Jeesuksen antamassa

hirvas

levossa levätään aina, joten meidän Hänen tykönsä tulleiden ei tarvitse huolehtia mistään maallisista kalentereista, viikonpäivistä eikä kellonajoista.

HEPR.4:9-10

9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt HÄNEN LEPOONSA, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

Kiitos Herralle, nauttikaamme rauhasta ja levosta sillä Jeesuksen kuorma on kevyt!

13

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan tarkoituksena on saattaa jokaisen ihmisen näkemään, että Hänen Pojassaan on elämä.
      Laki ei anna elämää. Ja ne jotka ovat tulleet Jeesuksen omiksi. Luottavat ainoastaan Jeesuksen ansioon. Jos Jumalan tarkoituksena olisi nähdä sapattikäskyn merkitsevässä asemassa adventistien opetusten mukaan. On kovin kummallista, että apostolit unohtivat sen kirjeissään mainita. Vai olisiko Ellen White se number 13 apostoli? Sitten kai kaikki kristityt olisivat aivan varmasti adventisteja ;)

Uskon, että Ellen White ei ole apostoli, eikä profeetta. Ja ne, jotka pitävät häntä profeettana. Saattavat hänet vääräksi profeetaksi, koska jokainen profeetta joutuu punnittavaksi. Eikä White ole läpäissyt testiä.

• kuin ihmisten.

Ellen G White kyllä kielsi itse olevansa profeetta. hän oli vain evankelista! Heitähän sanotaan Jumalan sanan saattajiksi ja ilosanoman levittöjiksi.

• Vai oletko

taikauskoinen?

• Eki...

Lain-omainen, kuten tuosta saamastani opintovihko 10.ilmenee...Ellet pidä sitä kuolet...tästä lain-omaisuudesta,se juuri johtuu,että kristityt ovat ottaneet eri päivän,joka voi olla mikä päivä tahansa. Pitämällä lauantai,se väkisin johtaa Mooseksen lain-alaisuuteen sanovat adventistit sitten mitä tahansa.

• ylifariseus
        Eki... kirjoitti:

Lain-omainen, kuten tuosta saamastani opintovihko 10.ilmenee...Ellet pidä sitä kuolet...tästä lain-omaisuudesta,se juuri johtuu,että kristityt ovat ottaneet eri päivän,joka voi olla mikä päivä tahansa. Pitämällä lauantai,se väkisin johtaa Mooseksen lain-alaisuuteen sanovat adventistit sitten mitä tahansa.

Näytä ymmärtävän mitä eroa on Jumalan kymmenen käskyn, ja seremonialakien yhteydestä tai eroavaisuudessa toisistaan, sillä Kymmenen käskyä ovat Jumalan, eikä Mooseksen käskyjä vaikka ne annettiin Moosekselle toimitettavaksi kansalle.

Uhrilait kumottiin ristillä, ja tällä teolla kymmenen käskyä täytettiin ja vahvistettiin olemaan voimassa ikuisesti.

Seremonialaki oli väliaikainen, kunnes se täytettynä poistettiin ristillä. On tehtävä ero kymmenen käskyn ja uhrilakien välillä, jotka ovat Mooseksen lakeja.

• Eki...
        ylifariseus kirjoitti:

Näytä ymmärtävän mitä eroa on Jumalan kymmenen käskyn, ja seremonialakien yhteydestä tai eroavaisuudessa toisistaan, sillä Kymmenen käskyä ovat Jumalan, eikä Mooseksen käskyjä vaikka ne annettiin Moosekselle toimitettavaksi kansalle.

Uhrilait kumottiin ristillä, ja tällä teolla kymmenen käskyä täytettiin ja vahvistettiin olemaan voimassa ikuisesti.

Seremonialaki oli väliaikainen, kunnes se täytettynä poistettiin ristillä. On tehtävä ero kymmenen käskyn ja uhrilakien välillä, jotka ovat Mooseksen lakeja.

VT=lakiliitto
        UT=armoliitto

Laki on yksi jakamaton kokonaisuus.

Eikä niin,että otetaan tuo lain kohta,mutta ei tuota.

10-käskyn hengelliset periaatteet ovat voimassa,mutta ei sillä tavoin että yksi käsky niistä on kadottava ellet sitä noudata.

Juuri se on harha-opin merkki että uskon lisäksi on yksi tai kaksi asiaa jotka vie kadotukseen ellet niitä noudata.

Jehovillahan kadottava synti on jos ottaa verta,vaikka se voi pelastaa hengen.

• käskyjä?
        ylifariseus kirjoitti:

20:22   Ja HERRA SANOI Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
        20:23   Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
        20:24   Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
        20:25   Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
        20:26   Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

34:11   Noudata, mitä minä tänä päivänä käsken sinun noudattaa. Katso, minä karkoitan sinun tieltäsi amorilaiset, kanaanilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset.
        34:12   Kavahda, ettet tee liittoa sen maan asukasten kanssa, johon tulet, etteivät he tulisi teidän keskuudessanne ansaksi;
        34:13   vaan kukistakaa heidän alttarinsa ja murskatkaa heidän patsaansa ja hakatkaa maahan heidän asera-karsikkonsa.
        34:14   Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala.
        34:15   Älä siis tee liittoa maan asukasten kanssa, ettet, kun he kulkevat haureudessa jumaliensa jäljessä ja uhraavat jumalillensa ja kutsuvat sinua, sinä söisi heidän uhristaan,
        34:16   ja etteivät heidän tyttärensä, kun sinä otat heitä pojillesi vaimoiksi ja kun he kulkevat haureudessa jumaliensa jäljessä, viettelisi sinun poikiasikin haureudessa kulkemaan heidän jumaliensa jäljessä.
        34:17   Älä tee itsellesi valettuja jumalankuvia.
        34:18   Vietä happamattoman leivän juhlaa: seitsemänä päivänä syö happamatonta leipää, niinkuin minä olen sinua käskenyt, määrättynä aikana, aabib-kuussa, sillä aabib-kuussa sinä olet lähtenyt Egyptistä.
        34:19   Kaikki, mikä avaa äidinkohdun, on minun; samoin myös kaikki sinun karjasi urospuolet, raavaittesi ja lampaittesi ensiksisynnyttämät.
        34:20   Mutta aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla, mutta jos et sitä lunasta, niin taita siltä niska. Jokainen esikoinen pojistasi lunasta. Ja tyhjin käsin älköön tultako minun kasvojeni eteen.
        34:21   Kuusi päivää tee työtä, mutta lepää seitsemäs päivä; kyntö- ja elonleikkuuaikanakin sinun on levättävä.
        34:22   Ja vietä viikkojuhla, kun leikkaat nisusi uutisen, ja korjuujuhla vuoden vaihteessa.
        34:23   Kolme kertaa vuodessa kaikki sinun miesväkesi tulkoon Herran, sinun Herrasi, Israelin Jumalan, kasvojen eteen.
        34:24   Sillä minä karkoitan kansat sinun tieltäsi ja laajennan sinun alueesi; eikä kukaan ole himoitseva sinun maatasi, kun sinä kolme kertaa vuodessa vaellat tullaksesi Herran, sinun Jumalasi, kasvojen eteen.
        34:25   Älä uhraa minun teurasuhrini verta happamen leivän ohella. Ja pääsiäisjuhlan uhrista älköön mitään jääkö yli yön seuraavaan aamuun.
        34:26   Parhaat maasi uutisesta tuo Herran, sinun Jumalasi, huoneeseen. Älä keitä vohlaa emänsä maidossa."
        34:27   Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa."
        34:28   Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin LIITON EHDOT, NUO KYMMENEN KÄSKYÄ.

UT:ssa ei manita mitään kymmenestä käskystä :)

• .........
        Eki... kirjoitti:

VT=lakiliitto
        UT=armoliitto

10-käskyn hengelliset periaatteet ovat voimassa,mutta ei sillä tavoin että yksi käsky niistä on kadottava ellet sitä noudata.

Juuri se on harha-opin merkki että uskon lisäksi on yksi tai kaksi asiaa jotka vie kadotukseen ellet niitä noudata.

VT=armoliitto
        UT=armoliitto

Synti on kadottava. Jeesus on pelastaja.

Näin se vaan on, että armosta on pelastus, sekä VT:ssä, että UT:ssä.

• Eki... kirjoitti:

VT=lakiliitto
        UT=armoliitto

Ekin tärkeän tärkeät sanat viestissään, eritoten nämä 18, allekirjoitan minäkin:
        "Juuri se on harha-opin merkki että uskon lisäksi on yksi tai kaksi asiaa jotka vie kadotukseen ellet niitä noudata."

SANOJA ERITYISESTI MIESVÄELLE

Hassua, että olemme keksineet "kymmenen käskyä"
        -käsitteen. Sillä kokoelmassa on käskyjä sekä
        etenkin kieltoja, eikä ole helppoa määritellä
        tasan 10. Onhan siitä erimielisyyttäkin.
        Mutta eihän sitä jakoa edes saisi tehdä, sillä
        taulujen oli määrä viestittää rikkomattomasta
        kokonaisuudesta!

Luotatko, lukija, kirkon vanhempaan käännökseen, v.32? Hyvä. "Kymmenen sanaa" tauluihin kirjoitettiin ja Mooses kävi alhaalla aina välillä selostamassa, mitä se sisältää kirjakääröön kirjoitettuna.

Kun se originaali ns. 10 käskyn kokoelma on kovin
        pitkä - tuossa alla vain loppuosa; erityisesti
        miesväkeä Israelin Jumala siinä puhuttelee.

2. Moos 34:23-28

23
        Kolme kertaa vuodessa kaikki sinun MIESVÄKESI tulkoon Herran, sinun Herrasi, Israelin Jumalan, kasvojen eteen.
        24
        Sillä minä karkoitan kansat sinun tieltäsi ja laajennan sinun alueesi; eikä kukaan ole himoitseva sinun maatasi, kun sinä kolme kertaa vuodessa vaellat tullaksesi Herran, sinun Jumalasi, kasvojen eteen.
        25
        Älä uhraa minun teurasuhrini verta happamen leivän ohella. Ja pääsiäisjuhlan uhrista älköön mitään jääkö yli yön seuraavaan aamuun.

26
        Parhaat maasi uutisesta tuo Herran, sinun Jumalasi, huoneeseen. Älä keitä vohlaa emänsä maidossa."
        27
        Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
        28
        Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne KYMMENEN SANAA.

"lIITON SANAT" - siis LAKILIITTO Israelin kanssa!
        Ei asia siitä miksikään muutu, jos puhutaan
        sanoista tai käskyistä. Vain tahroja paperilla se
        saivartelu sanoilla. Lakiliitto on lakiliitto ja
        armoliitto on aivan eri asia.

Kymmenen sanaa :)    

• " Laki ei anna elämää. Ja ne jotka ovat tulleet Jeesuksen omiksi. Luottavat ainoastaan Jeesuksen ansioon."

Kristikansahan uskoo tolla lailla, mitä Utulila
        kirjoitti. Olemmehan kokeneet Paavalin lailla,
        että laki tavallaan pettää, koska lainnoudattaminen
        on aina omalähtöistä. Mutta Jeesuksen ansio on jo
        puolestamme suoritettu. Levonhan tuosta saa, kun
        tuon käsittää.

1. Kor. 15:56
        Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

Room. 7:10
        ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]

MUTTA EI SIINÄ KAIKKI

Room. 6:23
        Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. [1. Moos. 2:17; Jaak. 1:15 | Room. 5:18; 1. Kor. 15:22]

Kasvakaamme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
        armossa ja tuntemuksessa! Niin käskee Pietari.

• ylifariseus

elämään sisälle, niin pidä käskyt, mutta mitä sinä itse sanoitkaan.

Montako oikeaa profeettaa sinä tunnet ?.

Uskoivatko Niiniveen asukkaat Joonan saarnaan kun se ei toteutunut, ja oliko hän väärä profeetta. Olivatko vanhan-liiton profeetat vääriä profeettoja, kun tulevaa rauhan-aikaa ei tullutkaan kirjoitetulla tavalla, vaan oli ainoastaan osaksi oikea.

Messias ei tehnyt tuhat-vuotista rauhan-valtakuntaa, oliko hänkin väärä profeetta johon Juutalaiset eivät uskoneet.

Jeesus ei tule myöhemminkään perustamaan tuhat-vuotista rauhan-valtakuntaa maan päälle, vaan pyhät viettävät sen tuhannen vuotta taivaassa Jeesuksen tulemisen jälkeen.

Profetoimiset voivat olla kirjaimellisia tai ehdollisia joista riippuu niiden täyttymys, näin oli myöskin Vanhan-Testamentin profeettojen kanssa. Messiaaseen nähden se toteutui, mutta ei Messias valtakuntaan nähden Jeesuksen tulon jälkeen, koska Israelin kansa hylkäsi Messiaansa.

Näin näemme, että profetiat eivät ole täydellisiä, ei enempää Ellen G. Whiten kohdalla, kuin muidenkaan kohdalla joita pidetään profeettoina.

Valon lähteenä Ellen G. Whiteä voidaan pitää niissä lausunnoissa jotka ovat toteutuneet ja ovat parhaillaan toteutumassa.

• NIIN SE ON KUIN HIRVAS TODISTI LEVOLLISESTI

Sitähän minäkin itselleni korostan, että Jeesus
      on mulle luvannut levon ja hyvän osan, jota ei
      minulta pois oteta - vaikken olekaan monitouhuisen
      Martan sisar, Maria. En ymmärrä edes logiikkaa
      siinä, että sinetti otsassa antaisi sen levon,
      jonka Jeesus lupasi hänen luonaan so.
      HÄNEN YHTEYDESSÄÄN.

Voi olla sinetti otsassa ja silti murehtia
      huomisesta ja kaikesta maallisesta, kuten
      "Martta, Martta!".

YMMÄRRYKSENI EI RIITÄ YLIFARISEALAISUUTEEN
      - ei edes siihen, että ylpeilisin farisealaisuudesta; sillä semmoinen johtaa
      vihollisuuksiin Jeesuksen kanssa - Jumalan!

"Et ymmärrä eroa", väittää Ylifariseus.
      Mutta mitäpä sillä on väliä ylifariseuksenkaan
      näkökulmasta - kun vastikään advariope väitti,
      että juutalaisuus kaikkineen on jotain
      ihan muuta kuin kristinusko.

Ei siis niin, että tämän osan juutalaisuutta me
      omimme ja tätä emme huoli! Nimimerkki Ylifariseuksen raamatuntulkinta on ihan hassua.
      Kymmenen käskyä on muka eri asia kuin laki.
      Laki muka Mooseksen, mutta 10 käskyä Jumalan.
      Yhtä kaikki: laki annettiin juutalaisille juutalaisuuteen.

Room 9:3-5
      3
      Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
      4
      ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
      5
      heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Ja heillekin se on nyt yhtä
      kaikki, messiaanisille juutalaisille, sillä
      tämä uusi liitto EI ole samanlainen:

Hepr. 8:9 - Ei sellainen liitto kuin entinen -
      Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta.
      He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.

En sellaisessa (vanhassa) liitossa ole,
      vaan kokonaan uudessa! Se liitto lepää
      Jeesuksen veressä. Siksi ainainen lepo.

• Mistä sen tietää kuka silloin sanoi ja mitä.

Heprealaiskirjekään ei ole edes Paavalin kirje.

Lainaus Wikipediasta:

"Kirjeen kirjoittajaa ei tunneta. Sitä pidettiin aiemmin apostoli Paavalin kirjoittamana. Kuitenkin jo varhain tiedostettiin....."
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirje_heprealaisille

Sanoihan Jeesus Talmudissakin että sunnuntai ei ole lepopäivä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      550
      1797
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      676
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      628
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe