Siitä asti kun olen poikkeillut palstalla, olen huomannut täällä muista palstoista poikkeavan piirteen; ääretön epäilyksen ilmapiiri. Joka ikistä kirjoitustani on epäilty, enemmän tai vähemmän. Mistä moinen johtuu? Toinen on tämä kirjoittajien palstahenkilöllisyys/-identiteetti. Joskus olen pohtinut, voisiko feminismillä ja keskimääräistä voimallisemmalla epäileväisyydellä olla jokin yhdistävä tekijä?
Olen kertonut omasta suhtautumisestani sp:n tasa-arvoon (eli kannatan sp:n tasa-arvoa) ja selittänyt hyvinkin tarkkaan, miten sen ymmärrän. Edelleen koen olevani piikki feministien lihassa, miksi? Jos feminismi/feministit pyrkivät sp:n tasa-arvoon, niin miten ihmeessä olemme keskusteluissa kuitenkin näin äärettömän kaukana toisistamme? Olisiko ehkä syynä se kalvava epäilys?
Nyt ilmeisesti palstalle on tulossa kuri. Itse olisin ollut hieman vapautuneemman linjan kannalla ja epäilen, että kohta loppuvat epäilykset. Mahtaako olla enää tarvetta?
Epäilysten verkko - Feminismi?
131
4638
Vastaukset
- Siivottava
Mielestäni vihjaus siitä, "voisiko feminismillä ja keskimääräistä voimallisemmalla epäileväisyydellä olla jokin yhdistävä tekijä?"
on varsin loukkaava eikä mitenkään rakentavassa mielessä esitetty aloitus. Tuollaisilla typerillä kommenteilla ei ole mitään yhteyttä feminismin kanssa, joten ehdotan, että tämä avaus poistetaan asiattomana.
TOisaalta alempana myös ilmoitettiin, että kahta enempää samasta aiheesta tehtyä avausta ei enää samalla sivulla sallita, ja tässähän käsitellään tuota jo runsaasti ruodittua palstan ilmapiiriä, joten tämäkin lienee riittää syyksi viestin poistamiseen.
Joten fanny, ilmoitit aloittavasi siivouksen heti, voisitko toimia?- P.e.p.e.
Mielestäni ei ole pohdittu sitä, mistä moinen epäilyksen verkko syntyy juuri tälle palstalle. En voi olla välttymättä ajatukselta, että punoessaan omaa verkkoaan, feministit epäilevät vastustajien (keitä sitten lienevätkin) punovan omaa verkkoaan. Ei ole olemassa mitään naisvastaista tai miesten etua ajavaa kansallista tai kansanvälistä yhteenliittymää (esim. miessakkeja ei voida edes laske). Feminismi on ainoa tällainen ideologia, joka painottaa toisen sukupuolen etua ja kerää samalla tavalla ajattelevia ihmisiä yhteen. Lisäksi, usein se on suurin epäilijä, joka syyllistyy samaan itse.
- ex--lotta
P.e.p.e. kirjoitti:
Mielestäni ei ole pohdittu sitä, mistä moinen epäilyksen verkko syntyy juuri tälle palstalle. En voi olla välttymättä ajatukselta, että punoessaan omaa verkkoaan, feministit epäilevät vastustajien (keitä sitten lienevätkin) punovan omaa verkkoaan. Ei ole olemassa mitään naisvastaista tai miesten etua ajavaa kansallista tai kansanvälistä yhteenliittymää (esim. miessakkeja ei voida edes laske). Feminismi on ainoa tällainen ideologia, joka painottaa toisen sukupuolen etua ja kerää samalla tavalla ajattelevia ihmisiä yhteen. Lisäksi, usein se on suurin epäilijä, joka syyllistyy samaan itse.
No sinähän nyt siellä hauskoja juttuja keksit.
"Feminismi on ainoa tällainen ideologia, joka painottaa toisen sukupuolen etua ..."
Tuolla kommentilla osoitat vain oman vainoharhaisen mielenlaatusi. Huolimatta siitä, että moni heikohkon itsetunnon omaava pelokas mies kokee feminismin uhkaavan jotenkin miesten olemassaoloa, niin feminismi ei edelleenkään tarkoita sitä, että painotettaisiin toisen sukupuolen etua vaan sitä, että saisimme nämä kaksi sukupuolta samanarvoiseen asemaan.
"...ja kerää samalla tavalla ajattelevia ihmisiä yhteen."
- eikös tämä ole kaikkien aatteiden, liikkeiden tavoite?
"Ei ole olemassa mitään naisvastaista tai miesten etua ajavaa kansallista tai kansanvälistä yhteenliittymää (esim. miessakkeja ei voida edes laske)."
- Käytännön elämässä näihin tällaisiin sakkeihin törmää naisena jatkuvasti, ymmärrä toki, että sinulla niistä ei ole omakohtaista kokemusta. Laajempia tällaisia yhteenliittymiä löydät helposti vaikkapa netin kautta, jos et omatoimisesti, niin näri ainakin osaa antaa sinulle hyviä osotteita, joista pääset alkuun. ;) - P.e.p.e.
ex--lotta kirjoitti:
No sinähän nyt siellä hauskoja juttuja keksit.
"Feminismi on ainoa tällainen ideologia, joka painottaa toisen sukupuolen etua ..."
Tuolla kommentilla osoitat vain oman vainoharhaisen mielenlaatusi. Huolimatta siitä, että moni heikohkon itsetunnon omaava pelokas mies kokee feminismin uhkaavan jotenkin miesten olemassaoloa, niin feminismi ei edelleenkään tarkoita sitä, että painotettaisiin toisen sukupuolen etua vaan sitä, että saisimme nämä kaksi sukupuolta samanarvoiseen asemaan.
"...ja kerää samalla tavalla ajattelevia ihmisiä yhteen."
- eikös tämä ole kaikkien aatteiden, liikkeiden tavoite?
"Ei ole olemassa mitään naisvastaista tai miesten etua ajavaa kansallista tai kansanvälistä yhteenliittymää (esim. miessakkeja ei voida edes laske)."
- Käytännön elämässä näihin tällaisiin sakkeihin törmää naisena jatkuvasti, ymmärrä toki, että sinulla niistä ei ole omakohtaista kokemusta. Laajempia tällaisia yhteenliittymiä löydät helposti vaikkapa netin kautta, jos et omatoimisesti, niin näri ainakin osaa antaa sinulle hyviä osotteita, joista pääset alkuun. ;)"Tuolla kommentilla osoitat vain oman vainoharhaisen mielenlaatusi."
Koita nyt hieman varoa, jos haluat noudattaa palstan uutta toimintamallia. Te narisette henkilökohtaisuuksista ja syydätte niitä kirkkain silmin itse.
Nyt tarkennan taas hiukan. Puhun suomalaisesta yhteiskunnasta. Tietääkseni tänne on jalkautunut ainoastaan yksi kansainvälinen ideologia, joka nimenomaan tähtää naisen aseman parantamiseen ja se on feminismi. Muista en ole kuullut. Epäilyjä aina heitetään eli varmaan ne miehetkin täällä sitä verkkoa virittelee, vaikka siitä nyt ei ole sen kummempaa näyttöä. Ruotsalaiset feministithän kertovat tarinoita pakanallisista rituaalimenoista joita ns. miesverkostot harjoittavat jne. Aikamoisia epäilyksiä, etten sanoisi vainoharhaisuutta. - ex--lotta
P.e.p.e. kirjoitti:
"Tuolla kommentilla osoitat vain oman vainoharhaisen mielenlaatusi."
Koita nyt hieman varoa, jos haluat noudattaa palstan uutta toimintamallia. Te narisette henkilökohtaisuuksista ja syydätte niitä kirkkain silmin itse.
Nyt tarkennan taas hiukan. Puhun suomalaisesta yhteiskunnasta. Tietääkseni tänne on jalkautunut ainoastaan yksi kansainvälinen ideologia, joka nimenomaan tähtää naisen aseman parantamiseen ja se on feminismi. Muista en ole kuullut. Epäilyjä aina heitetään eli varmaan ne miehetkin täällä sitä verkkoa virittelee, vaikka siitä nyt ei ole sen kummempaa näyttöä. Ruotsalaiset feministithän kertovat tarinoita pakanallisista rituaalimenoista joita ns. miesverkostot harjoittavat jne. Aikamoisia epäilyksiä, etten sanoisi vainoharhaisuutta.""Tuolla kommentilla osoitat vain oman vainoharhaisen mielenlaatusi."
Koita nyt hieman varoa, jos haluat noudattaa palstan uutta toimintamallia. Te narisette henkilökohtaisuuksista ja syydätte niitä kirkkain silmin itse. "
..tarkoitin tietysti teitä monia miehiä vaivaavaa vainoharhaista mielenlaatua :)
Siksi toisekseen, en ole narissut itse mistään henkilökohtaisuuksista, en koe tätä palstakirjoittelua niin merkittäväksi, että edes "henkilökohtaisesti" lotta-nimimerkille osoitetut negatiivisetkaan kommentit juuri elämääni haittaisivat.
"Tietääkseni tänne on jalkautunut ainoastaan yksi kansainvälinen ideologia, joka nimenomaan tähtää naisen aseman parantamiseen ja se on feminismi."
Kyllä ja tavoitteena on nimenomaan saavuttaa tasa-arvoinen asema miehen aseman kanssa, ei mitenkään painottaa naisen asemaa paremmaksi joitain hämäriä juonia punomalla, kuten asian esitit.
"Ruotsalaiset feministithän kertovat tarinoita pakanallisista rituaalimenoista joita ns. miesverkostot harjoittavat jne. Aikamoisia epäilyksiä, etten sanoisi vainoharhaisuutta. "
Kerrot puhuvasi nimenomaan suomalaisesta yhteiskunnasta, mutta esimerkit otatkin sitten muualta. Kyllähän näitä mitä ihmeellisempiä vainoharhaisia käsityksiä/kertomuksia feministeistäkin löytyy, jopa tältä palstalta. - P.e.p.e.
ex--lotta kirjoitti:
""Tuolla kommentilla osoitat vain oman vainoharhaisen mielenlaatusi."
Koita nyt hieman varoa, jos haluat noudattaa palstan uutta toimintamallia. Te narisette henkilökohtaisuuksista ja syydätte niitä kirkkain silmin itse. "
..tarkoitin tietysti teitä monia miehiä vaivaavaa vainoharhaista mielenlaatua :)
Siksi toisekseen, en ole narissut itse mistään henkilökohtaisuuksista, en koe tätä palstakirjoittelua niin merkittäväksi, että edes "henkilökohtaisesti" lotta-nimimerkille osoitetut negatiivisetkaan kommentit juuri elämääni haittaisivat.
"Tietääkseni tänne on jalkautunut ainoastaan yksi kansainvälinen ideologia, joka nimenomaan tähtää naisen aseman parantamiseen ja se on feminismi."
Kyllä ja tavoitteena on nimenomaan saavuttaa tasa-arvoinen asema miehen aseman kanssa, ei mitenkään painottaa naisen asemaa paremmaksi joitain hämäriä juonia punomalla, kuten asian esitit.
"Ruotsalaiset feministithän kertovat tarinoita pakanallisista rituaalimenoista joita ns. miesverkostot harjoittavat jne. Aikamoisia epäilyksiä, etten sanoisi vainoharhaisuutta. "
Kerrot puhuvasi nimenomaan suomalaisesta yhteiskunnasta, mutta esimerkit otatkin sitten muualta. Kyllähän näitä mitä ihmeellisempiä vainoharhaisia käsityksiä/kertomuksia feministeistäkin löytyy, jopa tältä palstalta."..tarkoitin tietysti teitä monia miehiä vaivaavaa vainoharhaista mielenlaatua :)"
Et sitten kuitenkaan kirjoittanut niin. Ei minua henkilökohtaisuudet toki isommin heilauta, mutta feministienkin olisi hyvä huomata, että vähintäänkin samalla tahdilla niitä henkilökohtaisuuksia singahtelee sieltä feministienkin kynästä. Oikeastaan en ihan kauheasti näe eroa mies- ja naiskirjoittajien välillä. Miehet saattavat toki sanoa asiat hieman suoremmin ja enemmän alatyylisesti, mutta sisältö ja tarkoitus on sama. - epäilemättä
P.e.p.e. kirjoitti:
"..tarkoitin tietysti teitä monia miehiä vaivaavaa vainoharhaista mielenlaatua :)"
Et sitten kuitenkaan kirjoittanut niin. Ei minua henkilökohtaisuudet toki isommin heilauta, mutta feministienkin olisi hyvä huomata, että vähintäänkin samalla tahdilla niitä henkilökohtaisuuksia singahtelee sieltä feministienkin kynästä. Oikeastaan en ihan kauheasti näe eroa mies- ja naiskirjoittajien välillä. Miehet saattavat toki sanoa asiat hieman suoremmin ja enemmän alatyylisesti, mutta sisältö ja tarkoitus on sama.vaikka esimerkiksi vaalitaistelun erääksi ehdokkaita "jakavaksi" tekijäksi muodostui suhtautuminen natoon. pintaretorisesti näytti, että ehdokas nro 3 kannatti mahdollisimman nopeaa natoon liittoutumista ja että ehdokas nro 9 ei niin kovaa kiirettä olisi pitänyt. kuitenkin, syvällisemmin käytännön tapahtumia seuraamalla jokainen tietää, että käytännössä suomi on jo liittoutunut naton kanssa, esimerkiksi nato-yhteensopiva aseistus tukee tätä näkemystä samoin suomen tuki irakin vastaiselle sotakoalitiolle.
näimpä niinistö miehenä esitti asian suorasanaisesti ja rehdisti, kun taas halonen toi sinänsä tunteita herättävän asian esille kiertoilmauksilla, ikään kuin vaivihkaa ujuttamalla. kuten o. soininvaarakin totesi, molemmat ehdokkaat käytännössä tarkoittivat, että natoon ollaan menosssa, ilmaisutavat vaan olivat erilaiset ja halosen sanavalinnat johtivat tällä kertaa mäntyniemeen pesää jakamaan.
voin vain sanoa, että epäileväisyyteni palstalla ei johdu palstan aiheesta, feminismistä, vaan palstan käytännöistä.
Eilen kerroinkin nyttemmin jo poistetussa ketjussa siitä, kuinka jo aikoinaan kun palstalle tulin, huomasin, että palstassa on jotain outoa. No ihan aluksi tietysti pitkään mietin, oliko syy yksin minussa. Tuntui oudolta, että kun oli mielestään ihan asiallisesti keskustellut jonkun kanssa ketjussa, niin yhtäkkiä jostain ilmaantui liuta eri nimisiä kirjoittajia piikittelemään. Kun vastasi samalla mitalla, sai huomata omat viestinsä poistetun.
Jatkoin sinnikkäästi palstalla ja taisi niihin aikoihin Jörökin ilmaantua tänne. Hän se vasta saikin ryöpyn herjoja niskaansa. Siihen mennessä jutun juoni oli jo selvinnyt minulle. Kun Mariamagda myöhemmin debytoi, hänellä leikkasi todella nopeasti mistä oli kysymys.
Sinä et ehkä ole törmännyt samoihin vaikeuksiin. Miehillä on monesti helpompaa...muuallakin, mutta tällä palstalla erityisesti.- P.e.p.e.
Täytyy kyllä myöntää, etten ole seurannut riittävän syvällisesti keskusteluja, jotta voisin ottaa epäilyksiisi sinänsä kantaa. En voi sanoa olevani oikeassa tai väärässä, mutta epäilys kuitenkin on ainoastaan epäilys. Itse tarjoan lääkkeeksi edelleen provojen jättämistä omaan arvoonsa. Entä sitten itse aihe eli eilevyys/epäluuloisuus? Onko esim sillä suurtakaan väliä millä nikillä kukakin kirjoittelee? Minun puolesta jokainen saa vaihtaa nikkiä vaikka joka kerta. Itse kuitenkin käytän aina tätä samaa koska silloin keskustelua "tuttujen" kirjoittajien kanssa on helpompi käydä. Ei tarvitse joka kerta selitellä (puolin ja toisin), mistä mikäkin mielipide johtuu jne. Ehkä kysymys on myös jonkinlaisesta uskottavuudesta (taas puolin ja toisin).
P.e.p.e. kirjoitti:
Täytyy kyllä myöntää, etten ole seurannut riittävän syvällisesti keskusteluja, jotta voisin ottaa epäilyksiisi sinänsä kantaa. En voi sanoa olevani oikeassa tai väärässä, mutta epäilys kuitenkin on ainoastaan epäilys. Itse tarjoan lääkkeeksi edelleen provojen jättämistä omaan arvoonsa. Entä sitten itse aihe eli eilevyys/epäluuloisuus? Onko esim sillä suurtakaan väliä millä nikillä kukakin kirjoittelee? Minun puolesta jokainen saa vaihtaa nikkiä vaikka joka kerta. Itse kuitenkin käytän aina tätä samaa koska silloin keskustelua "tuttujen" kirjoittajien kanssa on helpompi käydä. Ei tarvitse joka kerta selitellä (puolin ja toisin), mistä mikäkin mielipide johtuu jne. Ehkä kysymys on myös jonkinlaisesta uskottavuudesta (taas puolin ja toisin).
ja tuskin on kellään, joka eilen iltana sitä viestiketjua luki. Ja kuten olen moneen kertaan toistanut, sillä ei sinänsä olisi mitään merkitystä kuka milläkin ja kuinka monella nikillä kirjoittelee, mikäli poistopolitiikka olisi tasapuolista. Mutta sheriffiltä tulisi olla kiellettyä esiintymästä hallintansa alaisilla palstoilla muuna kuin sheriffinä, sitä mieltä minä olen. Muilla palstoilla voisi sitten revitellä.
