Minua kiinnostaa näkemyksenne väkivallan pelossa elämisestä. Onko mahdollista, että perheessä jompi kumpi osapuoli hallistee toista väkivallalla ja mitä kaikkea väkivallan pelko voi aiheuttaa toisessa ihmisessä?
Haluan nimenomaan kartottaa feminismivastaisten ihmisten näkemyksiä ja feministien näkemyksiä asiasta. Mahtaakohan näkemyseroja löytyä ja jos/kun löytyy, niin minkälaisia.
Feminismipalstalaisille tärkeää pohdittavaa
102
3949
Vastaukset
- aatos
on varmasti jonkinlaisissa perheissä. aiheuttanee ikäviä asioita.
- jorojukka-kukka
Lukisin mielelläni listaamiasi väkivallan pelosta johtuvia mainitsemiasi "ikäviä asioita".
- aatos
jorojukka-kukka kirjoitti:
Lukisin mielelläni listaamiasi väkivallan pelosta johtuvia mainitsemiasi "ikäviä asioita".
ei ne siitä listaamalla kummene.
- jorojukka-kukka
aatos kirjoitti:
ei ne siitä listaamalla kummene.
Vaikeneminen ei auta ketään.
- aatos
Vaikeneminen ei auta ketään.
varmaan pahimmillaan voipi aiheuttaa jotain sellaista, että lyöty ajattelee ansainneensa selkäsaunansa. varmaan jotain tekemistä itsetunnon ja muiden konseptien kanssa, mutta sellaista se varmaan on. siitä sitten tietenkin seuraa taas lisää tuntemuksia, mutta tuo kai se perimmäinen ongelma on. muutenhan siitä olisi paljon helpompi lähteä pois.
- P.e.p.e.
Mielestäni turvallisuus ja turvallisuuden tunne on yksi ihmisen perustarpeista. Tärkeimmät perustarpeet ovat kaiketikin suoja, lämpö ja ravinto. Fysiologiset perustarpeet ovat taas asia erikseen.
Ehkä turvattomuutta siedetään juuri siksi, että se turvattomuuden aiheuttaja samalla tarjoaa mahdollisuuden (tai kuvitellun mahdollisuuden) nauttia näistä perusperustarpeista. Toisaalta, Suomalaisessa yhteiskunnassa on suhteellisen toimiva turvaverkko ja uskonkin, että kyse ei välttämättä olekaan perustarpeista.
Jos väkivaltainen puoliso ei ymmärrä toimivansa väärin, silloin ei järkipuhe tai terapia tehoa. Jos taas väkivallan uhri provosoi tietoisesti, silloin ei kysymys ole väkivallan pelossa elämisestä. Mikäli väkivallasta kyetään keskustelemaan, silloin tärkeintä olisi selvittää mistä se johtuu ja mitä olisi tehtävissä sen ehkäisemiseksi.
Perheissä tapahtuva väkivalta ei lopu syyllistämällä, ellei sitten tarkoitus ole eristää väkivallan tekijää perheen ulkopuolelle. - Jack
Keskustelin jokin aika sitten vaimoni kanssa asiasta ja pohdeimme tunteeko hän ketään, joka kärsisi perheväkivallasta tai olisi saanut turpiinsa. Tuttavapiiristä ei löytynyt tai emme siis keksineet yhtäkään pariskuntaa, jossa sitä olisi tapahtunut.
Molemmat löysivät työpaikaltaan yhden tapauksen. Eräs alaisistani on tullut tänä vuonna toimistolle kolme kertaa silmä mustana. Hän peittelee sitä meikkivoiteella. Markku suhteellisen pienikokoinen mies, koska kärsi lapsena reumatismista ja siksi hän jäi pieneksi about 160 cm. Markulla on sevästi alkoholi-ongelmia ja joskus reissussa ollessamme hän kertoi miten hän oikeast pelkää eukkoaan. Hän ei mahda mitään, kun se rynnii päälle. Kun olimme muistaaksemme Budabestissa, eukko soitti hänelle 10 min. välein ja kuulosti puhelimessa juoppohullulta. Kysyin Markulta, miksi hän on sen eukon kanssa. En saanut selkeää vastausta, mutta totuus lienee, että Markku ei ole mikään ruusu ja todennäköisesti hän pelkää että ei saa ketään muuta tms.
Vaimoni kertoi puolestaan entisestä pomostaan, joka on sellainen hieman inisevä tyyppi. Hän on saanut turpiinsa exältään sekä nykyiseltään. Kaverilla on taipumus sotkea naissuhteensa. Hänen nykyinen eukkonsa on venäläinen lääkäri, joka on melkoinen pirttihirmu.
Jotenkin näiden esimerkien valossa sanoisin, että ainakin Mikan kohdalla väkivalta tuntuu kumuloituvan, koska molemmat ovat vetäneet häntä turpaan. Häntä voisi ulkopuolinen luonnehtia nössöksi ja molemmat hänen naisistaan ovat olleet hyvin mustasukkaisia (aiheesta?)
Yhtä kaikki, nämä olivat väkivallantapaukseset, jotka vaimoni kanssa nopeasti tulivat mieleen. Varsinkin tuo Markun tapaus tuntuu pahalta. Hän ei uskalla jäädä edes ylitöihin, koska eukko epäilee (täysin syyttä) häntä joka käänteessä. Kumpikaan herroista ei ole tehnyt poliisille ilmoitusta vaan nuolevat haavansa itse. Heidän naisensa edustavat käsittääkseni sitä klassista Justiina-tyyppiä, joka odottaa himassa kaulimen kanssa.
Ai niin, olimme viikonloppuna vaimoni kanssa bailaamassa ja hän liukastui kännipäissään taksitolpalla ja kumautti päänsä maahan kun en ehtinyt ottamaan kiinni. Onneksi pääsimme säikähdyksellä. Olisihan se ollut ylvästä kävellä hänen kanssaan seuraavana päivänä Stockan herkussa juustoja maistelemassa, kun kasvot olisivat loistaneet vereslihalla. Siinä se vaimonhakkaaja olisi ulkoiluttamassa nöyrää eukkoaan :)- xxx
että lopeta valehtelu. Huijaripaskiainen olet, tässä se viimeistään nähtiin!
- siinä
aavemaista tarinaa.
- j.pukkila
..nähdäkseni mies uhkailee äärimmäisen harvoin naista fyysisellä väkivallalla, sen sijaan nainen on nähdäkseni useimmiten se, joka harjoittaa väkivaltaa, ei tietenkään fyysistä, koska ei siihen pysty, vaan henkistä väkivaltaa, suoranaista julmuutta, epäinhimillisyyttä, kaikkea mahdollista, jos nainen sattuu olemaan tyyppiä, jonka pitää kaikessa saada nimenomaan oma tahtonsa läpi..
..nainen jos kuka jaksaa jauhaa, niin etten yhtään ihmettele, jos jonkun hermokontrolli joskus pettää..- Ruosutar
Näin sitä tullaan samoihin johtopäätöksiin, kukin vuorollaan.
On vaikea ymmärtää naisia jotka eivät nää omaa osuuttaan parisuhdeväkivallassa, sitä että he omalla käytöksellään, räikeällä kielenkäytöllä, ovat mukana väkivallan kierteessä.
No taas kerran on sanottava, että tottahan sekin on ettei saa käyttää fyysistä väkivaltaa, mutta miksi ei voida kieltää myös psyykinen väkivalta samalla kertaa. Moni nainen käyttää henkistä (psyykistä) väkivaltaa, mutta eivät tunnusta sitä.
Usein oikeudenkäynneissäkään ei oteta esille naisen osuuttaa vaan käsittellään pelkästään miehen tekemä fyysinen väkivalta. Syystä kai ettei mies ole nostanut syytettä naista vastaan. - lähdeviite
Ruosutar kirjoitti:
On vaikea ymmärtää naisia jotka eivät nää omaa osuuttaan parisuhdeväkivallassa, sitä että he omalla käytöksellään, räikeällä kielenkäytöllä, ovat mukana väkivallan kierteessä.
No taas kerran on sanottava, että tottahan sekin on ettei saa käyttää fyysistä väkivaltaa, mutta miksi ei voida kieltää myös psyykinen väkivalta samalla kertaa. Moni nainen käyttää henkistä (psyykistä) väkivaltaa, mutta eivät tunnusta sitä.
Usein oikeudenkäynneissäkään ei oteta esille naisen osuuttaa vaan käsittellään pelkästään miehen tekemä fyysinen väkivalta. Syystä kai ettei mies ole nostanut syytettä naista vastaan.tälle mielipiteellesi. Taidat heitellä aika huolettomasti vähän sitä sun tätä. ;))
Ruosutar kirjoitti:
Usein oikeudenkäynneissäkään ei oteta esille naisen osuuttaa vaan käsittellään pelkästään miehen tekemä fyysinen väkivalta. Syystä kai ettei mies ole nostanut syytettä naista vastaan.Hui kun menee pelottavaksi, siis pitäisi oikeuden käynneissäkin kysellä hakatulta uhrilta, että mitäs itse teki, haukkuko vaikka siaksi. Ja tuomita sitten uhrikin tai vähentää kenties pahoinpitelijän tuomiota??????
Samallahan voitais kysellä raiskatulta, miten oli pukeutunut, miten ja missä liikkui, oliko jopa flirttailut raiskaajansa kanssa. Jos olisi napa näkynyt niin heti raiskaajan tuomiota pienemmäksi!- xxx
Johan oli juttua.. sairasta.
- xxx
Ruosutar kirjoitti:
Usein oikeudenkäynneissäkään ei oteta esille naisen osuuttaa vaan käsittellään pelkästään miehen tekemä fyysinen väkivalta. Syystä kai ettei mies ole nostanut syytettä naista vastaan.Ruosutar voisi kerätä munansa Jackin kanssa ja painua pois palstaa herjaamasta.
Miehet käyttävät henkistä väkivaltaa fyysisen yhteydessäKIN. - mez-o
Ruosutar kirjoitti:
Usein oikeudenkäynneissäkään ei oteta esille naisen osuuttaa vaan käsittellään pelkästään miehen tekemä fyysinen väkivalta. Syystä kai ettei mies ole nostanut syytettä naista vastaan....ihmistä, joka ei ota vastuuta tekemästään väkivallan teosta. Mikään ei oikeuta väkivallan käyttöä. Korkeintaan itsepuolustus ääritilanteessa.
Yleensä narsistiset persoonallisuushäiriöiset ihmiset harjoittavat eniten henkistä väkivaltaa. Persoonalisuuhäiriöisistä noin 2-3 % on naisia.
Naiset ottavat herkeästi vastuun teoistaan, miehet syyllistävät herkemmin naiset omiin tekoihinsa.
Ja: Fyysinen väkivalta kytkeytyy aina tiiviisti henkiseen mitätöintiin ja ihmisarvon polkemiseen. Samalla tavalla tästä näkökulmasta katsottuna, käsittelemätöntä on seksuaalinen väkivalta. - jorojukka-kukka
Valitettavan usein mies juuri uhkailee vaimoaan ja perhettään väkivallalla. Fyysisen ylivoiman edessä perhe taipuu miehen käskytykseen. Näissä perheissä ei välttämättä koskaan käytetä fyysistä väkivaltaa, jotenka nämä ollaan helposti laskemassa väkivallattomiin perheisiin ja näin ollen jäävät tilastojen ulkopuolelle. Myös perheenjäsenet itse eivät välttämättä tiedosta, että fyysisellä väkivallalla uhkaaminen on yhtä lailla väkivaltaa kuin fyysinenkin.
Mutta mitä tämä väkivallalla uhkaaminen vaikuttaa siihen jota uhataan? - jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
Usein oikeudenkäynneissäkään ei oteta esille naisen osuuttaa vaan käsittellään pelkästään miehen tekemä fyysinen väkivalta. Syystä kai ettei mies ole nostanut syytettä naista vastaan.Kerro minkälaisissa tilanteissa sinä itse käytät henkistä väkivaltaa?
- ainakin
Kerro minkälaisissa tilanteissa sinä itse käytät henkistä väkivaltaa?
Naisia vastaan.
Valitettavan usein mies juuri uhkailee vaimoaan ja perhettään väkivallalla. Fyysisen ylivoiman edessä perhe taipuu miehen käskytykseen. Näissä perheissä ei välttämättä koskaan käytetä fyysistä väkivaltaa, jotenka nämä ollaan helposti laskemassa väkivallattomiin perheisiin ja näin ollen jäävät tilastojen ulkopuolelle. Myös perheenjäsenet itse eivät välttämättä tiedosta, että fyysisellä väkivallalla uhkaaminen on yhtä lailla väkivaltaa kuin fyysinenkin.
Mutta mitä tämä väkivallalla uhkaaminen vaikuttaa siihen jota uhataan?jokin postilaatikko, johon useat väkivallan uhreista ovat kirjoittaneet, kun kerran tunnut tietävän tämän väkivalta tilanteen tosi faktisesti
- jorojukka-kukka
ainakin kirjoitti:
Naisia vastaan.
Mitähän hän itse vastaa tähän kysymykseeni. :)
- jorojukka-kukka
epikuros kirjoitti:
jokin postilaatikko, johon useat väkivallan uhreista ovat kirjoittaneet, kun kerran tunnut tietävän tämän väkivalta tilanteen tosi faktisesti
Täällä on ollut paljon aiheesta tilastoja. Olen lukenut myös aiheesta kirjoitettuja kirjoja, omaelämäkertoja, ja olen työssä, jossa päivittäin haastattelen suuren joukon naisia. Niin ja pitkä elämänkokemukseni on antanut näkövinkkeliä vähän kaikkeen.
- vastaa lainkaan
Mitähän hän itse vastaa tähän kysymykseeni. :)
Ei ainakaan myönnä.
- jorojukka-kukka
vastaa lainkaan kirjoitti:
Ei ainakaan myönnä.
Hänhän mainitsee viestissään, että naiset eivät tunnusta. :D
- j.pukkila
Mutta mitä tämä väkivallalla uhkaaminen vaikuttaa siihen jota uhataan?..tuossa väkivaltateemassasi, et enää näe metsää puilta..
..eivät ihmissuhteet normaalisti voi olla noin epätasapainoisia kuin näyt kuvittelevan, jos olisivat, niin maailma olisi aivan toisennäköinen..
..elämme myöskin maailmassa, jossa on naisenemmistö, joten luulen, että normaalit ajattelutottumukset ovat muotoutuneet kaikenlisäksi pitkälti naisnäkökulman mukaisesti..
..mutta toki maailmassa on mitä ihmeellisimpiä käsityksiä ja mitä ihmeellisempiä ihmisiä, joten kaipa sekaan mahtuu perheitä, joissa elämän pääsisältö muodostuu väkivallasta.. - jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..tuossa väkivaltateemassasi, et enää näe metsää puilta..
..eivät ihmissuhteet normaalisti voi olla noin epätasapainoisia kuin näyt kuvittelevan, jos olisivat, niin maailma olisi aivan toisennäköinen..
..elämme myöskin maailmassa, jossa on naisenemmistö, joten luulen, että normaalit ajattelutottumukset ovat muotoutuneet kaikenlisäksi pitkälti naisnäkökulman mukaisesti..
..mutta toki maailmassa on mitä ihmeellisimpiä käsityksiä ja mitä ihmeellisempiä ihmisiä, joten kaipa sekaan mahtuu perheitä, joissa elämän pääsisältö muodostuu väkivallasta..Mielelläni uskoisin tuohon, mihin sinäkin näyt uskovan, mutta valitettavasti luotettava tutkimustieto puhuu ihan omaa kieltään. Ei siinä meidän toiveet ja uskomukset paljoa paina.
- j.pukkila
Mielelläni uskoisin tuohon, mihin sinäkin näyt uskovan, mutta valitettavasti luotettava tutkimustieto puhuu ihan omaa kieltään. Ei siinä meidän toiveet ja uskomukset paljoa paina.
..mielestäni palstaltakin on käynyt monessa yhteydessä ilmi, ettei mitään riidatonta ja luotettavaa tutkimustietoa aiheesta ole..
..ja kuten itsekin olen todennut aivan muihin tarkoituksiin tehtyjä tilastoja on tulkittu varsin omalaatuisella tavalla..
..tutkimustulokset antavat myös ymmärtää, ettei sukupuolten välillä ole eroja väkivaltaisuudessa, mikä on aivan normaalin järjen mukaistakin..
..ainoastaan feminismin etujen mukaista on miehen leimaaminen ja syyllistäminen, koska pahantekijän rooli aiheuttaa huonon omantunnon, jolloin uhri on myöntyväisempi antamaan ylimääräisiä hyvityksiä sovittaakseen omaa kuviteltua pahuuttaan.. - j.pukkila
j.pukkila kirjoitti:
..mielestäni palstaltakin on käynyt monessa yhteydessä ilmi, ettei mitään riidatonta ja luotettavaa tutkimustietoa aiheesta ole..
..ja kuten itsekin olen todennut aivan muihin tarkoituksiin tehtyjä tilastoja on tulkittu varsin omalaatuisella tavalla..
..tutkimustulokset antavat myös ymmärtää, ettei sukupuolten välillä ole eroja väkivaltaisuudessa, mikä on aivan normaalin järjen mukaistakin..
..ainoastaan feminismin etujen mukaista on miehen leimaaminen ja syyllistäminen, koska pahantekijän rooli aiheuttaa huonon omantunnon, jolloin uhri on myöntyväisempi antamaan ylimääräisiä hyvityksiä sovittaakseen omaa kuviteltua pahuuttaan..tietää kuinka asiat tässä maailmassa makaa. tietokin on peestä, kun se ei miellytä pukkilaa ja kumppaneita.
- tekevät
j.pukkila kirjoitti:
..ainoastaan feminismin etujen mukaista on miehen leimaaminen ja syyllistäminen, koska pahantekijän rooli aiheuttaa huonon omantunnon, jolloin uhri on myöntyväisempi antamaan ylimääräisiä hyvityksiä sovittaakseen omaa kuviteltua pahuuttaan..noin 90 prosenttia perheväkivallata ja nainen loput kymmenen, niin minkä laskutavan mukaan nämä ovat tasalukemissa? Alan eppäillä että immeiset täällä ovat TYHMIÄ.
- jorojukka-kukka
tekevät kirjoitti:
noin 90 prosenttia perheväkivallata ja nainen loput kymmenen, niin minkä laskutavan mukaan nämä ovat tasalukemissa? Alan eppäillä että immeiset täällä ovat TYHMIÄ.
Erittäin aiheellinen! ;)
- jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
..tuossa väkivaltateemassasi, et enää näe metsää puilta..
..mutta toki maailmassa on mitä ihmeellisimpiä käsityksiä ja mitä ihmeellisempiä ihmisiä, joten kaipa sekaan mahtuu perheitä, joissa elämän pääsisältö muodostuu väkivallasta..Tässä ihmettelet minua, että näen miehet useinkin väkivallan pelolla perhettään uhkaaviksi ja ihmettelet sitä. Itse tuolla aijemmassa viestissä näit NAISET henkisen väkivallan julmureina. Se tässä on mielenkiintoista ja hassua, että päivittelet minua samantyyppisestä ajatusmaailmasta kuin itselläsikin on, sillä erotuksella että minä näen miehet väkivaltaisempina (tutkimukset tukevat myös tätä näkemystä) ja sinä näet naiset väkivaltaisimpina (näkemystäsi ei voi kuitenkaan faktisesti todentaa).
Minusta tuntuu, että sinä sekoitat, kuten miehillä on täällä palstalla tapana, perhe/parisuhdeväkivallan ja perheriidat. Ne olisi nyt syytä vihdoinkin erottaa pysyvästi toisistaan. - xxx
tekevät kirjoitti:
noin 90 prosenttia perheväkivallata ja nainen loput kymmenen, niin minkä laskutavan mukaan nämä ovat tasalukemissa? Alan eppäillä että immeiset täällä ovat TYHMIÄ.
Alkaa jo hymyilyttääkin tuo typeryys.
- Ripa
Mielelläni uskoisin tuohon, mihin sinäkin näyt uskovan, mutta valitettavasti luotettava tutkimustieto puhuu ihan omaa kieltään. Ei siinä meidän toiveet ja uskomukset paljoa paina.
...laittaa tähän vaikka linkkiä siihen luotettavaan tutkimustietoosi? Jos sinulla kerran sellaista on.
- Ruosutar
Tässä ihmettelet minua, että näen miehet useinkin väkivallan pelolla perhettään uhkaaviksi ja ihmettelet sitä. Itse tuolla aijemmassa viestissä näit NAISET henkisen väkivallan julmureina. Se tässä on mielenkiintoista ja hassua, että päivittelet minua samantyyppisestä ajatusmaailmasta kuin itselläsikin on, sillä erotuksella että minä näen miehet väkivaltaisempina (tutkimukset tukevat myös tätä näkemystä) ja sinä näet naiset väkivaltaisimpina (näkemystäsi ei voi kuitenkaan faktisesti todentaa).
Minusta tuntuu, että sinä sekoitat, kuten miehillä on täällä palstalla tapana, perhe/parisuhdeväkivallan ja perheriidat. Ne olisi nyt syytä vihdoinkin erottaa pysyvästi toisistaan.tilastot ja tutkimusket... niitä voi lukea ja tulkita kuinka vaan. Oikeastaan pitäisi jättää julkaisematta tilastoja ja tukimuksia, sillä niistä on vain hyötyä niitten tekijöille.
Feministit näyttävät käyttävän tukipylväinään tilastoja ja tutkimuksia, aivan samalla lailla kuin rasistit tekevät, jotta he voisivat vakuutella omia mielipiteitään.
Eikun asiaan eikä mitään jaaritteluja tilastoista.
Keskity asiaan, se on tärkeämpää. - jorojukka-kukka
Ripa kirjoitti:
...laittaa tähän vaikka linkkiä siihen luotettavaan tutkimustietoosi? Jos sinulla kerran sellaista on.
Tutkimukset ovat meille kaikille tuttuja.
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
tilastot ja tutkimusket... niitä voi lukea ja tulkita kuinka vaan. Oikeastaan pitäisi jättää julkaisematta tilastoja ja tukimuksia, sillä niistä on vain hyötyä niitten tekijöille.
Feministit näyttävät käyttävän tukipylväinään tilastoja ja tutkimuksia, aivan samalla lailla kuin rasistit tekevät, jotta he voisivat vakuutella omia mielipiteitään.
Eikun asiaan eikä mitään jaaritteluja tilastoista.
Keskity asiaan, se on tärkeämpää.Feministit kuten kaikki asialliset tahot yleensäkin perustavat väitteensä joillekin faktisille tutkimustuloksille.
Feminismivastaisilla ihmisillä ei ole esittää mitään mielipiteidensä tueksi. - Ripa
Tutkimukset ovat meille kaikille tuttuja.
Yhden tai kahden linkin laittaminen ei varmaan ole niin kimurantti kysymys, ettei siihen voisi vastata?
Jos sinulla kerran onn niin luotettavaa tutkimustietoa, niin jaa nyt ihmeessä. - Ripa
Feministit kuten kaikki asialliset tahot yleensäkin perustavat väitteensä joillekin faktisille tutkimustuloksille.
Feminismivastaisilla ihmisillä ei ole esittää mitään mielipiteidensä tueksi.Piti turvautua vieraskieliseen lausahdukseen, mutta en nyt äkkiseltään keksinyt vastaavaa kotimaista.
- kertoo
Feministit kuten kaikki asialliset tahot yleensäkin perustavat väitteensä joillekin faktisille tutkimustuloksille.
Feminismivastaisilla ihmisillä ei ole esittää mitään mielipiteidensä tueksi.että joku on huijari, tai että hän on mies? Kysyn tätä sinulta sillä sinä olet näitten sotkujen emo.
- tutkimustulos
kertoo kirjoitti:
että joku on huijari, tai että hän on mies? Kysyn tätä sinulta sillä sinä olet näitten sotkujen emo.
Siinä on sinulle tutkimusta. Ei täällä kaikki kulje tutkimuslaput kokoajan kourassa.
- mez-o
j.pukkila kirjoitti:
..ainoastaan feminismin etujen mukaista on miehen leimaaminen ja syyllistäminen, koska pahantekijän rooli aiheuttaa huonon omantunnon, jolloin uhri on myöntyväisempi antamaan ylimääräisiä hyvityksiä sovittaakseen omaa kuviteltua pahuuttaan.....keskustelujen yritykset. Sääli.
"tutkimustulokset antavat myös ymmärtää, ettei sukupuolten välillä ole eroja väkivaltaisuudessa, mikä on aivan normaalin järjen mukaistakin.."
Tutkimustulokset osoittavat selvästi että parisuhdeväkivalta on sukupuolittunutta.
Kuinka selität sen, että ensin väität miehillä ja naisilla olevan erilaiset pysyvät stereotyyppiset roolit "luonnonmukaisista syista", koska Jumala ja evoluutio on muokannut ne sellaisiksi. Välillä - asiayhtetydestä riippuen - sukupuolet ovat mielestäsi jopa toisetensa vastakohtia myös henkisesti.
Minkä logiikan mittarin mukaan, olisimme sitten kuitenkin väkivaltaisudessa tasavertaisia? Tunteet ja luulot olisi syytä jättää syrjään väkivaltakeskusteluissa. Aihe on vakava. - tutkimustulos
Ripa kirjoitti:
Yhden tai kahden linkin laittaminen ei varmaan ole niin kimurantti kysymys, ettei siihen voisi vastata?
Jos sinulla kerran onn niin luotettavaa tutkimustietoa, niin jaa nyt ihmeessä.Laita tutkimustulos missä 90 % perheväkivallasta olisi muun kuin miehen tekemää.
- Ruosutar
tutkimustulos kirjoitti:
Siinä on sinulle tutkimusta. Ei täällä kaikki kulje tutkimuslaput kokoajan kourassa.
ei se siltä näytä. Heheee...
Ei hyvä Luoja kaikki naiset ole samanlaisia, eikä miehetkään.
Kaikilla ihmisillä ei ole samoja elämänkokemuksiakaan.
Alkaako vainoharhaisuus tällä palstalla vallita vaiko vaan itsepäisyys?
Mihin pyrit/pyritte tällä painostuksella? - jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
ei se siltä näytä. Heheee...
