Miles Davis on

suurin

Taannoin oli esitetty että Amstrongin Louis olisi suurin muusikko. Kehtaan olla eri mieltä. Totta kai Miles Davis on musiikin tunnetun historian suurin tapaus. Fakta on ja pysyy tällaisena.

15

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurin

      Taannoin oli esitetty että Davisin Miles olisi suurin muusikko. Kehtaan olla eri mieltä. Totta kai John Coltrane on musiikin tunnetun historian suurin tapaus. Fakta on ja pysyy tällaisena.

      • iaerpoiglögnbkmd

        Kertokaapa herrojen Davis ja Coltrane albumit, joista kannattaa aloittaa tutustuminen tuotantoihinsa.


      • Vanha Partanen

      • vaikea546
        iaerpoiglögnbkmd kirjoitti:

        Kertokaapa herrojen Davis ja Coltrane albumit, joista kannattaa aloittaa tutustuminen tuotantoihinsa.

        Miles Davisin tuotantohan on aika laaja käsite, sillä Bitches Brew'n jälkeen herra ei enää palannut perinteisen akustisen jazzin pariin. Mutta Kind Of Blue olisi mielestäni hyvä aloituslevy.


      • limmo

        No mutta kyllä nyt on sillai että ei ne amerikan pojjaat ole paljon paskaakaan. ettekö tienneet touhottajat että siellä tukholmasa on ne nalenit moseksenbackit ja fasinngit ja Köpiksessä ne montmartret jne. Ja sitten jumankauta, red mitchell oli ja asui tukholmassa ja viihtyi 25 vuotta ja sehän se vasta maailmankuulu oli ja muusikko. Ja ihan tossa naapurissa. Joo ja sitten dexter gordonki asui köpiksessä kuten ben webster. että siinä sitä vasta oli muusikko se ben webster. Että kyllä ne parhaat levyt löytyy ihan tästä lähiympäristöstä. Kuten stamppenista ja montmartresta ja sieltä mitä lie tulee esille aarteita. Stten on paljon tuolla euroopassa kuten jazz festarreilta ja televisiosta. Katto vaikka blues into closet jim hall ja mitchell ja attila zoller daniel humar. Ihan kamalasti on musaa kun saisi ne arkistoista esille. Niin ja onhan Joe Passikin käynyt Fasingissä plus paljon muuta Voi voi vaikka mitä on ollut ja on vieläkin. Kysymyshän on onko laittaa milesia taI JOHNIA RINNALLE ESIM STAN GETSIN VIIMEISEEN KONSERTTIIN JOSSA JO PIANISTIKIN ON ihan mahtava. joo lisää keskustelua ja pikku kinastelua toivoo ja ONKO jazzista kiinnostuneita naisia olemassakaan ? limmo


      • plölö

        Mutta herranjestas Te, mitä Te plörisette täällä palstalla. Kyllä se nimittäin on sillai että Larry Coryell on se paras jazz musikko kautta aikojen. Oletteko katsoneet hänen Kalevala tulkintansa Larryn sanoihin ja sovitukseen Love has come here to stay. Siinä sitä musiikkia on. googlelta löytyy se muutaman painalluksen jälkeen. se on melkein yhtä hyvä kuin Red Baron Trio missä mitchell ja Baron soittavat ihan punaisena..... limmo


    • bbrassi

      Louis oli ensimmäinen, joka 'lauloi' ja tulkitsi läpi soittimensa ja toi aivan uuden ulottuvuuden etenkin kaikille puhaltajille soittimen hallintaan. Siinä mielessä Miles on vain Louisin yksi lapsi. Niille, jotka soittavat ihmiskehosta kaukaisempia soittimia (kitaroita, rumpuja...), tämä voi olla eri akselilla oleva asia.

      • timmu

        Joo hitto viekööt eihän se nyt niin ole. Eihän Louis ollut kuin kauhea piereen. Mileskin mutta sitten duke ja count. Nehän oli jotain. ajatella cootie willjams ja jog´hny hodges ja koko bändi ja latrissa istui louis bellson. Hyi hitto vikööt. Olihan jotain Joo ja sitten ne yhden ihmemiehen Joe Pass yhtyeet, että ei nyt tiedä kuka mitäkin on. Pyhiä limmo


    • crazyarms

      no nih, no nih, johan on taas mielipiteitä kerrakseen...kukahan ois musiikin kuningas. No tietysti kaikkien meidän oma GOD sieltä Ferryday Lousianasta lähtöisin. Kumarretaan kaikki, elävälle legendalle!

    • Hilipatihippaako

      Vaikea sanoa. Molemmat oli hanuriin puhaltajia.

    • Annafloora_Ottisuikkila

      Armstrong oli korkeammalla. Se kävi kuussa.

    • My-alter-negro

      Miles oli fantastinen. Hänen ``laiskuutensa`` säveltäjänä antoi bändikavereille tilaisuuden loistaa. Loputtomassa skaalojen toistamisessa on tietysti vaara että se alkaa maistumaan vaskelta. Oma suosikkini on ``In a silent way``

    • hirveetäpaskaa

      Kyllähän Miles Davis on ihan paskaa paitsi alkuaikoien tuotanto. Ylimielinen narkkarikusipäämulkku joka ei jaksanut itse edes soittaa vaan keskittyi vittuilemaan muille.
      Ilmekin kuin sammakolla koska pää oli huumeista sekasin.

    • BluesKanisteri

      Kyllä tietääkseni Big Joe Turner oli suurin - ainakin kokonsa puolesta ja Shake Rattle and Roll on klassikko!

    • Pidän molemmista, Louis Armstrongista ja Miles Davisista. Hyviä muusikkoja kummatkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe