Ne ovat tietysti heikkoja sinänsä, mutta catch olisi tässä se, että puolueiden ei tarvitsisi "itse liata käsiään" tekemällä isoja leikkauksia/sopeutuksia, jotka odottavat toteutustaan tulevina vuosina.
Vaikeat päätökset ikäänkuin ulkoistetaan virkamiehille tässä.
Vai onko kuolleena syntynyt idea?
Seuraava hallitus saisi olla virkamieshallitus
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Nukkuvien puolueesta iso käsi!
- Anonyymi00003
Kaikki ovat virkamiehiä. Ja kaikki ministeriöt ottaneet pois, luoneet köyhyyttä, koska joku äänestää ne sinne tekemään sen puolestaan. Mutta sillä ilkeydellä on hintansa äänestävällekin aikanaan karmalla, tässä elämässä tai seuraavassa. Ellei muutu äkkiä.
- Anonyymi00004
Itse olen jossakin ketjussa ehdottanut että olisi 2 kautta virkamieshallitus.
No virkamieshallitus ei voi tehdä poliittisia päätöksiä mutta voisihan siinä rinnalla olla ns. nukkepoliittinen hallitus joka tekee sitten niitä poliittisia päätöksiä mutta ei saisi osallistua taloudellisiin päätöksiin jotka koskevat suomea ja suomalaisia.
Poliittinen hallitus ei käytännössä tee kuin 2v tehollista työtä, eli 1. vuosi menee kun muutetaan edellisen hallituksen päätöksiä ja sen jälkeen 2v toimintaa ja viimeinen vuosi menee vaalikarjan kosiskeluun ja kannatuksen kasvattamiseen.- Anonyymi00005
Muistuttaa karkeasti USA:n päätöksentekoa. ½ vuoden päästä alkaa Donald LAME Duck -vaihe,,,
- Anonyymi00006
Kuka saisi oikeuden nimittää mieleisensä ministerit?
- Anonyymi00008
Keisari.
- Anonyymi00007
Jos suomalaiset virkamiehet olisivat päteviä, niin ok. Mutta mahtavatko suojatyöpaikkalaiset olla sen parempia päätöstentekijöitä kuin nämä poliittiset opportunistitkaan? Tekoälyeduskunta olisi kaikkein edullisin ratkaisu, mutta miten työllistettäisiin nämä poliitikot + avustajat ja avustajien avustajat jotka eivät osaa nykyään mitään?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398