"Todista se!" tai "Ei sota-arkistossa ole sellaista tietoa!"

kuka sen tietää?

Täällä heiluu yksi henkilö, jolla monia nimimerkkejä, mutta aina sama sapluuna vastauksissaan toisille: "Todista se!" tai "Ei sota-arkistossa ole sellaista tietoa!" joka kääneessä sitten perusteluaan "suomalaisten vihalla ruotsinkielisiä upseereita kohtaan!"

On tylsää lukea niitä heittoja aloituksesta riippumatta. Neuvon häntä nyt kiihkoilematta.
1. Ei kaikkea maailman tapahtumia voi todistaa kirjoista tai sotilaiden papereista. Etenkin kun vielä sota-aikana niitä hävitettiin, katosi ja siirrettii Ruotsiin satoja puulaatikollisia.
2. Sota-arkisto on huono paikka löytää mitään totuutta, jo edellä kerrotun perusteella. Lisäksi 65 vuotta on ollut aikaa "kadottaa lisää" materiaalia tarkoituksella ja vahingossa.
3. Vihaa on esiintynyt jo vuodesta 1918 ruotsinkielisessä upseeristossa suomenkielistä upseeristoa kohtaan. Sama ruotsinkielinen upseeristo Mannerheimin johdolla aliarvioi ja vähätteli suomenkieltä opettelematta sitä yhtään. Kartanopatruunan henki oli 600 vuotta vanhaa.

28

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikko

itsetunto ihmisellä teettää. Pakottaa kuitenkin aina etsimään syyllisen omaan kurjuuteensa muualta, mutta ei kuitenkaan koskaan suostu katsomaan peiliin.

"Kartanopatruunan henki oli 600 vuotta vanhaa."

• Ei minulla

avaajalla todella on. Sen todistaa muiden syyttäminen omista heikoista tiedoista. Ei missään ole kielletty osoittaa virheitä valheellisista väittämistä.

• Minä todistan
        Ei minulla kirjoitti:

avaajalla todella on. Sen todistaa muiden syyttäminen omista heikoista tiedoista. Ei missään ole kielletty osoittaa virheitä valheellisista väittämistä.

Todista se, että toisilla on heikommat tiedot! Miten ovat heikommat? Koska huomasit sen? Miten mittasit tilanteen itseesi verrattuna?

Taidat olla pelkkä stallari ja surkimus!

• ei minulla
        Minä todistan kirjoitti:

Todista se, että toisilla on heikommat tiedot! Miten ovat heikommat? Koska huomasit sen? Miten mittasit tilanteen itseesi verrattuna?

Taidat olla pelkkä stallari ja surkimus!

heikot tiedot. Sen on jo joku osoittanut. Jos et sitä ymmärrä, sinulla on heikot tiedot. Minä - siis minä - tarkistan aina asian, ennen kuin oikaisen. Et siis tiedä sellaisestakaan.

Ala sotahistorian opiskelu, niin et kysele tyhmiä.

• kurvaaja

Väittelin kesällä luullakseni saman "tietäjän" kanssa Stella Polariksen asioista. Näytti jokainen yritys laajentaa keskustelua aina tosiaan loppuvan "todista se!"-ajatteluun. Joillakin on kauhean suuri usko ja luottamus sota-aikaisiin papereihin ja jonkun valtionlaitoksen (puolustusvoimat/sotamuseo) arkistointeihin.

• Kirjahylly takana

Kyllä meitä "tietäjiä" on useampi kuin yksi. Minäkin kyselen välillä todisteiden perään. Se Stella-juttu oli pötyä heti avauksesta. Meillä kotikirjaston omistajilla kun on mahdollista tarkistaa asioita heti, jos nyt viitsii.

• 1944

>Joillakin on kauhean suuri usko ja luottamus sota-aikaisiin papereihin<

Olisiko kyse kuitenkin pelkästä provoilusta? On paljon helpompaa sanoa, että todista juttusi kuin kaivaa tiedot jostain kirjoista. Siis sellaisista kirjoista, joissa se asia on riittävän perusteellisesti tutkittu ja kirjoitettu. Tuolloinhan kyseeseen ei tule mitkään sotaromaanit vaan kunnon dokumenttikirjat asiallisine lähdeviitteineen. Itse luen paljon sotahistoriaa ja kun vastaan tulee kiinnostavia juttuja, niin saatanpa laittaa aiheesta tännekin. Tuo lukeminen on kuitenkin sen verran aika viepä harrastus, että jonkin asian todisteleminen pelkän provo heiton takia ei ainakaan minua innosta, paitsi jos tunnen asian entuudestaan ja tiedän heti mistä löytyy lisää aiheesta.