Juuri se, että tilannetta ei ole saatu vieläkään lukuisista yrityksistä huolimatta putsatuksi on omiaan lisäämään epäluuloja. Mutta ei epäluuloja sillä poisteta, että väitetään niitä aiheettomiksi ja olevan vain kokijansa sisäsyntyinen taipumus. Asioiden avoin ja reilu selvittäminen kaikissa epäselvissä tilanteissa on ainoa lääke epäluuloisuuden poistamiseksi, niin täällä kuin muuallakin.- minäkin olen nainen
ja olen aikalailla samaa mieltä p.e.p.e.n mielipiteistä.
En tiedä koska sinä Härmän.vapaa.nainen tulit palstalle eka kertaa, mutta ei siitä ole kauan aikaa kun tällä palstalla ei ollut valvojaa.
Tälle palstallle oli kuitenkin kerääntynyt naisjoukko jotka alkoivat ärsyyntyä jokaisesta mielipiteestä mikä ei näitten naisten mielipiteiden kanssa mennyt yksiin. Ja pikku hiljaa he päättivät hankkia valvojan. Eräs heistä otti valvojuuden, kuka lie, sitä en tiedä, sillä uskon että useammalla vakiopalstalaisella on pari nikkiä vähintäin.
Alunperinkin valvojan tehtäviin kuului siis aivan selvästi viestien mukaan että kaikki viestit jotka "provosoivat" vähääkään feminismiä poistetaan. Tämän sisäpiirin fenminismi on siis ainoa ja oikea ja muut saa pitää suunsa kiinni.
Heille ei tullut mieleenkään ettei ihmiset hyväksy tuota käytöstä. Tälle palstalle on kaikilla oikeus tulla ja kirjoitella. Sisäpiiriläiset eivät omista tätä palstaa.
Täällä ei heidän mielestään saa kyseenalaista yhtään mitään. Outo tämä palsta on ja sen henki. - P.e.p.e.
minäkin olen nainen kirjoitti:
ja olen aikalailla samaa mieltä p.e.p.e.n mielipiteistä.
En tiedä koska sinä Härmän.vapaa.nainen tulit palstalle eka kertaa, mutta ei siitä ole kauan aikaa kun tällä palstalla ei ollut valvojaa.
Tälle palstallle oli kuitenkin kerääntynyt naisjoukko jotka alkoivat ärsyyntyä jokaisesta mielipiteestä mikä ei näitten naisten mielipiteiden kanssa mennyt yksiin. Ja pikku hiljaa he päättivät hankkia valvojan. Eräs heistä otti valvojuuden, kuka lie, sitä en tiedä, sillä uskon että useammalla vakiopalstalaisella on pari nikkiä vähintäin.
Alunperinkin valvojan tehtäviin kuului siis aivan selvästi viestien mukaan että kaikki viestit jotka "provosoivat" vähääkään feminismiä poistetaan. Tämän sisäpiirin fenminismi on siis ainoa ja oikea ja muut saa pitää suunsa kiinni.
Heille ei tullut mieleenkään ettei ihmiset hyväksy tuota käytöstä. Tälle palstalle on kaikilla oikeus tulla ja kirjoitella. Sisäpiiriläiset eivät omista tätä palstaa.
Täällä ei heidän mielestään saa kyseenalaista yhtään mitään. Outo tämä palsta on ja sen henki.Vaihtuikohan sheriffi sitten jossain vaiheessa ja mikä oli syy siihen?
Itse en usko, että edelleenkään palstalle kirjoitteleva feministi voisi olla objektiivinen sheriffi. Jos taas palstalla olisi sekä (oletettu) fem-kriittinen sefu ja fem-sefu, viestien poisto saattaisi mennä kilpalaulannaksi ja voittajana jokaisen päivän päätteksi maaliviivan ylittäisi uskoakseni jälkimmäisenä mainittu. Osittain tämä johtuisi siitä, että kanssasiskoja olisi tuettava sekä hyvässä että pahassa. - nainen olen minäkin
P.e.p.e. kirjoitti:
Vaihtuikohan sheriffi sitten jossain vaiheessa ja mikä oli syy siihen?
Itse en usko, että edelleenkään palstalle kirjoitteleva feministi voisi olla objektiivinen sheriffi. Jos taas palstalla olisi sekä (oletettu) fem-kriittinen sefu ja fem-sefu, viestien poisto saattaisi mennä kilpalaulannaksi ja voittajana jokaisen päivän päätteksi maaliviivan ylittäisi uskoakseni jälkimmäisenä mainittu. Osittain tämä johtuisi siitä, että kanssasiskoja olisi tuettava sekä hyvässä että pahassa.vaan palstalla ei ollut sefua lainkaan. Ehkä on ollut joskus historissa, mutta siitä en tiedä mitään.
Minusta se ei ollut tarpeellista hankkia sefua tälle palstalle lainkaan. Parempi olisi ollut että jokainen vistittäjä olisi iste napsauttanut tuosta "ilmoita asiaton viesti" napista jos hän olisi tuntenut tulleensa henkilökohtaisesti parjatuksi.
Muuten meillä pitäsi olla mahdollisuus kirjoittaa asioista mielemme mukaan. Ainoa raja kulkee mielestäni siinä ettei henkilökohtaisuuksiin mentäisi, kaikki muu pitäsi olla mahdollista saada tuoda julki. Mutta ihmiset kokevat eri lailla tuon henkilökohataisuudet, jotkut ottavat itseensä kaiken minkä lukevat kun taas toiset eivät koskaan ota mitään henkilökohatsiesti. Loput ovat jostain siltä väliltä.
Itse en ole juuri tuosta syytä kirjoitellut, vain lukenut palstaa. Tuntui niin mahdottomalta kirjoittaa kun tietää että heti se kuitenkin poistetaan. Kaikki keskustelut typsähtää siihen.
Kuulun niihin jotka eivät ota juuri mitään henkilökohtaisesti. - Kurre_Orava
nainen olen minäkin kirjoitti:
vaan palstalla ei ollut sefua lainkaan. Ehkä on ollut joskus historissa, mutta siitä en tiedä mitään.
Minusta se ei ollut tarpeellista hankkia sefua tälle palstalle lainkaan. Parempi olisi ollut että jokainen vistittäjä olisi iste napsauttanut tuosta "ilmoita asiaton viesti" napista jos hän olisi tuntenut tulleensa henkilökohtaisesti parjatuksi.
Muuten meillä pitäsi olla mahdollisuus kirjoittaa asioista mielemme mukaan. Ainoa raja kulkee mielestäni siinä ettei henkilökohtaisuuksiin mentäisi, kaikki muu pitäsi olla mahdollista saada tuoda julki. Mutta ihmiset kokevat eri lailla tuon henkilökohataisuudet, jotkut ottavat itseensä kaiken minkä lukevat kun taas toiset eivät koskaan ota mitään henkilökohatsiesti. Loput ovat jostain siltä väliltä.
Itse en ole juuri tuosta syytä kirjoitellut, vain lukenut palstaa. Tuntui niin mahdottomalta kirjoittaa kun tietää että heti se kuitenkin poistetaan. Kaikki keskustelut typsähtää siihen.
Kuulun niihin jotka eivät ota juuri mitään henkilökohtaisesti.Olenpa kanssasi samaa mieltä. On meinaan semmoinen asia, että näitä palstahärvellyksiä ei tulisi ottaa kenenkään henkilökohtaisesti.
Täällä sanailu on sentään suhteellisen siistiä kun vertaa vaikkapa mamu tai rasismi palstan avoimeen ...tuiluun.
- nut-tu
kun minun kohdalleni osui tälläinen, liian omituinen yhteensattuma, aloin itsekin miettiä, mikä mättää.
Ja mättäähän jokin....
Mutta en siitä sen enempää.
Totean vain taas kerran. Ihminen näkee juuri sen, mitä haluaa nähdä.- P.e.p.e.
... ihminen näkee sen mitä näkee. Palstalle on ominaista toisen motiivejen epäily ja spekulointi. Sitä miksi sinun kirjoituksiasi on poistettu, kyllä hieman kummeksun eli kirjoitat aika neutraalisti. Olisko se voinut olla vain joku häiriö tai satunnainen jäynä (kuka ja missä, ei hajua).
- nut-tu
P.e.p.e. kirjoitti:
... ihminen näkee sen mitä näkee. Palstalle on ominaista toisen motiivejen epäily ja spekulointi. Sitä miksi sinun kirjoituksiasi on poistettu, kyllä hieman kummeksun eli kirjoitat aika neutraalisti. Olisko se voinut olla vain joku häiriö tai satunnainen jäynä (kuka ja missä, ei hajua).
Minä ainakin näin, että se mikä mättää, on juurikin nuo poistot. Tai niiden puuttumiset.
Minulle tasa-arvo on juurikin sitä, että KAIKKIA kohdellaan tasa-arvoisesti.
Ei niin, että toinen kirjoittaa haista vittu, ja jos toinen edes henkäsee sinne päin, hänet vaiennetaan. ja tietysti vielä siten, että se haista vittu saa jäädä komeilemaan.
Se ei ole tasa-arvoa. ja sitä vastaan minä kapinoin.
ilmaisemassa toiveesi vapaammasta linjasta kehitysideoissa?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000004&conference=1500000000000074&subcat=1861- P.e.p.e.
... mitä tuleman pitää. Jos te ajattelette, että Fanny on fem-vastainen ja sillä periaatteella palstalle olisi hyvä saada toinen, fem-myönteinen sheriffi, niin onko tässä nähtävissä mitään vaaraa?
Kuka muuten olisi mielestäsi sopiva, fem-myönteinen sheriffi? Onko mielestäsi parempi poistaa vietejä tihemmällä vai harvemmalla seulalla? P.e.p.e. kirjoitti:
... mitä tuleman pitää. Jos te ajattelette, että Fanny on fem-vastainen ja sillä periaatteella palstalle olisi hyvä saada toinen, fem-myönteinen sheriffi, niin onko tässä nähtävissä mitään vaaraa?
Kuka muuten olisi mielestäsi sopiva, fem-myönteinen sheriffi? Onko mielestäsi parempi poistaa vietejä tihemmällä vai harvemmalla seulalla?olisi, jos palstalla olisi yksi feminismimyönteinenkin sheriffi? Ennakkoluulosi kertovat siitä, että tiedostat ihan hyvin, miten hyödyllinen tilanne on tähän saakka ollut feministikriitikoille tai ihan yleensäkin vaan miehille.
Kelpuuttaisin ihan kenet hyvänsä feministin tai muutaman muunkin naisen, jopa miehen palstalta sheriffiksi. Valta tuo yleensä vastuuta normaalille ihmiselle, ja luulen että siinä kävisikin niin, että feministit olisivat melko harkitsevaisia viestienpoistossaan koska ovat niin kauan itse kärsineet epäreilusta poistopolitiikasta.
Itse olen löyhän seulan kannalla ja siedän ronskimpaakin kielenkäyttöä, jos jutussa on edes yksi kantava ajatus. Älytöntäkään aloitusta ei kannata poistaa, jos sen alle on kerääntynyt hyvä keskustelu. Jos poistaa törpön aloituksen, on se siis poistettava mahdollisimman pian. Ei kuitenkaan sentään lukematta. Eikä se sinänsä, ettei itse ymmärrä viestin sanomaa, tarkoita että se pitää poistaa. Se on tietysti selvä, että alatyyliset pitää poistaa.
Sheriffiltä ei voi tietenkään odottaa 24h päivystystä.
Kävin jo tuonne kehitysideoihin lisäämässäkin, että mielestäni kokonaan sheriffitön palsta ei olisi ainakaan viimeaikaista tilannetta huonompi vaihtoehto.- P.e.p.e.
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
olisi, jos palstalla olisi yksi feminismimyönteinenkin sheriffi? Ennakkoluulosi kertovat siitä, että tiedostat ihan hyvin, miten hyödyllinen tilanne on tähän saakka ollut feministikriitikoille tai ihan yleensäkin vaan miehille.
Kelpuuttaisin ihan kenet hyvänsä feministin tai muutaman muunkin naisen, jopa miehen palstalta sheriffiksi. Valta tuo yleensä vastuuta normaalille ihmiselle, ja luulen että siinä kävisikin niin, että feministit olisivat melko harkitsevaisia viestienpoistossaan koska ovat niin kauan itse kärsineet epäreilusta poistopolitiikasta.
Itse olen löyhän seulan kannalla ja siedän ronskimpaakin kielenkäyttöä, jos jutussa on edes yksi kantava ajatus. Älytöntäkään aloitusta ei kannata poistaa, jos sen alle on kerääntynyt hyvä keskustelu. Jos poistaa törpön aloituksen, on se siis poistettava mahdollisimman pian. Ei kuitenkaan sentään lukematta. Eikä se sinänsä, ettei itse ymmärrä viestin sanomaa, tarkoita että se pitää poistaa. Se on tietysti selvä, että alatyyliset pitää poistaa.
Kävin jo tuonne kehitysideoihin lisäämässäkin, että mielestäni kokonaan sheriffitön palsta ei olisi ainakaan viimeaikaista tilannetta huonompi vaihtoehto.En voi hyväksyä perusteetonta viestien poistamista. Jos itse jään hopealle väittelyssä ja minulla olisi valta, en missään tapauksessa poistaisi vastapuolen viestiä. Siinähän menisi uskottavuus ja koko palstan idea.
Mitä sitten voisi poistaa (edelleen kuitenkin äärimmäisen varovaisesti)
- Henkilökohtaisuudet: Tässäkin olisi hyvä arvioida, minkä tyyppisestä henkilökohtaisesta arvioinnista on kyse ja mihin sillä pyritään. Jos kuitenkin arvioinnin kohde on joutunut ilmaan omaa aloitteellisuutta arvioinnin kohteeksi (ei ole itse aloittanut) ja haluaa viestin poistettavan, niin siitä vaan.
- Alatyyli: Ei kai alatyyliset ilmaukset ole sinänsä laissa kiellettyjä, mutta mielestän joutaisivat poistoon. Tässäkin toki vaaditaan tarkkuutta.
- Spämmit ja täysin asiaan kuulumattomat viestit (eli ei millään tavoin liity feminismiin): Taas tarkkana.
Uskon, että olemme tässä hyvin pitkälle samoilla linjoilla. Mielummin vähemmän kuin enemmän ja tätä kautta pitäisi painostaa myös lukijan vastuuta eli ihan kaikkea ei kannata lukea saati sitten vastata. - mariamagda
olisi, jos palstalla olisi yksi feminismimyönteinenkin sheriffi? Ennakkoluulosi kertovat siitä, että tiedostat ihan hyvin, miten hyödyllinen tilanne on tähän saakka ollut feministikriitikoille tai ihan yleensäkin vaan miehille.
Kävin jo tuonne kehitysideoihin lisäämässäkin, että mielestäni kokonaan sheriffitön palsta ei olisi ainakaan viimeaikaista tilannetta huonompi vaihtoehto.olisi nähdä millainen palsta olisi kokonaan ilman sheriffiä. Ehdottomasti parempi vaihtoehto, kun kellään puolueellisella ei olisi tuota poisto-oikeutta.
- Nari_Säre
...tässä tapauksessa "kasvottoman patriarkaalin", vaatii sen, että vihollinen uskotaan olemassaolevaksi.
tästähän kerrotaan mm. vanhassa suomalaisessa kansansadussa nimeltä "Tervapöpö".
Feminismin säilymiseksi elinvoimaisena, on noita tervapöpöjä sitten nähtävä siellä ja täällä. Muuten feminismi kupsahtaa omaan tarpeettomuuden kokemukseensa.
Sama juttuhan oli aikoinaan kommunismilla ja kansallissosialismilla - nekin elivät siitä, että jotain asiaa piti vastustaa.
Kun taas yhteiskuntaa aidosti rakentavat liikkeet lähtevätkin yhteistyöhön ja rakentavaan debattiin - ei "syyllisten" etsintään tähän ja tuohon asiaan.
Eli kyllä - feminismi - monien muiden ismien tavoin - elää suureksi osaksi itse tautologisesti kylvämänsä epäluulon ja vastakkainasettelun voimasta.- P.e.p.e.
... ruokkii sitä itseään ja vahvistaa liikettä. Palstallahan ei edelleenkään ole kansallista merkitystä, mutta mekanismi toimii samalla tavalla täälläkin.
P.e.p.e. kirjoitti:
... ruokkii sitä itseään ja vahvistaa liikettä. Palstallahan ei edelleenkään ole kansallista merkitystä, mutta mekanismi toimii samalla tavalla täälläkin.
Nyt pitää kovasti esittää feministien olevan suhteettoman epäluuloisia.
- Nari_Säre
P.e.p.e. kirjoitti:
...vielä. Olen samaa mieltä, että palstalla on myös eräänlainen "klikki" feministejä, jotka ovat autuaasti samaa mieltä monista asioista, ilmeisesti perustuen myös vaikkapa sähköpostien vaihtoon.
Siinähän ei ole mitään pahaa - mutta se on suorastaan liikuttavaa nähdä.
Johtuen sitten ilmeisesti semmoisesta toimintamallista, jossa mielipide muodostetaan joukolla ja "kulissien takana" annetaan asiaan kuuluvaa "lisäinformaatiota" :-), uskotaan, että joku muukin
A) tekee samoin jonkun "klikin" kanssa tai
B) toimii usealla nimimerkillä tms.
