Olisiko

aika

vaihtaa välillä aihetta, sillä näinä muutamana päivänä, jotka olen käynyt vierailemassa täällä, on käyty melkoisesti keskustelua käskyistä, joka on todella tärkeä aihe, mutta kuitenkin on tärkeämpiäkin asioita, kuin inttää käskyistä alati heidän kanssaan joilla ei ole valoa niiden tärkeyttä ymmärtää.

Jos te tahdotte kasvaa, niin puhukaa muistakin tärkeistä asioista ja uudesti syntyminen on erittäin tärkeä, hengen pelastava asia ja siitä teidän tulisi keskustella, sillä taivasten valtakuntaa ei voi nähdä, vaikka kuinka pysyisi käskyissä ja tekisi hyvää, jollei ole syntynyt Jumalasta. Eikä käskyissäkään voi pysyä ilman uudesti syntymistä.

En ole havainnut täällä juuri siitä puhuttavan.

14

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska.....

Esittämäsi aihe on vaikea keskusteltavaksi, koska uudestisyntyneen on mahdotonta tunnustautua advetismin oppeihin.Niimpä asia menisi liian yksipuoliseksi.Ja vielä; ei pidä heittää helmiä sikojen eteen!

• uudestisyntymä on

hurmahenkisyyttä. He vastustavat helluntalaisuutta sekä muita hengellisiä suuntauksia ja yrittävät saada heitä ahdistavaan oppiinsa. Vihonviimeiseksi adventismi etsii uudestistynymää ja Pyhä Henkeä. Se kumoaisi heidän oman oppinsa.

• voi väittää
        uudestisyntymä on kirjoitti:

hurmahenkisyyttä. He vastustavat helluntalaisuutta sekä muita hengellisiä suuntauksia ja yrittävät saada heitä ahdistavaan oppiinsa. Vihonviimeiseksi adventismi etsii uudestistynymää ja Pyhä Henkeä. Se kumoaisi heidän oman oppinsa.

tietoasi vastaan, koska en tunne juurikaan adventistijen oppeja, mutta hellunailaisuutta tunnen enemmän, sillä olen sillä palstalla enemmän vierailut ja voin sanoa, että luultavasti adventistisuus ja helluntailaisuus ovat samalla viivalla. Luulen, että molemmissa opeissa on oikeaa ja väärää ja molemmissa lahkoissa on Jumalan lapsia ja vastahengen omia.

Mikään lahko ei pelasta, vaan uudesti syntyminen uskon kautta Jeesukseen pelastaa ja olen ollut näkevinäni joskus täälläkin puhuttavan Pyhän Hengen johdatuksesta, eli he tuntevat Jumalan tahdon ja tietävät, että meidän tulee syntyä uudeksi elävästä vedestä, eli Jumalan Sanasta, joka on Jeesus ja Hengestä, joka Sanan todistaa.

• ole tarkkana
        voi väittää kirjoitti:

tietoasi vastaan, koska en tunne juurikaan adventistijen oppeja, mutta hellunailaisuutta tunnen enemmän, sillä olen sillä palstalla enemmän vierailut ja voin sanoa, että luultavasti adventistisuus ja helluntailaisuus ovat samalla viivalla. Luulen, että molemmissa opeissa on oikeaa ja väärää ja molemmissa lahkoissa on Jumalan lapsia ja vastahengen omia.

Mikään lahko ei pelasta, vaan uudesti syntyminen uskon kautta Jeesukseen pelastaa ja olen ollut näkevinäni joskus täälläkin puhuttavan Pyhän Hengen johdatuksesta, eli he tuntevat Jumalan tahdon ja tietävät, että meidän tulee syntyä uudeksi elävästä vedestä, eli Jumalan Sanasta, joka on Jeesus ja Hengestä, joka Sanan todistaa.

Adventistille kaikki hengellisenä pidettävät merkitykset tarkoittavat eri asiaa kuin kristityillä. Adventismissa uudestisynnytään adventistiksi. Näin ei ole kristinuskossa, eihän?

• ei lähettänyt
        ole tarkkana kirjoitti:

Adventistille kaikki hengellisenä pidettävät merkitykset tarkoittavat eri asiaa kuin kristityillä. Adventismissa uudestisynnytään adventistiksi. Näin ei ole kristinuskossa, eihän?

minua tännekään arvioimaan ihmistä, vaan rakkautensa takia muistuttamaan ihmistä.

Eli, en todella osaa sanoa adventeista mitään, mutta armoa riittää heillekin ja se on saatavissa vielä ja siksi Jeesus kutsuu heitä parannuksen kautta uskoon ja turvaan, samoin, kuin kutsui minutkin, joka lapsesta lähtien olin uskonut Jumalaan, mutta en ollut tullut tutuksi Jeesuksen kanssa, mutta kun sen tuntemuksen sain ja sain syntyä uudeksi, tiesin, että lapsuuteni Jumala, eli Taivaan Isä halusi minun kutsuvan Itseään nimellä Jeesus. Kun sen nimen sain käyttööni, sain myös syntyä uudeksi.

Eli, minut on lähetetty tänne puhumaan siitä, että Jeesus voi synnyttää omansa uudeksi, vaikka Hänen omansa olisikin vielä lahkoaitojen sisällä, sillä Jeesusta ei aidat pidättele.

Ihmisen puolelta tarvitaan vain TAHTO syntyä uudeksi ja siihen tahtoon kuuluu, että ihminen haluaa elää joka hetkisessä parannuksessa ja sen voin sanoa, että siinä eläessä ihmisestä tulee täysin vapaa. Synti tuo orjuuden, kuuliaisuus lapseuden.

• uusia-----...,

opetuslapsia Jehovista, kun tuo oppikin liippaa niin läheltä.

• tekstin

perusteella sinä et ilmeisesti ole sitä uudestisyntymistä kokenut lainkaan. Henkilö, joka sen kokee, ei halua rikkoa Jumalan pyhää lakia, vaan pyrkii elämään sen mukaan.

• väite.

et voi olla adventisti, jos et ole syntynyt uudesti, ylhäältä.

• -totta-
        väite. kirjoitti:

et voi olla adventisti, jos et ole syntynyt uudesti, ylhäältä.

Uudestisyntyminen ei johda ihmistä adventismin kaltaisiin eriseuroihin. Kristus ei johda ihmisiä harhaoppeihin.

• on Jeesuksen
        -totta- kirjoitti:

Uudestisyntyminen ei johda ihmistä adventismin kaltaisiin eriseuroihin. Kristus ei johda ihmisiä harhaoppeihin.

sanoma. Jos et sitä hyväksy, oma on häpeäsi.

• mitä meinaa
        tekstin kirjoitti:

perusteella sinä et ilmeisesti ole sitä uudestisyntymistä kokenut lainkaan. Henkilö, joka sen kokee, ei halua rikkoa Jumalan pyhää lakia, vaan pyrkii elämään sen mukaan.

Mitä ihmettä hyvää pyrkimisessä on? Ei Raamattu puhu pyrkimisestä mitään hyvää. Sensijaan että pyrkisi oikeaan, pitää olla oikeassa uskossa. Eikä adventisti edes pyri olemaan. Eihän mikään, mitä pyrkii tekemään, ole itse tarkoitus vaan vasta tekeminen tarkoitetulla tavalla merkitsee jotain. Näinhän on kaikessa, mitä me teemme.

• Mutta kiihkoilijat koettavat pitää aihetta yllä, mieluiten taustalla olevana itsestäänselvyytenä.
      siitä riita aiheutuu - e on kokonaan lainkiivailijoiden puolella se syy, kun eivät periksi anna.

Kirje Titukselle 3

1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
      2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
      3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
      6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,

7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
      8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.

9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
      10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
      12 Kun lähetän luoksesi Artemaan tai Tykikuksen, niin tule viipymättä minun tyköni Nikopoliin, sillä siellä olen päättänyt viettää talven.
      13 Varusta huolellisesti matkalle Zeenas, lainoppinut, ja Apollos, ettei heiltä mitään puuttuisi.

14 Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.
      15 Tervehdyksen lähettävät sinulle kaikki, jotka ovat minun kanssani. Sano tervehdys niille, jotka pitävät meitä rakkaina uskossa. Armo olkoon kaikkien teidän kanssanne.

TULEVAISUUS JA TOIVO

Sensijaan vaikkapa seuraava jae jo yksistäänkin avaa äärettömät näkymät uskovaisten tulevaisuuteen ja toivoon. Se avaisi kaikkien Raamatun profetioiden lukot. Asian toisi, jos vaih tahdottaisiin, lähelle Jeesuksen omat sanat - jo yksikin jae, sillä se käy avainjakeeksi, tosin parempiakin löytyy.

Matt 24:20
      Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.

Sak 14:16
      Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

• käskäyt

ole turha aihe, mutta välillä pitäisi puhua muustakin, kuin väitellä käskyjen tärkeydestä.

Käskyt ovat niin tärkeät, että jos ne eivät ole kunniassa, ei ole uskossa Jeesukseen.

Sydämeni suree sitä, että te helposti lyötte toisianne ja korotatte omaa uskoanne. Herra ei lähetä ketään niin tekemään, vaan Hän lähettää puhumaan totuutta ja Hän tahtoo osoittaa omiensa kautta kaikille armoa ja rakkautta. Valinta jää ihmisen itsensä tekemäksi, mutta luulenpa, että heihin, jotka itseään korottavat, on vaikea kenenkään uskoa.

• käskäyt kirjoitti:

ole turha aihe, mutta välillä pitäisi puhua muustakin, kuin väitellä käskyjen tärkeydestä.

Käskyt ovat niin tärkeät, että jos ne eivät ole kunniassa, ei ole uskossa Jeesukseen.

Sydämeni suree sitä, että te helposti lyötte toisianne ja korotatte omaa uskoanne. Herra ei lähetä ketään niin tekemään, vaan Hän lähettää puhumaan totuutta ja Hän tahtoo osoittaa omiensa kautta kaikille armoa ja rakkautta. Valinta jää ihmisen itsensä tekemäksi, mutta luulenpa, että heihin, jotka itseään korottavat, on vaikea kenenkään uskoa.

Jeesus Kristus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      530
      1724
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      843
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      677
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      598
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe