USKOA, kuten HP esitti Tampereella ja TN vahvisti loppupuheenvuorossaan? Eikö Suomessa ole voimassa uskonnon ja myös uskomisen vapaus, joka on laissa taattu. Se aika, jolloin suomalaisia todella pakotettiin "kristinuskoon" tulella ja miekalla, on jo vuosisatain takana. Mielestäni on edelleen voimassa vanha ja kokemuksen vahvistama sanonta, että PAKKO ei ole muuhun kuin kuolemaan. Sitä ei yksikään voi välttää. Olisipa Purtsi edes liittänyt sanontaansa sen ehdon ( jota ilmeisesti myös tarkoitti ), että on pakko uskoa, jos mieli päästä taivaaseen. Ja tuon "pakkouskonkin" tulee olla oikea ja autuaaksitekevä!
Onko todella pakko
42
2147
Vastaukset
- teutatess
Mutta hieman toisin sanoin , Että meidän on pakko uskoa Jos mielimme taivaaseen . Tuohon jatkoosi ei tarvita mitään sanallista oikeutta, jokainen uskova tietää nämä asiat ja jos on vieraista kyse , he saavat varmaa tietoa niin paljon kun haluavat .
- täydellisyyden tavoittelia
aika täysipäiseltä mieheltä tämä Purtanen.
Itsekkin käsitän että jos yleensäkkin aikoo johonkin päästä on "pakko" ensin lähteä liikkeelle ,vai mitä?
Tässä Purtasessa tuntui että Jumalan rakkaus oli
saanut tilaa ,ja aika puhdas oppisesti hän kehoitti laumaa pysymään omalla ruoka paikallaan juuri siinä hengessä että siitä ei tullut paha olo.
Kiitos Jumalalle että hänen henkensä vaikuttaa tahtomista ja tekemistä hänen rakkaudessaan tänäkin päivänä . - Ou Kei
täydellisyyden tavoittelia kirjoitti:
aika täysipäiseltä mieheltä tämä Purtanen.
Itsekkin käsitän että jos yleensäkkin aikoo johonkin päästä on "pakko" ensin lähteä liikkeelle ,vai mitä?
Tässä Purtasessa tuntui että Jumalan rakkaus oli
saanut tilaa ,ja aika puhdas oppisesti hän kehoitti laumaa pysymään omalla ruoka paikallaan juuri siinä hengessä että siitä ei tullut paha olo.
Kiitos Jumalalle että hänen henkensä vaikuttaa tahtomista ja tekemistä hänen rakkaudessaan tänäkin päivänä .Uskoa Kristukseen, sitä me syntiset tarvitsemme.
USKON kautta tulee Kristukselta voima kaikkeen siihen tekoihin viisauteen ja ymmärrykseen, mitä kristitty tässä elämässä tarvitsee. Rakkaus on Jumalan lahja, sekin voi toimia vain USKOSSA KRISTUKSEEN. Ilman rakkautta kaikki hyvä ja oikeakin puuhastelu on lopulta tyhjän tynnyrin kolinaa. - Uskis
täydellisyyden tavoittelia kirjoitti:
aika täysipäiseltä mieheltä tämä Purtanen.
Itsekkin käsitän että jos yleensäkkin aikoo johonkin päästä on "pakko" ensin lähteä liikkeelle ,vai mitä?
Tässä Purtasessa tuntui että Jumalan rakkaus oli
saanut tilaa ,ja aika puhdas oppisesti hän kehoitti laumaa pysymään omalla ruoka paikallaan juuri siinä hengessä että siitä ei tullut paha olo.
Kiitos Jumalalle että hänen henkensä vaikuttaa tahtomista ja tekemistä hänen rakkaudessaan tänäkin päivänä .mahtoi tarkoittaa tämä "omalla ruokapaikalla pysyminen". Voiko joku saarnan kuullut selittää?
Olen miettinyt tätä asiaa. Itse koen, että saan sielun ravintoa joskus kirkosta, joskus seuroista, ja usein netin kautta (Norvannon Radioraamattukoulu). En ymmärrä, miksi pitäisi tiukasti kuulua siihen herätysliikkeeseen mihin on syntynyt, jos kerran Jumalan Sanaa ja vahvistusta omalle henkilökohtaiselle uskolle saa muualtakin. Vai mahdettiinko saarnassa tästä aiheesta ollenkaan puhua?? Ehkä käsitin ihan väärin. - Henry Mast
Uskis kirjoitti:
mahtoi tarkoittaa tämä "omalla ruokapaikalla pysyminen". Voiko joku saarnan kuullut selittää?
Olen miettinyt tätä asiaa. Itse koen, että saan sielun ravintoa joskus kirkosta, joskus seuroista, ja usein netin kautta (Norvannon Radioraamattukoulu). En ymmärrä, miksi pitäisi tiukasti kuulua siihen herätysliikkeeseen mihin on syntynyt, jos kerran Jumalan Sanaa ja vahvistusta omalle henkilökohtaiselle uskolle saa muualtakin. Vai mahdettiinko saarnassa tästä aiheesta ollenkaan puhua?? Ehkä käsitin ihan väärin.Eräs veli kysyi tätä Hekiltä. Hän vastasi siihen tapaan (kerron omin sanoin), että hän tarkoitti näitä hurmoksellisia "missioita".
TV7 voi hyvin seurata mitä menoa se on, kun savukoneet lykkäävät savua, ja korvia raastava infernaalinen musiikki pauhaa ihmisten tanssiessa psykedeelisen musiikin aiheuttamassa hurmoksissa. Tsiisusta huudetaan väliin silloin tällöin. - uskis
Henry Mast kirjoitti:
Eräs veli kysyi tätä Hekiltä. Hän vastasi siihen tapaan (kerron omin sanoin), että hän tarkoitti näitä hurmoksellisia "missioita".
TV7 voi hyvin seurata mitä menoa se on, kun savukoneet lykkäävät savua, ja korvia raastava infernaalinen musiikki pauhaa ihmisten tanssiessa psykedeelisen musiikin aiheuttamassa hurmoksissa. Tsiisusta huudetaan väliin silloin tällöin.Aika osuva kuvaus ;) Joo, ei kyllä hiukuttele nuo missiot. Itse uskon ja luotan siihen, että lampaat tuntevat Hyvän Paimen äänen ja seuraavat sitä.
Henry Mast kirjoitti:
Eräs veli kysyi tätä Hekiltä. Hän vastasi siihen tapaan (kerron omin sanoin), että hän tarkoitti näitä hurmoksellisia "missioita".
TV7 voi hyvin seurata mitä menoa se on, kun savukoneet lykkäävät savua, ja korvia raastava infernaalinen musiikki pauhaa ihmisten tanssiessa psykedeelisen musiikin aiheuttamassa hurmoksissa. Tsiisusta huudetaan väliin silloin tällöin.kun Pyhä Henki on ilmestynyt, niin monesti on käsitetty, että ollaan viinoissa???
Eikö viilipyttyusko ole sitä järkevää kirjanoppineiden ja fariseusten uskoa, jossa ei tapahdu koskaan mitään yllättävää???- uskis
vihne kirjoitti:
kun Pyhä Henki on ilmestynyt, niin monesti on käsitetty, että ollaan viinoissa???
Eikö viilipyttyusko ole sitä järkevää kirjanoppineiden ja fariseusten uskoa, jossa ei tapahdu koskaan mitään yllättävää???minä en lähde arvioimaan sitä, onko kyseisissä suuntauksissa Pyhän Hengen vaikutusta vai ei. En (onneksi) ole tuomari, muuten ropisisikin vääriä tuomioita ;)
Itseäni vain tuontyyppinen uskonharjoitus ei kiinnosta. Olen enemmän "viilipytty"-ihmisiä. En sano, kumpi on enemmän tai vähemmän väärin olla uskovainen. Kai se on luonnekysymyskin. Minusta esimerkiksi rukoushuoneella liikutukset tuntuvat usein kiusallisilta. Tiedän, että moni tuomitsee minut kuin tunnustan sen, mutta näin vain tunnen. Minulle usko ei useinkaan ole tunteissa ja tunnetiloissa. Se on asia, joka vaikuttaa kaikkeen elämässäni ja on minulle parhaassa tapauksessa turvan ja voiman lähde (vaikka joskus kiusaukset ja epäilykset sumentavatkin tätä asiaa)
Minusta on aina vaarallista alkaa spekuloimaan sillä, missä Pyhä Henki vaikuttaa ja missä ei. Mutta kuten sanoin, uskon lampaiden tuntevan Hyvän Paimen äänen ja seuraavan sitä. Suokaa anteeksi sekava teksti. - viilipyttyuskossa
vihne kirjoitti:
kun Pyhä Henki on ilmestynyt, niin monesti on käsitetty, että ollaan viinoissa???
Eikö viilipyttyusko ole sitä järkevää kirjanoppineiden ja fariseusten uskoa, jossa ei tapahdu koskaan mitään yllättävää???kun Pyhä Henki on ilmestynyt, niin monesti on käsitetty, että ollaan viinoissa???
Eikö viilipyttyusko ole sitä järkevää kirjanoppineiden ja fariseusten uskoa, jossa ei tapahdu koskaan mitään yllättävää??? Vihne
Oletko varma, että puhut Pyhästä Hengestä? PH ei koskaan ole Raamanun Sanan kanssa ristiriidassa!
Luja luottamus Sanaan ja usko näkymättömään, ilman hurmahenkeä on turvallista. Asuvainen PH ilmoittaa kaiken tarpeellisen.
Jokaiselle päivälle on armo uusi ja Herra pitää huolen omistaan. Lihan "treenaaminen" on omaa vanhurskautta ja Hengestä kerskuminen on lihan kiilloitusta, ylpeyttä ja itserakkautta.
Sen huokumisen huomaa.
Ihmiskunnia on niin lähellä jokaisen lihassa, että olisi niin nautinnollista kertoa, miten ja millaisia "ihmeitä" tapahtuu "minun" käsieni tai toimintani kautta. Sokaistut lihansa pyhittäjät eivät tätä havaitse, vihollinen on saanut sokaista sillä kohtaa. - uskis
viilipyttyuskossa kirjoitti:
kun Pyhä Henki on ilmestynyt, niin monesti on käsitetty, että ollaan viinoissa???
Eikö viilipyttyusko ole sitä järkevää kirjanoppineiden ja fariseusten uskoa, jossa ei tapahdu koskaan mitään yllättävää??? Vihne
Oletko varma, että puhut Pyhästä Hengestä? PH ei koskaan ole Raamanun Sanan kanssa ristiriidassa!
Luja luottamus Sanaan ja usko näkymättömään, ilman hurmahenkeä on turvallista. Asuvainen PH ilmoittaa kaiken tarpeellisen.
Jokaiselle päivälle on armo uusi ja Herra pitää huolen omistaan. Lihan "treenaaminen" on omaa vanhurskautta ja Hengestä kerskuminen on lihan kiilloitusta, ylpeyttä ja itserakkautta.
Sen huokumisen huomaa.
Ihmiskunnia on niin lähellä jokaisen lihassa, että olisi niin nautinnollista kertoa, miten ja millaisia "ihmeitä" tapahtuu "minun" käsieni tai toimintani kautta. Sokaistut lihansa pyhittäjät eivät tätä havaitse, vihollinen on saanut sokaista sillä kohtaa.Juuri tuo on se raja, missä mielestäni ihminen voi arvioida kutakin asiaa: Onko se yhtäpitävä Raamatun sanan kanssa. Nykyaikana on muodissa hurmahenkisyys, jossa nähdään näkyjä ja kaikenlaisia yliluonnollisuuksia ja niihin luotetaan enemmän kuin Raamatun ilmoitukseen. Silloin ihminen etsii totuutta jostakin ihmislähtöisestä, vaikka Jumalan ilmoitus on annettu täysin ihmisen ulkopuolelta.
Kyllähän ihmeitäkin tapahtuu, mutta kaikki tulee koetella Jumalan Sanan valossa. viilipyttyuskossa kirjoitti:
kun Pyhä Henki on ilmestynyt, niin monesti on käsitetty, että ollaan viinoissa???
Eikö viilipyttyusko ole sitä järkevää kirjanoppineiden ja fariseusten uskoa, jossa ei tapahdu koskaan mitään yllättävää??? Vihne
Oletko varma, että puhut Pyhästä Hengestä? PH ei koskaan ole Raamanun Sanan kanssa ristiriidassa!
Luja luottamus Sanaan ja usko näkymättömään, ilman hurmahenkeä on turvallista. Asuvainen PH ilmoittaa kaiken tarpeellisen.
Jokaiselle päivälle on armo uusi ja Herra pitää huolen omistaan. Lihan "treenaaminen" on omaa vanhurskautta ja Hengestä kerskuminen on lihan kiilloitusta, ylpeyttä ja itserakkautta.
Sen huokumisen huomaa.
Ihmiskunnia on niin lähellä jokaisen lihassa, että olisi niin nautinnollista kertoa, miten ja millaisia "ihmeitä" tapahtuu "minun" käsieni tai toimintani kautta. Sokaistut lihansa pyhittäjät eivät tätä havaitse, vihollinen on saanut sokaista sillä kohtaa.1 Sam 9:9. Kerran, kun he olivat lopettaneet uhriateriansa Silossa, Hanna nousi ja astui Herran eteen. Pappi Eeli istui tuolillaan pyhäkön ovenpielessä.
10. Murheessaan Hanna rukoili Herraa, itki katkerasti
11. ja teki tämän lupauksen: "Herra Sebaot! Jos sinä näet palvelijasi hädän ja muistat minua etkä unohda minua, vaan annat minulle poikalapsen, niin minä luovutan hänet sinulle koko hänen elämänsä ajaksi, eikä veitsi milloinkaan ole koskettava hänen hiuksiaan."
12. Kun Hanna rukoili pitkään Herraa, Eeli seurasi hänen suunsa liikkeitä.
13. Hanna rukoili näet hiljaa itsekseen, huulet vain liikkuivat mutta ääntä ei kuulunut. Siksi Eeli luuli hänen olevan juovuksissa
14. ja sanoi hänelle: "Kuinka kauan aiot viipyä täällä juopuneena? Mene selviämään humalastasi!"
APT 2:12. He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
13. Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."- teutatess
vihne kirjoitti:
kun Pyhä Henki on ilmestynyt, niin monesti on käsitetty, että ollaan viinoissa???
Eikö viilipyttyusko ole sitä järkevää kirjanoppineiden ja fariseusten uskoa, jossa ei tapahdu koskaan mitään yllättävää???Ei tapahtunut Jerusalemissakaan ennen kuin sitten, (aiemmin mustalakkiset nytkyttivät itseään ) kun Kristus ristiinnaulittiin .
Helluntain PYHÄ HENGEN saanti oli tapahtumana jo aivan valtava , silloin laskettiin lukuihin vain miehet . Yläsalissa oli miltei 120 miestä ulkona 3000 , tosin ulkona oli naisiakin .
Siellä myös aloitettiin keskustelua ,he ovat tännänsä makeaa viiniä . Tämä Pyhän Hengen vuodatus on kyllä vähän samanlainen . Siinä otetaan iloissaan horjuvia askeleita . Kiitetään Jumalaa , hikaistaan ilosta kun on saatu synnit anteeksi . Ja synnin kuorma on keveä .
- Oikeassa Oleva
SAAMME, ja MEIDÄN TULEE uskoa Jumalan lupaukset todeksi omalle kohdallemme, - jos tahdomme päästä taivaaseen.
Tästä on ollut kysymys.
Sitä en ymmärrä mitä avauksen tehnyt kysymyksellään tarkoittaa?
Me emme pelastu oikealla uskolla, oikea usko ei ole autuaaksitekevä usko.
Me pelastumme vain ja ainoastaan USKOLLA KRISTUKSEEN.- LLL-oppilas
ymmärtää, että oikea usko on juuri uskoa Kristuksen sovintoarmon omakohtaista käsittämistä omalle kohdalleen. Oikealla uskolla tulee siis olla myös oikea perustus. Raamattuhan sanoo myös, että perkeleetkin uskovat, mutta eivät varmasti pelastu siitä tulijärvestä, mihin Jumala on heidät sulkenut ikuisilla pimeyden kahleilla.
- Latsarus
LLL-oppilas kirjoitti:
ymmärtää, että oikea usko on juuri uskoa Kristuksen sovintoarmon omakohtaista käsittämistä omalle kohdalleen. Oikealla uskolla tulee siis olla myös oikea perustus. Raamattuhan sanoo myös, että perkeleetkin uskovat, mutta eivät varmasti pelastu siitä tulijärvestä, mihin Jumala on heidät sulkenut ikuisilla pimeyden kahleilla.
Lisään vielä hyvään kirjoitukseen, jotta ei se olisikaan oikeata uskoa josta puuttuisi Usko kristuksen valmistamaan pelastukseen.
Väärissä jumalisissa joukoissa perkelekin antaa uskoa Jeesuksen päälle mutta ei sen enenpää, jos tarvitsisi luopua synneistä jotka kadottavat, niin tuo puhdistus on omanvanhurskauden työtä.
Heidät on sidottu side avaimilla synteihinsä koska eivät totuutta uskoneet, totuus on Jumalan pyhä sana.
Meidän siis täytyy uskoa eli on pakko uskoa, jos haluamme päästä sisälle huoneeseen on pakko mennä oven kautta, muualta emme pääse. Olisimme varkaat ja ryövärit jos muuta kautta yritämme sisään.
Pyhä Henki on oven vartija, joka oven meille avaa, eikä laske sisälle armonvarkaita sillkivaatteissaan. - Oikeassa Oleva
LLL-oppilas kirjoitti:
ymmärtää, että oikea usko on juuri uskoa Kristuksen sovintoarmon omakohtaista käsittämistä omalle kohdalleen. Oikealla uskolla tulee siis olla myös oikea perustus. Raamattuhan sanoo myös, että perkeleetkin uskovat, mutta eivät varmasti pelastu siitä tulijärvestä, mihin Jumala on heidät sulkenut ikuisilla pimeyden kahleilla.
Veljen käyttämä, ilmeisesti murteeseen liittyvä sana "täysipäinen" vain huvitti.
Muutoin olen hänen kanssaan samassa uskossa ja samassa mielessä. - Oikeassa Oleva
Latsarus kirjoitti:
Lisään vielä hyvään kirjoitukseen, jotta ei se olisikaan oikeata uskoa josta puuttuisi Usko kristuksen valmistamaan pelastukseen.
Väärissä jumalisissa joukoissa perkelekin antaa uskoa Jeesuksen päälle mutta ei sen enenpää, jos tarvitsisi luopua synneistä jotka kadottavat, niin tuo puhdistus on omanvanhurskauden työtä.
Heidät on sidottu side avaimilla synteihinsä koska eivät totuutta uskoneet, totuus on Jumalan pyhä sana.
Meidän siis täytyy uskoa eli on pakko uskoa, jos haluamme päästä sisälle huoneeseen on pakko mennä oven kautta, muualta emme pääse. Olisimme varkaat ja ryövärit jos muuta kautta yritämme sisään.
Pyhä Henki on oven vartija, joka oven meille avaa, eikä laske sisälle armonvarkaita sillkivaatteissaan.Usko mahdottomaan on oman vanhurskauden petosta.
Ei se ole synnistä luopumista jos ihminen ei työllisesti huopaa, ei kiroile, ei tietoisesti valehtele, ei käytä alkoholia, ei tanssi, ei pue koreita vaatteita, ei pane taulua seinälle, ei tuo ruukkukukkia sisään, ei pane solmiota, luottaa aina lapinvanhimipiin ja uskoo heidän olevan täydellisiä, selittää aina pois kaikki negatiiviset asiat esikoislestadiolaisuudesta vaikka ne ovat totta,
Ei tällainen ole synnistä luopumista!
Synnistä voi luopua vain sillä tavalla, että ottaa USKOLLA vastaan Jumalan lupausten mukaisesti Kristuksen täydellisen vanhurskauden.
Joka muunlaista vanhurskautta opettaa, on valehtelija.
JUMALA VANHURSKAUTTAA SEN JOLLA ON USKO JEESUKSEEN.
Mutta todellinen vanhurskaus ei kelpaa ylpeille.
