miksette mee jehovien kimppuun tai vaikkapa muslimien? nehä ne tässä "mielenkiintosempia" on.
taidatte vaan olla kiinostuneita tästä uskosta mut ette kehtaa myöntää? vai miks kaikki ees jaksaa vaivautua tulemaan tänne valittamaan ja pilkkaamaan tätä vl uskoo....
hankkikaa elämä.
Miks kaikki on veeällien kimpussa?
31
1493
Vastaukset
- samassa kirkon penkissä
Katsos kun vl istuu samassa kirkon penkissä kuin muutkin luterilaiset. Siinä se on, että kun vl-pappi opettaa eri tavalla kuin muut papit. Pitäähän kirkossa saada asiat järjestykseen ja oppi yhtenäiseksi. Vl hajoittaa kirkkoa sisältäpäin opettamalla omia höpöjuttujaan kuten ihmisoppeja mitä Raamatusta ei löydy. Vl ei tajua, mitä eroa on kritiikillä ja pilkalla. Te väitätte, että teitä pilkataan, vaikka vain asioita ja oppia kritisoidaan. Joskus kannattaisi vl:n katsoa peiliin ja miettiä, miksi saatte kritiikkiä osaksenne.
Entiset vl:t osaavat vertailla vl-oppia ja kirkon oppia, koska ovat eläneet siinä ristiriidassa koko elämänsä.- kyllästyny
noita norttivitsejä tms pilkkausrunoja.
*huoh* - väkivallasta kärsinyt
kyllästyny kirjoitti:
*huoh*Itse kritisoin herätysliikettäsi hengellisen väkivallan sallimisesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000036568657 - www.ihmisoikeudet.net
kyllästyny kirjoitti:
*huoh*Minua kauhistaa vl-liikkeen ihmisoikeusrikkomukset. Naisen alistaminen, naisten ja tyttöjen kontrolli erityisesti.
- semmosia
www.ihmisoikeudet.net kirjoitti:
Minua kauhistaa vl-liikkeen ihmisoikeusrikkomukset. Naisen alistaminen, naisten ja tyttöjen kontrolli erityisesti.
tapahtuu? Ei ainakaan meitän perheessä enkä tiijä muuallakaan kyllä. Totistappa väittees ennenku huutelet!
semmosia kirjoitti:
tapahtuu? Ei ainakaan meitän perheessä enkä tiijä muuallakaan kyllä. Totistappa väittees ennenku huutelet!
Kysymys on fundamentalismista, jota SRK-lestadiolaisuudessa harjoitetaan.
Tässä sinulle listaa. Kumoa jos pystyt.
- fundamentalistiset näkemykset vahvistuivat vl-liikkeessä 1960-80-luvuilla
- vl-herätysliikkeen johtajat ja vl-puhujat pitävät itseään totuuden ainoina haltijoina
- fundamentalistiset näkemykset ovat johtaneet väärinkäytöksiin ja väkivaltaisuuksiin vl-liikkeessä
- vl-liikkeen fundamentalistisilla näkemyksillä on ollut kielteisiä vaikutuksia
kulttuuriin, taiteeseen ja tieteeseen vl-liikkeessä on ilmennyt älyllistä totalitarismia, vainoa vapaata ajattelua ja luovuutta kohtaan
- vl-herätysliike on rajoittanut ihmisten uskonnonvapautta, oikeutta uskonnon
vaihtamiseen, uskonnottomuuteen ja uskonnon harjoittamiseen (hoitokokoukset)
- vl-liikkeessä naisen identiteetti ei ole henkilökohtainen eikä yksilöllinen eikä uskonnoista, traditioista ja kulttuureista erillään
- vl-liikkeessä nainen ei saa itse valita vapaasti olemustaan, pukeutumistaan, arvojaan,
elintapaansa eikä käytösmalliaan
- vl-liikkeessä lasten saaminen ei ole yksinomaan henkilökohtainen/perhekohtainen
kysymys, vaan uskonnolliset johtajat valvovat naisten suvunjatkamisoikeuksia ja valvojat ovat kaikilla tasoilla miehiä
- vl-liikkeessä naisten oikeuksia rajoitetaan tai rikotaan verukkeella, joka perustuu uskonnollisiin tulkintoihin, kulttuuriin perustuviin perinteisiin, tapoihin tai säännöksiin
- vl-liike asettuu perusihmisoikeuksien ja demokraattisten vapauksien kunnioittamisen yläpuolelle ja vl-liikkeen johtajat käyttävät uskonnollista vakaumusta henkilöllisyyttä määrittävänä tekijänä
- vl-liikkeessä ei toteudu sukupuolten välinen tasa-arvo
- vl-liikkeessä ei naisilla ole tasa-arvoiset mahdollisuudet toimia uskonnollisen hierarkian johtopaikoilla
- vl-liikkeen uskonnolliset johtajat käyttävät uskontoa naisten syrjimiseen ja saarnaavat naisten alemmuudesta miehiin nähden
- vl-liike ei edistä naisten yhtäläisiä oikeuksia, mukaan lukien oikeutta hallita omaa ruumistaan ja oikeutta päättää oman perheen perustamisajankohdasta, elämäntavasta ja ihmissuhteista
- vl-liikkeen käytännöt vaarantavat naisten fyysisen tai henkisen koskemattomuuden ja terveyden.
Eikö yhtään tule pieneen mieleesi, että jotain on vialla, kun pinnan alla kuohuu näin paljon?
"Sillä ei ole mitään salattua, joka ei valoon tulisi".
VL-liikkeen vääryyksien vuoksi, olette niin paljon tapetilla.
Tämä palsta on eräänlainen "sorretun voima", johon ei vl-alistajien kynnet yllä.- keskustella
Teillähän ei saa muualla vapaasti keskustella kun nimettömänä netissä. Muuten joutuu ulos tai hoitokokoukseen.
- admata.
Mitäs jos seuraisit palstaa.
Sen sijaan että vänkäät vl-tapaan kuinka keskustelijat tekevät "vääriä avauksia", voisit tehdä itse rakentavan avauksen vl-uskon positiivisista puolista.
Aiempi vastaukseni tähän samaan aiheeseen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000036543121 - Löytyy palstalta
Katsopa vähän tänne, niin saat orientaatiota:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000036542114 - Asiallisesti keskusteleva
Taidat olla sama henkilö joka teki tämän avauksen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000036542114
Mitä järkeä sinun menettelyssäsi on, en ymmärrä. Tehtailet samantyyppisiä avauksia toisensa jälkeen ja keskustelet itsesi kanssa. Tällainen ei ole reilua palstakäyttäytymistä.- kyllästyny
...
- VL-uskosta irti päässyt
Minun vanhempani kasvattivat minut vl-uskoon. Siksi minua ei kiinnosta muslimien usko eikä jehovalaisuus.
- VL-uskosta irti päässyt
Heitit vielä tällaisenkin arvelun:
"taidatte vaan olla kiinostuneita tästä uskosta mut ette kehtaa myöntää?"
Minä kyllä voin myöntää kenelle hyvänsä ja julkisesti, että olen kiinnostuntu vl-uskosta ja sen sisäisistä käytännöistä, koska minut kasvatettiin siihen uskoon. Tosin olen päässyt itse siitä eroon, mutta kärsin yhä sisäisesti monista vl-kasvatuksesta johtuvista murheista. VL-kasvatus melein tuhosi psyykeni. Olen onneksi psykoterapian avulla päässyt voiton puolelle ja jaksan sentään elää.
Niin että kyllä minua kiinnostaa vl-uskon kiemurat.
- hoitokokousaikana
hanki elämä pyytämällä vanhuksilta anteeksi saatanalle heittämisiäsi.
- palstan lukija
Tiedätkö mitä kritiikki oikein tarkoittaa? Kritiikki ei ole ollenkaan sama asia kuin pilkkaaminen.
Lue kritiikistä
"Arvostelu tai kritiikki on arviointia, jossa tarkoituksena on arvosteltavan asian arvon tutkiminen, pohtiminen ja määrittely. Kritiikkiä esitetään arvottamalla. Arvottaminen vaatii tavallisesti, että arvostelija tuntee arvioitavan asian tai siihen liittyvän kokonaisuuden perusteellisesti ja pystyy analysoimaan sitä.
Arvostelu yleisessä mielessä on osa filosofiaa. Esimerkiksi Arvostelukyvyn kritiikki on saksalaisen Immanuel Kantin teos, joka luo pohjaa nykyaikaiselle estetiikalle.
Kritiikki on ilmiönä immanentti eli se on läsnä monenlaisissa yhteyksissä. Esimerkiksi rakentamiseen on aina liittynyt paljon kritiikkiä. Jos haluttaisiin välttää rakentamisen kritiikki, pitäisi lopettaa rakentaminen. [1]
Arvostelun vakiintunut ala länsimaissa on kulttuurikritiikki, joka sisältää eri taiteenalojen arvostelun eli se on kirjallisuus-, taide-, musiikki-, elokuva-, teatteri- ja tanssiarvostelua.
»Kritiikki on oikeastaan waan totuudenkaipuu ihmisellä.»
(Thiodolf Rein [2])"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Arvostelu
Miten narsisti suhtautuu erimielisyyteen ja kritiikkiin?
"Narsisti kokee jokaisen erimielisyyden - puhumattakaan kritiikistä - valtavana uhkana. Hän reagoi puolustautumalla. Hänestä tulee närkästynyt, aggressiivinen ja kylmä. Hän ottaa emotionaalista etäisyyttä uuden (narsistisen) kärsimyksen pelosta. Hän aliarvostaa sitä, joka teki väheksyvän huomautuksen.
Halveksimalla kriitikkoa ja vähättelemällä epäsointuisen keskustelukumppanin arvoa - narsisti minimoi erimielisyyden tai kritiikin vaikutusta häneen itseensä. Tämä puolustusmekanismi tunnetaan nimellä kognitiivinen dissonanssi (tai projektiivinen identifioituminen - oman kokemuksen itsestä alitajuinen heijastaminen toiseen, suom. huom.)."
Lue lisää.......
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq73.html- sopii hyvin
siihenkin, miten monet reagoivat, kun vl:t pitävät heitä epäuskoisina tai eivät hyväksy heidän tapojaan.
"Miten narsisti suhtautuu erimielisyyteen ja kritiikkiin?
"Narsisti kokee jokaisen erimielisyyden - puhumattakaan kritiikistä - valtavana uhkana. Hän reagoi puolustautumalla. Hänestä tulee närkästynyt, aggressiivinen ja kylmä. Hän ottaa emotionaalista etäisyyttä uuden (narsistisen) kärsimyksen pelosta. Hän aliarvostaa sitä, joka teki väheksyvän huomautuksen.
Halveksimalla kriitikkoa ja vähättelemällä epäsointuisen keskustelukumppanin arvoa - narsisti minimoi erimielisyyden tai kritiikin vaikutusta häneen itseensä. Tämä puolustusmekanismi tunnetaan nimellä kognitiivinen dissonanssi (tai projektiivinen identifioituminen - oman kokemuksen itsestä alitajuinen heijastaminen toiseen, suom. huom.).""
Nuo narsisti-kuvaukset ovat hupaisia. Jokainen voi halutessaan soveltaa niitä vastustajiinsa. Loukkaa tai suututa jotakuta, ja kas, siinähän onkin narsisti! Sinussa itsessäsi ei suinkaan ole vikaa. - Jokaisessa
sopii hyvin kirjoitti:
siihenkin, miten monet reagoivat, kun vl:t pitävät heitä epäuskoisina tai eivät hyväksy heidän tapojaan.
"Miten narsisti suhtautuu erimielisyyteen ja kritiikkiin?
Halveksimalla kriitikkoa ja vähättelemällä epäsointuisen keskustelukumppanin arvoa - narsisti minimoi erimielisyyden tai kritiikin vaikutusta häneen itseensä. Tämä puolustusmekanismi tunnetaan nimellä kognitiivinen dissonanssi (tai projektiivinen identifioituminen - oman kokemuksen itsestä alitajuinen heijastaminen toiseen, suom. huom.).""
Nuo narsisti-kuvaukset ovat hupaisia. Jokainen voi halutessaan soveltaa niitä vastustajiinsa. Loukkaa tai suututa jotakuta, ja kas, siinähän onkin narsisti! Sinussa itsessäsi ei suinkaan ole vikaa.Yhteiskuntaluokassa ja erillaisissa yhteisöissä.
Hassuttele vain jos haluat?
Osaatko muuten erottaa asiallisen kritiikin, vai väitätkö krittiikiä pilkaksi niinhän sitä voi tehdä halutessaan. - toki
Jokaisessa kirjoitti:
Yhteiskuntaluokassa ja erillaisissa yhteisöissä.
Hassuttele vain jos haluat?
Osaatko muuten erottaa asiallisen kritiikin, vai väitätkö krittiikiä pilkaksi niinhän sitä voi tehdä halutessaan.osaan erottaa asiallisen kritiikin. Jos esimerkiksi vl sanoo toista epäuskoiseksi, hän kritisoi asiallisesti tämän uskon puutetta, mutta tämä narsistipa väittää sitä pilkaksi.
Todellisia narsisteja, siis narsisti-psykopaatteja, on ihmisistä muistaakseni noin pari prosenttia, ellei vähemmänkin. Mutta näitä kyökkipsykologialla diagnosoituja narsisteja on niin paljon kuin diagnosoijiakin.
Lapsellinen ja vastuuntunnoton tämä narsismivouhotus. Kai se on jonkinlaista avuttomuutta. - hän on uusi...
toki kirjoitti:
osaan erottaa asiallisen kritiikin. Jos esimerkiksi vl sanoo toista epäuskoiseksi, hän kritisoi asiallisesti tämän uskon puutetta, mutta tämä narsistipa väittää sitä pilkaksi.
Todellisia narsisteja, siis narsisti-psykopaatteja, on ihmisistä muistaakseni noin pari prosenttia, ellei vähemmänkin. Mutta näitä kyökkipsykologialla diagnosoituja narsisteja on niin paljon kuin diagnosoijiakin.
Lapsellinen ja vastuuntunnoton tämä narsismivouhotus. Kai se on jonkinlaista avuttomuutta.Hautamäki sanoo:
"Oli varmasti sellaisiakin kokouksia, että kaikki ei niissä mennyt oikein. Yleensä kokouksien puhujat kuitenkin kysyivät, olivatko heidän puheensa aiheuttaneet pahennusta. He pyysivät anteeksi, ja heille annettiin anteeksi.
Vastaukseni: Ei tämä toiminut lähsekään näin. Minun käskettiin olla hiljaa ja toiset sai puhua, ja olin hämilläni, koska en ymmärtänyt, miksi tällaista tapahtuu.
"– Jäi kyllä ihmisiä, joille asiat eivät kirkastuneet. Heille jäi sydämeen katkeruus, ja tämän seurauksena on nyt sitten vaadittu SRK:lta yleistä anteeksipyyntöä, Hautamäki arvioi. "
Jäi varmaan ihmetystä, jos ihmisten puheitten perusteella vaan joutui hoidettavaksi, ja samanaikaisesti ei tällä vastapuolellakaan ollut asiat kunnossa.
Tämä puolikino on tullut näkyviin.
En muuten näin julkisesti kommentois, mutta kun Hautamäkikin lehden välityksellä antaa inormaatioita.
Miten muuten Hautamäki tietää nämä asiat, jos hän on vasta uusi tässä virassa.
Olis se hyvä nähdä toinenkin puoli, että on saatettu väärinkin menetellä. Eihän sitä ole virheetön, jos on VL.
Menetteleehän Taavetti ja sen rinnalla se ystävätärkin väärin, niin kuin täällä näkyy näistä kirjoituksista.
Eikö niitä pitäis sitten kuunnella ollenkaan, jotka on jäänyt kärsimään? - hoidettavana ollut
hän on uusi... kirjoitti:
Hautamäki sanoo:
"Oli varmasti sellaisiakin kokouksia, että kaikki ei niissä mennyt oikein. Yleensä kokouksien puhujat kuitenkin kysyivät, olivatko heidän puheensa aiheuttaneet pahennusta. He pyysivät anteeksi, ja heille annettiin anteeksi.
Vastaukseni: Ei tämä toiminut lähsekään näin. Minun käskettiin olla hiljaa ja toiset sai puhua, ja olin hämilläni, koska en ymmärtänyt, miksi tällaista tapahtuu.
"– Jäi kyllä ihmisiä, joille asiat eivät kirkastuneet. Heille jäi sydämeen katkeruus, ja tämän seurauksena on nyt sitten vaadittu SRK:lta yleistä anteeksipyyntöä, Hautamäki arvioi. "
Jäi varmaan ihmetystä, jos ihmisten puheitten perusteella vaan joutui hoidettavaksi, ja samanaikaisesti ei tällä vastapuolellakaan ollut asiat kunnossa.
Tämä puolikino on tullut näkyviin.
En muuten näin julkisesti kommentois, mutta kun Hautamäkikin lehden välityksellä antaa inormaatioita.
Miten muuten Hautamäki tietää nämä asiat, jos hän on vasta uusi tässä virassa.
Olis se hyvä nähdä toinenkin puoli, että on saatettu väärinkin menetellä. Eihän sitä ole virheetön, jos on VL.
Menetteleehän Taavetti ja sen rinnalla se ystävätärkin väärin, niin kuin täällä näkyy näistä kirjoituksista.
Eikö niitä pitäis sitten kuunnella ollenkaan, jotka on jäänyt kärsimään?"Yleensä kokouksien puhujat kuitenkin kysyivät, olivatko heidän puheensa aiheuttaneet pahennusta."
Ei kysytty mitään, vaan komennettiin vaan hiljaskesi ja kuunneltiin vaan toista osapuoleta.
" He pyysivät anteeksi, ja heille annettiin anteeksi. "
Tämän he kyllä tekivät, mutta voihan tätäkin asiaa käyttää väärin, ja hoitaa vaan pintaa. - jättämään uskoa
hoidettavana ollut kirjoitti:
"Yleensä kokouksien puhujat kuitenkin kysyivät, olivatko heidän puheensa aiheuttaneet pahennusta."
Ei kysytty mitään, vaan komennettiin vaan hiljaskesi ja kuunneltiin vaan toista osapuoleta.
" He pyysivät anteeksi, ja heille annettiin anteeksi. "
Tämän he kyllä tekivät, mutta voihan tätäkin asiaa käyttää väärin, ja hoitaa vaan pintaa.Vaikka olen ollut hoidettavana, ja kaikki ei mennyt niin ihanteellisesti kun olis toivonut.
Jos kaikki ei ole itselle kirkastunut, se aikanaan selviää.
Jos taas tämä vastapuoli teki väärin, sekin selviää aikanaan.
Mutta uskoa ei kannata jättää näitten asioitten eikä minkään asian takia.
Jos se usko jää siksi, että sitä koettelellaan, silloin se oma sydän ei ole oikealla paikalla, vaan on langennut, kuten Piertarillakin heikkona hetkenä.
Mutta hän sai sen anteeksi, ja nämä muutkin saa anteeksi ja heillä on palamisen mahdollisuus. Se ilman muuta kannattaa tehdä.
Se sielunvihollinen tekee työtä tämänkin palstan kautta ja sanooa muuta, kun mikä olis Jumalan tahto. - admata.
jättämään uskoa kirjoitti:
Vaikka olen ollut hoidettavana, ja kaikki ei mennyt niin ihanteellisesti kun olis toivonut.
Jos kaikki ei ole itselle kirkastunut, se aikanaan selviää.
Jos taas tämä vastapuoli teki väärin, sekin selviää aikanaan.
Mutta uskoa ei kannata jättää näitten asioitten eikä minkään asian takia.
Jos se usko jää siksi, että sitä koettelellaan, silloin se oma sydän ei ole oikealla paikalla, vaan on langennut, kuten Piertarillakin heikkona hetkenä.
Mutta hän sai sen anteeksi, ja nämä muutkin saa anteeksi ja heillä on palamisen mahdollisuus. Se ilman muuta kannattaa tehdä.
Se sielunvihollinen tekee työtä tämänkin palstan kautta ja sanooa muuta, kun mikä olis Jumalan tahto.>> Mutta uskoa ei kannata jättää näitten asioitten eikä minkään asian takia. > Se sielunvihollinen tekee työtä tämänkin palstan kautta ja sanooa muuta, kun mikä olis Jumalan tahto.
- peeveli.
admata. kirjoitti:
>> Mutta uskoa ei kannata jättää näitten asioitten eikä minkään asian takia. > Se sielunvihollinen tekee työtä tämänkin palstan kautta ja sanooa muuta, kun mikä olis Jumalan tahto.
enemmän ne "uskonveljesi" ovat kuitenkin huolissaan menetetyistä euroista kuin yhdestä mitättömästä jäsenestään.
- hyvää,
peeveli. kirjoitti:
enemmän ne "uskonveljesi" ovat kuitenkin huolissaan menetetyistä euroista kuin yhdestä mitättömästä jäsenestään.
ja että voi kunpa se Jumala sais teillekin kirkastaa tahtonsa ja sen oikean uskon, jonka kautta yksin pääsee taivaaseen.
- jep jep
hyvää, kirjoitti:
ja että voi kunpa se Jumala sais teillekin kirkastaa tahtonsa ja sen oikean uskon, jonka kautta yksin pääsee taivaaseen.
- peeveli.
hyvää, kirjoitti:
...se kirkastuminen kun sitä jo silloin lapsena vuosikymmeniä sitten aina ihmettelin kun seuroissa jouduin pakotettuna ja vasten tahtoani perheeni mukana kulkemaan. Ry:llä taas saarnamies vakuutteli kuinka tämä on hlökohtaista ja vapaavalintaista hommaa, kaikkia tarkkoja kliseitä en edes muista. Mutta eipä auennut "tunto" lapsena eikä nuorena eikä myöhemminkään. Mutta entistä onnellisempi ja vapaampi olen ollut vuosi vuodelta. Osa sukulaisista ja osa kavereista vaihtui, vaikeuksiakin oli paljon, mutta olinpahan ainakin rehellinen itselleni ja vieläkin voin katsella peiliin ja näen yhä siellä varsin hyvän valinnan tehneen miehen.
- julmuuttanne.
Osa epäuskoisista ihmisistä (ehkä jopa teistäkin) eivät ole julmia ja häikäilemättömiä toisiaan kohtaan kuten te.
- palstalle, jos
..en olisi entinen vl. Entisenä jehovana en olisi varmaan niin usein täällä. Yli 10 vuotta olen ollut matkalla ikuiseen kadotukseen vl-näkövinkkelistä katsoen. Vl:t muka pietistis-farisealaisena uskona elävät kristillisempää, pyhempää, alkuperäisempää, syvempää, totuudellisempaa uskoa kuin muut.
Itse on usko edes ikuiseen kadotukseen enkä sellaisen Jumalaan, joka olisi selaisen takana. Elonpyörään ja kiertokulkuun uskon sitäkin enemmän. - (runo)
se veljeänsä vihaa
Nyt Totuus korviis kantautuu:
sä palvot ihmislihaa.
Sä silmäs ylös kohota
sun oman navan luota
Ja armo heille osoita
älä katkeruuskalkkia juota.
Kun itse Poika Jumalan
tään vallan sulle antoi
ja itsekin sua aikoinaan
ristillä matkan kantoi
Niin tartu viestiin Totuuden
se kotiin sinut johtaa
Ja kirkas taivas autuuden
sun ympärilläs hohtaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753636
- 463202
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512391Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442011- 1401769
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161595Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131471Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121289- 451214
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671130