Ei hyvä Luoja kaikki naiset ole samanlaisia, eikä miehetkään.
Kaikilla ihmisillä ei ole samoja elämänkokemuksiakaan.
Alkaako vainoharhaisuus tällä palstalla vallita vaiko vaan itsepäisyys?
Mihin pyrit/pyritte tällä painostuksella?Onko sinua painostettu jossain? Ikävää.
- Ripa
tutkimustulos kirjoitti:
Laita tutkimustulos missä 90 % perheväkivallasta olisi muun kuin miehen tekemää.
Minä en ole tässä vedonnut sen minkäänlaiseen tutkimustulokseen.
Jörökukkanen sen sijaan väittää, että hänellä on luotettavaa tutkimustietoa. Kumma vaan kun ei ole edes yhtä pientä linkkiä. Jos moista tutkimusta ei ole netissä julkaistu, niin kirjallinenkin viite riittää. Saattaisi tuon joskus joutessaan käydä katsastamassa. - j.pukkila
Tässä ihmettelet minua, että näen miehet useinkin väkivallan pelolla perhettään uhkaaviksi ja ihmettelet sitä. Itse tuolla aijemmassa viestissä näit NAISET henkisen väkivallan julmureina. Se tässä on mielenkiintoista ja hassua, että päivittelet minua samantyyppisestä ajatusmaailmasta kuin itselläsikin on, sillä erotuksella että minä näen miehet väkivaltaisempina (tutkimukset tukevat myös tätä näkemystä) ja sinä näet naiset väkivaltaisimpina (näkemystäsi ei voi kuitenkaan faktisesti todentaa).
Minusta tuntuu, että sinä sekoitat, kuten miehillä on täällä palstalla tapana, perhe/parisuhdeväkivallan ja perheriidat. Ne olisi nyt syytä vihdoinkin erottaa pysyvästi toisistaan...kuten olen jo moneen otteeseen todennut miehet ja naiset ovat erilaisia, joten väkivaltakin ilmenee sukupuolilla keskimäärin eri tavalla, vaikka samasta asiasta on kysymys..
..tosin täyttä varmuutta siitä, etteivätkö naiset harjoittaisi myös fyysistä väkivaltaa luultua enemmän, ei ole..
..niitä väkivaltalinkkeja olen laittanut näkyville joskus ja ihmetellyt, miksi väkivaltatutkimusten tulokset ovat niin toisennäköisiä kuin suomessa, mutta kukapas täällä mitään lukee saati ymmärtää..
..täällä näkyy hiipparoivan joku valepukkilakin, mutta ehkä palstan poliisi pistää hänet kiven sisään.. - olisi
j.pukkila kirjoitti:
..kuten olen jo moneen otteeseen todennut miehet ja naiset ovat erilaisia, joten väkivaltakin ilmenee sukupuolilla keskimäärin eri tavalla, vaikka samasta asiasta on kysymys..
..tosin täyttä varmuutta siitä, etteivätkö naiset harjoittaisi myös fyysistä väkivaltaa luultua enemmän, ei ole..
..niitä väkivaltalinkkeja olen laittanut näkyville joskus ja ihmetellyt, miksi väkivaltatutkimusten tulokset ovat niin toisennäköisiä kuin suomessa, mutta kukapas täällä mitään lukee saati ymmärtää..
..täällä näkyy hiipparoivan joku valepukkilakin, mutta ehkä palstan poliisi pistää hänet kiven sisään..mielenkiintoista sitten tietää miten nainen voi olla väkivaltainen muutakuin lyömällä tai henkisesti väkivaltainen muulla kuin suulla kuten mieskin. Molemmat mies voittaa ehdottomasti.
- j.pukkila
olisi kirjoitti:
mielenkiintoista sitten tietää miten nainen voi olla väkivaltainen muutakuin lyömällä tai henkisesti väkivaltainen muulla kuin suulla kuten mieskin. Molemmat mies voittaa ehdottomasti.
..kysymys lienee erilaisista strategioista, joilla heikompi osapuoli pystyy kompensoimaan puutteitaan..
..koskapa ihmiset eivät päätoimisesti kumminkaan harjoita väkivaltaa, niin tasapainotila lienee olemassa..
..ja kuten olen todennut, naisia on maailmassa enemmistö, kai he jotakin osaavat juonia.. - strategiat
j.pukkila kirjoitti:
..kysymys lienee erilaisista strategioista, joilla heikompi osapuoli pystyy kompensoimaan puutteitaan..
..koskapa ihmiset eivät päätoimisesti kumminkaan harjoita väkivaltaa, niin tasapainotila lienee olemassa..
..ja kuten olen todennut, naisia on maailmassa enemmistö, kai he jotakin osaavat juonia..Piiloutuminen? Hiljaa olo, olla kuin olematon? Varoa tekemästä mitään mikä ärsyttäisi?
Naisen erilaisia strategioita väkivaltaisen miehen kanssa. - ......
Ripa kirjoitti:
Minä en ole tässä vedonnut sen minkäänlaiseen tutkimustulokseen.
Jörökukkanen sen sijaan väittää, että hänellä on luotettavaa tutkimustietoa. Kumma vaan kun ei ole edes yhtä pientä linkkiä. Jos moista tutkimusta ei ole netissä julkaistu, niin kirjallinenkin viite riittää. Saattaisi tuon joskus joutessaan käydä katsastamassa.http://www.stat.fi/til/polrik/2005/polrik_2005_2006-04-04_tie_001.html
- j.pukkila
strategiat kirjoitti:
Piiloutuminen? Hiljaa olo, olla kuin olematon? Varoa tekemästä mitään mikä ärsyttäisi?
Naisen erilaisia strategioita väkivaltaisen miehen kanssa...tarkoitin lähinnä sitä, etteivät miehet tappele julkisesti sotien tapaan naisten kanssa..
..kaipa parisuhteessa pätee sama sääntö kuin tappeluissa muutenkin, sitä saa mitä tilaa..
..missään ei tietääkseni ole tutkimustuloksia, jotka osoittaisivat toisen sukupuolen paremmaksi ihmiseksi kuin toisen.. mez-o kirjoitti:
...keskustelujen yritykset. Sääli.
"tutkimustulokset antavat myös ymmärtää, ettei sukupuolten välillä ole eroja väkivaltaisuudessa, mikä on aivan normaalin järjen mukaistakin.."
Tutkimustulokset osoittavat selvästi että parisuhdeväkivalta on sukupuolittunutta.
Kuinka selität sen, että ensin väität miehillä ja naisilla olevan erilaiset pysyvät stereotyyppiset roolit "luonnonmukaisista syista", koska Jumala ja evoluutio on muokannut ne sellaisiksi. Välillä - asiayhtetydestä riippuen - sukupuolet ovat mielestäsi jopa toisetensa vastakohtia myös henkisesti.
Minkä logiikan mittarin mukaan, olisimme sitten kuitenkin väkivaltaisudessa tasavertaisia? Tunteet ja luulot olisi syytä jättää syrjään väkivaltakeskusteluissa. Aihe on vakava.Asiapitoisten keskustelujen viritteleminen väkivallasta on hankalaa kaikkialla. Nykyisin puhutaan paljon kiduttamisen jälkihoidosta ja torjunnasta, mielenkiintoistä tässä keskustelussa on, että naisiin kohdistuva kidustus määritellään raiskaukseksi, näin on vaikka naisen sukuelimiin kohdistunut väkivalta olisi samanlaista, kuin miehiin kohdistettu.
Raiskausten jälkihoitoon ei nähdä, maailmanlaajuisesti tarpeeliseksi paljoakaan panostaa. Jännä ajattelutapa on myös ihmisoikeusjärjestöillä. Väkivalta on aiheena niin inhottava ja naisiin kohdistettu väkivalta on -jos mahdollista- vielä hankalampaa käsittää, näin on kaikkialla.- Ripa
...... kirjoitti:
http://www.stat.fi/til/polrik/2005/polrik_2005_2006-04-04_tie_001.html
Vaikka et taida Jörö-kukkanen ollakaan.
- mez-o
Tittelityy kirjoitti:
Asiapitoisten keskustelujen viritteleminen väkivallasta on hankalaa kaikkialla. Nykyisin puhutaan paljon kiduttamisen jälkihoidosta ja torjunnasta, mielenkiintoistä tässä keskustelussa on, että naisiin kohdistuva kidustus määritellään raiskaukseksi, näin on vaikka naisen sukuelimiin kohdistunut väkivalta olisi samanlaista, kuin miehiin kohdistettu.
Raiskausten jälkihoitoon ei nähdä, maailmanlaajuisesti tarpeeliseksi paljoakaan panostaa. Jännä ajattelutapa on myös ihmisoikeusjärjestöillä. Väkivalta on aiheena niin inhottava ja naisiin kohdistettu väkivalta on -jos mahdollista- vielä hankalampaa käsittää, näin on kaikkialla.Enpä osaa tuohon sanoa muuta kuin että olisi itselle helpompaa olla tuntematta empatiaa toisia ihmisiä kohtaan. Vaikka rikastuttaahan se elämää on vastapainoksi välillä palkitsevaakin. Törppöys ja pahuus ei näytä maailmasta loppuvan niin kauan kun täällä ihmisiä piisaa.
vähän niin, jos sinulla ei ole muuta kuin vasara, kaikki näyttävät nauloilta.
Olenko sitten itse ollut niin tynnörissö kasvanut etten ole sitä parisuhde väkivaltaa ympäsistössäni nähnyt tai kuullut siitä ystäväpiiriltäni.- jorojukka-kukka
Maailma jossa elät on kaunis.
- niitä
pieniä vihreitä miehiä, joista Jack ja Nari aina puhuvat?
:-( niitä kirjoitti:
pieniä vihreitä miehiä, joista Jack ja Nari aina puhuvat?
:-(kun nyt ei ole tullut intensiivisesti törpöteltyä sen alkoholin kanssa.
Enhän toki kiellä ettei niitä olisi kysytään vaikka James Randilta.
Hänellä on mukanaan miljoonan$-sekki.
- Mi-yes
Kaksi kertaa nahty perhevakivaltaa. Kerran ruotsinlaivalla kun Pasi suuttui kannissa muijalleen. Nappasi sita nyrkilla.
Toisen kerran kun alakerrassa akka hakkasi ukkoonsa.
Eli vastaus kysymyksen on, hieman sivuten, joskus yritetaan hallita vakivallalla, joskus hallitaan, ja joskus hallitsee molemmat osapuolet ja joskus yrittavat hallita molemmat osapuolet.
Vakivallan pelko aiheuttaa yleensa sita, etta haetaan tilanteeseen muutosta.
Aika vanhoilliselta tuntuu muuten nakokulma etta nainen olisi siella hellan ja nyrkin valissa. Pakotettuna. Kylla tuo on hyvin harvinaista. Lisaksi yhteiskunnalla on jo niin paljon valineita tarjottavana, ainakin naiselle, joka vakivaltaisesta suhteesta haluaa irtaantua, etta voisi kai puhua idiootista jos ei irti paase.
Jos feministien juttuja kuuntelee, niin syntyy mielikuva Suomesta jossa joka kutakuin toisessa talossa mies hallitsee naistaan vakivallalla...
Uskokoon ken tahtoo...- Mi-yes
..mielestani dikotomia feministi/feminisminvastainen on aivan liian yksinkertainen.
Moni antifeministi on myos esim. liberaalifeministi. Taalla syytetaan myos liberaalifeministeja ja ns i-feministeja "sovinisteiksi". - aatos
nainen pelkää, että erottuaan saa vaikka puukosta?
ei lähestymiskielto ketään oikeasti pysäytä. ei se luo mitään taikasuojaa naisen ympärille. sellasta, mistä monsterit ei pääse sisälle luikkimaan.
mitä jos pelkää jotain sellaista? onko sellanen siis idiootti? - Mi-yes
aatos kirjoitti:
ei lähestymiskielto ketään oikeasti pysäytä. ei se luo mitään taikasuojaa naisen ympärille. sellasta, mistä monsterit ei pääse sisälle luikkimaan.
mitä jos pelkää jotain sellaista? onko sellanen siis idiootti?Vertauskuvallisesti laitoin tuon "idiotin" siihen, koska mielestani vahatellaan yhteiskunnan tarjoamia valineita lahtea irti vakivallasta.
Ikaan kuin jokainen nainen joka kohtaa vakivaltaa olisi hyvin avuttomassa tilanteessa.
Varmaan voi valilla punaisella olla, mutta ainakin minun mielikuvieni mukan valineita loytyy kylla miten lahtea etenemaan. Suorastaan tyrkytetaan..
Keta tuommoinen palvelee etta lahdetaan luomaan mielikuvaa etta mies alistaisi vakivallalla joka toisessa huusissa..? Ja nainen olisi avuttomana..
Se on tietenkin poliittista. Mitas muuta...
Ja viesti on kylla kulkenut etta yksi lyonti on liikaa. Varmaan jopa sokeat ovat sen jostain raaputtaneet..
Asioista aiheeseen, niin kyllahan niitakin miehia loytyy jotka silla puukolla voisivat jahtaamaan tullakkin, vaikka lieko suhteutettuna aika harvassa koko miesvaestoon olla. Ainakin minun mielikuvani mukaan. Toisaalta on myos se mielikuva etta ihmisten nahka on paljon ohuempaa nykyaan. Eli jopa esim "oudon nakoinen" bussikuski, voi olla hyvin pelottava kokemus..
Mutta jos pelkaa puukolla vipeltavaa monsteri miesta, niin sanotaan nyt sen verran etta tuskin nyt idootti on, realisti. Provoisoiden siis idiootti.
Minulla on muuten nuorempana kokemuksia kun vakivaltainen linnakundi otti silmatikuksi. Olin kaynyt sen kihlattua nussimassa kun se istui linnassa. Ei ollut mikaan mukava kokemus... - aatos
Mi-yes kirjoitti:
Vertauskuvallisesti laitoin tuon "idiotin" siihen, koska mielestani vahatellaan yhteiskunnan tarjoamia valineita lahtea irti vakivallasta.
Ikaan kuin jokainen nainen joka kohtaa vakivaltaa olisi hyvin avuttomassa tilanteessa.
Varmaan voi valilla punaisella olla, mutta ainakin minun mielikuvieni mukan valineita loytyy kylla miten lahtea etenemaan. Suorastaan tyrkytetaan..
Keta tuommoinen palvelee etta lahdetaan luomaan mielikuvaa etta mies alistaisi vakivallalla joka toisessa huusissa..? Ja nainen olisi avuttomana..
Ja viesti on kylla kulkenut etta yksi lyonti on liikaa. Varmaan jopa sokeat ovat sen jostain raaputtaneet..
Asioista aiheeseen, niin kyllahan niitakin miehia loytyy jotka silla puukolla voisivat jahtaamaan tullakkin, vaikka lieko suhteutettuna aika harvassa koko miesvaestoon olla. Ainakin minun mielikuvani mukaan. Toisaalta on myos se mielikuva etta ihmisten nahka on paljon ohuempaa nykyaan. Eli jopa esim "oudon nakoinen" bussikuski, voi olla hyvin pelottava kokemus..
Mutta jos pelkaa puukolla vipeltavaa monsteri miesta, niin sanotaan nyt sen verran etta tuskin nyt idootti on, realisti. Provoisoiden siis idiootti.
Minulla on muuten nuorempana kokemuksia kun vakivaltainen linnakundi otti silmatikuksi. Olin kaynyt sen kihlattua nussimassa kun se istui linnassa. Ei ollut mikaan mukava kokemus...whatever.
- Mi-yes
aatos kirjoitti:
whatever.
...
- ,l,l,l,
aatos kirjoitti:
mitä jos pelkää jotain sellaista? onko sellanen siis idiootti?Se se vasta on kamalaa. Pahempaa kuin alkoholiväkivaltaisen miehen kanssa asuminen.
Ainainen pelko missä tulee vastaan. Ei auta lähteminen, väkivaltaisuus paheni vain lähdön jälkeen. Sairaan mustasukkaien. Melkein tulee hulluksi pelosta.
Pahinta on, että muut ihmiset eivät usko, kun mies näyttelee hyvää ja kunnollista.
(ehkä sinä et vain tiedä/usko ihmisestä sellaista) - qwerty
Kuten Jackin tarinan Mika ja Markku?
- miksei...
qwerty kirjoitti:
Kuten Jackin tarinan Mika ja Markku?
Jack sanonut mielikuvitusolentoja Mikaa ja Markkua idiooteiksi, kun eivät ole lähteneet suhteesta. Saatika miten Mika ja Markku ovat provosoineet vaimonsa lyömään heitä. Sellaisen jankkaamisen jälkeen, mitä miehet pitivät, ei ole mikään ihme, jos nyrkki vaimolla heilahtaa...
- vallaton väki
Löysin googlelta
" Tämän luonteista väkivaltaa kokeneet naiset olivat usein työelämän ulkopuolella (työttömiä, eläkkeellä tai kotona hoitamassa lapsia), ansaitsivat vähän tai he saivat toimeentulonsa erilaisista sosiaalituista ja olivat muun luonteista väkivaltaa kokeneita naisia useammin miehestään taloudellisesti riippuvaisempia. Taloudellinen riippuvaisuus miehestä tarkoittaa sitä, että näiden naisten on vaikeampi lähteä väkivaltaisista parisuhteistaan, koska heillä on vähän vaihtoehtoja elämänsä hallintaan. Vaikka miesten ominaisuudet yleensä vaihtelivat hyvin vähän erityyppisten väkivallan muotojen välillä, nämä miehet olivat muita yleisemmin alityöllistettyjä. Naisista 44 prosenttia oli 30–44-vuotiaita ja 41 prosenttia 45 vuotta täyttäneitä. " - jorojukka-kukka
aatos kirjoitti:
mitä jos pelkää jotain sellaista? onko sellanen siis idiootti?Nainen pelkää erittäin usein erota väkivaltaisesta tai väkivallalla uhkaavasta partnerista juuri koston vuoksi.
