Yllättävän vähän on tullut kommentteja säästämistä koskien. Eli onko niin, että kenelläkään ei ole säästöjä, eikä osaa edes kuvitella tällaista elämää.
Tietenkin sossu vaatii ,että eletään kädestä suuhun tyyliin. mutta voihan sitä säästää vaikka lipaston laatikkoon. Onko kenellekkään tullut mieleen, että pienilläkin summilla pääsee yllätävän hyviin lopputuloksiin.
Mb_76
Säästäminen
41
436
Vastaukset
- Anonyymi
50€ kuukaudessa tekee 600€ vuoden loppun. Joten juhlavan joulun voi pitää ja vielä jää pieni summa tulevaisuutta ajatellen. Tämä onnistuu melkein kaikilta.
- Anonyymi
Puhut täyttä asiaa. Säästäminen pitäisi olla käyttäytymismalli.
- Anonyymi
En ole koskaan säästänyt. Velat oli pakko maksaa eikä se ole säästämistä.
Opintolainat ja talovelat. Molemmat etuajassa.
Puutevuodet opettivat siihen, että kun alkoi hiema jäämään pelivaraa niin sen voi jättää kuluttamatta.
Sossusta minulle ei ole kokemusta ja KELAsta vin se kerta kun hain sieltä dokumentin Espanjan työnhakua varten. - Anonyymi
Mulla on lukuisia tonneja kirjekuoressa kelalta jemmassa mutta en varsinaisesti ole pyrkinyt säästämään tarkoituksella. Välillä rahaa kuluu reilustikin sitten joskus ei juuri ollenkaan. Ruokaan ei montaa kymppiä mene/kk koska ruokajonot. Ei varsinaisesti niissä tarvitsisi käydä mutta eipä pitkäaikaistyöttömällä ole kalenterissa juurikaan muuta kuin tyhjää niin onpahan syy kävelylenkille.
- Anonyymi
Olen pienituloinen. olen itse tehvyt itselleni sellaisen elämän, että eläkkeeni riittää.
Hätävarana minulla on pakissa jokunen satanen ja visassa just nyt yli 1 500€ hätävaraa eli n. kuukauden eläke.
Eikö tämä ole lähes sääntö ainakin meille vanhemmille ihmisille? - Anonyymi
Olen säästänyt vuosia. Aattelin nyt jouluna ostella jotain mutta aionkin säästää. Ostan veneeseen kaikuluotaimen ensi kevääksi, se maksaa jotain 600 euroa.
- Anonyymi
Mä nostan aina tietyn summan tililtä ja säästän sen sukan varteen/lipaston laatikkoon tai miten sen nyt sanookin.
Eipä ne sossusta tule kotietsintää tekemään.
Ja silloin tietysti, kun olen töissä, säästän isompia summia.
Pätkätyöläisenä tulot tietysti on mitä on, mutta kuitenkin saa jotain säästöön.
Tulla ollessa muutaman kympin kuukaudessa, työsuhteen aikana jonkun satasen jopa. - Anonyymi
- edullinen ruoka, raaka-aineita, itse tehden. se säästää.
- sitten halpa asunto.
- vanhat vaatteet.
- ei turhaa ostelua.
- kahvitkin keitän 3 kertaa samoista jauhoista. siihenkin tottuu !
- Niin näin kun köyhäilee, niin jää jotain kulutusrahaa.. esim. harrasteisiin.- Anonyymi
" harrasteisiin."
Juu, kaljan juontiin ja tupakointiin.
Olutapinamies, perähikiä. Savo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" harrasteisiin."
Juu, kaljan juontiin ja tupakointiin.
Olutapinamies, perähikiä. Savovoi voi, --- kun maailmassa on niin paljon harrasteita..
ja mainitsemasi kalja tupakka, nehän on säälittävää turhakulutusta vain.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi voi, --- kun maailmassa on niin paljon harrasteita..
ja mainitsemasi kalja tupakka, nehän on säälittävää turhakulutusta vain....Juoppohan sinä olet itsekin. Vai väitätkö muka selvinpäin suoltavasi tekstiä orposta, ammateistasi psykologina&opettajana, laiturin maalaamisesta, mittavasta omaisuudestasi ym....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi voi, --- kun maailmassa on niin paljon harrasteita..
ja mainitsemasi kalja tupakka, nehän on säälittävää turhakulutusta vain....Jännä luulo, että kaikkien rahat menis tupakkaan ja kaljaan. Eihän niitä ole varaa ostaa, kuin heillä, joilla sitä rahaa on. Vielä kun kallistuu, niin loppuu nekin tupakka- ja alkoverorahat ja sitten lyödään kaikille vähän lisää veroa, niin valtio saa triplasti enemmän verorahoja hassttavaksi. Saadaan kaikki maksaa lisää.
- Anonyymi
Ennen säästäminen oli hyve. Nykyään kehotetaan kuluttamaan. Aina ne horisee vain ostovoimasta ja matalista koroista. Itse en ole koskaan ymmärtänyt turhanpäistä kuluttamista. Kun ihmisen perustarpeet on tyydytetty niin se riittää.
- Anonyymi
Ei toimeentulotuesta mitään säästöön pidä jäädä tai se on liian iso.Toimeentulotuki näköjään liian iso kun monella varaa ostaa kaljaa ja käryttää.Menkää persaukiset töihin ja alkakaa säästään.
- Anonyymi
Kaljaa voi tilata ulkomailta 90% hakvemmalla. Kuka hullu ny täältä, verotuksen kultamaasta, mitään ostaa?
- Anonyymi
Minulla on pieni eläke, vain hieman yli 1000€ kuukaudessa, joten pidän n. 6000€ puskurirahastoa, joista voin ottaa tarvittaessa yllättäviin menoihin. Ei tuo mikään suuri puskurirahasto ole, mutta se riittää ja täydennän sen sitten pikkuhiljaa, jos joudun turvautumaan siihen.
Elämiseen ei niin mahdottomasti mene rahaa, ruoka on edullista tarjouksista ostettuna, kalastan jonkin verran, että on vaihtelua ruokavalioon. Asumiseen ei kovin paljoa mene. Vaatteita ei enää tarvitse paljoa ostella, lähinnä alusvaatteita. Eilen sain uuden talvitakin ilmaiseksi, kun yhden tarjouksen mukana tuli se takki. En sitä nyt välttämättä tarvitse, kun viime talvena ilmaiseksi saatu talvitakki on vielä ihan hyvä.
Olen kerännyt pantillisia pulloja ja tölkkejä, palautan niitä nyt vielä ennen joulua, saan hyvin niillä panteilla ostettua jouluruokaa, loput pistän säästöön niistä rahoista. Ja nehän on verotettavaa tuloa, pitää ne verotkin muistaa.
Ei säästävältä rahat lopu!- Anonyymi
Minä en varsinaisesti säästä enää. Pientä ylläpitoa on, että 10 000€ pysyy tiilillä. Kaiken ylimääräisen voi laittaa kulutukseen. Tulot elämiseen nousee ihan hienosti. Eli säästöt tarvitee enää ylläpitoa.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en varsinaisesti säästä enää. Pientä ylläpitoa on, että 10 000€ pysyy tiilillä. Kaiken ylimääräisen voi laittaa kulutukseen. Tulot elämiseen nousee ihan hienosti. Eli säästöt tarvitee enää ylläpitoa.
Mb_761976 mallin mb on jo vanhaa romukamaa, osta uusi, niin ei ole rahahuolia !
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1976 mallin mb on jo vanhaa romukamaa, osta uusi, niin ei ole rahahuolia !
76 megabittiä on 9,5 megatavua. Ei kovinkaan paljon nykypäivänä.
- Anonyymi
Pitää olla jonkun kk rahat lipastossa , ei kannata niin sokea olla etteikö rahanmaksu yms. toiminnat voisi katketa , silloin on väkeä sitten heti liikkeellä niin että rumaa jälkeä syntyy .
- Anonyymi
Jaa perseaukisilla rahaa.
- Anonyymi
Ei kannata säästää vaan sijoittaa.
- Anonyymi
Harkitsevaisella on käyttötilin lisäksi se säästötili sekä jemmarahaa kotona.
Rahoja on hyvä siirrellä paikasta toiseen aina käyttötarkoituksen mukaan. - Anonyymi
Samaa mieltä.
- Anonyymi
Mitkä ne tulot on ja menot huomioikaan että kirjoitatte köyhyyspalstalle elikä kaikki persaukisia.Jotain pätemistä tuo on kun kirjoittaa mulla on säästöjä niin haetko toimeentulotukea.
- Anonyymi
Kun elämme tällaisessa onnellisten ihmisten maassa. pakko on jotenkin pärjätä. eri
- Anonyymi
Euron kolikko taskussa lämmittää mieltä synkkänä päivänäkin yhtä mukavasti kuin sonnat jotka lötisevät housuun ja kusi sukkaan, tietysti savossa.
- Anonyymi
Jos toimeentulotukea hakee niin ihan turha kirjoitella säästämisestä kun eihän siitä pidä jäädä mitään ylitse. Toki sillaiten vaikka ei hae toimeentulotukea niin laittaa sivuun,itse en hae toimeentulotukea ja rajamaisemissa tulojen suhteen että köyhä heh.
- Anonyymi
Tämä on totta, että toimeentulotuki ei tarjoa säästämismahdollisuuksia. Jotain pientä kyllä pystyy säästämään esim 50€ kk. Tälläkin summalla pystyy kustantamaan hyvän joulun ja juhannuksenkin.
Itse en ole toimeentulotuki asiakas, mikä hyvä juttu. Rahat on itse tienattuja, ja pikkuisen paremmin tienaan kuin toimeentulotuki asiakas.. Ei kuitenkaan mitenkään merkittävästi. Pienellä aktiviteetilla pääsee yllättävän hyviin lopputuloksiin.
Mb_76
- Anonyymi
Joillakin raha valuu sormien välistä. Aina on turhaa kulunkia ja sitten rahat loppu.
Vähästäkin pystyy kerryttämään pienen pääoman, jolloin koskaan ei tarvitse miettiä mihin rahat riittää. Rahaa on käytössä saman verran mutta elämä on paljon vähemmän stressaavaa.- Anonyymi
Minä tienaan kuukaudessa vähemmän kuin toimeentulotuki asiakas. Kuukauden menot on 480€, jossa ylläpito. Rahat ovat riittäneet loistavasti. En kuitenkaan halua säästää enempää. Jotkuthan pystyy pärjäämään paljon vähemmälläkin. Tietty vapaus tässä tulee, kun ei tarvitse miettiä tulevia menoja. Rahallisia murheita ei ole, kiitos säästöjen.
Mb_76
- Anonyymi
Se on kylläkin että paljon rennompi olo kun tietää että rahaa on sivussa jos tiukka paikka tulee.Ei mikään hyvä juttu jos persaukinen koko ajan.Itsellä sellaiset tulot ettei tarvi hakea toimeentulotukea.Eipä paljon kiinnostas esitellä jotain tiliotteita.
- Anonyymi
Säästää tai ei. Minä olin tässä vähän aikaa sitten suurtuhlari. Sisustus oli mielihalu. Pystyin tekemään sen verran töitä, että omiani tuhlasin. Ei mikään huono ajatus. Siistiä ja laadukasta on nyt kotona. Nyt kelkka on kääntynyt 180 astetta ja pesämunan kerryttäminen on ykkösjuttu. Vuodet vierii ennätysnopeasti ja 7 vuotta on nyt takana säästölinjalla.
Ei tämä tyhmää ole. 1500€ per vuosi pystyn nostamaan s-tilitä ja siti potti kasvaa. Elämän laatu on parantunut huimasti.
Mb_76- Anonyymi
Pikkuhiluhan tuo 1500 on toki parempi kuin ei mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuhiluhan tuo 1500 on toki parempi kuin ei mitään.
Kyllä se 1500€ mukavasti tasapainottaa taloutta. Ei tule tunnetta, että puutteessa eletään. Pieniä nämä summat tosiaan on, mutta kuitenkin sopivia. Pitkäjänteistä työtä vaatii isommat potit. Vuosien työtä ja siksi niistä ei hevin luovu.
Mb_76
- AnonyymiUUSI
Kyllä säästöjä on, mutta niiden kertyminen loppui huhtikuuhun, jolloin hallitus poisti suojaosan työmarkkinatuesta. Sen jälkeen ei ole kannattanut käydä silpputöissä, kun palkasta ei jää puoliakaan käteen.
Vuodenvaihteen jälkeen ei tule enää asumistukeakaan omistusasuntoon. Sitten täytyy vähitellen kuluttaa säästöjä pois ja toivoa hallituksen kaatumista mahdollisimman pian. Tasan varmasti äänestän kevään kunta- ja aluevaaleissa.
Pitkäaikatyötön- AnonyymiUUSI
Sulla älykääpiö mitään säästöjä ole vaan haaveilet pitkäaikaisnotkujana.
- AnonyymiUUSI
Varmasti on säästöjä ja muutakin asiaa, mutta kun yksi terrorisoi kaikkien keskusteluja, niin ei ole kiva kirjoitella, kun heti haukutaan ja mollataan. Hyvät keskustelut loppuu siihen.
- AnonyymiUUSI
Kartanon rouvattarella ei ole varsinaisesti säästöjä vaan pikemminkin varallisuutta. Hän ei ole retostellut summilla(kaiketi miljoonia) mutta jotain on kertonut. Taskurahaa nostaa tonnin/vk, 2 autoa on. Bemari arkiajoon kuten ruokajonossa&kirppisreissuihin(josta nettoaa tonnin/kk) ja mersu viikonlopuiksi. 25 huoneen kartano kerrospalvelijoilla. Ja flyygelillä. Ja kesämökki laiturilla.
- AnonyymiUUSI
Kun on rahaa, niin pystyy pongaamaan kaikki tarjoustuotteet. Nämä tulee yleensä ihan puskista, joten pitää toimia ripeästi. Mitään ei tarvitse ostaa täyteen hintaan. Näitä tarjouksia tupsahtelee aina silloin tällöin. Silloin on hyvä olla valuuttaa.
Itse löysin Helkaman polkupyörän, joka maksoi 430€, eli 30% oli alennusta. Muurikan kesäkeittiön löysin myös tarjouksesta. Nämä tilanteet tulee ihan puskista, jolloin on hyvä olla limiittiä tilillä tai käteistä.
Mistään ei tarvitse maksaa täyttä hintaa, kun näitä tarjouksia tupsahtelee silloin tällöin.
Mb_76- AnonyymiUUSI
Ihan turhia tuollaisia on ostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185043MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1052575- 101984
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801910Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1151634Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja681240Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s371198Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31038Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641017Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191009