Väkivaltaa omassa maassa - valtiollista väkivaltaa vieraissa maissa*

Kansalaisväkivaltaa esiintyy kaikissa maissa, mutta valtiollista väkivaltaa harvemmissa

HS: "Kahdeksan ihmistä on kuollut kolmessa eri kauneus­hoitolassa tehdyissä ampumisissa Atlantassa" - kirjoitus löytyy täältä ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007864555.html -
..

Syystä tai toisesta Yhdysvalloissa tämä massatoiminen väkivalta joukkomurhineen on erityisen kipeä asia |1. Ehkä amerikkalaisten jatkuva sotiminen maailmalla vaikuttaa epäsuorasti siviiliväkivaltaan (?) - eikä rasismin pinnalle pyrky |2 kuin 'vierasperäisten' joutuminen uhreiksi ole tavatonta.

Asiaa ei ole helpottamassa 'vierasperäisten' osalta sekään, että US-liittovaltio, jopa uuden presidenttinsä myötä julistaa uhkaa idästä - Aasiasta ja erityisesti Kiinasta |3. Tämä on sitä vastakkainasettelun |4 meininkiä.

Entä sekaantuminen vieraiden itsenäisten omiin sisäisiin asioihin, kun omia ongelmia on muutoinkin riittämiin - niin USA:ssa kuin meilläkin! |5

Olisiko nyt viisasta Yhdysvalloissa keskittyä omiin ongelmiin - enemmän kuin sotkeutumiseen maailmallisesti, ja vielä sotilaallisin iskuin*, olipa kyseessä kuinka 'pahalta tuntuva demokratian ja sananvapauden rikkomus' vieraan valtion taholta. Joukkomurhat ovat USA:ssa sangen yleisiä |6.

Entä me Suomesta, josta jopa valtiovalta ylimmiltä portailta sekaantuu vieraiden valtioiden omiin sisäisiin asioihin?

Olisiko meilläkin viisasta keskittyä omien ongelmien ratkaisuun?

[”EU-tasoinen ilo oppia mentaliteetti - stoppi koulukiusaamiselle ja -väkivallalle” ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2021/03/eu-tasoinen-ilo-oppia-mentaliteetti.html - ]

Esimerkiksi kansalaistoiminnallisesti vahvasti pinnalle nousseeseen lasten ja nuorten elämän turvaamiseen sekä koulukiusaamisen ja -väkivallan kitkemiseen |7

Aiempi US-presidentti Donald Trump sanoi yhden viisaan lauseen: "Miksi me yritämme opettaa tapojamme sellaisille, jotka eivät sitä edes halua?"

Niin, olisiko nyt USA:ssa viisasta koettaa opastaa omia, jottei siviilikohtainen väkivalta saa yliotetta - sinällään maailman aseistetuimmassa valtiossa |8, niin armeijana kuin siviileinä.

HS kertoi uhreiksi 'aasialaiset'

Olisikohan mahdollista saada tarkempi erittely tapettujen kansalaisuudesta. Se antaisi melkoisesti lisätietoa, miten amerikkalainen ulkopolitiikan hoito mahdollisesti vaikuttaa (alitajuntaisesti?) kansalaistoimintaa, kun nyt kiistatta presidentti Joe Biden osoittaa sormella Kiinan uhkaa! |9

..
Kuva: ~ https://yle.fi/uutiset/3-10075994 -

Yle-otsikko: "Floridan kouluampuminen: 17 kuollut, ampujalla puoliautomaattikivääri"

...
26220

2

<50

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luomalta jälleen laatuavaus.

• Anonyymi

Kirjoittjalla on selva dementian alku kun ei muista etta kommunismin rauta esirippu on aina tehty aseilla, neukut meni ensin aseiden kanssa vietnamiin, afkanistaniin, ja kaikkialle etela afrikkaan rakentamaan aseilla rauta kommunismia, ja sitten kun venajan kommunistit oli vallaneet jo puoli maata, usa meni puolustamaan jaljelle jaanytta puolkasta, ettei kaikkien targitse menna kulakki leirille kuolemaan, koska eivat anna kommunisteille ilmaiseksi maita, lehmia,.lamapaita joista ovat itsekin maksaneet, ja kommunistit ri koskaan maksa mitaan, he ottavat aseilla eli ryostavat ja tata ryostoa usa esti ja seuraukset tiedamme, missaan sodassa ei ole voottajaa, mutta moskovasta tulleen toedon tunnistaa heti musta valko valheista.

Julkisen koulun ei tarvitse kilpailulla vetaa lapsia, joten julkisella ei koskaan ole tehty eika tulla tekemaan mitaan muuta kuin lupauksia kiusaamisen lopettamisesta, mutta mitaan konkreetti toimia julkinen ei tule tekemaan, eli se ongelma sailyy yhta kauan kuin julkiskoulut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      408
      1665
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      89
      1119
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      94
      960
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      63
      879
    5. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      43
      783
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      778
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      123
      743
    8. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      738
    9. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      730
    10. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      39
      709
    11. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      59
      681
    12. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      626
    13. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      36
      595
    14. 45
      567
    15. 34
      565
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      92
      546
    18. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      535
    19. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      85
      518
    20. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      49
      503
    Aihe