Mies käsittää väkivallan toisin?

Tarkennusta vielä kerran

Ehkä miehet määrittelevät väkivallan toisin, erilaisin rajoin, kuin naiset. Eli miesten mielestä väkivalta on nimenomaan fyysistä väkivaltaa.

Tämä johtunee siitä, että miehet joutuvat jatkuvasti tekemään eron fyysisen, ja esierkiksi sanallisen väkivlaan välillä, koska miehet käyttävät fyysistä väkivaltaa. Kun kohta lähdemme perjantaikapakkaan, niin tilanne on konkreettinen. Voit soittaa suuta, haukkua, pilkata ym. baarissa tapaamaasi toista miestä. Mutta siirtymiseen fyysiseen väkivaltaan on aina selvä raja. Jos löyöt toista miestä, niin hänellä on heti oikeus lyödä takaisin. Tai murskata esimerkiski nenäluusi otsalla pukkaamalla. Siirtyminen suunsoitosta tappeluun on aina selkeän rajan ylittämistä.

Naisilla tilanne on varmaan toinen, koska ensin nainen vain riitelee miehensä kanssa, ja sattumanvaraisen kaoottisesti aviomies alkaakin yhtäkkiä lätkimään nyrkillä. Naisella ei ole omaa rajaa siirtymisessä fyysiseen väkivaltaan.

Muistakaa olla kiltisti baarissa.

18

1044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertainen

kännissä on kivintä.

• holtermann

nälvimällä ja vinoilemalla. mitä rumemmin tai törkeämmin voit kaverilles sanoa sen suuttumatta,sen läheisempiä kavereita ollaan.

se on heteromiesten tapa osoittaa läheisyyttä tai rakkautta, samaa sukupuolta kohtaan.

ulkopuolisen sanoessa saman, väkivallalta ei voi välttyä;)

• Kurre_Orava

Ja ihanko sinä itte sekundaneekeri tampio tuon keksit vai auttoiko äiti. ;)

• jorojukka-kukka
        Kurre_Orava kirjoitti:

Komea mies tuo Holtermann.

• Kurre_Orava
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Eläpä sekaannu miesten väliseen toverilliseen herjanheittoon.

Joskin ja varmastikin Holtermanni on ulkonäöltään akkain mieleen. Se hänelle hyväksi laskettakoon.

• jorojukka-kukka
        Kurre_Orava kirjoitti:

Eläpä sekaannu miesten väliseen toverilliseen herjanheittoon.

Joskin ja varmastikin Holtermanni on ulkonäöltään akkain mieleen. Se hänelle hyväksi laskettakoon.

Kehu mies päivässä. ;)

• holtermann
        Kurre_Orava kirjoitti:

miekin tykkään siusta:)

• vaan
        holtermann kirjoitti:

miekin tykkään siusta:)

"Leipäluukku umpeen sikaniska ja mees siitä maalaistollo paskaa lapioimaan, ettei palele "

jotenkin noin.

Tuollaista herjanheittoa ystävällisessä hengessä esiintyy - usko tai älä - myös naisten kesken.

• holtermann
        vaan kirjoitti:

"Leipäluukku umpeen sikaniska ja mees siitä maalaistollo paskaa lapioimaan, ettei palele "

jotenkin noin.

Tuollaista herjanheittoa ystävällisessä hengessä esiintyy - usko tai älä - myös naisten kesken.

tyttöystävältäni, hitto rupes pelottaa,oli nääs vahva nainen

• senkin herkkupeppu
        holtermann kirjoitti:

tyttöystävältäni, hitto rupes pelottaa,oli nääs vahva nainen

Sinut voisi syödä välipalaksi.

• Sanelma
        jorojukka-kukka kirjoitti:

pari kuolapisaraa taisi tipahtaa näppäimille - vähän taitaa olla nuori, harmin paikka. Ja maahanmuuttajavastainen, maahanmuuttajana en voi laskea tuota plussaksi. Mutta katsella aina voi ;)

• Kurre_Orava
        vaan kirjoitti:

jotenkin noin.

Niin, jokin tuollainen vastaus olisi minustakin kuulunut tähän yhteyteen.

• holtermann
        Sanelma kirjoitti:

pari kuolapisaraa taisi tipahtaa näppäimille - vähän taitaa olla nuori, harmin paikka. Ja maahanmuuttajavastainen, maahanmuuttajana en voi laskea tuota plussaksi. Mutta katsella aina voi ;)

vastainen? minähän olen maahanmuuttaja
        tuo kuvakin on otettu uruguayssa, jossa olen syntynyt.
        leikittely mielellä täällä netissä pyörin.
        uskoisin että moni meistä on oikeassa elämässä aivan erinlainen kuin netti persoonana

• Sanelman
        holtermann kirjoitti:

vastainen? minähän olen maahanmuuttaja
        tuo kuvakin on otettu uruguayssa, jossa olen syntynyt.
        leikittely mielellä täällä netissä pyörin.
        uskoisin että moni meistä on oikeassa elämässä aivan erinlainen kuin netti persoonana

olen oikeastikin yhtä v-mäinen tyyppi, kysy vaikka keltä...

