Kilometrien nieleminen on ajan hukkaa ja elimistön väsyttämistä.

Anonyymi-ap

Maratoonarinkin harjoittelun pitäisi perustua tehoharjoituksiin eli ns. vetosuoritteisiin. Ne rasittavat hengitys- ja verenkiertoelimistöä niin, että tapahtuu kehitystä. Kuitenkaan väsyttämättä koko kroppaa niin, ettei jaksaisi tehdä uutta harjoitusta korkealla teholla. Tällaisen harjoittelun jälkeen elimistölle jää enemmän vauhtivaraa maratonilla, vaikka juoksisikin omaa ennätysvauhtia.

Tasavauhtisia kilometrejä nielemällä elimistö vain toteaa, että suorituskyky on riittävällä tasolla eikä muutoksia tapahdu. Moni vain yrittää tässä tilanteessa lisätä kilometrejä ja uskoo ihmeen tapahtuvan maratonilla, kun takana on paljon jumaloituja kilometrejä.

24

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miulla niin paska kunto että perushölkkä pienellä määrällä kehittää

    • Anonyymi

      jos maratonvauhti on maksimivauhti, niin se ei ole maratonvauhti. Maratonilla vauhdin ei pitäisi olla ongelma, vaan sen ylläpidon. Tadaa.

    • Anonyymi

      Maratoonari saa rasitettua verenkiertoelimistöään spesifisti pitkillä lenkeillä. Enkä tarkoita nyt mitään kähöä, vaan sopivan rankoilla. Jos vaan kähöilet, et kehity.

    • Anonyymi

      Moni pelkää vetoharjoituksia ja psykologia tekee sen, että he mielellään uskovat pitkien rauhallisten lenkkien nimeen.

      Vetoharjoitus ei tunnu pahalta, kun kunto on hyvä.

      Itse teen molempia eli vetoja ja pitkiä.

      • Anonyymi

        Kokeilepa pk-intervallia. Maraton kähöillen 5h. Peruskestävyys kehittyy, ei tule hyytymää.


    • Anonyymi

      Minä olen niellyt kilometrejä ajatellen sen parantavan hölkän kulkua ja madaltavan sykkeitä. Ei parantanut. Pieni sydän ja korkeat sykkeet ovat ilmeisesti synnynnäinen ominaisuus, jota ei voi harjoittelulla parantaa. Mitokondriot ovat jo mintissä.

      • Anonyymi

        Annas kun arvaan. Sun tulokset on sanalla sanoen huonot ja imet röökiä ja suklaata kuin viimeistä päivää. Etureppu heiluen vingut sitten pienestä sydämestä kun olet laiska nahjus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annas kun arvaan. Sun tulokset on sanalla sanoen huonot ja imet röökiä ja suklaata kuin viimeistä päivää. Etureppu heiluen vingut sitten pienestä sydämestä kun olet laiska nahjus.

        Juoksu kulkee kun yrittää kovempaa. Pitää haluta enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annas kun arvaan. Sun tulokset on sanalla sanoen huonot ja imet röökiä ja suklaata kuin viimeistä päivää. Etureppu heiluen vingut sitten pienestä sydämestä kun olet laiska nahjus.

        No fakta on kumminkin se että kaikista ei tule kummoisiakaan kestävyysjuoksijoita vaikka mitä tekisi,perimä määrää sen ei sille mitään voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annas kun arvaan. Sun tulokset on sanalla sanoen huonot ja imet röökiä ja suklaata kuin viimeistä päivää. Etureppu heiluen vingut sitten pienestä sydämestä kun olet laiska nahjus.

        Ei tule neljän tunnin maratoonarista sub 2.30 mänijää vaikka söisi ituja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No fakta on kumminkin se että kaikista ei tule kummoisiakaan kestävyysjuoksijoita vaikka mitä tekisi,perimä määrää sen ei sille mitään voi.

        Esim Baltsu hyvä esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Baltsu hyvä esimerkki.

        never easy ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Baltsu hyvä esimerkki.

        Batistinilla meni kuppi nurin ja treenasi tyhmästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Annas kun arvaan. Sun tulokset on sanalla sanoen huonot ja imet röökiä ja suklaata kuin viimeistä päivää. Etureppu heiluen vingut sitten pienestä sydämestä kun olet laiska nahjus.

        Tällä viikolla vedin yhden levyn suklaatia ja nolla tupakkiaskia.


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Tällä viikolla vedin yhden levyn suklaatia ja nolla tupakkiaskia.

        Tupakista tulee keuhkosyöpä. Sitten et paljon juoksentele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tupakista tulee keuhkosyöpä. Sitten et paljon juoksentele.

        Nyt on tupakit tauolla. Teen jeesuksen ryhtiliikkeen.


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Nyt on tupakit tauolla. Teen jeesuksen ryhtiliikkeen.

        Haluatko olla hidas hölkkääjä vai nopea juoksija? Valinta on sinun.


    • Anonyymi

      Ei pidä ahnehtia. Kerran viikossa pitkä vk1 kehittää maratoonarin kuntoa parhaiten.

      • Anonyymi

        Enpä nyt tiedä. Ei maratoonariksi kovilla intervalleilla tulla. Mutta ehkäpä pitkä sarja rauhallisempia vetoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä nyt tiedä. Ei maratoonariksi kovilla intervalleilla tulla. Mutta ehkäpä pitkä sarja rauhallisempia vetoja?

        Juu. Maratoonarin vetoharjoitteet ovat maratonvauhtia hitaampia. Eli ei mitään hampaat irvessä vetoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Maratoonarin vetoharjoitteet ovat maratonvauhtia hitaampia. Eli ei mitään hampaat irvessä vetoa.

        Nopealla juoksulla on tarkoitus tuoda helppoutta ja taloudellisuutta maratoonarille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopealla juoksulla on tarkoitus tuoda helppoutta ja taloudellisuutta maratoonarille.

        Kunto on kondista. Kevyitä peruslenkkejä ja viikonlopun pitkä vk1-intervalli.


    • Anonyymi

      Miula kovat intervallit ei kehitä. Ei pidä ahnehtia.

    • Anonyymi00022

      Minä olin parhaassa kunnossani juostessani joka viikko pari pitkistä. Siinä kaikki. Tyhjät 7km nylkyt eivät kehitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe