Toukokuun "Vartiotorni" jatkaa sarjaa hyväksikäytön uhreille annetusta avusta. Se kehoittaa kaikkia kantamaan vastuun kanssaihmisinä antaen ohjeita lohdutuksen ymmärtäväiseen antamiseen, koska ihmisille on luotu tarve saada ja antaa tukea.
Artikkelissa tuodaan esiin, miten vie vuosia, ennenkuin lapsi edes ymmärtää, mitä hänelle on tehty. Lapsi ei pysty analysoimaan tai välttämään vaarallisia tilanteita ja tulee siksi peteyksi.
"Vartiotornissa" tuodaan esille, että useimmat rikokset suoritetaan parheympäristössä aiheuttaen suurta sielullista vahinkoa.
Kun ihminen menettää uskonsa toisiin ihmisiin, voi Jumalasta tulla Isä ja tuki ja parhaassa tapauksessa Jeesuksen sanojen mukaisesti:
Matteus 12:48-50 "Se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni!"
Jeesus ei kuulunut kirjanoppineisiin, jotka olivat lukeneet Jumalan lakia ja joille kuului kansan hengellinen opettaminen ja johtaminen.
Jeesus oli tavallinen juutalainen mies Jumalan esikoiskansan keskuudessa ja hän lohdutti, paransi, opetti lähimmäisiään.
Jeesuksen opetuslapsien tulee toimia hänen esimerkkinsä mukaan.
Siis, älä odota akateemisesti koulutetuilta papeilta lohdutusta!
Joitakin hyviä neuvoja "Vartiotornista" oli:
Anna lohdutusta tarvitsevalle turvallisuutta ja rauhaa.
Anna hänen tuntea olevansa arvostettu ja rakastettu.
Kuuntele, äläkä keskeytä hänen ajatuksenjuoksuaan.
Älä tee tunkeilevia kysymyksiä tai väitteitä.
Ei ole sinun asiasi antaa ohjeita tuntea tietyllä tavalla.
Muistuta, että Jehova tietää tilanteen ja on oikeudenmukainen.
Hän on lohdutuksen ja rakkauden Lähde.
Jos on sopivaa, niin yhteinen rukous tuo helpotusta.
Jeesus sanoi: "Missä kaksi tai kokoontuu minun nimessäni,
siellä minä olen heidän keskellään".
Suosittelen lämpimästi katsomasta artikkelissa olevat
monet raamtunkohdat omasta mobiilistasi tai koneestasi.
Nyt Raamattu ei paina enempää kuin pikku "ihmeikkunasi"
omassa kännyssäsi tai taskussasi ;-) jw.org:sta löytyy!
Ei koskaan tiedä, kenet tänään kohtaat ja miten voit häntä
rakentaa samalla itse siitä rakentuen.
"Kun ojentaa ruusun, kukasta jää tuoksu antajan käteen".
Pohjoisen Akka
Miten lohduttaa uhreja?
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kerrankin täyttä asiaa, todellakaan ei kukaan voi tietää koska kohtaa jonkun pedofiilin. Vaikka jäisi hunajan tuoksu käteeni, niin en kyllä ojentaisi hänelle ruusua. Useimmat kylläkin voivat ojentaa tälle Jehovan lemmikkipedolle ruusun sijasta nahkafemman otsikkoon tavatessaan tällaisen otuksen.
- Anonyymi
Onhan tämä tiedetty jo vuosikymmeniä.
Miksi vasta nyt näitä ohjeita? - Anonyymi
Oireellista näissä on aina se, että kirjoitukset käsittelevät seurakuntia ja yksilöitä, kun isoin ongelma on aina ollut järjestön omat säännöt ja rikosten järjestelmällinen peittely. Ilman niitä järjestön sääntöjä, lukemattomat hyväksikäytöt olisivat jääneet tekemättä kokonaan ja syylliset joka saatettu virkavallan eteen.
Tällaista turvallisuutta ne siellä järjestössä ovat lapsille tarjonneet:
"Revealnews.org:n mukaan asianajaja Zalkin kysyi Kalifornian oikeudenkäynnin aikana jehovan todistajien edustajilta, jotka olivat siis oikeudessa valan velvoittamia, oliko seurakunta koskaan ilmoittanut epäillyistä lasten hyväksikäyttötapauksista viranomaisille sen jälkeen, kun näitä tapauksia alettiin raportoida Kaliforniassa vuonna 1997. Vartiotorni-liikkeen edustaja vastasi "Ei"."
https://yle.fi/uutiset/3-10131882- Anonyymi
Ei tämä Kaliforniassa annettu tuomio meitä mitenkään hetkauta, johan me täällä Suomessa saamme joka päivä lasten lahjoittamia euroja saman verran heidän kotilippaistaan, joihin he ovat säästäneet jäätelörahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä Kaliforniassa annettu tuomio meitä mitenkään hetkauta, johan me täällä Suomessa saamme joka päivä lasten lahjoittamia euroja saman verran heidän kotilippaistaan, joihin he ovat säästäneet jäätelörahansa.
Sinulle itsellesi on tainnut jäädä lapsuudestasi traumoja, naapurin lapset kun ovat saaneet rahaa jäätelön ostamiseen myymäläautosta, on omat vanhempasi antaneet sinulle leikkikaluksi metrin mittaisen ratakiskon pätkän, jonka varmuuden vuoksi naulasivat lattiaan kiinni. Oli varmaan ankea lapsuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle itsellesi on tainnut jäädä lapsuudestasi traumoja, naapurin lapset kun ovat saaneet rahaa jäätelön ostamiseen myymäläautosta, on omat vanhempasi antaneet sinulle leikkikaluksi metrin mittaisen ratakiskon pätkän, jonka varmuuden vuoksi naulasivat lattiaan kiinni. Oli varmaan ankea lapsuus.
Kyllä. Ankeaa oli kun piti istua kokouksissa ja konventeissa vaikka olisi halunut leikkiä.
Niinpä sitten isäni ja äitini sai veli seurakunnanpalvelijalta sen metrisen ratakiskon. Eikä maksanut paljon. Sillä oli niitä takapihalla vino pino, vastaavia tapauksia varten. Teki sillä bisnestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan tämä ratakiskon riuhtominen ei niinkään jättänut traumoja, kuin se iänikuinen remmillä pieksäntä valtakunnankanslian vessassa, toisinaan myös armeliaammin vitsakimpulla persuksiin. Sen verran traumoja on vielä jäljellä, että minun puolestani saatte työntää lahjalaatikkonne vaikka hanuriinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan tämä ratakiskon riuhtominen ei niinkään jättänut traumoja, kuin se iänikuinen remmillä pieksäntä valtakunnankanslian vessassa, toisinaan myös armeliaammin vitsakimpulla persuksiin. Sen verran traumoja on vielä jäljellä, että minun puolestani saatte työntää lahjalaatikkonne vaikka hanuriinne.
Ei kait piiskaa tottelevaisille lapsille annettu. Kapinallisille sitä vastoin saatettiin antaa uskontokunnasta riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kait piiskaa tottelevaisille lapsille annettu. Kapinallisille sitä vastoin saatettiin antaa uskontokunnasta riippumatta.
Niin, sehän on suuri synti lahkossanne jos lapsi tahtoo leikkiä. Tuollainen 5-6 vuotias.
Ilmankos sitten tuli myöhemmin suuri inho koko touhuun.
- Anonyymi
Malakia 3:18 "Ja te näette jälleen,
mikä ero on vanhurskaan ja jumalattoman välillä,
sen välillä, joka palvelee Jumalaa ja
sen, joka ei häntä palvele."- Anonyymi
Niin, Malakia käytti taivaan Isästämme yleensä nimeä Herra Sebaot,
kuten jo edell. jakeessa 3:17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee
Ja 3:18 jälkeen 4. luku:
4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Ja sitten, sitten lupaus profeetta Eliasta !
4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian
Tällä Malakia siis ikään kuin kiroaa vartiotornin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Malakia käytti taivaan Isästämme yleensä nimeä Herra Sebaot,
kuten jo edell. jakeessa 3:17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee
Ja 3:18 jälkeen 4. luku:
4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Ja sitten, sitten lupaus profeetta Eliasta !
4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian
Tällä Malakia siis ikään kuin kiroaa vartiotornin.Ei tuosta löydy sanaakan vartiotornista.
Peräilma lohduttaa. Kun annat suolikaasun tulla jo ääni saa esimerkiksi kiimaisen murmelin rauhoittumaan ja lapsen itkun loppumaan. Samoin turha hölötys loppuu hississä kuin veitsellä leikaten. Ja siitä jää varsin kiva tuoksu pitkäksi aikaa. Kuin Rooman Cloaca Maxima silloin kun alkualkualkualkukristityt piileskelivät keisari DOMITIANVKSEN vainoja 90-luvulla, ja kirjoittivat aikansa kuluksi hyvän tuoksun innoittamana Ilmestyskirjan.
- Anonyymi
Miksi kookoo2 saa puhua kiimasta ja peräilmasta mutta kun minä mainitsen samat sanat niin viestini poistetaan.
Ylläpidolla ei ole minkäänlaista johdonmukaisuutta toiminnassaan. Anonyymi kirjoitti:
Miksi kookoo2 saa puhua kiimasta ja peräilmasta mutta kun minä mainitsen samat sanat niin viestini poistetaan.
Ylläpidolla ei ole minkäänlaista johdonmukaisuutta toiminnassaan.Quod licet Iovi, non licet bovi
( mikä sopii kookoo2 :lle, ei sovi kuolevaisille tollakoille)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1161928Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541402Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551317- 531069
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1341011Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36857- 52854
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62832- 56801