Polkupyöräilijöille vero

Anonyymi

Pyöräteitä rakennetaan ja levennetään, otetaan autokaistoilta tilaa pois. Rakentaminen maksaa valtavasti ja autoilijat maksavat sen. Pyöräilijöiden pitäisi tietysti itse maksaa omat väylänsä.

46

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No jos olet noin katkera, niin miksi et ala itse pyöräilemään?

• Anonyymi

Ei ole rahaa pyörään. Olen vasemmistolainen. 😭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole rahaa pyörään. Olen vasemmistolainen. 😭

Kenellä tahansa on rahaa pyörään. On rahaa autoonkin jos vähän miettii miten rahojaan käyttää. Hyvällä autolla ajelen maisemalenkkejä päivittäin. T. ideaalityötön joka ei ole töitä tehnyt kymmeneen vuoteen.

• Anonyymi

Katkera vaan aivan totta kulkuneuvo siinäkunauto. Autotoilian maksavat muitakuluja enemmän kun tiehoitomaksaa.

• Anonyymi

Autoilijat ne ajavat niillä pyörilläkin, mutta lyhyempiä matkoja.

• Anonyymi

Varmaan joskus välillä.
        Nyt kun sähköautojen akutkin ovat haitallisia ympäristömielessä, näitä kuitenkin pyritään suosimaan, kaikesta huolimatta.
        Pitäisikö sähköpolkupyöriinkin ulottaa haitta-akkuvero, josta voi vapautua siirtymällä tavalliseen polkupyörään ?

Liikunnallisessa mielessä akuttoman liikkumisen tulisi olla ensiarvoisempaa kuin siihenkin mukavuuksien ja sähköavusteisuuden lisääminen.

Vielä nyt esimerkillisinä esikuvina, valtionkin virastojen ja laitosten tulisi olla edelläkävijöitä ja siirtyä työmatkoissaan polkupyöriin tai kävelyyn.
        Monikin aidosti vihreä asia on lopuksi paluuta taaksepäin ja arkimukavuuksista luopumista, kuten muoveista ja kertakäyttökulutuksesta.

• Anonyymi

Johan niillä on veroja. Kun ostat pyörän, 1/4 osa hinnasta menee veroihin.
      Vero maksetaan myös sen polttoaineista, oli se sitten kauraa, ruista, tms.

• Anonyymi

Vero pitää olla siis käyttövero, erillinen muista veroista, kuten autoilijoilla. Kuten vaikka ylevero. Raha menisi pyöräteiden rakentamiseen. Nyt autoilijat maksavat sen.

• Anonyymi

Tietullit pyöräteille.

• Anonyymi

Saamme säästöjä aikaan ja ympäristöystävällistä kun poistetaan kaikista autoista neljäs pyörä jolloin niistä tulee kolmipyöräisiä etenemis-avustajia.

• Anonyymi

Nythän ajetaan sähköpotkulaudoilla.

• Anonyymi

Ei kai kävelijät voi olla vapaamatkustajina? Vero myös heille.

• Anonyymi

Ja entäs lentokoneilijat? He saavat lennellä muiden omistamilla alueilla ilmaiseksi. Ei sellainen käy enää nykypäivänä. Kansa vaatii myös lentoveroa.

• Anonyymi

Pyörille pitäisi laittaa pakollinen vakuutus joista korvattaisiin niiden mahdollisesti aiheuttamat vahingot. Nyt on niin että käytännössä jos pyöräiliä on varaton ja aiheuttaa vahingossa toisen vammautumisen jää uhri vailla korvauksia kun vakuutusta ei ole.
      T. Vammautunut pyöräiliän ajettua päälle jalkakäytävällä.

• Anonyymi

Mikäpä siinä, jos se sama vakuutus korvaa myös kuluvat ja rikkoutuvat osat. Jos ei, niin sitten jokainen maksakoon korvaukset virheistään omilla rahoillaan. Siihen ei tarvita vakuutusfirmoja väliin loisimaan toisten rahoilla.

• Anonyymi

Ihan ok. Ihme ettei ole sattunut enempää vahinkoja. Osalla pyöräilijöistä ei tunnu olevan mitään liikennesääntöjen tuntemusta. Omia oikeuksiia he kyllä osaavat valvoa, mutta omasta mielestään he eivät ole koskaan väärässä. Lopuksi miksi kypäräpakko ei koske pyöräilijöitä?

• Anonyymi

Sukkahousuilijoille mojovat verot ettei pissi nouse päähän enää yhtään enempää. 100€ perusvero vuodessa ja liikennevakuutus.

• Ylevero on kaikille, olipa kuuro tai sokea. POLKUPYÖRÄVERO KAIKILLE, sisältäen vakuutuksen 150 euroa vuosi, olisi ihana seurata kun vihervasurit itkevät ja raivoavat, me autoilijat ollaan vuosikymmenien ajan totuttu riistoon ja vihervasurien elättämiseen.

• Anonyymi

Persut ajaa pyörällä. Vihervasurit käyttävät yleensä joukkoliikennettä.

• Sano vielä , helsingistä , ymmärrätkö .Yhtälö on mahdoton.

• Anonyymi
        tarkkanäköinen kirjoitti:

Sano vielä , helsingistä , ymmärrätkö .Yhtälö on mahdoton.

Saatko seks. tyydytystä netissä trollaamisesta?

• Anonyymi

Hengittäminen ja silmillään katselu verolle.

• Anonyymi

Liikunnallinen elämäntapa on terveellistä ja vähentää terveydenhuollon kustannuksia.

• Anonyymi

Autoilijat ovat nettosaajia. Muutoin ne maksaisivat kaikista tappamistaan ja vammauttamistaan ihmisistä reilun korvauksen. Nyt nekin maksaa yhteiskunta.

• Anonyymi

Näin korona-aikana on muistettava, että olemme toinen toisillemme uhka. Pysytään siis kotona, käytetään maskia, pidetään etäisyyttä ja otetaan koronarokote vuorollamme.

• Anonyymi

Rokotteenottajat maksakoot itse piikkinsä ja siitä aiheutuvat muut kulut, kuten hoidot haittavaikutuksiin.

• Anonyymi

Polkupyöriin pitää saada pakollinen liikennevakuutus niin että maksavat itse aiheuttamansa vahingot. Lisäksi autojen tapainen "väliaikainen käyttömaksu" ei olisi pahitteeksi. Myös pyöräteille pitää saada riittävän alhaiset nopeusrajoitukset ja hidastetöyssyt.

• Anonyymi

Kyllä ne töyssyt viel tulee jotta sähköpyörien vauhtia saadaan hillittyä

• Anonyymi

Pitää saada myös haittanarsistivero

• Anonyymi

Vaadin tätä ketjua poistettsvaksi heti. Tehän laitatte narua omaan kaulaanne täällä.

• Anonyymi

Sähköpyörät kyllä saastuttaa. Pistorasian sähkö harvoin luomua. Sähköpyörille vois lätköstä jonkun haittaveron

• Anonyymi

Ilman muuta niitä pitää verottaa

• Anonyymi

Sähköpyörät pitää kieltää kokonaan vuoteen 2030 mennes koska ne saastuttaa ja peruspyörä taas ei. Ja taas pelastettiin maailma

• Anonyymi
    • Anonyymi

segretation niinkuin aina suomessa

• Anonyymi

Mun puolesta sukkahousupelleille vois laittaa 500€ veron ja 500€ vakuutusmaksun vuodessa.

• Anonyymi

Mutta sitten niillä ei ole varaa sukkahousuihin?

• Anonyymi

Tuttavapiirissä on 3 tälläistä himopyöräilijää kalliine hiilikuitupyörineen.
        Jokainen on myös intohimoinen autoilija. Yhdellä on useita autoja ja harrasteautot kesäksi.

• Anonyymi

Autoilijat pääsevät aivan liian vähillä veroilla ja ajavat myös pyöräteillä koko ajan

• Anonyymi

Sukkahousut pääsee nollaveroilla ja pyöräteitä levennetään kaikkialla. Asiaan on aika saada muutos!

• Anonyymi

Mä haluan verolle ihan kaiken, siis ihan kaiken.
      Mä haluan että valtio ottas 100% ihan kaikesta
      Sen lisäksi mä haluan vähintään 2 miljoonaa virkamiestä lisää valvomaan ihan kaikkea.

• Anonyymi

Virkamiehiä voidaan mun puolesta vähentää, mutta tienkuluttujat pitää olla joko kaikki verolla tai ei ketään.

• Anonyymi

Mä en voi ymmärtää sitä miksi niin monet asiat on suomessa edelleen sallittuja, esimerkiksi käveleminen tai pyykin pesu,
      siinä pari mainitakseni.
      Virkamiehet ei hoida hommiaan, miksi ne sallii polkupyöräilynkin.
      Mä haluan että ihan kaikki kielletään.

• Anonyymi

Nimenomaan. Tässä on jäänyt huomiotta. Pyöräily räikeänä esimerkkinä. Miksi sitä ei vielläkään ole saatu kielletyksi.
        Kävelyssäkin tapahtuu kaatumisia ja ihan loukkaantumisia etenkin talvella. Ihan holtitonta, että näin annetaan tapahtua.Ei edes mitään haittaveroa ole säädetty siitä.

• Anonyymi

Pitääkö mun rollaattoriinkin laittaa käyttömaksu? Sitten ryhdyn kyllä konttaamaan ja pyörimään pitkin pyöräteitä.

• Anonyymi

Hurjastelijoille ei riitä kadusta toinen puolikaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2660
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1586
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1384
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1174
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1150
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      25
      994
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      53
      942
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      941
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      216
      899
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      108
      830
    Aihe