Keistä tai mistä kulttuureista suomalaisen miehen tulisi ottaa oppia, jotta yhteiskuntamme kehittyisi tasa-arvoisemmaksi?
Onko olemmassa jokin maa tai yhteiskunta, jossa naisten asiat ovat paremmin kuin Suomessa? Täydellistä, tai edes hyvä tuskin löytyy, mutta palstan kirjoittelusta päätellen luulisi olevan ainakin joku parempi, josta ottaa mallia oikean suunnan löytämiseksi.
Mistä malli suomalaiselle
24
948
Vastaukset
- ruotsalaisista
........
- sentään?
Siellähän toimii se koko yhteiskunnan läpiulottuva saatananpalvoja-pedofiilirengas!!!
- sitten
sentään? kirjoitti:
Siellähän toimii se koko yhteiskunnan läpiulottuva saatananpalvoja-pedofiilirengas!!!
mallia vaikka naisista
- tietysti :)
sitten kirjoitti:
mallia vaikka naisista
Tasa-arvo saavutetaan ja ongelmat poistuvat, kun miehet ovat kuin naiset :D
- jorojukka-kukka
sitten kirjoitti:
mallia vaikka naisista
Ja myös kultainen noutaja käy malliksi. :)
..muut ottavat suomalaisesta miehestä mallia, ei päin vastoin..
..on vain ajan kysymys, koska suomalaisesta miehestä muodostuu maailmanlaajuinen standardi..
..jo nyt tästä on merkkejä näkyvissä taiteen, populäärikulttuurin, urheilun yms. alueilla..
..mikä mies se semmoinen on, joka ei ole matti eikä maija, mihin hybridiin erityisesti marginaalinen hurufeminismi on miestä muokkaamassa..
..kysynpähän vain..- hakoteilllä?
Suomimies on sana, jota eräs pastalainen viljelee, eikä mitenkään mairittelevaan sävyyn :)
Olen vain utelias mihin, tai keihin, verrattuna suomimies on niin sovinistinen ja muutenkin kaikin puolin epäonnistunut yksilö. Toistaiseksi ei ole tullut mitään selvää vastausta. On vain puhuttu epämääräisesti ihanista ulkomaalaisista miehistä.
No, ehkä on niin, että suomimies on se kaikkein pahin.. kaipa tuo joskus selviää. hakoteilllä? kirjoitti:
Suomimies on sana, jota eräs pastalainen viljelee, eikä mitenkään mairittelevaan sävyyn :)
Olen vain utelias mihin, tai keihin, verrattuna suomimies on niin sovinistinen ja muutenkin kaikin puolin epäonnistunut yksilö. Toistaiseksi ei ole tullut mitään selvää vastausta. On vain puhuttu epämääräisesti ihanista ulkomaalaisista miehistä.
No, ehkä on niin, että suomimies on se kaikkein pahin.. kaipa tuo joskus selviää...on niin harvaan asuttu maa, että etenkin tyttölapset joutuvat elämään lapsuutensa ilman että näkevät miehestä vilausta..
..sitten kun he televisiossa jonkun näkevät, niin se on todennäköisesti joku ulkomaalainen, koska kotimaisia elokuvia valmistuu verrattain harvoin..
..muuta järkevää selitystä asiaan ei varmaankaan ole..
- Suomalainen mies
Ihan totta Haluaako joku jotain muuta. Suomalainen mies minä mukkan lukien on vastuuntuntoinen ja luotettava (ei kovin huomaavainen tai lipevä). Muuta ei tällä kasvatuksella voi olla.
Ihme, että jotkut naiset haikailevat Ruotsalaisten unisex ihmisten perään tai Italialaisten nilviäisten, tai Amerikkalaisten öykkäreiden jne. perään.
Toisaalta jossain määrin ymmärrän että naisilla on perverssioita esim. sellaisia miehiä kohtaan joiden kulttuurissa on tapana ympärileikata naiset. Uskoisin tällaisten fantasioiden olevan kuitenkin varsin harvinaisia. - jorojukka-kukka
Suomimiehen opit:
Brasseilta ja italiaanoilta ulkonäkö.
Tiibettiläisiltä rauhantahtoisuus.
Afrikkalaisilta varustus.
Amerikan rikkailta vauraus.
Ransalaisilta pöytätavat.
Italialaisilta pukeutuminen.
Elokuvamieltymykset espanjalaisilta.
No joo. Suomimies alkaisi ollakin suhteellisen valmis paketti noudettavaksi.- jorojukka-kukka
Myös Kimi Räikkönen kelpaisi vaurauden malliksi.
- sinä
unta näe
..italialainen pukeutuminen..??
..esimerkiksi italialaiset kengät, eihän niihin mahdu suomalaismieheltä edes varpaat, italialaisia alushousuja kokeilin kerran, mutta halkesivat, kun olivat niin pienet päällyshousuista nyt puhumattakaan..
..lähes kaikki afrikkalaiset ovat suomalaisia pienempiä, luultavasti jo geneettisesti, eihän niistä voi edes nähdä mitään, ellei käytä jotakin suurentavaa linssiä, no jos tykkää jostakin taskuneekeristä, niin mikä ettei..
