Joo'o, näyttää tämän palstan vallanneen Windows kiihkoilijat jotka argumenteistaan päätellen ovat teini-ikäisiä ja kovin lapsellisia.
Tulee hyvin esiin Windowskäyttäjien sivistystaso, mukava nähdä, että Linux käyttjät ovat huomattavasti fiksumpia ja asiallisempia.
Windows kiihkoilijoiden vuoksi tällä palstalla ei voi yltää mitenkään rakentavaan keskusteluun.
Jääkää hyvästi tämän palstan lapselliset Windows kiihkoilijat, toivottavasti löydätte elämäänne jotain muutakin sisältöä!
Tämän palstan aktivistit
10
815
Vastaukset
- ...
Peeloviestien takana lienee tämä:
http://galleria.suomi24.fi/first_hp_finn
Teinipoika, joka saatuaan isältä uuden XP:llä varustetun pelikoneen, alkoi terrorisoida lähes kaikkia Suomi24 atk-palstoja.
Yhtään järkevää viestiä häneltä ei vielä ole tullut, ja useiden rekisteröimättömien nimimerkkien lisäksi hänet tunnetaan myös tällä nimimerkillä:
http://galleria.suomi24.fi/crazy.frog- Raul_Duke
sitten vaan joku täysi sekopää
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=598&posting=22000000013712735
- aktivisteista tiedä
olen vasta toista kertaa koko purkissa mutta
kerronpa vaan oman koneenhankinta-tarinani:
Mennä kesänä piti sitten minunkin viimein hankkia TIETOKONE
kun opiskelu eteni niin pitälle ettei tuntunut ilman pärjäävän.
Yks Repe suositteli Mäkkiä joten kävin katsomassa.
Kiva, ja varmaan hyvä kone, joku Apple iMac G5.
Hintapyyntö 1575e käyttis 125e.
Ei oikein opiskelijabudjettiin.
Sitten ostin kaverin kaverilta käytetyn kaluston, jonkun firman
poistokone, klooni, scanneri, printteri, 17" putki.
120e.
Meni opiskelijabudjettiin.
Firma oli tietty tyhjentänyt masiinan joten mistä käyttis?
No, palstoja lukeneena tiesin: Linux.
Kaveri lainasi Mandrake levyt (versioo en muista).
Se meni heittämällä masiinaan.
Hienoo, ei kun töihin.
Printteriä en saanu toimimaan millään
Enkä scanneria.
Eikä digikameraa tuntenut, Olympus.
Eikä taloyhtiön HomePna tullut millään putkelle asti.
Muistitikut toimi, kun olin tunteja roikkunut
kaverin koneella netistä apuja anelemassa.
Viikon tappelin.
Meinas hermo mennä.
Apuja kun kyselin, v******tiin, ja haukuttiin ettet vaan osaa.
Sitten toinen kaverin kaveri vaihtoi XP:hen ja myi minulle vanhan
Windows2000 Pronsa levyt.
10 e. Ja toisella kympillä myi Office2000 Pron.
W2000:kin meni heittämällä masiinaan ja jyräsi linuksin alleen.
Pari tuntia meni opettelemisineen.
Printteri (HP) toimi suoraan käyttiksen omilla ajureilla.
Scanneri toimi kun latasin sen ajuriCD:n.
Olympus kuvat siirtyivätkin heti hiirellä raahaamalla.
Ja nyt surffaan tännekin omalta koneelta taloyhtiön HomePna:lla.
Taas varmaan noi linuksistit naukuu ettet vaan osaa,
mutta huomauttaisin etten vaihtanut päätä samalla
kuin käyttistä.täältä sodat palstalta on ihan turha edes mitään apua kysyä!
Ja toiseksi, tällaiset palstat ovat muutenkin hieman arveluttavia avun lähteitä, kun taasen nyyssit on se varsinainen tiedon lähde, tosin... Harva nyky ihmisistä edes tietää niiden olemassa olosta mitään, vaikka ovatkin vielä nykyisinkin suuressa suosiossa!
Sekä ne ovat nopeita tapoja hankkia tietoa ongelmiinsa, edellyttäen tietenkin nettiin pääsyn... Ja mitä tulee koneeseesi, niin pikkusen epäilyttää että kerroit koko totuutta tuosta Linux kokeiluistasi ja sen onnistumisesta.... Mä pystyn pistämään kokoon helposti koneen himassa johon w2k TAI tavallinen XP ei asennu ilman korppu asemaa ja ajuri levyjä, kun taas Linux menee sisään heittämällä samassa koneessa!
;-)- noin on niin
djmosse kirjoitti:
täältä sodat palstalta on ihan turha edes mitään apua kysyä!
Ja toiseksi, tällaiset palstat ovat muutenkin hieman arveluttavia avun lähteitä, kun taasen nyyssit on se varsinainen tiedon lähde, tosin... Harva nyky ihmisistä edes tietää niiden olemassa olosta mitään, vaikka ovatkin vielä nykyisinkin suuressa suosiossa!
Sekä ne ovat nopeita tapoja hankkia tietoa ongelmiinsa, edellyttäen tietenkin nettiin pääsyn... Ja mitä tulee koneeseesi, niin pikkusen epäilyttää että kerroit koko totuutta tuosta Linux kokeiluistasi ja sen onnistumisesta.... Mä pystyn pistämään kokoon helposti koneen himassa johon w2k TAI tavallinen XP ei asennu ilman korppu asemaa ja ajuri levyjä, kun taas Linux menee sisään heittämällä samassa koneessa!
;-)"Mä pystyn pistämään kokoon helposti koneen himassa johon w2k TAI tavallinen XP ei asennu ilman korppu asemaa ja ajuri levyjä, kun taas Linux menee sisään heittämällä samassa koneessa!"
Mä taas pystyn haalimaan mun kamoista äkkiä koneen
jonka oheislaitteista Linuxilla ei saa yhtäkään
toimimaan mutta Windowsilla (ja DOSilla) pelaa kaikki.
Työkseni kun musiikkivideoita kasaan ja robotiikkaa harrastan niin olen vaan huomannut... - c=3
Jos ei Mandrakessa saa printeriä ja digikameraa toimimaan niin täytyy olla jo koneessa ja/tai käyttäjässä jotain pahasti vialla.
Itse taas ostin pari vuotta sitten käytetyn kannettavan johon oli kokeilua varten asennettu Windows2k. Äänet ja infrapuna eivät toimineet, verkkoon en edes yrittänyt päästä. Windows helvettiin koneelta, Slackware tilalle ja kas kummaa: musiikki soi, IR toimii ja surffailu sujuu wlanilla ilman mitään ongelmia.
"Apple iMac G5.
Hintapyyntö 1575e käyttis 125e."
Yrititkö ostaa siihen windowsin? Maceissa käyttis ja ohjelmat kuulu koneeseen ilman lisämaksua. - O_o o_O
noin on niin kirjoitti:
"Mä pystyn pistämään kokoon helposti koneen himassa johon w2k TAI tavallinen XP ei asennu ilman korppu asemaa ja ajuri levyjä, kun taas Linux menee sisään heittämällä samassa koneessa!"
Mä taas pystyn haalimaan mun kamoista äkkiä koneen
jonka oheislaitteista Linuxilla ei saa yhtäkään
toimimaan mutta Windowsilla (ja DOSilla) pelaa kaikki.
Työkseni kun musiikkivideoita kasaan ja robotiikkaa harrastan niin olen vaan huomannut..."Mä taas pystyn haalimaan mun kamoista äkkiä koneen jonka oheislaitteista Linuxilla ei saa yhtäkään toimimaan"
Etpä oikeastaan. Linuxissa saa kaikki olemassaolevat laitteet toimimaan, mutta kaikkiin ei ole kirjoitettu ajuria. Syy siihen on se että ei ole joko ehditty taikka vaivauduttu, syystä tai toisesta.
Eli olipa laite mikä hyvänsä, siihen voi linux-ajurin tehdä. Ei ole Linuxin vika jos valmistajaa ei kiinnosta tehdä muita kuin Win ajureita.
Robotiikassa ja muussakin tositoiminnassa muuten yleensä käytetään linuxia sen kustannustehokkuuden takia. Joissain robotiikan osa-alueissa on sitten sulautetut erikoisjärjestelmät, mutta niistäkin on yleensä windows pidetty kaukana... - kyllä mutta
O_o o_O kirjoitti:
"Mä taas pystyn haalimaan mun kamoista äkkiä koneen jonka oheislaitteista Linuxilla ei saa yhtäkään toimimaan"
Etpä oikeastaan. Linuxissa saa kaikki olemassaolevat laitteet toimimaan, mutta kaikkiin ei ole kirjoitettu ajuria. Syy siihen on se että ei ole joko ehditty taikka vaivauduttu, syystä tai toisesta.
