Hyviä uutisia

viinaveroa nostetaan taas

97

9089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

ei haittaa pätkääkään :)

• mulle

taas viinan trokaaminen tietää lisä tienestiä. haetaa saksasta kaljaa ja viinaa. venäjältä pirtua kotona käy pontikkapannu kuumana.

• assss

se aiheuttaa inflaatiota.

• nostaa alkoholiveroa

Hyvin joutaa nostaa alkoholin hintoja. Ei haittaa todellakaan tippaakaan.

• ei haittaa ei

Saahan sitä ulkomailta tilattua kotiovelle saakka. Tai käy naapurimaassa ja samalla oppii vähän kulttuuriakin, lähtee emäntäkin mukaan kyseisellä verukkeella.

Terkkuja vaan poliitikoille. Lyökää oikein lujaa päätänne Karjalan mäntyyn ja huomaatte miten hintojen veivaaminen opettaa fiksut Suomalaiset tilaamaan juomansa ulkomailta!

• mr inflaatio
        assss kirjoitti:

se aiheuttaa inflaatiota.

Ehkä niillä on vihdoinkin hieno taka-ajatus, inflaatio. Saadaan nuo lusmut työttömät ja sossupummit tekeen jotain työtä. Niissä kun on jo valtiolle kyllin iso menoerä. Niitä kaiken maailman masennuksia ja puoliskitsofrenioita, sossu maksaa lääkkeet ja kaikki! Prkl. Yhteen sellaseen menee 500-1000 kuussa, ei sitä korvata 2€ netolla viinan kanssa läträäjän pussista. Näin on.

• yksi mies vaan

nousis vaan viinan 50e pullolen

• käy..

No, tuleepa taas Viron matkailu lisääntymään. Ja siitä seuraa viinan trokaamisen lisääntyminen. Kauppa se on joka kannattaa - vallankin pimeä viinakauppa.

• matkailu

Viron matkailu kasvaa ja terveyskeskuksia tarvitaan sukupuolitautien hoitamiseksi. Ehkä päättäjillä on sijoituksia Viron kauppaketjuihin?

• pena,,

Viinan hintaa ei saa nostaa,ihan
      vihaksi pistää perkele.

• Saatana!!!

Vaan kun ei tälle löydy loppu niin ei. Jokun kaunis päivä Irwinin tappajakansa tulee vierailemaan hallituksessa.

Toivottavasti on silloin kirveet teroitettu ja talikot kaivettu esiin!

• ja tupakan
        Saatana!!! kirjoitti:

Vaan kun ei tälle löydy loppu niin ei. Jokun kaunis päivä Irwinin tappajakansa tulee vierailemaan hallituksessa.

Toivottavasti on silloin kirveet teroitettu ja talikot kaivettu esiin!

hintaa vois nostaa vielä reilusti nykyisestä ja viron tuliaisille reilut sakot joka niitä tuo suomeen

• -tenttu-jooseppi-

jumalauta.ei näköjään tän katajaisen kansan päättäjät osaa itsekkään päättää mikä tälle kansalle hyväksi on.heh.meinaakos ne et juominen vähentyy sillä.ehei..vaan tuonti naapuristamme.ihme paniikkireaktioita koko hallitukselta..oi kekkonen huudamme sua apuu..tule ja hajoita koko arkadiamäen pellehermanniseura.suomi ja sen taantumantorjuntatalkoot..sais hyvän viihdeelokuvan..ois varma oskarinvoittaja.

• Jermu79

Eipä tuosta nyt haittaa ole jos ei satu olemaan ongelmakäyttäjä. Laittaapahan nuo alkoholin suurkuluttajat ahtaalle. Jos 2-3 kertaa kuukaudessa alkoholia kittaa bileiden tai jonkun muun takia niin siinä ei vuositasolla tuo 4,5% hinnannousu tunnu missään.
      Lasketaan esimerkkinä että kävisi vaikka joka viikonloppu jossain ja joisi pohjiksi yhden kossupullon (joka jo sinällään on riittävästi, tosin ei ongelmakäyttäjille). Niin korotus aiheuttaisi VAIN n.2e kustannusten nousun kuukaudessa. Silti Suomen kanssa jaksaa vinettää ja valitttaa ko. asioista.

• kysymys?

Tuo pari euroa saattaa johtaa siihen että vuoden viinat haetaan virosta.
        Vaikka vaan ihan periaatteen takia.

