton eli Uuden Adamin, merkitys sijaisessa. Hänen seuraamisensa- Hänen askeleissaan. Jumalan Voima, eli Pyhän Hengen tehtäväkenttä, myös siinä, kun Hän kirkastaa tätä sijaista.
Nämä teillä on hieman hukkateillä. Te ette ymmärrä Jumalan Valtakunnan tahdon, eli rajojen olemassaoloa, sitä, Kuka teidät pelastaa.
Pakkaatte lihanne takia mantraamaan armoa sillä tavalla, mikä Sanan Pyhyydessä ei ole lupa opettaa, sillä kirjoitusten mukaan jos niin opetatte, teillä ei ole osaa taivasten valtakunnassa. Siis kirjoitukset sen rajaa- Minulla ei siihen ole mitään sanomista, minä en olet tuomari. Hän on ja Sana tulee tuomitsemaan. Pitäkää tämä mielessä.
Jättäkää jo tuo väärä harhamantteli jo ryysyisenä nurkkaan.
Mutta, jos haluatte muotouskonnollisen pakanuuden pitää voimassa, niin onhan se lupa.
Onhan Jeesukseen ennenkin loukkaannuttu ja lähdetty pois opetuslapseudessa.
Jopa Siinailla, kun Herra antoi sormellaan kirjoitetun neuvon ja ohjeen, niin Egyptiinhan pojat halusi - tekivät jopa sonnivasikan. Siis epäjumalanpalvelus.
Teilläkin on se sonnivasikkanne, jota seutulainenkin NIIN rakastaa kovasti.
- Anonyymi
Niin toraistin mukaan Jumalan valehtelee kuin Saatana ja vääristelee Raamattua kuin Perkele.
Toraisti sentään osaa kirjoittaa herransa nimen isolla alkukirjaimella.- Anonyymi
Hurskas on sellainen ihminen, joka elää Jumalalle kuuliaista ja pyhää elämää noudattaen hänen käskyjään (Apt. 10:2, Matt. 1:19) Oikean uskon ja käskyjen päämäärä oli Jumalan ja lähimmäisen rakastaminen (5. Moos 6:5, 3. Moos.9:18).Ulkoisesta lain noudattamisesta ja jumalanpalvelusmenoista ei ole kuitenkaan mitään hyötyä, jos sydän on kaukana Herrasta ja eletään rakkaudettomasti syntiä tehden (Jes. 58, Matt 23:28). Käskyjen päämäärä on juuri elää lähellä Jumalaa ja lähimmäistä rakastaen. Jeesus opetti, että Jumalan laki ja jokainen sen käskyistä on voimassa ikuisesti ja että mikään käskyistä ei muutu. Jumalan laki ilmaisee miten Jumala haluaisi ihmisten elävän ja kohtelevan toisiaan. Sen tutkiminen paljastaa myös synnin, jota ei saisi tehdä. Apostoli Johannes kirjoittaa synnin olevan Jumalan lain rikkomista.
Lakihenkisyys joka unohtaa käskyjen päämäärän päätyy väistämättä kaksinaismoralismiin. Lakihenkinen ihminen etsii lain noudattamisesta hyötyä ja ansiota hyljäten Jumalan armon ja laupeuden. Oikea tie ei myöskään ole lain hylkääminen (antinomismi). Laiton ihminen elää jumalattomuudessa (asebia), vailla Jumalan pelkoa. Jumala on luvannut pelastaa hurskaat kiusauksista ja tuomiosta. Jumalattomat ja tottelemattomat hän jättää syntiensä valtaan ja heitä kohtaa Jumalan tuomio. (2.Piet.2:9; 3:7; Room.1:18).
Antinomismilla (kreik. anti = vastaan, nomos = laki) tarkoitetaan Jumalan lain hylkäämistä ja kieltämistä. Antinomismin mukaan kristillisessä kirkossa ei tule saarnata lakia, vaan ainoastaan evankeliumia. Antinomistit kieltävät siten sen, että Jumalan lain saarna saa aikaan synnintunnon. Tämä on täysin vastoin sitä, mitä apostoli Paavali sanoo: ”Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: ’Älä himoitse’” (Room. 7:7).
Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä. (Ps. 19: 8-11) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurskas on sellainen ihminen, joka elää Jumalalle kuuliaista ja pyhää elämää noudattaen hänen käskyjään (Apt. 10:2, Matt. 1:19) Oikean uskon ja käskyjen päämäärä oli Jumalan ja lähimmäisen rakastaminen (5. Moos 6:5, 3. Moos.9:18).Ulkoisesta lain noudattamisesta ja jumalanpalvelusmenoista ei ole kuitenkaan mitään hyötyä, jos sydän on kaukana Herrasta ja eletään rakkaudettomasti syntiä tehden (Jes. 58, Matt 23:28). Käskyjen päämäärä on juuri elää lähellä Jumalaa ja lähimmäistä rakastaen. Jeesus opetti, että Jumalan laki ja jokainen sen käskyistä on voimassa ikuisesti ja että mikään käskyistä ei muutu. Jumalan laki ilmaisee miten Jumala haluaisi ihmisten elävän ja kohtelevan toisiaan. Sen tutkiminen paljastaa myös synnin, jota ei saisi tehdä. Apostoli Johannes kirjoittaa synnin olevan Jumalan lain rikkomista.
Lakihenkisyys joka unohtaa käskyjen päämäärän päätyy väistämättä kaksinaismoralismiin. Lakihenkinen ihminen etsii lain noudattamisesta hyötyä ja ansiota hyljäten Jumalan armon ja laupeuden. Oikea tie ei myöskään ole lain hylkääminen (antinomismi). Laiton ihminen elää jumalattomuudessa (asebia), vailla Jumalan pelkoa. Jumala on luvannut pelastaa hurskaat kiusauksista ja tuomiosta. Jumalattomat ja tottelemattomat hän jättää syntiensä valtaan ja heitä kohtaa Jumalan tuomio. (2.Piet.2:9; 3:7; Room.1:18).
Antinomismilla (kreik. anti = vastaan, nomos = laki) tarkoitetaan Jumalan lain hylkäämistä ja kieltämistä. Antinomismin mukaan kristillisessä kirkossa ei tule saarnata lakia, vaan ainoastaan evankeliumia. Antinomistit kieltävät siten sen, että Jumalan lain saarna saa aikaan synnintunnon. Tämä on täysin vastoin sitä, mitä apostoli Paavali sanoo: ”Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: ’Älä himoitse’” (Room. 7:7).
Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä. (Ps. 19: 8-11)Kaikki on syntiä tehneet ja Jeesus tuli syntisiä pelastamaan . Lahjavanhurskas on ymmärtänyt tämän ja saa armon Pojan Jeesuksen kautta . Lahjavanhurskaus on suurempaa kuin omavanhurskaus . Jeesuksen vanhurskaus on täydellistä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on syntiä tehneet ja Jeesus tuli syntisiä pelastamaan . Lahjavanhurskas on ymmärtänyt tämän ja saa armon Pojan Jeesuksen kautta . Lahjavanhurskaus on suurempaa kuin omavanhurskaus . Jeesuksen vanhurskaus on täydellistä .
Omavanhurskaus = vanhan liiton juutalaisuus, joka ei usko Jeesukseen Kristukseen
Lahjavanhurskaus = uusi liitto, mutta lahjan saa vain ne, jotka tekevät parannuksen lain rikkomisesta uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Siis uuden liiton aikana on voimassa edelleen vaatimus noudattaa lakia ja tehdä parannus lain rikkomisesta. Lain kieltäjät eivät saa vanhurskauden lahjaa Jeesukselta.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omavanhurskaus = vanhan liiton juutalaisuus, joka ei usko Jeesukseen Kristukseen
Lahjavanhurskaus = uusi liitto, mutta lahjan saa vain ne, jotka tekevät parannuksen lain rikkomisesta uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Siis uuden liiton aikana on voimassa edelleen vaatimus noudattaa lakia ja tehdä parannus lain rikkomisesta. Lain kieltäjät eivät saa vanhurskauden lahjaa Jeesukselta.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Tehkää parannus ja kääntykää HERRAN JEESUKSEN PUOLEEN!
Toraistit eivät tahdo kääntyä Herran Jeesuksen puoleen, niin että Hän heidät parantaisi.
Ja vain Jeesus Kristus voi heitä auttaa ja avata heidän hengellisesti sokeat silmänsä, herättää heidät kuolleesta tilastaan hengelliseen elämään.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehkää parannus ja kääntykää HERRAN JEESUKSEN PUOLEEN!
Toraistit eivät tahdo kääntyä Herran Jeesuksen puoleen, niin että Hän heidät parantaisi.
Ja vain Jeesus Kristus voi heitä auttaa ja avata heidän hengellisesti sokeat silmänsä, herättää heidät kuolleesta tilastaan hengelliseen elämään.
s-seutulainenSaviseutulainen, sinä olet tekopyhä kuin lampaan turkki päällä oleva susi ja antikristus. Mutta turkkisi alta näkyy sinun pirunsarvesi.
Paavali noudatti uuden liiton aikana tarkasti Tooraa. Oliko hän toraisti? Oliko hän armon ulkopuolella, kun hän uskoi Moosesta ja profeettoja? Ei ollut, koska hän totteli Herransa Jeesuksen Kristuksen käskyjä.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon, [Ap. t. 9:2, Ap. t. 18:25 | Ap. t. 26:22]
Joh 5:46 Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. [1. Moos. 49:10; 5. Moos. 18:18]
Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10] Anonyymi kirjoitti:
Saviseutulainen, sinä olet tekopyhä kuin lampaan turkki päällä oleva susi ja antikristus. Mutta turkkisi alta näkyy sinun pirunsarvesi.
Paavali noudatti uuden liiton aikana tarkasti Tooraa. Oliko hän toraisti? Oliko hän armon ulkopuolella, kun hän uskoi Moosesta ja profeettoja? Ei ollut, koska hän totteli Herransa Jeesuksen Kristuksen käskyjä.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon, [Ap. t. 9:2, Ap. t. 18:25 | Ap. t. 26:22]
Joh 5:46 Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. [1. Moos. 49:10; 5. Moos. 18:18]
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10]Toora on roskaa.
Anonyymi kirjoitti:
Saviseutulainen, sinä olet tekopyhä kuin lampaan turkki päällä oleva susi ja antikristus. Mutta turkkisi alta näkyy sinun pirunsarvesi.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10]Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta.
( Room. 7: 4.)
...
Me petämme itsemme, kun uskottelemme omistavamme armon Kristuksessa, emmekä kuitenkaan ole kuoletetut laista, vaan yhä edelleen asetamme toivomme siihen, että lain noudattaminen auttaa meitä vanhurskauteen ja autuuteen.
Moni luulee uskovansa Kristukseen, kun puutteellisen omanvanhurskauden täytteeksi silloin tällöin ajattelee armoa. Tämä on Hengellinen aviorikos. Miehen eläessä on vaimo sidottu mieheensä. Jos hän silloin toiseen mieheen liittyy, niin hänet pidetään rikollisena.
Kahden näin erilaisen lohdutuksen toisiinsa sekoittaminen, nim. että laki tekee meidät vanhurskaiksi ja toinen, että saamme armon Kristuksen kautta, on hengellistä irtolaisuutta, hengellistä aviorikosta. Silloin ihminen rikkoo liittonsa lakiin.
Laki on täytettävä, jos sen kautta vanhurskaiksi tahdomme tulla. Armo ja vapaus lain tuomioista kuuluu kokonaan toiselle kansalle, nim. sille, joka on kuoletettu laista ja joka etsii kaiken vanhurskautensa ylösnousseesta Vapahtajasta.
Koko maailma on hengellisen pimeyden vallassa. Se ei tiedä täällä löytyvän kaksi toisistaan aivan erotettua hengellistä valtakuntaa. Kullakin on omat lakinsa ja omat oikeutensa. Ne ovat kaksi eri liittoa, kaksi eri tietä vanhurskauteen ja autuuteen, lain ja armon, tekojen ja uskon tie.
Room. 4: 4- 5 ja Gal. 3: 10 puhuu apostoli voimakkaasti lain tietä vaeltavien luulottelua vastaan. Hän sanoo: »Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: kirottu on jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettu lain kirjassa, niin että hän sen tekee.»
Siis sillä tiellä on kaikki täytettävä, tahi on oltava kirottuna. Erehdyttävää on elää armon toivossa, jos lain alla elämme. Tämä ilmenee sitä vaimoa kohtaavasta tuomiosta, joka antautuu toiselle miehelle oman miehen eläessä.
Sitä paitsi saamme tässä opetuksen siitä, miten vapaa lain tuomioista on se ihminen, joka on kuoletettu laista ja on liitetty Kristukseen. Hän on niin vapaa, sanoo apostoli, kuin on se vaimo, joka on kuoleman kautta menettänyt miehensä ja on hänet haudannut maan poveen.
Avioside on miehen kuoleman kautta purettu ja katkaistu; ja vaimo voi silloin vapaasti, syntiä tekemättä ottaa toisen miehen. Samaten kuin ei tuolla kuolleella, haudatulla miehellä ole oikeutta vaimoonsa, yhtä vähän lain ehdot ja tuomiot kuuluvat kristitylle, joka uskossa on yhdistettynä Kristukseen. Laki ei voi häntä vanhurskauttaa, eikä liioin tuomita.
( C.O.Rosenius )- Anonyymi
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta.
( Room. 7: 4.)
...
Me petämme itsemme, kun uskottelemme omistavamme armon Kristuksessa, emmekä kuitenkaan ole kuoletetut laista, vaan yhä edelleen asetamme toivomme siihen, että lain noudattaminen auttaa meitä vanhurskauteen ja autuuteen.
Moni luulee uskovansa Kristukseen, kun puutteellisen omanvanhurskauden täytteeksi silloin tällöin ajattelee armoa. Tämä on Hengellinen aviorikos. Miehen eläessä on vaimo sidottu mieheensä. Jos hän silloin toiseen mieheen liittyy, niin hänet pidetään rikollisena.
Kahden näin erilaisen lohdutuksen toisiinsa sekoittaminen, nim. että laki tekee meidät vanhurskaiksi ja toinen, että saamme armon Kristuksen kautta, on hengellistä irtolaisuutta, hengellistä aviorikosta. Silloin ihminen rikkoo liittonsa lakiin.
Laki on täytettävä, jos sen kautta vanhurskaiksi tahdomme tulla. Armo ja vapaus lain tuomioista kuuluu kokonaan toiselle kansalle, nim. sille, joka on kuoletettu laista ja joka etsii kaiken vanhurskautensa ylösnousseesta Vapahtajasta.
Koko maailma on hengellisen pimeyden vallassa. Se ei tiedä täällä löytyvän kaksi toisistaan aivan erotettua hengellistä valtakuntaa. Kullakin on omat lakinsa ja omat oikeutensa. Ne ovat kaksi eri liittoa, kaksi eri tietä vanhurskauteen ja autuuteen, lain ja armon, tekojen ja uskon tie.
