Kuinka pitkä teillä on ollut kännykkäakkujen elinikä?
Patteriautoissa käytetään litiumakkuja niinkuin kuin kännyköissä ja kennoja on n. 3000 kpl.
Siitä tulee 350 kg ongelmajätettä / auto. Ei kelpaa kierrätykseen.
Kännykkäakkujen elinikä mysteeri
24
53
Vastaukset
- Anonyymi
Litium akku säilyttää yli 50% alkuperäisestä kapasiteetistaan 1000 sykliä: latausta tyhjästä täyteen.
- Anonyymi
Eli jos yhdellä syklillä ajaa 300 km kestää akusto karkeasti arvioiden 300 tkm. Voi sitä tuonkin jälkeen käyttää mutta kapasiteetti lienee jo heikohko uuteen verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos yhdellä syklillä ajaa 300 km kestää akusto karkeasti arvioiden 300 tkm. Voi sitä tuonkin jälkeen käyttää mutta kapasiteetti lienee jo heikohko uuteen verrattuna.
Ei se 300tkm rullattu bensa-auto sen hienompi ole. Romurautaa alkaa olla sekin ainakin arvoltaan tuskin paljon yli 5.000 euroa moisella arvoa.
- Anonyymi
Mainosmiesten lupauksia. Olosuuhteet rajuja ja lämpätilavaihtelut.
Paljonko sinun kännykkäsi litiumakkusi elinikä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainosmiesten lupauksia. Olosuuhteet rajuja ja lämpätilavaihtelut.
Paljonko sinun kännykkäsi litiumakkusi elinikä?Esim. pakkasessa kielletään kännykkäakun lataamisen.
Suositellaan huoneenlämmössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos yhdellä syklillä ajaa 300 km kestää akusto karkeasti arvioiden 300 tkm. Voi sitä tuonkin jälkeen käyttää mutta kapasiteetti lienee jo heikohko uuteen verrattuna.
” kapasiteetti lienee jo heikohko”
Joo mitähän toi ”yli 50 %” tossa edellisessa keskustelussa mahtoikaan tarkoittaa? :)
Voisko olettaa et ton 1000 latauksen (joka mun mielestäni on helvetin VÄHÄN! Jos esmes joka yö lataat, niin alle 3 vuotta!) jälkeen myös auton kantama alenee 50 prosenttiin alkuperäisestä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” kapasiteetti lienee jo heikohko”
Joo mitähän toi ”yli 50 %” tossa edellisessa keskustelussa mahtoikaan tarkoittaa? :)
Voisko olettaa et ton 1000 latauksen (joka mun mielestäni on helvetin VÄHÄN! Jos esmes joka yö lataat, niin alle 3 vuotta!) jälkeen myös auton kantama alenee 50 prosenttiin alkuperäisestä?Jos joka päivä käytät kännykän akun loppuun ja lataat täyteen niin ei se kovin suuri se kapasiteetti ole kolmen vuoden jälkeen enää. Ehkä puolet hyvällä lykyllä alkuperäisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. pakkasessa kielletään kännykkäakun lataamisen.
Suositellaan huoneenlämmössä.Ja mitä samaa niissä on verrattuna sähköauton akkuihin?
Tyhmä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainosmiesten lupauksia. Olosuuhteet rajuja ja lämpätilavaihtelut.
Paljonko sinun kännykkäsi litiumakkusi elinikä?Kyllä se kännykän akkukin kestää kymmenisen vuotta jos käyttö on vähäistä. Jos se joka ilta täyteen tyhjästä ladataan niin ei varmasti kestä kuin korkeintaan kolme vuotta.
Pahin on jos jätetään kokonaan tyhjäksi useaksi päiväksi. Kuoleentuu ja sen jälkeen se akku onkin entinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä samaa niissä on verrattuna sähköauton akkuihin?
Tyhmä!Molemmissa on litiumakut.
Viisastu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä samaa niissä on verrattuna sähköauton akkuihin?
Tyhmä!Miksi sähköauton akkua sen enempää pitäisi pakkasessa ladata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” kapasiteetti lienee jo heikohko”
Joo mitähän toi ”yli 50 %” tossa edellisessa keskustelussa mahtoikaan tarkoittaa? :)
Voisko olettaa et ton 1000 latauksen (joka mun mielestäni on helvetin VÄHÄN! Jos esmes joka yö lataat, niin alle 3 vuotta!) jälkeen myös auton kantama alenee 50 prosenttiin alkuperäisestä?Niin juuri. Tuo yli 50% luvataan voi olla enemmän mutta ainakin tuon verran on kapasiteetista jäljellä eli jos sillä uutena pääsi 300 km niin nyt sillä pääsee ainakin 150 km.
