Tutkimuksissa vahvistettu tulos johtunee siitä, että kahta kieltä oppiva lapsi joutuu käyttämään enemmän aivokapasiteettiaan kuin vain yksikielinen. Ilmeisesti tämä haastavampi oppiminen stimuloi aivotoimintaa yleensäkin. Olen huomannut oman arkikokemukseni perusteella saman asian.
Vastaukset 20
- Anonyymi00001
Ihmettelen, kuinka maahanmuuttajien lapset oppivat suomea niin nopeasti. Heillä on suomalaisia kavereita päiväkodissa? Kivat naapurit?
- Anonyymi00002
Kelassa oppii heti sanomaan: Anna raha.
- Anonyymi00009
Kaksinaamainen demari ei opi ainuttakaan kieltä.
- Anonyymi00011
Matu vs suomalainen 6-0.
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kaksinaamainen demari ei opi ainuttakaan kieltä.
Demareilla on sateenkaarinaama.
Sateenkavessa on seitsemän perusväriä. Ne ovat Wikipedia mukaan oikeassa järjestyksessä ylhäältä alaspäin: punainen, oranssi, keltainen, vihreä, sininen, indigo (tummansininen) ja violetti.Värien järjestysPunainenOranssiKeltainenVihreäSininenIndigoViolettiFysiikka ja ilmiöValo taittuu ja heijastuu vesipisaroissa.Punainen taittuu vähiten ja on ylimpänä.Violetti taittuu eniten ja on alimpana.Todellisuudessa värit liukuvat ilman rajoja toisiinsa. - Anonyymi00013
Miksi Nasima ei ole tajunnut millään kielellä mitään?
- Anonyymi00015
Alalla työskentelevänä, voin sanoa, että väitteelläsi ei ole minkäänlaista todellisuuspohjaa - valitettavasti. Kun kotona puhutaan äidinkieltä, muuta kuin suomea, ulkona puhutaan kavereiden kanssa joko yleensä sitä omaa tai varsin ontuvaa katukieltä, koulussa kavereista suurin osa puhuu jotain muuta kuin suomea, opettajista, ainakin Helsingissä, iso osa on muunkielisiä, lapset eivät ikinä opi suomea.
Se on kylmä totuus. Väitteesi on pelkkää sivustakatsojan illuusiota, tai tietoista itsepetosta.
- Anonyymi00003
Suomen kielen aakkoset opetetaan jo lapsena. Rasisti, rasismi, rasistille, rasismille, rasistinen ja kela.
- Anonyymi00004
sekä anssi kela
- Anonyymi00005
Kielitaito tulisi opetella jo ennen koulu alkamista.
- Anonyymi00006
Ei olekaan mikään ihme sitten, että Afrikassa ja Lähi-idässä on niin tyhmiä kansoja. Osaavat vain mölistä paikallista äblä-wäblää, ja sitäkin varsin rajoittuneella sanavarastolla.
- Anonyymi00010
Kuulostaa samalta kuin demareiden puheet.
- Anonyymi00020
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kuulostaa samalta kuin demareiden puheet.
Tarkennetaan. Kaksi naamaisen demarin jutuilta.
- Anonyymi00007
Tota onko sitten neljä korvainen matu yhtä fiksu?
- Anonyymi00008
Lapsenlapseni osasi kolmea kieltä ennen kouluun menoa. Vaikuttaa superviisaalta 😂
Hyvin pärjää opinnoissaan.- Anonyymi00017
"Osasi" kolmea kieltä? Hienoa, jos näin on. Mutta kun näkisi tuon käytännössä, vaan kun ei näe.
- Anonyymi00014
Tuo on totta. Lisäksi rikkautena kaksi kulttuuria.
- Anonyymi00019
Esimerkiksi valtaosan suomessa asuvien somaleiden kulttuuri on täysin ja puhdasta somalikulttuuria. Kieli on sekä kotona, että pihalla somali. Koulussa, kavereiden kanssa kommunikoidaan erilaisilla kielten sekoituksilla. Rikkautta se voi olla ainoastaan tulkeille.
Kuuntelen joka ilta somalilasten hihkumista lähipuistossa, eikä kieli todellakaan minusta kuulosta suomelta.
Tunnen yhden perheen, jossa isä on somali ja äiti suomalainen, ja perheen lapset ovat täysin integroituneet suomalaiseen yhteiskuntaan, ja todellakin puhuvat sekä suomea, että somalia, mutta tuiki harvinainen poikkeus se on.
- Anonyymi00016
Itsestään selvää.
- Anonyymi00018
Hedelmästään puu tunnetaan.”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3851552Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan831059Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94934Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63849Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49758Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43755- 121725
- 60720
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10658- 37645
- 50616
- 54602
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 45557
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33538Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535- 32531
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85508- 49493
- 80487