..mielestäni espanjalaiset elokuvat ovat silkkaa sovinismia, tosin eipä nyt äkkiseltään juolahda mieleen muita kuin kuin almodovar, tokko siellä muita lieneekään..
..ja yleensäkin ulkomaalaisissa miehissä ei muuta silmiinpistävän miehekästä olekaan kuin yleensä nimi de, da von, of, af jtkn, oikein täytyy olla varovainen maailmalla liikkuessaan, ettei istu vahingossa niiden päälle..
..voisivat nyt edes jotenkin kasvaa miehen mittoihin, niin tietäisi edes mistä keskustellaan..
..eipä silti ongelma ei liikuta minua ollenkaan, mutta perusteeton epäsuorakin vertaamiseni johonkin ulkomaalaiseen saa minut puolustautumaan..- mies on?
Rikas, komea, kultturelli munkki? Niin , tai toisaalla mainitsemasi kultainen noutaja :D
- mitä lainsäädäntö sanoo
jorojukka-kukka kirjoitti:
Myös Kimi Räikkönen kelpaisi vaurauden malliksi.
jos menet naimisiin rikkaan miehen kanssa niin sinulla ei ole mitään oikeutta miehen rahoihin. hän joko antaa sinulle rahaa tai ei, mutta oikeutta hänen rahoihinsa sinulla ei ole. joten lakkaa haaveilemasta.
- jorojukka-kukka
mitä lainsäädäntö sanoo kirjoitti:
jos menet naimisiin rikkaan miehen kanssa niin sinulla ei ole mitään oikeutta miehen rahoihin. hän joko antaa sinulle rahaa tai ei, mutta oikeutta hänen rahoihinsa sinulla ei ole. joten lakkaa haaveilemasta.
Vastasin esitettyyn kysymykseen.
- kaikkihan me
jorojukka-kukka kirjoitti:
Vastasin esitettyyn kysymykseen.
puhutaan tällä palstalla vaan toisistamme eikä itestämme, eikös. Voi älynmöläys.
- finnland-macho
Oikein hyvä listan laitoit. Itse asiassa
ihanteellisen suominaisen listassa on
paljon samaa. Tässä oma toivomuslistani suomi-naiselle:
Aasialainen varustus (nam:)
Ranskalainen tai italialainen keittotaito
Italialainen pukeutuminen.
Islamin naisten kuuliaisuus.
Nami nami nami - olisi...
finnland-macho kirjoitti:
Nami nami nami... suominaisen bimbous ;D
- P.e.p.e.
Miten paplaripäinen, hieman pyylevä Suominainen pystyisi tuulipuvussaan vastaamaan haasteeseen? Luulen, että Suomessa olisi tuolla mallilla paljon yksinäisiä Suominaisia.
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Miten paplaripäinen, hieman pyylevä Suominainen pystyisi tuulipuvussaan vastaamaan haasteeseen? Luulen, että Suomessa olisi tuolla mallilla paljon yksinäisiä Suominaisia.
Jokainen sarjassaan. Kiinnostusta kuvaamaasi naistyyppiin? ;)
- jorojukka-kukka
finnland-macho kirjoitti:
Nami nami nami"Islamin naisten kuuliaisuus."
P.e.p.e. kirjoitti:
Kun esim. Balttian maissa ketselee neitokaisia ja vertaa heitä suomalisiin päätyy seuraavaan tulokseen:
Naiset kasvavat;
-balttiassa vertikaalisesti (latitudi)
- suomessa horisontaallisesti (longditudi)
- Mi-yes
Suomen miehillä on hyvä pohja mitä tulee kulturaaliseen tapaan.
Jos otetaan esimerkkinä tämä jatkuva puhe väkivallasta, niin on muistettava että Suomi miehen arkkityyppinä on kalevalaiset sankarit, jotka ottivat mittaa toisistaan runon ja kanteleen voimalla.
Vastaavasti Suomen naisen arkktiyyppinä on Pohjan Akat, Louheineen, jopa Lallin vaimon sanotaan pettäneen tuota kansallissankaria.
Ensi sijassa on luotava uudenlaiset sosiaaliset arkityypit väkivaltaisille suomalaisille naisille, jotta he voivat kieroudestaan parantua. Tämä tapahtuu ehkä parhaiten ensin myöntämällä tämän tukahdutetun väkivaltaisuuden, joka on myös tukahdutettu yhyteiskunnallisesta debatista, ja sen jälkeen ehkä maahantuoda jotain myyttistä aineistoa jota voisi synkronisoida vanhoihin psyykkeeseen vaikuttaviin arkkityyppeihin, esimerkiksi vaikka "madonna" itämeren alueelta ja vaikka globalisaation aikakautena joku kotkankehoinen inkkarisankaritar amerikan mantereen apacheilta.
Tätä kautta ehkä saataisiin pahuus vähenemään shamanisesti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581081Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75775- 53614
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83563Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45512Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv35486Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43483Sinun kanssasi
Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver36466