Nyt taisi se kalastuksesta höpöttävä tulla esiin??

Anonyymi-ap

Se on omiituinen höpöööttäjä
Pahinta että luultavasti itse uskoo omiin höpinöihinsä

Kokoomuspoliitikko kommentoi Hurstin joulusurua: Ihmiset on parempi opettaa kalastamaan kuin antaa heille kalaa

"Helsingin kaupunginvaltuutettu Otto Meri (kok) pitää ruoka-avusta käytyä keskustelua tekopyhänä hurskasteluna.
– Että kamala hallitus ajaa ihmiset ruokajonoon, Meri kuvailee Iltalehdelle.

Jonotetaan ämpäreitäkin
Meren mielestä on epä-älyllistä syyttää Petteri Orpon (kok) hallitusta leipäjonojen kasvusta. Syyt hän näkee muualla.

– Niin kauan kun tunnin jonottamisella saa 20 euron arvoisen ruokakassin, kannattaa teoriassa sellaista jonottaa jokaisen, jonka tuntipalkka on alle 30 euroa. Kyllähän suomalaiset jonottavat tuntikausia ilmaisia ämpäreitäkin.

Hakevatko ruoka-apua ihmiset, jotka eivät sitä tarvitse?

– Se onkin vähän, että mitä tarkoittaa että tarvitsee. Sitä hakevat ihmiset, joilla ei ole moraalista kynnystä olla hakematta sitä ja joilla on paljon aikaa, Meri vastaa.

– Maksuton ruokakassi on ikään kuin lisätulo. En usko, että siellä on hirveästi sellaisia ihmisiä, jotka kuolisivat nälkään, jos he eivät sitä kassiaan saisi."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/552e4965-aba4-4b95-b9ae-25ef2a0d3a70

14

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Meri taitaa olla persumiehiä niinku tere ja Kaleva . Tai sinimusta porukkaa heti niin voi olla oikein aidosti rehellisiä .

• Anonyymi00002

Mitähän kuvittelee tuolla saavuttavansa kun yrittää kielttää köyhien olemassaolon eikö sekin ole rasistista

• Anonyymi00003

Työhaluttomat vasemmistolaiset siellä jutustelevat ja (huume)kauppa käy.

Hiplaavat sielläkin puhelimiaan.
      Kotiin sitten taas netin ja aineiden pariin, yksin.

• Anonyymi00004

Kokoomuksen poliitikoiden ajatukset laittaa miettimään. Voiko niin tolloja ja tietämättömiä todella olla nykyaikana?

• Anonyymi00010

Kyllä voi ja onkin. Ja näiden palkka maksetaan verorahoista.

• Anonyymi00005

No tuskin ne ruokajonossa olevat sellaisia on jotka kuolee nälkään. Ja mikseivät opettele kalastamaan. Hesassa on paljon kalapaikkoja josta saa silakkaa ja kuhaa ja ahventa ihan rannaltakin Laiskuus on syy että haluavat ilmaiseksi kaiken mutta eivät ole valmiina ponnistelemaan sen eteen että saavat ruokaa. Olen itse kalastanut harrastuksena 35 vuotta ainakin. Saan kalaa ruuaksi paljon ja loput myyn itä en itse syö.

• Anonyymi00011

Rollaattori mummotkin vapa käteen ja kalaan.

• Anonyymi00006

Jos ei käryytä,ei alkoholia eikä pelaa niin mihin ne rahat sitten menee. Piruuttaan moni noissa jakeluissa käy.Asuu liian kalliisti,hommannut itselleen karenssin tyhmyydessään.

• Anonyymi00008

Alle tonnin sairaseläkkeellä menee ihan arjen kuluihin, enkä asu Helsingissä. Terveydenhuollon asiakasmaksut nousseet ja lääkkeisiin menee myös rahaa. Toimeentulotukea on turha hakea sitä ei eläkeläinen saa vaikka tarvitsisi. Laskevat aina muutaman kymmenen euroa ylijäämää laskelmiin.Ei edes bussikorttiin varaa,kun eläkeläisalennus myönnetään vain yli 65 vuotiaille eläkeläisille.

• Anonyymi00007

ON SIELLÄ NÄHTY MERSU JA LEXUS MIEHIÄKIN JONOSSA .ESM ,PELASTUSARMEJAN RUOKA KASSEJA EIVÄT VARMAAN OMAAN KÄYTÖÖN ?
      VAAN AHNEUTTAAN . NIINKUIN MERIKIN PAIDAN NAPIT ONTIUKALLA ,NIINKUIN KAIKILLA SUOMEN VIRKAMIEHILLÄ LIIAN HYVÄ PALKKA VÄHÄN TÖITÄ
      VOISIVAT , ELÄÄ 1200KKAUDESSA NIINKUIN MEISTÄ SUURI OSA JOTKA HURSTIN VALINNASSA KÄY .

• Anonyymi00009

Minulla työkyvyttömyyseläke 980€/kk... jos saisin 1200€/kk helpottaisi paljon.

• Anonyymi00012

Pitääkö täällä ensin kuolla nälkään ja sitten saa avustuskassin?

• Anonyymi00013

Kalastus on lähes ilmaista. Yhdellä virvelillä voi saada kymmeniä kiloja ahvenia. Kun opettelee fileeraamaan niitä niin tienaa satoja euroja kuukaudessa jos on tuttuja jotka ostaa kalaa. Itse voi syödä niin ei tarvii kaupasta hakea muuta kuin perunaa. Sain joskus kuukauden aikana 300 kg ahvenia. Jokaisen perkasin itse ja laitoin eteenpäin tarvitseville. Minä tienasin. Tottakai siinä on kova homma ja aikaa menee tunteja perkaamiseen mutta kulut on pienet ja työttömällä on aikaa kalastaa. Nykyään kun on merimetsoja ollut täällä länsirannikolla niin kalaakin tulee paljon vähemmän ja pitää etsiä sitä enemmän. Ennen sitä tuli yhdestä paikasta missä kävin niin sitä tuli todella paljon kesällä. Pieneltä alueelta sain 300 kg.

• Anonyymi00014

Suurin piirtein samaa "nerokkuutta" kuin se yksi ammoinen kok-tytteli jonka mielestä suomalaisten pitäisi mennä metsään töihin :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      19
      2577
    2. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      37
      2257
    3. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      61
      1272
    4. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      298
      1192
    5. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      956
    6. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      937
    7. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      64
      807
    8. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      175
      773
    9. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      63
      760
    10. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      92
      731
    Aihe