Ihmetyttää tuo lestojen TV-kielto vs sallittu netti, jota perustellaan sillä, että siellä voi valita mitä katsoo. No eikös tuo ole ihan sama asia TV:n kanssa?
Toinen perustelu on, että netistä saa tietoa. Minusta TV:stä tulee todella paljon luotettavia ja mielenkiintosia dokúmentteja.
Toinen ihmetyksen aihe on ehkäisy, jossa ei haluta puututtavan jumalan tahtoon, mutta silti hedelmöityshoidot ovat sallittuja. Haloo???!! Oletteko te aivan pässejä? Jotenkin taas haiskahtaa siltä, että naiset halutaankin pitää kiinni jossain muussa, kuin ajattelemassa asioita.
Voi vittu tätä sakkia. Oletteko koskaan ajatelleet miten teidät on aivopesty vanhempienne ja sukulaistenne taholta? Heidätkin on todennäköisesti aivopesty. Teidän kanssanne ei voi edes puhua tästä asiasta, koska ette tiedä muuta totuutta. Yrittäkää ajatella asioita. Kyseenalaistakaa opetettuja oppeja. Jos koette ne reiluiksi ja totuudenmukaiseksi, niin ok. Miettikää myös miten kohtelette muita ihmisiä. Onko se linjassa vallitsevaan moraalikäsitykseen oikeasta?
Ihmetyttää
5
275
Vastaukset
- Anna mulle voimia
>>>Ihmetyttää tuo lestojen TV-kielto vs sallittu netti
Tuskinpa se on ainoa perustelu, että voi valita mitä katsoo.
>>>Toinen ihmetyksen aihe on ehkäisy, jossa ei
>>>haluta puututtavan jumalan tahtoon, mutta silti
>>>hedelmöityshoidot ovat sallittuja.
Miksei hedelmöityshoitoja voisi ottaa? Eiköhän se ole edelleen Jumalan kädessä se, että lähteekö uusi elämä tulille.
>>>Voi vittu tätä sakkia.
>>>Jos koette ne reiluiksi ja totuudenmukaiseksi, niin ok.
Eiköhän jokainen voi valita miten tämän elämänsä haluaa elää. Moni kieltää uskonsa siksi, että homma ei enää kolise. Ei kovin moni halua puhua sellaisen kanssa, joka on viemässä epäuskoon.
>>>Miettikää myös miten kohtelette muita ihmisiä.
>>>Onko se linjassa vallitsevaan
>>>moraalikäsitykseen oikeasta?
Nyt en ihan ymmärtänyt, että keitä tarkoitat muilla ihmisillä ja miten heitä on kaltoin kohdeltu?- ojjapfjpo
Ja mitä ne muut perustelut ovat ja miten niitä sovelletaan nettin?
Jumalan kädessähän se on ehkäisynkin kanssa.
Ja tuosta valinnasta en olisi niin varma...
- miehinen mies
Itse en tältä istumalta muista, että miten sitä on perusteltu. Eikä sitä tarvitse edes miettiä. Kun on oppinut siihen, että televisiolähetyksen vastaanottamisen mahdollistavaa laitteistoa ei ole, eikä tule, niin koko asiaa ei tarvitse pähkäillä.
Ei ainakaan minun tarvitse taistella sitä vastaan, että voivoi kun pitäisi päästä katsomaan telkkaria, mutta kun se nyt on kielletty. Ei telkkarista kertakaikkiaan tule mitään sellaista, mitä pitäisi päästä katsomaan. Uskon, että suurin osa meikäläisistä ajattelee ihan samalla tavalla.
Mitä tulee intternettiin, niin kyllä sen vaaroista toki keskustellaan ja jokaisella uskovaisella on edelleen omatunto, joka on ohjaamassa myös internetissä.
Palatakseni vielä siihen telkkariin, niin kyllä minultakin sellainen löytyy, vaatekaapista. Eipä sillä kyllä paljoa televisiolähetyksiä katsota, kun ei ole digiboksiakaan, kunhan kotivideoita joskus töllistellään.- Harmitusmies
Devoit kirjoitti:
Voisin olla vaikka vl. Sillä niin vähän sitä katson.
Mutta vanhoillislestadiolaisen liikkeen jäseneksi ei pääsekään pelkällä television lemppauksella. Harmi, sillä niin moni haluaisi olla osallinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2141427- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31067Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle161016Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890- 32830
Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59828T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754