KMC DLC 11, kaunis kuin possu kesällä, tai olisi jos väri possunpunainen. Nyt se on celeste väriltään, ja linkit sopii polkupyöräni väriin, kuin nenä päähän.
Koliminkertainen uuh-huuto! Uuh! Uuh! Uh! Oho, yy kaa koli neli. Tämä on todellista hifistelyä! Ketju toimitettiin kauniissa korurasiassa ja tuoksui mielenkiintoiselle. 35 grammaa kevyempi kuin 2600 kilometriä poljettu KMC X 11 EPT-ketju. Jossa siinäkään näy vielä minkäännäköistä venymää. Sram Rival 1X11- vaihteistojärjestelmä on aivan loistava muutenkin. Kyllä kelpoo. Hyvä ja toimintavarma.
Nyt sitten toistaiseksi ihastelen hieman vajaa sata euroa kystannukseltaan olevaa ketjua. Nuuskin sen tuoksua, ihastelen linkkien väriä, ja hivelen korurasiaa. Koruhan tuo onkin. Kunhan saan rattaille, tulen raportoimaan sen erinomaisuudesta, hiljaisuudesta ja vaihtoehtojen herkkyydestä. Toivon mukaan. Tällä kertaa päätän raportaashini tähän.
Papan kova ketju
53
831
Vastaukset
Itselläni myös nuo KMC DLC 12 ketjut, jotka valittu "pyörän sävyihin".
https://aijaa.com/gzd8Je
Onhan ne pirun kalliit ketjuiksi, mutta hienot, hyvät ja kevyt. Varmastikkin yhdet parhaista polkupyörän ketjuista mitä tällähetkellä on saatavilla maailmalta.- Anonyymi
Kappas vaan, hyvän näköinen maastokäyttöön tuunattu. Miten on dlc kestänyt sähkömoottorin väkivoimaista vääntöä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kappas vaan, hyvän näköinen maastokäyttöön tuunattu. Miten on dlc kestänyt sähkömoottorin väkivoimaista vääntöä?
Santtu, mikset jo vastaa? Suo vastaus, suo vastaus, oi suo vastaus, nyt sukkelaan..
Anonyymi kirjoitti:
Santtu, mikset jo vastaa? Suo vastaus, suo vastaus, oi suo vastaus, nyt sukkelaan..
No vastataan sitten...
Ketjulla on nyt ajettu noin 350-400km. 60-70%:sti vaativahkoa maastoajoa ja venymämittari näyttää tällähetkellä venymäksi jotain 0.20-0.25% välillä. Ketju on toiminut erittäin hyvin (ja näyttää hyvältä), 500km:n kohdilla vaihdan toiseen ketjuu (SRAM:n X01 ketjuun) jolla ajan saman 500km. ennen kuin vaihdan vielä yhteen ketjuun (jota ei vielä ole hankittuna) ja aloitan kierron alusta. Tämänhetkisen venymän mukaan ketju tulisi kestämään (jos vaihto 075%:ssa) jonkun 1500km. maastopainoiteista ajoa.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
No vastataan sitten...
Ketjulla on nyt ajettu noin 350-400km. 60-70%:sti vaativahkoa maastoajoa ja venymämittari näyttää tällähetkellä venymäksi jotain 0.20-0.25% välillä. Ketju on toiminut erittäin hyvin (ja näyttää hyvältä), 500km:n kohdilla vaihdan toiseen ketjuu (SRAM:n X01 ketjuun) jolla ajan saman 500km. ennen kuin vaihdan vielä yhteen ketjuun (jota ei vielä ole hankittuna) ja aloitan kierron alusta. Tämänhetkisen venymän mukaan ketju tulisi kestämään (jos vaihto 075%:ssa) jonkun 1500km. maastopainoiteista ajoa.Ok, kiitos paljon. Se on kovaa kyytiä ketjulle maastosähköpolkupyöräily
- Anonyymi
Kannttaa ostaa kolmet ketjut ja kierrättää vuorollaan ja välillä hinkata kuin sukukalleuksia jotta saa kaikki bakteerit pois kuten eräs tunnettu pyöräguru on ohjeistanut.
- Anonyymi
No, joo jos ei ole muuta tekemistä. Vahaa ketjuihin, niin tarvitse hinkkailla. En tee muuta kuin pyyhin aina puhtaaksi ajon jälkeen ja vahan lisäyksen jälkeen mitä ei tarvitse tehdä jatkuvasti kuten öljyillä sotkiessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, joo jos ei ole muuta tekemistä. Vahaa ketjuihin, niin tarvitse hinkkailla. En tee muuta kuin pyyhin aina puhtaaksi ajon jälkeen ja vahan lisäyksen jälkeen mitä ei tarvitse tehdä jatkuvasti kuten öljyillä sotkiessa.
Tuollaiset vahat ja rexit on ihan hyviä ketjunliukasteita. Eivät myöskään kerää sontaa kitusiin niin paljoa kuin öljyt. Ketjuissa on yleensä paksulti varastoöljyä hankittaessa vapaana tuontisatamassa. Tämä DLC- malli näyttää olevan poikkeus. Vain kevyesti ja sievästi öljytty, mikä on tietysti hyvä asia. Semmoisella tönkkö-öljytyllä kun lähtee polkemaan näyttää tönkkösuolatulta muikulta hyvin pian koko ketju.
Olen huomannut että liuotinaeella luttaaminen pidennä ketjun elinikää lainkaan. Voi olla päinvastoin niin, että pieni likamäärä pidentää käyttöikää. Liuotinpesu pitää tietysti ketjut notkeana ja kauniina, mitta kesällä sillä niin väliä ole. Talvipakkasessa notkeus on tietysti eduksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset vahat ja rexit on ihan hyviä ketjunliukasteita. Eivät myöskään kerää sontaa kitusiin niin paljoa kuin öljyt. Ketjuissa on yleensä paksulti varastoöljyä hankittaessa vapaana tuontisatamassa. Tämä DLC- malli näyttää olevan poikkeus. Vain kevyesti ja sievästi öljytty, mikä on tietysti hyvä asia. Semmoisella tönkkö-öljytyllä kun lähtee polkemaan näyttää tönkkösuolatulta muikulta hyvin pian koko ketju.
Olen huomannut että liuotinaeella luttaaminen pidennä ketjun elinikää lainkaan. Voi olla päinvastoin niin, että pieni likamäärä pidentää käyttöikää. Liuotinpesu pitää tietysti ketjut notkeana ja kauniina, mitta kesällä sillä niin väliä ole. Talvipakkasessa notkeus on tietysti eduksi.Puoli tuntia pyöräilyä päivässä parantaa ja pidentää elämääsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puoli tuntia pyöräilyä päivässä parantaa ja pidentää elämääsi.
Niin, tai kolmesta neljään tuntiin joka toinen päivä..
- Anonyymi
Lopultakin sain ne asennettua. Kolme linkkiä irti ja kiinni. Vahasin ketjun vielä erikseen ja pyyhin rättilöihin. Sen kunniaksi asensin takatarakan cycloon ja sivulaukut kolmentoista kilon kuormalla. Polkuoyörän päällä oli näin ollen 110 kiloa, äijä mukaan luettuna, koko 175 kilometrin polkupyöräilylenkin ajan. Ketju toimi moitteetta, ja oli aluksi hiljainenkin, kunnes ryhtyi hieman äänekkäämmäksi. Tosin annoin kunnolla myös runtua mäkisessä maastossa, voimalla 97- kiloisen miehen. Olen ihan tyytyväinen, niin ketjuun kuin polkupyöräänkin. Kummatkin kesti hyvin.
- Anonyymi
On se toki aivan sellaasta erillaasta, kun moottorina ihminen eikä mikään sähkömoottoriohmineihmeinen..