- jorojukka-kukka
Mi-yes kirjoitti:
Vertauskuvallisesti laitoin tuon "idiotin" siihen, koska mielestani vahatellaan yhteiskunnan tarjoamia valineita lahtea irti vakivallasta.
Minulla on muuten nuorempana kokemuksia kun vakivaltainen linnakundi otti silmatikuksi. Olin kaynyt sen kihlattua nussimassa kun se istui linnassa. Ei ollut mikaan mukava kokemus...Vankilankundin sain minäkin nuorena tyttönä perääni, vaikka en ollut nussinut ketään. Eräs ihminen oli valehdellut hänelle minusta ja hän ajatteli kostaa. Onneksi sain kundin uskomaan minua ja hän lupasi, että voin aina luottaa häneen. Eli jos minua jatkossa häirittiin, hän lupasi tulla auttamaan. Sinällään kundilla oli sydän paikallaan. En vain tiennyt sitä silloin, kun hän tanssipaikalla tarttui minuun kiinni ja raahasi pakettiautoon.
- Mi-yes
vallaton väki kirjoitti:
Löysin googlelta
" Tämän luonteista väkivaltaa kokeneet naiset olivat usein työelämän ulkopuolella (työttömiä, eläkkeellä tai kotona hoitamassa lapsia), ansaitsivat vähän tai he saivat toimeentulonsa erilaisista sosiaalituista ja olivat muun luonteista väkivaltaa kokeneita naisia useammin miehestään taloudellisesti riippuvaisempia. Taloudellinen riippuvaisuus miehestä tarkoittaa sitä, että näiden naisten on vaikeampi lähteä väkivaltaisista parisuhteistaan, koska heillä on vähän vaihtoehtoja elämänsä hallintaan. Vaikka miesten ominaisuudet yleensä vaihtelivat hyvin vähän erityyppisten väkivallan muotojen välillä, nämä miehet olivat muita yleisemmin alityöllistettyjä. Naisista 44 prosenttia oli 30–44-vuotiaita ja 41 prosenttia 45 vuotta täyttäneitä. "Ainakin taalla kysymys kuuluu etta mita yhteiskunta voisi viela tehda etta naisen pelko ex:miesta kohtaan vahenisi...
Koko rummutus siis on myos lahtokohdltaan poliittinen..
Kuten arvata saattaa...
Se etteiko miehet tuomisi vakivaltaisia miehia on taytta potaskaa, ja senkin puolesta reoriikka etta pitaisi jatkuvasti ikaan kuin nyt sitten tuomita vakivaltaiset miehet, ollakseen ajan tasalla, voidaan soveltaa vaikka huumekauppiaisiin..tai miten olisi rattijuoppoihin...
Pro-absolutistikuskit Janne ja Jaakko, rattijuoppoja vastaan...kas noin...irtoaa tyopaikka liikenneministeriossa...
Niin etta pitaisiko yhteiskunta taata jonkinlaisen poliisivartioinnin, vai saisiko vaikka kayttaa vartioliiketta ja vahentaa verovaroista...
Vai pitaisiko mahdollinen puukonheiluttaja kayda joka toinen tunti paikallisella asemalla ilmoittautumassa...
Ehdotan modernia teknologiaa, perinteista, ja antiikkikaytantoa...
Moderni: Jonkinlainen sim-kortti potentiaalisen puukottajan varpaankynteen, yhdistettyna lahestymiskieltoon, mikali on syyta epailla jonkinlaista vakivaltaista kostoa..joka sitten ilmoittaa kannykkaan, jos potentiaalinen puukottaja on vaikka 5 kilometrin sateella...
Perinteinen: Jos moderni tekniikka pettaa, niin perinteinen, susikoira. Sen sasi vahentaa verovaroissa..
Antiikki: Perhe suojelee. Jos puukottaja tulee laheisyyteen, perheen isa ja veljet nappaavat sapelit, ja pieksevat potentiaalisen puukottajan palasiksi... - ehdotukseen
Mi-yes kirjoitti:
Ainakin taalla kysymys kuuluu etta mita yhteiskunta voisi viela tehda etta naisen pelko ex:miesta kohtaan vahenisi...
Koko rummutus siis on myos lahtokohdltaan poliittinen..
Kuten arvata saattaa...
Se etteiko miehet tuomisi vakivaltaisia miehia on taytta potaskaa, ja senkin puolesta reoriikka etta pitaisi jatkuvasti ikaan kuin nyt sitten tuomita vakivaltaiset miehet, ollakseen ajan tasalla, voidaan soveltaa vaikka huumekauppiaisiin..tai miten olisi rattijuoppoihin...
Pro-absolutistikuskit Janne ja Jaakko, rattijuoppoja vastaan...kas noin...irtoaa tyopaikka liikenneministeriossa...
Niin etta pitaisiko yhteiskunta taata jonkinlaisen poliisivartioinnin, vai saisiko vaikka kayttaa vartioliiketta ja vahentaa verovaroista...
Vai pitaisiko mahdollinen puukonheiluttaja kayda joka toinen tunti paikallisella asemalla ilmoittautumassa...
Ehdotan modernia teknologiaa, perinteista, ja antiikkikaytantoa...
Moderni: Jonkinlainen sim-kortti potentiaalisen puukottajan varpaankynteen, yhdistettyna lahestymiskieltoon, mikali on syyta epailla jonkinlaista vakivaltaista kostoa..joka sitten ilmoittaa kannykkaan, jos potentiaalinen puukottaja on vaikka 5 kilometrin sateella...
Perinteinen: Jos moderni tekniikka pettaa, niin perinteinen, susikoira. Sen sasi vahentaa verovaroissa..
Antiikki: Perhe suojelee. Jos puukottaja tulee laheisyyteen, perheen isa ja veljet nappaavat sapelit, ja pieksevat potentiaalisen puukottajan palasiksi...Valitettavasti naisen erehtyminen vaikka psykopaattiseen mieheen, voidaan laittaa naisen omaksi viaksi.
Oma isä syyttää tytärtään tällaisesta hairahduksesta. Ei miestä niin vain vaihdeta, oteta ja jätetä. Näin on käynyt.
Naisen seksuaalisuuden paheksunnan läpi ei pysty näkemään tämän naisen ahdinkoa. - Mi-yes
ehdotukseen kirjoitti:
Valitettavasti naisen erehtyminen vaikka psykopaattiseen mieheen, voidaan laittaa naisen omaksi viaksi.
Oma isä syyttää tytärtään tällaisesta hairahduksesta. Ei miestä niin vain vaihdeta, oteta ja jätetä. Näin on käynyt.
Naisen seksuaalisuuden paheksunnan läpi ei pysty näkemään tämän naisen ahdinkoa.Samahan se on naisellakin. Ehka metodit ovat hieman erilaisia.
Mieskin hairahtuu monenlaiseen naiseen. Ja joskus se ns psykopaatti vasta astuu komerosta ulos kun se jatetaan.
Tulee muuten mieleen kun opiskelijakaveri X yhtakkia erosi silloisesta vaimostaan Y (joka muuten oli feministi), niin muija rupesi soittamaan meille keskella yota ja kertoi kaikki X:n yksityiselamasta, mukaanlukien hanen kayttamiaan psyykelaakkeita ja muita juttuja ns seksuaaliperversioista.
Heh.
Taallakin on kokemuksia kun EX:a terrorisoi. Siina oli aika pehmeana lopulta, olin jopa nakevinani etta hyppasi jokeen ja teki sen itsarin jota oli uhannut. :)
Mutta tarkoitus ei ole vahatella. Mita tehda. Sanos se.
En sitten tieda kumpi jattaa pahempaa jalkea, mies vai nainen. Jotenkin mielikuvani on etta naisen kosto on, yleistettyna, kovempi. Mutta mista sita tietaa...
Mielikuvani on etta nainen saa ikaan kuin kayttaa kaikkia "naisellisia" keinoja, kun miehen osa on nieleminen.
Ai naisen seksuaalisuuden paheksuntaan, siitako oli juttua, kai sitakin voisi tapahtua. Niin etta mitas meni jakamaan sellaiselle miehelle... Ei kai nyt normaali perhe kuitenkaan tuollain ajattele etta oman onnensa nojaan vai... - outoihin mielikuviin
Mi-yes kirjoitti:
Samahan se on naisellakin. Ehka metodit ovat hieman erilaisia.
Mieskin hairahtuu monenlaiseen naiseen. Ja joskus se ns psykopaatti vasta astuu komerosta ulos kun se jatetaan.
Tulee muuten mieleen kun opiskelijakaveri X yhtakkia erosi silloisesta vaimostaan Y (joka muuten oli feministi), niin muija rupesi soittamaan meille keskella yota ja kertoi kaikki X:n yksityiselamasta, mukaanlukien hanen kayttamiaan psyykelaakkeita ja muita juttuja ns seksuaaliperversioista.
Heh.
Taallakin on kokemuksia kun EX:a terrorisoi. Siina oli aika pehmeana lopulta, olin jopa nakevinani etta hyppasi jokeen ja teki sen itsarin jota oli uhannut. :)
Mutta tarkoitus ei ole vahatella. Mita tehda. Sanos se.
En sitten tieda kumpi jattaa pahempaa jalkea, mies vai nainen. Jotenkin mielikuvani on etta naisen kosto on, yleistettyna, kovempi. Mutta mista sita tietaa...
Mielikuvani on etta nainen saa ikaan kuin kayttaa kaikkia "naisellisia" keinoja, kun miehen osa on nieleminen.
Ai naisen seksuaalisuuden paheksuntaan, siitako oli juttua, kai sitakin voisi tapahtua. Niin etta mitas meni jakamaan sellaiselle miehelle... Ei kai nyt normaali perhe kuitenkaan tuollain ajattele etta oman onnensa nojaan vai...Ei tule mieleen miestä, joka on joutunut exnaisen taholta niin suuriin vaikeuksiin kuin nainen exmiehen. Ja väkivaltavoima on myös miehen etuna ja kärkäs kieli, joka joillakin miehillä on uskomaton. Osaavat levittää naisista niin pahoja juttuja, joita miehillä ei edes tavallaan "ole olemassa", koska miestä ei edes paheksuta samoista asioista yhtäpaljon.
Seksuaalisuuden paheksuksunta liittyy siihen, kun nainen ottaa ja jättää miehen, oli sitten psyko tai ei. - Mi-yes
outoihin mielikuviin kirjoitti:
Ei tule mieleen miestä, joka on joutunut exnaisen taholta niin suuriin vaikeuksiin kuin nainen exmiehen. Ja väkivaltavoima on myös miehen etuna ja kärkäs kieli, joka joillakin miehillä on uskomaton. Osaavat levittää naisista niin pahoja juttuja, joita miehillä ei edes tavallaan "ole olemassa", koska miestä ei edes paheksuta samoista asioista yhtäpaljon.
Seksuaalisuuden paheksuksunta liittyy siihen, kun nainen ottaa ja jättää miehen, oli sitten psyko tai ei...ei nuo mielikuvani nyt ihan tuulesta temmattujakaan ole. Kylla sita on monta syotya miesta nahnyt, monta tarinaa kuullut, ja enemman kuin yksi nainen on iskeyt itteakin kynsilla..kostoksi, tietenkin, kun on kokenut tulleensa loukatuksi...
Niin etta semmoinen perspektiivi taalla puolella. Eri perspektiivimme selittyykin sitten luonnollisesti silla etta olemme eri leireissa...
Jos viela olet feministi, niin saattaa varjata perspektiivia viela enemman...
Niin etta kylla se mieskin osaa siina missa nainenkin, ja toisinpain...
- mez-o
Autonominen ja suhteellisesti ottaen ehjän taustan omaava henkilö lähtee melko nopeasti parisuhteesta joka osioittautuu käytännössä väkivaltaiseksi. Samoin aikaisemmin väkivaltaa kokemattoman seviäminen (mahdollisesta) väkivallan aiheuttamasta traumasta vie yleensä pidemmän ajan kuin väkivaltaa usein/useammissa suhteissa kokeneen.
Väkivaltaisissa parisuhteissa on paljon läheisriippuvaisia yksilöitä. Kumpikin osapuoli -sekä väkivallan tekijä että kohde - saattavat potea läheisriippuvuutta vaikka se ilmenee suhteessa eri tavoin.
Sen lisäksi on parisuhteita joissa kumpikin osapuoli ovat moniongelmaisia, esimerkiksi läheisriippuvaisia JA väkivaltaisia.
Ollakseen autonominen ihminen tarvitsee kapasiteettia ja oikeuden itsehallintaan. Autonomia merkitsee myös toiminnan edellytyksiä ja mahdollisuuksia itsensä omistamiseen. Onnettomat ulkoiset olot voivat joiltakin viedä itsehallinen edellytykset. Väkivallan ohella jo sen pelko estää potentiaalista väkivallan uhria omistamasta itseään. Pelkkä pelkokin riittää orjuuttamaan kokijansa. Häntä hallitsee toinen osapuoli - väkivallan tekijä.
Yhtä ainutta täysin samanlaista tai oikeaa kaavaa väkivallan kokemuksille, syille ja seurauksille ei ole. Jokainen on vastuussa omista teoistaan. - ymmärtää
että kyse ei ole väkivallan hyväksymisestä tai minkään muunkaan vääryyden tai epätasa-arvon hyväksymisestä. Itseni kohdalla on nimenomaan kyse -ismin vastustamisesta. Feminismi pyrkii ajamaan ainoastaan naisten etua miesten edun kustannuksella. Tällainen sukupuolinen ajattelu on melko vanhanaikaista. Miehiä syyllistävä feminismi on suoraan verrannollinen natsismiin. Kannatan tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta. Liiallinen sukupuoliroolien sekoittaminen ei kuitenkaan edistä kenenkään asiaa. Vastakysymys sinulle: Hyväksytkö miehiä syrjivän lainsäädännön ja miehiä syrjivän oikeuskäytännön?
- jorojukka-kukka
Huomasin, että olen tehnyt aloituksessani kömmähdyksen, kun olen kirjoittanut "Onko mahdollista, että perheessä jompi kumpi osapuoli hallistee toista väkivallalla.."
Kysymyksen piti siis kuulua, onko mahdollista, että perheessä jompi kumpi hallitsee toista VÄKIVALLAN PELOLLA?
Eli nyt uudestaan ja nimenomaan keskustelua ja näkökantojanne väkivallan pelosta ja sen vaikutuksista ihmisiin. Olisi mukava saada myös enemmän feministejä mukaan tähänkin keskusteluun.- Ruosutar
vaikka et minulta sitä toivonut.
Totta kai on mahdollista, eikä vaan mahdollista, se on hyvin yleistä.
Pelon uhka koetaan rangaistuksena, ja sen tarkoitus onkin rankaista häntä joka ei käyttäydy niinkuin uhkailija haluaa.
Lapsiakin kasvatetaan vielä tänänkin päivänä pelon uhalla. ei voisi väkivallan uhalla hallita. Jos on kerran puolisoltaan saanut turpaansa kyllä varmasti se pysyy mielessä ja esim. varoo sanojaan.
Myös jos uhataan väkivallalla niin ihminen on varmasti varpaillaan myöhemminkin. Riippuu kanssa uhkailijasta ja hänen persoonastaan, itseäni voisi kyllä alkaa hymyilyttämään jos meillä uhattaisiin väkivallalla, mies kun on sellainen joka hyvä jos hyttystä tappaa.- jorojukka-kukka
onna kirjoitti:
ei voisi väkivallan uhalla hallita. Jos on kerran puolisoltaan saanut turpaansa kyllä varmasti se pysyy mielessä ja esim. varoo sanojaan.
Myös jos uhataan väkivallalla niin ihminen on varmasti varpaillaan myöhemminkin. Riippuu kanssa uhkailijasta ja hänen persoonastaan, itseäni voisi kyllä alkaa hymyilyttämään jos meillä uhattaisiin väkivallalla, mies kun on sellainen joka hyvä jos hyttystä tappaa.Onko yhtä traumatisoivaa suora fyysinen väkivalta kuin väkivallalla uhkaaminen?
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
vaikka et minulta sitä toivonut.
Totta kai on mahdollista, eikä vaan mahdollista, se on hyvin yleistä.
Pelon uhka koetaan rangaistuksena, ja sen tarkoitus onkin rankaista häntä joka ei käyttäydy niinkuin uhkailija haluaa.
Lapsiakin kasvatetaan vielä tänänkin päivänä pelon uhalla.Miten fyysisen väkivallan pelon uhka syntyy perheissä?
- sinä
Miten fyysisen väkivallan pelon uhka syntyy perheissä?
Pysy köörissä.
Kaikki naiset mukaan, myös sinä, ei vastata noille! - Ruosutar
Miten fyysisen väkivallan pelon uhka syntyy perheissä?
jatkuu aikuisenakin. Automaattisesti, koska hän pitää sitä luonnollisena ja ainoana käyttäytymistapana.
Se kuuluun kyseisen henkilön ihmssuhdemalliin ja hän käyttäytyy näin kaikkia niitä kohtaan jotka hän tulkistee olevan heikompia (fyysisesti tai psykkisesti, tai molempia) kuin hän itse.
