Heinkel He -280 olisi ollut parempi vaihtoehto?

Anonyymi-ap

Kone oli valmis aikaisemmin kuin Me-262 ja oli kaartotaistelussa parempi kuin M-262 ja huono kaartotaistelu ominaisuus koitui monen mersun kohtaloksi. Oli hieman hitaampi mutta kuitenkin paperilla kokonaisuudessaan parempi kuin liittoutuneiden koneet.

Taisi olla samanlainen virhe kuin päätön olla rakentamatta nelimoottorista pommikonetta.

43

440

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jep, kaikkea oli liian vähän ja liian myöhään

      • Anonyymi

        Ilmeisesti Heinkel olisi ollut valmis toimintaan jo alkuvuodesta 1943 eli noin vuosi ennen kuin Me-262 otettiin käyttöön. Ensimmäisissä versioissa olisi ollut hieman heikommat 20mm tykit mutta eiköhän 30mm tykit pommikoneiden torjuntaan olisi otettu kuitenkin käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti Heinkel olisi ollut valmis toimintaan jo alkuvuodesta 1943 eli noin vuosi ennen kuin Me-262 otettiin käyttöön. Ensimmäisissä versioissa olisi ollut hieman heikommat 20mm tykit mutta eiköhän 30mm tykit pommikoneiden torjuntaan olisi otettu kuitenkin käyttöön.

        Kirjoittaja ei taida tietää kovin paljon ilmasodasta!? Me-262:n paras puoli aseena oli sen nopeus! Se oli ylivoimaisen nopea hävittäjä ja oli turvassa lännen hävittäjiltä vain ja ainoastaan nopeutensa ansiosta! Liittoutuneiden ilmaylivoima oli vuoden 1945 puolella jo niin runsas, että kaartotaistelussa (mikä hidastaa vauhtia) se olisi ammuttu hetkessä alas!
        Ainoastaan huippunopeutta lentämällä se oli turvassa ja saattoi nopeasti iskeä hyvän aseistuksen pommikoneryhmään ja ampua niistä jokusen alas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja ei taida tietää kovin paljon ilmasodasta!? Me-262:n paras puoli aseena oli sen nopeus! Se oli ylivoimaisen nopea hävittäjä ja oli turvassa lännen hävittäjiltä vain ja ainoastaan nopeutensa ansiosta! Liittoutuneiden ilmaylivoima oli vuoden 1945 puolella jo niin runsas, että kaartotaistelussa (mikä hidastaa vauhtia) se olisi ammuttu hetkessä alas!
        Ainoastaan huippunopeutta lentämällä se oli turvassa ja saattoi nopeasti iskeä hyvän aseistuksen pommikoneryhmään ja ampua niistä jokusen alas!

        He 280 oli hieman hitaampi kuin Me-262 mutta silti nopeampi kuin liittoutuneiden koneet.

        Me-262 ongelma oli se että se ei pärjännyt kaartotaistelussa hitaammille koneille kuten P-51 ja Spitfiren kehittyneimmät mallit jotka kykenivät kääntymään paremmin ja näin ampumaan nopeamman Me-262 alas. He-280 kaartotaistelussa parempi kuin Mersu ja kuitenkin liittoutuneiden koneita nopeampi.

        He-280 hävisi osittain politiikan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He 280 oli hieman hitaampi kuin Me-262 mutta silti nopeampi kuin liittoutuneiden koneet.

        Me-262 ongelma oli se että se ei pärjännyt kaartotaistelussa hitaammille koneille kuten P-51 ja Spitfiren kehittyneimmät mallit jotka kykenivät kääntymään paremmin ja näin ampumaan nopeamman Me-262 alas. He-280 kaartotaistelussa parempi kuin Mersu ja kuitenkin liittoutuneiden koneita nopeampi.

        He-280 hävisi osittain politiikan takia.

        No nyt meille tulee F-35:ia, jotka ovat niin kalliita käyttää että edes USAn ilmavoimilla ei ole niihin varaa. Neljännes koneista on lentokyvyttömiä eikä niitä ole edes kiire korjata kun ei ole varaa korjata eikä edes varaosia.

        Minä päästän huutonaurun kun ensimmäiset tippuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He 280 oli hieman hitaampi kuin Me-262 mutta silti nopeampi kuin liittoutuneiden koneet.

        Me-262 ongelma oli se että se ei pärjännyt kaartotaistelussa hitaammille koneille kuten P-51 ja Spitfiren kehittyneimmät mallit jotka kykenivät kääntymään paremmin ja näin ampumaan nopeamman Me-262 alas. He-280 kaartotaistelussa parempi kuin Mersu ja kuitenkin liittoutuneiden koneita nopeampi.

        He-280 hävisi osittain politiikan takia.

        ” Me-262 ongelma oli se että se ei pärjännyt kaartotaistelussa hitaammille koneille kuten P-51 ja Spitfiren kehittyneimmät mallit jotka kykenivät kääntymään paremmin ja näin ampumaan nopeamman Me-262 alas.”

        Se ei ollut ongelma todellisuudessa, koska ME-262:n nopeus oli sen paras puoli eikä nopealla hävittäjällä PIDÄ KOSKAAN LÄHTEÄ KAARTOTAISTELUUN, KOSKA VOIMASUHTEET ILMASSA OLI MIN. 1 : 50!

        Sellaista ylivoimaa vastaan ei ole ylipäätään mahdollista ’voittaa’ kaartotaistelua hirmuista ylivoimaa vastaan, koska silloin kun luopuu koneen ainoasta valtista eli paremmasta nopeudesta!

        Vuonna 1945 ME-262:n toinen valtti oli se, että se oli käytettävissä kun taas He-280 ei ollut!





        He-280 kaartotaistelussa parempi kuin Mersu ja kuitenkin liittoutuneiden koneita nopeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Me-262 ongelma oli se että se ei pärjännyt kaartotaistelussa hitaammille koneille kuten P-51 ja Spitfiren kehittyneimmät mallit jotka kykenivät kääntymään paremmin ja näin ampumaan nopeamman Me-262 alas.”

        Se ei ollut ongelma todellisuudessa, koska ME-262:n nopeus oli sen paras puoli eikä nopealla hävittäjällä PIDÄ KOSKAAN LÄHTEÄ KAARTOTAISTELUUN, KOSKA VOIMASUHTEET ILMASSA OLI MIN. 1 : 50!

        Sellaista ylivoimaa vastaan ei ole ylipäätään mahdollista ’voittaa’ kaartotaistelua hirmuista ylivoimaa vastaan, koska silloin kun luopuu koneen ainoasta valtista eli paremmasta nopeudesta!

        Vuonna 1945 ME-262:n toinen valtti oli se, että se oli käytettävissä kun taas He-280 ei ollut!





        He-280 kaartotaistelussa parempi kuin Mersu ja kuitenkin liittoutuneiden koneita nopeampi.

        He-280 olisi ollut valmis taistelukäyttöön jo 1943.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He-280 olisi ollut valmis taistelukäyttöön jo 1943.

        Siinä olisi ollut Lancasterit helisemässä satojen He 280 pyöriessä niiden ympärillä jonkun rupuisen Me-109 sijasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He-280 olisi ollut valmis taistelukäyttöön jo 1943.

        Niin olisi ollut Me 262:kin ellei Hitleri olis yllättäen vaatinut sen muuttamista Stuka-tyyliseksi "pikapommittajaksi"!Vuosi meni toivottomaan yritykseen asentaa koneeseen pomminripustimet ja säilyttää samalla lento-ominaisuudet!
        Samaan aikaan engelsmannin ja jenkin pommikoneet jauhoivat armottomasti Suur-Saksan teollista tuotantokapasiteettia murskaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olisi ollut Me 262:kin ellei Hitleri olis yllättäen vaatinut sen muuttamista Stuka-tyyliseksi "pikapommittajaksi"!Vuosi meni toivottomaan yritykseen asentaa koneeseen pomminripustimet ja säilyttää samalla lento-ominaisuudet!
        Samaan aikaan engelsmannin ja jenkin pommikoneet jauhoivat armottomasti Suur-Saksan teollista tuotantokapasiteettia murskaksi.

        Vastaukseksi riittänee ei :)

        ///MeAgaln


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olisi ollut Me 262:kin ellei Hitleri olis yllättäen vaatinut sen muuttamista Stuka-tyyliseksi "pikapommittajaksi"!Vuosi meni toivottomaan yritykseen asentaa koneeseen pomminripustimet ja säilyttää samalla lento-ominaisuudet!
        Samaan aikaan engelsmannin ja jenkin pommikoneet jauhoivat armottomasti Suur-Saksan teollista tuotantokapasiteettia murskaksi.

        Tämä on myytti mutta elää vieläkin.


    • Anonyymi

      He 280 Saksan ensimmäinen suihkuhävittäjä, olisi saatu nopeammin käyttöön, mutta se ei päässyt sarjatuotantoon lähinnä moottorisekoilujen ja heikkojen materiaalien takia.

      • Anonyymi

        Miksi väitellä yksinään siitä, että olisiko se ”mitä ei ollut” ollut parempi kuis se, mikä oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi väitellä yksinään siitä, että olisiko se ”mitä ei ollut” ollut parempi kuis se, mikä oli?

        He 280 oli valmis prototyyppi vuotta ennen Me 262:a, oletko typerä.


    • Anonyymi

      Nythän oli niin,että sodan viimeisenä vuonna (Suur) Saksan teollinen tuotanto oli kokenut heltymätöntä kuritusta ilma-aseen muodossa.
      Metallien tuotanto(vaikka Ruotsi edelleen laivasi laadukasta malmia hammaskultaa vastaan)kärsi laadullisesti.
      Esimerkiksi M262 moottorien käyttöikä oli vain 12-14 tuntia!Siinä ei auttanut vaikka Hitler tavasi sentin korkuisilla kirjaimilla painettuja tuotantoraportteja päivät pääksytysten!

      • Anonyymi

        ” Esimerkiksi M262 moottorien käyttöikä oli vain 12-14 tuntia!Siinä ei auttanut vaikka Hitler tavasi sentin korkuisilla kirjaimilla painettuja tuotantoraportteja päivät pääksytysten!”

        Haitta ei ollut kovin suuri, koska vuodenb 1945 ilmasodassa vastustajan ilmnaylivoima oli jo niin suuri, ettei tuon pitempää elinkaarta edes tarvittu!🤡🤡🤡


      • Anonyymi

        ” Esimerkiksi M262 moottorien käyttöikä oli vain 12-14 tuntia!Siinä ei auttanut vaikka Hitler tavasi sentin korkuisilla kirjaimilla painettuja tuotantoraportteja päivät pääksytysten!”

        Haitta ei ollut kovin suuri, koska vuodenb 1945 ilmasodassa vastustajan ilmnaylivoima oli jo niin suuri, ettei tuon pitempää elinkaarta edes tarvittu!🤡🤡🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Esimerkiksi M262 moottorien käyttöikä oli vain 12-14 tuntia!Siinä ei auttanut vaikka Hitler tavasi sentin korkuisilla kirjaimilla painettuja tuotantoraportteja päivät pääksytysten!”

        Haitta ei ollut kovin suuri, koska vuodenb 1945 ilmasodassa vastustajan ilmnaylivoima oli jo niin suuri, ettei tuon pitempää elinkaarta edes tarvittu!🤡🤡🤡

        Mietipä käsitteitä Syy ja Seuraus ennenkuin näpyttelet niitä esiteinien emojita keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Esimerkiksi M262 moottorien käyttöikä oli vain 12-14 tuntia!Siinä ei auttanut vaikka Hitler tavasi sentin korkuisilla kirjaimilla painettuja tuotantoraportteja päivät pääksytysten!”

        Haitta ei ollut kovin suuri, koska vuodenb 1945 ilmasodassa vastustajan ilmnaylivoima oli jo niin suuri, ettei tuon pitempää elinkaarta edes tarvittu!🤡🤡🤡

        Irstaileva isoisä näköjään taas jonkun ryypyn ottanut ja tullut häiriköimään keskusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Irstaileva isoisä näköjään taas jonkun ryypyn ottanut ja tullut häiriköimään keskusteluja.

        Itsehän sinä häiriköit kaiken aikaa ja nyt lisäksi yrität rajoittaa sananvapautta kotimaasi Venäjän tyyliin. Jos kaipaat sensuuria niin muuta kotiisi itärajan taakse! Siellä sitä piisaa! Täällä ei!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietipä käsitteitä Syy ja Seuraus ennenkuin näpyttelet niitä esiteinien emojita keskusteluun.

        Eriävät mielipiteet ovat keskustelun siunaus! Et ole vain niihin venäläisenä tottunut!


      • Anonyymi

        Vika ei ollut metalleissa vaan liian tuoreessa moottoritekniikassa. Frank Whittle huomasi että sentrifugaalinen moottori oli helpompi verrattuna aksiaaliseen moottoriin verrattuna sillä metallurgia ei ollut siinä pisteessä missä Jumo 004 kaltainen moottori olisi käyttöä kestävä.

