"Kotimaa" pyytelee 100-vuotisjuhlanumerossaan trendikkäästi anteeksi lehden ammoisia mielipiteitä. Sehän on nyt kovasti muotia, edesmenneiden tekemien asioiden anteeksipyytäminen: Vatikaanikin on pyytänyt anteeksi miekkalähetystä, USA intiaanien kohtaloa ja Ruotsi likipitäen kaikkien muiden pahoja töitä paitsi omiaan.
En olisi aivan varma, Kotimaankaan kohdalla, että he ovat oikealla asialla. Minä esimerkiksi en katso olevani oikea henkilö pyytämään anteeksi niitä mahdollisia pahoja tekoja joita esivanhempani ovat tehneet. Laajemminkaan ottaen ne, jotka ovat ko. tekoja tehneet eivät itse niitä anteeksi pyytäneet; epäilen, etteivät he pyytäisi niitä anteeksi nytkään, jos olisivat sanansa sanomassa. Asioita pitäisi katsella oman aikansa taustoja vasten, ei kyseenalaisin nykyarvoin.
Anteeksipyytäminen on vain osa prosessia, toinen ja kristillisessä mielessä tärkeämpi on anteeksianto. En muista näistä esilläolleista pyytelemisistä, että ainutkaan olisi johtanut anteeksiantamiseen. Miksi ei? Ehkä ne joihin pyytely on kohdistunut ovat sitä mieltä ettei heillä ole valtuuksia antaa anteeksi?
Prosessi sopii tietysti Kotimaan linjaan: sehän ei vastusta kuin uskovaisia.
Tapakristityn pää-äänenkannattaja
Sologdin.
2
137
Vastaukset
- Ateisti Lahdesta
Kommunistien tappaminen ei ole rikos. Vasemmistolaisuus on mielisairaus!
Mm. mr Bush ja mr Putin tapattavat ihmisiä lähes samoista syistä kuin sinäkin tekisit.
Uskon että olet paremminkin fundamentalisti-uskovainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614358KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1443120Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472428Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462343- 981985
- 241883
- 281596
- 221584
- 1501411
- 341233