Miten elokapinalainen saa soijapavun toiselta puolelta maapalloa hiilineutraalisti?

Anonyymi-ap

Elokapinalaisilla on kova parku logistiikan tuomasta päästöistä ja tietysti heidän mielestään se pahin on auto. Elokapinalainenhan ei itse tietysti päästä mitään ulos paitsi hiilidioksidia huutamalla ja ruokakin varmasti tosi eettistä. Miten elokapinalainen saa soijapavun 10 000km päästä suomalaiseen ruokakauppaan ja siitä omalle lautaselle ilman päästöjä?

Kun elokapinalaiset vaativat yhteiskunnan pysäyttämistä kunnes keksitään tapa pyörittää yhteiskuntaa päästöttömästi niin ehdottaisin, että elokapinalaiset lopettavat syömisen kunnes heidän ateriat ovat päästöttömiä.

17

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä ehdotus - kannatetaan. Lisäksi toivoisin ettei ne huutaisikaan niitä hiilidioksidipäästöjään.

      • Anonyymi
        UUSI

        Poliisi tekemään laajoja huume testejä näille.


    • Anonyymi

      Luulevat että ne pavut kasvaa siellä kaupan hyllyllä.

    • Anonyymi

      Kyllä Suomessakin kasvaa viljaa, vihanneksia ja tuotetaan ekologisesti kanaa ja possua, maitotuotteita, kananmunia ihan lähitiloilla. Ja ihan vegellekin, jos kala käy, ruokaa saa läheltä.
      Toki harvaanasutussa maassa logistiikka on vaikeaa, mutta ei ongelma. Kierrätys ja kulutuksen vähentäminen ovat avainasemassa. On meillä siihen varaa.

      Ei Suomi voi palloa pelastaa. Herätyshuutona kyllä käy.
      Nytkin tiedän muutaman projektin, joill haetaan suurempaa energiatehokkuutta auringonvalosta ja vihreään vetyyn perustuviin ratkaisuihin.
      On noitten 'kakaroiden' touhulla merkitystä. Ovat tulevaisuuden vastuunkantajia.

      • Anonyymi

        Ihan asiallinen kirjoitus, mutta olen vahvasti erimieltä noiden 'kakaroiden' touhun merkityksestä. Elokapinalaiset eivät tuo itse yhtään ratkaisua esille, vaativat kyllä mutta eivät ratkaise mitään. Sama pelikirja kuin demareilla. Mikään ei ikinä kelpaa ja kaikesta valitetaan ilman yhtää omaa toimivaa ratkaisua.

        Sen sijaan juuri kaupallisella puolella kehitetään uusia ratkaisuja ja yritetään poistaa yhteiskunnasta yksi ongelma kerrallaan. Muutos on hidasta mutta tapahtuu.

        Yhdenkään elokapinalaisen raivoaminen ja moraalisaarna ei saa itseäni vähentämää yksityisautoilua, lentämistä ulkomaille lomamatkoja varten tai syömään vuorigorillan lihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan asiallinen kirjoitus, mutta olen vahvasti erimieltä noiden 'kakaroiden' touhun merkityksestä. Elokapinalaiset eivät tuo itse yhtään ratkaisua esille, vaativat kyllä mutta eivät ratkaise mitään. Sama pelikirja kuin demareilla. Mikään ei ikinä kelpaa ja kaikesta valitetaan ilman yhtää omaa toimivaa ratkaisua.

        Sen sijaan juuri kaupallisella puolella kehitetään uusia ratkaisuja ja yritetään poistaa yhteiskunnasta yksi ongelma kerrallaan. Muutos on hidasta mutta tapahtuu.

        Yhdenkään elokapinalaisen raivoaminen ja moraalisaarna ei saa itseäni vähentämää yksityisautoilua, lentämistä ulkomaille lomamatkoja varten tai syömään vuorigorillan lihaa.