        1943 käyttöön otettu sentrifugaalinen suihkumoottori Rolls Royce Derwent kesti jopa 200 tuntia ennen kuin se piti huoltaa kokonaan. Saksalaiset tyhmyyksissään hylkäsivät sentrifugaalisten moottoreiden kehittämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika ei ollut metalleissa vaan liian tuoreessa moottoritekniikassa. Frank Whittle huomasi että sentrifugaalinen moottori oli helpompi verrattuna aksiaaliseen moottoriin verrattuna sillä metallurgia ei ollut siinä pisteessä missä Jumo 004 kaltainen moottori olisi käyttöä kestävä.

        1943 käyttöön otettu sentrifugaalinen suihkumoottori Rolls Royce Derwent kesti jopa 200 tuntia ennen kuin se piti huoltaa kokonaan. Saksalaiset tyhmyyksissään hylkäsivät sentrifugaalisten moottoreiden kehittämisen.

        "Saksalaiset tyhmyyksissään hylkäsivät sentrifugaalisten moottoreiden kehittämisen."

        Se oli sinänsä kuitenkin johdonmukainen päätös. Aksiaalisen moottorin kasvuvara oli suurempi tulevaisuutta ajatellen, kuten kaikki ymmärsivät, mutta teknologisille projekteille on tyypillistä aliarvioida kohdattavat ongelmat ja kestikin paljon lähemmäksi vuotta 1950 ennen kuin teknologian voidaan katsoa varttunene todella kenttäkelpoiseksi.

        ///MeAgaln


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sinä häiriköit kaiken aikaa ja nyt lisäksi yrität rajoittaa sananvapautta kotimaasi Venäjän tyyliin. Jos kaipaat sensuuria niin muuta kotiisi itärajan taakse! Siellä sitä piisaa! Täällä ei!

        Skitsofreenia on siitäkin vaarallinen sairaus, että skitsofreenikolta itseltään puuttuu sairaudentunto. Miksi alat heti raivota ja syytellä muita, kun sinulle huomautetaan sinun käytöksestä ja käytöstapojen puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saksalaiset tyhmyyksissään hylkäsivät sentrifugaalisten moottoreiden kehittämisen."

        Se oli sinänsä kuitenkin johdonmukainen päätös. Aksiaalisen moottorin kasvuvara oli suurempi tulevaisuutta ajatellen, kuten kaikki ymmärsivät, mutta teknologisille projekteille on tyypillistä aliarvioida kohdattavat ongelmat ja kestikin paljon lähemmäksi vuotta 1950 ennen kuin teknologian voidaan katsoa varttunene todella kenttäkelpoiseksi.

        ///MeAgaln

        Toisin sanoen saksalaiset tekivät tyhmän päätöksen 1940 luvulla hylätessään sentrifugaalisen moottorin kehittämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen saksalaiset tekivät tyhmän päätöksen 1940 luvulla hylätessään sentrifugaalisen moottorin kehittämisen.

        "Toisin sanoen saksalaiset tekivät tyhmän päätöksen 1940 luvulla hylätessään sentrifugaalisen moottorin kehittämisen."

        Riippuen siitä kuinka monena viipaleena kakun haluat nähdä. Teknisesti saksalaiset eivät hyljänneet sitä, sillä Heinkelin tiimi oli vakuuttunut omaavansa keinon ratkaista asia yhdistämällä keskipakois- ja aksiaalivirtaus yhden "supermoottorin" muodossa. Tuloksena tästä oli ongelmallinen HeS 011, joka ei ollut vieläkään tuotantovalmis sodan päättyessä. On aina olemassa parempi tapa tehdä huono päätös.

        ///MeAgaln


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisin sanoen saksalaiset tekivät tyhmän päätöksen 1940 luvulla hylätessään sentrifugaalisen moottorin kehittämisen."

        Riippuen siitä kuinka monena viipaleena kakun haluat nähdä. Teknisesti saksalaiset eivät hyljänneet sitä, sillä Heinkelin tiimi oli vakuuttunut omaavansa keinon ratkaista asia yhdistämällä keskipakois- ja aksiaalivirtaus yhden "supermoottorin" muodossa. Tuloksena tästä oli ongelmallinen HeS 011, joka ei ollut vieläkään tuotantovalmis sodan päättyessä. On aina olemassa parempi tapa tehdä huono päätös.

        ///MeAgaln

        Keskipakokompressorit tuottavat pienen massavirran, mikä tarkoittaa pientä työntövoimaa.

        Moottorin tuottaman työntövoiman määrä on verrannollinen sen imupinta-alaan ja pakokaasun nopeuteen. Jälkimmäisen lisääminen ei ole toivottavaa, koska energian ja siten polttoaineen kulutus on verrannollinen nopeuden neliöön . Joten moottorisuunnittelijat hakevat massavirralla lisää työntövoimaa, eivät nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskipakokompressorit tuottavat pienen massavirran, mikä tarkoittaa pientä työntövoimaa.

        Moottorin tuottaman työntövoiman määrä on verrannollinen sen imupinta-alaan ja pakokaasun nopeuteen. Jälkimmäisen lisääminen ei ole toivottavaa, koska energian ja siten polttoaineen kulutus on verrannollinen nopeuden neliöön . Joten moottorisuunnittelijat hakevat massavirralla lisää työntövoimaa, eivät nopeutta.

        Ongelma, johon viittasin, oli keskipakoisvirtauksen vaatima pinta-alan ja massan kasvu. Heinkelin ryhmä uskoi vastaavansa siihen "hybridillään".

        ///MeAgaln


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma, johon viittasin, oli keskipakoisvirtauksen vaatima pinta-alan ja massan kasvu. Heinkelin ryhmä uskoi vastaavansa siihen "hybridillään".

        ///MeAgaln

        Tuulettimen siipien ulkohalkaisijan kasvattaminen ohituskanavan suurentamiseksi ei ole käytännöllinen vaihtoehto, koska sitä rajoittaa lentokoneen maavara. Jos tätä ongelmaa yritetään välttää erittäin suuren halkaisijan perään asennetuilla moottoreilla, syntyy vain erilaisia ​​suunnitteluongelmia.

        Keskipakokompressoreita rajoittaa diffuusorikanavan koko ja terävä kulma, jonka on suoristettava ulospäin virtaava ilmavirta siipipyöräkompressorista ja ohjattava se takaisin polttokammioihin. Tämä rajoittaa tämän moottorin läpi virtaavan ilman määrää. Aksiaalivirtausmoottorit ovat suoraviivaisia, eikä niillä ole tätä rajoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulettimen siipien ulkohalkaisijan kasvattaminen ohituskanavan suurentamiseksi ei ole käytännöllinen vaihtoehto, koska sitä rajoittaa lentokoneen maavara. Jos tätä ongelmaa yritetään välttää erittäin suuren halkaisijan perään asennetuilla moottoreilla, syntyy vain erilaisia ​​suunnitteluongelmia.

        Keskipakokompressoreita rajoittaa diffuusorikanavan koko ja terävä kulma, jonka on suoristettava ulospäin virtaava ilmavirta siipipyöräkompressorista ja ohjattava se takaisin polttokammioihin. Tämä rajoittaa tämän moottorin läpi virtaavan ilman määrää. Aksiaalivirtausmoottorit ovat suoraviivaisia, eikä niillä ole tätä rajoitusta.

        Vaikka keskipakokompressori voi saavuttaa suuremman puristuksen kuin yksi kompressorivaihe aksiaalivirtausmoottorissa, aksiaalivirtausrakenne mahdollistaa useita kompressorivaiheita, jolloin saavutetaan korkeampi ilman kokonaispuristus ja siten suurempi hyötysuhde. Keskipakosuihkumoottorit ovat kuitenkin kestäviä ja luotettavia.


    • Anonyymi

      Ainut järkevä käyttötarkoitus olisi ollut liitopommien ohjaaminen sotalaivoihin, mutta kuorma oli hyvin pieni näillä vinkumoottoreilla.

    • Anonyymi

      Tässäpä näkyy miten simppeli sentrifugaalinen suihkumoottori on verrattuna aksiaaliseen.
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Goblin

      Britit valmistivat nämä samoista materiaaleista kuin Saksalaiset omat Jumonsa mutta Brittien moottorit olivat luottettavuudeltaan kuin myös käyttöiän puolesta valovuosia Saksalaisten moottoreita edellä. Toki Saksalaisten moottorit olivat paperilla parempia.


      Muuten, Britit myös lennättävit Meteoria aksiaalisilla moottoreilla ja tulokset vain hieman parempia kuin Saksalaisilla.

      • Anonyymi

        Ethän sinä niitä vertaa, pölhökin näkee vertailussa, että saksalaiset valitsivat yksinkertaisemman turbojetin, ongelmia ilmeni, kun pitkään viivästyneet moottorit osoittautuivat raskaammiksi kuin alun perin luvattiin. Loppujen lopuksi paino vielä tuplaantui. Samoin kävi Goblin worksille. Materiaalit ovat Mikojan Gyrovitesissä se juttu, alumiini ja titaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä niitä vertaa, pölhökin näkee vertailussa, että saksalaiset valitsivat yksinkertaisemman turbojetin, ongelmia ilmeni, kun pitkään viivästyneet moottorit osoittautuivat raskaammiksi kuin alun perin luvattiin. Loppujen lopuksi paino vielä tuplaantui. Samoin kävi Goblin worksille. Materiaalit ovat Mikojan Gyrovitesissä se juttu, alumiini ja titaani.

        Sentrifugaalinen suihkumoottori on paljon yksinkertaisempi kuin aksiaalinen jonka sakemannit valitsivat. Frank Whittlen mielestä aksiaalinen oli liian haastava 1940 luvun materiaaleille ja tekikin oikean päätöksen valitseassaan sentrifugaalisen suihkunoottorin kehittämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sentrifugaalinen suihkumoottori on paljon yksinkertaisempi kuin aksiaalinen jonka sakemannit valitsivat. Frank Whittlen mielestä aksiaalinen oli liian haastava 1940 luvun materiaaleille ja tekikin oikean päätöksen valitseassaan sentrifugaalisen suihkunoottorin kehittämisen.

        Ensimmäinen ja yksinkertaisin kaasuturbiinityyppi on turbojet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen ja yksinkertaisin kaasuturbiinityyppi on turbojet.

        Saksalaisilla oli myös vielä yksinkertaisempi pulsejet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisilla oli myös vielä yksinkertaisempi pulsejet.

        Kaikilla oli sykäysputkimoottori, tekniikka oli esitelty vuosikymmeniä aikaisemmin ja painettuna alan kirjallisuudessa. Ongelma oli, että se ei tehnyt kovin käytännöllistä voimalähdettä taistelukoneisiin yrityksistä huolimatta.

        ///MeAgaln


    • Anonyymi

      1943 mennessä Jumo 004A -moottori oli tullut entistä luotettavammaksi ja sillä suoritettiin onnistuneesti useita 100 tunnin testejä.

      Mutta sen rakentaminen käytti edelleen nikkeliä ja molybdeeniä. Nämä olivat kriittisen vähissä, ja tämän seurauksena uusi versio, Jumo 004B, suunniteltiin käyttämään teräsosia, joissa on alumiinipinnoite.

      • Anonyymi

        Britit testasivat Sakujen moottoreita sodan jälkeen eivätkä päässeet tuollaisiin tuloksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Britit testasivat Sakujen moottoreita sodan jälkeen eivätkä päässeet tuollaisiin tuloksiin.

        Ensimmäinen esituotantosarja oli Jumo 004A-0 ei ollut käyttökelpoinen sarjatuotannossa, koska sen materiaali ja osat olivat harvinaisia ​​ja kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen esituotantosarja oli Jumo 004A-0 ei ollut käyttökelpoinen sarjatuotannossa, koska sen materiaali ja osat olivat harvinaisia ​​ja kalliita.

        Mikä taas todistaa (jälleen kerran) että Saksalaiset mokasivat ja Britit olivat älykkäämpiä keskittyessään sentrifugaaliseen suihkumoottoriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä taas todistaa (jälleen kerran) että Saksalaiset mokasivat ja Britit olivat älykkäämpiä keskittyessään sentrifugaaliseen suihkumoottoriin.

        Miksi lentokoneissa tänäpäivänä sitten käyttävät aksiaalivirtaussuihkumoottoria keskipakosuihkumoottorin sijaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä taas todistaa (jälleen kerran) että Saksalaiset mokasivat ja Britit olivat älykkäämpiä keskittyessään sentrifugaaliseen suihkumoottoriin.

        Sä oot semmonen poika, joka aina kirjoittaa tänne vääriä asioita!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3235
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      2197
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81
      1132
    Aihe