http://www.iltalehti.fi/2005/06/15/200506133171632_uu.shtml
"Täydellistä piittaamattomuutta uhrin ihmisarvosta"
Skinin pahoinpitelystä pitkä linnatuomio
13.6.2005 22:07
Oululaismies kidutti uhriaan yhdessä skiniporukan kanssa useita tunteja. Hovioikeus tuomitsi miehen yli neljän vuoden vankeusrangaistukseen.
Rovaniemen hovioikeus on koventanut oululaisen skiniryhmän kanssa muun muassa kiduttamiseen osallistuneen miehen tuomiota. Oululaismies sai törkeästä pahoinpitelystä ja pakottamisesta 4 vuoden ja 3 kuukauden ehdottoman vankeusrangaistuksen.
Oulun käräjäoikeuden viime elokuussa antama tuomio oli vuotta hovioikeuden tuomiota lyhyempi.
Oulun Skinheads-ryhmän yhden jäsenen törkeä "kouluttaminen" tapahtui marraskuussa 2003. Tuolloin 18-vuotias Niemitalo oli hovioikeuden mukaan yhdessä tai vuorotellen skinien kanssa pahoinpidellyt nuorta miestä. Niemitalo ei itse kuulunut skiniryhmään.
Kidutus kesti yli 4 tuntia
Niemitalo oli pakottanut uhrin muun muassa esittämään koiraa sekä juomaan nestemäistä saippuaa ja hajuvettä. Lisäksi hän oli lyönyt ja potkinut miestä sekä viillellyt tätä mattoveitsellä. Miehen pahoinpitely oli kestänyt ainakin neljä tuntia, ja sen aikana hän sai hengenvaarallisia vammoja.
Hovioikeus katsoi, ettei käräjäoikeuden Niemitalolle antama tuomio ollut oikeudenmukaisessa suhteessa rikosten vahingollisuuteen ja vaarallisuuteen.
Hovioikeuden mukaan Niemitalo on osoittanut erityisen suurta julmuutta ja raakuutta sekä täydellistä piittaamattomuutta uhrinsa ruumiillisesta koskemattomuudesta ja ihmisarvosta. Tästä ovat osoituksena muun muassa osallistuminen suurella joukolla toteutettuun pahoinpitelyyn, uhrille aiheutettujen vammojen suuri määrä sekä pahoinpitelyyn liittyneet karkeat nöyryyttämistoimet.
Muut kidutukseen osallistuneet miehet ovat saaneet rangaistuksensa aiemmin.
http://www.iltalehti.fi/2005/06/15/200506133171632_uu.shtml
Skinin pahoinpitelystä pitkä linnatuomio
9
1859
Vastaukset
niissä on paljon porukkaa jotka käyttäytyy roskasakin tavoin ja sitten ihmettelee että miksi heitä pidetään roskasakkina.
Tuossa tapauksessa oli kyse siitä että ensin huijasivat kehitysvammaiselta rahaa, sitten uhri sai edunvalvojan ja rahan tulo lakkasi.
Sitten koittivat saada kiduttamalla rahaa.- Odinin Riimu
Skiniritarit ovat Suomen lainsäädännön yläpuolella ja vastaavat teoistaan ainoastaan Odinille ja Valtakunnanjohtajille Siitoin ja Hitler! Tuomio ei siis ole lainvoimainen!
Heil Siitoin!
Heil Thorin Vasara!
Heil Hitler!- Perussuomalainen nainen
... mitähän tää viesti tekee Rasismi-palstalla? Eikö täällä ole kyse siitä, että osoitetaan inhoa tiettyä ihonväriä kohtaan ja sitten keskustellaan siitä?
Rikokset-palstalle tämä kirjoitus kuuluisi. Tällä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa, jos kerta hakataan yhtä omistaan, koska silloin kyseessä ei ole rasismi. - akgjakl
Perussuomalainen nainen kirjoitti:
... mitähän tää viesti tekee Rasismi-palstalla? Eikö täällä ole kyse siitä, että osoitetaan inhoa tiettyä ihonväriä kohtaan ja sitten keskustellaan siitä?
Rikokset-palstalle tämä kirjoitus kuuluisi. Tällä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa, jos kerta hakataan yhtä omistaan, koska silloin kyseessä ei ole rasismi.EIkös ne skinit oo rasisteja? Joten kyllä kuuluu.
- Perussuomalainen nainen
akgjakl kirjoitti:
EIkös ne skinit oo rasisteja? Joten kyllä kuuluu.
Tää teko ei ollut kohdistunut kuin omaan ryhmäläiseen. Ei ulkomaalaiseen, naiseen, tms. Tässä ei siis ollut kyse rasistisesta teosta ihonvärin tai vaikka sukupuolen syrjinnän perusteella. Väitättekö te mua rasistiksi jos menen ja isken turpaan kokoistani naista joka mua tulee vastaan kadulla? Samanrotuinen, samaa sukupuolta, jne.?
- Somalimafian pomo
imee äitis puluu. Tummaihoset on paljon enemmän vahvoilla kun te!
Sivistymätön väärä uskonen skinipelle!
Heil Allah - allu
Somalimafian pomo kirjoitti:
Heil Allahallah (kavereiden kesken allu) on epäjumalan nimi, joka pitää siksi kirjoittaa pienellä.
- Reetrikki
Somalimafian pomo kirjoitti:
Heil AllahNo, voi helevetti kuitennii...
Jottako ihan oikee natsimuslimi?
On ne nuo tenavat kyllä...:) - jeippa
Perussuomalainen nainen kirjoitti:
Tää teko ei ollut kohdistunut kuin omaan ryhmäläiseen. Ei ulkomaalaiseen, naiseen, tms. Tässä ei siis ollut kyse rasistisesta teosta ihonvärin tai vaikka sukupuolen syrjinnän perusteella. Väitättekö te mua rasistiksi jos menen ja isken turpaan kokoistani naista joka mua tulee vastaan kadulla? Samanrotuinen, samaa sukupuolta, jne.?
mutta nuo on silti skinejä :D
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011