Alussa Jumala loi taivaan ja maan, meren ja kaikki mitä niissä on.
Hänen ominaisuutensa ovat ALUSTA asti olleet KAIKKIEN nähtävissä.
Luomakunta edellyttää Luojaa, niin kuin rakennus rakentajaa.
Monimutkainen maailmankaikkeus kertoo MAHTAVASTA Luojasta.
Jumalan luomakunta kertoo Hänen voimastaan, viisaudestaan, majesteettiudestaan ja huolenpidostaan.
Luomakunta puhuu niille, jotka kuuntelevat.
Nyt voitte ateistit luopua ateistisuudestanne eli turhuudesta!
52
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Uskovaiset miehet ovat yleensä parisuhteessa ja saavat enemmän lapsia kuin ateistit.
J0s mlehet voi synnyttää ?- Anonyymi
Vankilamme ovat käytännössä täynnä uskovaisia. Uskovaisia vankeja on yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja.
- Anonyymi
Minun elämässäni ei ole paljonkaan turhuutta, elän melko yksinkertaisesti, en kuitenkaan askeettisesti. Minulla on vain tavarat joita tarvitsen, ei mitään ylimääräistä. Pieni kirjasto on mutta siitä en halua luopua. Raamattua ei sieltä löydy. Olen tyytyväinen näin. En haikaile mitään, elän elämääni sisintäni kuunnellen.
- Anonyymi
Lukiessani tätä palstaa, olen iloinen, että olen ateisti.
- Anonyymi
Lue Luterilaisten forumeita, niillä on Mielessä peniiiiiiiisssssssssssssss
Kun yhtäkkiä me molemmat tunsimme että joku hyppäsi sänkyymme ja jäi jalkojemme päälle makaamaan. Se oli siinä ehkä n. 41cm ja sitten lähti pois. Sanoin että se oli peniiiiiiiisssssssssssssss
t. avaaja
- Anonyymi
Miksi usko näyttää olevan synonyymi sanalle aivokuollut?
"Alussa Jumala loi taivaan ja maan, meren ja kaikki mitä niissä on.
Hänen ominaisuutensa ovat ALUSTA asti olleet KAIKKIEN nähtävissä.
Luomakunta edellyttää Luojaa, niin kuin rakennus rakentajaa."
Viisas ajatus. Sehän on Paavalin roomalaisille lähettämästä kirjeestä. Tarkalleen siinä sanotaan:
"Sillä Hänen /Jumalan) näkymätön olemuksensa, Hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä Hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa." (Room.1:20)
Eli todisteet Jumalan olemassaolosta ovat olleet kaikkien nähtävinä jo luomisesta alkaen. Ateisteilla ei siten ole mitään perustetta väittää, ettei Jumalasta ole todisteita, eikä heillä siksi ole mitään syytä pyytää niitä uskovilta. Avatkoon omant silmänsä ja katsokoot ympärilleen. Kaikki, mitä he omilla silmillään näkevät, todistavat Jumalasta.- Anonyymi
Paiserutto todistaa Luojasta ja älykkäästä suunnittelusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paiserutto todistaa Luojasta ja älykkäästä suunnittelusta.
Älä unohda isorokkoa, koleraa, spitaalia ja muita kivoja luojanluomia.
Jos näin olisi, olisi nuo taudit helppo häätää rukoilemalla, anomalla anteeksiantoa, uhraamalla lampaan, pirskottelemalla pulun verta tai polttamalla noidan, eikö niin?
- Anonyymi
Puhut pötyä, Mark5, kuten aina.
- Anonyymi
"Jumala tai jokin muu voima, loi taivaan ja maan...jne". Mutta kun se sitä ennen loi ne äärettömässä avaruudessa olevat biljoonan biljoonat,eli lukemattomat maailmakaikkeuden olomuodot, mitä ei ihmisen vajavaisella älyllä voi käsittää.
Tämä pallohan irtosi auringosta ja se alkoi kehittyä ja paljon, paljon myöhemmin siihen ilmestyi elämää. Vallan täällä otti kaksipuoleisesti kehittynyt Homo sapiens, joka nyt vallitsee tätä planeettaa.
Tämä maa ja tämä taivas, jolla ihminen on, ovat vain pienen pieni murunen, jolla ei suuressa mittakaavassa ole mitään merkitystä. Kaikki kun on sidottu aikaan. Kaikella olevaisella täällä on alku ja loppu.
Jos halutaan tietää mitä suuressa mittakaavassa tapahtuu, pitää tutkia pientä. Sieltä se totuus löytyy.
Miten Jumala tähän kuvaan asettuu, siihen voi sanoa, että kaikki mikä on olemassa tai olematta, on meidän älymme mukaan, ei jonkun tekemää, vaan aiheuttamaa.
Ainakin minun maailmankuvani perustuu todistettuun tietoon. Usko ja uskomukset ovat aina jonkun, yksityisen aivojen kemiallisia tuotteita. Tältä pohjalta ajateltuna, kenenkään yksilön ei pitäisi tuputtaa omia uskomuksiaan toisille, ainakaan varmoina totuuksina, koska ne eivät voi sitä olla.
Joten älkää uskoko siis näitä minun tähän kirjoittamiani asioita.Nehän ovat totta vain minulle, niin kauan kunnes tulen vakuuttuneeksi jostakin toisesta totuudesta.
Luonto edellyttää luojaa yhtä vähän kuin luonnonmuodostuma.
- Anonyymi
Jumalan voima näkyy kaikkialla luomakunnassa, kasvien herääminen keväällä, kohdussa kehittyvä uusi elämä ja luomakunnassa kaikki kertovat Luojan eläväksi tekevästä voimasta. Hän ohjaa tähtiä radoillaan. Hän muotoili uljaat vuoret, Hän säätelee vuodenaikoja.
Hänen kädessään on JOKAISEN elollisen olennon elämä, myös Kekek - kekeken, että lopeta turhat pulinasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan voima näkyy kaikkialla luomakunnassa, kasvien herääminen keväällä, kohdussa kehittyvä uusi elämä ja luomakunnassa kaikki kertovat Luojan eläväksi tekevästä voimasta. Hän ohjaa tähtiä radoillaan. Hän muotoili uljaat vuoret, Hän säätelee vuodenaikoja.
Hänen kädessään on JOKAISEN elollisen olennon elämä, myös Kekek - kekeken, että lopeta turhat pulinasi.Miksi olet katkera, uskovainen? Eikö usko tuokaan onnellisuutta? Alkaako maailmankuvasi murentua?
- Anonyymi
No mistä esim. metsät ja järvet tuli???
Anonyymi kirjoitti:
No mistä esim. metsät ja järvet tuli???
Metsiä ei voinut olla ennen maakasveja.
Järvet tuli tietysti sateesta kuten nykyäänkin.
- Anonyymi
Eipä vakuuta tämän aloittajan mielipidekirjoitus.
- Anonyymi
Luuleeko uskovainen, että meitä turhauttaisi ateismi? 😂
- Anonyymi
Kreationismi pähkinänkuoressa:
Syystä jota kukaan ei tiedä, joku henkiolento, josta ei ole minkäänlaista luotettavaa havaintoa teki kaiken olevaiseksi tavalla, josta ei ole esitetty edes arvailuja.
No näinhän sen täytyi mennä!- Anonyymi
Mainio kommentti! Uskovahan on ihminen, joka pitää täysin järkevänä ajatuksena sitä että jokin mystinen näkymätön taikaentiteetti loitsusi kaiken olemaan. Uskova on myöskin ihminen, joka ei ymmärrä miksi järkevät ihmiset eivät pidä tuollaista järkevänä ajatuksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainio kommentti! Uskovahan on ihminen, joka pitää täysin järkevänä ajatuksena sitä että jokin mystinen näkymätön taikaentiteetti loitsusi kaiken olemaan. Uskova on myöskin ihminen, joka ei ymmärrä miksi järkevät ihmiset eivät pidä tuollaista järkevänä ajatuksena.
Mikä on sinun "järkevä" selitys maailmankaikkeudelle ????
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on sinun "järkevä" selitys maailmankaikkeudelle ????
Mitä väliä? Kun emme varmaksi tiedä niin silloin emme tiedä.
Parempi olla ilman selitystä kuin uskoa selitykseen joka voi hyvin olla väärä.
- Anonyymi
Taas ateistit hävisi tämänkin aloituksen uskovaisille 10 000 - 0
- Anonyymi
Ateistit häviä aina, oli sitten kyse mistä vaan mikä
liittyy kristillisyyteen.
He ovat ateistina suurin häviävä !!!!
Ateistille on myrkkyä se, että Raamattu todistaa itse itsensä.
Arkeologia, lähes viikottain, todistaa Raamatun kertomukset tosiksi !!!!
Siksi on lapsellista olla ateisti ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi on lapsellista olla ateisti !Raamatussa kerrotaan myös oikeista historiallisista paikoista ja jopa tapahtumista. Niiden osoittaminen oikeiksi ei mitenkään todista Jumalasta. Sinuhe egyptiläisessä kerrotaan Niilistä ja Egyptin jumalista. Ei se todista, että Sinuhen tarina tai Egyptin jumalat olisivat totta.
Aivan varmaa on, että Raamattu kirjaimellisesti tulkittuna on vastoin luonnontieteellistä tietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi on lapsellista olla ateisti !"Ateistille on myrkkyä se, että Raamattu todistaa itse itsensä."
Niinhän te voitte väittää, mutta ainoastaan te itse uskottelette vain itsellenne. Ei se kuitenkaan muita vakuuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan myös oikeista historiallisista paikoista ja jopa tapahtumista. Niiden osoittaminen oikeiksi ei mitenkään todista Jumalasta. Sinuhe egyptiläisessä kerrotaan Niilistä ja Egyptin jumalista. Ei se todista, että Sinuhen tarina tai Egyptin jumalat olisivat totta.
Aivan varmaa on, että Raamattu kirjaimellisesti tulkittuna on vastoin luonnontieteellistä tietoa.Jumalasta todistaa se, mitä Hän luonut, siis VALTAVA todiste !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ateistille on myrkkyä se, että Raamattu todistaa itse itsensä."
Niinhän te voitte väittää, mutta ainoastaan te itse uskottelette vain itsellenne. Ei se kuitenkaan muita vakuuta.Seliseliseliseli…..
Voimme väittää, koska olemme lukeneet Raamattua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seliseliseliseli…..
Voimme väittää, koska olemme lukeneet RaamattuaOlette ehkä lukeneet Raamattua, mutta niin olen minäkin. Ei Raamattu todista Jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olette ehkä lukeneet Raamattua, mutta niin olen minäkin. Ei Raamattu todista Jumalaa.
Et ole koskaan lukenut Raamattua, jos sanot että se ei todista Jumalan olemassaoloa.
Kyllä se todistaa, emmehän muuten tietäisi miten luominen tapahtui ja miten me tulimme maailmaan !!!!!! Anonyymi kirjoitti:
Jumalasta todistaa se, mitä Hän luonut, siis VALTAVA todiste !
Joka tosin edellyttää vielä myös luomisen itsensä todistamista. Tulos sinänsä ei vielä kerro synnystään eikä synnyttäjästä sen enempää.
- Anonyymi
Et tainnut huomata, että uskovaiset häviätä aina ateistipalstallen kirjoittaessaan 10001-0. Kuten tälläkin kertaa. Voi raukkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalasta todistaa se, mitä Hän luonut, siis VALTAVA todiste !
Minä haastan jumalan todistamaan oikeuteen jos se sinne ilmaantuu.Ei huhu puheilla tekijänoikeuksia ja korvauksia saa.
- Anonyymi
Hitler ja Stalin ovat jumalan suuria luomuksia.
- Anonyymi
Hitler ja Stalin ovat itse tehneet valintansa.
Samoin sinulla on sama mahdollisuus tehdä itsestäsi Hitlerin tai Stalinin kaltainen.
Jumala ei puutu siihen, vasta kuin lopun aikoina.
Silloin sinusta tehdään loppu, jos et valitse kristillisyyttä !!!! Anonyymi kirjoitti:
Hitler ja Stalin ovat itse tehneet valintansa.
Samoin sinulla on sama mahdollisuus tehdä itsestäsi Hitlerin tai Stalinin kaltainen.
Jumala ei puutu siihen, vasta kuin lopun aikoina.