Toki tuon jälkeen ei enää luvata mitään eli kestää minkä kestää oli se sitten yksi päivä tai useampi vuosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” kapasiteetti lienee jo heikohko”
Joo mitähän toi ”yli 50 %” tossa edellisessa keskustelussa mahtoikaan tarkoittaa? :)
Voisko olettaa et ton 1000 latauksen (joka mun mielestäni on helvetin VÄHÄN! Jos esmes joka yö lataat, niin alle 3 vuotta!) jälkeen myös auton kantama alenee 50 prosenttiin alkuperäisestä?Sykli ei tosiaan tarkoita joka yö lataamista vaan tyhjästä täyteen lataamista 80% -> 100% ei ole sykli vaan karkeasti 1/5 sykliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” kapasiteetti lienee jo heikohko”
Joo mitähän toi ”yli 50 %” tossa edellisessa keskustelussa mahtoikaan tarkoittaa? :)
Voisko olettaa et ton 1000 latauksen (joka mun mielestäni on helvetin VÄHÄN! Jos esmes joka yö lataat, niin alle 3 vuotta!) jälkeen myös auton kantama alenee 50 prosenttiin alkuperäisestä?Pakko oli vielä googlettaa. Tesla lupaa ainakin 3-mallilleen 1500 sykliä. Eli vähän enemmän kuin oma arvioni oli… tuo 1000 on vähän vanhaa tietoa onhan nuo litium akutkin kehittyneet kuitenkin vuosien varrella.
Anonyymi kirjoitti:
Pakko oli vielä googlettaa. Tesla lupaa ainakin 3-mallilleen 1500 sykliä. Eli vähän enemmän kuin oma arvioni oli… tuo 1000 on vähän vanhaa tietoa onhan nuo litium akutkin kehittyneet kuitenkin vuosien varrella.
Sekä ovat kehittyneet paljon, että normaalisti sähköautoissa laitetaan vähän "ylisuuret" akut jo valmiiksi jotta litium-ioni akkujen lataus pysyy koko ajan 20-80% (käyttäjälle nämä näkyy 0-100%) teoreettisesta maksimikapasiteetista, jolloin akku kestää paljon kauemmin.
Ongelma nykykännyköissä on että defaulttina ne lataavat itsensä ihan täyteen ja antavat akun tyhjentyä kokonaan jos käyttää tarpeeksi pitkään vaikka tämä on hyvin tuhoisaa tämän tyyppisille akuille.
- Anonyymi
Tollai viitisen vuotta? Jos oikein sitkeilee. Jonku 4 vuoden päästä kyl alkaa jo huomaamaan tosin selvästi et vähän alkaa jo ”osteoporoosia” akussa olemaan kun ei enää kirmaa kuten ”nuorena poikana”.
- Anonyymi
Poika se heittelee mitä pää sattuu kehittämään, perustumatta mihinkään faktaan ja toteumaan.
- Anonyymi
No " Minä " keskustelen tässä itseni kanssa. Että silleen. Tosi on. ILtalehti
- Anonyymi
Kiinalaiset akut ovat pa...kaa ja kapasiteetista (Ah) valehtelevat älyttömästi.
Hommaa Ah mittari ja tee kuormitustesti niin hämmästyt millaisia huijareita ovat.- Anonyymi
Toyotahan lähti kiinalaisten kanssa yhteistyöhön akkujen suhteen, eli toinen halpuuttaa ja toinen tekee kuraa, mahtava tulos.
- Anonyymi
Voi voi sinua tietämätön ja ajatteluun kykenemätöntä poikaa.
Vertaa sähköauton akkuja puhelimien akkuihin, hihii!- Anonyymi
Molemmissa käytetään litiumakkuja, autoissa ja puhelimissa.
Akusto on 100 kertaa kovemmassa rääkissä autossa kuin puhelimessa.
Tyhmä! Anonyymi kirjoitti:
Molemmissa käytetään litiumakkuja, autoissa ja puhelimissa.
Akusto on 100 kertaa kovemmassa rääkissä autossa kuin puhelimessa.
Tyhmä!"Molemmissa käytetään litiumakkuja, autoissa ja puhelimissa."
Tässä olet oikeassa :)
"Akusto on 100 kertaa kovemmassa rääkissä autossa kuin puhelimessa."
Mutta tässä meni täysin puihin väiteesi. Sähköautoissa yleensä piilotetaan huomattava osa akun kapasiteetista pois käyttäjältä, sen vuoksi koska Litium-ioni akut heikkenevät tosi paljon jos ne päästää alle 20%, tai yli 80%.
Kännyköissä tosin koska niitä valmistetaan lyhyen ajan kulutustavaraksi, yleensä on mahdollista ladata akku ihan täyteen tai tyhjentää se kokonaan vaikka tämä dramaattisen nopeasti lyhentää akun kestoa.
Nykyisistä akuista on tulossa ennenkuulumaton katastrofi .
Toki uusia parempia on kehitteillä mutta ei poista nykyistä sontaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3838436Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732800- 131142
- 76988
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25886
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72792