USA, Unkari, Itävalta jne. ovat keskenään sopineet, että Ukrainalle ei anneta enää apuja. USA päätti lyödä 2 kärpästä. USA hyökkäsi Iraniin, jotta ei tarvitsisi enää antaa ohjuksia Ukrainalle. Tämä siitä syystä, että USA tarvitsee niitä itse, kun niitä kuluu niin paljon Iranissa. Toki toinen kärpänen oli, että saa Iranin polvilleen ja turvattua Israelia, jota vastaan Iran suunnitteli radioaktiivisella materiaaleilla varustettujen pommien räjäyttämistä Israelissa. Näin Trump voi lunastaa lupauksensa, että Ukrainan sota päättyy ja Venäjä saa Ukrainan, ilman sotakorvauksia.
Lisäksi Trump heilutti USA sisämarkkinoilla, joilla voi perustella sotia yms. hyökkäyksiä. Öljy markkinat taas ovat nostaneet rikkaiden republikaanien tuloja n. miljardilla.
Eli monta hyötyä.
Mietin vaan, että Suomea natoon eivät halunneet tietyt EU maat ja onkohan Suomi annettu samalla tavalla Venäjälle kuin Ukraina?
USA:han on vetäytynyt Pohjoismaiden puolustamisesta sekä luokittelut ne Grönlannin puolustuksen suunnittelun ja osallistumisen takia epäsuotuisiksi maiksi.
USA ja sen kannattajat jakaa puolustuslinjoja?
Anonyymi-ap
0
66
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.742415Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt371977- 1011233
- 491012
- 94917
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.26857Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,148723- 30716
- 41695
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56598