Silloin sinusta tehdään loppu, jos et valitse kristillisyyttä !!!!Pakon edessä tehdyllä valinnalla ei ole mitään arvoa. En halua olla missään tekemisissä olennon kanssa joka aikoo tappaa kaikki jotka eivät tottele häntä kyselemättä. Kyseessähän on hirviö.
- Anonyymi
Kyllä te uskovaiset olette tosi rasittavia tapauksia.Tuputatte mielikuvitus henkienne olemmassa olosta,Se teidän raamattunne ihmisten kirjoittama satukirja jota on vuosisatojen saatossa fiksailtu.Kalevala Odusseys ja ilias on parempaa tekstii,
- Anonyymi
Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta se kirjoitettiin muotoon, mitä Jumala ilmoitti Raamatunkirjoittajille.
Todista että on yksikin jumala.
Todista että tämä on luonut yhtään mitään.- Anonyymi
Olen todistanut sen jo, Jumala loi kaiken olemassa olevan....yhtään ihmistäkään ei olisi, jos Jumala ei olisi laittanut alulle ensimmäistä ihmisparia.
Anonyymi kirjoitti:
Olen todistanut sen jo, Jumala loi kaiken olemassa olevan....yhtään ihmistäkään ei olisi, jos Jumala ei olisi laittanut alulle ensimmäistä ihmisparia.
Jos sinusta Antsu inttäminen ja jankkaaminen ovat todistamista, tulet järkyttymään jos joskus joudut oikeuteen.
- Anonyymi
”Luomakunta edellyttää Luojaa, niin kuin rakennus rakentajaa.”
Mietippä vähän: Millä kriteereillä erotat älykkään olennon luoman asian sellaisesta, joka on syntynyt luonnon prosessien kautta?
Miksi esimerkiksi rakennus on selvästikin suunniteltu ja luola taas itsestään syntynyt?- Anonyymi
Rakennusta ei olisi, jos sitä ihmiset eivät olisi tehneet ja suunnitelleet.
Maailmankaikkeutta emme voi paljoa muuttaa mihinkään suuntaa, se menee omia suunnitelmiaan Jumalan ohjauksessa.
Ilmastonmuutoksestakin jauhetaan ihan turhaa, se on Jumalan vallassa miten ilmat kehittyy ja mihin suuntaan. Anonyymi kirjoitti:
Rakennusta ei olisi, jos sitä ihmiset eivät olisi tehneet ja suunnitelleet.
Maailmankaikkeutta emme voi paljoa muuttaa mihinkään suuntaa, se menee omia suunnitelmiaan Jumalan ohjauksessa.
Ilmastonmuutoksestakin jauhetaan ihan turhaa, se on Jumalan vallassa miten ilmat kehittyy ja mihin suuntaan.Mukavaa että näin reilusti todistat miksi aitouskovaiset eivät välitä pätkääkään siitä millaisen maailman heidän lapsensa saavat. Sinulla Antsu ei tosin selvästikään ole lapsia.
- Anonyymi
aivan ja sipilän airuet ala kokoomus komppaa eller huurrii?
- Anonyymi
Jos todella harjoitat tosi palvontaa, niin mitä se merkitsee sinulle nyt? Se saattaa koko elämäsi sopusointuun Jumalan tien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos todella harjoitat tosi palvontaa, niin mitä se merkitsee sinulle nyt? Se saattaa koko elämäsi sopusointuun Jumalan tien kanssa.
Et itse määritellyt sitä, mitä tuolla himolla tarkoitit. Jos sillä tarkoitetaan seksuaalista halua eli himoa, niin eiköhän sitä tunne niin mies kuin nainenkin.
Muslimit ja juutalaiset ovat mielestäni intohimoisimmat palvojat
Kristityt no...aika ulkokultaista ja läpi näkyvää teatteria missä lahkot riitelee keskenään
- Anonyymi
Mikään olematon jumala ei luonut yhtään mitään yhtään minnekään. Väitteesi ovat silkkaa valetta joka ei ole ollenkaan uskottavaa.
- Anonyymi
Katso ikkunasta ulos, m itä Jumala on luonnut !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso ikkunasta ulos, m itä Jumala on luonnut !
Jumala on luonnut !
K oronan!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566712Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414685- 652448
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat401920Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81462- 181418
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151269- 171261
- 241194
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671107