Eli olipa laite mikä hyvänsä, siihen voi linux-ajurin tehdä. Ei ole Linuxin vika jos valmistajaa ei kiinnosta tehdä muita kuin Win ajureita.
Robotiikassa ja muussakin tositoiminnassa muuten yleensä käytetään linuxia sen kustannustehokkuuden takia. Joissain robotiikan osa-alueissa on sitten sulautetut erikoisjärjestelmät, mutta niistäkin on yleensä windows pidetty kaukana..."Linuxissa saa kaikki olemassaolevat laitteet toimimaan, mutta kaikkiin ei ole kirjoitettu ajuria. Syy siihen on se että ei ole joko ehditty taikka vaivauduttu, syystä tai toisesta.
Eli olipa laite mikä hyvänsä, siihen voi linux-ajurin tehdä. Ei ole Linuxin vika jos valmistajaa ei kiinnosta tehdä muita kuin Win ajureita. "
Pekka per(u)skäyttäjää ei kiinnosta pätkääkään
johtuuko laitteen toimimattomuus käyttiksestä,
vai ajurin puutteesta.
Kun ei toimi, ei toimi.
Ei häntä kiinnosta, jos sen VOI TEHDÄ jollain
hänelle ihan mystisellä zyxhsping-kielellä.
Itse olen koodannut erikoisajurini ihan Intelin
assemblyllä ja ajan DOSissa, mutta se ei käy
kaikilta.
Ja tuosta Linux-avoimesta koodista...kyllä Intelin
prosessorien konekoodit ovat ihan avointa tavaraa,
samoinkuin niiden käyttö DOSista.
Windows-maailmakin on melko pitkälle avointa jos
osaa jenkinkieltä.
Tietty Bill jotain salaisuuksia pihtaileekin liikaa. - zorry vaan
kyllä mutta kirjoitti:
"Linuxissa saa kaikki olemassaolevat laitteet toimimaan, mutta kaikkiin ei ole kirjoitettu ajuria. Syy siihen on se että ei ole joko ehditty taikka vaivauduttu, syystä tai toisesta.
Eli olipa laite mikä hyvänsä, siihen voi linux-ajurin tehdä. Ei ole Linuxin vika jos valmistajaa ei kiinnosta tehdä muita kuin Win ajureita. "
Pekka per(u)skäyttäjää ei kiinnosta pätkääkään
vai ajurin puutteesta.
Kun ei toimi, ei toimi.
Ei häntä kiinnosta, jos sen VOI TEHDÄ jollain
hänelle ihan mystisellä zyxhsping-kielellä.
Itse olen koodannut erikoisajurini ihan Intelin
assemblyllä ja ajan DOSissa, mutta se ei käy
kaikilta.
Ja tuosta Linux-avoimesta koodista...kyllä Intelin
prosessorien konekoodit ovat ihan avointa tavaraa,
samoinkuin niiden käyttö DOSista.
Windows-maailmakin on melko pitkälle avointa jos
osaa jenkinkieltä.
Tietty Bill jotain salaisuuksia pihtaileekin liikaa."Pekka per(u)skäyttäjää ei kiinnosta pätkääkään
vai ajurin puutteesta."
Pekka Peruskäyttäjällä Linux yleensä toimii moitteetta. Robotiikka nörtit ovat asia erikseen.
"Ja tuosta Linux-avoimesta koodista... KLIP KLIP
Tietty Bill jotain salaisuuksia pihtaileekin liikaa."
Nyt meni offtopicin puolelle, mutta Linux/Unix maailma toimii eritavalla kuin mihin sinä olet Windowsin kanssa tottunut. Et voikaan ymmärtää Linuxin ja avoimen lähdekoodin hienoutta ennen kuin olet muutaman vuoden sitä käyttänyt... - juubaatuubaa
"Ja nyt surffaan tännekin omalta koneelta taloyhtiön HomePna:lla."
Wonderful...
Oletkos tarkistellut viruksia ja haitekkeita siltä matolaatikoltasi. Macilla ja Liinuksella ei tartte moisista välittää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1945741Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971- 931969
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291345- 751289
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää111247Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165