Room. 4: 4- 5 ja Gal. 3: 10 puhuu apostoli voimakkaasti lain tietä vaeltavien luulottelua vastaan. Hän sanoo: »Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: kirottu on jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettu lain kirjassa, niin että hän sen tekee.»
Siis sillä tiellä on kaikki täytettävä, tahi on oltava kirottuna. Erehdyttävää on elää armon toivossa, jos lain alla elämme. Tämä ilmenee sitä vaimoa kohtaavasta tuomiosta, joka antautuu toiselle miehelle oman miehen eläessä.
Sitä paitsi saamme tässä opetuksen siitä, miten vapaa lain tuomioista on se ihminen, joka on kuoletettu laista ja on liitetty Kristukseen. Hän on niin vapaa, sanoo apostoli, kuin on se vaimo, joka on kuoleman kautta menettänyt miehensä ja on hänet haudannut maan poveen.
Avioside on miehen kuoleman kautta purettu ja katkaistu; ja vaimo voi silloin vapaasti, syntiä tekemättä ottaa toisen miehen. Samaten kuin ei tuolla kuolleella, haudatulla miehellä ole oikeutta vaimoonsa, yhtä vähän lain ehdot ja tuomiot kuuluvat kristitylle, joka uskossa on yhdistettynä Kristukseen. Laki ei voi häntä vanhurskauttaa, eikä liioin tuomita.
( C.O.Rosenius )>>>Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta.
( Room. 7: 4.)<<<
Paavali osoittaa tämän lauseen entisille vanhan liiton juutalaisille, jotka ovat kääntyneet kristityiksi. Pakanat eivät ole koskaan kuolleet laille, koska he eivät ole koskaan olleet vanhassa liitossa. Taas sovelsit väärin Paavalia, joka ei koskaan kumonnut kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia, sekä siteerasit taas eksyttäjä Roseniusta, joka opetti laittomuutta.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta.
( Room. 7: 4.)<<<
Paavali osoittaa tämän lauseen entisille vanhan liiton juutalaisille, jotka ovat kääntyneet kristityiksi. Pakanat eivät ole koskaan kuolleet laille, koska he eivät ole koskaan olleet vanhassa liitossa. Taas sovelsit väärin Paavalia, joka ei koskaan kumonnut kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia, sekä siteerasit taas eksyttäjä Roseniusta, joka opetti laittomuutta.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.Rosenus ei ole eksyttäjä. Emme ole kumoamassa lakia - kuinka me niin suureen kauhistukseen lankeaisimme.
Kumoamaan lakia, jota Herra Jeesuskaan ei kumonnut - HÄN TÄYTTI SEN.
Jumalan laki on vanhurskas ja hyvä eikä siitä yksikään kirjain eikä pieninkään piirto häviä, se on ja pysyy tämän maailman "tappiin".
Emme halua tahallamme lakia rikkoa, Paavalin tavoin voimme sanoa - ja toivon mukaan tosissamme - että mielellä ( sisällisestä, uudestisyntyneestä, ihmisestämme ) palvelemme Jumalan lakia, ja lihalla ( vanha ihmisemme ) synnin lakia. Me, jotka tahtoisimme lakia noudattaa, emme kertakaikkiaan lihamme, vanhan ihmisemme, vuoksi kuitenkaan kykene.
Yksikään ihminen ei itse kykene lakia täydellisesti noudattamaan.
Sen tähden, etteivät kaikki ihmiset hukkuisi, piti Jumalan Pojan tulla ihmisen osaan, ihmiseksi keskellemme elämään synnitön elämä, lakia täydellisesti noudattaen ja syyttömänä, viattomana, sijaisuhrinamme kärsiä meille, syyllisille, kuuluva rangaistus.
Hän, joka lain täytti, joutui saman lain tuomitsemana itse kärsimään ja kuolemaan meidän edestämme. Kantoi meidän syntisten ja syyllisten taakan kertakaikkisesti ristinpuulle - ja ylösnousi kuolleista meidän vanhurskauttamiseksemme. Ja uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee Hänen täydellinen työnsä - lain täyttäminen, viaton kärsimisensä ja kuolemansa - ja ylösnousemuksensa luetuksi Jumalan armosta meidän hyväksemme.
JUMALAN ARMOSTA, USKON KAUTTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN - vailla mitään ansiota ja mahdollisuutta omassa itsessämme.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rosenus ei ole eksyttäjä. Emme ole kumoamassa lakia - kuinka me niin suureen kauhistukseen lankeaisimme.
Kumoamaan lakia, jota Herra Jeesuskaan ei kumonnut - HÄN TÄYTTI SEN.
Jumalan laki on vanhurskas ja hyvä eikä siitä yksikään kirjain eikä pieninkään piirto häviä, se on ja pysyy tämän maailman "tappiin".
Emme halua tahallamme lakia rikkoa, Paavalin tavoin voimme sanoa - ja toivon mukaan tosissamme - että mielellä ( sisällisestä, uudestisyntyneestä, ihmisestämme ) palvelemme Jumalan lakia, ja lihalla ( vanha ihmisemme ) synnin lakia. Me, jotka tahtoisimme lakia noudattaa, emme kertakaikkiaan lihamme, vanhan ihmisemme, vuoksi kuitenkaan kykene.
Yksikään ihminen ei itse kykene lakia täydellisesti noudattamaan.
Sen tähden, etteivät kaikki ihmiset hukkuisi, piti Jumalan Pojan tulla ihmisen osaan, ihmiseksi keskellemme elämään synnitön elämä, lakia täydellisesti noudattaen ja syyttömänä, viattomana, sijaisuhrinamme kärsiä meille, syyllisille, kuuluva rangaistus.
Hän, joka lain täytti, joutui saman lain tuomitsemana itse kärsimään ja kuolemaan meidän edestämme. Kantoi meidän syntisten ja syyllisten taakan kertakaikkisesti ristinpuulle - ja ylösnousi kuolleista meidän vanhurskauttamiseksemme. Ja uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee Hänen täydellinen työnsä - lain täyttäminen, viaton kärsimisensä ja kuolemansa - ja ylösnousemuksensa luetuksi Jumalan armosta meidän hyväksemme.
JUMALAN ARMOSTA, USKON KAUTTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN - vailla mitään ansiota ja mahdollisuutta omassa itsessämme.
s-seutulainenTaas Saviseutulainen jakaa eksytystä kuin Saatana.
>>>>Kumoamaan lakia, jota Herra Jeesuskaan ei kumonnut - HÄN TÄYTTI SEN. <<<<
Jeesus ei täyttänyt kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia, vaan täytti lain Messias profetiat. Jeesus käski kaikkien täyttää lain. On olemassa niitä Jeesukseen uskovia pakanoita, jotka täyttävät lain ja tulevat tuomitsemaan viimeisenä päivänä ne kristityt, jotka eivät suostuneet noudattamaan lakia.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
Jeesus sanoi, ettei hän armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia, vaikka he olisivat ylistäneet Jeesusta, koska Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä.
Hepr 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. [5. Moos. 17:6] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas Saviseutulainen jakaa eksytystä kuin Saatana.
>>>>Kumoamaan lakia, jota Herra Jeesuskaan ei kumonnut - HÄN TÄYTTI SEN. <<<<
Jeesus ei täyttänyt kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia, vaan täytti lain Messias profetiat. Jeesus käski kaikkien täyttää lain. On olemassa niitä Jeesukseen uskovia pakanoita, jotka täyttävät lain ja tulevat tuomitsemaan viimeisenä päivänä ne kristityt, jotka eivät suostuneet noudattamaan lakia.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
Jeesus sanoi, ettei hän armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia, vaikka he olisivat ylistäneet Jeesusta, koska Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä.
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. [5. Moos. 17:6]18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
( Gal.2 )
7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
( Gal.3 )
>>10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".<<
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on syntiä tehneet ja Jeesus tuli syntisiä pelastamaan . Lahjavanhurskas on ymmärtänyt tämän ja saa armon Pojan Jeesuksen kautta . Lahjavanhurskaus on suurempaa kuin omavanhurskaus . Jeesuksen vanhurskaus on täydellistä .
Eli todistat, että kun ja totta on, että kaikki on syntiä tehneet ja ovat Jumalankirkkautta vailla. Myös lahjaksihan se anteeksianto tulee, jossa vanhurskautetaan ihminen.
ENTÄ SITTEN? Siinäpä se teidän robleema sitten iskeekin keskelle otsaa!
Kun ja jos lähdetään seuraamaan sijaista - tätä Uutta Adamia, joka oli kuulainen ja kehtotti olemaan seuraajansa, niin nyt teille tulikin ongelma kun liha ei taivukaan, ja sanan mukaan näinhän se on. Eli kun ei HENKI saa kuljettaa, vaan jankkauttaa- niin vaikeeltahan se tielle näyttää olevan Herran tahdon mukaan eläminen.
SE nääs tuolla ajatuksellanne ja hengellänne onkin ylipääsemätön robleema. Eli joko huomaatte, että ette annakaan Herran tehdä töitä, vaan omin hauiksin ähkitte ja kun oma hauis on, toteatte, ei onnistu ja jäätte lihaanne mantaraamaan armoa -
kun Hengen ja Jumalantyö ei teille riitäkään ja näin Jumalan nimi tuleekin pilkatuksin maailmassa. Koskahan opitte pelastuksesta sen, että ko. Jumalantyö.
Ja siinä työn alla - seurataankin Jeesusta. Ja tämä tuo sen kuulaisuuden elämään.
Ei silimä vilkuule- eikä käsi vipata - syntiin päin, eli on katkaistu se linkki.
Siihen tarvitaan myös se tahto, että Herra SAA viedä voittovoimassa elämää.
Kuinkahan paljon on maailmassa pakanallisen uskon opetuksen haavoittamia ihmisiä.
Vaikka armo- mikä on tosi, niin sitä yritetty mantrata - mutta taistelu Hengen sota-asein on jätetty pois. Ja näin on moni jäänyt matkalle.
