Köyhyys Suomessa

Köyhä103

Miksi kukaan ei oikeasti auta velkakierteeseen ja köyhyyteen vajonneita ihmisiä kotimaassa?
Työkyvyyttömyyseläkkeellä elävä yh velkajärjestelyssä olevalla ihmisellä ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä maksuistaan kun on teinejä kuluttamassa. Ei kykene töihin ja se apu mikä seurakunnilta/pelastusarmeijalta tulee on tekohengitystä.
Esim. minun elämäni ja yöuneni pelastaisi 2000€ työssäkäyville lapsettomille tämä ei ole edes kuukauden tulo, minulle se on lähes 6kk raha.
En yhtään ihmettele että itsemurhia tehdään velkaantumisen vuoksi, itse en jatkaisi päivääkään jos ei lapset vielä tarvitsisi minua.
ei yhtään lohduta että meitä on monia armopullan syöjiä,,eikä enää jaksa kantaa syyllisyyttä valittamisestani, vaikka ihmisiä kuolee nälkään ja sairauksiin joka päivä kehitysmaissa. tämä minun todellisuuteni on ihan tarpeeksi raskas ja epätoivoinen...

13

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffddddddddd

voit auttaa vain itse itseasi. muuttakaa toiseen maahan, jata kaikki taakse.

• :-/

Ei onnistu. Suomen liittyessä EU:hun allekirjoitettiin ns. Luganon sopimus, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että ulosotto voidaan tehdä suomalaisen velkojan pyynnöstä vaikka Italiassa. Suomalainen kapitalisti on hoitanut asiat hyvin, et pääse velkojasi pakoon minnekään. Kerran työtön ylivelkainen orja - ikuisesti orja.

• Ruosu

äänestää köyhätkin porvareita. SDP on hyvin porvarillinen puolue sekin. Suomalaiset tekee itselleen ongelmia koska vaativat hyvin korkean elintason, maksoi mitä masoi ja sitten velkaantuvat korviaan myöten lopuksi ikää.
      Miks ei vähempi riittäisi?Miks ei voi asua vuokralla? Ja hän joka velkaa tekee niin hän maksakoon, vaikka sitten lopun elämmäänsä.Taivaasenkaan ei saa mukaan mitään. Onko kukaan kuitenkaan sen onellisempi vaikka omistaisitte kuinka paljon?
      Siis hei herätkää...

• Köyhä103

Teilläpä oivat neuvot asioihin, veikkaisin vastaajien iäksi n.20-30 vuotta, sillä sitä kokemusta laitapuolen eläjistä onkin hankittu tarpeeksi. Ja se joka sanoo että jokainen on oman onnensa seppä muistaa sen varmasti myös silloin kun itse on apua vailla. Silloin kun ihmiset suhtautuvat toisten todelliseen inhimilliseen hätään noin ylimielisesti ja kylmäkiskoisesti ei tarvitse odottaa yhteiskunnan muuttuvan paremmaksi, tasavertaisemmaksi.

• Ruosu
        Köyhä103 kirjoitti:

Teilläpä oivat neuvot asioihin, veikkaisin vastaajien iäksi n.20-30 vuotta, sillä sitä kokemusta laitapuolen eläjistä onkin hankittu tarpeeksi. Ja se joka sanoo että jokainen on oman onnensa seppä muistaa sen varmasti myös silloin kun itse on apua vailla. Silloin kun ihmiset suhtautuvat toisten todelliseen inhimilliseen hätään noin ylimielisesti ja kylmäkiskoisesti ei tarvitse odottaa yhteiskunnan muuttuvan paremmaksi, tasavertaisemmaksi.

kukaan voi tehdä velkaa ja sitten vaatia että toiset kansalaiset auttaa niiden maksamisessa. Röyhkeää peliä tuo. Eikö se ole itsestään selvää että menot on asetettva tulojen mukaan eikä ottaa velkaa enemmmän kuin pystyy maksamaan.
        Sitä paitsi itsekkin olen ennenaikaiseläkeläinen ja nainen ja yksinhuoltaja, joten tiedän mitä elämä on.En ole elänyt toisten kustannuksella, en miehen enkä yhteiskunnan ja minulla ei ole velkaa.
        Sinun ongelmasi on yleistä Suomessa koska te luulette kaikki olevanne kapitalisteja, rahalla pelataan ja otetaan suuria riskejä ajattelematta seurauksia. Miksi köyhätkin äänestävät kapitalisteja ja näin äänestävät itseään vstaan.

• Köyhä103
        Ruosu kirjoitti:

kukaan voi tehdä velkaa ja sitten vaatia että toiset kansalaiset auttaa niiden maksamisessa. Röyhkeää peliä tuo. Eikö se ole itsestään selvää että menot on asetettva tulojen mukaan eikä ottaa velkaa enemmmän kuin pystyy maksamaan.
        Sitä paitsi itsekkin olen ennenaikaiseläkeläinen ja nainen ja yksinhuoltaja, joten tiedän mitä elämä on.En ole elänyt toisten kustannuksella, en miehen enkä yhteiskunnan ja minulla ei ole velkaa.
        Sinun ongelmasi on yleistä Suomessa koska te luulette kaikki olevanne kapitalisteja, rahalla pelataan ja otetaan suuria riskejä ajattelematta seurauksia. Miksi köyhätkin äänestävät kapitalisteja ja näin äänestävät itseään vstaan.

Miten sinä voit arvostella, tuomita, tai verrata toisia itseesi, ethän sinä tunne minua tai taustaani syitä velkaantumiseen? Miksi sinä olet noin vihainen eikö sinusta olisi parempi jos yhteiskunta soisi kaikille kohtuullisen hyvän elämän, vaikka nämä yksilöt eivät olisikaan tuottavia yhteiskunnan jäseniä? Uskotko että kukaan on mielellään leipäjonossa? Tai laiskuuttaaan? Ja kaikki velkaantuminen on itse aiheutettua ja vastuuttomuuden tulosta. Kyllä Suomessa 90 luvun lamasta johtuen on moni tavallinen "kunnon" kansalainen joutunut velkakierteeseen, menettänyt asunnot ja omaisuudet pelkästään takausvastuuden takia. Mutta on tietysti hyvä että sellaisia arjen sankareita kuin sinä on olemassa jotka jaksavat valittamatta kantaa osansa.

• Köyhä103 kirjoitti:

Miten sinä voit arvostella, tuomita, tai verrata toisia itseesi, ethän sinä tunne minua tai taustaani syitä velkaantumiseen? Miksi sinä olet noin vihainen eikö sinusta olisi parempi jos yhteiskunta soisi kaikille kohtuullisen hyvän elämän, vaikka nämä yksilöt eivät olisikaan tuottavia yhteiskunnan jäseniä? Uskotko että kukaan on mielellään leipäjonossa? Tai laiskuuttaaan? Ja kaikki velkaantuminen on itse aiheutettua ja vastuuttomuuden tulosta. Kyllä Suomessa 90 luvun lamasta johtuen on moni tavallinen "kunnon" kansalainen joutunut velkakierteeseen, menettänyt asunnot ja omaisuudet pelkästään takausvastuuden takia. Mutta on tietysti hyvä että sellaisia arjen sankareita kuin sinä on olemassa jotka jaksavat valittamatta kantaa osansa.

tulee ne Ruosullekin vielä Siperian pakkaset vastaan.

• Ruosu
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

tulee ne Ruosullekin vielä Siperian pakkaset vastaan.

väittänytkään ettäkö elämä olisi helppoa. Onpaha kokemusta.
        Se on tietysti jokaisen oma asia kuinka rahojaan käsittelee mutta kenelläkään ei ole oikeutta vaatia yhteiskuntaa maksamaan velkoja. Muuten voisin tehdä velkaa ja antaa naapureiden maksaa ne.
        Vastuuntunto, oletteko kuulleet sanan joskus.

• Ruosu kirjoitti:

väittänytkään ettäkö elämä olisi helppoa. Onpaha kokemusta.
        Se on tietysti jokaisen oma asia kuinka rahojaan käsittelee mutta kenelläkään ei ole oikeutta vaatia yhteiskuntaa maksamaan velkoja. Muuten voisin tehdä velkaa ja antaa naapureiden maksaa ne.
        Vastuuntunto, oletteko kuulleet sanan joskus.

"Vastuuntunto, oletteko kuulleet sanan joskus."

Joo, käsite on tuttu minulle mutta pankeille ei taida olla.

Oletkos itse kuullut koskaan semmoisesta, kun pankit myyvät pakkohuutokaupalla pilkkahintaan ihmisten asuntoja (joiden pitäisi olla lainan vakuutena jonkinmoisella osuudella). Tuottavampaa pankille on saada kasvatettua mahdollisimman suurta lainasummaa mahdollisimman suurilla koroilla, siksi ei kannata myydä käypään hintaan vaan kähmien. Hyväuskoiset takaajat ovat pankille mukava lypsylehmä vuosikausiksi eteenpäin.

Sanoisin, että kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta vaatia muita maksamaan moninkertaisesti jonkun velkoja. Koroillakin pitää joku katto olla, ja polkuhinnoilla.

Tämmöisistä asioista on kysymys niiden kohdalla, jotka vuosikausia velkataakan alla elelevät. Pelimiehet on sitten asia erikseen. Heille voisit ennemminkin yrittää tuota käsitettäsi kaupitella.

"kenelläkään ei ole oikeutta vaatia yhteiskuntaa maksamaan velkoja"

Tässä menet kyllä metsään ja pahasti. Ilmeisesti olet myös niitä, jotka maksattaisivat mieluusti myös kehitysmaiden lapsilla jonkun ex-diktaattorin tekemiä velkoja ulkomaille.

Vastuuntunto, oletko koskaan miettinyt sanan merkitystä?

• köyhä 104

muutaisin vuokralle ja kunta maksaa kaiken...siinnä ideaa.

• Suomineito

palstoille ruikuttamaan köyhyyttään. On tässä muutkin eletty.

• Köyhä103

Ja näillä palstoilla keskustelut aina menevät riitelyksi ja uhoamiseksi sekä oman hyvyyden korostamiseksi. Hyvää Vappua kaikille, keskustelu osaltani on päättynyt, putkiaivoisten kanssa on turha hukata aikaansa.

• köyhä 104

työtön ja sairastunut nyt itsekkin.Parhaassa työ iässä.Mutta ei ole töitä vaan... oikeus työhön viety jo!!!!!
      Kaikki kallista ja parempi olla ostamatta mitään että selviää laskuista.
      Jotain olisi tehtävä, mutta mitä.Meitä on monia
      miksi häpeämme nousta parrikkaadeille, kun toiset syö meidän työpaikat ja rahat.
      Vuokrat ja kustannukset kaikessa nousee.Työpaikat menevät suomesta.Ja ruotsalaisuus nostaa päätään.
      Kaikki vetää omaan kukkaroonsa, miksemme mekin.
      Suomi on kieltojen maa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      167
      2624
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      94
      2448
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      77
      2070
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      139
      1976
    5. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      113
      1863
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      105
      1587
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1574
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      47
      1508
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1234
    10. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1221
    Aihe