• Multinikki, se aito
        Kirjahylly takana kirjoitti:

Kyllä meitä "tietäjiä" on useampi kuin yksi. Minäkin kyselen välillä todisteiden perään. Se Stella-juttu oli pötyä heti avauksesta. Meillä kotikirjaston omistajilla kun on mahdollista tarkistaa asioita heti, jos nyt viitsii.

>Meillä kotikirjaston omistajilla kun on mahdollista tarkistaa asioita heti, jos nyt viitsii.<

Tämä on harvinaisen totta. Eipä tule kirjastossakaan käytyä kuin poistomyynneissä ;=)

Ei nimittäin tarvitse...

• köyhät
        Multinikki, se aito kirjoitti:

>Meillä kotikirjaston omistajilla kun on mahdollista tarkistaa asioita heti, jos nyt viitsii.<

Tämä on harvinaisen totta. Eipä tule kirjastossakaan käytyä kuin poistomyynneissä ;=)

Ei nimittäin tarvitse...

käy kirjastojen poistomyynneissä. Ettet vain tai tietenkin sekin on parempi kuin nuo Big Brotherit.

• Kotikirjaston hoitsu
        köyhät kirjoitti:

käy kirjastojen poistomyynneissä. Ettet vain tai tietenkin sekin on parempi kuin nuo Big Brotherit.

>Eikös ne köyhät käy kirjastojen poistomyynneissä<

Ne on oikeita aarreaittoja rikkaille ja köyhille. Sieltä löytyy sellaista tavaraa mitä ei rahallakaan välttämättä saa vapailtamarkkinoilta.

• 1944
    • edes joku

jasksaa vaatia edes jotain tasoa palstan höpinäporukalta. Nuo avauksen kolme kohtaa kaikessa valheellisuudessaan todistavat juuri sitä, miten heikoilla eritasoiset valehtelijat liikkuvat. Ei heitä kukaan usko, mutta toisto on aina oiva keino vahvistaa omaa uskoa.

• Tom of Severige

Olin Mannerheimin rakastaja 1939-51. Voin todistaa sen sota-arkiston kadotetuista papereista!

• 76iiiiiiiiiiiiiii

Ei sun tarvi sitä todistaa. Kaikki tietää että Marski tykkäsi pyllystäsi.

• Charmeur
        76iiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

Ei sun tarvi sitä todistaa. Kaikki tietää että Marski tykkäsi pyllystäsi.

Vielä viimesinä vuosinaan hän rakastui kreivitär Arcoon.

• Tom of S
        Charmeur kirjoitti:

Vielä viimesinä vuosinaan hän rakastui kreivitär Arcoon.

Mutta mun pyllyä se aina vaan halusi

• CXharmeur
        Tom of S kirjoitti:

Mutta mun pyllyä se aina vaan halusi

ole omia sivustoja? Mene sinne fantasioinesi.

• he hee

Yhtä hyvää suomea kuin Venkkeli Haakelstammin. Hän on ylpeä, ettei ole opetellut suomenkieltä, mutta haluaa, että suomalaiset katsoo ja maksaa siitä sönkkäämisestä hänelle hyvin.

• Minä todistan

1. Kuka ja missä on väittänyt, että kaikki maailman tapahtumat voidaan todistaa kirjoista tai sotilaiden papereista?

2. Millä pwerusteella väität sota-arkiston kadottaneen materiaalia? Mitä ja milloin?

3. Suomen- ja ruotsinkieliset upseerit koulutettiin yhdessä. He palvelivat ja sotivat yhdessä. Esitä todisteet jostain muusta.

Teillä valehtelijoilla on usein sama sapluuna: Esitetään väite ilman todisteita. Kun niitä vaaditaan,, siirrytte haukkumiseen ja natsileimoihin.

Niin käy nytkin.

• he haaaa

1. Kuinka sinä voit todistaa maailman kaikki tapahtumat kirjoista? Kukaan muu täyspäinen ei niin väitä yliopistomaailmassakaan!

2. Kaikki se on kadonnut, mitä ei sieltä arkistosta ole löytynyt. Sen sanoo tutkijalle puutteet diaditiedoissa ja mappiriveissä.

3. Koulutus ja sotapalvelu saattoi olla yhteistä. Mitä siinä onkaan bättre folkille perintönä tulleessa kartanohennan ylimielisyydessä liittymänä?

Ei sinun kannata kiihtyä kuono punaisena luulemaan itsestäsi mitään suurta, jos oletkin ostellut sotaromaaneja ja käynyt arkistossa katsomassa ruskeita papereita. Meille jokaiselle löytyy aina paremmin tietävä ja osaava. Sulle se on löytynyt monesti ja minullekin riittävän usein.
        Voithan vastata, että todistan, etten ole stallari!

• MInhä todistan
        he haaaa kirjoitti:

1. Kuinka sinä voit todistaa maailman kaikki tapahtumat kirjoista? Kukaan muu täyspäinen ei niin väitä yliopistomaailmassakaan!

2. Kaikki se on kadonnut, mitä ei sieltä arkistosta ole löytynyt. Sen sanoo tutkijalle puutteet diaditiedoissa ja mappiriveissä.

3. Koulutus ja sotapalvelu saattoi olla yhteistä. Mitä siinä onkaan bättre folkille perintönä tulleessa kartanohennan ylimielisyydessä liittymänä?

Ei sinun kannata kiihtyä kuono punaisena luulemaan itsestäsi mitään suurta, jos oletkin ostellut sotaromaaneja ja käynyt arkistossa katsomassa ruskeita papereita. Meille jokaiselle löytyy aina paremmin tietävä ja osaava. Sulle se on löytynyt monesti ja minullekin riittävän usein.
        Voithan vastata, että todistan, etten ole stallari!

Entisessä sota-arkistossa et näköjään ole edes käynyt.

Jos minä - siis minä - puutun johonkin asiaan, niin olen sen aina tarkistanut pätevästä lähteestä.

• ha haaaaa
        MInhä todistan kirjoitti:

Entisessä sota-arkistossa et näköjään ole edes käynyt.

Jos minä - siis minä - puutun johonkin asiaan, niin olen sen aina tarkistanut pätevästä lähteestä.

Olen Krunan kundeja, jos snajaat.... siis pyörinyt kulmat. En jaksa kanssasi pidemmälle, kun havaitsen typerän jäärämielesi ja tietämättömyytesi palavan hehkuen.

• Minä todistan
        ha haaaaa kirjoitti:

Olen Krunan kundeja, jos snajaat.... siis pyörinyt kulmat. En jaksa kanssasi pidemmälle, kun havaitsen typerän jäärämielesi ja tietämättömyytesi palavan hehkuen.

aika hyvin. Krunalla et ole pyörinyt. Et tuolla slangilla. Minä olen.

• ha haaahaaaa
        Minä todistan kirjoitti:

aika hyvin. Krunalla et ole pyörinyt. Et tuolla slangilla. Minä olen.

Hei mölö! Vielä tämän vastaan. Skolen aloitin Kaisiksessa. Mutsi ja fatsi asui ensin Mariankatu 26 ja stuiduksi skrivasin Argadianlyseosta. Itse ostin ensimmäisen asuntoni Maurinkatu 16 A sotamuseota vastapäätä Frostellin Frosa oli isännöitsijä.

Siis .....sinä-sinä-sinä ja sinä-...... olet pelkkä valehteleva surkimus, jolla suuria luuloja itsestään!
        Amen sanoi sulle...~~~~

• Mitä milloin missä

Miksi KEP ei koskaan vastaa nimimerkille Kalevi Tampereelta, tai päinvastoin.

• KEP.

>Miksi KEP ei koskaan vastaa nimimerkille Kalevi Tampereelta, tai päinvastoin.<

Komu-Kale saa aina kommenttinsa kun se on tarpeellista. Tuo KEP nikki liittyy keskusteluun Kurt Erik Bäckmanista. Kun joku väitti minun taannoin kirjoittaneen pohmelossa, niin muutin KEB:n KEP:ksi. Sitä nikkiä siis käytetään lähinnä suomenruotsalaisista juoksukomentajista kirjoitettaessa. Joku prkle on kaiken huipuksi rekannut tuon KEP:n! Älä sinä ala puhumaan pehmeitä jos et kerran tunne tyylistä!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8628342#comment-41026537

Kalevin pitäisi olla tarkempi noissa päivämäärissä!
        6.0517.11.2009 23:38

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8628342#comment-41027731

Puolustusvoimat valehtelee
        6.0518.11.2009 01:58

Arvaappas monta nimimerkkiä tuossa ketjussa on saman kirjoittajan käyttämiä?

Ylimaan taistelu Lapin sodassa
        1944 9.8.2008 20:54

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6109251

Vinkkinä annan muutaman eli 1944, Katos konnia, Hehee, Sanatarkasti, 1984, MOT, MitenSeMeni, Tarkistinpa tuonkin, Vaarallisilla teillä, Kiestingistä, Kierstingistä vieläkin, Halstari. ... ja muuta muu noiden lisäksi.

Entäs tässä:

Kuvassa Törni ja eräs tuntematon
        Upseerivisa 26.8.2008 12:38

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6160389

• Kraft durch Lüge

Simo näyttää kunnostautuvan muillakin keskustelupalstoilla. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1299
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      35
      830
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      586
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      538
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      526
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      521
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      16
      482
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      15
      472
    Aihe