• paljon hetkauta

Eipä tuolla muutaman prosentin hinnan nostolla ole tämmöselle saunakaljan ottajalle ja pari kertaa kuussa perjantaipullon vetäsijälle yhtään mitään merkitystä. Semmonen 50 % nosto olis varmaan ihan paikallaan, jos se sitten oikeasti vähentäis joidenkin ottamista ja parantaisi huomattavasti valtion verotuloja, silloin sen hinnan nosto on ok. Suurkuluttajiin tuskin hinta vaikuttaa juomisen määrään mitenkään, juovat ne hintaan katsomatta ja säästävät sitten jostain muusta.

• olet nub

Lol sä kirjotit Winettää yksöisveellä. Se tulee enkun kielen sanasta Whine aka valittaa. HAHAHAHHAHAHHAH!

• että näin..
        olet nub kirjoitti:

Lol sä kirjotit Winettää yksöisveellä. Se tulee enkun kielen sanasta Whine aka valittaa. HAHAHAHHAHAHHAH!

Nyt meni päivä pilalle ku whinetys oli kirjotettu väärin.

Minun kukkarossa tuo hinnan nousu ei tunnu missään kun olen absolutisti :) Mun puolesta saavat viinan hintoja hilata niin ylös ku haluavat mutta ruuan hinta sais pysyä samana. Mieluummin ruokaan laitan rahani ku viinaan.

• aiheuttaa
        kysymys? kirjoitti:

Tuo pari euroa saattaa johtaa siihen että vuoden viinat haetaan virosta.
        Vaikka vaan ihan periaatteen takia.

viroon menemisen.. Päätettiin jo viime korotuksen vuoksi hakea 2 vuoden satsit virosta. Se kustantaa n 500 -- 1000 e. Eipä tartte pitää sossuu pystyssä.

• Jermu79
        aiheuttaa kirjoitti:

viroon menemisen.. Päätettiin jo viime korotuksen vuoksi hakea 2 vuoden satsit virosta. Se kustantaa n 500 -- 1000 e. Eipä tartte pitää sossuu pystyssä.

Tervemenoa sinne viron puolelle vaan. Viekää rahat Viroon ja syrjikää oman maan taloutta. Oletteko muuten huomioineet myös sen että matka viroonkin maksaa jonkun verran. Pitäisi sitten ostaa oikein kunnon satsi tai ravata vähän väliä. Ajan saatossa ne siellä lahden takaakin ymmärtää että suomalaisille kelpaa vähän halvempi viina ja nostaa kevyesti hintoja myös siellä suunnilla. Loppujen lopuksi voittaja on viro ja häviäjä suomalainen / suomi.

• ei ja
        että näin.. kirjoitti:

Nyt meni päivä pilalle ku whinetys oli kirjotettu väärin.

Minun kukkarossa tuo hinnan nousu ei tunnu missään kun olen absolutisti :) Mun puolesta saavat viinan hintoja hilata niin ylös ku haluavat mutta ruuan hinta sais pysyä samana. Mieluummin ruokaan laitan rahani ku viinaan.

kyllä se on jo kyllin kallista viina ja tupakka , itse en polta , enkä juo.

• reissun
        Jermu79 kirjoitti:

Tervemenoa sinne viron puolelle vaan. Viekää rahat Viroon ja syrjikää oman maan taloutta. Oletteko muuten huomioineet myös sen että matka viroonkin maksaa jonkun verran. Pitäisi sitten ostaa oikein kunnon satsi tai ravata vähän väliä. Ajan saatossa ne siellä lahden takaakin ymmärtää että suomalaisille kelpaa vähän halvempi viina ja nostaa kevyesti hintoja myös siellä suunnilla. Loppujen lopuksi voittaja on viro ja häviäjä suomalainen / suomi.

saa jo ilmaiseksi sinne,jos ostaa 100 eurolla taxfee myymälästä laivassa ja sen alkoholin pystyy tilaan netistä suoraan satamaan pakattuna laivan eteen,jossa näytät paperisi ja maksat lastisi ja ei kun kyytiin.
        Sinäkin sen voit tehdä,mutta taidat olla KEPUN maitolinjalla ja/muuten erikoinen.

• leijona55
        Jermu79 kirjoitti:

jesss.antaa vaan herrojen nostaa viinan hintaa kuina paljon vaan. kävin saksasta hakemassa trukkilavallisen juomaa,ja perkele 70% halvempaa kuin täällä paskapohjolassa,paskasen naurun päästän,ja perseeni pyllistän helsingin herroille,uusi lasti lähetään hakeen pikimmiten.senttiäkään paska suomi ei saa niistä.hahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

• jotain oikein

järkevää, harmi vaan kun nostavat liian vähän!

• TEsalts

Tämähän on täysin läpinäkyvä suunnitelma taantuman estämiseksi.Suomalaiset on sen verran hapokasta kansaa et alkoholi maistuu.Potkujen ja lomautusten takia kuppi nousee hanakasti ja alko tekee rahaa,unohtamatta päihdepalveluita.Voi tietysti olla että viro hyötyy tästä enemmän...

• sanoa suoraan että kansanedeustajien palkkoja pitää taas nostaa ja jostain nekin rahat on saatava etteivät raukat vallan nälkään kuole

• taas tätä

Tällä nostetaan kataisen palkkaa..eihän se oo kun 12000 kk.

• poormanni

-kuka kertoisi paljonko nämä pummit esim. maksaa yhdestä koskenkorva pullosta kun kuski käy heille viinakaupassa siis nämä pummit jotka taas korottivat viinan hintaa epäilen etteivät latiakaan kun pummas on huipussaan???????

• Fenrir^

Se on aivan oikein että viinan vero nousee kun ne ketä haluu juoda päänsä täyteen niin saa maksaa siitä. Mutta miksei ruuan hintoja voisi laskea ja viinan nostaa kun ruoka on kuitenkin tärkeämpää ja parempaa kuin jotkut viinat!!!

• eurotettu

Tähän asti ollaan syytelty kansalaisia alkoholin lisääntyneestä kulutuksesta ja sen 'varjolla' nostettu alkoholituotteiden hintoja. Vihdoinkin päättäjät myöntävät todellisen syyn, eli loputtoman rahapulan ja kansalaiset eiku maksamaan. Näitä uusia 'syitä' varmasti pullahtelee jatkossa lisää ja mistähän noita centtejä oikein riittää nousevien hintojen maksuun?

• Jee, hienoa, nyt lyödään rahoiks.Viinaa ja tupakkia
      vIROSTA PV-RISTEILY NYT 9E

• Jee taas alkaa businekset kukoistaa kuten vanhaan hyvään LAMA-aikaan 1990. Kiitos tyhmä hallitus
      kun teette tämän mahdolliseksi

• "HERÄTYS",Suomen ...

On aivan KÄSITTÄMÄTÖNTÄ,että tupakkaverotukseen EI tule myöskin korotuksia,KOSKA se on vähintään yhtä ...haitallista!!.

• etkö ole huomannu

Smartin maxi aski maksaa 6 euroa nyt. Northstate tais maksaa 4,80 jo vai olikohan se 4,60. Helkatti ku ei muista ulkoa nuita hintoja ja ei oo sitä nivaskaa eessä.

• nuuskunokka

kuinkas moni tupakinpolttaja ajaa muijansa ja mukulansa mäjelle,tai heiluu kirveen kanssa,jos ei ole pullon kumarassa???
        veikkaan kuitenkin,että enemmän tässä maassa tapetaan porukkaa viinan kuin tupakan takia...

• St.t

Johan tuosta edellisestä korotuksesta ehtikin vierähtää. Mutta jostakinhan porvareiden pitää nyhtää kavereilleen jaettavaaa.

• jep jep jep

Porvarit jakavat sosialistikavereilleen.

• St.t
        jep jep jep kirjoitti:

Porvarit jakavat sosialistikavereilleen.

Mistähän tällaisen viinaporvarin saa?

• Mutta siitä ei puhuta

Muutenkin kun tässä yhteiskunnassa tupakoitsijat saavat osakseen aivan järjetöntä vihamielisyyttä, niin tuntuu hullulta, että koska missään ei saa polttaa, kotonaankaan, miksi tupakkaa myydään? Tosin minä en tässä asiassa lakeja usko, mielestäni se on minun oma asia, nenän nyrpistelijät pysykööt lestissään.

• tallinnaan

En ole viiteen vuoteen ostanut Suomesta alkoholia kuin muutaman olusen Lidlistä,enkä aio ostaakkaan, nyt on entistä parempi syy käydä Tallinnassa ja tuoda isoja lasteja, onhan sekin tapa tukea Viron kansantaloutta.Suomen taloudesta viis,täytyy ajatella myös omaa talouttaan näin laman aikana, eli ostaa sieltä mistä halvemmalla saa.

• kokoon ja

Saksaan isolla autolla,sekä auto täyteen viiniä,viinaa ja olutta,eikä maksa paljoa.
        Se on suomalaisten silmissä miltei ilmaista ja halvemmaksi tulee,jos porukasta löytyy isohko auto.
        Matkustaa voi myös ruotsin kautta.
        Kolmen litran viinitölkki ,pahvinen.
        , maksanee noin 3- 5 euroa ja suomessa 20-30 euroa.
        Järjen käyttö on siinä sallittua,vaikka taskulaskimella..
        Lahjaksi voi tuoda ystävilleen!

• riitmat

Nouskoon vaikka 50 prosenttia.

• tenttuseiväs

Mua ei haittaa vaikka pullo maksais 100 euroa, kunnon juoppo niinkuin minä saan aina kännin keinolla tai toisella.

• kassu444

todella on epävarman oloista hallituksen työskentely tällä hetkellä poukkoilaan suuntaan jos toiseen vähän joka asiassa

• osittain

ja osittain ei. Kun kuitenkin asia on niin että alkoholisti sen alkoholinsa ostaa maksoi mitä maksoi. Itselle on ihan sama, tai en tiedä, tämän kohulla tulleen viinveron alenemisen myötä kyllä vähensin omaa alkoholin käyttöä. Että nyt sitten voi olla että lisään, eikä siitä tule mitään että kerran kuussa vetää perseet olalle, krapula on niin syvältä.

• pitimunsanomani

Myös eläkeikää nostettiin kahdella vuodella 63-65. Tämä on järkevää sillä 10 % nousu alkoholin hinnassa ei vaikuta mitään sillä työssäkäyvä pystyy ostamaan viinaa enemmän kuin eläkeläinen.

• hyssälöiltä

pelimiehen taktiikkaa..

Nostetaan eläkeikä rajaa, joka kumuloi suoraan vitutuskäyrän nousuna, joka taas peilaa suoraan ryypyn pituuteen..

Vitun uunot.

• antaa hyvän kuvan

suomalaisten poliitikkojen älykkyysosamäärästä. Veroa nostetaan ja lasketaan vuoronperään jopa saman hallituksenkin aikana. Kohta veron määrän varmaan määrää säätila tai vuodenaika. Tai se kuinka usein päättäjäpojat on saaneet pillua. Jos on saaneet niin veroa alemmas jos taas ei niin sit vero ylös.

• oikein,

oli hölmöä laskea sitä silloin aikanaan.

• ruoan lisävero?

Nykyäänhän mitä rasvasempi ruoka, sitä halvempi jos sen valmiina eines pöperönä joutuu ostamaan. Näin olen työläisille, joille ei muija kokkaa sekä työttömälle maistuvat hampurilaiset ja pizzat.
      Ja rasva kertyy näin ollen vatsalle. Huomattavasti ylipainoisia näkee aina. meni sitten minne vaan. Ehdottomasti näille "karhuille" pitäisi lisätä epäterveys lisävero roska ruoasta silmämääräisyyden mukaan. Ei se viina yhtenä päivänä viikossa lihota tippaakan ja on vieläpä parempi kuin se max 24 annosta/vko, mikä on terveys suositus.
      Ovatkohan rakas hallituksemme syönyt maamme talouden inflaatio aikakaudella kuralle?

• tervakeuhko

tupakan hintaa pitää nostaa kunnolla, koska se on ihmisille hirveää myrkkyä. sopiva hinta olisi aluksi 10 euroa askilta. Miksi Katainen ja Vanhanen ei tee tämän eteen mitään. Tuloveroa kyllä alennetaan, vaikka sillä ei ole merkitystä kuin rikkaille. Riistohallitus alas!!!

• Kotitekoista

Ja mitä väliä, vaikka viinan hinta nousee.

Se viina mitä tarvitaan, ostetaan joka tapauksessa. Tai haetaan muualta. :D

• ...nousta

Onneks sitä viinan hintaa nostetaan. Aivan turhaan joudutaan käyttämään yhteiskunnan rahoja juoppojen ja heidän aiheuttamien vahinkojen hyysäämiseen.

Mun puolesta viina voitaisiin kieltää kokonaan. Siitä ei olis muuta kuin hyötyä kaikille osapuolille.

