Lapsien ajatusmaailma jakautuu kahteen osa-alueeseen: hyväuskoisuuteen auktoriteetteja kohtaan sekä asioiden jatkuvaan ihmettelyyn ja tutkimiseen. Kun ihminen kasvaa aikuiseksi, hän jättää toisen osa-alueen pois ajattelustaan. Ateistit ovat jättäneet hyväuskoisuuden, uskovaiset taas asioiden jatkuvan ihmettelyn ja tutkimisen. Toinen näistä osa-alueista, nimittäin hyväuskoisuus on aikuisten käytössä vaarallinen, kuten kaikki historialliset esimerkit ja tilastot osoittavat.
lapsen usko
20
1226
Vastaukset
- Kas näin
Toivon, että uskovaiset ymmärtäisivät että moni heidän seuraamistaan auktoriteeteista ovat itse asiassa ei-hyväuskoisia ja auktoriteettiin luottamattomia, siis itse asiassa ateisteja jotka pelkkää omaa etua tavoitellakseen ovat päättäneet ryhtyä väittämään hyväuskoisille olevansa jonkin auktoriteetin palvojia.
Ovelin pappi on sellainen, joka miettii järjellä mitä seurakunnalle kannattaa kertoa :) - mustavalkoinen.
kyllä me uskikset tutkimme ja puntaroimme asioita aivan samalla mitalla, kuin ateistitkin! Meillä on vain yksi ovi enemmän, uskon ovi! Ja siinä riittääkin tutkimista! ;)
Ateistit ovat vääriä henkilöitä arvioimaan uskovaisten tekemisisä, koska eivät ole perillä hengellisistä asioista lainkaan!
Aivan sama, kuin pässiltä kysyisi, mitä mieltä olet tähdistä? Yhtä vähän ateistit ymmärtää hengellistä aluetta!- Agneisti
"Meillä on vain yksi ovi enemmän, uskon ovi! Ja siinä riittääkin tutkimista! ;)"
Lisään tämän "ääliömäisiä uskistokaisuja"-listalleni sijalle 135151. Teillä on yksi ovi liikaa eikä enemmän. Yksi ylimääräinen ovi, jolla tee mitään.
"Ateistit ovat vääriä henkilöitä arvioimaan uskovaisten tekemisisä, koska eivät ole perillä hengellisistä asioista lainkaan!"
Tämä löytyykin jo listaltani sijalta 5. Ateistit ovat juuri oikeita henkilöitä arviomaan uskiksia, koska olemme vapaita uskon huumeesta, johon te olette koukussa. Samalla tavalla vesiselvä on oikea ihminen arviomaan kännisiä, eikä toiset känniset.
"Aivan sama, kuin pässiltä kysyisi, mitä mieltä olet tähdistä? Yhtä vähän ateistit ymmärtää hengellistä aluetta!"
Mutta mikä vitun "hengellinen alue"? Ymmärrä ettei sellaista ole, vaan kyseessä on sinun aivokääpiön mielikuvituksen tuotetta, joten ei ole mitään mitä ymmärtää. Sinä mystifiot asioita joita et käsitä, ja luulet että ne on totta, koska olet itsekeskeinen aivokääpiöuskis. - -DW-
>>kyllä me uskikset tutkimme ja puntaroimme asioita aivan samalla mitalla, kuin ateistitkin! Meillä on vain yksi ovi enemmän, uskon ovi! Ja siinä riittääkin tutkimista! ;)>Ateistit ovat vääriä henkilöitä arvioimaan uskovaisten tekemisisä, koska eivät ole perillä hengellisistä asioista lainkaan!>Aivan sama, kuin pässiltä kysyisi, mitä mieltä olet tähdistä? Yhtä vähän ateistit ymmärtää hengellistä aluetta!
- Janne Puharinen
Minä uskon Jumalaan mutta mielestäni ateistien esittämät kysymykset ovat hyviä.Enkä myöskään usko heidän olevan "kaikkein vähiten asioista tietäviä",vaan usein jopa päinvastoin.Täytyyhän ihmisen "tietää" mihin ei usko,muutenhan hommassa ei ole mitään järkeä..,ja ei olekkaan.Mutta ateisteilla on kiinnostusta hengellisiin asioihin (tosin käänteisesti),samaa ei voi sanoa tapauskovaisten suuresta laumasta.
- ertert
"Ateistit ovat vääriä henkilöitä arvioimaan uskovaisten tekemisisä, koska eivät ole perillä hengellisistä asioista lainkaan! "
No, ei entisillä uskovaisilla ole sen parempia arvioita. Jos haluat asian noin rajottaa, niin kyllä niitä entisiä uskovaisia löytyy roppakaupalla. "kyllä me uskikset tutkimme ja puntaroimme asioita aivan samalla mitalla, kuin ateistitkin!"
Tai siis uskikset tutkivat ja puntaroivat asioita ihan eri mitalla kuin ateistit.
Näin entisenä fundiskristittynä voisin sanoa että uskikset puntaroivat asioita kaksi kertaa rankemmin, jatkuvalla syötöllä ja neuroottisella vimmalla, kun taas keskivertoateistin energia menee ihan johonkin muuhun kuin elämänkatsomuksellisten asioiden miettimiseen. Toki poikkeuksiakin löytyy.
Ateistit ovat ihan yhtä oikeita tai vääriä henkilöitä arvioimaan kristittyjen uskovaisten tekemisiä kuin sunnit, masait tai sikhit; ihan yhtä monta näkökulmaa varmasti löytyy.
Aivan samoin kuin masaiden, sikhien, sunnien, ateistien ja kaikkien muidenkin elämänkatsomuksellisten ja kulttuurillisten suuntausten kohdalla ovat kristityt uskovaiset aina olleet yksi itse itsensä oikeuttanut arvioijaryhmä.
Ihminen on sellainen. Se tykkää arvioida toisia.
Jotain kuitenkin kertoo tämä kristillistä rakkautta huokuva kommenttisi:
"Aivan sama, kuin PÄSSILTÄ kysyisi, mitä mieltä olet tähdistä? Yhtä vähän ateistit ymmärtää hengellistä aluetta!"
Mitä tuo kertoo sinusta, mitä?
Mieti sitä.
- 45wuw4
Lopettakaa paskan jauhaminen ja hankkikaa elämä. Minä voin myydä sellaisen 300 eurolla...
aikuinenkin? En ole vielä huomannut... :D
Nas.se kirjoitti:
kun sinä kuolet.
Vituttaako?kesäpäivä tänään, jotain 20 astetta varjossa, että kyllä tarkenee...
purje kirjoitti:
kesäpäivä tänään, jotain 20 astetta varjossa, että kyllä tarkenee...
tunkevat sormet korviin ja alkavat lällättää, kun kuulevat jotakin jonka tietävät pitävän paikkansa mutta olevan epämielyttävää.
Kevyet mullat jessellesi :DNas.se kirjoitti:
tunkevat sormet korviin ja alkavat lällättää, kun kuulevat jotakin jonka tietävät pitävän paikkansa mutta olevan epämielyttävää.
Kevyet mullat jessellesi :Dtarvitaankin. Poika sai opelta kehäkukan siemeniä. Eiköhän sitä vielä kaupasta löydy, niin pääsee lapsi kylvötöihin.
purje kirjoitti:
tarvitaankin. Poika sai opelta kehäkukan siemeniä. Eiköhän sitä vielä kaupasta löydy, niin pääsee lapsi kylvötöihin.
kyntää oikeaa vakoa eikä lurauta liikaa sitä keltaista lannoittetta sekaan....
- vesitomu
noin roimalla kädellä =/
eiväthän edes kaikki ateistit
ole salaliittoteorioitsijoita =D- Agneisti
Minäpä yleistäisin :)
- vesitomu
Agneisti kirjoitti:
Minäpä yleistäisin :)
Äläpä nyt korottele itseäsi
muitten yläpuolelle, kun siellä
et selvästikään ole. - Agneisti
vesitomu kirjoitti:
Äläpä nyt korottele itseäsi
muitten yläpuolelle, kun siellä
et selvästikään ole.Se on muiden eikä muitten ;)
En minä minnekään ole itseäni korotellut. Turhahan se on huipulla itseään korottaa ;) - ertert
Agneisti kirjoitti:
Se on muiden eikä muitten ;)
En minä minnekään ole itseäni korotellut. Turhahan se on huipulla itseään korottaa ;)Koska kyseessä on monikon 1. genetiivi, niin molemmat tavat ovat oikein (muiden ja muitten).
- jeesus
jeesus on kanssasi tämän asian suhteen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998606Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682941- 131302
- 761018
- 64958
- 25936
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55903
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72842