Miten on autoilun laita jos bensan hinta nousee yli 2€\litra?
"""Öljyn hinta on lähtenyt nousuun Lähi-idän sodan takia. Asiantuntija arvioi, että hintapaineet näkyvät pian polttoaineiden pumppuhinnoissa. Kahden euron litrahintakin voi rikkoontua, jos kriisi pitkittyy. Huoltoasemien hinnoittelun viikkorytmi saattaa nyt muuttua."""
Lähde kauppalehti.
Kannataako siirtyä suosiolla julkisen liikenteen käyttäjäksi? Autoilu on tosi kallista.
Polttoaineen hinta.
7
75
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Aika pieni osa polttoaineella ainakin meikäläisen autoilun kokonaiskustannuksissa.
- Anonyymi00002UUSI
Vuonna 2003 tankkasin bensaa 1,40 hintaan. Jos nyt maksaa 2€ niin eihän se ole mitään! Katsokaa miten kahvi tai suklaa on noussut?
- Anonyymi00003UUSI
Aika kallista on autoilu. Itse laskin että autoilu maksaa noin 200€\kk. Liian paljon on eläkelläiselle. Kaikkea muuta mukavaa saa tällä kahdella sadalla. Julkinen liikenne maksaa 60€/kk. Ei ole köyhällä varaa autoiluun ja se on mahdollista, että säästössä tämä 200€ on kova summa.
Nyt on jo 15 000€ säästötilillä ja potti kasvaa!
Mb_76- Anonyymi00004UUSI
Ei kannata hommata itselleen turhia rahan reikiä. Näin ne säästöt kertyy. ja näitähän voi syödä kotuullisuuden rajoissa.
Mb_76
- Anonyymi00005UUSI
10 litraa menovettä kustantaa 2€ litrahinnalla 20€ jolla pääsee noin 100km. Tällä pääsee maltillisesti ajettuna viikon. Eli 80-100€ menee kuukaudessa polttoaineisiin ja sitten vielä käyttökulut päälle. Eihän tässä ole järjen häivää. Ei ole järkevää talouden hallintaa. Kannattaa suosia vaihtoehtoisia liikkumisvälineitä, esim. julkisia ja polkupyöräilyä.
- Anonyymi00006UUSI
Täytyy vaan siinä tapauksessa muuttaa kulutustottumuksia eli
Iso liikekompleksi/market menettää asiakkaan ja pieni lähikauppa saa
saa lisää asiakkaita. Näin se tasapaino säilyy.
Nyt ei pidä panikoida, sillä ei siellä Iranissa toki vuositolkulla sodita
joten hintojen heilahtelu on väliaikaista. - Anonyymi00007UUSI
Mun pitäis ajella veneellä tässä pian ja bensan hinta nousee. Ajattelin kalaverkkona laskea mereen heti kun jäät sulaneet. Voi olla etten kovin paljon sitten ajele. Se on noin 1.2 litraa bensaa kuluu kun vien verkot ja käyn nostamassa ne. Yks hyvä kalapaikka on meinaan aika kaukana mistä olen keväällä siikaa saanut. Mun pitäisi venettä korjata myös. Uusi penkki pitää tehdä ja ostin siihen vaneria joka maksoi 50 euroa. Venepaikka maksaa 262 euroa. Kalastuslupa ja verkkoluvat 71 euroa. Uudet airot pitää ostaa ja ne maksaa joku 50 euroa. Rahaa kuluu aika paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163365Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3803101Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o772928Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362779Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582278- 491939
- 901862
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141809Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181799- 571689