Tuossa tuli mieleeni eräs vapaansuunnan pastori - jätti vaimonsa ja otti nuoremman ehomman, vaikka Sana sen kielsi. Mutta, kun armoa -seutulaisittain mäkistään, niin nuorempi akkahan se on lupa ottaa, kun se liha on opin mukaan saatava osansa.
Siihen muutama toivosen aamen, ja seutulaisen olkapäälle taputus "Jeesuksen nimessä ja veressä usko saavasi anteeksi- onhan se pastorinkin liha heikko.
Otan karrikoidusti, silmävoidetta, olihan se Jeesuksenkin silmävoide Tahtas maasta hierottuna varmaan karkeahko. Mutta, pitäähän se vähän kipristellä.
Mutta, palaan esimerkkipastoriin. Uusi akaata - nuori ja verevä, joka varmasti pastorin lihaa hoiti kristillisesti ja tuli niin pyhä.
Entä tuo laittomuuden hedelmä, kun ei Jeesusta seurattu, vaikka manattiin hänen nimessään ja huudettiin armoa, että kirkonovet pullisteli. Oikeetahan se on kun niin heikkoja olemme. Eli se lupa-akaata.
Vanha sai jäädä - mihin jäi.
No, mitä sivuvaikutuksia? Voihan se olla tämä seutulainen se pappi, enhän minä tiedä, on armopuun takana edenissään pakoilemassa Jumalaa, ehkä tuo toivosen uskokin on samassa metsässä piiloleikeissä.
Niin, nuori uskova - II- polven helluntalainen, tunsi Sanaa ja nuhteli pastoria - ei ole lupaa. jne. Mitä tapahtui? Pastori seutulainen, sillä seudulla ei ottanut opiksi, siveli uutta ja nuhteli nuorta ja näin nuori on varmaan tänäänkin kylmällä paikalla.
Tuliko Jumalannimi kirkastetuksi? Mitäpä mieltä? Pitäähän sitä armoa olla, ettei vain joudu lain alle, kun se lihakin! Tämä on tavallaan karkeasti piirretty todellisuus siitä, mitä seutulaisen oppi ja toivosen uskon oppi on. Voisihan sitä maalata vaikka kuinka monta esimerkkiä lisääkin, mutta juuri nuo esimerkit avaa Sanan siihen mikä on Jumalan tahto- ketä se koskee- mikä on Valtakunta, Valtakunnan rajat - Pyhä - Pyhyys jne.
Mitä on Jeesuksen seuraaminen ja miksi Henki pitää olla voimana, jos se liha vipattaakin liikaa- liha se on papillakin jos tilaa antaa.
Ja miksi juuri se Kirjotiettu Sana ja Jumalantahto - eli laki pitää olla valkeutena armon uskovallekin!
Ja miksi ei ole lupa muuta opettaakaan. Eli tunteeko Herra - että uskovaisudessa pitää oll avapaus .---- uuteen akaataan jos on tarpeen?
Pitäisiköhän minun pyyttää ns. II- vaimo - kun I- on tervyedellisistä syistä kykenemätön hoitamaan kotia- kun sairaus iski päälle. Jaa-a ehkäpä tämä seutulaisen jumalalla on toleranssia armonkautta kaikenkarvaiseen uskonnollisuuteen ja otetaan usko toivonen saarnaamaan sitten synnit anteeksi - kun kahden kanssa tyrkkää kirkkotupaan sisälle.
Ainakin aika lupaavaa on poikain pakan- jumalan tapa - johtaa heitin seurakuntaansa.
Ehkä pitäisi kysästä, minkä kirkon jäsenkirjalla pääsee sitten taivaisiin.
Eli se välimiesjuttu on minulle hieman vielä vieras.
Voisihan se seutulainen vaikka marttia suositella, siellähän on moniavioista - tosin ei yhtä aikaa vaan peräjälkeen.
- Anonyymi
Kun olet katsonut ja oppinut tämän videon sanoman, muuttuu asiasi myönteisemmäksi:
- Anonyymi
Siis tämän videon katsomisesta oli edellisessä tarkouitukseni kertoa. Kun sain itse paljon tästä:
https://youtu.be/12n7YgSotzY - Anonyymi
Videosta kiitän Jumalaa.
parannus ei ole sama kuin syntien anteeksisaaminen .Parannuksenteko on luopumista syntielämästä .
Rukoilu ja katuminen omista synneistä ,mitä on tehnyt ja luottamus Jeesuksen sovintotyöhän.
Nöyrä katuva saa armon.- Anonyymi
"Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava." Luuk. 24:47.
Samaa sanoo Apt. 2:38: "Tehkää parannus .. syntien anteeksisaamiseksi." - Anonyymi
Mitä parannuksen lahjalla tekee, ellei sitä käytä. Se on tarkoitettu käytettäväksi iloksi toisille ja itselle. Silloin se toimii kun Jumala sen näkee, eikä rehvastella ihmisten edessä omasta huskaudersta, joka on itsekehua. Järjellisesti aivan älytöntä, toisin kuin menestysteologia.
Että ihminen saa synnit anteeksi on lopetettava synninteko ...lakattava synninteosta ja pyytää syntejä anteeksi ....tunnustaa synnit toisilleen ,kuten alkusrk ssa ja saada synnit anteeksi sovintoveressä.
Toisinsanoen .....jos ei lakkaa synninteosta ja jatkaa vaan mistään välittämättä ?? se voi olla eri juttu saako synnit anteeksi ?- Anonyymi
MrHyvis kirjoittaa oikein, ja tuo joka kirjoitti näin:
""Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava." Luuk. 24:47.
Samaa sanoo Apt. 2:38: "Tehkää parannus .. syntien anteeksisaamiseksi." "
Vanhin. - Anonyymi
Uskomatonta harhaa helluntailaisuus täynnä: Jeesuksen sovitustyön täysi sivuuttaminen, sen sijasta oppi Mooseksen lain täyttämisestä, syntien anteeksiantamuksen hankkimista omien tekojen kautta, jälleen ohi Kristuksen sovitustyön. Eli: rabbiinista juutalaisuutta.
Miksi yp sallii juutalaisten häiritä "Kristinuskon" alle merkittyä uskonto-osiota "Helluntailaisuus"? Joko juutalaiset häiriköt on poistettava foorumilta, tai itse helluntailaisuus poistettava "Kristinusko"-osiosta.
Edellä esiteltävä oppi on kadottavaa, kuolemansyntiä.
Olen onnellinen, että uhkailuista huolimatta, uskalsin jo kauan sitten hylätä Helsingin Saalem-seurakunnan saatanan haltuun. Sillä Helsingin Saalem-seurakunta on se, joka vastaanottaa nämä - Pentagonin seulomat, n. 5 vuoden välein vaihtamat ja vaihtuvat -, erilaiset okkultistiset opit USA:sta ja joka myös levittää nämä muihin, etenkin Helluntaikirkko-seurakuntiin. Rabbiininen juutalaisuus on okkultismia, sisältäen mm. kabbalismin ym:n noituuden. Ja oleellisimman: ehdottomasti kieltäen Jeesuksen, Kristuksen.
Jos taas tämä oppi ei olisi Saalemin oppeja, miksi ylläpito sallisi vieraan uskon levitystä sille kuulumattomalla foorumilla? Joten: MOT.- Anonyymi
Mitä ihmettä sinä horiset? Jeesus vaati lain noudattamista ja sanoi, ettei hän armahda ketään, jos ei tee parannusta lain rikkomisesta. Jeesus ei kuollut ristillä sen takia, että helluntailaiset saisivat rikkoa lakia vastaan vapaasti. Jeesus kuoli niiden puolesta ristillä, jotka haluavat tehdä parannuksen lain rikkomisesta, koska he uskovat Jeesusta.
Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.
Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. [5. Moos. 17:6] Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä horiset? Jeesus vaati lain noudattamista ja sanoi, ettei hän armahda ketään, jos ei tee parannusta lain rikkomisesta. Jeesus ei kuollut ristillä sen takia, että helluntailaiset saisivat rikkoa lakia vastaan vapaasti. Jeesus kuoli niiden puolesta ristillä, jotka haluavat tehdä parannuksen lain rikkomisesta, koska he uskovat Jeesusta.
Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.
Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. [5. Moos. 17:6]Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, jotta rikastuisit. Ilm. 3:1
Huomatkaa, että Herra sanoo: »Osta minulta.» Tarkatkaa, mitä merkitsee, että Herra hartaana, majesteetillisena ja vakavana sanoo kehottavalla äänellä: »Neuvon sinua, että ostat minulta, minulta!» Tällä tavalla hän, tarmokkaasti hylkää kaikki meidän omat työmme ja painostaa sitä, että Jumalalle ei kelpaa muu kuin se, mikä on Pojan tekemää. Mutta »osta»? Miten se tapahtuu?
Herra sanoo: »Kaikki janoavaiset, tulkaa vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa. tulkaa ostakaa ja syökää, tulkaa, ostakaa rahatta ja hinnatta viiniä ja rieskaa. Tässä siis sanotaan »ilman rahaa!
Samalla tavalla ostamisesta sanoo hän: »Neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, so. neuvon sinua, että jätät oman työsi, ja vain uskot ja otat vastaan minulta.
Hän kyllä puhuu puolittain rankaisevalla äänellä ja vakavan kehottavasti. Mutta sehän on yhtä suloista kuin jos hän sanoisi: Kiellän sinua tekemästä mitään minua lepyttääksesi tai itseäsi lämmittääksesi. Käsken sinua luopumaan omasta työstäsi ja vain ottamaan vastaan. Käsken, että uskot, että minun tekoni sinun, hyväksesi riittää sinulle!
Se, joka armon avulla uskoo ja omistaa nämä sanat itselleen: »Minä neuvon sinua ostamaan kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit», on kokeva, että todellakin veltto mieli voi niistä alkaa hehkua ja kylmä ja kuollut ihminen alkaa lämmetä ja elää. Sillä onhan se niin suurta ja ihmeellistä.
Ensin on Herra juuri edellä selittänyt, miten se henkilö, jolle kaikki tämä tarjotaan, on kurja ja arvoton, niin että kenenkään ei tarvitse vetäytyä syrjään tai olla osaton. Sitten korkea Jumala itse vakavasti neuvoen puhuu juhlallisin sanoin arvottomalle syntiselle. Ne sanat ovat meidän ajatuksiimme, luuloomme ja tunteisiimme verraten kuin suuri korkea vuori verrattuna hiekkajyväseen.
Mutta mitähän Kristus tarkoittanee tällä kullalla, jota hän tarjoaa? Jotkut ovat selittäneet hänen tarkoittavan uskoa, mutta se on erehdys. Uskoa tässä kuvaa itse ostaminen, johon sisältyy pyytäminen ja uskominen.
Mutta kullalla, jonka ostamme ja josta rikastumme, tarkoitetaan sitä, minkä uskoen saavutamme, nimittäin Kristuksen kallista verta tai koko ansiota, joka on hänen kärsimyksensä tulessa puhdistettu ja koeteltu.
Pietari sanoo tästä asiasta: »Tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niin kuin virheettömän ja tahrattoman karitsan.»
Apostoli tarkoittaa: Jonkun lunastamiseen tarvitaan kultaa ja hopeaa. Mutta se kulta, jolla me olemme lunastetut, ei ole katoavaista, vaan ikuista, nimittäin Kristuksen verta.
Tämä veri eli Kristuksen ansio, on köyhän syntisen ainoa omaisuus. Itse usko ei ole se rikkaus, joka kelpaa Jumalalle. Sille, joka tahtoo kelvata Jumalalle, ei ole kylliksi, että hänellä on oma uskonsa ja katumuksensa, rukouksensa, rakkautensa ja nöyryytensä.
Sillä ei sekään, minkä Pyhä Henki meissä on vaikuttanut, voi puolustaa meitä ja kestää tuomion tulessa, sillä se on epätäydellistä astian heikkouden vuoksi. Sillä, joka tahtoo kestää Jumalan tuomion, ja jota Jumala nimittää »rikkaaksi», pitää olla jotain korkeampaa ja arvokkaampaa, nimittäin kultaa, joka jo aikaisemmin Jumalan tuomiossa on karaistua ja koeteltua. Sitä on vain Kristuksen vanhurskaus.
Mikä arvo onkaan tällä Kristuksen tarjoamalla kullalla, eli hänen kalliilla verellään? Olet syntinen ja köyhä, sinulla on suuret velat. Olet usein syntiä tehnyt. Mutta kun panet kaiken sen vaakakuppiin ja toiseen panet Jumalan Pojan veren, niin sanopa, kumpi painaa enemmän?
Ovathan syntimme kyllä suuret ja raskaat, mutta kun Jumalan omasta suusta olen kuullut sanat: »Tämä on minun vereni, joka vuodatetaan syntien anteeksi saamiseksi», ja kun apostoli on sanonut: »Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikista meidän synneistämme», niin on syntinen, huolestunut sieluparkani rauhallinen ja levollinen. Silloin elvyn uudestaan ja saan palavan hengen.
Sillä onko sen riittävämpää lunastusta kuin Kristuksen veri? Voiko mikään inhimillinen synti olla niin suuri, että sitä ei pesisi pois Vapahtajan veri? Ja Kristus sanoo tässä arvottomalle, syvään vajonneelle miehelle: »Neuvon sinua ostamaan minulta kultaa tulessa puhdistettua, jotta rikastuisit.» Hän siis todistaa, että mies ei ainoastaan tulisi viattomaksi, vaan myös rikkaaksi tämän kullan kautta!
( C.O.Rosenius )
- Anonyymi
Ylläpidossa on toorapastori eli antti wuoltee. Turhaan kyselet: Miksi yp sallii juutalaisten häiritä "Kristinuskon" alle merkittyä uskonto-osiota "Helluntailaisuus"?
- Anonyymi
Mooseksen laki kuuluu evankeliumiin, kuten Paavali ja Jeesus sanoivat:
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. [Room. 7:12]
----
11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. [Matt. 5:17; Room. 8:3,4]
Joh 5:46 Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. [Luuk. 11:28; Jaak. 1:22]
- Anonyymi
Toraistien paskanjauhaja kirjoitti itselleen: "Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen".
Tooraopin tunkeminen hellaripalstalle on pahan tekemistä. Valehtelu on myös pahan tekemistä. Koko tooravouhotus on antikristillinen oppi ja suoraan valheen isältä, jota koko toraistien rakkilauma seuraa.- Anonyymi
Sinun rumat ja valheelliset sanasi ovat riivaajahengiltä. Mihin helluntaiseurakuntaan sinä kuulut?
- Anonyymi
Toraistien suriseva paskakärpänen jauhamassa paskaa. Onko siellä Hämeen toraistien yhteisössä samat tavat kuin katolisessa kirkossa, toimitatko kuoripojan 'virkaa', noin pastoriisi nähden?
- Anonyymi
Yhen äpäräpoijan höpinöista nyt ei kannata pahemmin ripistä. Syntiä oo olemassae kun ei moesta vuoan haluva joutessaan uskova.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1473181- 1082603
- 512571
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402238Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4822059- 1101901
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521875Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91724Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151637Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1111508