Hän taas vuorostaan saattaa ottaa selkäänsä niiltä henkilöiltä jotka hän kokee olevan vahvempia (fyysisesti tai psyykisesti) kuin hän itse.
Hänen mielestään on yhtä normaalia antaa selkään kuin saada selkäänsä. - Ruosutar
sinä kirjoitti:
Pysy köörissä.
Kaikki naiset mukaan, myös sinä, ei vastata noille!yritätte toisia savustaa ulos ja itse siirryttekin syrjään.
Lapsellista.
Ei meitä haittaa. - jorojukka-kukka
sinä kirjoitti:
Pysy köörissä.
Kaikki naiset mukaan, myös sinä, ei vastata noille!Ja ryyppää kahvia.
- täällä
Ja ryyppää kahvia.
enää juuri muita ole seurana, joten ymmärrettävää.
Onko yhtä traumatisoivaa suora fyysinen väkivalta kuin väkivallalla uhkaaminen?
puhutaan pelkästään perheväkivallasta niin voipi olla yhtä kamalaa... Siis elää ainaisessa pelossa saada turpaansa kuin elää tietäen taas saavansa turpiin.. Varmaan on hyvin traumatisoivaa kumpikin.
Menee kyllä ihan mutu tuntumalla kun ei onneksi ole omakohtaista kokemusta.- jorojukka-kukka
onna kirjoitti:
puhutaan pelkästään perheväkivallasta niin voipi olla yhtä kamalaa... Siis elää ainaisessa pelossa saada turpaansa kuin elää tietäen taas saavansa turpiin.. Varmaan on hyvin traumatisoivaa kumpikin.
Menee kyllä ihan mutu tuntumalla kun ei onneksi ole omakohtaista kokemusta.Väkivallan uhalla saadaan uhattu käyttäytymään itseään vastaan ja muutenkin kehittelemään niin mielettömiä selviytymisstrategioita, että niitä on kuunnellessa vaikea edes uskoa todeksi. Ihminen pystyy vaikeissa olosuhteissaan sellaiseen kekseliäisyyteen, että se sama keksesliäisyys siirrettynä ammatilliselle puolelle tuottaisi keksijälleen miljoonia. Mutta on myös erittäin suuri vaara, että uhattu ihminen alkaa käyttäytymään itsetuhoisesti ja menettää tietoisen uskon tasonsa todellisuuteen ja alkaa syyttämään kaikesta itseään.
Tässä on suuri sairastumisen riski olemassa ja siksi myös fyysisellä väkivallalla uhkailu on erittäin vakavasti otettava asia.
paikka olla ja elää.
Jos summataan kaikki tapaturmat kotona ja kodin ympäristössä ja lisätään siihen vielä ns. liikuntatapaturmat niin se ylittää määrällisesti työtapaturmat.
Piilävänä on sitten vielä ne tapaturmat, jotka tapahtuvat kotona, mutta ilmoitetaan työtapaturmiksi sillä korvaus on parempi.
Vakuutus maksaa hoitokulut ym.
Esim.
emännän jatke (keittiöjakkara) on esine jonka myynti pitää kieltää- kuinkahan moni on tullut em. jakkaralta alas?
Tämä teesisi parisuhde väkivalta alkaa toistaa itseään.
Oliko se Goethe, joka totesi aikoinaan "kun riittävän kauan puhut valhetta, uskot itsekkin, että se on totta"- kokenut
naiselta sellaista ilkeyttä kuin mitä fyysisesti väkivaltaiselta mieheltä on saanut kokea.
Henkinen väkivalta jatkuu ja jatkuu, tietäen minulle kaikkein arimmat aiheet, kaivaen niitä tuntikausia, siihen asti, että on aivan loppu. - yksinkertainen
on mahdollista. Ja niin jopa tapahtuu.
Se saattaa käsittääkseni aiheuttaa pelkoja, pelkäämistä, stressiä, alemmuuden tunnetta sekä suoranaista alistumista, unettomuutta, turvattomuutta, syrjäytymistä.
Väkivallan pelko on ihan yhtä paha kuin itse väkivalta. - LauraN
Meidän kotona kukaan ei hallinnut toista vaan elettin kaikki sovussa, vaikka äiti oli feministi.
No, nyt seurustelen aivan ihanan miehen kanssa. Pidän toistaiseksi salassa sen, että olen feministi. Mutta voin sanoa, että tasa-arvoperiaatteet tulevat olemaan tärkeitä jos naimisiin mennään. Tietysti edellyttäen että molemmat ajattelevat samalla tavalla esim. kotitöiden jaosta, laskujen maksamisesta, lastenhoidosta ym.
Myönnettäköön että olen se määräilevämpi osapuoli.;)- nyt tuli
taas selväksi mikä pelle tämä LauraN on. Kiitos,riitti.
- Mi-yes
Palstalla on vittuilu ja provoilu ykkosjuttuna.
Jos vasta saavuit palstalle, niin tiedoksi vaan.... - Mi-yes
Mi-yes kirjoitti:
Jos vasta saavuit palstalle, niin tiedoksi vaan....En siis tarkoita "valita" vaan vaelita...
Aaaauuts
Ei ole aakkoset taalla... - LauraN
Mi-yes kirjoitti:
Jos vasta saavuit palstalle, niin tiedoksi vaan....Tiedän tasan tarkkaan mikä täällä on meininki. Olen näes ollut täällä aikaisemminkin keskustelemassa, tosin siitä on jo muutama vuosi. Vittuiluun vastaan vittuilulla.
kotitöistä. Edelyttetään usein, että mies tiskaa, siivoaa, vaihtaa vaippoja ja pesee pyykkiä.
Luulempa, että tämänkin palstankirjoittajilla on n. 30 % asianpesukone ja 100%pyykikone.
Pitääkö siitä sitten niin hemmetinmoinen meteli nostaa, että siivotaan , tiskataan yhdessä j.n. e.
Ukot vaihtaa auton renkaat, taistelevat isännöitsijän kanssa ym.
Eikö myös naisen pitäisi oppia vaihtamaan sulakkeet , avamaan tukkoisen viemärin vaihtamaan loisteputkia.
Se onkin sitä sovinismia kun mies tekee...- monet naiset
epikuros kirjoitti:
kotitöistä. Edelyttetään usein, että mies tiskaa, siivoaa, vaihtaa vaippoja ja pesee pyykkiä.
Luulempa, että tämänkin palstankirjoittajilla on n. 30 % asianpesukone ja 100%pyykikone.
Pitääkö siitä sitten niin hemmetinmoinen meteli nostaa, että siivotaan , tiskataan yhdessä j.n. e.
Eikö myös naisen pitäisi oppia vaihtamaan sulakkeet , avamaan tukkoisen viemärin vaihtamaan loisteputkia.
Se onkin sitä sovinismia kun mies tekee...ovat nuo oppineetkin.
Mutta eipä lisätä naisten taakkaa nyt ensimmäisenä. monet naiset kirjoitti:
ovat nuo oppineetkin.
Mutta eipä lisätä naisten taakkaa nyt ensimmäisenä.pihalla on ukkoa kuin minareetissa.
Miksi sitten nainen ei halua ottaa osaa perheen yhteistyöhön laajemmin.
Olis hyvä osata jos maantiellä tulee tarve.
Meinaan renkaan vaihtoa- on erilainen
epikuros kirjoitti:
pihalla on ukkoa kuin minareetissa.
Miksi sitten nainen ei halua ottaa osaa perheen yhteistyöhön laajemmin.
Olis hyvä osata jos maantiellä tulee tarve.
Meinaan renkaan vaihtoaja laaja ala, josta tyttölapset pidetään yleensä erossa. Kun aloitat tällaisen alan vaikka koululla, olet aluksi paljon miespuolisia jäljessä, mutta otat niitä nopeasti kiinni. Koulun jälkeenkin sinua voidaan yrittää helposti pitää erossa näistä miehisistä hommista.
Voi tietysti opetella pelkän renkaanvaihdon, vaikka siihen liittyy monia sellaisia asioita, mitä oppia tytöt jäävät paitsi, sellaisia, joita miehet ja alalla olleet naiset pitävät jo itsestäänselvinä.
Kyllä aika moni nainenkin kuitenkin tänä päivänä jo vaihtelee renkaat ym ym. - LauraN
epikuros kirjoitti:
Se onkin sitä sovinismia kun mies tekee...Tottakai minun poikaystävä vaihtaa renkaat, koska sehän on hänen autonsa! Ja minä puolestani vaihtaisin oman autoni renkaat, jos minulla auto olisi. Osaan myös vaihtaa lamput ja loisteputket. Mitäs niitä muita "miesten töitä" olikaan..? Täällä kerrostalossa kun ei tarvitse luoda lunta pihamaalta, hoitaa öljypoltinta ym.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681428
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411019Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14650
- 37637
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20622Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17573