- Anonyymi
Aivan. Aloitteentekijällä on kuulemma Bombtrack Tension 2- niminen polkupyörä. Huvin sillä näemmä 175- kilometrinenkin hoituu. Luomupolkupyöräily saa sähkikset vihreäksi kateudesta. Lihasheikkous, lihasheikkous, vaan hyvä että siltikin polkupyöräilevät. Toivottavasti ei koskaan iske lihasheikkous.
- Anonyymi
Tänäänkin tuolla samaisella ketjulla 172 kilometriä. Se todella inspiroi, kuten kaanis illmakin. Vaan alkoipa aivan lenkin lopulla hiukan vaihtaminen tökkiä, kenties liukasteen puutetta. Pittääpä vahata. Muutoin tuntuu kerivän itseään liukkaasti. Ikään kuin olisi menokin nopeampaa kuin aikoihin. Keskituntinopeuden mukaan niin onkin. Nyt näin ollen kahdella reissulla, luomupolkupyörällä, neljän päivän sisään 348 kilometriä polkupyöräilyä. Uuh! Uuh! Uuh!
- Anonyymi
Tänäänkin 180 kilometriä. Kominkertainen uuh! -huuto. Ei sopinut sataa, satoi kumminkin. Nyt on dlc-ketjulla 600 kilometriä hybdirillä (toisella ketjulla) 33 33 niin sehän on pahaenteinen 666. Joka tapatusten kuluvana kuuna kanuunavauhti; vuorokausiin jaettuna 74 kilometriä per vrk. Mitäs siihen sanotte senkin raivolat, mummonpyörät ja sähkikset?
No niin, on syytä rauhoittua ja todeta dlc-ketjun olevan melko hyvä. Kannattiko maksaa mansikoita? Kenties ei sittenkään, tosin ketjun käyttöikä ratkaisee. Jää nähtäväksi miten kestää kovaa ajoa, ja kuinka kauan. - Anonyymi
On kova pappa. Koskaan ei lähde pyörä keulimaan
- Anonyymi
Panin fairypesuun, vaan ei siitä ihan puhdasta tullut. Myönteistä on se, että harjaamallakaan tullut paljoa hiekkaa kitusista, tai sitten se johtui vain fairyn tehottomuudesta. Laitoin rattaille ja säädin miten kuten. Läksin polkemaan seiskakolmosta, jaa tietä vai? ei kun kilometriä. Neljä kertaa noysin kääntelemään vaijerin säätörullaatia. Rullaati rullaati, mutta ronksutus ei kakannut, ei kun lakannut. Kotona sitten kerran lisää vääntelyä, kunnes tulin tulokseen että mennyt niin sijoiltaan tuo Rival1, että rajoitinruuveista. Vaijeri löysäksi. Ensin vääntelin oikeanpuolimmaista, kunnes lopulta hokasin sen vaikuttavan suurimman rattaan päässä. Kun tähän saakka pääsin, löysin murheenkryynin. Hitusen rajoitinta pienimmän rattaan kohdilla oikealle, niin loksahti taas nätisti pienimmällekin rattaalle. Vaijeri rullaatista marmelladia, ja kaikki rattaat taas lonksuupi nätisti kohdilleen ronksumatta. Seuraavalla satasella tuon käytännössä kuulee miten säätäminen onnistui.
- Anonyymi
Ny on näköjään myös muitakin värejä. Aiemmin olen nähnyt vain musta/harmaan ketjun.
- Anonyymi
Aurinko paistaa kumman kuumasti. Lähdin minäkin 72 kilometrin lenkille. Tuuli oli, ällistyttävää kyllä, vain hyväksi kuumuuden keskellä. Hehkuvassa kuumassa polkupyöräily on ällistyttävän mukavaa. Vesi tosin kuumenee nopeasti, mutta saa tuosta silti tyypit ja jano lähtee. Sentään jo 1008 kilometriä polkupyöräilyä kuluvana kuuna, tähän päivään mennessä. Sehän tarkoittaa päivää kohti jaettuna yli 50 kilometriä per päivä. 3986 kilometriä yhteensä kuluvana vuonna, pakkasessa ja helteessä. Kolminkertainen Uuh!- huuto.
Vaan mitä erinommaista? Poljinkeskiö naksuu ja paukkuu jo uhkaavasti, epäluulonalaisuudessa (paineessa). 1400 euoroa maksaneessa gravelissa poljinkeskiö kesti sentään 6000 kilometriä. 2749 euroa maksaneessa cyclocrossissa paukkuu uhkaavasti jo alle neljässä tonnissa. Mitä tämä oikein tarkoittaa? No sitä, että heikkoa tekoa ovat poljinkeskiöt nykyään.
Arizonassa, Little Showssa tapahtui hyväntekeväisyystempaukseen liittyvän polkupyöräilytapahtuman yhteydessä amerikanpakun kuljettajan suorittama päälleajo. Murskaantuneiden polkupyörien keskeltä löytyi kuusi vakavasti loukkaantunutta polkupyöräilijää. Poliisi ampui päälleryntääjää, mutta Suomen tiedotusvälineistössä ole pihaustakaan tapahtuneesta. Mitä tämä oikein tarkoittaa? No sitä, että uutinen ei ole uutinen koska hyväätekevään tempaukseen osallistuvat, iskun kohteeksi joutuneet, keräsivät varoja kristilliselle koululle. Uutinen on uutinen, jos päällekarkaaja olisi murskannut muslimeja tai homoseksuaaleja. - Anonyymi
Se on tuo Viktor Orban varsin tervehenkinen suojellessaan lapsia hölöpropagandalta. Tämmöisen tervehenkisyyden soisi leviävän potkupallon emkisoihinkin, polkupyöräilystä nyt puhumattakaan.
- Anonyymi
Päivitetään vanhaa ketjua. Neljä kuukautta vanhaa. Kun kerran Santtukin päivittellöö. Olen nyt polkenut cyclocrossiani tuolla KMC DLC 11- ketjulla survoen menemään 5543 kilometriä. Olen kauheasti hämmästynyt. Olisin ollut tyytyväinen neljääntonniinkin, mutta että vieläkään ei osoita pienintäkään venymisen merkkiä. Kolme kertaa olen sen pessyt. Kerran Fairylla, sitten Muc- offilla, ja viimeksi tinnerillä. Voitelyaineena Rexiä. Miten voi ollakin noin kevyt ketju noin kestävä pestävä. Ottaen huomioon että 1x11 järjestelmässä ketju joutuu usein merkillisen vääntyneeseen tilaan. Polkijanakin kun sentään noin satakiloisena todella survon mäet, ja vieläpä putkelta menemään. Uuh, uuh!!
- Anonyymi
Omalla KMC:n noin 15€:n 8-v ketjulla nyt 2200km eikä ketjumitta uppoa juuri enempää kuin uutena, hiukan kumminkin. Uskoisin tuolla pääsevän yli 3000km. Pyörällä ajetaan paljon hiekkateillä.
Tuolla 100€:n ketjulla tulisi päästä yli 20 000km jotta hintaero on poljettu kiinni.
Itse irrotan ketjun pyörästä vasta kun vaihdan toisen tilalle.- Anonyymi
Joo, joskus voi löytyä halvemmallakin hyvä yksilö
- Anonyymi
Oletteko te joitakin höyhensarjalaisia, kun ei ketjut pitene ollenkaan?
- Anonyymi
En kutsuisi satakiloista äijjää höyhensarjalaiseksi. Koivissa on jerkkua kuin pienessä kylässä. Nyt on vaan niin että hyvät on hyviä, niin kuin nyt tämäkin KMC DLC 11- ketju.
- Anonyymi
Ajotyylillä on vaikutus. Jos ajaa runttaamalla, niin ketju pitenee huomattavasti nopeammin kuin ajamalla "nätisti".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajotyylillä on vaikutus. Jos ajaa runttaamalla, niin ketju pitenee huomattavasti nopeammin kuin ajamalla "nätisti".
Niin no, sanoisin että jatkuva tasainen paine pidentää ikää. Ketjun ikää. Polkemalla paljon oppii vaihtamisen logiikan eikä runttaa vaihdetta väärässä vaiheessa vaan oikeaan aikaan, sopivasti polkien. Ylmämäjissä tietysti pannaan runtaten mutta tasaisesti. Lukkopolkimet auttaa tässä.
- Anonyymi
Luulisi edes teoriassa vähän venyvän (no, joo joo. kulumalla tietenkin), jos satakiloinen tanssahtelee tangolla ylämäissä.
Ehkä tässä pitää vielä hankkia ultraäänipesuri, jos se auttaisi. - Anonyymi
Poljin tänään sata ja kuusi kilometriä, ja koska poljinkeskiön kanssa oli ongelmia sitä ropeloidessa käänsin samalla ketjun pyörimään nurinniskoin. Nyt tulee testattua sekin pidentääkö ketjun pyörimissuunnan vaihtaminen sen ikää, vai onko kohta kaputt.
- Anonyymi
Loppuraportaashin paikka. Nyt. Käänsin kuin käänsinkin ketjun kulkusuuntaa. Kääntämisellä ei liene vaikutusta ketjun venymiseen koska loppu tuli rutosti. 6841 kilometriä poljettuna tuolla ketjulla riitti puolen prosentin venymään. Vaihdoin näin ollen Kmc EPT- ketjuun, jota olinkin ehtinyt polkea 2483 kilometriä. Nyt kun sitä mittailin niin näyttää sekin olevan hyvin lähellä puolta prosenttia. Ehkäpä tuolla vielä yhden lenkin polkaisee menemään.
Mitä siis sanomme. Eptin hinta lienee nykyään kuudenkympin havinoilla. Dlc, jos värillä ei väliä, 95 euroa. Lasketaan pyöristäen lähimpään tasalukuun. KMC DLC =6900 kilometriä, ja KMC EPT =2500 kilometriä. EPT x 5 a hinta 60€ tekee 300 euroa, ja sillä saadaan 12 500 kilometriä. Kun Taas DLC x 2 a hinta 95 tekee 190 euroa, ja sillä saadaan 13 800 kilometriä. Valintani on ilman muuta DLC. Tämähän kuormittaa ympäristöäkin huomattavasti vöhemmän. Kaksi ketjua vastaan viisi ketjua. Kolme kertaa vähemmän metallinkierrätykseen vientiä. Puhumattakaan vapautuksesta uuden ketjun ällöttävästä varastorasvasta, kun sitä ei ole.
Lopuksi kuukauden vinkki. Hanki 450 millilitran puteli tinneriä. Lakkabensiini haisee pahalle mutta puhdistaa ketjun melko hyvin. Ketju kemikaalikestään muoviastiaan. Päälle purkin sisältö ja pyöritä astiaa oikein päin kätösissäsi. Kun pesukone on aikansa käynyt kuivaa rättilöillä ketju ja kaada tinnneri takaisin omaan purkkiinsa. Sonta painuu pian pohjaan ja kirkastettu aine pintaan. Näin toimien voit käyttää saman myrkyn useampaan kertaan. Lopuksi purkki myrkkyineen ongelmajätepisteeseen. Keskivälistä ”tämän hetken kenties vaikutusvaltaisimman” kertomaa. Loppu oli mummon, eikun omaa keksintöä.- Anonyymi
Hassuja nämä 0,5% heput ketjuineen....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassuja nämä 0,5% heput ketjuineen....
Eivät suinkaan. Kyllä 0.75% on raja jonka yli ole käyminen. Näin uskon. Rataspakka on vieläkin varsin hyvässä kunnossa kymppitonniin tultaessa kun on muistanut vaihtaa välillä ketjuloita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät suinkaan. Kyllä 0.75% on raja jonka yli ole käyminen. Näin uskon. Rataspakka on vieläkin varsin hyvässä kunnossa kymppitonniin tultaessa kun on muistanut vaihtaa välillä ketjuloita.
Kahden ketjun taktiikalla 1% ok ja ketjut ja pakka vaihtoon. Aivan turha sitä ratasläjää on yrittää säästellä, sillä ei enää hyvin toimi uusillakaan ketjuilla 0,75% kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahden ketjun taktiikalla 1% ok ja ketjut ja pakka vaihtoon. Aivan turha sitä ratasläjää on yrittää säästellä, sillä ei enää hyvin toimi uusillakaan ketjuilla 0,75% kohdalla.
Öö jaa niinku, ratasläjä 0.75% kohdalla? Joka tapatusten tämä Sram pg1130 on kovvaa puuta, eiku metalliseosta. Kyllähän tuo kuluneelta näyttää ja ei toimi uudenkaan ketjun kanssa enää aivan jouhevasti varsinkaan 11,12 ja 13 piikkisten kohdilla. Ajattelin kumminkin vielä kuutisen tuhatta kilometriä sitä rääkätä. Tulisi tuolloin noin 16000 kilometriä täyteen silläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öö jaa niinku, ratasläjä 0.75% kohdalla? Joka tapatusten tämä Sram pg1130 on kovvaa puuta, eiku metalliseosta. Kyllähän tuo kuluneelta näyttää ja ei toimi uudenkaan ketjun kanssa enää aivan jouhevasti varsinkaan 11,12 ja 13 piikkisten kohdilla. Ajattelin kumminkin vielä kuutisen tuhatta kilometriä sitä rääkätä. Tulisi tuolloin noin 16000 kilometriä täyteen silläkin.
Ihan miten vaan voihan sitä tuolleenkin nuukailla ja menettää vaihtomukavuudesta. Ei varmaan vielä hypi pienemmillä ylitse, mutta varttuu ja roksottaa vaihteen vaihtumista sitten seuraavat 6tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan miten vaan voihan sitä tuolleenkin nuukailla ja menettää vaihtomukavuudesta. Ei varmaan vielä hypi pienemmillä ylitse, mutta varttuu ja roksottaa vaihteen vaihtumista sitten seuraavat 6tkm.
Niin no, jos oikein pahaksi äityy täytyy vaan vaihtaa silloin. Rataspakka meinaan.
- Anonyymi
Ehdottomasti ja vieläpä luomujalkrattaalla.
- Anonyymi
Kova ketju
- Anonyymi
Asensin Bikesterista hankkimani Kmc DLC -ketjun nyt rattaille. Väri mustasininen. Polkupyörä on muutenkin huollettu ja kylläpä ketju juoksikin kevyesti. Tästäkin tulee loppuraportaashi jahka taas tuhansia tullut sotkettua. JHs
Vaihdoin jarrupalatkin. Takajarru piti ilmattaman, oli käynyt veteläksi. Tässä apuna Hiironniemen erinomaiset ohjeet Sramin jarrujen ilmaamisessa. Etujarru ryhtyi kuitenkin, vaikka en sitä ilmannutkaan, lievästi laahaamaan. Alustuksen tähän antoi ”tämän hetken kenties vaikutusvaltaisin” ja Sram Rivalin kohdalla lopputiedot Clint Gibbsilta. Nimittäin lääppiminen Dotilla yksin ei vielä laukaissut, vaan ratkaisun toi jarrusylintereiden kuusinkertainen ylös alas painelu. Merkittävää oli myös se, että sylintereitä ei nyt painettukaan aivan reikään vaan jätettiin hieman koholle kenkiin nähten. Johan laukesi eikä laahaa enää yhtään. Tämä on mainio asia.- Anonyymi
Nykyaikainen kevytpyörä ei ole tehty sillä lämpötoleranssilla, että sitä voi käyttää 60 leveysasteen pohjoispuolella.
Talveksi joutuu siirtymään mummikselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikainen kevytpyörä ei ole tehty sillä lämpötoleranssilla, että sitä voi käyttää 60 leveysasteen pohjoispuolella.
Talveksi joutuu siirtymään mummikselle.Ei asiain laita noin huonoksi ole mennyt millään muotoa. Itsekin polkupyöräilen semmoisella nykyaikaisella ”kevytpyörällä” jopa kahdenkymmenen asteen pakkasessa. Hyvin tuo ja nuo ovat kestäneet. Hydrauliset jarrut toimii yhtä hyvin kuin kesäkuumallakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei asiain laita noin huonoksi ole mennyt millään muotoa. Itsekin polkupyöräilen semmoisella nykyaikaisella ”kevytpyörällä” jopa kahdenkymmenen asteen pakkasessa. Hyvin tuo ja nuo ovat kestäneet. Hydrauliset jarrut toimii yhtä hyvin kuin kesäkuumallakin.
Ainahan sitä voi höpöjä kirjoitella, mutta kyllä pukinsarviset ovat vaihtuneet maastopyöriin, edes sähkäreitä ei edes näe.
Renkaat pitää olla paksut ja leveät, siellä on uutta louhittua hiekka-soraa kelvit täynnä. Lika tukkii maantiekaluston di2:set sun muut kiirepyörät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan sitä voi höpöjä kirjoitella, mutta kyllä pukinsarviset ovat vaihtuneet maastopyöriin, edes sähkäreitä ei edes näe.
Renkaat pitää olla paksut ja leveät, siellä on uutta louhittua hiekka-soraa kelvit täynnä. Lika tukkii maantiekaluston di2:set sun muut kiirepyörät.Kyllä minä talven poljen gravelilla ja ihan kippurasarvilla. Niin tein viime talvenakin, joskin osin myös cyclolla. Niissä ei tosin ole sähköisiä vaihtajia vaan ihan vaijerivedolla. Neljäkymmentä milliä leveillä renkailla. Jäisellä kelillä Suomi Tyresin Routa-nastarenkailla. Ei ole renkaat puhjenneet vielä kertaakaan sepeleistä ja sorista huolimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan sitä voi höpöjä kirjoitella, mutta kyllä pukinsarviset ovat vaihtuneet maastopyöriin, edes sähkäreitä ei edes näe.
Renkaat pitää olla paksut ja leveät, siellä on uutta louhittua hiekka-soraa kelvit täynnä. Lika tukkii maantiekaluston di2:set sun muut kiirepyörät.Höpöjä puhut sillä täällä mennään "pukinsarvisella" sähköpyörällä kesät ja talvet. Kohta liukkaiden alkaessa vaihtuu nastoitetut kiekot alle. Pakkasennätys jolloin olen ollut liikenteessä sähkärillä on -35C, eli repikää siitä spandexit ja maastopyöräilijät ;D Renkaiden ei tartte olla möhkylät vaan tärkein ominaisuus on pistosuojaus ja tarpeeksi nastoja molemmissa renkaissa.
- Anonyymi
Fitnordin myyjähuijareiden omituisia höpötyksiä. Itse olen ajanut 25 vuotta työmatkaa 25 km/suunta.
Tuossa eräs joka voitti maantien SM-n veteraani ikäisenä ajaa myös työmatkansa. Vanhalla mummolla, joka menee läpi mistä vaan. Nastoja tarvii kaljamilla, siis märällä jäällä, eikä niihin pidä luottaa silloinkaan.
LOPETTAKAA HENGENVAARALLISEN VÄÄRÄN TIEDON LEVITTÄMINEN HETI !- Anonyymi
Mites Fitnordi kuuluu tähän keskusteluketjuun? On kysymys luomupolkupyöräilystä. Määritelmät sekaisin kuin Ylen keskusteluohjelmassa. Niissähän kurdi Irakista väittää olevansa ruskea, vaikka onkin oikeasti vaalean värinen,ja somali Somaliasta on myös mielestään ruskea, vaikka onkin oikeasti musta. Tähän on tultu.
- Anonyymi
Laitoin torstaina gräveliin nastat. Kylläpä rullaaminen heikkeni. Testimäessä Korkalovaarassa katosi ilmaisia metrejä 70 ja huipusta 15 km/h.
No, toivottavasti luovat ainakin tunnetta turvallisuudesta. Jotenkin tuli tunne, että voisi siirtyä talvella vain FÄTTÄRIIN.- Anonyymi
Sitähän tuo teettää. Sen vuoksi viipyilen suvikumeissa viimeiseen mahdolliseen saakka. Tosin täällä etelässäkin aika on käymässä vähiin siltä osin. Läskipolkupyörä on tosiaan kiihoittava vaihtoehto. Varsinkin nyt kun Hiironniemikin hankki sellaisen oikein joustokeulalla. Eihän tuokaan vailla nastarenkaita jäällä pidä mutta hangen päällä kantaa hyvin kyllä. Eikä tarvitsisi välittää möykkyisistä väylistäkään sillä kyllä tuollainen tasoittaa melko mukavasti. Itselle ehdottomasti 1X12 Sram Eagle olisi ehdoton vaatimus vaihteistojärjestelmäksi.
- Anonyymi
Tuo rullaavuuden katoaminen on kyllä vaihteluvälin yläpäässä. Tarkistithan, että pyörimissuunta on oikea ja akseli on kunnolla paikallaan eikä mikään laahaa.
Voi tosin olla, että on ihan normaalia, aivan kaikilla nastoilla tuota tapahtuu. Kalleimpikaan talvirengas ei rullaa lähellekkään sitä tasoa kuin edullisin kesäkiekko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän tuo teettää. Sen vuoksi viipyilen suvikumeissa viimeiseen mahdolliseen saakka. Tosin täällä etelässäkin aika on käymässä vähiin siltä osin. Läskipolkupyörä on tosiaan kiihoittava vaihtoehto. Varsinkin nyt kun Hiironniemikin hankki sellaisen oikein joustokeulalla. Eihän tuokaan vailla nastarenkaita jäällä pidä mutta hangen päällä kantaa hyvin kyllä. Eikä tarvitsisi välittää möykkyisistä väylistäkään sillä kyllä tuollainen tasoittaa melko mukavasti. Itselle ehdottomasti 1X12 Sram Eagle olisi ehdoton vaatimus vaihteistojärjestelmäksi.
Siis eikö läskirenkaat muka jousta tarpeeksi? Vielä 90-luvulla pärjäsi maastopyörälläkin hyvin ilman iskareita. Kai sitä pitää ajaa nykyään laput silmillä ja taikamatolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis eikö läskirenkaat muka jousta tarpeeksi? Vielä 90-luvulla pärjäsi maastopyörälläkin hyvin ilman iskareita. Kai sitä pitää ajaa nykyään laput silmillä ja taikamatolla.
Eräät tykkää. Toisten mielestä koko läskipolkupyörä on polkupyörä joka ei kelpaa mihinkään. Sitäpaitsi pitäisi olla melkein autotalli jossa tuollaista säilyttäisi. Mutta olisihan tuo talvella esimerkiksi järven tai mertenjäälle varmaan ihan hauska laite.
- Anonyymi
Jos on vaan sinniä, fättäri riittää kaikkeen. Kiire ja Strava tappaa ilon pyöräilystä.
- Anonyymi
Joillekin itsensä kirittäminen voi olla ainut ilo elämässä. Meitä on monelle tangolle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133748Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283048Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2772847Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51955- 2261544
- 751271
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk41181Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1771163Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41061Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321035