(jopa tekstianalyysistä ollaan tunnistavinaan että joku on yksi ja sama henkilö).
Minä olen vasta hiljattain alkanut yhden ihmisen kanssa vaihtamaan pari sähköpostia, ja nekin ihan muista aiheista kuin feminismistä :-)
Eli siinä mielessä näyttäisi kyllä, että toisaalta feministeillä näyttäisi olevan suurempi tarve laumapäätöksiin ja -käyttäytymiseen (esim. palstalta lähteminen jne.) ja toisaalta sitten suurempi epäluulo muita kohtaan, että he tekevät samoin. Sosialismihan on tästä toiminnasta sitten yleisempi muoto - kaikkien pitäisi olla suht samanlaisia (vrt. Antti Kalliomäen esitys 19.1., että kristillisten pitkään toimineiden koulujen toimilupia tulisi nyt lakkautella, kun ne eivät tunnu sopivan sossujen ideologiaan...).
Kommunismissakinhan oli juuri sitten tunnusomaista, että he uskoivat "muiden" vehkeilevän heitä vastaan... ja kiinassa "parantuneista ihmisoikeuksista" huolimatta uskovat edelleenkin (vrt. esim. googlen tarve sensuroida itseään, että saavat sinne kauppaa aikaan).
Kyllähän tämmöinen vasemmistojuntta-henki on jotakuinkin nähtävissä feministisen retoriikan piirissä noin yleisemminkin - huolimatta feministeiksi julistautuneiden porvarienkin vastakkaisista vakuutteluista :-) --- mutta hui - nythän minäkin syyllistyin tuohon epäluuloon! Paradoksi yllätti! Nari_Säre kirjoitti:
...vielä. Olen samaa mieltä, että palstalla on myös eräänlainen "klikki" feministejä, jotka ovat autuaasti samaa mieltä monista asioista, ilmeisesti perustuen myös vaikkapa sähköpostien vaihtoon.
Johtuen sitten ilmeisesti semmoisesta toimintamallista, jossa mielipide muodostetaan joukolla ja "kulissien takana" annetaan asiaan kuuluvaa "lisäinformaatiota" :-), uskotaan, että joku muukin
(jopa tekstianalyysistä ollaan tunnistavinaan että joku on yksi ja sama henkilö).
Minä olen vasta hiljattain alkanut yhden ihmisen kanssa vaihtamaan pari sähköpostia, ja nekin ihan muista aiheista kuin feminismistä :-)
Eli siinä mielessä näyttäisi kyllä, että toisaalta feministeillä näyttäisi olevan suurempi tarve laumapäätöksiin ja -käyttäytymiseen (esim. palstalta lähteminen jne.) ja toisaalta sitten suurempi epäluulo muita kohtaan, että he tekevät samoin. Sosialismihan on tästä toiminnasta sitten yleisempi muoto - kaikkien pitäisi olla suht samanlaisia (vrt. Antti Kalliomäen esitys 19.1., että kristillisten pitkään toimineiden koulujen toimilupia tulisi nyt lakkautella, kun ne eivät tunnu sopivan sossujen ideologiaan...).
Kommunismissakinhan oli juuri sitten tunnusomaista, että he uskoivat "muiden" vehkeilevän heitä vastaan... ja kiinassa "parantuneista ihmisoikeuksista" huolimatta uskovat edelleenkin (vrt. esim. googlen tarve sensuroida itseään, että saavat sinne kauppaa aikaan).
Kyllähän tämmöinen vasemmistojuntta-henki on jotakuinkin nähtävissä feministisen retoriikan piirissä noin yleisemminkin - huolimatta feministeiksi julistautuneiden porvarienkin vastakkaisista vakuutteluista :-) --- mutta hui - nythän minäkin syyllistyin tuohon epäluuloon! Paradoksi yllätti!Minä en ainakaan ole ennen eilistä koskaan sähköpostitellut kenenkään muun palstalaisen kanssa. Mielipiteeni olen muodostanut siis ihan itse.
Paljon oletuksia sinulla, vähän todellisuuspohjaa.
Tekstianalyysi on ihan luotettava tapa selvittää kirjoittaja. Ainoa joka tästä aiheesta on puhunut, olen minä, ja samassa viestissäni ilmoitin että silmämääräisen tarkastelun perusteella samuutta löytyy, mutta että en ole nyt niin antautunut tähän asiaan että ryhtyisin jonkun pikkupoliisin takia tällaista tutkimusta työstämään.
Huolimatta siitä, että palstan miessiipi nyt yrittää kovasti vakuutella, että feministit täällä ovat vainoharhaisia, ilmoitan kantanani sumeilematta, että Avecmaria on Fanny. Tämän päättelemiseksi ei tarvita ihmeellisiä salaliittoteorioita, terve järki ja normaali päättelykyky riittävät. Ei teidän ole pakko sitä myöntää, mutta älkää yrittäkö leimata toisella tavalla ajattelevia erityisen epäluuloisiksi.- Hertha
Jos sinulla on kaikki hyvin eikä mitään valittamista, niin ole kiitollinen, äläkä sekaannu siihen, että jollakulla muulla saattaa olla valittamista.
- Hertha
P.e.p.e. kirjoitti:
Se, jolla on huono hajuaisti, on aivan tosissaan väittäessään, ettei mikään haise.
- Nari_Säre
Minä en ainakaan ole ennen eilistä koskaan sähköpostitellut kenenkään muun palstalaisen kanssa. Mielipiteeni olen muodostanut siis ihan itse.
Paljon oletuksia sinulla, vähän todellisuuspohjaa.
Tekstianalyysi on ihan luotettava tapa selvittää kirjoittaja. Ainoa joka tästä aiheesta on puhunut, olen minä, ja samassa viestissäni ilmoitin että silmämääräisen tarkastelun perusteella samuutta löytyy, mutta että en ole nyt niin antautunut tähän asiaan että ryhtyisin jonkun pikkupoliisin takia tällaista tutkimusta työstämään.
Huolimatta siitä, että palstan miessiipi nyt yrittää kovasti vakuutella, että feministit täällä ovat vainoharhaisia, ilmoitan kantanani sumeilematta, että Avecmaria on Fanny. Tämän päättelemiseksi ei tarvita ihmeellisiä salaliittoteorioita, terve järki ja normaali päättelykyky riittävät. Ei teidän ole pakko sitä myöntää, mutta älkää yrittäkö leimata toisella tavalla ajattelevia erityisen epäluuloisiksi....minä leimaan omissa silmissäni epäluuloisiksi kaikki tuplaidentiteettiarvuuttelijat. Ainakin sen asian suhteen.
Mulle tuo kuva tuosta "taustaviestittelystä" on tullut useaan otteeseen esim. kutsuista chattiin, henk. koht viestailuista palstallakin jne...
Enkä näe siinä mitään pahaa... kunhan totesin, että semmoinen mielikuva on tullut.
Samatenhan monet ovat esim. rouvaani (joka viimeksi kirjoitti aika kauan sitten) on epäilty minuksi, koska on ollut aika samaa mieltä (hän on mielestäni minuakin feminismikriittisempi, on ollut jo ennen kuin minä,... elikä minä voin olla vähän vaikutettu tässä suhteessa :-)
...hänellehän useampikin feministi sanoi, että hän on jotain mieltä esim. minua miellyttääkseen - ts. eivät tunnu ajattelevan, että mielipiteenmuodostus olisi noin yleensä itsenäistä. (Joka ruokkii tietysti tuommoista kuvaa joukolla muodostetuista mielipiteistä).
Toinen juttu sitten tuohon asiaan on ollut tuon ruotsalaisen feminismipuolueen "mielipiteenmuodostuksen" seuraaminen... se on vaikuttanut myös edelleen vahvistaen ennakko-olettamuksiani (julki)feminismistä.
Mulle on ihan sama onko avecci fanny... AvecMarian mielipiteet ja keskustelu ovat joskus kiintoisia, joskus menevät jankkaamiseksi toisten kanssa (kkuten varmaan minunkin)... Läheskään aina en tule hänen viestejään ja keskustelujaan lukeneeksi, koska niissä on ollut nykyisin harvemmin uusia näkökulmia. (kuten ei ehkä minunkaan viesteissäni ole).
Minun olettamuksissani oli muuten noin saman verran oletusta kuin esim. sinun tai monen muun - se voi vallan olla väärä. Ja mikäs siinä :-)
Uskon, että minua on aika vaikea jäljiltellä - ja esim. taannoin feikkiproffat tuntuivat tulevan myös feministien toimesta tunnistetuiksi... silti rekattu nimimerkki ja siinä pitäytyminen on hyvä asia. - Nari_Säre
Hertha kirjoitti:
Jos sinulla on kaikki hyvin eikä mitään valittamista, niin ole kiitollinen, äläkä sekaannu siihen, että jollakulla muulla saattaa olla valittamista.
...feministiset meemit, kuten totesin, ovat sikäli vaarallisia, että myyttien pohjalta voidaan suunnata jopa työllistämis- jne. politiikkaa.
Eli kyllä feministisen retoriikan yksisilmäisyyden ja jopa vääristelevyyden suhteen on näköjään hyvä olla tarkkana.
Se on asia, jonka olen tältä feminismipalstalta juuri oppinut (alussa olin hyvin sinisilmäinen), ja olen kiitollinen siitä kaikille asiaan vaikuttaneille keskustelijoille.
Mikäli feministit taistellessaan tervapöpöjään vastaan edistävät itse asiassa epätasa-arvoa, on siihen todella suhtauduttava kriittisesti meidän vähän etäämmältä tuota taistelua tarkastelevien ihmisten, sanoisin. - Mintsu
Nari_Säre kirjoitti:
Kyllähän tämmöinen vasemmistojuntta-henki on jotakuinkin nähtävissä feministisen retoriikan piirissä noin yleisemminkin - huolimatta feministeiksi julistautuneiden porvarienkin vastakkaisista vakuutteluista :-) --- mutta hui - nythän minäkin syyllistyin tuohon epäluuloon! Paradoksi yllätti!Minusta on hieman surkeaa huomata täällä tämä miesnimimerkkien keskinäinen lojaalius tässä asiassa olla näkemättä asian ydinkysymystä tai edes tunnustaa asian todellisuus. Näissä viesteissä, joita asian tiimoilta olen lukenut kukaan ei myönnä, että tässä todellakin on aihetta reagointiin. Tyypillistä väheksyntääkö? Vai putkinäköisyyttä? Kun ei itse joudu epäoikeudenmukaisen toiminnan kohteeksi, miin vaikeaa ymmärtää asiaa muidenkaan kannalta? Vai ollaanko varmuuden vuoksi eri mieltä kuin feministit?
Miksi yrität muuten vetää tähän mukaan politiikan ja tehdä yleistyksiä pienimuotoisesta tapauksesta jopa kommunismiin asti? - P.e.p.e.
Hertha kirjoitti:
Se, jolla on huono hajuaisti, on aivan tosissaan väittäessään, ettei mikään haise.
En oikeastaan väitä olevani oikeassa, enkä osaa sanoa onko epäilyksille katetta. Joskus vain olo on kuin huonossa suhteessa - sanoitpa mitä hyvänsä, aina epäillään. Usein mielipide tai kuvaus toimintatavoista käännetään päälaelleen, ei aina toki mutta aika usein. Jotenkin tämä yli äyräiden tulvahtanut keskustelu viestien poistoista ja multinikeistä kuvaa palstalla vallitsevaa ilmapiiriä aika hyvin.
- nut-tu
Mintsu kirjoitti:
Minusta on hieman surkeaa huomata täällä tämä miesnimimerkkien keskinäinen lojaalius tässä asiassa olla näkemättä asian ydinkysymystä tai edes tunnustaa asian todellisuus. Näissä viesteissä, joita asian tiimoilta olen lukenut kukaan ei myönnä, että tässä todellakin on aihetta reagointiin. Tyypillistä väheksyntääkö? Vai putkinäköisyyttä? Kun ei itse joudu epäoikeudenmukaisen toiminnan kohteeksi, miin vaikeaa ymmärtää asiaa muidenkaan kannalta? Vai ollaanko varmuuden vuoksi eri mieltä kuin feministit?
Miksi yrität muuten vetää tähän mukaan politiikan ja tehdä yleistyksiä pienimuotoisesta tapauksesta jopa kommunismiin asti?Mikä siinä oikeasti on, että miehet eivät tunnusta tosiasioita. Mutta siitähän se taitaapi johtua, että heidän viestinsä eivät ole koskaan joutuneet samanlaisen poistohysterian kohteeksi, kun naiskirjoittajien viestit. Joten, miksi uskoa jotain sellaista, mitä ei ole omalle kohdalle sattunut?
- nut-tu
P.e.p.e. kirjoitti:
En oikeastaan väitä olevani oikeassa, enkä osaa sanoa onko epäilyksille katetta. Joskus vain olo on kuin huonossa suhteessa - sanoitpa mitä hyvänsä, aina epäillään. Usein mielipide tai kuvaus toimintatavoista käännetään päälaelleen, ei aina toki mutta aika usein. Jotenkin tämä yli äyräiden tulvahtanut keskustelu viestien poistoista ja multinikeistä kuvaa palstalla vallitsevaa ilmapiiriä aika hyvin.
noinhan se juuri on. Olo kun huonossa suhteessa :)
- Mintsu
"Eli kyllä - feminismi - monien muiden ismien tavoin - elää suureksi osaksi itse tautologisesti kylvämänsä epäluulon ja vastakkainasettelun voimasta."
Enpä taida olla samaa mieltä. Mielenkiintoista kuitenkin tuo vastakkainasettelu-aspekti. Niinistöhän esimerkiksi vetosi kampanjassaan siihen, että vastakkaisasettelun aika on ohi. Mutta mitä tekikään hän? Koko kampanjansa perustui vastakkainasetteluun. Pyrki mitätöimään koko Halosen kauden presidenttinä. Teki juuri päin vastoin kuin mistä saarnasi.
Tästä voisikin vetäistä yleistyksen siihen, että tämä on miehille tyypillistä toimintaa, tehdään sitä, mistä valitetaan - kuten sinä vedit yleistyksen feminismistä mm. kommunismiin. Mutta, enpä taidakaan mennä halpaan, sillä seuraavaksi feministejä alettaisiin syytellä miesvastaisuudesta ja pian tekisit siitäkin yleistyksen, samaan tyyliin kuin kommunismiasiassa. - Nari_Säre
Mintsu kirjoitti:
"Eli kyllä - feminismi - monien muiden ismien tavoin - elää suureksi osaksi itse tautologisesti kylvämänsä epäluulon ja vastakkainasettelun voimasta."
Enpä taida olla samaa mieltä. Mielenkiintoista kuitenkin tuo vastakkainasettelu-aspekti. Niinistöhän esimerkiksi vetosi kampanjassaan siihen, että vastakkaisasettelun aika on ohi. Mutta mitä tekikään hän? Koko kampanjansa perustui vastakkainasetteluun. Pyrki mitätöimään koko Halosen kauden presidenttinä. Teki juuri päin vastoin kuin mistä saarnasi.
Tästä voisikin vetäistä yleistyksen siihen, että tämä on miehille tyypillistä toimintaa, tehdään sitä, mistä valitetaan - kuten sinä vedit yleistyksen feminismistä mm. kommunismiin. Mutta, enpä taidakaan mennä halpaan, sillä seuraavaksi feministejä alettaisiin syytellä miesvastaisuudesta ja pian tekisit siitäkin yleistyksen, samaan tyyliin kuin kommunismiasiassa....pohjautuu suuresti lukemiini feministien esittämiin kommentteihin - sekä sitten myös piilotetumpaan feministiseen retoriikkaan.
Sekä tällä palstalla että ns. "feminististen ajattelijoiden" kirjoituksissa.
Feministit ovat useimmiten mestareita esittämään juuri oivasti esille tuomiasi skitsofrenisia yhtälöitä - juhlapuheissa rakennetaan, käytännössä revitään.
Se on todella, kun sen havaitsee, omiaan herättämään semmoista tympeää oloa.
Feminismin kommunismikytkökset ovat usein metaforisia - mutta sitten esim. suomalaisten feministien aloitteet näyttäisivät hyvin vasemmistovihreäorientoituneilta. Porvarilliset naiset ovat jo havainneet, että he itse ovat vastuussa tulevaisuudestaan ja hyvinvoinnistaan - ei "systeemi". - Hertha
P.e.p.e. kirjoitti:
Sotket syyt ja seuraukset. Ilmapiiri tulee juuri toisaalta "ylihuolehtivaisista" poistoista ja toisaalta voitokkaasti säilyvistä rivouksista. Etkö millään huomaa? Onko sinun kirjoituksiasi poistettu? Esim. sellaisia aloituksia, jotka eivät juuri liity palstan viralliseen aihepiiriin?
Ei niin, että kirjoitustapasi olisi jotenkin pahennusta herättävää.
Olemme täällä aikuisia naisia, monet ehkä vaativissakin viroissa ja tiukoissa tehtävissä, monet korkeasti oppineita, aivan arvostettuja ja kunniallisia naisia. Täällä meitä usein puhutellaan kuin alimman palkkaluokan katuhuoria, meitä mopotetaan, meille mahtaillaan, meidän sanojamme vääristellään, ohitetaan ja vähätellään.
Kun annamme paheksuntamme tulla julki, kun vaadimme selvityksiä epäoikeudenmukaisiksi kokemissamme asioissa, kun peräämme "naisrauhaa" kielenkäytössä, emmekä hyssyttelyistä huolimatta vaikene,
NIIN:
"Nou hätä, vainoharhaiset naiset. Jutelkaa keskenänne sävyisästi ja soveliaasti naisen elämästä, ja ehken varovasti naisasiastakin, mutta älkää sekaantuko sellaisiin asioihin, mitkä ovat teidän pikku aivoillenne liian monimutkaisia ja tarpeettomia ymmärtää." - Hertha
nut-tu kirjoitti:
Mikä siinä oikeasti on, että miehet eivät tunnusta tosiasioita. Mutta siitähän se taitaapi johtua, että heidän viestinsä eivät ole koskaan joutuneet samanlaisen poistohysterian kohteeksi, kun naiskirjoittajien viestit. Joten, miksi uskoa jotain sellaista, mitä ei ole omalle kohdalle sattunut?
Mitä tässä tilanteessa on tehtävä? Millainen sheriffi esim. sinä olisit? Miten aloittaisit?
- nut-tu
Hertha kirjoitti:
Mitä tässä tilanteessa on tehtävä? Millainen sheriffi esim. sinä olisit? Miten aloittaisit?
sheriffi.
Ensiksi näyttäisin palstan miehille, millä tavalla niitä viestejä voikaan halutessaan poistella... :)
Ja sen jälkeen, kun asia on mennyt jakeluun, voisin olla hieman parempi sefu. Mutta luojan kiitos, en ole koskaan haksahtanut tuollaista hommaa haluamaan.
Toinen mitä varmaan tekisin eritavalla olis se, että huhuilta siivet poikki ennen kun ne ehtii kasvaa. - Mintsu
Nari_Säre kirjoitti:
...pohjautuu suuresti lukemiini feministien esittämiin kommentteihin - sekä sitten myös piilotetumpaan feministiseen retoriikkaan.
Sekä tällä palstalla että ns. "feminististen ajattelijoiden" kirjoituksissa.
Feministit ovat useimmiten mestareita esittämään juuri oivasti esille tuomiasi skitsofrenisia yhtälöitä - juhlapuheissa rakennetaan, käytännössä revitään.
Se on todella, kun sen havaitsee, omiaan herättämään semmoista tympeää oloa.
Feminismin kommunismikytkökset ovat usein metaforisia - mutta sitten esim. suomalaisten feministien aloitteet näyttäisivät hyvin vasemmistovihreäorientoituneilta. Porvarilliset naiset ovat jo havainneet, että he itse ovat vastuussa tulevaisuudestaan ja hyvinvoinnistaan - ei "systeemi".Uskallan epäillä, pitkään yleistyksiäsi lukeneena, että f.vastaisuutesi taitaa perustua itseomaksuttuihin yleistyksiisi ja virheellisiin johtopäätöksiin kuin myös ennakkoluuloihin.
Toimiva ratkaisu ei ole yhdistää eri maissa toimivien, eri yksilöiden näkemyksiä yhteiseksi feministiseksi ideologiaksi. Olen kyllä aikojen varrella lukenut monet monituiset kerrat kuinka nopeasti teet näitä johtopäätöksiäsi, välillä melkoisen irrationaalisellakin logiikalla. Mutta se siitä. Ja tuo 'piilotettu feministinen retoriikka' -lipas on varmasti hyödyllinen ja käyttökelpoinen työkalu sinulle.
Mielestäni menet metsään siinä, että väkisin ylläpidät näkemystä, että feminismistä pitää tehdä poliittista tai uskonnollista ideologiaa vastaava 'puolue'. Jo siinä lähtee ensimmäinen polku vääriin tulkintoihin. - P.e.p.e.
Hertha kirjoitti:
Sotket syyt ja seuraukset. Ilmapiiri tulee juuri toisaalta "ylihuolehtivaisista" poistoista ja toisaalta voitokkaasti säilyvistä rivouksista. Etkö millään huomaa? Onko sinun kirjoituksiasi poistettu? Esim. sellaisia aloituksia, jotka eivät juuri liity palstan viralliseen aihepiiriin?
Ei niin, että kirjoitustapasi olisi jotenkin pahennusta herättävää.
Olemme täällä aikuisia naisia, monet ehkä vaativissakin viroissa ja tiukoissa tehtävissä, monet korkeasti oppineita, aivan arvostettuja ja kunniallisia naisia. Täällä meitä usein puhutellaan kuin alimman palkkaluokan katuhuoria, meitä mopotetaan, meille mahtaillaan, meidän sanojamme vääristellään, ohitetaan ja vähätellään.
Kun annamme paheksuntamme tulla julki, kun vaadimme selvityksiä epäoikeudenmukaisiksi kokemissamme asioissa, kun peräämme "naisrauhaa" kielenkäytössä, emmekä hyssyttelyistä huolimatta vaikene,
NIIN:
"Nou hätä, vainoharhaiset naiset. Jutelkaa keskenänne sävyisästi ja soveliaasti naisen elämästä, ja ehken varovasti naisasiastakin, mutta älkää sekaantuko sellaisiin asioihin, mitkä ovat teidän pikku aivoillenne liian monimutkaisia ja tarpeettomia ymmärtää."... että ei tuo vähättely ja "v...lu" ole yksisuuntaista. Kaiken tuon voi tehdä hyvinkin "fiksusti", mutta itse asiaa se ei muuta mihinkään. Minunkin kirjoitukseni saattavat joskus vihlaista, enkä ihan täysin kiellä etteikö se olisi tarkoitus. Kuitenkin pyrin välttämään henkilökohtaisuudet tai sitten pyrkimykseni on vilpittömästi kertoa, missä mättää (saa poistaa jos siltä tuntuu).
Uskotko kutenkin, että ymmärrän hyvin mitä tarkoitat ja ainakaan minun tarkoitukseni ei ole täällä pahoittaa kenenkään naisen mieltä ja toivon sitä samaa myös muilta. - P.e.p.e.
nut-tu kirjoitti:
noinhan se juuri on. Olo kun huonossa suhteessa :)
Asioilla toki puolensa eli vaikkapa muistin virkistämiseksi ;D
- Soh-vi
Nari_Säre kirjoitti:
Kyllähän tämmöinen vasemmistojuntta-henki on jotakuinkin nähtävissä feministisen retoriikan piirissä noin yleisemminkin - huolimatta feministeiksi julistautuneiden porvarienkin vastakkaisista vakuutteluista :-) --- mutta hui - nythän minäkin syyllistyin tuohon epäluuloon! Paradoksi yllätti!Feministit laumasieluja, salli mun nauraa. Kun me olemme suurimmasta osasta keskusteluiden teemoja jokseenkin samanmielisiä, ts. pyrimme naisten tasa-arvoisempaan asemaan kaikessa, niin se on sitten laumasieluisuutta. Siinä meillä on objektiivinen tiedemiehen asenne!!!!!!
Ja kun juuri feministien tai muiden järkevien naisten (kuten Nutun, hänhän ei ole feministi) kirjoituksia poistellaan, mutta heille heitetyt herjat jätetään paikoilleen, ja tätä sitten paheksutaan yksissä naisin, niin "laumasieluisuutta"!
Kun te miehet yksimielisinä nyt naureskelette naisten yliherkkyydelle ja tärkeilylle, niin se ei ole laumasieluisuutta. Te tietenkin yksilöllisesti päädytte ainoaan loogiseen johtopäätökseen. Harvoin näkee noin yksinkertaista todistelua!
En ole meilaillut kenenkään palstalaisen kanssa, niin että tiedoksi vaan sekin. - Soh-vi
Nari_Säre kirjoitti:
...feministiset meemit, kuten totesin, ovat sikäli vaarallisia, että myyttien pohjalta voidaan suunnata jopa työllistämis- jne. politiikkaa.
Eli kyllä feministisen retoriikan yksisilmäisyyden ja jopa vääristelevyyden suhteen on näköjään hyvä olla tarkkana.
Se on asia, jonka olen tältä feminismipalstalta juuri oppinut (alussa olin hyvin sinisilmäinen), ja olen kiitollinen siitä kaikille asiaan vaikuttaneille keskustelijoille.
Mikäli feministit taistellessaan tervapöpöjään vastaan edistävät itse asiassa epätasa-arvoa, on siihen todella suhtauduttava kriittisesti meidän vähän etäämmältä tuota taistelua tarkastelevien ihmisten, sanoisin.- Feministiset meemit vaarallisia
- Feministisen retoriikan yksisilmäisyys (vaihtoehtoisesti puusilmäisyys)
- Feministien tervapöpöt
Tällaista tyhjää höpöilyä vastaan meidän aikuisten älykkäiden naisten sitten pitäisi "argumentoida". Huokaus. - jorojukka-kukka
Nari_Säre kirjoitti:
Kyllähän tämmöinen vasemmistojuntta-henki on jotakuinkin nähtävissä feministisen retoriikan piirissä noin yleisemminkin - huolimatta feministeiksi julistautuneiden porvarienkin vastakkaisista vakuutteluista :-) --- mutta hui - nythän minäkin syyllistyin tuohon epäluuloon! Paradoksi yllätti!"...että palstalla on myös eräänlainen 'klikki' feministejä..."
Niin palstalla on tasa-arvoa kannattavia naisia. - Kurre_Orava
jorojukka-kukka kirjoitti:
"...että palstalla on myös eräänlainen 'klikki' feministejä..."
Niin palstalla on tasa-arvoa kannattavia naisia.....
- jorojukka-kukka
nut-tu kirjoitti:
Mikä siinä oikeasti on, että miehet eivät tunnusta tosiasioita. Mutta siitähän se taitaapi johtua, että heidän viestinsä eivät ole koskaan joutuneet samanlaisen poistohysterian kohteeksi, kun naiskirjoittajien viestit. Joten, miksi uskoa jotain sellaista, mitä ei ole omalle kohdalle sattunut?
Kun juuri miesten viestejä poistojen toimimattomuus on tukenut ja luonut sellaista palstailmapiiriä miesten sanomisille, että mitä kovemmin ja ankarammin mollaa naiskirjoittajia/naisia/feministejä, sen parempi. Kuka nyt itseään vastaan taistelisi...ei mies ainakaan! :D
- minäkin olen nainen
Mintsu kirjoitti:
Minusta on hieman surkeaa huomata täällä tämä miesnimimerkkien keskinäinen lojaalius tässä asiassa olla näkemättä asian ydinkysymystä tai edes tunnustaa asian todellisuus. Näissä viesteissä, joita asian tiimoilta olen lukenut kukaan ei myönnä, että tässä todellakin on aihetta reagointiin. Tyypillistä väheksyntääkö? Vai putkinäköisyyttä? Kun ei itse joudu epäoikeudenmukaisen toiminnan kohteeksi, miin vaikeaa ymmärtää asiaa muidenkaan kannalta? Vai ollaanko varmuuden vuoksi eri mieltä kuin feministit?
Miksi yrität muuten vetää tähän mukaan politiikan ja tehdä yleistyksiä pienimuotoisesta tapauksesta jopa kommunismiin asti?joilla on suuri ristiriitojen pelko. He tekevät mitä vaan saadakseen asiat tasaantumaan. Vähätellään asioiden tai tapahtumien vakavuutta. Mielestäni tuo piirre on aika tavallinen juuri miesten keskuudessa.
- mez-o
En ole lukenut ketjua mutta sanonpa nyt suuni puhtaaksi.
Eniten ainakin minua inhottaa se seikka, että tämä piip-henkilö saattaa esiintyä solvaavana multinikkinä ja seuraavassa hengenvedossa (samassa keskustelussa samalle henkilölle) omalla nikillään asialliseen sävyyn. Minut hän on (siis sheriffi) aikonaan haukkunut niin rankoin sanakääntein että mietin jonkin aikaa, kannattaako alkaa harkita kanteen nostoa julkisesti esitetystä herjasta.
On vaikeaa ymmärtää kuinka te pojat voitte puolustaa tällä tavalla käyttäytyvää sheriffiä. Arvostelukyky on arvokas ominaisuus ja sitä voi kehittää.
Ainakaan minua ei hetkauta vähääkään vaikkapa Aatoksen nerokkaat huomautukset tai jonkun toisen vastaavanlaiset jutut. Ne ovat sentään suoraa puhetta ja suoraan "päin näköä" esitetty. Mutta tällainen jatkuva selän takana sättiminen on ällöttävää.- Mintsu
Minustakin ydin tässä asiassa on salakavaluus. Sopankeittäminen ja vainoharhaisen ilmapiirin pitkittäminen palstalla. Tämä asia pitäisi selvittää, ennen kuin uusia tuulia ja uusia sääntöjä otetaan käyttöön. Jos Fanny avoimesti ja reilusti selvittäisi asian, loppuisi asiasta kohkaaminenkin tähän. Tästä seuraakin kysymys, että miksi hän ei selvitä sitä avoimesti? Ja taas lisää tilaa epäilyille, koska luonnollinen oletus on, että hänellä on jotain salattavaa.
Erityisen ikävää sitten on, että tämä vainoharhaisuuskin nähdään nyt sitten feministisenä piirteenä. Näen tarkoitushakuisuutta asian takana, osa kulman kundeista käyttää tilaisuutta hyväkseen pönkittääkseen ennakkoluulojaan. Onkohan tämäkin jo vainoharhaa. - Nari_Säre
Mintsu kirjoitti:
Minustakin ydin tässä asiassa on salakavaluus. Sopankeittäminen ja vainoharhaisen ilmapiirin pitkittäminen palstalla. Tämä asia pitäisi selvittää, ennen kuin uusia tuulia ja uusia sääntöjä otetaan käyttöön. Jos Fanny avoimesti ja reilusti selvittäisi asian, loppuisi asiasta kohkaaminenkin tähän. Tästä seuraakin kysymys, että miksi hän ei selvitä sitä avoimesti? Ja taas lisää tilaa epäilyille, koska luonnollinen oletus on, että hänellä on jotain salattavaa.
Erityisen ikävää sitten on, että tämä vainoharhaisuuskin nähdään nyt sitten feministisenä piirteenä. Näen tarkoitushakuisuutta asian takana, osa kulman kundeista käyttää tilaisuutta hyväkseen pönkittääkseen ennakkoluulojaan. Onkohan tämäkin jo vainoharhaa.....luettuani täällä näitä avauksia, jotka alkavat, että miehet kuseskelevat sinne ja tänne jne... tai äänestä halosta tai saat silläsipulin...
...niin en nyt syyttäisi sheriffiä kovin tiukasta seulasta... ainakaan ihan äkkiä :-)
Minusta muuten feministeille voisi sallia jopa vähän enemmänkin mauttomuuksia tällä palstalla, kuin muille... minulla ei ole mitään sitä vastaan :-) - mez-o
Mintsu kirjoitti:
Erityisen ikävää sitten on, että tämä vainoharhaisuuskin nähdään nyt sitten feministisenä piirteenä. Näen tarkoitushakuisuutta asian takana, osa kulman kundeista käyttää tilaisuutta hyväkseen pönkittääkseen ennakkoluulojaan. Onkohan tämäkin jo vainoharhaa."Jos Fanny avoimesti ja reilusti selvittäisi asian, loppuisi asiasta kohkaaminenkin tähän. Tästä seuraakin kysymys, että miksi hän ei selvitä sitä avoimesti?"
Tästä minunkin mielestäni on kysymys, avoimmuudesta ja tasapuolisuudesta. Fanny ei vaan tunnu yhteistyöhaluiselta. Tilanne vaikuttaa jotenkin luonnottomalle tänä "avoimmuuden aikana".
Pojat voivat perustella feminismivastaisuuttaan nyt vaikka feministien eriarvoiseen asemaan laittamisella tällä keskustelupalstalla! Ehkä se kertoo enemmän heidän omista mielikuvistaan kuin vainon kohteeksi joutuniesta feministeistä. - sheriffanny
Aloitetaanpa siitä, missä ja koska olen sinua haukkunut? Minä nostan sen kanteen, jos et kykene todistamaan sanojasi.
>> ""Minut hän on (siis sheriffi) aikonaan haukkunut niin rankoin sanakääntein että mietin jonkin aikaa, kannattaako alkaa harkita kanteen nostoa julkisesti esitetystä herjasta.""
Kirjoitan tähän samaan viestiin toisen asian, josta aioin tänään teille puhua.
Haluan jättää paikkani, KAIKILLA saiteilla joilla olen sheriffinä (löytyvät eriteltyinä galleriasivultani). Minua ei ole tätä pyydetty tekemään vaan päätös on omani. Asia ei myöskään johdu millään tavoin minuun kohdistuneesta painostuksesta. Olin kypsä ratkaisuuni jo joulukuulla kun tekniset ongelmat alkoivat.
Kirjoitan tälle palstalle tämän tiedon ensimmäisenä (jopa ennen ylläpidolle tiedotusta), koska ajattelin jonkun muun haluavan jatkaa hommaani. Jos täältä sellainen henkilö löytyy, laita tämän päivän aikana sähköpostia asiasta minulle, niin sanoutuessani irti Suomi24:ltä (mahd. pian) voin suositella sinua jatkoon. Koska minulla EI ole ollut koskaan minkäänlaista kärhämää ylläpidon kanssa, uskon, että sanani painaa myös seuraajani suhteen.Nimeäsi ei tavitse käsitellä julkisesti palstalla, ilmoitat itse, jos siltä tuntuu.Minun susitukseeni riittää palstalla käyttämäsi nimimerkki, ylläpito on siitä kiinnostunut, jotta voi tarkistaa jälkikäteen kirjoituksiasi, ennen mahd. valintaasi.
Minä en julkista nimiä palstalla.Näin säilyy nimettömyys ja henkilöttömyys niin halutessasi, joka sheriffille on erittäin suuri etu. Kunnes sinut sitten aikanaan tullaan leimaamaan palstalla aina lojuvaksi loskaksi, joka ei ymmärrä mistään mitään, on puolueellinen ja pelkäksi häiriöksi eikä edes ymmärrä häipyä. Kyselin eilen illalla muilta shefuilta heidän tilanteistaan ja ihmeekseni JOKAINEN minulle vastannut kertoi joutuneensa jossain vaiheessa samanlaisen kiusanteon kohteeksi.Minulle tämä oli eka kerta, näin mittavana ja vakavana.
Jos jokin muu palstoistani olisi sinulle sopiva/sopivampi valvottavaksi, ilmoita siitäkin. Annan tukeni.
Saatte täällä etulyöntiaseman muihin nähden, ennen kuin ilmoitan asiasta muilla palstoilla. Ajankohta muualla on vasta silloin, kun olen jo ilmoittanut ylläpitoon < Vielä en ole.
Toivon että tämä viimeistään katkoo typeriltä huhuilta siivet. En koe olevani uhri, enkä koe menettäväni mitään.Henkilön oikeusturvaani on rankasti koeteltu, mutta en katsonut asiaan olevan aihetta puuttua ennemmin, koska kiusaaminen oli tasolla, "minä väitän" ja "minä luulen". Ylläolevassa sanotaan että MINÄ OLEN. Ja se on eri asia jo minun silmissäni.Meistä jokainen on täällä vastuussa vain omista teksteistään.
Sitten se kolmas juttu. Nyt on sitten menty ja vatvottu asiaa minun henkilöllisyydestäni niin kauan että on aika kertoa mitä mieltä asiasta olin ja olen.
Minä en ole sama henkilö kuin avecMaria. Olen tämän täällä aiemminkin kysyttäessä kertonut, mutta jostain syystä sitä ei "uskottu". Miksi siis avoimia kyselyitä, kun asiasta on palstalla tieto?
Koska koin, että asiaa vain tivataan ja tivataan, ajattelin että pakko on pään tulla vetävän käteen ja jossain vaiheessa totuuden tulla ilmi. Mitä hyötyä on vastata uudelleen ja uudelleen väittämiin, jotka eivät lopu vastauksen tullessa? Miksi yleensä pitäisi alistua todistamaan syyttömyyttään, kun sekin vaikuttaa vain huonolta selitykseltä, KUN vastapuoli on etukäteen päättänyt olla oikeassa?
Tiesin olevani väitteen kanssa vaivoilla.Olin oikeassa ja tosipaikan tullen tiesin voittavani. Siksi ei hätää. Mutta ylläoleva "mez-o":n tilitys on sitä luokkaa, ettei sitä enää voi katsoa sormiensa läpi vaikka kuinka haluaisi.
En koskaan sheriffinä oloni aikana (lähes kolme vuotta) ole kenellekään sanonut mitään sellaista, joka voitaisiin tulkita "haukkumiseksi" puhumattakaan julkisesta herjasta. En myöskään ikinä ole esiintynyt multinikkinä millään palstalla, enkä muulla rekatulla nimellä, ennen kuin rekatut tulivat (sheriffeille pakollinen heti tultuaan - avoimine galleriasivuineen) minulla oli toinen nimimerkki, joka oli siihen asti aina sama < siitä asti, kun 2002 aloin tänne Suomi24:ään kirjoittaa.Enkä myöskään ennen sheriffin "uraani" ole ketään ikinä solvannut. Se ei tosiaankaan kuulu tapoihini.
Olen aina salaa ihmetellyt aikuisia ihmisiä, jotka eivät ollenkaan kyseenalaista omaan näkemystään taikka käytöstään.Tälläisessä ympäristössä vielä jotenkin ymmärtää, että haluaa olla voittajan puolella, mutta voittaja ei aina ole se, joka sanoo viimeisen sanan, sillä riippuu siitä sanasta, miten paljon sillä loppujen lopuksi voittaa. Voi olla että se lopulta koituukin tappioksi ja tuhoksi.
Luin jostain ketjusta tässä aamulla "jorojukka-kukan" kirjoittaman mielestäni osuvan sanonnan, en tiedä, oliko se hänen omansa, mutta hyvä se oli ja kuuluu näin (saan varmaan lainata): "Vittuilullakin on hintansa." Tämä pitää hyvin paikkansa. Paljonko se lopulta oli, jää nähtäväksi.Myöskin vittuilu väärässä porstuassa saattaa tulla kalliiksi, olen kuullut.
Sheriffanny vaikenee iäksi tällä palstalla. Jos tosiaan jotain kiinnostaa, neuvon ja autan mielelläni alkuun.
Hyvää Loppuelämää kaikille. Eikä olla katkeria.
Fanny / sheriffi - Ramon
sheriffanny kirjoitti:
Aloitetaanpa siitä, missä ja koska olen sinua haukkunut? Minä nostan sen kanteen, jos et kykene todistamaan sanojasi.
>> ""Minut hän on (siis sheriffi) aikonaan haukkunut niin rankoin sanakääntein että mietin jonkin aikaa, kannattaako alkaa harkita kanteen nostoa julkisesti esitetystä herjasta.""
Haluan jättää paikkani, KAIKILLA saiteilla joilla olen sheriffinä (löytyvät eriteltyinä galleriasivultani). Minua ei ole tätä pyydetty tekemään vaan päätös on omani. Asia ei myöskään johdu millään tavoin minuun kohdistuneesta painostuksesta. Olin kypsä ratkaisuuni jo joulukuulla kun tekniset ongelmat alkoivat.
Kirjoitan tälle palstalle tämän tiedon ensimmäisenä (jopa ennen ylläpidolle tiedotusta), koska ajattelin jonkun muun haluavan jatkaa hommaani. Jos täältä sellainen henkilö löytyy, laita tämän päivän aikana sähköpostia asiasta minulle, niin sanoutuessani irti Suomi24:ltä (mahd. pian) voin suositella sinua jatkoon. Koska minulla EI ole ollut koskaan minkäänlaista kärhämää ylläpidon kanssa, uskon, että sanani painaa myös seuraajani suhteen.Nimeäsi ei tavitse käsitellä julkisesti palstalla, ilmoitat itse, jos siltä tuntuu.Minun susitukseeni riittää palstalla käyttämäsi nimimerkki, ylläpito on siitä kiinnostunut, jotta voi tarkistaa jälkikäteen kirjoituksiasi, ennen mahd. valintaasi.
Minä en julkista nimiä palstalla.Näin säilyy nimettömyys ja henkilöttömyys niin halutessasi, joka sheriffille on erittäin suuri etu. Kunnes sinut sitten aikanaan tullaan leimaamaan palstalla aina lojuvaksi loskaksi, joka ei ymmärrä mistään mitään, on puolueellinen ja pelkäksi häiriöksi eikä edes ymmärrä häipyä. Kyselin eilen illalla muilta shefuilta heidän tilanteistaan ja ihmeekseni JOKAINEN minulle vastannut kertoi joutuneensa jossain vaiheessa samanlaisen kiusanteon kohteeksi.Minulle tämä oli eka kerta, näin mittavana ja vakavana.
Jos jokin muu palstoistani olisi sinulle sopiva/sopivampi valvottavaksi, ilmoita siitäkin. Annan tukeni.
Saatte täällä etulyöntiaseman muihin nähden, ennen kuin ilmoitan asiasta muilla palstoilla. Ajankohta muualla on vasta silloin, kun olen jo ilmoittanut ylläpitoon < Vielä en ole.
Toivon että tämä viimeistään katkoo typeriltä huhuilta siivet. En koe olevani uhri, enkä koe menettäväni mitään.Henkilön oikeusturvaani on rankasti koeteltu, mutta en katsonut asiaan olevan aihetta puuttua ennemmin, koska kiusaaminen oli tasolla, "minä väitän" ja "minä luulen". Ylläolevassa sanotaan että MINÄ OLEN. Ja se on eri asia jo minun silmissäni.Meistä jokainen on täällä vastuussa vain omista teksteistään.
Sitten se kolmas juttu. Nyt on sitten menty ja vatvottu asiaa minun henkilöllisyydestäni niin kauan että on aika kertoa mitä mieltä asiasta olin ja olen.
Minä en ole sama henkilö kuin avecMaria. Olen tämän täällä aiemminkin kysyttäessä kertonut, mutta jostain syystä sitä ei "uskottu". Miksi siis avoimia kyselyitä, kun asiasta on palstalla tieto?
Koska koin, että asiaa vain tivataan ja tivataan, ajattelin että pakko on pään tulla vetävän käteen ja jossain vaiheessa totuuden tulla ilmi. Mitä hyötyä on vastata uudelleen ja uudelleen väittämiin, jotka eivät lopu vastauksen tullessa? Miksi yleensä pitäisi alistua todistamaan syyttömyyttään, kun sekin vaikuttaa vain huonolta selitykseltä, KUN vastapuoli on etukäteen päättänyt olla oikeassa?
Tiesin olevani väitteen kanssa vaivoilla.Olin oikeassa ja tosipaikan tullen tiesin voittavani. Siksi ei hätää. Mutta ylläoleva "mez-o":n tilitys on sitä luokkaa, ettei sitä enää voi katsoa sormiensa läpi vaikka kuinka haluaisi.
En koskaan sheriffinä oloni aikana (lähes kolme vuotta) ole kenellekään sanonut mitään sellaista, joka voitaisiin tulkita "haukkumiseksi" puhumattakaan julkisesta herjasta. En myöskään ikinä ole esiintynyt multinikkinä millään palstalla, enkä muulla rekatulla nimellä, ennen kuin rekatut tulivat (sheriffeille pakollinen heti tultuaan - avoimine galleriasivuineen) minulla oli toinen nimimerkki, joka oli siihen asti aina sama < siitä asti, kun 2002 aloin tänne Suomi24:ään kirjoittaa.Enkä myöskään ennen sheriffin "uraani" ole ketään ikinä solvannut. Se ei tosiaankaan kuulu tapoihini.
Olen aina salaa ihmetellyt aikuisia ihmisiä, jotka eivät ollenkaan kyseenalaista omaan näkemystään taikka käytöstään.Tälläisessä ympäristössä vielä jotenkin ymmärtää, että haluaa olla voittajan puolella, mutta voittaja ei aina ole se, joka sanoo viimeisen sanan, sillä riippuu siitä sanasta, miten paljon sillä loppujen lopuksi voittaa. Voi olla että se lopulta koituukin tappioksi ja tuhoksi.
Luin jostain ketjusta tässä aamulla "jorojukka-kukan" kirjoittaman mielestäni osuvan sanonnan, en tiedä, oliko se hänen omansa, mutta hyvä se oli ja kuuluu näin (saan varmaan lainata): "Vittuilullakin on hintansa." Tämä pitää hyvin paikkansa. Paljonko se lopulta oli, jää nähtäväksi.Myöskin vittuilu väärässä porstuassa saattaa tulla kalliiksi, olen kuullut.
Sheriffanny vaikenee iäksi tällä palstalla. Jos tosiaan jotain kiinnostaa, neuvon ja autan mielelläni alkuun.
Fanny / sheriffiNo ehkä se nyt sitten taivas taas kirkastuu ja kaikilla on mukavaa ja ihmiset hymyilevät ja vetävät yhtä köyttä. Tai sitten ei. Tiedä kuitenkin, että aina se äänekkäin porukka ei edes ole enemmistö.
Joskus yläasteella meillä oli tapana kiusata opettajia ja varsinkin sijaisia. Sitten kerran kun saatiin naissijainen pillahtamaan itkuun ja jättämään meidät yksin luokkaan olimme asiasta ylpeitä ehkä n. 0,5 sekuntia. Sen jälkeen tapausta muistellessa, kuten taas nyt, tulee lähinnä mieleen häpeä omasta typeryydestä. Sellaista on elämä. - Nari_Säre
Ramon kirjoitti:
No ehkä se nyt sitten taivas taas kirkastuu ja kaikilla on mukavaa ja ihmiset hymyilevät ja vetävät yhtä köyttä. Tai sitten ei. Tiedä kuitenkin, että aina se äänekkäin porukka ei edes ole enemmistö.
Joskus yläasteella meillä oli tapana kiusata opettajia ja varsinkin sijaisia. Sitten kerran kun saatiin naissijainen pillahtamaan itkuun ja jättämään meidät yksin luokkaan olimme asiasta ylpeitä ehkä n. 0,5 sekuntia. Sen jälkeen tapausta muistellessa, kuten taas nyt, tulee lähinnä mieleen häpeä omasta typeryydestä. Sellaista on elämä....ja sen aikaansaamat meemit perustuvat juuri tuommoiseen äänekkääseen vasemmistovihertävään vähemmistöön ja ikään kuin sen ollessa äänessä sen itse itsensä legitimoimaan "uhkakuvaan" (eli se ei olisi olemassa, ellei se kokisi itseään jonkun vastustavan), josta se saa elinvoimansa.
sheriffinkin on ilman muuta oltava "patriarkaalin" edustaja, jos se sattuu sensuroimaan feministisen kommentin (feministin esittämän), uskoisin... Muuthan täällä eivät ole hirveästi sensurointien perään huudelleet.
Noh - katsotaan, paraneeko tilanne nyt sitten... Minun mielestäni täältä on aina toimesi aikana poistunut etupäässä niitä asiattomuuksia, mitä pitääkin... Itse veikkaisin, että nämä pieru ja kipsivittujutut nyt, ikävä kyllä, yleistyvät.
Kiitokset vapaaehtoisesta "virkakaudesta" ja menestystä jatkossa muualla. - sheriffanny
Ramon kirjoitti:
No ehkä se nyt sitten taivas taas kirkastuu ja kaikilla on mukavaa ja ihmiset hymyilevät ja vetävät yhtä köyttä. Tai sitten ei. Tiedä kuitenkin, että aina se äänekkäin porukka ei edes ole enemmistö.
Joskus yläasteella meillä oli tapana kiusata opettajia ja varsinkin sijaisia. Sitten kerran kun saatiin naissijainen pillahtamaan itkuun ja jättämään meidät yksin luokkaan olimme asiasta ylpeitä ehkä n. 0,5 sekuntia. Sen jälkeen tapausta muistellessa, kuten taas nyt, tulee lähinnä mieleen häpeä omasta typeryydestä. Sellaista on elämä.Sinun viestiisi minun oli pakko vielä vastata.
Ei minuun nämä piikit menneet, vuodet sheriffinä ovat parkinneet nahkani niin paksuksi, että siitä tuskin menee tikarikaan läpi.:)
Vaan kaikella on aikansa ja paikkansa. Tässä oli tämän aika.
Yläaste kokemuksesi oli juuri se, mitä viimeisen sanan voittamisella tarkoitin. Mikä voitto se lopulta oli? Ihmisen raadollisuuden ja pahuuden. Pahuus asuu meissä kaikissa, toisissa hallitsemattomana ja itseltäänkin piilotettuna ja toisissa myönnettynä ja hallittuna.
En pillahda itkuun. Kiitos sinullekin. - sheriffanny
Nari_Säre kirjoitti:
...ja sen aikaansaamat meemit perustuvat juuri tuommoiseen äänekkääseen vasemmistovihertävään vähemmistöön ja ikään kuin sen ollessa äänessä sen itse itsensä legitimoimaan "uhkakuvaan" (eli se ei olisi olemassa, ellei se kokisi itseään jonkun vastustavan), josta se saa elinvoimansa.
sheriffinkin on ilman muuta oltava "patriarkaalin" edustaja, jos se sattuu sensuroimaan feministisen kommentin (feministin esittämän), uskoisin... Muuthan täällä eivät ole hirveästi sensurointien perään huudelleet.
Noh - katsotaan, paraneeko tilanne nyt sitten... Minun mielestäni täältä on aina toimesi aikana poistunut etupäässä niitä asiattomuuksia, mitä pitääkin... Itse veikkaisin, että nämä pieru ja kipsivittujutut nyt, ikävä kyllä, yleistyvät.
Kiitokset vapaaehtoisesta "virkakaudesta" ja menestystä jatkossa muualla.Toivotaan tosiaan että paranee.:)
Minä teen sen eteen ainakin sen, mitä minulta on odotettu, joskaan en siitä syystä.
Jos te kaikki muutkin teette mitä kykenette, tämä on ensi vuonna ykkönen, sijan 7. sijasta (johon se minun aikanani nousi).
Siinä teille tavoitetta, niin hyvässä kuin pahassa.
Kiitos Narille ja menestystä sinullekin, missä ikinä oletkaan ja mihin ryhdytkään. - Mintsu
Nari_Säre kirjoitti:
...ja sen aikaansaamat meemit perustuvat juuri tuommoiseen äänekkääseen vasemmistovihertävään vähemmistöön ja ikään kuin sen ollessa äänessä sen itse itsensä legitimoimaan "uhkakuvaan" (eli se ei olisi olemassa, ellei se kokisi itseään jonkun vastustavan), josta se saa elinvoimansa.
Kiitokset vapaaehtoisesta "virkakaudesta" ja menestystä jatkossa muualla.Sheriffi olisi voinut katkaista huhuilta siivet heti alkuunsa, jos olisi halunnut. Nyt hän on poistumassa palstalta ihan muista syistä, kuten asian itse ilmaisi. Kuitenkin samassa yhteydessä vihjeet päätökseen 'kiusaamisesta' ym. Tyypillistä.