Maahanmuuttaminen on raskasta, meni pitkä aika ennen kuin tajusi alkeellisimpiakaan vitsejä. Ja hoikkana punatukkaisena naisena, joka puhu hono soomi tuli sitten vielä ne huorittelut. Tai siis minä olen paluumuuttaja, mutta silti oli vaikeaa - jostain se aksentti jäi kielen, vaikka olen suomenkielen ammattilainen...

• Ruosutar
        Sanelman kirjoitti:

olen oikeastikin yhtä v-mäinen tyyppi, kysy vaikka keltä...

Maahanmuuttaminen on raskasta, meni pitkä aika ennen kuin tajusi alkeellisimpiakaan vitsejä. Ja hoikkana punatukkaisena naisena, joka puhu hono soomi tuli sitten vielä ne huorittelut. Tai siis minä olen paluumuuttaja, mutta silti oli vaikeaa - jostain se aksentti jäi kielen, vaikka olen suomenkielen ammattilainen...

kotiutua Ruotsiin. Olin vielä aika nuori kun muutin. Kukaan ei ole koskaan sanonut rumaa sanaa minulle koko tänä pitkänä aikana minkä olen asunut Ruotsissa (melkein 40 vuotta).

Mutta suomenkieli on "jäässä", sanoja saa hakea, puhun ruotsinsuomea silloin kun sitä nyt tulee puhuttua ruotsinsuomalaisten kanssa.

Yksi syy miksi liikun täällä Suomen netissä on harjuuttaa suomenkieltäni ja oppia uusia sanoja ja sanontoja, mitä suomenkieleen on tullut sitten kun muutin pois Suomesta. Samallapahan opin tuntemaan suomalaisia koti-Suomessa. Olen sentään kasvanut ja käynyt peruskoulun Suomessa.

• Sanelman
        Ruosutar kirjoitti:

kotiutua Ruotsiin. Olin vielä aika nuori kun muutin. Kukaan ei ole koskaan sanonut rumaa sanaa minulle koko tänä pitkänä aikana minkä olen asunut Ruotsissa (melkein 40 vuotta).

Mutta suomenkieli on "jäässä", sanoja saa hakea, puhun ruotsinsuomea silloin kun sitä nyt tulee puhuttua ruotsinsuomalaisten kanssa.

Yksi syy miksi liikun täällä Suomen netissä on harjuuttaa suomenkieltäni ja oppia uusia sanoja ja sanontoja, mitä suomenkieleen on tullut sitten kun muutin pois Suomesta. Samallapahan opin tuntemaan suomalaisia koti-Suomessa. Olen sentään kasvanut ja käynyt peruskoulun Suomessa.

Lähtiessäni pois Suomessta oli todella hyvä palvelu. Palatessakin ihan ok, paitsi että aksentti aiheutti tiedusteluja elinkeinostani :(

Keski-Euroopassa minulle levitettiin punainen matto. Muutama puhui venäjää, muytta ihan hyvässä tarkoituksessa, ei sillä kuin suomalaiset. Venäläiset kun ovat niitä kauniimpia :)

• kuulkaas kyllä se kuulostaa lämpimän tuttavallisesti seuraava sanonta kun mies tapaa jonkun hyvän tuttavansa ja kuulee tervehdyksen:
        " kato Ville perkele"
        Kyllä se kertoo hyvästä kaverista paljon, en viitsi käyttää sanaa toveri koska sillä on niin huono kaiku.

• Vasuri'

Siis näkyykö siellä baarissa tai kaupungilla miehiä nälviviä tai jopa pahoinpiteleviä naisia?

Naisilla ja tytöillä ei ole rajoja siinä mielessä että ritarillisuuden ja ainutlaatuisuuden harhaoppi estää rankaisemasta sellaisia retaleita.

Retkut saavat varhain elämässä oppia kurista mutta retaleen täytyy törmätä ei-ritarilliseen mieheen että karman toimiminen todennäköistyy.

Olisi järjetöntä olla tekemättä ero sanallisen ja ruumiillisen väkivallan välillä.

En ole tässä nyt puhunut kaikista naisista vaan nimenomaan moraalittomuuteen asti hemmotelluista sellaisista, joitten määrästä en tiedä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      168
      1428
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1019
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      650
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      637
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      622
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      573
    Aihe