Amerikkalainen kääntyy venäläistä kohti ja sanoo, "Täytyy kyllä myöntää, teidän venäläinen propagandanne on todella vaikuttavaa. te todella tiedätte kuinka aivopestä ja saada teidän väkenne tekemään mitä vain."
Venäläinen hymyilee ja sanoo, "Kiitos. Mutta jos totta puhutaan niin se ei ole mitään verrattuna amerikkalaiseen propagandaan. Teidän medianne on niin vaikuttava että teidän väkenne todellakin uskoo kaiken mitä heidän maansa heille kertoo."
Amerikkalainen pudottaa juomansa shokissa ja tuijottaa kauhuissaan. "Kiitos, kaveri, mutta sinun täytyy olla täysin hämilläsi," hän änkyttää. "Amerikassa ei ole propagandaa!"
Venäläinen hymyilee taas ja toteaa: "Juuri niin."
Amerikkalainen ja venäläinen istuvat vieri vieressä pitkällä lennolla.
4
63
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Hyvä oivallus ..Amerikassa ei edes tarvita propagandaa..:P
- Anonyymi00002
Tämä on se pointti mitä ihmiset ei oikeasti tajua. Jos nyt jätetään amerikka ja venäjä pois tästä kun se vastakkainasettelu aiheuttaa aina möyhötyksen siirtymistä pois asiasta. Tämä koskee kaikkia valtioita. Kaikki on sitä mieltä että oma media kertoo totuuden ja muiden on propagandaa, kun näkevät asian eri kulmasta.
Tämä ihmisten pitäisi vaan tajuta. Asiat voi nähdä monella eri tavalla. Ja ihminen yleensä haluaa sitkeästi nähdä ne itselleen edullisesta näkökulmasta. Se ei tarkoita että toinen näkökulma ei olisi yhtä totta. Se näkökulma vaan ei tue omia intressejä, vaan toisen.
Tämä oikeasti pitäisi tajuta, niin ymmärtäisi sen verran että möyhötys vähenisi kun kaikki ei tee niin kuin itse näkee oikeaksi. Kaikkien näkemys on oikea. Kukin tyylillään, niin kauan kuin ei astu toisen tontille. Se on ainut looginen lähestymistapa. Ja jos kahden valtion johdossa ei tajuta tätä ja syntyy konflikti, niin ulkopuolisena on todella matalaotsaista mennä väliin sohlaamaan. "Joo, toi on oikeessa, mä kelaan jutut samalla tavalla ku toi. Eli toi toinen on paha". Sillä tavallahan on sodan loppuu että etsitään yksi ja ainut oikea näkökulma, ja vahvin voittaa. Se lähestymistapa ei lopeta sotia ikinä.
Että vitsisi oli hyvä ja avasi ehkä jonkun silmiä. Mutta ongelma on se, että tässä oli vähän ikäänkuin venäjä-jenkit vastakkainasettelu, jossa venäjän osapuolen osoitit fiksummaksi. Niin tulet saamaan ryssä-kommentteja. Jos olisit tehnyt toisinpäin niin saisit kuulla natsi-kommentteja. Asioita pitäisi yrittää opettaa ihmisille ilman että havahtuminen ajaisi jonkun valtion puolen ottamiseen. Mistä voisi päätellä että olet Venäjän leivissä. Eipä siinä, jonkin maan leivissä kaikki ollaan. Fiksu olet, yritä käyttää se rauhan rakentamiseen sen minkä palkkapussin vaatiman duunin ohella pystyt.- Anonyymi00003
Hohhoijaa ja hyvää yötä.
- Anonyymi00004
AP:nä täytyy kyllä sanoa että ajatukseni meni hyvin pitkälti samaa rataa kanssasi ja nuo kaksi maata sattuivat olemaan vain esimerkki. Ehkä menee kuitenkin tuossa vähän ylianalysoinnin puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 70539
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398