Kolmansista maista tulevien opiskelijoiden ja erityisesti heidän perheenjäsentensä määrä räjähti sen jälkeen, kun Sanna Marinin (sd) hallitus helpotti 2022 voimaan tulleella lakimuutoksella heidän pääsyään Suomeen.
Tämä johtuu suoraan lakimuutoksesta: ennen 2022 opiskelijoiden perheiden oli vaikea tulla, nyt se on helppoa.
Käyttävätkö jotkut perhettä ”maahantulokanavana”?
Rehellinen vastaus: kyllä, jotkut käyttävät.
Miten se näkyy?
Osa hakijoista tulee maista, joissa opiskelupaikka ulkomailla nähdään perheen yhteisenä reittinä parempaan elämään.
Perheenjäsenet voivat saada oleskeluluvan ilman kielitaitoa, koulutusta tai työtarjousta, jos opiskelija saa luvan.
Joissakin tapauksissa opiskelija ei valmistu, ei opiskele aktiivisesti tai ei työllisty, jolloin opiskeluperuste toimii käytännössä maahantulon väylänä.
2022 lakimuutos helpottanut maahantulon väylänä toimimista
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Hyvä aloitus joka todistaa monen "opiskelijan" tulevan pelkästään loisimaan.
- Anonyymi00002
Miten laaja on perhe sitten, paljon pieniä lapsia ja jos keskenään sama perhe lisääntyy että lisää lapsi lisiä ja tuki ja kaikki serkut ja heidän lapset tulee, mahtavat tuki rahat.
- Anonyymi00004
Todistaa? Väite kyseessä.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Todistaa? Väite kyseessä.
jatkettu tekoälyn löytämällä tiedolla:
eikö se hae ne melko luotettavista lähteistä?
- Anonyymi00003
Erimieskoulutuksen ylpeys ei tyydyttävästä kunnostaan huolimatta pysty pehtoorin arvion mukaan purjehtimaan omin voimin; laivassa ei ole purjeita, eikä Suomesta enää löytyisi tarvittavaa määrää purjehdustaitoista miehistöä.
Eroon miestenmiehistäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398