        "Sen sijaan juuri kaupallisella puolella kehitetään uusia ratkaisuja ja yritetään poistaa yhteiskunnasta yksi ongelma kerrallaan. Muutos on hidasta mutta tapahtuu"

        Auttaisiko yritystukien poisto näitä yrityksiä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen sijaan juuri kaupallisella puolella kehitetään uusia ratkaisuja ja yritetään poistaa yhteiskunnasta yksi ongelma kerrallaan. Muutos on hidasta mutta tapahtuu"

        Auttaisiko yritystukien poisto näitä yrityksiä

        Minä en ainakaan näe mitään parannusta tai ongelmaratkaisua sille, että valtio esimerkiksi tuki miljoonilla Viking Linea, jotta pystyivät tilamaan ja valmistamaan uuden laivan kiinasta. Siellä rakennettiin laivaa savupiiput mustana ja suomalainen suunnitteluosaaminen kopioitiin kiinalaiseen diktatuurivaltioon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen sijaan juuri kaupallisella puolella kehitetään uusia ratkaisuja ja yritetään poistaa yhteiskunnasta yksi ongelma kerrallaan. Muutos on hidasta mutta tapahtuu"

        Auttaisiko yritystukien poisto näitä yrityksiä

        Hyvä idea. Suoraan ostajien hintoihin tuotanto ym kulut.


    • Anonyymi

      Elokapinalliset ovat aikansa lapsia heidän itse sitä vielä hahmottamatta. Kaikilla on älypuhelimet ja juovat vettä muovipulloista ja energiajuomaa metallitölkeistä. Jos he oikeasti eläisivät kuten opettavat, he muuttaisivat maalle mummonmökkiin elämään mahdollisimman omavaraisesti ja vaatimattomasti. Kuten Pentti Linkola. Elokapinalliset ovat vähän kuin taistolaisnuoret 70-luvulla, jotka kapinoivat riistokapitalismia vastaan, mutta samaan aikaan nauttivat kapitalistisesta elintasosta.

      • Anonyymi
        UUSI

        Siinä se olisikin naurussaan pitelemistä. Kokemustahan on muutamista omavaraisuutta yrittäneistä hipeistä Valtimolta. Joku vuosi oli kivaa ja sitten muutettiin kiltisti kaupunkiin.


      • Anonyymi
        UUSI

        On helppoa olla anarkisti Helsingissä, kun palvelut ja raitiovaunut ovat lähellä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On helppoa olla anarkisti Helsingissä, kun palvelut ja raitiovaunut ovat lähellä

        Jep, ja on helppoa olla anakirsti kun ympärillä on poliisit suojelemassa ja yhteiskunnassa vallitsee rauha ja järjestys. Elokapinalaisen olisin hitusen haastavampaa olla anarkisti oikeasti anarkistisessa yhteiskunnassa. Jos on oikein kehopositiivinen henkilö niin saattaisi aika nopeasti päätyä pataan lihasopaksi tai hyvällä kropalla sänkyyn kahlittuna käsistä ja jaloista.


    • Anonyymi
      UUSI

      Elokapinasta Järkyt kulut!!!!

      2021...

      Poliisin laskemat kustannukset 10 päivän Syyskapinasta olivat noin 360 000 euroa.

      Kansako nuo maksaa Veroillaan?

      • Anonyymi
        UUSI

        eloapinoiden uhrit... työssäkäyvät kansalaiset.

        Tietysti hallitus alentaa myös sen verran sosiaaltukia


    • Anonyymi
      UUSI

      Soijaviljelijät tuhoavat Amatsonin metsää oikein urakalla

      • Anonyymi
        UUSI

        Niin tuosta soijastahan menee noin 95 % eläinten rehuksi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Puhu vain itsestäsi. Miksi ihmeessä pitäs hommata soijapapuja toiselta puolelta maailmaa? Miksi ylipäätänsä pitäs hommata soijapapuja? Itse en ole koskaan niin tehnyt. Esimerkiksi punaisen lihan syömistä ja ylipäätänsä lihan syömistä voi välttää ilman, että tarvitsee hommata niitä soijapapuja yhtään mistään. Ketjuna alottaja taitaa itse olla niitä, jotka hommaa soijapapauja toiselta puolelta maailmaa ja kuvittelee sitten muidenkin tekevän niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      171
      3127
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      2548
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      196
      1867
    4. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      90
      1435
    5. 79
      1401
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1239
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      339
      1190
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1106
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      965
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      908
    Aihe