Ehkä sinun Nari ei kannattaisi tupata sekaan näitä meemejäsi selityksenä asiaan, varsinkaan kun et edes paikalla ollut näkemässä, miten sheriffi asian toissapäivänä hoiti, pikemminkin jätti hoitamatta. Edelleenkin hän olisi voinut heti vastata kysymykseen, sen sijaan että vaatii lupauksia puhumasta asiasta yleisesti enää koskaan, jos salassa meilin kautta vastaa ei, en ole sama henkilö, kuin avecMaria. Kukaan ei ole pyytänyt häntä paljastamaan oikeaa henkilöllisyyttään. Sehän olisi järjetöntä, eikä siihen kenenkään tarvitse suostua.
Kukahan tässä teki asiasta kärpäsestä härkäsen, kysyn vaan?
Jos hän tämän 'kiusaamisen' ( eli kysymykset siitä onko hän avecMaria) olisi halunnut lopettaa, niin miksi hän olisi halunnut vastata vain yhdelle ihmiselle? Suoralla vastauksella palstalla spekuloinneille ei olisi jäänyt sijaa. Minusta hän on itse vastuussa asian saamista mittasuhteista ja seurauksista, johtuen omasta toiminnastaan.
Minuun tämä marttyyrius-potaska ei kerta kaikkiaan tehoa, anteeksi nyt vaan. - mez-o
sheriffanny kirjoitti:
Fanny / sheriffi"Aloitetaanpa siitä, missä ja koska olen sinua haukkunut? Minä nostan sen kanteen, jos et kykene todistamaan sanojasi."
=Uhkaus?
Sinä nostat sitten kanteen. Sittenpähän saadaan asiat selväksi. Minä taas saatan siinä vaiheessa tulla harkitsemaan vastakanteen nostoa väärästä ilmiannosta ja saatan antaa poliisin tehtäväksi selvittää esittämieni asioiden todenperäisyys.
Olet haukkunut minut taannoin multinikeillä sen jutun yhteydessä kun raivostuit minuun jäädessäsi alakynteen eräässä keskustelussa. Poistit sen jälkeen koko ketjunkin. Sefuna sinun pitää tietää että kirjoitukset säilyvät muistissa tietyn ajan ja kaikki kirjoitukset voidaan jäjlittää. Selasin taaksepäin mutta olit muutellut näköjään tekstejä jälkeen päin.
Siinä yhteydessä kaivetaan esiin kaikki sinun ja minun kirjoittamani tekstitit myös eri nikeillä, niin eiköhän tämä kiista sillä ratkea. - epäilemättä
Mintsu kirjoitti:
Sheriffi olisi voinut katkaista huhuilta siivet heti alkuunsa, jos olisi halunnut. Nyt hän on poistumassa palstalta ihan muista syistä, kuten asian itse ilmaisi. Kuitenkin samassa yhteydessä vihjeet päätökseen 'kiusaamisesta' ym. Tyypillistä.
Ehkä sinun Nari ei kannattaisi tupata sekaan näitä meemejäsi selityksenä asiaan, varsinkaan kun et edes paikalla ollut näkemässä, miten sheriffi asian toissapäivänä hoiti, pikemminkin jätti hoitamatta. Edelleenkin hän olisi voinut heti vastata kysymykseen, sen sijaan että vaatii lupauksia puhumasta asiasta yleisesti enää koskaan, jos salassa meilin kautta vastaa ei, en ole sama henkilö, kuin avecMaria. Kukaan ei ole pyytänyt häntä paljastamaan oikeaa henkilöllisyyttään. Sehän olisi järjetöntä, eikä siihen kenenkään tarvitse suostua.
Jos hän tämän 'kiusaamisen' ( eli kysymykset siitä onko hän avecMaria) olisi halunnut lopettaa, niin miksi hän olisi halunnut vastata vain yhdelle ihmiselle? Suoralla vastauksella palstalla spekuloinneille ei olisi jäänyt sijaa. Minusta hän on itse vastuussa asian saamista mittasuhteista ja seurauksista, johtuen omasta toiminnastaan.
Minuun tämä marttyyrius-potaska ei kerta kaikkiaan tehoa, anteeksi nyt vaan.mikä siinä avecmariassa on niin vihattavaa?
- Nari_Säre
mez-o kirjoitti:
"Aloitetaanpa siitä, missä ja koska olen sinua haukkunut? Minä nostan sen kanteen, jos et kykene todistamaan sanojasi."
=Uhkaus?
Sinä nostat sitten kanteen. Sittenpähän saadaan asiat selväksi. Minä taas saatan siinä vaiheessa tulla harkitsemaan vastakanteen nostoa väärästä ilmiannosta ja saatan antaa poliisin tehtäväksi selvittää esittämieni asioiden todenperäisyys.
Olet haukkunut minut taannoin multinikeillä sen jutun yhteydessä kun raivostuit minuun jäädessäsi alakynteen eräässä keskustelussa. Poistit sen jälkeen koko ketjunkin. Sefuna sinun pitää tietää että kirjoitukset säilyvät muistissa tietyn ajan ja kaikki kirjoitukset voidaan jäjlittää. Selasin taaksepäin mutta olit muutellut näköjään tekstejä jälkeen päin.
Siinä yhteydessä kaivetaan esiin kaikki sinun ja minun kirjoittamani tekstitit myös eri nikeillä, niin eiköhän tämä kiista sillä ratkea....tämä alkaa vaikuttaa hieman vainoharhaiselta... Ikään kuin tervapöpöltä.
Mutta mikäs siinä.
Tarvitaan aika paljon tulkintaa yhdistellä multinikkejä johonkin kirjoittajaan, vaikka se nyt olisikin sudokujen tavoin suosiota kasvattava harrastus... - Nari_Säre
epäilemättä kirjoitti:
mikä siinä avecmariassa on niin vihattavaa?
...avec naisena osaa eri mieltä ollessaankin nasauttaa herkkiin kohtiin feministisessä päättelyketjussa.
Avec, näin sivummalta sanottuna, on antautunut verisiin kiistoihin eräiden feministinikkien kanssa... Ihmisillä on pitkä muisti. Naiselta semmoinen on vielä vähemmän suotavaa, kuin vaikkapa nurkkiin noin muutenkin kuseskelevalta patriarkaalin edustajalta :-) - mez-o
Nari_Säre kirjoitti:
...tämä alkaa vaikuttaa hieman vainoharhaiselta... Ikään kuin tervapöpöltä.
Mutta mikäs siinä.
Tarvitaan aika paljon tulkintaa yhdistellä multinikkejä johonkin kirjoittajaan, vaikka se nyt olisikin sudokujen tavoin suosiota kasvattava harrastus...Älä puutu asiaan mistä et tiedä mitään.
- Mintsu
epäilemättä kirjoitti:
mikä siinä avecmariassa on niin vihattavaa?
En vihaa avecMariaa, koska en tunne kyseistä henkilöä nimimerkin takana. Sen sijaan nimimerkki avecMaria on puheillaan ja yleistyksillään loukannut muita tällä palstalla. Kuitenkaan hän itse ei siedä minkäänlaista vastanokittelua. Tämä on suurin syy, miksi itse ärsyynnyn hyvin herkästi hänen kirjoittelustaan, koska vähintä mitä odotan on se, että jos itse loukkaa muita kirjoituksillaan tai jopa perustelemattomilla, ennakkoluuloisilla mielipiteillään, pitää kestää myös seuraukset. Toinen asia on, jos vaivautuu perustelemaan käsityksensä ihan järjellisesti, silloin ei ole mitään syytä kuunnella solvauksia.
Lisäksi tuo jatkuva omien viestien poisto, jonka mukana lähtee ne alapuolella olevatkin, on aivan äärimmäisen turhauttavaa. Lisäksi se vääristää tilannetta, koska jälkeen päin viesteistä ei voi enää lukea kuka sanoi mitä ensin. - Nari_Säre
mez-o kirjoitti:
Älä puutu asiaan mistä et tiedä mitään.
...tosin tuo sinunkin tietosi vaikuttaa enemmän intuitiolta ainakin toistaiseksi.
Feministeistä poiketen minä olen taipuvainen ajattelemaan, että naisen(kin) intuitio voi olla joskus erheytyväinen.
Yleensä ihmisillä on taipumus ihastua johonkin ajatukseen, jota jäävät povellensa hellittelemään - minulla ja sinulla. Mutta enpäs sekaannu enempiä. - Ramon
Nari_Säre kirjoitti:
Mutta mikäs siinä.
Tarvitaan aika paljon tulkintaa yhdistellä multinikkejä johonkin kirjoittajaan, vaikka se nyt olisikin sudokujen tavoin suosiota kasvattava harrastus...Kieltämättä jotenkin absurdia. Tällä en halua ketään loukata, mutta onhan se nyt aika omituista päätellä, tai paremminkin tietää, näiden kirjoitusten perusteella toisten henkilöllisyys. Usein kun nämä päätelmät vielä tehdään parin lauseen viestien perusteella.
- Nari_Säre
Mintsu kirjoitti:
En vihaa avecMariaa, koska en tunne kyseistä henkilöä nimimerkin takana. Sen sijaan nimimerkki avecMaria on puheillaan ja yleistyksillään loukannut muita tällä palstalla. Kuitenkaan hän itse ei siedä minkäänlaista vastanokittelua. Tämä on suurin syy, miksi itse ärsyynnyn hyvin herkästi hänen kirjoittelustaan, koska vähintä mitä odotan on se, että jos itse loukkaa muita kirjoituksillaan tai jopa perustelemattomilla, ennakkoluuloisilla mielipiteillään, pitää kestää myös seuraukset. Toinen asia on, jos vaivautuu perustelemaan käsityksensä ihan järjellisesti, silloin ei ole mitään syytä kuunnella solvauksia.
Lisäksi tuo jatkuva omien viestien poisto, jonka mukana lähtee ne alapuolella olevatkin, on aivan äärimmäisen turhauttavaa. Lisäksi se vääristää tilannetta, koska jälkeen päin viesteistä ei voi enää lukea kuka sanoi mitä ensin....toteaisin, että avecci näyttää sietävän suht saman verran vastanokittelua, kuin hänen nokittelukumppaninsa... siitähän se nokittelu sitten näyttää pääsevän aina vauhtiin. Aika samalla sävyllä hän antaa, mitä ottaakin.
(tähän lisään, että viime aikoina en ole jaksanut hänen pitkiä ketjujansa eräiden nikkien kanssa juuri lukea). - Mintsu
Nari_Säre kirjoitti:
Mutta mikäs siinä.
Tarvitaan aika paljon tulkintaa yhdistellä multinikkejä johonkin kirjoittajaan, vaikka se nyt olisikin sudokujen tavoin suosiota kasvattava harrastus..."tämä alkaa vaikuttaa hieman vainoharhaiselta... Ikään kuin tervapöpöltä"
Sehän se on tarkoituskin, että näyttää. Siihen se viestien poistelu ja muuntelu johtaa. Ne, jotka eivät ole olleet paikalla juuri sillä hetkellä näkemässä, näkevät ne myöhemmät versiot, jotka on siivottu sellaisiksi, että toinen kirjoittaja alkaa vaikuttaa mielipuoliselta. - mez-o
sheriffanny kirjoitti:
Fanny / sheriffiJos sheriffanny ja avecMaria ovat eri henkilöitä pyydän vilpittömästi anteeksi. Ihmetteln muiden tapaan miksi et sitten tehnyt asiaa selväksi silloin kun sitä monen naisen suulla sinulta kysyttiin. Myöskään avecMaria ei minun tietojanei mukaan ole milloinkaan itse huomauttaunaut että hän ei sheriffi. (Aikaa eikä kiinnostusta palstan syvälukuun minulla ei tosin ole ollut.)
Närkästykseni epäoikeudenmukaista kohtelua kohtaan heräsi uudestaan kun näin, miten muut feministit olivat joutuneet samaan asemaan jossa aikanaan itse olin. - Ramon
Mintsu kirjoitti:
Sheriffi olisi voinut katkaista huhuilta siivet heti alkuunsa, jos olisi halunnut. Nyt hän on poistumassa palstalta ihan muista syistä, kuten asian itse ilmaisi. Kuitenkin samassa yhteydessä vihjeet päätökseen 'kiusaamisesta' ym. Tyypillistä.
Minuun tämä marttyyrius-potaska ei kerta kaikkiaan tehoa, anteeksi nyt vaan."et edes paikalla ollut näkemässä, miten sheriffi asian toissapäivänä hoiti, pikemminkin jätti hoitamatta. Edelleenkin hän olisi voinut heti vastata kysymykseen, sen sijaan että vaatii lupauksia puhumasta asiasta yleisesti enää koskaan, jos salassa meilin kautta vastaa ei, en ole sama henkilö, kuin avecMaria."
Itse tulkitsin tämän silloin puhtaasti sillä tavalla, että sheriffin mielestä (ja itse olen samaa mieltä) tällaiset keskustelut toisten kirjoittajien mahdollisista muista nimimerkeistä tai motiiveista eivät kuulu palstan aihepiiriin, eikä sellaisia keskusteluja pitäisi tästä syystä käydä. Tämän takia hän halusi lupauksen siitä, ettei tällaista keskustelua enää tulevaisuudessa aloitettaisi uudelleen. Kuten jo totesin olen itse aivan samaa mieltä. Ei ole mitään järkeä alkaa arvuutella jonkun henkilön mahdollisia useita nimimerkkejä, koska sitä ei kuitenkaan voi todistaa, eikä sillä muutenkaan ole mitään merkitystä tällaisella palstalla. Tämä on siis minun tulkintani tuosta pahamaineisesta ketjusta, voin toki olla väärässä, mutta niin voit toisaalta olla sinäkin. - epäilemättä
Mintsu kirjoitti:
Lisäksi tuo jatkuva omien viestien poisto, jonka mukana lähtee ne alapuolella olevatkin, on aivan äärimmäisen turhauttavaa. Lisäksi se vääristää tilannetta, koska jälkeen päin viesteistä ei voi enää lukea kuka sanoi mitä ensin.omien viestien poistoa kyseenalaisesti. vastauksesi oli tyhjentävä ja asiallinen, joten kiitos siitä.
- jorojukka-kukka
Nari_Säre kirjoitti:
Mutta mikäs siinä.
Tarvitaan aika paljon tulkintaa yhdistellä multinikkejä johonkin kirjoittajaan, vaikka se nyt olisikin sudokujen tavoin suosiota kasvattava harrastus...No hyvänen aika, jos Aave ja Fanny olivat sama henkilö, niin hänen toimintansa on ollut todella tuomittavaa myös minun suhteeni kirjoittajana.
- Mintsu
Nari_Säre kirjoitti:
...toteaisin, että avecci näyttää sietävän suht saman verran vastanokittelua, kuin hänen nokittelukumppaninsa... siitähän se nokittelu sitten näyttää pääsevän aina vauhtiin. Aika samalla sävyllä hän antaa, mitä ottaakin.
(tähän lisään, että viime aikoina en ole jaksanut hänen pitkiä ketjujansa eräiden nikkien kanssa juuri lukea)."toteaisin, että avecci näyttää sietävän suht saman verran vastanokittelua, kuin hänen nokittelukumppaninsa..."
Minusta näyttää siltä, että hän sietää sitä juuri siihen asti, kun tuntee olevansa voitolla. Sitten pinna katkeaa ja ISO pala ketjua alaketjuineen lähtee pois ja valitukset kuinka häntä vainotaan palstalla, eikä hänestä pidetä. Sitten saattaa tulla nikitön nikki tulla puolustelemaan Mariaa, ihan samoilla sanoilla ja logiikalla, kun mitä avec käytti. Ja jos oikein muistan, niin niissä on sitten ne todelliset solvaukset. - Nari_Säre
Mintsu kirjoitti:
"toteaisin, että avecci näyttää sietävän suht saman verran vastanokittelua, kuin hänen nokittelukumppaninsa..."
Minusta näyttää siltä, että hän sietää sitä juuri siihen asti, kun tuntee olevansa voitolla. Sitten pinna katkeaa ja ISO pala ketjua alaketjuineen lähtee pois ja valitukset kuinka häntä vainotaan palstalla, eikä hänestä pidetä. Sitten saattaa tulla nikitön nikki tulla puolustelemaan Mariaa, ihan samoilla sanoilla ja logiikalla, kun mitä avec käytti. Ja jos oikein muistan, niin niissä on sitten ne todelliset solvaukset....siksi en muuten itse Avecin kirjoituksiin viitsi pääsääntöisesti lisäillä mitään - kun turhauttaa se niiden häviäminen.
Myös jöriksellä on ollut vähän samaa meininkiä... joka on tietysti tekniikan sallima juttu, mutta ei motivoi kovin syvälliseen jutusteluun.
Eli tästä samaa mieltä. - jorojukka-kukka
sheriffanny kirjoitti:
Fanny / sheriffiTuskin sentään raastupaan mennään sen vuoksi, että jotakin palstakirjoittajaa epäillään moninikkisyydestä. :)
- jorojukka-kukka
Ramon kirjoitti:
Kieltämättä jotenkin absurdia. Tällä en halua ketään loukata, mutta onhan se nyt aika omituista päätellä, tai paremminkin tietää, näiden kirjoitusten perusteella toisten henkilöllisyys. Usein kun nämä päätelmät vielä tehdään parin lauseen viestien perusteella.
Henkilöllisyys ja palstan moninikkisyys ovat kaksi eri asiaa. Ei pidä sekoittaa viskoosia ja karjalanpiirakoita keskenään. ;)
- jorojukka-kukka
Mintsu kirjoitti:
"tämä alkaa vaikuttaa hieman vainoharhaiselta... Ikään kuin tervapöpöltä"
Sehän se on tarkoituskin, että näyttää. Siihen se viestien poistelu ja muuntelu johtaa. Ne, jotka eivät ole olleet paikalla juuri sillä hetkellä näkemässä, näkevät ne myöhemmät versiot, jotka on siivottu sellaisiksi, että toinen kirjoittaja alkaa vaikuttaa mielipuoliselta.Tämähän on sitä manipulointia/vääristelyä/harhaanjohtamista tarkoituksellisesti, mutta KUKA ihmeessä tällaista tarvitsee ja mihin.
- mez-o
Mintsu kirjoitti:
"tämä alkaa vaikuttaa hieman vainoharhaiselta... Ikään kuin tervapöpöltä"
Sehän se on tarkoituskin, että näyttää. Siihen se viestien poistelu ja muuntelu johtaa. Ne, jotka eivät ole olleet paikalla juuri sillä hetkellä näkemässä, näkevät ne myöhemmät versiot, jotka on siivottu sellaisiksi, että toinen kirjoittaja alkaa vaikuttaa mielipuoliselta....myös Härmän vapaalle naiselle.
- Rezo
Tuskin sentään raastupaan mennään sen vuoksi, että jotakin palstakirjoittajaa epäillään moninikkisyydestä. :)
Käsitin asian niin, että nimimerkki mezo oli valmis harkitsemaan oikeustoimia syystä, että häntä oli parjattu. Siitä hän syytti epäsuorasti "multinickia" eli fannya avecin hahmossa. Jos ja kun fanny on eri henkilö avec niin tuohan syyte on perätön.
- epäilemättä
Tuskin sentään raastupaan mennään sen vuoksi, että jotakin palstakirjoittajaa epäillään moninikkisyydestä. :)
itse voin vannoa, etten ole avecmaria, soh-vi, colli, nari, ramon, p.e.p.e, zomppari, aatos, antsu, uros, tatu, aapeli, nari säre, outi, kurre, hertha, sanelman, tyttelitii enkä ainakaan jorojukka-kukka. voi olla että olen mies savoysta, herra47, paasivaara, alpo suhonen, apukoululainen ja ron carlos.
- Nari_Säre
epäilemättä kirjoitti:
itse voin vannoa, etten ole avecmaria, soh-vi, colli, nari, ramon, p.e.p.e, zomppari, aatos, antsu, uros, tatu, aapeli, nari säre, outi, kurre, hertha, sanelman, tyttelitii enkä ainakaan jorojukka-kukka. voi olla että olen mies savoysta, herra47, paasivaara, alpo suhonen, apukoululainen ja ron carlos.
...on hyvä nikki, ja sinulla on hienoja kommentteja. Käypä rekkailemassa?
- epäilemättä
Nari_Säre kirjoitti:
...on hyvä nikki, ja sinulla on hienoja kommentteja. Käypä rekkailemassa?
nyt tuli piirrettyä risti seinään ennen ei olekaan meikäläistä kehuttu, -vai onko kyseessä sittenkin jokin juoni jekutus?!
- jorojukka-kukka
mez-o kirjoitti:
Jos sheriffanny ja avecMaria ovat eri henkilöitä pyydän vilpittömästi anteeksi. Ihmetteln muiden tapaan miksi et sitten tehnyt asiaa selväksi silloin kun sitä monen naisen suulla sinulta kysyttiin. Myöskään avecMaria ei minun tietojanei mukaan ole milloinkaan itse huomauttaunaut että hän ei sheriffi. (Aikaa eikä kiinnostusta palstan syvälukuun minulla ei tosin ole ollut.)
Närkästykseni epäoikeudenmukaista kohtelua kohtaan heräsi uudestaan kun näin, miten muut feministit olivat joutuneet samaan asemaan jossa aikanaan itse olin.Nimittäin Aave on mainnunnut olevansa entinen sheriffi, Fanny olemassa oleva. Ja kummatkin ovat kertoneet avoimesti olleensa joskus elämässään feministejä.
Ja kun tähän liitetään palstan tapahtumat, epäilys on täysin ymmärrettävää.
Huomionarvoista on myös Fannyn poukkoilu. Edellisenä päivänä hän sanoi pitävänsä piiiitkän tauon palstalta, eilen klo 13 hän luki lakia kansalle ja tänään aamulla ilmoittaa erostaan. Mistä tämä häilyväisyys johtuu, ihmettelen sitä.
Välillä Fanny ilmoittaa että ei ole Aave ja välillä sanoo, ettei voi asiasta kertoa kuin s-postin välityksellä. Kirjoitustyylikin muuttuu rauhallisesta kiihtyneeseen, joka on erikoista mielestäni sheriffille. Aika vakaan tuntuisia nuo toisten palstojen shefut ovat. Mielestäni sheriffitoimintaan pitääkin kuulua vakaus, kiihkottomuus, oikeudenmukaisuus ja keskustelutaito. - Mintsu
Ramon kirjoitti:
"et edes paikalla ollut näkemässä, miten sheriffi asian toissapäivänä hoiti, pikemminkin jätti hoitamatta. Edelleenkin hän olisi voinut heti vastata kysymykseen, sen sijaan että vaatii lupauksia puhumasta asiasta yleisesti enää koskaan, jos salassa meilin kautta vastaa ei, en ole sama henkilö, kuin avecMaria."
Itse tulkitsin tämän silloin puhtaasti sillä tavalla, että sheriffin mielestä (ja itse olen samaa mieltä) tällaiset keskustelut toisten kirjoittajien mahdollisista muista nimimerkeistä tai motiiveista eivät kuulu palstan aihepiiriin, eikä sellaisia keskusteluja pitäisi tästä syystä käydä. Tämän takia hän halusi lupauksen siitä, ettei tällaista keskustelua enää tulevaisuudessa aloitettaisi uudelleen. Kuten jo totesin olen itse aivan samaa mieltä. Ei ole mitään järkeä alkaa arvuutella jonkun henkilön mahdollisia useita nimimerkkejä, koska sitä ei kuitenkaan voi todistaa, eikä sillä muutenkaan ole mitään merkitystä tällaisella palstalla. Tämä on siis minun tulkintani tuosta pahamaineisesta ketjusta, voin toki olla väärässä, mutta niin voit toisaalta olla sinäkin.En väitäkään, että tulkintani olisi ainoa oikea, näin minä sen näin.
"sheriffin mielestä (ja itse olen samaa mieltä) tällaiset keskustelut toisten kirjoittajien mahdollisista muista nimimerkeistä tai motiiveista eivät kuulu palstan aihepiiriin,"
Tässä yhteydessä kuitenkin tuo asia liittyi epäoikeudenmukaiseen, puolueelliseen kohteluun, vastaus olisi voinut antaa selityksen siihen. Siksi olisi ollut äärimmäisen tärkeää vastata siihen, eikä yrittää pimittää tietoa. Oli se mikä hyvänsä.
"Tämän takia hän halusi lupauksen siitä, ettei tällaista keskustelua enää tulevaisuudessa aloitettaisi uudelleen. "
Minä koin sen niin, että hän halusi että olipa _vastaus_ mikä hyvänsä, siitä ei saa palstalla puhua, koska siihen liittyy jotain salaperäistä
(->vihjailut).
Normaalisti sillä ei ole mitään väliä käyttääkö joku useita nikkejä vai ei, mutta jos sheriffi käyttää useita nikkejä ja omalla asemallaan suojaa näiden nikkien toimintaa, minusta se on arveluttavaa, koska se johtaa epäoikeudenmukaisuuksiin. Epäoikeudenmukaisesta kohtelusta täällä on valitettu. Eikä sitä huomioida millään lailla. Minä näen että siitä johtuu tämäkin härkänen. - ent.sheriffi
mez-o kirjoitti:
Jos sheriffanny ja avecMaria ovat eri henkilöitä pyydän vilpittömästi anteeksi. Ihmetteln muiden tapaan miksi et sitten tehnyt asiaa selväksi silloin kun sitä monen naisen suulla sinulta kysyttiin. Myöskään avecMaria ei minun tietojanei mukaan ole milloinkaan itse huomauttaunaut että hän ei sheriffi. (Aikaa eikä kiinnostusta palstan syvälukuun minulla ei tosin ole ollut.)
Närkästykseni epäoikeudenmukaista kohtelua kohtaan heräsi uudestaan kun näin, miten muut feministit olivat joutuneet samaan asemaan jossa aikanaan itse olin.Saat anteeksi. Ei ole tarkoitus jättää taakseni tuhottua palstaa ja savuavia piippuja.
Asia on väärinkäsitys.Minun puolestani asia on unohdettu.
Ja pliis, lopettakaa muutkin tuo multinikkien arvailu, se ei tee hyvää kenellekään. - jorojukka-kukka
Rezo kirjoitti:
Käsitin asian niin, että nimimerkki mezo oli valmis harkitsemaan oikeustoimia syystä, että häntä oli parjattu. Siitä hän syytti epäsuorasti "multinickia" eli fannya avecin hahmossa. Jos ja kun fanny on eri henkilö avec niin tuohan syyte on perätön.
Olemme ANONYYMILLA keskustelupalstalla.
- Nari_Säre
epäilemättä kirjoitti:
nyt tuli piirrettyä risti seinään ennen ei olekaan meikäläistä kehuttu, -vai onko kyseessä sittenkin jokin juoni jekutus?!
...rehellistä tekstiä.
Mikäli olit aiemmin mm. apukoululainen, niin silloinkin pidin kommenteistasi (vaikka piti tietysti letkautellakin). - ent.sheriffi
Nimittäin Aave on mainnunnut olevansa entinen sheriffi, Fanny olemassa oleva. Ja kummatkin ovat kertoneet avoimesti olleensa joskus elämässään feministejä.
Huomionarvoista on myös Fannyn poukkoilu. Edellisenä päivänä hän sanoi pitävänsä piiiitkän tauon palstalta, eilen klo 13 hän luki lakia kansalle ja tänään aamulla ilmoittaa erostaan. Mistä tämä häilyväisyys johtuu, ihmettelen sitä.
Välillä Fanny ilmoittaa että ei ole Aave ja välillä sanoo, ettei voi asiasta kertoa kuin s-postin välityksellä. Kirjoitustyylikin muuttuu rauhallisesta kiihtyneeseen, joka on erikoista mielestäni sheriffille. Aika vakaan tuntuisia nuo toisten palstojen shefut ovat. Mielestäni sheriffitoimintaan pitääkin kuulua vakaus, kiihkottomuus, oikeudenmukaisuus ja keskustelutaito.Aave? avecMairia ei ole minun aikana tietääkseni ollut sheriffi. Meillä on kulissientakaista yhteyttä sheriffien välillä eikä nimi ole ikinä tullut vastaan missään yhteydessä. Joten jos olet sanomasta täysin sata, hän valehtelee. Muuta mahista ei ole.
- mez-o
Rezo kirjoitti:
Niin. Ovatko nämä kaksi henkilöä shefu ja avecMaria yksi ja sama henkilö, voidaan tarvittaessa viimekädessä poliisitutkinnalla selvittää. Mutta jos olen erehtynyt olen esittänyt anteeksipyynöni joka on vilpitön.
Tuossa viimeisimmässä tekstissään shefu nyt ensimmäisen kerran sanoo että hän ei ole avcMaria!!!
(Monet hankalatkin väärinkäsitykset voitaisiin välttää pelkästään totuudessa pysymisellä avoimmuudella.) - ent.sheriffi
Olemme ANONYYMILLA keskustelupalstalla.
Tuo tosiaan tulisi AINA muistaa, ennen kuin lähdetään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekemään vielä usein huhupuheitten perusteella.
- ent.sheriffi
epäilemättä kirjoitti:
En vielä olla vielä kerran naputtelematta.
Tätä juuri tarkoitin. JOS MINÄ sheriffinä olisin lähtenyt juttuun mukaan ja vannonut vannomistani kuka EN ole olisi pian juttu ollut koko palstan huvia koko palstan leveydeltä.Vaikka kai viestisi oli satiirinen, se on tietyllä tavoin hyvin valaiseva.
Vastuusta oli kyse. Vastuusta muista kirjoittajista ja heidän tulevasta kohtelustaan. - Kurre_Orava
ent.sheriffi kirjoitti:
Aave? avecMairia ei ole minun aikana tietääkseni ollut sheriffi. Meillä on kulissientakaista yhteyttä sheriffien välillä eikä nimi ole ikinä tullut vastaan missään yhteydessä. Joten jos olet sanomasta täysin sata, hän valehtelee. Muuta mahista ei ole.
JKK sekoitta kiistakumppaninsa. minä olen toiminut sefuna. Tosin kyllä muistakseni JKK on epäillyt minuakin AvecMariaksi. :D
- mez-o
ent.sheriffi kirjoitti:
Saat anteeksi. Ei ole tarkoitus jättää taakseni tuhottua palstaa ja savuavia piippuja.
Asia on väärinkäsitys.Minun puolestani asia on unohdettu.
Ja pliis, lopettakaa muutkin tuo multinikkien arvailu, se ei tee hyvää kenellekään....sovitaan näin. Säästyypähän aikaa, rahaa ja vaivaa. ;DD Menestystä.
- Kurre_Orava
mez-o kirjoitti:
Niin. Ovatko nämä kaksi henkilöä shefu ja avecMaria yksi ja sama henkilö, voidaan tarvittaessa viimekädessä poliisitutkinnalla selvittää. Mutta jos olen erehtynyt olen esittänyt anteeksipyynöni joka on vilpitön.
Tuossa viimeisimmässä tekstissään shefu nyt ensimmäisen kerran sanoo että hän ei ole avcMaria!!!
(Monet hankalatkin väärinkäsitykset voitaisiin välttää pelkästään totuudessa pysymisellä avoimmuudella.)*heh* Ja sinäkö meinaat, että poliisilla olisi resursseja tahikka mitään mielenkiintoa alkaa setvimään keskustelupalstojen nikkejä... :)
Hei, herää! - ent.sheriffi
Kurre_Orava kirjoitti:
JKK sekoitta kiistakumppaninsa. minä olen toiminut sefuna. Tosin kyllä muistakseni JKK on epäillyt minuakin AvecMariaksi. :D
Tiedän että olet ollut, muistan jopa jotain :)
Perille meni, tiedät mikä kiitollisena vastaan otettuna(tälleen "sefuhuumorilla" ilmaistuna)
Siinä se ketju laajenee kun kukaan ei enää katso nimestä kenen kaa kirjoittaa vaan arvailee. Pian varmasti kaikki nimet ja asiat onkin sekaisin. Vielä pari kolme muuta samanhenkistä hämmentämään tilannetta niin täysin hallitsematon soppahan siitä kiehuu.
Et muuten usko, miten vapaa minä nyt olen!Saatan pystyä jopa elämään. Hmm. Mieli on hyvä. Niin hyvä, että tairaan lähtiä hiihtelemähän.Saatan lähennellä sinua illemmalla kirjeellä, jos sopii? - Kurre_Orava
ent.sheriffi kirjoitti:
Tiedän että olet ollut, muistan jopa jotain :)
Perille meni, tiedät mikä kiitollisena vastaan otettuna(tälleen "sefuhuumorilla" ilmaistuna)
Siinä se ketju laajenee kun kukaan ei enää katso nimestä kenen kaa kirjoittaa vaan arvailee. Pian varmasti kaikki nimet ja asiat onkin sekaisin. Vielä pari kolme muuta samanhenkistä hämmentämään tilannetta niin täysin hallitsematon soppahan siitä kiehuu.
Et muuten usko, miten vapaa minä nyt olen!Saatan pystyä jopa elämään. Hmm. Mieli on hyvä. Niin hyvä, että tairaan lähtiä hiihtelemähän.Saatan lähennellä sinua illemmalla kirjeellä, jos sopii?Kirjoitteleppa pois vain.
Istuskelen tässä tänään koko päivän, pitäisi saada kehiteltyä tavallista v...maisempi tiedonsiirto kasaan ja ei oikein millään irtoa.
*heh* Mitäs me eläkeläiset, hommataan virtuaalinen puistonpenkki ja aletaan naureskelemaan, malli Itsevaltiaat. :) - ent.sheriffi
Tämähän on sitä manipulointia/vääristelyä/harhaanjohtamista tarkoituksellisesti, mutta KUKA ihmeessä tällaista tarvitsee ja mihin.
Kuka sitten seuraava ikinä onkaan, hal uankertoa, että minä yritin tuota selvittää, onnistumatta. Kuvio on erittäin tiivis.Kirveeni vaan tylstyi ja turhauduin.
Erittäin mehukkaita kysymyksiä, joita olen märehtinyt ja pitkään. - ent.sheriffi
Kurre_Orava kirjoitti:
Kirjoitteleppa pois vain.
Istuskelen tässä tänään koko päivän, pitäisi saada kehiteltyä tavallista v...maisempi tiedonsiirto kasaan ja ei oikein millään irtoa.
*heh* Mitäs me eläkeläiset, hommataan virtuaalinen puistonpenkki ja aletaan naureskelemaan, malli Itsevaltiaat. :)Tuohan on hyvä idea! Mitäpä sitä ei tekisi kokemuksellaan jonka elämästä on hankkinut, varsinkin eläkkeellä.
Isälläkin on pirullinen kiire koko ajan, ettei töissä ollessa ikinä. Näin väittää hän. - mez-o
Kurre_Orava kirjoitti:
*heh* Ja sinäkö meinaat, että poliisilla olisi resursseja tahikka mitään mielenkiintoa alkaa setvimään keskustelupalstojen nikkejä... :)
Hei, herää!Rikosilmoitus poliisille ei etene syyttäjälle asti, jos asian omistajalla ei ole esittää riittävää näyttöä esitetyistä tapahtumista. Tämän kaltaisissa tapauksissa olisi nimienomaan poliisin tehtävä selvittää asian todenperäisyys tutkimalla kaikki siihen liittyvät viestit. (Todennäköistä kuitenkin olisi, että poliisi ei siihen ryhtyisi koska tämän kaltaiset kinat ja väärinkäsityksetkin saatetaan luokitella tavanomiseksi erimielisyydeksi.)
- Kurre_Orava
mez-o kirjoitti:
Rikosilmoitus poliisille ei etene syyttäjälle asti, jos asian omistajalla ei ole esittää riittävää näyttöä esitetyistä tapahtumista. Tämän kaltaisissa tapauksissa olisi nimienomaan poliisin tehtävä selvittää asian todenperäisyys tutkimalla kaikki siihen liittyvät viestit. (Todennäköistä kuitenkin olisi, että poliisi ei siihen ryhtyisi koska tämän kaltaiset kinat ja väärinkäsityksetkin saatetaan luokitella tavanomiseksi erimielisyydeksi.)
"
(Todennäköistä kuitenkin olisi, että poliisi ei siihen ryhtyisi koska tämän kaltaiset kinat ja väärinkäsityksetkin saatetaan luokitella tavanomiseksi erimielisyydeksi.)
"
Juurikin näin.
Tällainen palsta kahinointi ei ylitä ns. tutkimuskynnystä. Eli voihan pyynnön tehdä poliisille mutta poliisi voi tehdä myös tutkimattajättämispäätöksen. - jorojukka-kukka
ent.sheriffi kirjoitti:
Aave? avecMairia ei ole minun aikana tietääkseni ollut sheriffi. Meillä on kulissientakaista yhteyttä sheriffien välillä eikä nimi ole ikinä tullut vastaan missään yhteydessä. Joten jos olet sanomasta täysin sata, hän valehtelee. Muuta mahista ei ole.
Olen itse lukenut tuon viestin.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Enkä muistaakseni ole epäillyt sinua koskaan Aaveeksi, vaan kumppanuudesta hänen kanssaan. Olet kuitenkin kovasti lietsonut hänen luulojaan, että hän olisi vainottu palstalla. Ja se on ollut ikävää ja vääristävää. Enkä ymmärrä syytä siihen sinun puoleltasi.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Kirjoitteleppa pois vain.
*heh* Mitäs me eläkeläiset, hommataan virtuaalinen puistonpenkki ja aletaan naureskelemaan, malli Itsevaltiaat. :)"Mitäs me eläkeläiset" tarkoittaa mitä?
- Kurre_Orava
Enkä muistaakseni ole epäillyt sinua koskaan Aaveeksi, vaan kumppanuudesta hänen kanssaan. Olet kuitenkin kovasti lietsonut hänen luulojaan, että hän olisi vainottu palstalla. Ja se on ollut ikävää ja vääristävää. Enkä ymmärrä syytä siihen sinun puoleltasi.
"
Enkä muistaakseni ole epäillyt sinua koskaan Aaveeksi, vaan kumppanuudesta hänen kanssaan. Olet kuitenkin kovasti lietsonut hänen luulojaan, että hän olisi vainottu palstalla.
"
Totta kyllä, että minua voidaan aiheesta 'syyttää' sympatioista AvecMariaa kohtaan.
Ja luulenpa, että kyllä häntä jaksettiin vainottakin täällä.
Siinä mielessä myönnän syytteesi oikeaksi. Se, että onko yksittäisen keskustelijan puolustaminen jonkinasteisen vyörytyksen edessä väärin onkin sitten asia erikseen.
Sinultakin kun saa usein sietää kaikenlaista mutta tuntuu ettet itse kykene aina vastaamaan huutoosi.
Tämä toki vain minen subjektiivinen näkemys.
Elämme sikäli paljon erilaisissa maailmaoissa, että en usko voivamme koskaan ymmärtää toisiamme, korkeintaan sietää. - Kurre_Orava
"Mitäs me eläkeläiset" tarkoittaa mitä?
Josko vaikka sitä, että olemme molemmat ex-sefuja.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Josko vaikka sitä, että olemme molemmat ex-sefuja.
No sitä arvelinkin. ;)
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
"
Enkä muistaakseni ole epäillyt sinua koskaan Aaveeksi, vaan kumppanuudesta hänen kanssaan. Olet kuitenkin kovasti lietsonut hänen luulojaan, että hän olisi vainottu palstalla.
"
Totta kyllä, että minua voidaan aiheesta 'syyttää' sympatioista AvecMariaa kohtaan.
Ja luulenpa, että kyllä häntä jaksettiin vainottakin täällä.
Siinä mielessä myönnän syytteesi oikeaksi. Se, että onko yksittäisen keskustelijan puolustaminen jonkinasteisen vyörytyksen edessä väärin onkin sitten asia erikseen.
Sinultakin kun saa usein sietää kaikenlaista mutta tuntuu ettet itse kykene aina vastaamaan huutoosi.
Tämä toki vain minen subjektiivinen näkemys.
Elämme sikäli paljon erilaisissa maailmaoissa, että en usko voivamme koskaan ymmärtää toisiamme, korkeintaan sietää."Yksittäisen keskustelijan puolustaminen.."
Miksi et muuten koskaan puolustanut minua??? jorojukka-kukka kirjoitti:
Nimittäin Aave on mainnunnut olevansa entinen sheriffi, Fanny olemassa oleva. Ja kummatkin ovat kertoneet avoimesti olleensa joskus elämässään feministejä.
Välillä Fanny ilmoittaa että ei ole Aave ja välillä sanoo, ettei voi asiasta kertoa kuin s-postin välityksellä. Kirjoitustyylikin muuttuu rauhallisesta kiihtyneeseen, joka on erikoista mielestäni sheriffille. Aika vakaan tuntuisia nuo toisten palstojen shefut ovat. Mielestäni sheriffitoimintaan pitääkin kuulua vakaus, kiihkottomuus, oikeudenmukaisuus ja keskustelutaito.viestiä mistään, jossa sheriffi omalla sheriffinnimimerkillään sanoo että ei ole maria? Jos joku sellaisen löytää, niin hyvä niin.
Nythän tämän tässä kiistää ent.sheriffi ihan meidän tavallisten kuolevaisten joukossa. Hän ei ole enää vastuussa Enirolle väitteistään.- ent.sheriffi
viestiä mistään, jossa sheriffi omalla sheriffinnimimerkillään sanoo että ei ole maria? Jos joku sellaisen löytää, niin hyvä niin.
Nythän tämän tässä kiistää ent.sheriffi ihan meidän tavallisten kuolevaisten joukossa. Hän ei ole enää vastuussa Enirolle väitteistään.Aamuisen kirjeen kirjoittaessani kirjoitin vielä tähti nimen perässä, jos lohduttaa.
Enirolle en ole koskaan vastuussa sen enempää kuin sinäkään, sanoistasi ja teoistasi.Noin niin kuin tiedoksi vaan, ennen kuin hämmenät yli laidan asailla joka on suoranainen valhe. - Kurre_Orava
"Yksittäisen keskustelijan puolustaminen.."
Miksi et muuten koskaan puolustanut minua???Koska en millään tavalla jaa ajatusmaailmaasi, enkä etenkään tunne minkäänlaista sympatiaa sinua kohtaan.
Kaikella kunnioituksella tietenkin. - epäilemättä
ent.sheriffi kirjoitti:
En vielä olla vielä kerran naputtelematta.
Tätä juuri tarkoitin. JOS MINÄ sheriffinä olisin lähtenyt juttuun mukaan ja vannonut vannomistani kuka EN ole olisi pian juttu ollut koko palstan huvia koko palstan leveydeltä.Vaikka kai viestisi oli satiirinen, se on tietyllä tavoin hyvin valaiseva.
Vastuusta oli kyse. Vastuusta muista kirjoittajista ja heidän tulevasta kohtelustaan.viestejä tulee lukea kriittisesti, ja lähettää vielä kriittisemmin...
- epäilemättä
Nari_Säre kirjoitti:
...rehellistä tekstiä.
Mikäli olit aiemmin mm. apukoululainen, niin silloinkin pidin kommenteistasi (vaikka piti tietysti letkautellakin).semmosta vaan että minunkin mielestäni rehellisyys on samanlainen hyve mitä on esimerkiksi rehtiys, reippaus tai suht.hyvä hygieenisuus. tätäkin saa sitten kommentoida mitä kelläkin asian tiimoilta mielessä liikkuu.
- Ramon
viestiä mistään, jossa sheriffi omalla sheriffinnimimerkillään sanoo että ei ole maria? Jos joku sellaisen löytää, niin hyvä niin.
Nythän tämän tässä kiistää ent.sheriffi ihan meidän tavallisten kuolevaisten joukossa. Hän ei ole enää vastuussa Enirolle väitteistään.Anna nyt jo olla. Ei tämä palsta oikeasti ole mitään muuta kuin sitä itseään. Kukaan ei ole vastuussa kenellekään mistään.
ent.sheriffi kirjoitti:
Aamuisen kirjeen kirjoittaessani kirjoitin vielä tähti nimen perässä, jos lohduttaa.
Enirolle en ole koskaan vastuussa sen enempää kuin sinäkään, sanoistasi ja teoistasi.Noin niin kuin tiedoksi vaan, ennen kuin hämmenät yli laidan asailla joka on suoranainen valhe.tarkoitat?
Kaikkihan me olemme vastuussa sanoistamme aina.Ramon kirjoitti:
Anna nyt jo olla. Ei tämä palsta oikeasti ole mitään muuta kuin sitä itseään. Kukaan ei ole vastuussa kenellekään mistään.
Miksi juuri minun pitäisi antaa olla.
Jospa jokainen noudattaisi ensin omia neuvojaan.- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Koska en millään tavalla jaa ajatusmaailmaasi, enkä etenkään tunne minkäänlaista sympatiaa sinua kohtaan.
Kaikella kunnioituksella tietenkin.Arvomaailmaasi kuuluu puolustaa vain niitä, jotka ajattelevat samoin kuin sinä.
- jorojukka-kukka
Nythän tämän tässä kiistää ent.sheriffi ihan meidän tavallisten kuolevaisten joukossa. Hän ei ole enää vastuussa Enirolle väitteistään.Se oli niissä ensimmäisissä keskusteluissa, kun et ollut palstalla enää. En löytänyt. Ehkä jo poistettu.
- Kurre_Orava
Arvomaailmaasi kuuluu puolustaa vain niitä, jotka ajattelevat samoin kuin sinä.
Koko laille kyllä.
Eikö sinun sitten?
Harvemmin olen sinun nähneen puolustavan ketään.
Minusta on epärehellistä väittää olevansa täysin puolueeton. Meillä kaikilla on tietty viiteryhmä johon tunnemme kuuluvamme. Ja tottakai ihminen puolustaa ja pyrkii pitämään huolta omistaan. jorojukka-kukka kirjoitti:
Se oli niissä ensimmäisissä keskusteluissa, kun et ollut palstalla enää. En löytänyt. Ehkä jo poistettu.
Jos aikoo kumminkin erota, voi kai sanoa ihan mitä tahansa.
Mutta kyllä se minua sinänsä tyydyttää. Eihän tässä kyse ollutkaan vain avecmariuudesta vaan sheriffin poistolinjasta.- ent.sheriffi
tarkoitat?
Kaikkihan me olemme vastuussa sanoistamme aina.Kuten näet rekattu sheriffinimeni on siellä edelleen tosin tekniikasta johtuen tähti ei enään näy, vaikka kirjoittaessani näkyikin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000013761374
Viesti sisältää selvän vastauksen henkilöllisyyttäni koskevaan kyselyyn.Kuten sanoit, olemme vastuussa kaikki yhtäläisellä tavalla ulosannistamme. Ei mitenkään erityisemmin sheriffinä, vaikka niin monet noin luulevat.Tunnen sheriffejä joilla on hyvinkin provosoiva asioiden käsittelytapa.Mutta eihän se aina voi olla huono asia, vaikka tietenkin voidaan aina kinastella kuinka oikein se on. Mutta niinhän asia on kaikkien kohdalla.
Päätämme ja saamme täysin vapaasti toimia kuten jokainen muukin näillä sivustoilla.
Palstalla näkyy olevan kamala määrä kummia ennakkokäsityksiä ja luuloja. Mutta näkyyhän tuo sitten aiheissakin. Feminismi ei kiinnosta pätkän vertaa. Muistaako kukaan enää edes koko feminismiä?
Teinpä mitä tahansa, löytyy tarve kääntää juttu minua vastaan.Ei ole helppo paikka tulevalle valvojalle, jos sellaista koskaan edes tänne tuleekaan. - mariamagda
sheriffanny kirjoitti:
Fanny / sheriffisinulla ei ole tähteä?
Kysynpähän vaan. - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Koko laille kyllä.
Eikö sinun sitten?
Harvemmin olen sinun nähneen puolustavan ketään.
Minusta on epärehellistä väittää olevansa täysin puolueeton. Meillä kaikilla on tietty viiteryhmä johon tunnemme kuuluvamme. Ja tottakai ihminen puolustaa ja pyrkii pitämään huolta omistaan.Olen sitä mieltä, että KETÄ TAHANSA kohdellaan kaltoin puolustan häntä aatteeseen, ihonväriin, sukupuoleen jne. katsomatta.
Olen todellakin puolueeton, niin puolueeton kuin vain ikinä osaan olla. Esim. Aavesta kerran vihjailtiin mielestäni liian kovaa tekstiä, johon vastineeksi tein oman avaukseni, että "joukossamme voi olla todella herkkiäkin ihmisiä" jne. Eli todellakin puolustan, kun sen aika on. Tämä ei tarkoita sitä, ettäkö myisin aatteeni saadakseni suosiota. Sitä en tee.
En pidä huolta pelkästään omistani, vaan niistä, jotka ovat heikkoja, sorrettuja tai muuten vain väärin kohdeltuja.
- jorojukka-kukka
Sp välinen tasa-arvosi on miesnäkökulmalähtöinen, jossa suorastaan kieltäydyt näkemästä naisten huonon aseman. Tämän vuoksi olen kannastasi erittäin kaukana. (Älä nyt taas kysy, missä naisen asema on huono, sillä koko skaalaa on käsitelty täällä jo niin moneen kertaan, etten näe syytä toistaa.)
- Kurre_Orava
Niin se on.
Vähän kuin laulussakin sanotaan.
'Herra antoi herra otti, tyydy siihen hottentotti, tasa-arvohan on silkkaa jumalan pilkkaa'.
Elämä ei ole reilua, voi voi. - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Niin se on.
Vähän kuin laulussakin sanotaan.
'Herra antoi herra otti, tyydy siihen hottentotti, tasa-arvohan on silkkaa jumalan pilkkaa'.
Elämä ei ole reilua, voi voi.Reilultahan tuo Fannyn viesti kuulosti.
- Kurre_Orava
Reilultahan tuo Fannyn viesti kuulosti.
Tämän ketjun aloituksen on kylläkin kirjoittanut Pepe...
Tota Jöris, älä ota enää... :) - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Tämän ketjun aloituksen on kylläkin kirjoittanut Pepe...
Tota Jöris, älä ota enää... :)Oikeassa olet. Ketjukin jo menee sekaisin, sillä olen ihan sippi. Piiiiitkä päivä takana...palavereja aamusta iltaan. *haukottelee*
- P.e.p.e.
... tällä palstalla kirjoittelevat kaltaisesi feministit, koen omien kirjoitusteni toimivan vastapainona. Teille on niin äärettömän helppo löytää vastaus jokaiseen ongelmaan naisen alistamisesta. Syyllistyykö Enirokin naisten syrjintään? Entäpä jos tapanne lähestyä ylläpitoa onkin ollut väärä, esim. syyttelevä, moittiva yms. En ihan kauheasti olisi yllättynyt jos näin olisi.
Mitä mieltä muuten olet etnisten vähemmistöjen kritiikistä yhteiskuntaa ja valtaväestöä kohtaan? Onko vika vain toisessa? - nainen olen minäkin
on kaikki mahdollisuudet nostaa itsensä minne tasolle itse haluavat. Turha on narista ja syytellä siitä miehiä. Kun lakkaa narisemasta ja hoitaa vaan omansa eikä katsele miehiin päin syytellen, niin elämä hymyilee.
Turhaa tehdä minkäänlaista vasta-asettelua miehet-naiset, vaan rintarinnan kummatkin omilla neuvoillaan ja ehdoillaan.
Muuten en sinua tuomitse mistään, sattui vaan nämä minun ajatukset parhaiten sopivan sinun viestisi perään. Pidän sinusta ja mielipiteistäsi. - TAIDAT OLLA
nainen olen minäkin kirjoitti:
on kaikki mahdollisuudet nostaa itsensä minne tasolle itse haluavat. Turha on narista ja syytellä siitä miehiä. Kun lakkaa narisemasta ja hoitaa vaan omansa eikä katsele miehiin päin syytellen, niin elämä hymyilee.
Turhaa tehdä minkäänlaista vasta-asettelua miehet-naiset, vaan rintarinnan kummatkin omilla neuvoillaan ja ehdoillaan.
Muuten en sinua tuomitse mistään, sattui vaan nämä minun ajatukset parhaiten sopivan sinun viestisi perään. Pidän sinusta ja mielipiteistäsi.....ja HYVÄ sellainen.
Upeeta ja oikeaa asennoitumista !
Sanoo MIES !
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka343534- 113218
- 1422962
Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032635Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv742615- 441435
Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t61338Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3971148Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos501053Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6900