Kuva Jumalasta on väärä tänä päivänä monella että jopa valitutkin eksyvät.
1. Pelastaako Jumala kaikki jotka uskovat Jeesukseen (koska Jumala on rakkaus) vai ainoastaan uudestisyntyneet vanhurskautetut Jeesuksen seuraajat?
2. Onko Jumala pelkästään rakkaus joka katsoo syntejä tässä ajassa sormien läpi?
3. Saarnaajan kirja 9. luku ja 12. jae.
4. Mitä Pyhä Henki sanoo sinulle?
5. Mikä on Jumalan tuomio?
Luuk. 12:2 Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."
Matt 25:12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
Pelastutko - Oikea vai väärä jumalakuva?
74
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kiroaako Jumala?
Joh 7:49 Mutta tuo kansa, joka ei lakia tunne, on kirottu. - Anonyymi
Maailmassa on yhtä monta jeesusta kuin siihen uskovaakin kaikkien jeesukset eroavat toisistaan enempi ja vähempi joten jokpo te kaikki olette eksyneitä tai sitten kaikki oikeassa uskontonne suhteen
- Anonyymi
Valheesi ei hetkauta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheesi ei hetkauta.
Mikä oli valhe
se että on lukemattomia jeesus tulkintoja/uskontoja?
se että jokaisella saa olla sellainen jeesus kuin haluaa?
- Anonyymi
Tässä yhdelle uskovaiselle jos haluat omaksua jumalasi
1. Aik. 16:34 "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."
Psa. 145:9 "Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa."
Tässä toiselle joka uskoo samaan jumalaan mutta haluaa aksonia jumalaltaan enemmän
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..." - Anonyymi
Tässä rauhalliselle kristitylle jumala
2. Moos. 20:13 "Älä tapa."
3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."
sama jumala vähän erilaista hakevalle kristitylle
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot." - Anonyymi
Joka jeeusta pitää rauhan tuojana tässä hänen jeesuksensa
Joh. 14:27 "Rauhan minä (Jeesus) jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille."
Tässä sitten toisella tapaa uskovalle vähän villimpi jeesus
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."- Anonyymi
Mitä siteeraat, siinä ei ole ristiriitaa, jonka yrität todistaa, eikä logiikkaa, jolla yrität todistaa ristiriidan. Sana on miekka, tuli on Pyhä Henki, eripuraisuus ylisepääsemätön kuilu on niiden välillä jotka kääntävät poskensa ja niiden välillä, jotka kääntävät selkänsä. Todellinen rauha tulee armosta, sovituksesta, jota ihminen ei ansaitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siteeraat, siinä ei ole ristiriitaa, jonka yrität todistaa, eikä logiikkaa, jolla yrität todistaa ristiriidan. Sana on miekka, tuli on Pyhä Henki, eripuraisuus ylisepääsemätön kuilu on niiden välillä jotka kääntävät poskensa ja niiden välillä, jotka kääntävät selkänsä. Todellinen rauha tulee armosta, sovituksesta, jota ihminen ei ansaitse.
Ihan miten vaan saat tulkita ei ole keltään pois toiset lukee raamattua muuntelematta sen sisältöä sinä voit muunnella jos saat tarkoituksen vastaamaan tarpeitasi paremmin sanojen muuntelusi on vissiin sieltä räikeimmästä päästä vaan ketäpä tuo haittaa jokaiselle omanlainen jeesus .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan miten vaan saat tulkita ei ole keltään pois toiset lukee raamattua muuntelematta sen sisältöä sinä voit muunnella jos saat tarkoituksen vastaamaan tarpeitasi paremmin sanojen muuntelusi on vissiin sieltä räikeimmästä päästä vaan ketäpä tuo haittaa jokaiselle omanlainen jeesus .
Ei tässä ole raamatun sisältöä muunneltu, vaan tulkittu raamattua kokonaisuutena. Itse poimit raamatusta yhden kohdan sieltä, toisen täältä, irrotat kohdat tarkoituksellisesti asiayhteydestään ja päättelet mitä päättelet. Vähän samanlaista logiikkaa kuin: linnut lentävät, lentoknone lentää, lentokone on siis lintu. Luet raamattua kuin piru, joka pyrkii osoittamaan, että hän on "The Good Guy".
- Anonyymi
Tässä uskovaiselle joka ei halua jumalansa kostoa lapsilleen
5. Moos. 24:16 "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden."
Hes. 18:20 "Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa."
Tässä taas lapsettomalle uskovaiselle jolle ei niin väliä vaikka kostettaski isien teot
2. Moos. 20:5 "Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"
2. Moos. 34:6-7 "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."- Anonyymi
Vanhemmat siirtävät mielenlaatunsa lapsilleen, jotka katsovat ylöspäin vanhempiaan - kuin eläinlapset seuraavat sokeasti vanhempiaan. Jumala antoi ihmisille jotakin enemmän kuin millekään muulle luomalleen: vapaan tahdon. Mikä tahansa eläin voidaan kesyttää ja orjuuttaa, mutta ei kaikkia ihmisiä. Tottelevainen orjajakin voi valita toisin kuin vanhempansa.
Se mitä olemme, siirtyy lastemme perimään. Se mitä olemme on mitä ajattelemme ja jopa mitkä ovat perintötekijämme. Ruumimme pyrkii ohjaamaan sieluamme ja sielumme tahtoisi hallita ruumistamme.Emme todellisesti kuole siinä, mitä kutsumme kuolemaksi. Me elämme lapsissamme, jotka ovat meistä syntyneet ja heidän mielessämme siinä. mitä he uskovat oikeaksi. Kolmannen sukupolven jälkeen meissä on jäljellä iso-iso-isästämme 1/8 osaa ja hänen isästään 1/16 osaa. Jos molemmat vanhempamme ovat samalalaisia, neljännessä polvessa heistä on jäljellä 1/8 osaa eli yhtä paljon kuin kolamnnes sukupolvessa, kun taakka tulee vain toisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat siirtävät mielenlaatunsa lapsilleen, jotka katsovat ylöspäin vanhempiaan - kuin eläinlapset seuraavat sokeasti vanhempiaan. Jumala antoi ihmisille jotakin enemmän kuin millekään muulle luomalleen: vapaan tahdon. Mikä tahansa eläin voidaan kesyttää ja orjuuttaa, mutta ei kaikkia ihmisiä. Tottelevainen orjajakin voi valita toisin kuin vanhempansa.
Se mitä olemme, siirtyy lastemme perimään. Se mitä olemme on mitä ajattelemme ja jopa mitkä ovat perintötekijämme. Ruumimme pyrkii ohjaamaan sieluamme ja sielumme tahtoisi hallita ruumistamme.Emme todellisesti kuole siinä, mitä kutsumme kuolemaksi. Me elämme lapsissamme, jotka ovat meistä syntyneet ja heidän mielessämme siinä. mitä he uskovat oikeaksi. Kolmannen sukupolven jälkeen meissä on jäljellä iso-iso-isästämme 1/8 osaa ja hänen isästään 1/16 osaa. Jos molemmat vanhempamme ovat samalalaisia, neljännessä polvessa heistä on jäljellä 1/8 osaa eli yhtä paljon kuin kolamnnes sukupolvessa, kun taakka tulee vain toisesta.Juu isä ei kanna poikansa syntejä eikä poika isänsä tämä nyt kyllä sotii kirjoitustasi vastaan mutta voit toki ottaa tuon vastahdan onhan nämä molemmat samasta raamatusta että muotoilr kumman käskyn mukaan vaan jumaliasi vaihtoehtojahan on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu isä ei kanna poikansa syntejä eikä poika isänsä tämä nyt kyllä sotii kirjoitustasi vastaan mutta voit toki ottaa tuon vastahdan onhan nämä molemmat samasta raamatusta että muotoilr kumman käskyn mukaan vaan jumaliasi vaihtoehtojahan on
Teoilla on seurauksensa, eikä tehtyä saa tekemättömäksi, koska kaikella on aikansa. Lapsi ei kanna vanhempiensa syntejä, vaan omat syntinsä. Lapsi saa lisäksi osansa kaikesta siitä hyvästä ja pahasta, mitä hänen vanhempansa ja heitä edeltäneet ovat tehneet.
- Anonyymi
Tuossa vähän alustusta että jokaiselle kyllä löytyy tarpeitaan vaaliva jumala siittä voi muovailla sopivan nämä kaikki tekstit on raamatusta kukaan ei ole väärässä
- Anonyymi
Tässä tekijämiehelle jeesus ni saapi taivasosakkeen
Jaak. 2:24 "Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta."
Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
Tässä laiskanpulskeelle joka ei jaksa /viitsi muuta kuin uskoa sama taivasosake
Efes. 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta ... ette tekojen kautta."
Gal. 2:16 "Mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ..."
Kuten näemme jeesuksia riittää varmasti jokaiselle ja kun näitä vähän vielä sekoittelee ni saa ihan oman uniikin jeesuksen jota ei ole kellään- Anonyymi
Usko ilman tekoja on kuollut. Jumalan tahto on, että ihmiset uskovat Jeesukseen. Usko on mielenmuutos: palveltavasta tulee palvelija. Niinkuin Jeesus ei tullut palveltavaksi vaan palvelemaan, niin eivät hänen seuraajansakaan tulleet palveltavaksi vaan palvelemaan. Mitä muuta palveleminen on kuin hyviä tekoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ilman tekoja on kuollut. Jumalan tahto on, että ihmiset uskovat Jeesukseen. Usko on mielenmuutos: palveltavasta tulee palvelija. Niinkuin Jeesus ei tullut palveltavaksi vaan palvelemaan, niin eivät hänen seuraajansakaan tulleet palveltavaksi vaan palvelemaan. Mitä muuta palveleminen on kuin hyviä tekoja?
Ihan kuin vaan uskolla pelkästään tai teoilla laitoinhan ylle tekstit raamatusta että molemmat käy siitä sitten vaan jeesustaan muotoileen itelle sopivaksi vaihtoehtojahan tekstien mukaan taas on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kuin vaan uskolla pelkästään tai teoilla laitoinhan ylle tekstit raamatusta että molemmat käy siitä sitten vaan jeesustaan muotoileen itelle sopivaksi vaihtoehtojahan tekstien mukaan taas on
Vastaukseksi siteerauksia raamatusta:
- Johanneksen evakeliumi 13: 6-8 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät". Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
ja ...
Johanneksen evakeliumi 13: 16-18 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
- Matteuksen evankeliumi 7: 21-23: »Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.’
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: ’En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!’
- Matteuksen evankeliumi 25: 34-36, 40, 45: Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' ... 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle' .. ja 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
- Jaakobin kirje 2: 26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
- Paavalin kirje efesolaisille: 1: 10 Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut.
- Anonyymi
Tässä kristinuskon perheopetusta
Efes. 6:1 "Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein."
2. Moos. 21:17 "Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, se rangaistakoon kuolemalla."
Tässä erilaista kristinuskoa hamuaville
Matt. 10:34-35 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan."
Matt. 10:37 "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua (Jeesusta), se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;"
Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (Jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Taas jokaiselle jotakin mitä kukin jumalaltaan haluaa- Anonyymi
Asetat vastakkain Vanhan liiton ja Uuden liiton ymmärtämättä niiden eroa.
Vanhan liiton profeetta oli Mooses, jolle Jumala antoi kansansa noudatettavaksi 10 käskyä. Käskyt kattavat edelleen kaikki rikokset, paitsi että niiden antajaan ja Hänen kunnioittamisensa kohdostuvia rikoksia yhteiskuntamme ei en'' pidä rikoksina. Vanha liitto oli Jumalan ja Abrahamin ja hänen jälkeläistensä välillä.
Uuden liito profetta on Jeesus Kristus. Se on Pyhän Hengen liitto. Liitto on niin luja ja ehdoton, että kutsuun vastaava pitää toisarvoisena kaikkea mitä hänellä on, jopa läheistensä hyväksyntää. Sen liiton alla ihminen tulee maailman vihan alaiseksi. Mutta hän ei jää yksin eikä hän ole voimaton, sillä Jumala on häne kanssaan ja antaa hänelle voimaa yllinkyllin.
Ei Jumala halua ihmisletä kuin yhtä asiaa ja se tulee selväksi., joka vilpittömällä mielellä lukee raamattua ja pyytää Jumalaa, että Hän antaa ymmärryksen sanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asetat vastakkain Vanhan liiton ja Uuden liiton ymmärtämättä niiden eroa.
Vanhan liiton profeetta oli Mooses, jolle Jumala antoi kansansa noudatettavaksi 10 käskyä. Käskyt kattavat edelleen kaikki rikokset, paitsi että niiden antajaan ja Hänen kunnioittamisensa kohdostuvia rikoksia yhteiskuntamme ei en'' pidä rikoksina. Vanha liitto oli Jumalan ja Abrahamin ja hänen jälkeläistensä välillä.
Uuden liito profetta on Jeesus Kristus. Se on Pyhän Hengen liitto. Liitto on niin luja ja ehdoton, että kutsuun vastaava pitää toisarvoisena kaikkea mitä hänellä on, jopa läheistensä hyväksyntää. Sen liiton alla ihminen tulee maailman vihan alaiseksi. Mutta hän ei jää yksin eikä hän ole voimaton, sillä Jumala on häne kanssaan ja antaa hänelle voimaa yllinkyllin.
Ei Jumala halua ihmisletä kuin yhtä asiaa ja se tulee selväksi., joka vilpittömällä mielellä lukee raamattua ja pyytää Jumalaa, että Hän antaa ymmärryksen sanaan.Niin jeesuksen perheopetus viha vihaa ja vihaa vielä enemmän perhettäsi niin kelpaat jeesukselle syystä että ....kuka tietää???Stalin käytti kyllä samaa taktiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin jeesuksen perheopetus viha vihaa ja vihaa vielä enemmän perhettäsi niin kelpaat jeesukselle syystä että ....kuka tietää???Stalin käytti kyllä samaa taktiikkaa.
Jeesus puhuu vahvoilla vertauksilla, joista Hän sanoo::
- Matteuksen evankeliumi 13: 13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä
... mutta ...
- Luukkaan evankeliumi, 11: 9: Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Joka haluaa seurata Jeesusta, hänen on oltava valmis luopumaan kaikesta; tästä siteeramassasi kohdassa on kysymys.
- Markuksen evankeliumi, 12: 30 .. ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
Vihaamisesta Jeesus sanoo, Matteuksen evankeliumi 5:44-48
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhuu vahvoilla vertauksilla, joista Hän sanoo::
- Matteuksen evankeliumi 13: 13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä
... mutta ...
- Luukkaan evankeliumi, 11: 9: Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Joka haluaa seurata Jeesusta, hänen on oltava valmis luopumaan kaikesta; tästä siteeramassasi kohdassa on kysymys.
- Markuksen evankeliumi, 12: 30 .. ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
Vihaamisesta Jeesus sanoo, Matteuksen evankeliumi 5:44-48
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."Voit käännellä ja muuttaa raamatun tekstejä mieleiseksesi jos et kestä raamatun sanomaa sellaisena kuin se siellä lukeee se ei ole keneltäkään pois mielestäni mutta kova työ sinulla on kun muovailet jumalaasi mieleiseksi
alla kyseinen teksti nyt kuitenkin sellaisena kuin se on oikeasti
Matt. 10:37 "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua (Jeesusta), se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit käännellä ja muuttaa raamatun tekstejä mieleiseksesi jos et kestä raamatun sanomaa sellaisena kuin se siellä lukeee se ei ole keneltäkään pois mielestäni mutta kova työ sinulla on kun muovailet jumalaasi mieleiseksi
alla kyseinen teksti nyt kuitenkin sellaisena kuin se on oikeasti
Matt. 10:37 "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua (Jeesusta), se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;"Vääristelet raamattua, joka on sinulle tuttu kirja ja luet sitä. Jeesus osoitti nuo sanansa valituille, jotka ovat olleet ja tulevat olemaan valmiit luopumaan kaikesta mitä heillä oli, kuten opetuslapset. Monet heistä kuolivat marttyyreina.
Miksi pitää kiusata niinkuin fariseukset kiusasivat Jeesusta, yrittäen ottaa Jeesuksen kiinni sanoistaan. Etkö näe, että yrität samaa? Yrität käyttää Jeesuksen sanoja Jeesusta vastaan? Eivät fariseukset siinä onnistuneet, vaikka yrittivät kaikkensa. Lopulta he ristiinnaulitsivat Jeesuksen siihen syyhyn vedoten, että Jeesus oli pilkannut Jumalaa. Jeesus oli kertonut vertauksen ylösnousemuksestaan syntyvästä uudesta liitosta ihmisten ja Jumalan välillä. Farsiseukset ja kirjaoppineet ottivat vertauksen sanat sellaisinaan, niitä ymmärtämättä: "Minä voin hajottaa Jumalan temppelin ja rakentaa sen uudelleen kolmessa päivässä."
Sitä paitsi, ei kaikkia ole tarkoitettu palvelemaan Jumalaa samalla tavalla, Niinkuin Jessus sanoo: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu". Paavalin sanoin: "Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: »Miksi teit minusta tällaisen?» Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääristelet raamattua, joka on sinulle tuttu kirja ja luet sitä. Jeesus osoitti nuo sanansa valituille, jotka ovat olleet ja tulevat olemaan valmiit luopumaan kaikesta mitä heillä oli, kuten opetuslapset. Monet heistä kuolivat marttyyreina.
Miksi pitää kiusata niinkuin fariseukset kiusasivat Jeesusta, yrittäen ottaa Jeesuksen kiinni sanoistaan. Etkö näe, että yrität samaa? Yrität käyttää Jeesuksen sanoja Jeesusta vastaan? Eivät fariseukset siinä onnistuneet, vaikka yrittivät kaikkensa. Lopulta he ristiinnaulitsivat Jeesuksen siihen syyhyn vedoten, että Jeesus oli pilkannut Jumalaa. Jeesus oli kertonut vertauksen ylösnousemuksestaan syntyvästä uudesta liitosta ihmisten ja Jumalan välillä. Farsiseukset ja kirjaoppineet ottivat vertauksen sanat sellaisinaan, niitä ymmärtämättä: "Minä voin hajottaa Jumalan temppelin ja rakentaa sen uudelleen kolmessa päivässä."
Sitä paitsi, ei kaikkia ole tarkoitettu palvelemaan Jumalaa samalla tavalla, Niinkuin Jessus sanoo: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu". Paavalin sanoin: "Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: »Miksi teit minusta tällaisen?» Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?"Paavalin sanoin: "Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: »Miksi teit minusta tällaisen?» Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?"
Paavali onkin mielenkiintoinen tapaus ja itse ainakin pidän tätä jeesuksen vastakohtana eli on paavaliuskovaisia ja jeesus uskovaisia jotka ovat eri asioita
Tiedän että on kaltaisiasi jotka pitävät paavalia suurempana jumalana ja sanaansa tärkeämpänä kuin jeesuksen sana tiedämmehän että jeesus oli juutalaispoika kuolemaansa asti eikä hänellä ollut tietoakaan kristinuskosta siksi hän myöskin piti juutalaiset tapansakin viimeiseen henkäykseensä asti tarinakirjallisuuden mukaan.
Esimerkiksi alkuun paavalin kiertäessä mainostamassa uutta uskontoaan hänen oli poistettava ympärileikkaus uskonnon vaatimuksista koska vastaanotto uskonnolla oli hyvin nihkeä ihan vain terveyssyistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin sanoin: "Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: »Miksi teit minusta tällaisen?» Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?"
Paavali onkin mielenkiintoinen tapaus ja itse ainakin pidän tätä jeesuksen vastakohtana eli on paavaliuskovaisia ja jeesus uskovaisia jotka ovat eri asioita
Tiedän että on kaltaisiasi jotka pitävät paavalia suurempana jumalana ja sanaansa tärkeämpänä kuin jeesuksen sana tiedämmehän että jeesus oli juutalaispoika kuolemaansa asti eikä hänellä ollut tietoakaan kristinuskosta siksi hän myöskin piti juutalaiset tapansakin viimeiseen henkäykseensä asti tarinakirjallisuuden mukaan.
Esimerkiksi alkuun paavalin kiertäessä mainostamassa uutta uskontoaan hänen oli poistettava ympärileikkaus uskonnon vaatimuksista koska vastaanotto uskonnolla oli hyvin nihkeä ihan vain terveyssyistäMiksi kuvittelet tietäväsi, mitä ajattelen? Mikä saa sinut kuvittelemaan, että tietäisit asiat, jotka yksin Jumala tietää? Vielä tämän kerran selitän, sitten jääköön.
Paavali oli apostoli. Hänen sanojaan on helppo tulkita väärin. Tästä apostoli Pietari myös varoittaa kirjeessään (2. kirje: 16). Pietari pitää Paavalia uskonveljenä, jolle on annettu viisautta. Kuitenkin Paavalin kirjeissä "on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."
Olen ihmetellyt, miksi miksi Luther korotti Paavalin sanat ylitse Jeesuksen sanojen, päätyen "pelastusoppiinsa". Onko pelastuminen niin itsestään selvää, jos Johanneksen evankeliumissa 15: 8, 10 kirjoitetaan: "Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni" ja Matteuksen evankeliumissa 5:14, 16: samasta aasiasta: »Te olette maailman valo ... loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."
Paavalin kirjeitä tärkeämmät minulle ovat uuden testamentin muut kirjeet, erityisesti Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen kirjeet. Markusksen evankeliumin 9 luvun 2-3 mukaan nämä ovat ne opetuslapset, jotka Jeesus vei ja vei heidät erilleen muista korkealle vuorelle, yksinäisyyteen ja jossa Jeesuksen muoto muuttui heidän edessään Jumalan valtakunnan voimassa.
- Anonyymi
Kaikki jotka uskovat Taivaanisään, ovat jo pelastuneita eivätkä joudu tuomiolle. Ei tarvitse uskoa että Jeesus olisi ollut historiallinen henkilö, kunhan uskoo Jeesuksen opetusten mukaiseen Taivaanisään joka ei ole Jahve.
"24 »Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään."- Anonyymi
Kyse onkin siitä että tämä jeesus ja jahve on hyvin moni mielinen ja jokainen voi tehdä siitä uniikin oman kappaleen siis jokaiselle kristitylle oma jumala /jeesus ettei tarvitse väitellä jopa jeesuksen vaipan väristä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse onkin siitä että tämä jeesus ja jahve on hyvin moni mielinen ja jokainen voi tehdä siitä uniikin oman kappaleen siis jokaiselle kristitylle oma jumala /jeesus ettei tarvitse väitellä jopa jeesuksen vaipan väristä
Isästä ei tarvitse tietää, eikä pystykään tietämään mitään yksityiskohtia. Jeesuksen mukaan Jeesus itse oli ainoa joka tunsi Isän, mutta piti kaikki yksityiskohdat omana tietonaan, eikä niiden tunteminen ole pelastumisen kannalta tarpeellista.
Riittää että tietää, ettei tiedä eikä edes periaatteessa voi tietää Isästä yhtään mitään, ja uskoo tuollaiseen Taivaanisään, niin on jo pelastunut ja välttynyt tuomiolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isästä ei tarvitse tietää, eikä pystykään tietämään mitään yksityiskohtia. Jeesuksen mukaan Jeesus itse oli ainoa joka tunsi Isän, mutta piti kaikki yksityiskohdat omana tietonaan, eikä niiden tunteminen ole pelastumisen kannalta tarpeellista.
Riittää että tietää, ettei tiedä eikä edes periaatteessa voi tietää Isästä yhtään mitään, ja uskoo tuollaiseen Taivaanisään, niin on jo pelastunut ja välttynyt tuomiolta.Miltä tuomiolta?
Joh. 8:15 "Te tuomitsette lihan mukaan; minä (Jeesus) en tuomitse ketään."
Joh. 12:47 "Ja jos joku kuulee minun (Jeesuksen) sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman."
Joh. 5:22 "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää että tietää, ettei tiedä eikä edes periaatteessa voi tietää Isästä yhtään mitään, ja uskoo tuollaiseen Taivaanisään, niin on jo pelastunut ja välttynyt tuomiolta.Kolminaisuusopin ja muidenkin jumaluusoppien kannattajat toisaalta joutuvat tuomiolle, koska väittävät tietävänsä Jumalan ominaisuuksista jotain ja näin menetellessään kieltävät Jeesuksen opetuksen. Eivät siis usko Isään vaan omiin oppeihinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miltä tuomiolta?
Joh. 8:15 "Te tuomitsette lihan mukaan; minä (Jeesus) en tuomitse ketään."
Joh. 12:47 "Ja jos joku kuulee minun (Jeesuksen) sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman."
Joh. 5:22 "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle."Jeesuksen tuomittavaksi viimeisenä päivänä joutuvat ne jotka eivät usko Isään, vaan uskovat kirkon oppeihin. Esim. luterilaiset tuomitaan viimeisenä päivänä, ainakin ne jotka kannattavat Augsburgin tunnustuksen I kohtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen tuomittavaksi viimeisenä päivänä joutuvat ne jotka eivät usko Isään, vaan uskovat kirkon oppeihin. Esim. luterilaiset tuomitaan viimeisenä päivänä, ainakin ne jotka kannattavat Augsburgin tunnustuksen I kohtaa.
Sinähän se varsinainen jeesus olet tuomitsemaan ,no tuomitse nyt jos hyvältä tuntuu tuskin sillä kenellekkään mitään merkitystä on
- Anonyymi
Tässä jeesus uskovalle joka epäilee jeesustaan ja hänen juttujaan itsestään
Joh. 5:31 "Jos minä (Jeesus) itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä."
Tässä taas sellaiselle joka ei halua epäillä
Joh. 8:18 "Minä (Jeesus) olen se, joka todistan itsestäni."
Kaikille siis taas jotain - Anonyymi
Minua ei teidän Jeesustelunne kiinnosta. Kirkkojen opit saastuttavat. Vain Raamatusta löytyy oikea totuus.
En ole koskaan tietääkseni kuullut mitään ääniä päässäni. En pyhänhengen enkä Jumalan enkä kenenkään muunkaan. En ole myöskään tuntenut minkään hengen läsnäoloa enkä jutellut henkiolentojen kanssa. Olen terve ja vapaa mielenterveydellisistä ongelmista.
Jumala ei tee ihmeitä enää nykyaikana. Kaikki ihmeet on ihmisten kuvittelua. On tervettä uskoa Jumalaan ja pitää ihmisten valheet ihmisten valheina.
Raamattu on virheitä täynnä ja siellä on lupauksia, jotka eivät pidä pikkaansa. Minun ei tarvitse teeskennellä, että pitävät, vaikka moni uskovainen niin tekeekin. Jumala antaa meidän elää täällä enempikin omin nokkinemme eikähän juurikaan ohjaile meidän elämäämme. Kaikki, mitä olen saavuttanut, olen tehnyt itse. Siihen ei ole Jumalaa tarvittu. Jeesusken taas olen unohtanut lähes tyysti. Olkoon hän meidän Herranamme sitten kun saapuu maanpäälle. Ennen sitä hänen herruudellaan ei ole kenellekään henkilökohtaista merkitystä. Jos olet eri mieltä, perustele!- Anonyymi
Nykyajan kirkko on business, joka haluaa miellyttää nykyajan ihmisiä. Pelastus ei ole business: Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahaa, hinnatta viiniä ja maitoa. Kaikki on Jumalan ja Hän tekee niinkuin haluaa.
Raamatun kirjat ovat ihmisten kirjoittamia. En voi osoittaa, että ne olisivat virheettömiä. Mitä olemme saavuttaneet, ei todellakaan ole omaa aikaansaannostamme. Ei ole ollut meistä itsestämme kiinni, jos olemme saaneet syntyessämme parhaat mahdolliset kortit. Itsekin sorrun sitä silloin tällöin kuvittelemaan itsestäni enemmän kuin olen, mutta Hän joka on uskollinen oikaisee ajatukseni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyajan kirkko on business, joka haluaa miellyttää nykyajan ihmisiä. Pelastus ei ole business: Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahaa, hinnatta viiniä ja maitoa. Kaikki on Jumalan ja Hän tekee niinkuin haluaa.
Raamatun kirjat ovat ihmisten kirjoittamia. En voi osoittaa, että ne olisivat virheettömiä. Mitä olemme saavuttaneet, ei todellakaan ole omaa aikaansaannostamme. Ei ole ollut meistä itsestämme kiinni, jos olemme saaneet syntyessämme parhaat mahdolliset kortit. Itsekin sorrun sitä silloin tällöin kuvittelemaan itsestäni enemmän kuin olen, mutta Hän joka on uskollinen oikaisee ajatukseni.Sitähän minä juuri tarkoitin. Olen kouluttamattomien vanhempien köyhästä monilapsisesta perheestä ja lukenut ja tehnyt itse korkeakoulutkintoni, molemmat niistä englanninkielellä. Kun kukaan ei tule tässä maailmassa potkimaaan perseelle ja lahjoittelemaan rahapatoja. Omalla työllä ne talot, autot ja kesämökitkin on ansaittu. Välillä pää kainalossa ollaan sairastettu useiden leikkausten jälkeen eikä kukaan ole tullut parantamaan, ei Jumalat eikä Jeesukset. Tuntematonta sairautta sairastettu, jota lääkäritkään eivät osaa Suomessa hoitaa ja josta Jumalakaan ei ole vuosienkaan aikana parantanut huolimatta kymmenien ihmisten rukouksista ja useista vanhinten voiteluista, itse on joutunut hakemaan parantavat lääkkeensä ulkomailta ja tuomaan niitä laittomasti Suomeen. Jumalan auttamatta! Jumala siis haluaa minun olevan sairas.
Kaikesta huolimatta minäkin uskon Jumalaan. Mutta minun ei tarvitse kuvitella Jumalasta parempaa kuin mitä hän todellisuudessa on. Elämänkoettelemukset ovat tehneet minusta nöyrän muita ihmisiä ja Jumalaa kohtaan muttei minun tarvitse osoittaa tyhmyyttä mukailemalla toisten vääriä opetuksia tai hymistellä uskisten keskellä kaanaan kieltä ja "Herra on hyvä"-slangia. Voin sanoa asiat suoraan niin kuin ne ovat. Se ei poista nöyryyttäni mutta paskanpuhumista en siedä.
Muiden ihmisten vääristyneet Jumala-kuvat, joissa he ovat laittaneet oman Jumalansa itsensä näköiseeen laatikkoon ja kuunnelleet kirkkojensa valheellisia opetuksia, eivät määrittele enää minun elämääni vaan minä "näen" Jumalan alastomana edessäni, vailla ihmisten perinnäissääntöjen kuvitelmia. Tämä Jumala on se todellinen Jumala, mistä Raamattukin puhuu, kun siitä vain ensin puhdistetaan pois kaikki raamatuntulkitsijoiden itse asettamat valheet. Se Jumala on suurempi ja äärettömämpi, kuin mitä oppien sumuttama uskovainen voi edes kuvitella. Häntä ei ole vaikea käsittää. Mutta hän ei toimi, niin kuin suurin osa uskovaisista kuvittelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän minä juuri tarkoitin. Olen kouluttamattomien vanhempien köyhästä monilapsisesta perheestä ja lukenut ja tehnyt itse korkeakoulutkintoni, molemmat niistä englanninkielellä. Kun kukaan ei tule tässä maailmassa potkimaaan perseelle ja lahjoittelemaan rahapatoja. Omalla työllä ne talot, autot ja kesämökitkin on ansaittu. Välillä pää kainalossa ollaan sairastettu useiden leikkausten jälkeen eikä kukaan ole tullut parantamaan, ei Jumalat eikä Jeesukset. Tuntematonta sairautta sairastettu, jota lääkäritkään eivät osaa Suomessa hoitaa ja josta Jumalakaan ei ole vuosienkaan aikana parantanut huolimatta kymmenien ihmisten rukouksista ja useista vanhinten voiteluista, itse on joutunut hakemaan parantavat lääkkeensä ulkomailta ja tuomaan niitä laittomasti Suomeen. Jumalan auttamatta! Jumala siis haluaa minun olevan sairas.
Kaikesta huolimatta minäkin uskon Jumalaan. Mutta minun ei tarvitse kuvitella Jumalasta parempaa kuin mitä hän todellisuudessa on. Elämänkoettelemukset ovat tehneet minusta nöyrän muita ihmisiä ja Jumalaa kohtaan muttei minun tarvitse osoittaa tyhmyyttä mukailemalla toisten vääriä opetuksia tai hymistellä uskisten keskellä kaanaan kieltä ja "Herra on hyvä"-slangia. Voin sanoa asiat suoraan niin kuin ne ovat. Se ei poista nöyryyttäni mutta paskanpuhumista en siedä.
Muiden ihmisten vääristyneet Jumala-kuvat, joissa he ovat laittaneet oman Jumalansa itsensä näköiseeen laatikkoon ja kuunnelleet kirkkojensa valheellisia opetuksia, eivät määrittele enää minun elämääni vaan minä "näen" Jumalan alastomana edessäni, vailla ihmisten perinnäissääntöjen kuvitelmia. Tämä Jumala on se todellinen Jumala, mistä Raamattukin puhuu, kun siitä vain ensin puhdistetaan pois kaikki raamatuntulkitsijoiden itse asettamat valheet. Se Jumala on suurempi ja äärettömämpi, kuin mitä oppien sumuttama uskovainen voi edes kuvitella. Häntä ei ole vaikea käsittää. Mutta hän ei toimi, niin kuin suurin osa uskovaisista kuvittelee.Itseasiassa minulla meni maallisesti ajatellen paremmin kun en ollut vielä uskossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän minä juuri tarkoitin. Olen kouluttamattomien vanhempien köyhästä monilapsisesta perheestä ja lukenut ja tehnyt itse korkeakoulutkintoni, molemmat niistä englanninkielellä. Kun kukaan ei tule tässä maailmassa potkimaaan perseelle ja lahjoittelemaan rahapatoja. Omalla työllä ne talot, autot ja kesämökitkin on ansaittu. Välillä pää kainalossa ollaan sairastettu useiden leikkausten jälkeen eikä kukaan ole tullut parantamaan, ei Jumalat eikä Jeesukset. Tuntematonta sairautta sairastettu, jota lääkäritkään eivät osaa Suomessa hoitaa ja josta Jumalakaan ei ole vuosienkaan aikana parantanut huolimatta kymmenien ihmisten rukouksista ja useista vanhinten voiteluista, itse on joutunut hakemaan parantavat lääkkeensä ulkomailta ja tuomaan niitä laittomasti Suomeen. Jumalan auttamatta! Jumala siis haluaa minun olevan sairas.
Muiden ihmisten vääristyneet Jumala-kuvat, joissa he ovat laittaneet oman Jumalansa itsensä näköiseeen laatikkoon ja kuunnelleet kirkkojensa valheellisia opetuksia, eivät määrittele enää minun elämääni vaan minä "näen" Jumalan alastomana edessäni, vailla ihmisten perinnäissääntöjen kuvitelmia. Tämä Jumala on se todellinen Jumala, mistä Raamattukin puhuu, kun siitä vain ensin puhdistetaan pois kaikki raamatuntulkitsijoiden itse asettamat valheet. Se Jumala on suurempi ja äärettömämpi, kuin mitä oppien sumuttama uskovainen voi edes kuvitella. Häntä ei ole vaikea käsittää. Mutta hän ei toimi, niin kuin suurin osa uskovaisista kuvittelee.Olen itsekin vaatimattomista oloista, saanut hävetä köyhyyttäni, joutunut myymään vakuutukseni saadakseni ruokaa syödäkseni. Olen kokenut kovia ja minua on nöyryytetty kaikin tavoin. Lopulta en nähnyt itselläni enää mitään menetettävää, enkä mitään voitettavakaan. Viimeinen oljenkorsi oli raamattu. Luin sitä lukemasta päästyäni ja mitä enemmän luin, sitä enemmän aloin ymmärtää ja sain elävän yhteyden Jumalaan. Hän näki kurjuuten ja vilpittömyyteeni, Hän säästi minut , Hän tuli tuekseni, Hän antoi minun menestyä, vaurastua ja saada vaikutusvaltaa. Jumala kieltää minua kostamasta. Hän on näyttänyt, ettei Hän jätä kostamatta ja minun käy sääli niitä, joille on kostettu. Hän voi ottaa koska tahansa pois minulta mitä Hän on antanut, myös Pyhän Hengen lahjan, jollen anna kunniaa Hänelle, joka antoi minulle anteeksi ja antoi voiman. Se ei olisi ollut mahdollista ilman Jeesuksen sanoja, esimerkkiä ja uhrautumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muiden ihmisten vääristyneet Jumala-kuvat, joissa he ovat laittaneet oman Jumalansa itsensä näköiseeen laatikkoon ja kuunnelleet kirkkojensa valheellisia opetuksia, eivät määrittele enää minun elämääni vaan minä "näen" Jumalan alastomana edessäni, vailla ihmisten perinnäissääntöjen kuvitelmia. Tämä Jumala on se todellinen Jumala, mistä Raamattukin puhuu, kun siitä vain ensin puhdistetaan pois kaikki raamatuntulkitsijoiden itse asettamat valheet. Se Jumala on suurempi ja äärettömämpi, kuin mitä oppien sumuttama uskovainen voi edes kuvitella. Häntä ei ole vaikea käsittää. Mutta hän ei toimi, niin kuin suurin osa uskovaisista kuvittelee.Anonyymi 14.12.2019 klo 11:02. Emme voi käskeä ja neuvoa Jumalaa tekemään sitä tai tätä, mutta soisin kaikesta sydämestäni, että Hän auttaa sinua niinkuin hän on auttanut minuakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 14.12.2019 klo 11:02. Emme voi käskeä ja neuvoa Jumalaa tekemään sitä tai tätä, mutta soisin kaikesta sydämestäni, että Hän auttaa sinua niinkuin hän on auttanut minuakin.
Minä en ole käskenyt tai neuvonut Jumalaa. Miten voisinkaan tehdä niin?
Pitäisikö minun olla pettynyt Jumalaan vai siihen väärään kuvaan, jonka niin monet uskoviset hänestä antavat. Minä tutkin asiaa ja totesin, että Jumala ei ole antanut itsestään väärää kuvaa, eli häneen en voi olla pettynyt. Sen sijaan ihmiset vajavaisuuksineensa (joita tietenkin minullakin on) ovat rakentaneet hänestä valheellisen kuva ja siihen olen pettynyt.
Olen lopen uupunut ja kyllästymiseen asti kyllästynyt niihin uskovaisiin, jotka vain hokevat Jumalan hyvyyttä ja läsnäoloa mutta kieltäytyvät näkemästä tosiasioita.
Anonyymi klo 14:48 on hyvä esimerkki ihmisestä, joka laittaa kaiken saamisen Jumalan syyksi (lue: ansioksi) vaikka samat asiat olisivat voineet tapahtua hänelle ilman Jumalaakin. Uskovaisten joukossa on ystävällisyyttä ja avuliaisuutta ja järjestellään mahdollisuuksia kavereille mutta kyse ei silloin ole Jumalan tekosista vaan ihmisten. Vaikkakin Jumala voi käyttää ihmisiä hyvien tekojensa tekijöinä. Toisaalta olen kokenut joskus nuorempana sellaisiakin ihmeitä, mitä ei voida selittää uskovaisten töinä. Yliluonnollisen tuntuisia tapahtumia, joille ei kukaan ei ole keksinyt muuta selitystä kuin Jumalan. Ehkä ne olivat Jumalan tekoja tai sittenkin todennäköisesti sattumaa.
Me haluamme niin kovin uskoa Jumalan ohjaukseen ja ihmeellisiin voimiin, että aina kun tapahtuu jotakin hyvää, on sen oltava Jumalasta. Jotkut uskovat, että jos on jotakin pahaa, että sen on oltava saatanasta. Minä en usko, että Jeesuksen vastaanottaneessa olisi samaan aikaan Jumala ja Saatana, pimeyttä ja valoa. En usko, että Jumala kiusaisi ihmistä tai kostaisi ihmiselle.
Kaikista oudointa on se, että jotkut luulevat Jumalan kiusaavan ja rankaisevan ihmisiä. Jos näin ajattelee, ei ymmärrä Raamattua eikä sen Jumalaa.
Jos Jumala auttaa minua, on se todella outoa, kun hän on antanut asioiden olla niin pitkään nykyisellä tolallaan. Kiitos kuitenkin siunaamisestasi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole käskenyt tai neuvonut Jumalaa. Miten voisinkaan tehdä niin?
Pitäisikö minun olla pettynyt Jumalaan vai siihen väärään kuvaan, jonka niin monet uskoviset hänestä antavat. Minä tutkin asiaa ja totesin, että Jumala ei ole antanut itsestään väärää kuvaa, eli häneen en voi olla pettynyt. Sen sijaan ihmiset vajavaisuuksineensa (joita tietenkin minullakin on) ovat rakentaneet hänestä valheellisen kuva ja siihen olen pettynyt.
Olen lopen uupunut ja kyllästymiseen asti kyllästynyt niihin uskovaisiin, jotka vain hokevat Jumalan hyvyyttä ja läsnäoloa mutta kieltäytyvät näkemästä tosiasioita.
Anonyymi klo 14:48 on hyvä esimerkki ihmisestä, joka laittaa kaiken saamisen Jumalan syyksi (lue: ansioksi) vaikka samat asiat olisivat voineet tapahtua hänelle ilman Jumalaakin. Uskovaisten joukossa on ystävällisyyttä ja avuliaisuutta ja järjestellään mahdollisuuksia kavereille mutta kyse ei silloin ole Jumalan tekosista vaan ihmisten. Vaikkakin Jumala voi käyttää ihmisiä hyvien tekojensa tekijöinä. Toisaalta olen kokenut joskus nuorempana sellaisiakin ihmeitä, mitä ei voida selittää uskovaisten töinä. Yliluonnollisen tuntuisia tapahtumia, joille ei kukaan ei ole keksinyt muuta selitystä kuin Jumalan. Ehkä ne olivat Jumalan tekoja tai sittenkin todennäköisesti sattumaa.
Me haluamme niin kovin uskoa Jumalan ohjaukseen ja ihmeellisiin voimiin, että aina kun tapahtuu jotakin hyvää, on sen oltava Jumalasta. Jotkut uskovat, että jos on jotakin pahaa, että sen on oltava saatanasta. Minä en usko, että Jeesuksen vastaanottaneessa olisi samaan aikaan Jumala ja Saatana, pimeyttä ja valoa. En usko, että Jumala kiusaisi ihmistä tai kostaisi ihmiselle.
Kaikista oudointa on se, että jotkut luulevat Jumalan kiusaavan ja rankaisevan ihmisiä. Jos näin ajattelee, ei ymmärrä Raamattua eikä sen Jumalaa.
Jos Jumala auttaa minua, on se todella outoa, kun hän on antanut asioiden olla niin pitkään nykyisellä tolallaan. Kiitos kuitenkin siunaamisestasi!Sillä mitä sanoin käskemisestä ja neuvomisesta, mitä papit tekevät Jumalanpalveluksissa: "estä kaikki vahingot.." tarkoitin, että joidenkin asioiden vain täytyy tapahtua,: Joh 9:1-3 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?" Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki". Jumala on todellinen, sen tiedän enkä voi muuta uskoa, mutta maailma ei ole Paratiisi, jonka annit testataan, vaan monille meistä se on testi pois maailmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä mitä sanoin käskemisestä ja neuvomisesta, mitä papit tekevät Jumalanpalveluksissa: "estä kaikki vahingot.." tarkoitin, että joidenkin asioiden vain täytyy tapahtua,: Joh 9:1-3 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?" Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki". Jumala on todellinen, sen tiedän enkä voi muuta uskoa, mutta maailma ei ole Paratiisi, jonka annit testataan, vaan monille meistä se on testi pois maailmasta.
Kiitos. Ole siunattu!
- Anonyymi
Jos olet eri mieltä, perustele!
En ole eri mieltä
sinulla on sinun uskosi/jumalasi ja vaikka se eroaisi muiden uskoista/jumalista sillä ole hemmetinkään väliä suomessa on uskonnon vapaus ja hyvä niin .- Anonyymi
Adventistit muovanneet Jeesuksesta Kristuksesta omanlaisensa sapattijeesuksen järkeisoppeineen.
Ei adventtikirkossa ole Pyhää Henkeä. Anonyymi kirjoitti:
Adventistit muovanneet Jeesuksesta Kristuksesta omanlaisensa sapattijeesuksen järkeisoppeineen.
Ei adventtikirkossa ole Pyhää Henkeä.Jeesus ei olisi kelvannut adventistiksi. Jeesus söi lihaa ja joi viintä.
- Anonyymi
Musti.Hintikka kirjoitti:
Jeesus ei olisi kelvannut adventistiksi. Jeesus söi lihaa ja joi viintä.
Viintä ei ole suomenkieltä. Sama kuin sanoisi kokkaavansa kaalta vaikka tarkoittaakin kaalia. Kaaltaja viintä eivät kertakaikkiaan ole suomea.
- Anonyymi
Musti.Hintikka kirjoitti:
Jeesus ei olisi kelvannut adventistiksi. Jeesus söi lihaa ja joi viintä.
Jeesus ei ollut adventisti. Hän ei ollut edes kristitty. Ei hän tullut perustamaan mitään kristittyjen uskoa. Hän oli pesunkestävä juutalainen eikä siitä muuksi muuttunut edes kuolemansa jälkeen.
- Anonyymi
Hieman rukouksesta.
Kun pitää rukoilla ryskyttää Israelin puolesta. Mitä tapahtuu, jos sattuu erhe ja tulee anoneeksi armoa Islannin tai vaikka Irlannin saarten maaperälle?
Pyhä maa kun on keinokastelun varassa elävä paratiisi. Varmaan siitä pitääkin huolta kantaa.
Mutta asiaan. Läheisiään voi ajatellä hyvillä ajatuksilla, ei tarvitse kierrättää Taivaisen taaton kautta. Tämä kun on niin kovakorvainen, rukousvastausta ei ole milloinkaan herunut. Hänhän on ihmisen luomus.- Anonyymi
Ihminen on Jumalan luomus ja Jumala voi koska tahansa sanoa ihmiselle: aikasi on tullut, tule eteeni tilinteolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on Jumalan luomus ja Jumala voi koska tahansa sanoa ihmiselle: aikasi on tullut, tule eteeni tilinteolle.
Tosin jumalat ovat ihmisten luomia. Se paljastuu vähä-älyisellekin kun lukee raamatun ajatukselle. Ja tarkennuksena miehen mielikuvituksen luomia. Vieläpä väkivaltaisen miehen mielikuvituksen tuotosta ovat kaikki jumalat.
- Anonyymi
Uskonnot ovat vain aikuisten fantasiaroolipeli. Jumalat ovat hölynpölyä, kuten maahiset ja tontutkin. Typerää taikauskoa.
- Anonyymi
Kyllähän se niin on että nämä raamatut on sellasia sekasia kirjotelmia että niistä saa tehtyä lukemattomia jeesuksia ja jahveja sen tähdenhän näitä kristillisiä lahkojakin on pilvin pimein ja kaikilla erilaiset jeesukset ja jumalat .
Mutta ketäpä se haittaisi oikeasti jos haluaa harrastella uskontoja niin onhan se paljon mielenkiintoisempaa silloin kun siinä on vara vaihdella ja "tulkita"jumalansa mielipiteitä tarpeidensa mukaan - Anonyymi
1. Pelastaako Jumala kaikki jotka uskovat Jeesukseen (koska Jumala on rakkaus) vai ainoastaan uudestisyntyneet vanhurskautetut Jeesuksen seuraajat?
- kristitty kuolee ja syntyy uudelleen kasteessa. Raamatun mukaan pelastus koskee kaikkia kastettuja (ja kastamattomia), jotka noudattavat Jeesuksen käskyä rakkaudesta. Ne joilla taas ei ole muruakaan rakkautta rinnassa ei myöskään ole toivoakaan luvatusta pelastuksesta.
2. Onko Jumala pelkästään rakkaus joka katsoo syntejä tässä ajassa sormien läpi?
- Ainoa synti jota Jumala ei hyväksy on viha ja rakkaudettomuus, sekä kaikki mitä niistä seuraa. Nimittäin se joka vihaa veljeään ei ole Jumalassa eikä rakasta häntä.
3. Saarnaajan kirja 9. luku ja 12. jae.
- Vielä tämän minä havaitsin auringon alla: Juoksu ei ole nopeiden vallassa eikä sota sankareiden, ei leipä viisaiden, ei rikkaus kyvykkäiden eikä menestys älykkäiden. Kaikki on ajan ja kohtalon vallassa. Ihminen ei tiedä aikaansa niin kuin eivät kalatkaan, jotka tarttuvat verkkoon, eivätkä linnut, jotka takertuvat paulaan. Niiden tavoin joutuu myös ihminen saaliiksi, kun hänen hetkensä koittaa.
4. Mitä Pyhä Henki sanoo sinulle?
- Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi. Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. 1.Kor.13
5. Mikä on Jumalan tuomio?
- Muinoin Juudaan kuninkaat polttivat epäjunalten papit Tofetissa ja jauhoivat heidän luunsa Hinnomin laakson pohjalle. Sitä tarkoittaa Gehimmon, lopullista tuhoa. Tämä koskee niitä joilla ei ole rakkautta vaan antavat pahojen ajatusten saastuttaa ruumiinsa.
Muistakaa teille vastataan niin kuin te vastaatte, teidät tullaan tuomitsemaan niin kuin te tuomitsette ja teille tullaan mittaamaan niin kuin tekin mittaatte. Siksi on tärkeää että annatte anteeksi läheisillenne niin teillekin annetaan anteeksi. Sillä jos haluatte että Jumala rakastaa teitä niin rakastakaa toinen toistanne ja eläkää sovussa. Niin Raamattu opettaa.- Anonyymi
Ei siis koske niitä, joilla on rakkautta ja samalla pahojakin ajatuksia. Kiitos Herralle siitä !
- Anonyymi
Turhaa tuommosta soopaa kirjoittelet pitkät litaniat jokaisella on omat jeesuksensa tarpeidensa mukaan yleensä omat peilikuvansa .
Tuo on aivan turhaa lahko intoilua ymmärrän kyllä miksi haluat muille sinun luomasi jeesuksen onhan se lahkon kassaan rahaa aina kun saat harhautettua jonkun juuri sinun mieleisesi jeesuksen palvojaksi - Anonyymi
Luulen että nämä jotka haluavat ettei heidän taivaaseensa pääsisi hyvien tekojen vaan uskon kautta ovat niitä taivaskateita jotka pelkäävät että joku ateisti tai muun uskonnon harjoittaja joka on hyvä luontoinen ja tekee luonnostaan hyviä tekoja vie heidän taivaspaikkansa
Olkaa huoleti jotain ateistia ei edes kiinnosta taivaspaikkanne samaten kuin jonkun muun uskonnon harjoittajan mielessä ei ole sinun taivaasi
Eikä myöskään helvettisi nämä kaikki ovat omia fantasioitasi nauti niistä- Anonyymi
Taivaspaikka-asiat eivät ole merkityksellisiä ateisteille eivätkä edes koske heitä. Ne ovat uskisten juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaspaikka-asiat eivät ole merkityksellisiä ateisteille eivätkä edes koske heitä. Ne ovat uskisten juttuja.
Voihan sitä uskoa Jumalaan, vaikka ei uskoisi että ihmiset olisivat yliluonnollisia ja kuolemattomia olentoja. Tällöin ei ole ateisti, vaikka uskookin ihmisten olevan vain luonnollisia olentoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä uskoa Jumalaan, vaikka ei uskoisi että ihmiset olisivat yliluonnollisia ja kuolemattomia olentoja. Tällöin ei ole ateisti, vaikka uskookin ihmisten olevan vain luonnollisia olentoja.
Pelkkä jumaliin uskominen ei ole ateistin vastakohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä jumaliin uskominen ei ole ateistin vastakohta.
Taivaspaikka-asiat eivät ole merkityksellisiä sen enempää ateisteille kuin Jumalaan uskovillekaan.
Pitää rikkoa 1. käskyä ja uskoa että ihmiset ovat myös jumalolentoja (yliluonnollisia, kuolemattomia olentoja) jotta taivaspaikat voisivat kiinnostaa. Tuskimpa kuitenkaan 1. käskyn rikkojille taivaassa mitään paikkaa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaspaikka-asiat eivät ole merkityksellisiä sen enempää ateisteille kuin Jumalaan uskovillekaan.
Pitää rikkoa 1. käskyä ja uskoa että ihmiset ovat myös jumalolentoja (yliluonnollisia, kuolemattomia olentoja) jotta taivaspaikat voisivat kiinnostaa. Tuskimpa kuitenkaan 1. käskyn rikkojille taivaassa mitään paikkaa on.Öööööööö....jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öööööööö....jne...
Wikipedia (artikkelista Jumala): "Jumala, jumaluus tai jumalolento tarkoittaa tavallisesti henkilöllisiksi käsitettyjä yliluonnollisia olentoja,"
Onhan asia aika selvä, että rikkoo 1. käskyä jos ajattelee ihmisen pääsevän taivaaseen ja uskoo että ihminen olisi yliluonnollinen, kuolematon olento.
Juutalaisten ja kristittyjen pitää uskoa että ihmiset ovat vain tavallisia luonnollisia olentoja, jotta eivät tekisi syntiä. Se ei tarkoita että olisi ateisti, vaan uskoo kyllä Jumalan olemassaoloon, mutta ei usko että ihminen olisi jumalolento. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedia (artikkelista Jumala): "Jumala, jumaluus tai jumalolento tarkoittaa tavallisesti henkilöllisiksi käsitettyjä yliluonnollisia olentoja,"
Onhan asia aika selvä, että rikkoo 1. käskyä jos ajattelee ihmisen pääsevän taivaaseen ja uskoo että ihminen olisi yliluonnollinen, kuolematon olento.
Juutalaisten ja kristittyjen pitää uskoa että ihmiset ovat vain tavallisia luonnollisia olentoja, jotta eivät tekisi syntiä. Se ei tarkoita että olisi ateisti, vaan uskoo kyllä Jumalan olemassaoloon, mutta ei usko että ihminen olisi jumalolento.Sinä et näköjään tunne Raamattuakun tuollaisia päättömyyksiä latelet. Eihän ihminen ole jumala eikä jumalolento. Ei ihmisen tarvitse uskoa olevansa yliluonnollinen. Kuolemattomaksi ihminen muuttuu vasta kun Jumala hänelle sellaisen asian suo: Jeesuksen paluun yhteydessä. Sekään ei tee hänestä jumalaa. Ei Jumala vaadi ihmistä uskomaan mihinkään iankaikkiseen elämään tai yliluonnolliseen omaan kohtaloon vaan evankeliumiin pelastuakseen. Jos haluaa uskoa iankaikkiseen elämään, voi niin tehdä muttei se muuta ihmistä edelleenkään jumalaksi. Voit uskoa olevasi vaikka autonrengas, mutta se ei tee sinusta muuta kuin tavallisen ihmisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et näköjään tunne Raamattuakun tuollaisia päättömyyksiä latelet. Eihän ihminen ole jumala eikä jumalolento. Ei ihmisen tarvitse uskoa olevansa yliluonnollinen. Kuolemattomaksi ihminen muuttuu vasta kun Jumala hänelle sellaisen asian suo: Jeesuksen paluun yhteydessä. Sekään ei tee hänestä jumalaa. Ei Jumala vaadi ihmistä uskomaan mihinkään iankaikkiseen elämään tai yliluonnolliseen omaan kohtaloon vaan evankeliumiin pelastuakseen. Jos haluaa uskoa iankaikkiseen elämään, voi niin tehdä muttei se muuta ihmistä edelleenkään jumalaksi. Voit uskoa olevasi vaikka autonrengas, mutta se ei tee sinusta muuta kuin tavallisen ihmisen.
Ei ole mitään väliä mistä ne yliluonnolliset voimat ovat uskomuksen mukaan peräisin. Tuollaisiin kuolemattomiin jumalolentoihin uskominen on ankarasti kielletty synti.
Muutenhan voi hyvillä mielin uskoa myös metsänjumala Tapioon, vedenjumala Ahtiin yms. muinaissuomalaisiin jumaliin ja selittää että ne ovat voimansa saaneet Jumalalta ja näin ollen niihin uskominen on sallittua. Ihan yhtä lailla rikkoo 1. käskyä kuin silloin jos uskoo että ihmisellä voisi olla yliluonnollisia jumalolennon ominaisuuksia, kuten kuolemattomuus.
- Anonyymi
M iksi yleensä pitää raamatun tekstejä muuttaa ja tulkita kun sieltä kuitenkin löytyy kaikille mieluinen tekstinpätkä jos viitsii etsiä raamattuhan kumoaa itsensä ja käskynsä aina eri kohdissa ja siksi sieltä jokainen uskovainen varmasti löytää hakemansa
- Anonyymi
Toisaalta kenestä jesse puhuu kun kertoo menettäneensä yhden ?
Joten ?- Anonyymi
Joten se on Jeesuksen mielipide. Tavallisen ihmisen, ennen luin Jumala korotti hänet herraksi.
Jumala tietää ennalta Juudaksen kohtalon ja antaa tälle mahdollisuuden tietäen, että homma kusee sukille. Mahdollisuus oli aito mutta kuten Raamattu sanoo, Jumala valitsee lopulta omansa. Anonyymi kirjoitti:
Joten se on Jeesuksen mielipide. Tavallisen ihmisen, ennen luin Jumala korotti hänet herraksi.
Jumala tietää ennalta Juudaksen kohtalon ja antaa tälle mahdollisuuden tietäen, että homma kusee sukille. Mahdollisuus oli aito mutta kuten Raamattu sanoo, Jumala valitsee lopulta omansa.Vittu mitä paskaa.
- Anonyymi
Siellä on sitten aika paljon raamatussa tavallisen ihmisen mielipiteitä vain eikä herran vaikka moni muuta väittää ja uskoo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 393695
- 991748
- 1361625
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa531610- 971371
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301276MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2971176- 571135
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1271031Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711011