Iranin tapahtumat ovat käynnistäneet Yhdysvaltojen, Israelin ja niiden länsieurooppalaisten tukijoiden valtavan propagandakampanjan, jolla pyritään saamaan yleisön tuki uudelle regime change yritykselle ja Yhdysvaltojen ja Israelin hyökkäykselle Iraniin. Tyyppiesimerkki Iranin vastaisesta sotapropagandasta on Saska Saarikosken johtaman Helsingin Sanomien pääkirjoitustoimituksen kannanotto 13.1.2026.
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011743338.html
Mitä Iranissa todella tapahtuu? Sitä voi kukin arvioida kuuntelemalla myös iranilaisten omia mielipiteitä. Norjalainen politiikan professori Glenn Diesen on saanut tuoreen haastattelun Teheranin yliopiston professori Seyed M. Marandilta. Siitä saa aika tavalla erilaisen käsityksen tapahtumista kuin aina niin luotettavan Trumpin hallituksen johtamasta tiedostuskampanjasta.
https://glenndiesen.substack.com/p/seyed-m-marandi-violent-riots-and
Miksi Hesari tukee Trumpin sotapropagandaa Irania vastaan?
4
111
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Mediat kirjoittelevat maailman ja kotimaan tapahtumista. Lukijalla on vastuu ymmärtää ja tarvittaessa itse ottaa selvää lisää.
- Anonyymi00003
No se on kyllä jo lähes mission impossible, että se totuus tämän massiivisen pelkopropaganda-vyörytyksen alta löytyisi, jossa media ja poliitikkot ovat löytäneet yhteisen etunsa.
- Anonyymi00004
Mistä muualta kuin mediasta ihminen voi ottaa selvää maailman, esimerkiksi Iranin tämän hetkisistä tapahtumista?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mistä muualta kuin mediasta ihminen voi ottaa selvää maailman, esimerkiksi Iranin tämän hetkisistä tapahtumista?
Uutismediat Suomessa kertovat tapahtumista, eli kertovat uutiset. Ne eivät Suomessa keksi omia uutisia, kuten oranssin ukkelin mediat USA:ssa, tai pikku-ukon mediat venäjällä tekevät.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751679- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398