Hämmästyttävää on nähdä, miten paljon esikoislestadiolaisuudessa on hengellisesti ylpeitä ihmisiä. - luoettelemasi
Oikeassa Oleva kirjoitti:
Usko mahdottomaan on oman vanhurskauden petosta.
Ei se ole synnistä luopumista jos ihminen ei työllisesti huopaa, ei kiroile, ei tietoisesti valehtele, ei käytä alkoholia, ei tanssi, ei pue koreita vaatteita, ei pane taulua seinälle, ei tuo ruukkukukkia sisään, ei pane solmiota, luottaa aina lapinvanhimipiin ja uskoo heidän olevan täydellisiä, selittää aina pois kaikki negatiiviset asiat esikoislestadiolaisuudesta vaikka ne ovat totta,
Ei tällainen ole synnistä luopumista!
Synnistä voi luopua vain sillä tavalla, että ottaa USKOLLA vastaan Jumalan lupausten mukaisesti Kristuksen täydellisen vanhurskauden.
Joka muunlaista vanhurskautta opettaa, on valehtelija.
JUMALA VANHURSKAUTTAA SEN JOLLA ON USKO JEESUKSEEN.
Mutta todellinen vanhurskaus ei kelpaa ylpeille.
Hämmästyttävää on nähdä, miten paljon esikoislestadiolaisuudessa on hengellisesti ylpeitä ihmisiä.asiat ovat ihan oikeita:
"Ei se ole synnistä luopumista jos ihminen ei työllisesti huopaa, ei kiroile, ei tietoisesti valehtele, ei käytä alkoholia, ei tanssi, ei pue koreita vaatteita, ei pane taulua seinälle, ei tuo ruukkukukkia sisään, ei pane solmiota, luottaa aina lapinvanhimipiin ja uskoo heidän olevan täydellisiä, selittää aina pois kaikki negatiiviset asiat esikoislestadiolaisuudesta vaikka ne ovat totta, "
Oikeastaan näin kuuluu tehdäkin, mutta
PYSÄHDY VÄHÄN:
Nuo ihmiset eivät pidä noita asioita autuuden perusteina. Vain se, että luottaisi, että niillä olisi vanhurskauden kanssa jotain tekemistä, niin vain se olisi syntiä.
PITÄISI SINUA KOVIN LAKIHENKISENÄ, jos vaatisit minua pukeutumaan kravattiin ja vaimoani pitkiin housuihin. Me emme suorastaan viihtyisi niissä.
Ei sillä ole uskon asian kanssa mitään tekemistä.
Lapsuuteni aikana ei kotipaikkakuntani vaimoilla ollut käsilaukkuja. Raamatuusa on: "Ei säkkiä, eikä kukkaroa..." Ei mitään vahinkoa tullut rouville. Kellon hihnat vähän vain venyivät, kun niissä oli nenäliinoja.
Ei sellaisissa tavoissa ole mitään sopimatonta. - uskis
luoettelemasi kirjoitti:
asiat ovat ihan oikeita:
"Ei se ole synnistä luopumista jos ihminen ei työllisesti huopaa, ei kiroile, ei tietoisesti valehtele, ei käytä alkoholia, ei tanssi, ei pue koreita vaatteita, ei pane taulua seinälle, ei tuo ruukkukukkia sisään, ei pane solmiota, luottaa aina lapinvanhimipiin ja uskoo heidän olevan täydellisiä, selittää aina pois kaikki negatiiviset asiat esikoislestadiolaisuudesta vaikka ne ovat totta, "
Oikeastaan näin kuuluu tehdäkin, mutta
PYSÄHDY VÄHÄN:
Nuo ihmiset eivät pidä noita asioita autuuden perusteina. Vain se, että luottaisi, että niillä olisi vanhurskauden kanssa jotain tekemistä, niin vain se olisi syntiä.
PITÄISI SINUA KOVIN LAKIHENKISENÄ, jos vaatisit minua pukeutumaan kravattiin ja vaimoani pitkiin housuihin. Me emme suorastaan viihtyisi niissä.
Ei sillä ole uskon asian kanssa mitään tekemistä.
Lapsuuteni aikana ei kotipaikkakuntani vaimoilla ollut käsilaukkuja. Raamatuusa on: "Ei säkkiä, eikä kukkaroa..." Ei mitään vahinkoa tullut rouville. Kellon hihnat vähän vain venyivät, kun niissä oli nenäliinoja.
Ei sellaisissa tavoissa ole mitään sopimatonta.Olet oikeassa. Lakihenkisyyttä on aina pakottaa ihmistä johonkin. Joko noudattamaan sääntöjä, tai olemaan naudattamatta niitä. On hyvä, jos koet elämäntapanne hyväksi ja turvalliseki, etkä liitä näitä tapoja mitenkään vanhurskauttamiseen ja uskoon.
Saatana, joka pukeutuu valkeuden enkeliksi, on kuitenkin taitava valehtelija. Siksi on valvottava tarkasti, ettei vanhurskauttamisoppi ja nämä perinnäistavat sekoitu. Ero saattaa näyttä hiuksenhienolta, vaikka tosiasaissa liian kurinalaisessa elämässä on koko ajan vaara astua omanvanhurskauden puolelle. Siksi olisi parempi, ettei näitä tapoja korostettaisi, vaan pysyttäisi uskon ytimessä Herrassa Jeesuksessa, meidän ainoassa mahdollisuudessamme pelastua. Siunausta. - Oikeassa oleva
luoettelemasi kirjoitti:
asiat ovat ihan oikeita:
"Ei se ole synnistä luopumista jos ihminen ei työllisesti huopaa, ei kiroile, ei tietoisesti valehtele, ei käytä alkoholia, ei tanssi, ei pue koreita vaatteita, ei pane taulua seinälle, ei tuo ruukkukukkia sisään, ei pane solmiota, luottaa aina lapinvanhimipiin ja uskoo heidän olevan täydellisiä, selittää aina pois kaikki negatiiviset asiat esikoislestadiolaisuudesta vaikka ne ovat totta, "
Oikeastaan näin kuuluu tehdäkin, mutta
PYSÄHDY VÄHÄN:
Nuo ihmiset eivät pidä noita asioita autuuden perusteina. Vain se, että luottaisi, että niillä olisi vanhurskauden kanssa jotain tekemistä, niin vain se olisi syntiä.
PITÄISI SINUA KOVIN LAKIHENKISENÄ, jos vaatisit minua pukeutumaan kravattiin ja vaimoani pitkiin housuihin. Me emme suorastaan viihtyisi niissä.
Ei sillä ole uskon asian kanssa mitään tekemistä.
Lapsuuteni aikana ei kotipaikkakuntani vaimoilla ollut käsilaukkuja. Raamatuusa on: "Ei säkkiä, eikä kukkaroa..." Ei mitään vahinkoa tullut rouville. Kellon hihnat vähän vain venyivät, kun niissä oli nenäliinoja.
Ei sellaisissa tavoissa ole mitään sopimatonta.Miten kuuluu tehdäkin?
Lue Herran sana:
2. Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
2. Kor. 3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
---
*) 2. Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
---
2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
2. Kor. 4:1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2. Kor. 4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
-lainaus päättyy-
Kristityllä on vapaus myös pukeutumisessa, jos hän on Hengestä syntynyt.
- Kuka sinulle on sanonut että sinun pitäisi pukeutua kravattiin?
- Tai kehoittanut vaimoasi pukeutumaan pitkiin housuihin.
Kysymys ei ole ollenkaan siitä mitä päälle puetaan, vaan siitä KENEEN autuuden toivo pannaan, ja millä tavalla tuo autuuden toivo pannaan.
KITEYTETTYNÄ: USKOMALLA autuaaksi VAI TEKEMÄLLÄ. - Hurskas kristitty
uskis kirjoitti:
Olet oikeassa. Lakihenkisyyttä on aina pakottaa ihmistä johonkin. Joko noudattamaan sääntöjä, tai olemaan naudattamatta niitä. On hyvä, jos koet elämäntapanne hyväksi ja turvalliseki, etkä liitä näitä tapoja mitenkään vanhurskauttamiseen ja uskoon.
Saatana, joka pukeutuu valkeuden enkeliksi, on kuitenkin taitava valehtelija. Siksi on valvottava tarkasti, ettei vanhurskauttamisoppi ja nämä perinnäistavat sekoitu. Ero saattaa näyttä hiuksenhienolta, vaikka tosiasaissa liian kurinalaisessa elämässä on koko ajan vaara astua omanvanhurskauden puolelle. Siksi olisi parempi, ettei näitä tapoja korostettaisi, vaan pysyttäisi uskon ytimessä Herrassa Jeesuksessa, meidän ainoassa mahdollisuudessamme pelastua. Siunausta.Ongelma lestadiolaisuudessa on todellinen. Se on ollut todellinen yli 100 vuotta jo.
Seurakuntaa jaetaan vuohiin ja lampaisiin ihmisoppien ja uskontoon liittyvien ulkoisten traditionaalisten seikkojen perusteella.
Todistuksena tästä meillä on 18 lestadiolaisryhmää jotka tuomitsevat toinen toisensa helvettiin silmää räpäyttämättä. Tähän on johtanut väärät pietistis-herrnhutilaiset korostukset, väärä roomalaiskatolinen seurakuntaoppi, väärä roomalaiskatolista alkuperää oleva opetus Pyhästä Hengestä ja hänen toimivallastaan. - kuitenkin lukea
Oikeassa oleva kirjoitti:
Miten kuuluu tehdäkin?
Lue Herran sana:
2. Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
2. Kor. 3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
---
*) 2. Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
---
2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
2. Kor. 4:1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2. Kor. 4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
-lainaus päättyy-
Kristityllä on vapaus myös pukeutumisessa, jos hän on Hengestä syntynyt.
- Kuka sinulle on sanonut että sinun pitäisi pukeutua kravattiin?
- Tai kehoittanut vaimoasi pukeutumaan pitkiin housuihin.
Kysymys ei ole ollenkaan siitä mitä päälle puetaan, vaan siitä KENEEN autuuden toivo pannaan, ja millä tavalla tuo autuuden toivo pannaan.
KITEYTETTYNÄ: USKOMALLA autuaaksi VAI TEKEMÄLLÄ.viesti:
Tekstin ainakin piti olla: "Pitäisin Sinua perin lakihenkisenä, jos vaatisit minua pukeutumaan..."
Kysymyksessä on suomenkielen konditionaali eli ehtotapa. Joa vaatisit, niin pitäisin...
MUTTA SUORAAN SANOEN:
Sinua ärsyttää perintenen pukeutuminen:
Naisten kauniit hameet, huovit, pitkät hiukset kaunis ystävällinen ja miellyttävä käytös jne.
Pidät selvästi parempana kristittynä kravattikaulaista, tupakoivaa, saunakaljaa litkivää miestä, joka silloin tällöin kiroilla surauttelee. JA
Sellaista hieksensa lyheksi kyninyttä, koruilla korelvaa ja irstaisiin paitoihin pukeutuvaa ehdottomasti pitkiä housuja pitävää naista.
VAIKKA JUMALAN SANA PITÄÄ HEITÄ SAMANARVOISINA.
Arvosi ovat kääntyneet päinvastaisiksi. Parhaat kristityt ovat niitä, jotka protestoivat tapoja vastaan, vaikka perinteisissäkään tavoissa ei olisi mitään moittimista.
Pidät kuitrenkin perinteisiä tapoja lähes syntinä. Sinultakin puuttuu kristyn vapaus pukeutumisessa. - Oikeassa Oleva
kuitenkin lukea kirjoitti:
viesti:
Tekstin ainakin piti olla: "Pitäisin Sinua perin lakihenkisenä, jos vaatisit minua pukeutumaan..."
Kysymyksessä on suomenkielen konditionaali eli ehtotapa. Joa vaatisit, niin pitäisin...
MUTTA SUORAAN SANOEN:
Sinua ärsyttää perintenen pukeutuminen:
Naisten kauniit hameet, huovit, pitkät hiukset kaunis ystävällinen ja miellyttävä käytös jne.
Pidät selvästi parempana kristittynä kravattikaulaista, tupakoivaa, saunakaljaa litkivää miestä, joka silloin tällöin kiroilla surauttelee. JA
Sellaista hieksensa lyheksi kyninyttä, koruilla korelvaa ja irstaisiin paitoihin pukeutuvaa ehdottomasti pitkiä housuja pitävää naista.
VAIKKA JUMALAN SANA PITÄÄ HEITÄ SAMANARVOISINA.
Arvosi ovat kääntyneet päinvastaisiksi. Parhaat kristityt ovat niitä, jotka protestoivat tapoja vastaan, vaikka perinteisissäkään tavoissa ei olisi mitään moittimista.
Pidät kuitrenkin perinteisiä tapoja lähes syntinä. Sinultakin puuttuu kristyn vapaus pukeutumisessa.Tässä sen näkee hyvin, että sinulla ei ole käsitystä siitä mistä minä kirjoitan.
Miksi yleensä vastailet, kun sinua eivät kiinnosta vähääkään minun viestini, vaan ainoastaan omat väärät tulkintasi niistä? - Oikeassa Oleva
kuitenkin lukea kirjoitti:
viesti:
Tekstin ainakin piti olla: "Pitäisin Sinua perin lakihenkisenä, jos vaatisit minua pukeutumaan..."
Kysymyksessä on suomenkielen konditionaali eli ehtotapa. Joa vaatisit, niin pitäisin...
MUTTA SUORAAN SANOEN:
Sinua ärsyttää perintenen pukeutuminen:
Naisten kauniit hameet, huovit, pitkät hiukset kaunis ystävällinen ja miellyttävä käytös jne.
Pidät selvästi parempana kristittynä kravattikaulaista, tupakoivaa, saunakaljaa litkivää miestä, joka silloin tällöin kiroilla surauttelee. JA
Sellaista hieksensa lyheksi kyninyttä, koruilla korelvaa ja irstaisiin paitoihin pukeutuvaa ehdottomasti pitkiä housuja pitävää naista.
VAIKKA JUMALAN SANA PITÄÄ HEITÄ SAMANARVOISINA.
Arvosi ovat kääntyneet päinvastaisiksi. Parhaat kristityt ovat niitä, jotka protestoivat tapoja vastaan, vaikka perinteisissäkään tavoissa ei olisi mitään moittimista.
Pidät kuitrenkin perinteisiä tapoja lähes syntinä. Sinultakin puuttuu kristyn vapaus pukeutumisessa.Sitä minä ihmettelen.
- Epäusko on se ongelma
Hurskas kristitty kirjoitti:
Ongelma lestadiolaisuudessa on todellinen. Se on ollut todellinen yli 100 vuotta jo.
Seurakuntaa jaetaan vuohiin ja lampaisiin ihmisoppien ja uskontoon liittyvien ulkoisten traditionaalisten seikkojen perusteella.
Todistuksena tästä meillä on 18 lestadiolaisryhmää jotka tuomitsevat toinen toisensa helvettiin silmää räpäyttämättä. Tähän on johtanut väärät pietistis-herrnhutilaiset korostukset, väärä roomalaiskatolinen seurakuntaoppi, väärä roomalaiskatolista alkuperää oleva opetus Pyhästä Hengestä ja hänen toimivallastaan."Hurskas kristitty", itse asiassa voi olla kuka tahansa, Juutalainen, Paavilainen, Luterilainen, Helluntailainen,tai jopa muslimi, mutta se ei kerro mitään hänen sisällisestä uskostaan. Niin kuin näemme kirjoituksesta, että hänellä onkin hurskas usko autuuden perustana, jos olisi rakkaudesta vuotava usko ei hän kaiketi lestadiolaisuutta pitäisi niin vääränä ja kuolleenuskon väärinä korostuksina.
- Ymmärtäväinen
Oikeassa oleva kirjoitti:
Miten kuuluu tehdäkin?
Lue Herran sana:
2. Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
2. Kor. 3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
---
*) 2. Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
---
2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
2. Kor. 4:1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2. Kor. 4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
-lainaus päättyy-
Kristityllä on vapaus myös pukeutumisessa, jos hän on Hengestä syntynyt.
- Kuka sinulle on sanonut että sinun pitäisi pukeutua kravattiin?
- Tai kehoittanut vaimoasi pukeutumaan pitkiin housuihin.
Kysymys ei ole ollenkaan siitä mitä päälle puetaan, vaan siitä KENEEN autuuden toivo pannaan, ja millä tavalla tuo autuuden toivo pannaan.
KITEYTETTYNÄ: USKOMALLA autuaaksi VAI TEKEMÄLLÄ.Kyllä se ei ole niin ettei sillä väliä ole mitä päällemme puetaan. Älkäät laittako itseänne maailman muodon jälkeen.
2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
2. Kor. 4:1 Sen tähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2. Kor. 4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, - Rautaveden soutaja
Oikeassa Oleva kirjoitti:
Sitä minä ihmettelen.
Kyllä totuus on juuri näin, tämän olen myöskin havainnut. Sinun uskovat ovat juuri tälläisiä jotka ovat hyljänneet sen yksinkertaisen kristityn esikuvan maailman muotoon.
- Oikeassa Oleva
Rautaveden soutaja kirjoitti:
Kyllä totuus on juuri näin, tämän olen myöskin havainnut. Sinun uskovat ovat juuri tälläisiä jotka ovat hyljänneet sen yksinkertaisen kristityn esikuvan maailman muotoon.
Ketä hyödyttäisikään uskoa minuun. Yhtä vähän se hyödyttäisi kun vaikkapa uskoa lapin vanhimpiin, ei siitäkään kukaan hyödy mitään.
Vain usko Jeesukseen pelastaa. Jeesuksen kautta Hengessä Jumalaan synnytetyt ovat Jumalan lapsia.
Lestadiolaisuudessa juuri on maailman tapa voimassa ja suuressa kunniassa. Haukkua muita ja kehua itseä, se on maailmasta. Eristäytyminen ja kieltäytyminen evankelioimasta maailmaa Jeesuksen käskyn mukaisesti on maailman tapa. Ihminen ei silloin kuuntele eikä tottele Jeesuksen lähetyskäskyä.
Sellaisia vakavia laiminlyöntejä ei voi korvata ulkoisilla rääsiyllä ja muulla ulkoisella yksinkertaisen elämän teeskentelyllä. - Oikeassa oleva
Ymmärtäväinen kirjoitti:
Kyllä se ei ole niin ettei sillä väliä ole mitä päällemme puetaan. Älkäät laittako itseänne maailman muodon jälkeen.
2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
2. Kor. 4:1 Sen tähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2. Kor. 4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,Asustekristitty puhuu asusteista, mistäpä muustakaan. Siitä puhutaan missä mieli askartelee. Kun Jumalan sanaa ei tunneta,
niin silloin puhutaan ihmisen sanaa.
Oletko koskaan lukenut mistä Paavali tässä kirjoittaa, puhuessaan maailman muodosta?
Roomalaiskirjeen 12. luvussa on 20 jaetta joissa Paavali ottaa esimerkkejä maailman muodoista, jotka eivät sovi kristityille. Yhdessäkään niistä ei puhuta sanaakaan asusteista. Miksi puhuttaisiinkaan?
Sen sijaan omavanhurskaille asusteet on tärkeitä ja kaikki muu pelleily, joilla ulkoisesti erotutaan "muista ihmisistä".
Sehän onkin fariseksen kiitos, että "kiitän Jumalaa siitä etten ole sellainen kun nuo muut ihmiset."
Teette itsenne kovin naurettavaksi, jopa säälittäviksi Kristukseen uskovien rinnalla. - kirjoitti
Oikeassa Oleva kirjoitti:
Sitä minä ihmettelen.
asusteista:
""Ei se ole synnistä luopumista jos ihminen ei työllisesti huopaa, ei kiroile, ei tietoisesti valehtele, ei käytä alkoholia, ei tanssi, ei pue koreita vaatteita, ei pane taulua seinälle, ei tuo ruukkukukkia sisään, ei pane solmiota, luottaa aina lapinvanhimipiin ja uskoo heidän olevan täydellisiä, selittää aina pois kaikki negatiiviset asiat esikoislestadiolaisuudesta vaikka ne ovat totta, "
Tämä on Abimelekin alias oikeassa olijan tekstiä!
Itse puhuit asusteista. Kyllä vain perinteinen pukeutuminen ja esikuva on muuttunut synniksi.
Silloin on kristityn vapaus mennyt, kun kaunis esikuva on oikopäätä muuttunut omaksi vanhurskaudeksi.
Voisit tunnustaa ihan rehellisesti sen, että olet ottanut silmätikuiksi tälläiset ihmiset. - teutatess
kirjoitti kirjoitti:
asusteista:
""Ei se ole synnistä luopumista jos ihminen ei työllisesti huopaa, ei kiroile, ei tietoisesti valehtele, ei käytä alkoholia, ei tanssi, ei pue koreita vaatteita, ei pane taulua seinälle, ei tuo ruukkukukkia sisään, ei pane solmiota, luottaa aina lapinvanhimipiin ja uskoo heidän olevan täydellisiä, selittää aina pois kaikki negatiiviset asiat esikoislestadiolaisuudesta vaikka ne ovat totta, "
Tämä on Abimelekin alias oikeassa olijan tekstiä!
Itse puhuit asusteista. Kyllä vain perinteinen pukeutuminen ja esikuva on muuttunut synniksi.
Silloin on kristityn vapaus mennyt, kun kaunis esikuva on oikopäätä muuttunut omaksi vanhurskaudeksi.
Voisit tunnustaa ihan rehellisesti sen, että olet ottanut silmätikuiksi tälläiset ihmiset.EN TIEDÄ.
MUTTA , väitit väitit Abkimelekin tekstiksi , voi ollakin , mutta esimerkisi otettu , olisit myös pominut syyn .
Kyllä allekirjoitan hänen sanat . mutta tota solmiota en pane ,
" Kristityn vapaus on mennyt, kun kaunis esikuva on oikopäätä muuttunut omaksi vanhurskaudeksi ".
Mitä tässä tarkoitetaan ?
Minusta , meidän esikuva on Herramme JEESUS KRISTUS , EI MIKÄÄN RÄTTI , olkoonmpa uusija puhdas , tai vanha ja likainen , kun meidän synnit on puhtaaksi pesty Jeesuksen priiskoitus verellä , on myös pesty rätit ja lumput . - Ota vähän taukoa,Teutatessi
teutatess kirjoitti:
EN TIEDÄ.
MUTTA , väitit väitit Abkimelekin tekstiksi , voi ollakin , mutta esimerkisi otettu , olisit myös pominut syyn .
Kyllä allekirjoitan hänen sanat . mutta tota solmiota en pane ,
" Kristityn vapaus on mennyt, kun kaunis esikuva on oikopäätä muuttunut omaksi vanhurskaudeksi ".
Mitä tässä tarkoitetaan ?
Minusta , meidän esikuva on Herramme JEESUS KRISTUS , EI MIKÄÄN RÄTTI , olkoonmpa uusija puhdas , tai vanha ja likainen , kun meidän synnit on puhtaaksi pesty Jeesuksen priiskoitus verellä , on myös pesty rätit ja lumput .Sanot Kristusta esikuvaksesi; eikö sinun sitten pitäisi samaistua esikuvaasi kaikessa, koska tuo esikuva velvoittaa seuraamaan sitä. Tiettävästi ei Jeesus käyttänyt solmiota, joten esikuvan mukaisesti ei sinunkaan tule sitä käyttää, ollaksesi Hänen seuraajansa!
- Jeesukseen uskova
Ota vähän taukoa,Teutatessi kirjoitti:
Sanot Kristusta esikuvaksesi; eikö sinun sitten pitäisi samaistua esikuvaasi kaikessa, koska tuo esikuva velvoittaa seuraamaan sitä. Tiettävästi ei Jeesus käyttänyt solmiota, joten esikuvan mukaisesti ei sinunkaan tule sitä käyttää, ollaksesi Hänen seuraajansa!
Menit rääsyuskovainen jo aika pitkälle tyhjän jauhamisessa.
- vain, että oli
Jeesukseen uskova kirjoitti:
Menit rääsyuskovainen jo aika pitkälle tyhjän jauhamisessa.
Kaikkitietäväinen Abimelek, joka otti puheeksi rääsyt. Hän on ottanut ne oikein silmätikukseen.
- Jeesukseen uskova
vain, että oli kirjoitti:
Kaikkitietäväinen Abimelek, joka otti puheeksi rääsyt. Hän on ottanut ne oikein silmätikukseen.
Nimimerkkini on Jeesukseen uskova, ja kysyin sinulta käytätkö sandaaleja lumihangessa?
Sinulla ei ole hajuakaan siitä mistä kristinuskossa on kysymys. Älä ryhdy muita opettamaan vaan kaiva Raamattusdi esille.
Tosin arveluttaa miten käy Raamatun luku, kun et osannut kahtakaan sanaa lukea oikein "Jeesukseen uskova".
Olen huomannut että kun ihminen on oikein omavanhurskas, niin jo Jeesuksen nimen lausuminen ääneen, tai Jeesuksen nimen kirjoittaminen näyttää lähes mahdottomalta, kiitoksesta ja ylistyksestä puhumattakaan.
Pelastus on kytketty Raamatussa nimenomaan Jeesuksen nimeen uskomiseen. Tehkää siitä viimein oikeat johtopäätökset, minne olette matkalla kieltäessänne Jeesuksen ja hävetessänne hänen nimeään.
Tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta.
Sinuakaan ei pelasta mikään laisuus. - erikoisesti Sinua
Jeesukseen uskova kirjoitti:
Nimimerkkini on Jeesukseen uskova, ja kysyin sinulta käytätkö sandaaleja lumihangessa?
Sinulla ei ole hajuakaan siitä mistä kristinuskossa on kysymys. Älä ryhdy muita opettamaan vaan kaiva Raamattusdi esille.
Tosin arveluttaa miten käy Raamatun luku, kun et osannut kahtakaan sanaa lukea oikein "Jeesukseen uskova".
Olen huomannut että kun ihminen on oikein omavanhurskas, niin jo Jeesuksen nimen lausuminen ääneen, tai Jeesuksen nimen kirjoittaminen näyttää lähes mahdottomalta, kiitoksesta ja ylistyksestä puhumattakaan.
Pelastus on kytketty Raamatussa nimenomaan Jeesuksen nimeen uskomiseen. Tehkää siitä viimein oikeat johtopäätökset, minne olette matkalla kieltäessänne Jeesuksen ja hävetessänne hänen nimeään.
Tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta.
Sinuakaan ei pelasta mikään laisuus.Jeesukseen uskova, edellisestä viestistä!
Samoin vilpittömästä arviosta ja rakkaasta kehotuksesta.
On se ihanaa, kun kristityt rakastavat minuakin niin paljon, että antavat tälläisiä ihania neuvoja.
Saatatko antaa minulle anteeksi minun omanvanhurskauteni ja rakastamattomuuteni?
Lisäksi pyydän anteeksi sitä, että minua ärsyttää tuo rääsyjen esilleotto. Se tuntuu tosi ahdistavata, kun yritetään pukea toinen omiin luuloteltuihin käsityksiin. Pyydän anteeksi, että olen usein ärtynyt siitä.
Haluan kilvoitella uskon tiellä. - ILKEYDESTÄ VUOTAVAA HEDELMÄÄ
erikoisesti Sinua kirjoitti:
Jeesukseen uskova, edellisestä viestistä!
Samoin vilpittömästä arviosta ja rakkaasta kehotuksesta.
On se ihanaa, kun kristityt rakastavat minuakin niin paljon, että antavat tälläisiä ihania neuvoja.
Saatatko antaa minulle anteeksi minun omanvanhurskauteni ja rakastamattomuuteni?
Lisäksi pyydän anteeksi sitä, että minua ärsyttää tuo rääsyjen esilleotto. Se tuntuu tosi ahdistavata, kun yritetään pukea toinen omiin luuloteltuihin käsityksiin. Pyydän anteeksi, että olen usein ärtynyt siitä.
Haluan kilvoitella uskon tiellä.isäksi pyydän anteeksi sitä, että minua ärsyttää tuo rääsyjen esilleotto. Se tuntuu tosi ahdistavata, kun yritetään pukea toinen omiin luuloteltuihin käsityksiin. Pyydän anteeksi, että olen usein ärtynyt siitä.
Haluan kilvoitella uskon tiellä.
Hyvä veto kuitenkin - Jeesukseen uskova
erikoisesti Sinua kirjoitti:
Jeesukseen uskova, edellisestä viestistä!
Samoin vilpittömästä arviosta ja rakkaasta kehotuksesta.
On se ihanaa, kun kristityt rakastavat minuakin niin paljon, että antavat tälläisiä ihania neuvoja.
Saatatko antaa minulle anteeksi minun omanvanhurskauteni ja rakastamattomuuteni?
Lisäksi pyydän anteeksi sitä, että minua ärsyttää tuo rääsyjen esilleotto. Se tuntuu tosi ahdistavata, kun yritetään pukea toinen omiin luuloteltuihin käsityksiin. Pyydän anteeksi, että olen usein ärtynyt siitä.
Haluan kilvoitella uskon tiellä.Kaikki sellaiset saarnat ja julistukset joissa usko perustetaan tiettyihin asusteisiin, isäin säädöksdillä vahvistettuihin elintapoihin, uskonnollisten liikkeiden perinteisiin, ovat harhaoppia.
Vain Jeesus pelastaa, eivät asusteet, tai esimerkiksi lestadiolais- traditionaaliset tavat.
Sanoit että haluat kilvoitella USKON tiellä.
Kertoisitko hieman tarkemmin uskosi pääsisällöstä? Siis: Millaisessa uskossa
sinä haluat kilvoitella?
Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
Kol. 2:21
- "Älä tartu,
- älä maista,
- älä koske!"
Kol. 2:22
- sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta
-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine
- itsevalitun jumalanpalveluksen
- ja nöyryyden vuoksi
- ja sentähden, ettei se ruumista säästä;
mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
Kol. 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
Kol. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Kol. 3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
Kol. 3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
------
Kertoisitko omakohtaisesti siitä kirkkaudesta, johon Kristuksen kanssa olet saanut ilmestyä? Jos, ja kun toivottavasti, näin on tapahtunut?
------
2. Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
2. Kor. 3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
2. Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. - Jeesukseen uskova
ILKEYDESTÄ VUOTAVAA HEDELMÄÄ kirjoitti:
isäksi pyydän anteeksi sitä, että minua ärsyttää tuo rääsyjen esilleotto. Se tuntuu tosi ahdistavata, kun yritetään pukea toinen omiin luuloteltuihin käsityksiin. Pyydän anteeksi, että olen usein ärtynyt siitä.
Haluan kilvoitella uskon tiellä.
Hyvä veto kuitenkin... ymmärrä sanaakaan mitä minä kirjoitan.
On toistettu enemmän kuin tarpeeksi sitä tosiasiaa että kristityn ajallinen asu on vapaa.
Myös tämän henkilön osalta joka sitä tavan takaa valittaa.
On toistettu enemmän kuin tarpeeksi sitä, että lapista taikka etelästä ei nouse yhtäkään sellaista ihmistä, taikka yhteisöä, jolla olisi oikeus alkaa sanelemaan kristityille omia säädöksiään ja isiltä oppimiaan trditioita, ja mikä pahinta vaatia niitä vielä noudattamaan.
Missä Herran Henki on siinä on vapaus.
Mutta siellä missä omavanhurskautta rakennetaan ei ole vapautta, eikä siellä ole rakkautta, se on nähty ja tullaan aina näkemään. Ei toimi armolahjat, ilo syntien anteeksisaamisesta puuttuu. Pelastusvarmuus loistaa poissaolollaan. Itsesääli itsehalveksunta itsensä vähätteleminen ja toisten tuomitseminen on kunniassa. Eikä kuulu ylistyshuudot pelastettujen majoista, vaan ainainen poru ja valitus, ainainen narina siitä kun oman vanhurskauden uhri ei pysty millään parempaan.
Herätkää nyt hyvät ihmiset Jeesuksen nimessä näkemään mihin suuntaan es.lest. liike on kovaa vauhtia menossa. - Opi ensin itse, ja arvostel...
Jeesukseen uskova kirjoitti:
Nimimerkkini on Jeesukseen uskova, ja kysyin sinulta käytätkö sandaaleja lumihangessa?
Sinulla ei ole hajuakaan siitä mistä kristinuskossa on kysymys. Älä ryhdy muita opettamaan vaan kaiva Raamattusdi esille.
Tosin arveluttaa miten käy Raamatun luku, kun et osannut kahtakaan sanaa lukea oikein "Jeesukseen uskova".
Olen huomannut että kun ihminen on oikein omavanhurskas, niin jo Jeesuksen nimen lausuminen ääneen, tai Jeesuksen nimen kirjoittaminen näyttää lähes mahdottomalta, kiitoksesta ja ylistyksestä puhumattakaan.
Pelastus on kytketty Raamatussa nimenomaan Jeesuksen nimeen uskomiseen. Tehkää siitä viimein oikeat johtopäätökset, minne olette matkalla kieltäessänne Jeesuksen ja hävetessänne hänen nimeään.
Tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta.
Sinuakaan ei pelasta mikään laisuus.muita. Jos toisilla on puutteita lukutaidossa, niin sinulla on kirjoitustaidossa; mikähän tuokin kirjoitelmasi toisessa kappaleessa esiintyvä Raamattuun viittaava nimi "Raamattusdi" oikein on?
Lähettäisin sinut heti suomenkielen oikeinkirjoituskurssille.
- mittään
Ei kuolla ole pakko, jos mielellään kuolee ei siihen voi pakottaa.
- Oikeassa oleva
Halveksia osaat toista kuitenkin purevalla ivallasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1745068- 1004959
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?914414Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182723Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1392708- 442237
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322154Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2271908- 901836
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821