• 5002

Viina verosta menee vain pieni osa juoppojen hoitoon. Suurin osa verosta menee politiikoiden pers....

• veronkorotuksessa
        5002 kirjoitti:

Viina verosta menee vain pieni osa juoppojen hoitoon. Suurin osa verosta menee politiikoiden pers....

Ei siinä mitään, ei tässä janoon kuolla. Itsenäinen valmistus ja ulkomaantuonti kyllä kukoistavat jo nyt, mutta harmittavinta tässä on se, että kun jo valmiiksi todella ankaran alkoholiveron korotus todennäköisemmin vähentää kokonaisverokertymää mahdollisesti jopa siinä tapauksessa, että alkoholiveroa saataisiin kerättyä hieman enemmän.

Kansantalouden toiminta ei ole niin yksinkertaista, että rahaa saataisiin automaattisesti kirstuun enemmän korottamalla aina vaan jo ennestään erittäin kireää alkoholiveroa.

• ex-juoppo

Pistetään vaan jouksemaan päihteensä vaikka virosta jos sitä kerta on niin pakko saada pää tutkalle.
      Naurattaa kun kehtaa porukka narista hinnasta kun vieläpä on laillista dokata.

Huumetta se on yhtä lailla kuin laissa kielletyt aineetkin ja niiden hinnoista ei narinaa näy.
      Menettäähän valtio muissakin aineissa kun ihmiset pimeenä myy.

Näin dokailu vuosien jälkeen oon huomannu kuinka paljon käytin turhaa aikaa sekä rahaa itseeni ja tuloksena ei ollu todellakaan mitään hyvää/hyödyllistä kenellekkään.

Mutta tuskin haluatte tajuta jotka ryypätä haluatte.

• ei-tee-mitään-länteen-itään

VIINA ON AINA HINTANSA VÄÄRTTI!

• Etenkin kun sen hakee

Virosta ja vielä ihan satamasta Lootsi 4 Viinarannasta. Vot, Imre on tyytyväinen kun kauppa käy.
        Viron poliitikot tiesivät suomen touhut ja pidättäytyivät nostamasta viinan hintaa heillä. Imerenkin mielestä suomen päättäjät ovat tyhmiä, olen samaa mieltä!
        Viinan hinta virossa ei nouse kuulemma tämän vuoden aikana, eikä ainakaan ennen syksyä. Antoisaa viinarallia viroon edullisille hankintamatkoille.
        Monopoliherrrat ovat tyytyväisiä kun Alkon myynti laskee tilastoissa. Olemmeko me ihan oikeasti hölmöläisiä?

• trokari

Tehdään juomat itse, tuodaan tai tuotetaan ulkomailta, ostetaan trokareilta...

Trokarit kiittävät jälleen poliitikkoja.

• sano viinalle ei

Itse olen jo kauan sitten vaihtanut alkoholin kannabikseen.

Se on päihteenä paljon miellyttävämpi sekä itselleni että muille ja lisäksi huomattavasti terveellisempää kuin alkoholi.

http://www.uta.fi/laitokset/sospol/tutkimus/huumeet.pdf siinä dosenttitason tutkielma aiheesta, tutustukaa ja yllättykää

Iloista päivänjatkoa kaikille!

• viinassa vara parempi
        sano viinalle ei kirjoitti:

Itse olen jo kauan sitten vaihtanut alkoholin kannabikseen.

Se on päihteenä paljon miellyttävämpi sekä itselleni että muille ja lisäksi huomattavasti terveellisempää kuin alkoholi.

http://www.uta.fi/laitokset/sospol/tutkimus/huumeet.pdf siinä dosenttitason tutkielma aiheesta, tutustukaa ja yllättykää

Iloista päivänjatkoa kaikille!

Kannabis tuottaa haitallisia sivuvaikutuksia kuten kommunistisia tai viherkommunistisia ajatuksia päänupin sisälle.

• 420
        viinassa vara parempi kirjoitti:

Kannabis tuottaa haitallisia sivuvaikutuksia kuten kommunistisia tai viherkommunistisia ajatuksia päänupin sisälle.

Olis kiva nähdä joku tutkimus aiheesta:D

Itse nimittäin olen aina äänestänyt kokoomusta enkä kannata juuri mitään näiden viherkommunistien ajatuksista.

• Sillä hetkellä kun hallitus aikanaan alkoholiveroa laski, tiesin että lähes varmasti se tullaan nostamaan muutaman vuoden sisällä takaisin samalle tasoa tai ainakin lähelle sitä.

Syy veron laskemiseenhan oli pelkästään se, että hallitus pelkäsi omien tulojensa tippuvan kun ihmiset ryntäisivät suurin joukoin Viroon hakemaan viinaksia.

Idea oli antaa kansalaisten ostaa pari vuotta kohtuullisen hintaisi juomia ja sillä tavalla opettaa heidät käymään Alkossa eikä Virossa.

Nyt kun kaikki ovat niin tottuneita käymään siellä Alkossa ostoksilla, hintaa voidaan aina pikkuisen kerrallaan nostaa koska ihmiset ajattelevat että "Ei se nyt niin paljon kalliimpi ole."

Eli ei tässä ole mistään poukkoilevasta veropoliitiikasta kyse, vaan jo vuosia sitten tehdystä tietoisesta suunnitelmasta.

• oppilas RR

Emme oppineet käymään ALKO:ssa, koska tiedämme mitä alkoholi maksaa esim. Saksassa, Luxemburgissa, Ranskassa, Italiassa ym.

Sen vuoksi alkomahooolit tuodaan ulkomailta, ostetaan trokareilta, tehdään itse tai teetetään kavereilla.

Muuten kyllä tuo alkoholiveron korotus ei ollut mikään yllätys vaan näin arvelin käyvänkin.

• oppilas RR kirjoitti:

Emme oppineet käymään ALKO:ssa, koska tiedämme mitä alkoholi maksaa esim. Saksassa, Luxemburgissa, Ranskassa, Italiassa ym.

Sen vuoksi alkomahooolit tuodaan ulkomailta, ostetaan trokareilta, tehdään itse tai teetetään kavereilla.

Muuten kyllä tuo alkoholiveron korotus ei ollut mikään yllätys vaan näin arvelin käyvänkin.

Näin toimiikin valistunut kansalainen! ;-)

En ole minäkään viimeisten vuosien aikana Alkon saranoita juuri kuluttanut, vaan lähinnä Virosta juomat tuonut.

Mutta varmasti suurin osa ihmisistä on toiminut juuri niin että ei ole jaksanut ulkomailta paljoa viinaksia tuoda koska hintaero Alkosta ostetun tuotteen kanssa ei ole ollut niin kovin hurja.

• 5002

Kaikki verot ylös. Tämä hallitus nostaa toista ja laskee toista veroa, tästä kärsii pienituloiset ja työttömät. Mutta tämä kansa ei tarvitse näköjään tämän parempia päättäjiä, kansa on valinnut heidät eli juuri te.

• nämä puolueet

myös seuraavissa eduskuntavaaleissa,jotka ovat nyt hallitusvastuussa.
        Kepu on vaihtanut nimeään jo muutaman kerran Maalaisliitosta,että kansa luulisi kepun kuuluvan jonnekkin keskustan paikkeille.
        Pitäähän sen jo sanoa jotain maalaisliiton tavotteista kun siellä häärää edelleen maalaisliittolainen Paavo V..
        Kokommuksesta on "tullut" työväenpuolue muka..
        Vihreät ovat entisiä änkyrä komukoita ja ruotsalaiset ovat aina hallituksessa suomalaisten etuja "ajamassa"
        Nuoremmilla suomalaisilla ei kaiketi ole niistä tietoa,mutta ottakaa niistä selkoa ja sitten ÄÄNESTÄKÄÄ seuraavissa vaaleissa.

• putki päällä
        nämä puolueet kirjoitti:

myös seuraavissa eduskuntavaaleissa,jotka ovat nyt hallitusvastuussa.
        Kepu on vaihtanut nimeään jo muutaman kerran Maalaisliitosta,että kansa luulisi kepun kuuluvan jonnekkin keskustan paikkeille.
        Pitäähän sen jo sanoa jotain maalaisliiton tavotteista kun siellä häärää edelleen maalaisliittolainen Paavo V..
        Kokommuksesta on "tullut" työväenpuolue muka..
        Vihreät ovat entisiä änkyrä komukoita ja ruotsalaiset ovat aina hallituksessa suomalaisten etuja "ajamassa"
        Nuoremmilla suomalaisilla ei kaiketi ole niistä tietoa,mutta ottakaa niistä selkoa ja sitten ÄÄNESTÄKÄÄ seuraavissa vaaleissa.

kun nuan oot pihalla politiikasta tai puolueista.Olisko kivaa kun sdp olis vallas ja oltaas niiku neuvostoliitos että leipää suolakurkkuja ja viinaa kansalle.

• päällä?
        putki päällä kirjoitti:

kun nuan oot pihalla politiikasta tai puolueista.Olisko kivaa kun sdp olis vallas ja oltaas niiku neuvostoliitos että leipää suolakurkkuja ja viinaa kansalle.

Kenellä putki päällä?

Kuvittelet, että SDP ajaa jotain totalitarisen yhteiskunnan ideaa? Ei, vaan SDP, Kepu ja Kok ovat kaikki populistisia takinkääntäjäpuolueita.

Hajuttomia, mauttomia ja niin v*tun tunteettomia.

Että ole sinä vaan urpo tyytyväinen kokoomukseesi ja tähän "historialliseen" tilanteeseen. Iskeköön lama sinuun, jotta ymmärtäisit kuinka hyvältä tuo sinun luettelema menusi maistuukaan, kun saatat saada sitä silloin tällöin.

• xxxxxxxxxxx

ihan sama nouseeko vai laskeeko, noin joka toinen tai kolmas vuosi ostan pullon kossua että ei paljo väliä maksaako 10e vai 50e.

• koskatippuu

niin ja koska se ruoan hinta tippuu meillä muissa maissa se on tullut alas kun meillä vaan nousee....halloo hallitus?

• saksasta saksasta

Ei haittaa, olen tuonut juomani jo pitkään Saksasta.
      Kyllä kansaa on kusetettu, äänestäkää EU:hun liittymisen puolesta niin alkoholi ja autoilu halpenee ;)
      No sen se on tehnytkin, pitää vain hakea ne itse.
      Ja tuossa on parasta mielihyvän tunne että Jygältä jää alkoholiverot saamatta.

• Tere tulemas...

tallinnaan! Just hain!

- 16 pulloa jallua
      - 7 wiskyä litra/plo
      - 15 keissii kaljaa
      - 5 keissii siiderii

Tehdään uus matka sit kun vähenee, nostelkaa vaan hintoja:))

• veku

Juu,taas alkaa ihmiset kaivelemaan pontikkapannujaan naftaliinista,jotka muutama vuosi sitten sinne laitettiin...

• Joopajoo100

Eikö Suomessa muuta osteta kuin viinaa? Silläkö Suomen kansantaloutta säädellään? Eläkeikä toinen kiistakapula. Eduskunnassa varmaan vielä korkeammat eläkeiät kuin 65v? Ainakin päätökset aika dementoituneita, ei muisteta milloin viimeksi jotakin lakia on säädetty. ja viina kalliimpaa kuin muulla? Ei tod!

• paarlevuu

Maksoi mitä maksoi, kyllä sitä kuluu. Väkevien hinnat voi viisinkertaistua ennenkuin kulutus loppuu.

Ja onhan se jännää, kun keskusta vuorotellen nostaa ja laskee viinaveroa. Pysyy kansan mielenkiinto yllä poliittisia päätöksiä kohtaan.

Eikähän tämäkään vero satu kuin Helsingin ja itätajan ulkopuolisiin asukkeihin. Tsadin kudnit kun kuitenkin hakevat viinansa lautalla Virosta, ja itärajalla naapuri jeesaa halvan viinan suhteen.

Lisää veroa vaan. Ja tupakalle kaksinverroin enemmän.

Eppuja lainaten:
      "Alkoholi on myrkkyä...Tupakka on myrkkyä..."
      Hei, kaikki mukaan!

• n Tku

Miksi ihmiset pilaa aivonsa viinaa juomalla? Haluaisin joskus siihen vastauksen.

• nTzScH
        n Tku kirjoitti:

Miksi ihmiset pilaa aivonsa viinaa juomalla? Haluaisin joskus siihen vastauksen.

koska sitä mieluummin tuhoaa aivonsa, kuin katselee todellisuutta selvinpäin.

Todellisuus on perseestä. Viinahuurut sitä hieman pehmentää.

• puolella kaikki

Kansan riistäjät ei tää kyllä pahin juttu ollu lähellekkään . Kapina tätä nykymenoa ajattellen putkahtaa pintaan??????

• pikku kemisti

"Akka ylös ammeesta sä mieleeni tuot hylkeen, jos et heti nouse niin saat harppuunasta kylkeen. Hinnat nousi hirveästi milläs pullon hankin, siihen tarviin tyhjän ammeen johon panen rankin."
      Aletaan taas tekemään itse viinat ja haetaan virosta. Aika pelleporukkaa toi eduskunta.

• alas

Hallituksen linja on ihan oikea. Ruuan hinta alas, viinan ja tupakan hinta ylös. Tässä maassa on jo liian kauan hyysätty juoppoja.

• xxxxx

Ja melkoista lammastouhua myös meiltä, kaikilta äänestäjiltä, vaikka ei sekään paljoa auta, vaikka kenet sinne äänestät.
      Ajattelppa ite, jos sut valitaan sinne, etköhän olisi heti näiden ns. päättäjien kanssa hoitamassa itsellesi parempaa ja vielä parempaa tulevaisuutta.
      Mutta se että tämä sama, mitä meillä tehdään, tehtäisiin jossain esim. Ranskassa, Italiassa, Espanjassa,lopputulos olisi "vähän" toinen.....
      Toisinsanoen olemme liian sinisilmäisiä hyväksymään tämän loputtoman Kuppauksen, olemme aina olleet kärkipäässä maksamaan VEROA kaikesta, jopa moneen kertaan, esim. perintövero, josta on jo ne ihmiset maksaneet monet verot??????
      Aika outoa???????Eikö totta??????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• takasin ainakin laman

ajaksi.sen sallii eu:n laitkin jos suomi julistaa täyden alkoholimyynnin kiellon silloin ei saa tuoda maahan kukaan viinaa ei edes turisti oli eu:n kansalainen tai ei:=)toivotaan jotta tuleekin ja heti.

• zorro
        takasin ainakin laman kirjoitti:

ajaksi.sen sallii eu:n laitkin jos suomi julistaa täyden alkoholimyynnin kiellon silloin ei saa tuoda maahan kukaan viinaa ei edes turisti oli eu:n kansalainen tai ei:=)toivotaan jotta tuleekin ja heti.

Ymmärtääkseni viinan kulutus Suomessa nousi merkittävissä määrin silloin kun viimeksi oli kieltolaki. Lisäksi sivistynyt juomakulttuuri tuhoutui suunnilleen kokonaan.

• NO ALKOHOL

en mä tarvi viina viina on luusereille...senkun nousee koko ajan, juoppot kuolkaa pois, yks haille mulle

• CARELIA

ei se meitä haittaa.taantuma-suomi jyllää.JUODAAN
      NIIN ETTÄ TYRÄT RYTKYY.VIINAKAUPPAAN MARS,MARS!

• nousuun "Yrittäjä"

Ny alko nousukausi.

• järkevä juttu

.Tässä maassa on ihan tarpeeksi luusereita,paskanpuhujia ja valittajia.

• mietiskeliä

..että viinaveroa nostetaan. Viina tuottaa niin paljon menoja yhteiskunnalle ja mikä onkaan se surujen summa lapsille kun vanhemmat juovat.

• hinta

Mitäs toi Vanhasen Masa näistä mitään ymmärtää, kun itte on absoblutisti..

• gravedigger-77

eikö tämä ryöstäminen lopu ikinä.....
      kohta alkaa taas viinaralli....

• vaan

Virosta vaan sitä enempi säästää mitä enempi Soomen politiikot nostaa hintaa... hommatkaa kunnon kärryt ni ei tuu hiki ku roudaatte kossut Virosta...

• jasperi

olis jo pikkasen korkeaaika herrojen alkaa tinkimään omista palkoistansa,ja tiputtaa kansanedustajien määrää vaik ens alkuun.

• Absolutist

Mikä on suomen päättäjillä ko ei uskalla nostaa veroa ko muutaman hassun prosentin. Vois nyt samantien ainaki tuplata viinasten hinnan. Ja oon aivan satavarma ettei likimainkaa kaikki mee mihinkää viroon hakemaan viinaa vaikka kuinka kallistuis täällä suomessa. Kaikesta huolimatta hyvä suunta kuitenki.

• hähähähä

oletko dorka? olen satavarma että olet.

• virosta.

täytyypä hakea taas sata litraa, saa alko pitää litkunsa

• risteily hintoja

Ja milloin heidän sukulaisilla on vapaata aikaa käydä Virossa, ei silti mutta mitä varakkampia ovat, niin sitä nuukempiahan ovat,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      52
      3355
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2796
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2600
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2301
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2023
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1644
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1283
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe