Kuka tälle palstalle kirjoittavista olisi sopiva kansanedustajaehdokkaaksi ja millä perusteilla?
Kuka olisi sopiva kansanedustajaehdokkaaksi?
34
1933
Vastaukset
tuo PS:n Timo Soini, hän on värikäs puhuja.
Voisin väittää, että T.S.on tämän päivän Veikko Vennamo.- jorojukka-kukka
Esim. Sohvi, Hertta, TT, Härmis, Onna ja monta muuta. (Anteeksi, joiden nimiä en muista, koska kirjoitatte sen verran harvemmin.) Myös jokunen rekkaamaton f-nikki olisi myös sopiva.
Perustelut: tietotaso ja asiallisuus. Inhimillisyys, oikeudenmukaisuus.- P.e.p.e.
Mitä asioita toisit esille, jos lähtisit mukaan vaaliin?
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Mitä asioita toisit esille, jos lähtisit mukaan vaaliin?
Joista olen täällä kohta kolmisen vuotta kirjoittanut. En kuitenkaan aijo asettua ehdokkaaksi, vaikka Maajussille morsian -sarjan sovinisti-Jussi niin tekeekin. Niin koska miehiltähän noin yleensä ottaen, pientä poikkeamaa lukuunottamatta, puuttuu itsekritiikki kokonaan.
- P.e.p.e.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Joista olen täällä kohta kolmisen vuotta kirjoittanut. En kuitenkaan aijo asettua ehdokkaaksi, vaikka Maajussille morsian -sarjan sovinisti-Jussi niin tekeekin. Niin koska miehiltähän noin yleensä ottaen, pientä poikkeamaa lukuunottamatta, puuttuu itsekritiikki kokonaan.
Sinusta itsekritiikin puute on miehinen ominaisuus? Kun nyt otit suositun mediapersoonan esimerkiksi, niin suosittelen katsomaan Idolsin alkukarsintoja. Katsotaan jos vielä senkin jälkeen pysyt mielipiteessäsi.
- gEGG.
Ehkä Nari Säre?
- Sanelma*
Hän on kyllä palstan älykkäin, mutta auta armias, mikäli älykäs uskovainen pääsisi sormeilemaan lakikirjaamme, olisimme pian Puolan tiellä....
- Nari_Säre
Sanelma* kirjoitti:
Hän on kyllä palstan älykkäin, mutta auta armias, mikäli älykäs uskovainen pääsisi sormeilemaan lakikirjaamme, olisimme pian Puolan tiellä....
...mitä lakeja luulisit allekirjoittaneen näpelöivän ja miten?
En myöskään pidä ainakaan itse itseäni älykkäämpänä kuin esim. sinua. Älykkyyttä on monenlaista.
Mutta jouluja sinulle, kuule, kuten muillekin. - Sanelma*
Nari_Säre kirjoitti:
...mitä lakeja luulisit allekirjoittaneen näpelöivän ja miten?
En myöskään pidä ainakaan itse itseäni älykkäämpänä kuin esim. sinua. Älykkyyttä on monenlaista.
Mutta jouluja sinulle, kuule, kuten muillekin.naisen aseman heikkenemistä, jos olisit vaikuttajana. Päivi Räsäsen kanssa kävisitte aborttilain kimppuun ja pian olisi Suomenkin matkatoimistoilla uusi tulolähde, aborttimatkat ulkomaille.
Tämä nyt konkreettisena, koska tästä olemme tulisimmin joskus taittaneet peistä.
Mutta toisinaan olet oiekin hauska - monet hervottomatkin jutut olemme täällä lätisseet :)
Mukavaa Joulua sinulle ja perheellesi - Nari_Säre
Sanelma* kirjoitti:
naisen aseman heikkenemistä, jos olisit vaikuttajana. Päivi Räsäsen kanssa kävisitte aborttilain kimppuun ja pian olisi Suomenkin matkatoimistoilla uusi tulolähde, aborttimatkat ulkomaille.
Tämä nyt konkreettisena, koska tästä olemme tulisimmin joskus taittaneet peistä.
Mutta toisinaan olet oiekin hauska - monet hervottomatkin jutut olemme täällä lätisseet :)
Mukavaa Joulua sinulle ja perheellesi...ajaisin ko. lain tiukentamista, että esim. "sosiaaliset syyt" olisivat sitten oikeasti sosiaalisia syitä. Epäilisin toki, menisikö tuo nykyisessä hedonistisessa ilmapiirissä lävitse.
Kehitysmaissa oikea tapa vähentää abortteja olisi parantaa naisten oikeuksia ja koulutusta, ei esim. kriminalisoida laillisia abortteja.
Suomessahan valtaosa aborteista tehdään reilusti yli 2-kymppisille ihmisille, joilla ei ole oikeasti mitään sosiaalisia esteitä hoitaa itse aikaansaamaansa jälkikasvua. Esim. lääketieteellisistä syistä aidosti aborttia tarvitsevia on noin 1% niistä kaikista reilusti yli kymmenestätuhannesta vuosittaisesta, joita me kaikki muodossa tai toisessa olemme makselemassa nykyisin, kun tuommoinenkin "palvelu" on julkista lääkäripalvelua.
Ensimmäinen askel oikeaan suuntaan olisi toki se, että jos jollakin täysi-ikäisellä ja valtaisella on "lipsahtanut", niin asia pitäisi pystyä hoidattamaan omalla kustannuksella noin kokonaisuudessaan, ilman, että julkisia resursseja asiaan tulisi sitoa. Onneksi toki osa ymmärtääkin hakeutua yksityisklinikoille.
Juuri näkyi TV:stä tanskalainen dokumentti, jossa Espanjassa tekevät jopa 8. kuukaudella raskaana oleville abortteja - esim. Tanskasta suuntautuu sinne nykyisin jo ulkomaanmatkailua. Surullista katsottavaa.
Samalla, kun aborttilainsäädäntöä tulisi tiukentaa, tulisi heille, jotka yksinhuoltajinakin ottavat vastuuta, suunnata parempia toimeentulon edellytyksiä - jotta lasta ei ymmärrettäisi "rangaistuksena", vaan lahjana, josta on etuoikeus ja hyvä asia pitää huolta. Ts. koko yhteiskuntamme asenneilmastoa pitäisi muuttaa huomattavasti perhe- ja lapsiystävällisemmäksi.
Minä aion äänestää semmoista kansanedustajaehdokasta, joka korostaa kahta asiaa:
a) PK-yritysten toiminnan edellytysten parantamista esim. velvoitteita ja byrokratiaa vähentämällä (suorat yritystuet taas vääristävät kilpailua)
b) lapsiperheiden aseman parantamista, esim. verotuksen suunnan muuttamisella takaisin kohti aikoja, jolloin otettiin huomioon se, että osa ihmisistä todella elättää muitakin kuin sen oman napansa tuloillaan. -> jolloin saisimme väestöllisestikin taantuvan niemekkeemme ikään kuin uuteen nousuun.
- Nari_Säre
...käsittääkseni kansanedustajaehdokkaaksi on sopiva kuka tahansa suomalainen, joka on täysi-ikäinen ja täysivaltainen. Se lienee aika perustavaa laatua oleva oikeus kenelle tahansa.
Kansanedustajaksi on sitten sopiva se, jota kansa äänestää. - manna gryn
minä olen rehellinen, suoraselkäinen ja siisti sekä ymmärrän jonkin verran feministejä, joten osaan suhtautua vähemmistöryhmiin asianmukaisesti. rötösherrat kiikkiin ja kyllä kansa tietää, mikä sille on parhaaksi. :)
- yksinkertainen
yhdistelmä marian aavetta ja tittelityytä. Ripaus Pukkilaa joukkoon niin eiköhän se siitä lähtisi.
- jorojukka-kukka
Aave pois laskuista. Luoja varjele!
- yksinkertainen
Aave pois laskuista. Luoja varjele!
Mitä se sinun elämääsi kaivertaa? Voisin tietenkin vertailla sinua Mariaan tai muihin palstalaisiin, mutta ei taida maksaa vaivaa. Sinun tekstisi ovat kaikkien luettavissa.
En pysty nyt sanoin kuvaamaan mitä ajattelen sinusta, mutta voin vihjata että mitään positiivista se ei ole. En ole eläissäni törmännyt yhtä omahyväiseen ja tärkeilevään ihmiseen kuin sinä. En ole keksi ketään toista, jolla olisi yhtä vääristynyt käsitys oikeudemukaisuudesta ja tasa-arvosta. En tiedä ketään toista ihmistä, jota halveksisin enemmän.
Ps. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olet nainen. Se kaikki liittyy sinuun ihmispersoonana. - jorojukka-kukka
yksinkertainen kirjoitti:
Mitä se sinun elämääsi kaivertaa? Voisin tietenkin vertailla sinua Mariaan tai muihin palstalaisiin, mutta ei taida maksaa vaivaa. Sinun tekstisi ovat kaikkien luettavissa.
En pysty nyt sanoin kuvaamaan mitä ajattelen sinusta, mutta voin vihjata että mitään positiivista se ei ole. En ole eläissäni törmännyt yhtä omahyväiseen ja tärkeilevään ihmiseen kuin sinä. En ole keksi ketään toista, jolla olisi yhtä vääristynyt käsitys oikeudemukaisuudesta ja tasa-arvosta. En tiedä ketään toista ihmistä, jota halveksisin enemmän.
Ps. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olet nainen. Se kaikki liittyy sinuun ihmispersoonana.Se on sääntöjen vastaista manipuloiduillekin.
- Ja pisteenä iin päälle
Jörön sanavalmius.
- Nari_Säre
...voisi olla ns. poliittinen retoriikka aika hyvin hallussa. Ilmeisesti omalla nimellään ja naamansa näkyville tultuaan hän voisi olla ikään kuin pintapuolisesti korrektimpikin?
Veikkaan, että jööriksessä yhdistyvät potentiaalisesti kansanedustajaehdokkaaksi ryhtyvän henkilön luonteenpiirteet aika hienosti.- yksinkertainen
samaa sanottiin Tony Halmeestakin. Eikö Matti Nykästäkin olla mietitty ehdokkaaksi joskus? Sinne vaan samaan läjään.
- Nari_Säre
samaa sanottiin Tony Halmeestakin. Eikö Matti Nykästäkin olla mietitty ehdokkaaksi joskus? Sinne vaan samaan läjään.
...kaivataan juuri henkilöitä, joita ns. kansan syvät rivitkin kokevat läheisiksi itselleen.
Tosin minä olen jo alusta asti epäillyt jööristä tavallista nokkelammaksi lukiolaispojaksi, joka haluaa pistää eräänlaista karikatyyriä verkkoon suurella pieteetillä, mutta homma on toisaalta jatkunut niin pitkään, että mikäli epäilykseni olisi tosi, niin tuolla pojalla alkaisi varmaan olla jo tietynasteisia maanis-depressiivisiä piirteitä :-)
Jos taas jööris on aito, niin täytyy sanoa, että ihmisluonto ei koskaan lakkaa yllättämästä :-) - ihan faktaa
Nari_Säre kirjoitti:
...kaivataan juuri henkilöitä, joita ns. kansan syvät rivitkin kokevat läheisiksi itselleen.
Tosin minä olen jo alusta asti epäillyt jööristä tavallista nokkelammaksi lukiolaispojaksi, joka haluaa pistää eräänlaista karikatyyriä verkkoon suurella pieteetillä, mutta homma on toisaalta jatkunut niin pitkään, että mikäli epäilykseni olisi tosi, niin tuolla pojalla alkaisi varmaan olla jo tietynasteisia maanis-depressiivisiä piirteitä :-)
Jos taas jööris on aito, niin täytyy sanoa, että ihmisluonto ei koskaan lakkaa yllättämästä :-)jöriksestä.
Olet vähän oikeilla jäljillä, mutta et aivan.
Jöris on miehestä naiseksi itsensä muuttanut henkilö, jolla ei ole kokemusta naisena olosta muuten kuin lääkketieteellisin voimin.
Hän haluaa olla nainen, mutta on valitettavasti joutunut olemaan myös mies, vaikka sitä ei olekaan halunnut. Hyvin moni Jöriksen taholta palstalla koettu asia selittyy tällä.
Sen verti olen lukenut lääketiedettäkin, että ihan ovat näkyvissä käyttämiensä lääkkeittenkin (naishormonit) sivuvaikutukset.
- Sanelma*
Kerralla kissojen oikeudet kuntoon tässä maassa :D
- Ruosutar
Kissojen puolesta minäkin haluan kamppailla.
Joten eikun ehdolle vaan Sanelma*!
Mikä puolueen nimeksi.. - jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
Mikä puolueen nimeksi..He hoitavat ne kissat.
- Sanelma*
Ruosutar kirjoitti:
Mikä puolueen nimeksi..Nauku&Naukku :DDD
Taitaa olla jo fiilikset lähtötunnelmissa, näköjään...
Mukavaa Joulua teille kaikille! Kissoilleni olen ostanut jo lahjat, mutta muistin, että minulla on tytärkin - pitänee siis vielä uhmata kohtaloaan ja puskea tuonne viidakkoon... - Ruosutar
Sanelma* kirjoitti:
Nauku&Naukku :DDD
Taitaa olla jo fiilikset lähtötunnelmissa, näköjään...
Mukavaa Joulua teille kaikille! Kissoilleni olen ostanut jo lahjat, mutta muistin, että minulla on tytärkin - pitänee siis vielä uhmata kohtaloaan ja puskea tuonne viidakkoon...niin kissoille kuin kissojen hoitajillekkin!
Meidän kissa tykkää pöytätennispalloista ja nuorin tytär niitä ostelee silloin tällöin kissalle kun ne joutvat kuitenkin aika nopeasti hukkaan ja rikkoontuvat.
Toinen mielileikkikalu on imupillit, varsinkin ne paksummat joissa on se semmonen taivutuskohta.
Pukkila, Hertha, Sohvi, Yksinkertainen. Kaikki he ovat yhteiskunnallisista asioista kiinostuneita ja riittävän valveutuneita. Minä voisin äänestää Herthaa.
Marian Aave olisi liian individualistinen puoluepolitiikkaan, vaikka yhteiskunnallinen tietämys riitäisikin.
Hyvää Joulua kaikille.- Nari_Säre
...äänestää juuri ketään. Sinä olisit lähimpänä, mutta mahdollisesti olet piirun verran liian "sosialistinen" makuuni, jotta esim. olisit tarpeeksi kiinnostunut taloutemme selkärangan, pk-yrittäjien, asioista.
Muutoin voisin ihan hyvin äänestellä sinua. Sinulla on maltillisia ja perusteltuja kantoja, ja osaat olla korrekti kanssaihmisiä kohtaan, millä perusteella oletan, että kykenisit laajaan yhteistyöhön, mikä on vaikuttamisen perusta. Olen useimmiten arvostanut tekstejäsi tällä palstalla, vaikka en olisikaan kaikista yksityiskohdista samaa mieltä.
Hyvää joulua. Nari_Säre kirjoitti:
...äänestää juuri ketään. Sinä olisit lähimpänä, mutta mahdollisesti olet piirun verran liian "sosialistinen" makuuni, jotta esim. olisit tarpeeksi kiinnostunut taloutemme selkärangan, pk-yrittäjien, asioista.
Muutoin voisin ihan hyvin äänestellä sinua. Sinulla on maltillisia ja perusteltuja kantoja, ja osaat olla korrekti kanssaihmisiä kohtaan, millä perusteella oletan, että kykenisit laajaan yhteistyöhön, mikä on vaikuttamisen perusta. Olen useimmiten arvostanut tekstejäsi tällä palstalla, vaikka en olisikaan kaikista yksityiskohdista samaa mieltä.
Hyvää joulua.Liikutuin ja sain hyvän joulumielen.
Olen arvostanut aina sinun vahvaa vakaumuksellisuuttasi ja syvää hengellisyyttäsi. On arvostettavaa, kun pystyy siirtämään aidon humanismin kannanottoihinsa, sinä olet tähän kyennyt johdonmukaisesti.
Hyvää joulua sinulle ja perheellesi.
- meikämie
Tittelityy nyt ainakin sopisi eduskuntaan, sellaisia asiansa tuntevia ja perustelevia, ajattelevia ihmisiä tarvittaisiin.
Jöris tai Härmis sopisi hyvin demagogiksi, sopivan yksnkertaistava julistaja kuin on. Eduskuntaan eivät sopisi Tony Halmetta paremmin.
Mutta kuultaisiinpa juttuja siitä, miten eduskunnan käytävillä miehet esittelevät ns. miehuuttaan ja niin edespäin.
Nari Säre voisi passatakin rivikansanedustajaksi tai J.Pukkila, mutta en kyllä äänestäisi kumpaakaan.- yksinkertainen
en missään nimessä rinnaistaisi jööristä tai härmistä. Härmiksen mielipiteet kieltämättä poikkeavat joskus rajustikin omistani, mutta hän sentään perustelee ja on ajatuksissaan looginen sekä johdonmukainen.
Jööris jörisee mitä sattuu. - jorojukka-kukka
en missään nimessä rinnaistaisi jööristä tai härmistä. Härmiksen mielipiteet kieltämättä poikkeavat joskus rajustikin omistani, mutta hän sentään perustelee ja on ajatuksissaan looginen sekä johdonmukainen.
Jööris jörisee mitä sattuu.Ettet saavuta ajatusteni tasoa.
Hmmm... piti muuten vielä kysymäni, että ethän sinä vaan ole manipuloitavissa oleva ihminen? Ethän? ;) - yksinkertainen
Ettet saavuta ajatusteni tasoa.
Hmmm... piti muuten vielä kysymäni, että ethän sinä vaan ole manipuloitavissa oleva ihminen? Ethän? ;)Ahaa... Kaikki se tyhjän päiväinen löpinä mitä tänne kirjoittelet onkin ollut vain yksinkertaisen manipuloimista... Voieii...
Niin.. Tietenkin ihmisestä kertoo jotain se, että hän manipuloidakseen toista kirjoittaa mm. että vammaisten tulisi keskittyä siihen miltä ihminen näyttää ja jättää "normaaleille" ulkonäöstä muuten keskustelu...
Voi tätä kaihoa ja elämäni myllerrystä kun olet manipuloinut elämääni... Kovat ovat luulot sinulla itsestäsi - jorojukka-kukka
Ahaa... Kaikki se tyhjän päiväinen löpinä mitä tänne kirjoittelet onkin ollut vain yksinkertaisen manipuloimista... Voieii...
Niin.. Tietenkin ihmisestä kertoo jotain se, että hän manipuloidakseen toista kirjoittaa mm. että vammaisten tulisi keskittyä siihen miltä ihminen näyttää ja jättää "normaaleille" ulkonäöstä muuten keskustelu...
Voi tätä kaihoa ja elämäni myllerrystä kun olet manipuloinut elämääni... Kovat ovat luulot sinulla itsestäsiEttet ymmärrärtänyt viestiäni. Mutta haluan uskoa, ettet halunnut ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011001
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54918Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61820Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa142751- 65685
- 78541
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto88519- 39508
- 40506
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel100504