Pakkohalaaminen inhottaa!

EI halipulaa!

Joskus työpaikalla on jonkun merkkipäivä tai joululahjojen jako tms. Siihen sitten tehdään jono että päästään halaamaan lahjuksen antajaa tai päivänsankaria. Jos tarjoat käden kätellen onnitellaksesi niin siihen tulee nyreä kommentti että "kai me nyt sentään halataan"? Mitä varten on pakko halata? Varsinkin kun työpaikalla on yleensä ainakin yksi inhokki tai muu haisuli joka jätetään halaamatta! On siis epäreilua pakottaa halaamaan. Usein se inhokki tai haisuli haluaisi ne halaamiset mutta ei saa! Voi voi! Elämä on epäreilua! Miksi velvoitetaan halaamaan - koska jos poikkeat jonosta ja jätät halaamatta niin halattava loukkaantuu!

Mistä tuo v-mäinen tapa on tullut? Jostakin ulkomailtako? Kas kun suomalaiset ei poskisuukkoja pläjäyttele - mutta varmaan tämäkin vielä tulee! :( Eikö olekin sitten kivaa poskipusuttaa jotakin valkosipulin rakastajaa, lurps! Siitäs saatte pakkohalaajat!

190

16794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestää

      tai sanot sitten suoraan, että "minä" en hali.

      On aika epäsosiaalista olla osallistumatta, jos suurin osa niin tekee.

      Miksi välität toisten loukkaantumisista, jos noin agressiivisesti olet halaamista vastaan. Omapahan on asiasi, tee se muillekin selväksi.

      • Ei halipulaa...

        "Miksi välität toisten loukkaantumisista, jos noin agressiivisesti olet halaamista vastaan. Omapahan on asiasi, tee se muillekin selväksi"

        Olen tehnyt selväksi; olen tarjonnut käden että kätellään tai olen jättäytynyt jonosta vaivihkaa.


      • tt

        tykkää halailla ventovierait mulla on mun reviiri ja ihan kaikilla ei oo sinne asiaa vähän sama kun tunkettelevat kymysykset yksityiselämästä


      • jotain rotia

        useimmiten on.Enkä osaa sanoa mista tapa on tullut ,ei se kyllä Suomessa kovin yleistä aiemmin ollut.
        Ymmärrän läheisten halaamisen,muuten kättely pitäis riittää vieraammille.Vastenmielisenä pidän edelläkuvattua tapaa jonottaa jonku työkaverin halaamista joka on vain hyvänpäivän tuttu työpaikan ulkopuolella.Kähmimiseltä se näyttää usein.


      • Tunkematon kysyjä.
        tt kirjoitti:

        tykkää halailla ventovierait mulla on mun reviiri ja ihan kaikilla ei oo sinne asiaa vähän sama kun tunkettelevat kymysykset yksityiselämästä

        Panitko kunnolla.


      • joo pa joo
        jotain rotia kirjoitti:

        useimmiten on.Enkä osaa sanoa mista tapa on tullut ,ei se kyllä Suomessa kovin yleistä aiemmin ollut.
        Ymmärrän läheisten halaamisen,muuten kättely pitäis riittää vieraammille.Vastenmielisenä pidän edelläkuvattua tapaa jonottaa jonku työkaverin halaamista joka on vain hyvänpäivän tuttu työpaikan ulkopuolella.Kähmimiseltä se näyttää usein.

        halaaminen on sita amerikkalaisten matkimista, sieltahan kaikki pinnallinen tulee kuten rakastan sinua tuntemattomillekin.


      • mie ......

        Mua on aina inhottanut pakko halit.. kuvottaa en vaan osaa.. ei ole pakko.. lintsaan niistä niistä todella,.. on noloa tai ei, paniikki iskee en tahdo niin en, lässyn lässyn..


      • Ristin juurelle
        Ei halipulaa... kirjoitti:

        "Miksi välität toisten loukkaantumisista, jos noin agressiivisesti olet halaamista vastaan. Omapahan on asiasi, tee se muillekin selväksi"

        Olen tehnyt selväksi; olen tarjonnut käden että kätellään tai olen jättäytynyt jonosta vaivihkaa.

        ░▓░▓░░░░░▓░▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░
        ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
        ░░▓░░▓░░░░▓░░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓░▓░▓░░░▓░▓░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓▓▓░▓░░░▓▓▓░░▓▓▓░▓░▓░▓▓░░▓░▓░
        ░▓░▓░▓░░░▓░▓░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓░▓░▓▓▓░▓░▓░░▓░▓░▓▓▓░▓░▓░▓▓▓░
        ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

        http://leewi.vuodatus.net/page/iankaikkisuus


      • JAJAJJAJa
        Ristin juurelle kirjoitti:

        ░▓░▓░░░░░▓░▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░
        ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
        ░░▓░░▓░░░░▓░░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓░▓░▓░░░▓░▓░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓▓▓░▓░░░▓▓▓░░▓▓▓░▓░▓░▓▓░░▓░▓░
        ░▓░▓░▓░░░▓░▓░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓░▓░▓▓▓░▓░▓░░▓░▓░▓▓▓░▓░▓░▓▓▓░
        ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

        http://leewi.vuodatus.net/page/iankaikkisuus

        Pakkopullaa han han han se se se halaaminen on on http://www.fatalfailblog.com/on


      • -.M.30.-viesti

        vastaus oli kyllä ( omasta mielestäni ) kaiken kattava.


      • Syncloid
        Ristin juurelle kirjoitti:

        ░▓░▓░░░░░▓░▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░
        ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
        ░░▓░░▓░░░░▓░░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓░▓░▓░░░▓░▓░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓▓▓░▓░░░▓▓▓░░▓▓▓░▓░▓░▓▓░░▓░▓░
        ░▓░▓░▓░░░▓░▓░░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░▓░
        ░▓░▓░▓▓▓░▓░▓░░▓░▓░▓▓▓░▓░▓░▓▓▓░
        ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

        http://leewi.vuodatus.net/page/iankaikkisuus

        Onko tällaiset mitenkään ketjun aiheeseen liittyvät spammiviestit suomi24:n sääntöjen mukaisia?


      • suomimummo
        Ei halipulaa... kirjoitti:

        "Miksi välität toisten loukkaantumisista, jos noin agressiivisesti olet halaamista vastaan. Omapahan on asiasi, tee se muillekin selväksi"

        Olen tehnyt selväksi; olen tarjonnut käden että kätellään tai olen jättäytynyt jonosta vaivihkaa.

        Olet aivan oikeassa. Kenenkään ei ole pakko halata ketään, jos ei halua. Jokaisella on itsemääräämisoikeus itseä koskevissa asioissa. Toisen osapuolen on kunnioitettava myös sellaisia, jotka eivät anna "jokaiselle vastaantulijalle" oikeutta tulla lähentelemään. Siitähän tässä on kyse. Pidä kiinni vain omista oikeuksistasi tällä yksityisyyden sektorilla.


      • Anonyymi
        Ei halipulaa... kirjoitti:

        "Miksi välität toisten loukkaantumisista, jos noin agressiivisesti olet halaamista vastaan. Omapahan on asiasi, tee se muillekin selväksi"

        Olen tehnyt selväksi; olen tarjonnut käden että kätellään tai olen jättäytynyt jonosta vaivihkaa.

        Tee työsi hyvin ja piere! Näin et saa potkuja eikä sinun tarvitse lähestyä ketään pellekekkereissä.


    • Jos sanoisit, että et pidä ihmisistä ja läheisyydestä. Se tekee aina eetvarttia työpaikalla - varsinkin niissä, joissa arvostetaan ihmissuhteisiin perustuvaa tiimityötä kuten useimmissa työpaikoissa nykyään. Sano, että "yksi teistä on haisuli ja sitä en nyt en ainakaan halaa, voi, voi! Minä nyt olen tällainen enkä tästä muutu."

      Siitä saattaa saada jopa tällaisen mystisen, omantiensäkulkijan leiman, Lonely Rider-Marlboro-woman.

      Jää sen myötä sitäpaitsi sopivasti syrjään kaikesta muustakin, mitä työpaikalla tapahtuu, mutta...

      "Elämä on epäreilua!"

      • kapoint+

        Halaaminen vaan ei istu suomalaiseen kulttuuriin.Se on sinne pakolla ympätty.
        Poimin usein näiltä palstoilta juttuja, jotka "koskettaa" ja nyt taas löytyi sellainen.
        Halauksen pitää tulla "spontaanisti", eikä väkisin. Ihan huvittaa (ja hävettää) joskus työpaikalla.


      • kapoint+ kirjoitti:

        Halaaminen vaan ei istu suomalaiseen kulttuuriin.Se on sinne pakolla ympätty.
        Poimin usein näiltä palstoilta juttuja, jotka "koskettaa" ja nyt taas löytyi sellainen.
        Halauksen pitää tulla "spontaanisti", eikä väkisin. Ihan huvittaa (ja hävettää) joskus työpaikalla.

        "Olen lukenut, että masennus ja henkinen pahoinvointi liittyvät hyvin voimakkaasti siihen, että ihmisillä on valtava kosketuksen puute. Yhdyn tähän käsitykseen sataprosenttisesti. Koskettamattomuus aiheuttaa itsestäänselvästi masennusta, ahdistusta, aggressiivisuutta, empatiakyvyttömyyttä ja itseensä käpertymistä. Toisen ihmisen kosketus on ehkä suurin kuviteltavissa oleva hyväksymisen ilmaisu.", sanotaan eräässä julkaisussa.

        Mutta olet kyllä siinä oikeassa, että koskettaminen ei istu suomaliseen kulttuuriin - vielä. Ei sitä ole sinne pakolla kuitenkaan ympätty vaan - mitenkään ulkopuolelta ohjattuna - vaan kyllä se on hiipinyt suomalaisten mukana tänne. Sitä mukaa kun olemme oppineet enemmän eurooppalaisille tavoille, on ainakin osa huomannut myös tuon kosketuksen voiman ja tarpeen ja hyödyn.

        Mutta luontainen osa tapakulttuuriammehan sen kuuluisi olla - ei häkellyttävä eikä turhauttava. Uskon todellakin, että jotkut tällaiset pienet asiat saattaisivat muuttaa meitä kohti avoimempaa yhteiskuntaa, estää ihmisten syrjäytymistä, lisätä yhteisöllisyyden tunnetta, parantaa työviihtyvyyttä, vähentää itsemurhia ja pahoinvointia jne.

        Toisaalta on muistettava myös, että:

        "Koskettamiseen liittyy tietenkin myös isoja ongelmia, sillä se ei suinkaan ole mikään rajaton jokaihmisen oikeus. Tietenkään ei ole yleisesti hyväksyttävää rohmaista mielijohteesta kiinni kehen tahansa tai käydä hipelöimään edessä istuvan vieraan ihmisen tukkaa bussissa. Laissa määritellään sen sijaan ihmisen oikeus koskemattomuuteen. Täysin ymmärrettävää onkin se, että ihmistä ei saa mennä koskemaan jos tämä itse ei sitä pyydä tai halua. Jokaisella täytyy olla oikeus ympärillään olevaan koskemattomuuden piiriin, jonka rajoja ei saa rikkoa väkivalloin."

        Kyseessä on kuitenkin yksilön ratkaisu, jota kunnioitan vaikkakaan en ymmärrä. Tapakulttuurin kannalta ja ylisen hyvinvoinnin kannalta soisin, että aloittajan asenne ei tarttuisi kuitenkaan laajemmin. Sitä kuitenkin voimistaa moni jenkkiläinen yksilönoikeuksia puoltava punaniskasarja, joissa ei paljon yhteisön hyvinvointia kummarreta, jollei se palvele sataprosenttisesti kyseisen yksilön hyvinvointia.

        Ja vain hänen.


      • Ei halipulaa

        "Jos sanoisit, että et pidä ihmisistä ja läheisyydestä"

        Ei tuo ole totta. Pidän ihmisistä ja pidän myös läheisyydestä - mutta en aina ja kaikkien kanssa. Minua lähinnä ällöttää tuo teennäisyys ja pakkohalaus. Tottakai voin halata jos tapaan 10 vuoden jälkeen hyvän ystävän, sehän on ihan luonnollista.

        Usein työpaikoilla on joku ihminen joka on epäsiisti ja haisee. Eräs tapaus tulee mieleeni - tiedän että ko. "haisuli" olisi nimenomaan pitänyt halaamisesta - mutta esimies järjesti aina nämä pakkohalausjutut siihen kellonaikaan kun tämä haisuli - joka tuli eri vuoroon töihin - ei vielä ollut paikalla.

        Myönnän että jonkun mielestä voi olla eriskummallista jos kaikki ei automaattisesti syöksy halaamaan kun sellaiseen käyttäytymiseen tarjotaan mahdollisuus. Miksihän tässä unohdetaan se, että jokaisella ihmisellä on myös oman laajuinen reviiri - toisilla se on laajempi ja toisilla taas ei. Miksi tässä kohden ei voida kunnioittaa ihmisen omaa "planeettaa" ? Jos omat vanhemmat ovat enemmänkin tukistaneet ja antaneet piiskaa niin luuletko että on niin automaattista että haluan halia koko maailmaa? :O

        Jokuhan voisi nyt suunnitella sellaisia rintanappeja joissa lukee "Saa halata" tai "Mieluummin kättelen". :P


      • Ei halipulaa kirjoitti:

        "Jos sanoisit, että et pidä ihmisistä ja läheisyydestä"

        Ei tuo ole totta. Pidän ihmisistä ja pidän myös läheisyydestä - mutta en aina ja kaikkien kanssa. Minua lähinnä ällöttää tuo teennäisyys ja pakkohalaus. Tottakai voin halata jos tapaan 10 vuoden jälkeen hyvän ystävän, sehän on ihan luonnollista.

        Usein työpaikoilla on joku ihminen joka on epäsiisti ja haisee. Eräs tapaus tulee mieleeni - tiedän että ko. "haisuli" olisi nimenomaan pitänyt halaamisesta - mutta esimies järjesti aina nämä pakkohalausjutut siihen kellonaikaan kun tämä haisuli - joka tuli eri vuoroon töihin - ei vielä ollut paikalla.

        Myönnän että jonkun mielestä voi olla eriskummallista jos kaikki ei automaattisesti syöksy halaamaan kun sellaiseen käyttäytymiseen tarjotaan mahdollisuus. Miksihän tässä unohdetaan se, että jokaisella ihmisellä on myös oman laajuinen reviiri - toisilla se on laajempi ja toisilla taas ei. Miksi tässä kohden ei voida kunnioittaa ihmisen omaa "planeettaa" ? Jos omat vanhemmat ovat enemmänkin tukistaneet ja antaneet piiskaa niin luuletko että on niin automaattista että haluan halia koko maailmaa? :O

        Jokuhan voisi nyt suunnitella sellaisia rintanappeja joissa lukee "Saa halata" tai "Mieluummin kättelen". :P

        Kuten tuossa toisessa sanoin, ei koskettaminen ole mikään jokamiehenoikeus. Meillä on jokaisella oikeus omaan itseemme ja reviiriimme, joka - kuten sanot - on toisella isompi ja toisella pienempi.

        Jos sinulla on kyse vain lähinnä näistä hygieniakysymyksistä eikä se pohjaudu haluun eristäytyä muusta yhteisöstä, voin pointtisi toki ymmärtää. Olen tehnyt itse osan työuraani sellaisillakin seuduilla, joissa on joutunut todella antamaan periksi omasta reviiristään ja omista käsityksistään siitä, mikä on hygieenista ja mikä ei. Tarkoitan tällä seutuja, joissa vesi on niukka luonnonvara, saippuaa ei ole aina tarjolla eikä deodorantteja tunneta - eikä myöskään kulttuuriin istu niiden käyttäminen. Ja siitä huolimatta tapakulttuuri on melkoisen - sanoisinko "läheinen". Ihan jo siitäkin syystä kun ihmisiä on niin tuhottomasti, että kenelläkään ei ole sitä reviiriä liiaksi asti. Kasvatti, mutta ei onneksi tappanut.

        Mutta en kehoita antamaan periksi - olletikin kun sanot oivaltavasti: "Jos omat vanhemmat ovat enemmänkin tukistaneet ja antaneet piiskaa niin luuletko että on niin automaattista että haluan halia koko maailmaa?" Meillä kaikilla on käytökseemme syymme - tärkeintä lienee oivaltaa, miksi toimimme niin kuin toimimme. Ainakin osa sinun syistäsi lienee tuolla.


      • ccxx
        crudo kirjoitti:

        "Olen lukenut, että masennus ja henkinen pahoinvointi liittyvät hyvin voimakkaasti siihen, että ihmisillä on valtava kosketuksen puute. Yhdyn tähän käsitykseen sataprosenttisesti. Koskettamattomuus aiheuttaa itsestäänselvästi masennusta, ahdistusta, aggressiivisuutta, empatiakyvyttömyyttä ja itseensä käpertymistä. Toisen ihmisen kosketus on ehkä suurin kuviteltavissa oleva hyväksymisen ilmaisu.", sanotaan eräässä julkaisussa.

        Mutta olet kyllä siinä oikeassa, että koskettaminen ei istu suomaliseen kulttuuriin - vielä. Ei sitä ole sinne pakolla kuitenkaan ympätty vaan - mitenkään ulkopuolelta ohjattuna - vaan kyllä se on hiipinyt suomalaisten mukana tänne. Sitä mukaa kun olemme oppineet enemmän eurooppalaisille tavoille, on ainakin osa huomannut myös tuon kosketuksen voiman ja tarpeen ja hyödyn.

        Mutta luontainen osa tapakulttuuriammehan sen kuuluisi olla - ei häkellyttävä eikä turhauttava. Uskon todellakin, että jotkut tällaiset pienet asiat saattaisivat muuttaa meitä kohti avoimempaa yhteiskuntaa, estää ihmisten syrjäytymistä, lisätä yhteisöllisyyden tunnetta, parantaa työviihtyvyyttä, vähentää itsemurhia ja pahoinvointia jne.

        Toisaalta on muistettava myös, että:

        "Koskettamiseen liittyy tietenkin myös isoja ongelmia, sillä se ei suinkaan ole mikään rajaton jokaihmisen oikeus. Tietenkään ei ole yleisesti hyväksyttävää rohmaista mielijohteesta kiinni kehen tahansa tai käydä hipelöimään edessä istuvan vieraan ihmisen tukkaa bussissa. Laissa määritellään sen sijaan ihmisen oikeus koskemattomuuteen. Täysin ymmärrettävää onkin se, että ihmistä ei saa mennä koskemaan jos tämä itse ei sitä pyydä tai halua. Jokaisella täytyy olla oikeus ympärillään olevaan koskemattomuuden piiriin, jonka rajoja ei saa rikkoa väkivalloin."

        Kyseessä on kuitenkin yksilön ratkaisu, jota kunnioitan vaikkakaan en ymmärrä. Tapakulttuurin kannalta ja ylisen hyvinvoinnin kannalta soisin, että aloittajan asenne ei tarttuisi kuitenkaan laajemmin. Sitä kuitenkin voimistaa moni jenkkiläinen yksilönoikeuksia puoltava punaniskasarja, joissa ei paljon yhteisön hyvinvointia kummarreta, jollei se palvele sataprosenttisesti kyseisen yksilön hyvinvointia.

        Ja vain hänen.

        so. mileipidettä tai halua tai vaikkapa fobiaa.. Jonkun vitun yleisen tapakulttuurin vuoksi - mikä sekin lienee. Tapakulttuurit ovat itseäänsääteleviä ääliöitä varten - heillä ei ole minuutta ilman sosioteettia.


      • voin...
        crudo kirjoitti:

        "Olen lukenut, että masennus ja henkinen pahoinvointi liittyvät hyvin voimakkaasti siihen, että ihmisillä on valtava kosketuksen puute. Yhdyn tähän käsitykseen sataprosenttisesti. Koskettamattomuus aiheuttaa itsestäänselvästi masennusta, ahdistusta, aggressiivisuutta, empatiakyvyttömyyttä ja itseensä käpertymistä. Toisen ihmisen kosketus on ehkä suurin kuviteltavissa oleva hyväksymisen ilmaisu.", sanotaan eräässä julkaisussa.

        Mutta olet kyllä siinä oikeassa, että koskettaminen ei istu suomaliseen kulttuuriin - vielä. Ei sitä ole sinne pakolla kuitenkaan ympätty vaan - mitenkään ulkopuolelta ohjattuna - vaan kyllä se on hiipinyt suomalaisten mukana tänne. Sitä mukaa kun olemme oppineet enemmän eurooppalaisille tavoille, on ainakin osa huomannut myös tuon kosketuksen voiman ja tarpeen ja hyödyn.

        Mutta luontainen osa tapakulttuuriammehan sen kuuluisi olla - ei häkellyttävä eikä turhauttava. Uskon todellakin, että jotkut tällaiset pienet asiat saattaisivat muuttaa meitä kohti avoimempaa yhteiskuntaa, estää ihmisten syrjäytymistä, lisätä yhteisöllisyyden tunnetta, parantaa työviihtyvyyttä, vähentää itsemurhia ja pahoinvointia jne.

        Toisaalta on muistettava myös, että:

        "Koskettamiseen liittyy tietenkin myös isoja ongelmia, sillä se ei suinkaan ole mikään rajaton jokaihmisen oikeus. Tietenkään ei ole yleisesti hyväksyttävää rohmaista mielijohteesta kiinni kehen tahansa tai käydä hipelöimään edessä istuvan vieraan ihmisen tukkaa bussissa. Laissa määritellään sen sijaan ihmisen oikeus koskemattomuuteen. Täysin ymmärrettävää onkin se, että ihmistä ei saa mennä koskemaan jos tämä itse ei sitä pyydä tai halua. Jokaisella täytyy olla oikeus ympärillään olevaan koskemattomuuden piiriin, jonka rajoja ei saa rikkoa väkivalloin."

        Kyseessä on kuitenkin yksilön ratkaisu, jota kunnioitan vaikkakaan en ymmärrä. Tapakulttuurin kannalta ja ylisen hyvinvoinnin kannalta soisin, että aloittajan asenne ei tarttuisi kuitenkaan laajemmin. Sitä kuitenkin voimistaa moni jenkkiläinen yksilönoikeuksia puoltava punaniskasarja, joissa ei paljon yhteisön hyvinvointia kummarreta, jollei se palvele sataprosenttisesti kyseisen yksilön hyvinvointia.

        Ja vain hänen.

        muutenkin pahoin. Silti INHOAN halaamista, joten väitteesi ei pidä paikkaansa? Musta tuntuu halaaminen miesten taholta lääppimisenä ja naisten kesken tosi teennäiseltä ja tulee vaivautunut olo. Jokaisella on ns. reviirin rajat ja joillakin ne on tosi kaukana toisista ihmisistä.

        Mä sanon suoraan halaajille, ei ei kiitos - en ole halaaja ihmisiä! Yleensä naiset ainakin ymmärtävät ja miehet voi jättää omaan arvoonsa.


      • ccxx
        crudo kirjoitti:

        Kuten tuossa toisessa sanoin, ei koskettaminen ole mikään jokamiehenoikeus. Meillä on jokaisella oikeus omaan itseemme ja reviiriimme, joka - kuten sanot - on toisella isompi ja toisella pienempi.

        Jos sinulla on kyse vain lähinnä näistä hygieniakysymyksistä eikä se pohjaudu haluun eristäytyä muusta yhteisöstä, voin pointtisi toki ymmärtää. Olen tehnyt itse osan työuraani sellaisillakin seuduilla, joissa on joutunut todella antamaan periksi omasta reviiristään ja omista käsityksistään siitä, mikä on hygieenista ja mikä ei. Tarkoitan tällä seutuja, joissa vesi on niukka luonnonvara, saippuaa ei ole aina tarjolla eikä deodorantteja tunneta - eikä myöskään kulttuuriin istu niiden käyttäminen. Ja siitä huolimatta tapakulttuuri on melkoisen - sanoisinko "läheinen". Ihan jo siitäkin syystä kun ihmisiä on niin tuhottomasti, että kenelläkään ei ole sitä reviiriä liiaksi asti. Kasvatti, mutta ei onneksi tappanut.

        Mutta en kehoita antamaan periksi - olletikin kun sanot oivaltavasti: "Jos omat vanhemmat ovat enemmänkin tukistaneet ja antaneet piiskaa niin luuletko että on niin automaattista että haluan halia koko maailmaa?" Meillä kaikilla on käytökseemme syymme - tärkeintä lienee oivaltaa, miksi toimimme niin kuin toimimme. Ainakin osa sinun syistäsi lienee tuolla.

        liittyy halaamiseen!! Kas kun ei Dodo-lintu.


      • ulospäin suuntaus
        voin... kirjoitti:

        muutenkin pahoin. Silti INHOAN halaamista, joten väitteesi ei pidä paikkaansa? Musta tuntuu halaaminen miesten taholta lääppimisenä ja naisten kesken tosi teennäiseltä ja tulee vaivautunut olo. Jokaisella on ns. reviirin rajat ja joillakin ne on tosi kaukana toisista ihmisistä.

        Mä sanon suoraan halaajille, ei ei kiitos - en ole halaaja ihmisiä! Yleensä naiset ainakin ymmärtävät ja miehet voi jättää omaan arvoonsa.

        ...Että olet liian tiukkapipoinen. EI ihme että olet masentunut. Teennäisyys tulee siitä että halaaja huomaa sinun olevan vastahakoinen ja luotaantyötävä ihminen. Niin metsä vastaa.....


      • Sami35
        voin... kirjoitti:

        muutenkin pahoin. Silti INHOAN halaamista, joten väitteesi ei pidä paikkaansa? Musta tuntuu halaaminen miesten taholta lääppimisenä ja naisten kesken tosi teennäiseltä ja tulee vaivautunut olo. Jokaisella on ns. reviirin rajat ja joillakin ne on tosi kaukana toisista ihmisistä.

        Mä sanon suoraan halaajille, ei ei kiitos - en ole halaaja ihmisiä! Yleensä naiset ainakin ymmärtävät ja miehet voi jättää omaan arvoonsa.

        Et tod. näk. ole miesten "halauslistalla" kärkipäässä muutenkaan..joten;..no worries..:)


      • Yks vain
        ulospäin suuntaus kirjoitti:

        ...Että olet liian tiukkapipoinen. EI ihme että olet masentunut. Teennäisyys tulee siitä että halaaja huomaa sinun olevan vastahakoinen ja luotaantyötävä ihminen. Niin metsä vastaa.....

        Työpaikka halailut menee kyllä liiallisuuksiin ja ventovieraitten onnittelu ym. halaukset. Kättelyn pitäisi riittää. Ja ei se ole tiukkapipoisuutta, jos ei pidä kosketuksesta ja toisten halauksista.
        Minä halaan kyllä läheisiä, en mielelläni heitäkään paitsi omaa kultaa.


      • oma reviiri
        Sami35 kirjoitti:

        Et tod. näk. ole miesten "halauslistalla" kärkipäässä muutenkaan..joten;..no worries..:)

        Tosi vaivaannuttavaa halata varsinkin vieraita sellaisessa tilaisuudessa kun on koossa muitakin kuin läheisiä ihmisiä. Se menee yleiseksi halailuksi ja yksin ei toisaalta haluaisi erottua joukosta. Vaikka kyllä minä hiippailen sivummalle ellei kättely tunnu riittävän.
        Telkkarissakin kun jaetaan jotakin venloja tms. tulee kiusallinen olo pelkästä katselemisesta.
        P.S. Olen kyllä ihan sosiaalinen ihminen, tiedoksi vaan.


      • jookrööh
        ccxx kirjoitti:

        so. mileipidettä tai halua tai vaikkapa fobiaa.. Jonkun vitun yleisen tapakulttuurin vuoksi - mikä sekin lienee. Tapakulttuurit ovat itseäänsääteleviä ääliöitä varten - heillä ei ole minuutta ilman sosioteettia.

        ole halaamis- tapakulttuuria, eihän täällä ole hyvän päivän -sanomiskaan kulttuuria eikä se tarkoita että ollaan tylyjä. Se ei ole vaan suomalaisen tapa.


      • Toisel viisii
        jookrööh kirjoitti:

        ole halaamis- tapakulttuuria, eihän täällä ole hyvän päivän -sanomiskaan kulttuuria eikä se tarkoita että ollaan tylyjä. Se ei ole vaan suomalaisen tapa.

        Voi olla ettei suomalaisilla ole halauskulttuuria, mutta kyllä meillä Karjalassa sitä jonkin verran on ja on miun käsitteäksein olt jo vanhoista ajoista lähtien. Ei nyt yltyleensä halailla, mutta jonkin verran samaten koskettaakin toista ihmistä saa. Nyt kyllä on suomalainen kulttuuri kyllä muuttanut näitä tapoja ja etenkin krsinut sitä koskettamista.


      • =="(=¤=+824
        crudo kirjoitti:

        "Olen lukenut, että masennus ja henkinen pahoinvointi liittyvät hyvin voimakkaasti siihen, että ihmisillä on valtava kosketuksen puute. Yhdyn tähän käsitykseen sataprosenttisesti. Koskettamattomuus aiheuttaa itsestäänselvästi masennusta, ahdistusta, aggressiivisuutta, empatiakyvyttömyyttä ja itseensä käpertymistä. Toisen ihmisen kosketus on ehkä suurin kuviteltavissa oleva hyväksymisen ilmaisu.", sanotaan eräässä julkaisussa.

        Mutta olet kyllä siinä oikeassa, että koskettaminen ei istu suomaliseen kulttuuriin - vielä. Ei sitä ole sinne pakolla kuitenkaan ympätty vaan - mitenkään ulkopuolelta ohjattuna - vaan kyllä se on hiipinyt suomalaisten mukana tänne. Sitä mukaa kun olemme oppineet enemmän eurooppalaisille tavoille, on ainakin osa huomannut myös tuon kosketuksen voiman ja tarpeen ja hyödyn.

        Mutta luontainen osa tapakulttuuriammehan sen kuuluisi olla - ei häkellyttävä eikä turhauttava. Uskon todellakin, että jotkut tällaiset pienet asiat saattaisivat muuttaa meitä kohti avoimempaa yhteiskuntaa, estää ihmisten syrjäytymistä, lisätä yhteisöllisyyden tunnetta, parantaa työviihtyvyyttä, vähentää itsemurhia ja pahoinvointia jne.

        Toisaalta on muistettava myös, että:

        "Koskettamiseen liittyy tietenkin myös isoja ongelmia, sillä se ei suinkaan ole mikään rajaton jokaihmisen oikeus. Tietenkään ei ole yleisesti hyväksyttävää rohmaista mielijohteesta kiinni kehen tahansa tai käydä hipelöimään edessä istuvan vieraan ihmisen tukkaa bussissa. Laissa määritellään sen sijaan ihmisen oikeus koskemattomuuteen. Täysin ymmärrettävää onkin se, että ihmistä ei saa mennä koskemaan jos tämä itse ei sitä pyydä tai halua. Jokaisella täytyy olla oikeus ympärillään olevaan koskemattomuuden piiriin, jonka rajoja ei saa rikkoa väkivalloin."

        Kyseessä on kuitenkin yksilön ratkaisu, jota kunnioitan vaikkakaan en ymmärrä. Tapakulttuurin kannalta ja ylisen hyvinvoinnin kannalta soisin, että aloittajan asenne ei tarttuisi kuitenkaan laajemmin. Sitä kuitenkin voimistaa moni jenkkiläinen yksilönoikeuksia puoltava punaniskasarja, joissa ei paljon yhteisön hyvinvointia kummarreta, jollei se palvele sataprosenttisesti kyseisen yksilön hyvinvointia.

        Ja vain hänen.

        Joopajoo. Ai sä haluisit että ne kunnan spuget tulee bussissa hipelöimään sua? Eläköön kosketteluvapaus!!!


      • hauska halia
        crudo kirjoitti:

        "Olen lukenut, että masennus ja henkinen pahoinvointi liittyvät hyvin voimakkaasti siihen, että ihmisillä on valtava kosketuksen puute. Yhdyn tähän käsitykseen sataprosenttisesti. Koskettamattomuus aiheuttaa itsestäänselvästi masennusta, ahdistusta, aggressiivisuutta, empatiakyvyttömyyttä ja itseensä käpertymistä. Toisen ihmisen kosketus on ehkä suurin kuviteltavissa oleva hyväksymisen ilmaisu.", sanotaan eräässä julkaisussa.

        Mutta olet kyllä siinä oikeassa, että koskettaminen ei istu suomaliseen kulttuuriin - vielä. Ei sitä ole sinne pakolla kuitenkaan ympätty vaan - mitenkään ulkopuolelta ohjattuna - vaan kyllä se on hiipinyt suomalaisten mukana tänne. Sitä mukaa kun olemme oppineet enemmän eurooppalaisille tavoille, on ainakin osa huomannut myös tuon kosketuksen voiman ja tarpeen ja hyödyn.

        Mutta luontainen osa tapakulttuuriammehan sen kuuluisi olla - ei häkellyttävä eikä turhauttava. Uskon todellakin, että jotkut tällaiset pienet asiat saattaisivat muuttaa meitä kohti avoimempaa yhteiskuntaa, estää ihmisten syrjäytymistä, lisätä yhteisöllisyyden tunnetta, parantaa työviihtyvyyttä, vähentää itsemurhia ja pahoinvointia jne.

        Toisaalta on muistettava myös, että:

        "Koskettamiseen liittyy tietenkin myös isoja ongelmia, sillä se ei suinkaan ole mikään rajaton jokaihmisen oikeus. Tietenkään ei ole yleisesti hyväksyttävää rohmaista mielijohteesta kiinni kehen tahansa tai käydä hipelöimään edessä istuvan vieraan ihmisen tukkaa bussissa. Laissa määritellään sen sijaan ihmisen oikeus koskemattomuuteen. Täysin ymmärrettävää onkin se, että ihmistä ei saa mennä koskemaan jos tämä itse ei sitä pyydä tai halua. Jokaisella täytyy olla oikeus ympärillään olevaan koskemattomuuden piiriin, jonka rajoja ei saa rikkoa väkivalloin."

        Kyseessä on kuitenkin yksilön ratkaisu, jota kunnioitan vaikkakaan en ymmärrä. Tapakulttuurin kannalta ja ylisen hyvinvoinnin kannalta soisin, että aloittajan asenne ei tarttuisi kuitenkaan laajemmin. Sitä kuitenkin voimistaa moni jenkkiläinen yksilönoikeuksia puoltava punaniskasarja, joissa ei paljon yhteisön hyvinvointia kummarreta, jollei se palvele sataprosenttisesti kyseisen yksilön hyvinvointia.

        Ja vain hänen.

        tänne mistään muualta tullut. Olen nähnyt maaseudulla vanhojen mummojen halailevan toisiaan aivan sujuvasti, eivätkä ole koskaan juuri maitolaituria kauempana käyneet. Minä kunarvelen että suomalaiset ovat välillä vaan unohtaneet sen halailun syystä tai toisesta.


      • muka lupsakoita
        Toisel viisii kirjoitti:

        Voi olla ettei suomalaisilla ole halauskulttuuria, mutta kyllä meillä Karjalassa sitä jonkin verran on ja on miun käsitteäksein olt jo vanhoista ajoista lähtien. Ei nyt yltyleensä halailla, mutta jonkin verran samaten koskettaakin toista ihmistä saa. Nyt kyllä on suomalainen kulttuuri kyllä muuttanut näitä tapoja ja etenkin krsinut sitä koskettamista.

        on muutenkin niin ylimaallista, että kaipa teille tuo kähmintäkulttuurikin sopii.


      • tasaarvo
        ulospäin suuntaus kirjoitti:

        ...Että olet liian tiukkapipoinen. EI ihme että olet masentunut. Teennäisyys tulee siitä että halaaja huomaa sinun olevan vastahakoinen ja luotaantyötävä ihminen. Niin metsä vastaa.....

        Olipa kerran vuosikurssin lopettajaiset ja ns. kurssin vetäjä puristeli kaikki naiset, mutta miehiä kätteli. Vuoroni tullessa koppasin kaverin syliini, nosti ilmaan ja puristin kunnolla ja laskin maahan. arvakkaas oliko häkeltynyt kaveri. Sanoin: tasapuolisuuden vuoksi vain. Seuraavat päättäjäiset menivätkin kätellessä.


    • tarpeeksi.

      Minä oln inhonnut halaamista siitä lähtien, kun tuo tapa vuosia sitten rantautui Suomeen.

      Kaameimmillaan halaaminen näkyy televisiossa, kun on meneillään joku gaala: juontaja ojentaa palkinnon vastaanottajalle ja sitten kädet levällään syöksytään sellaiseen karhunsyleilyyn ja niskalenkkiin, että nurmolaiset painijatkin kadehtivat.

      Myös siinä taannoisessa paritusohjelmassa, mikä sen nimi oli, kun maaseudun mielille etsittiin naisia, niin juontaja - joku nainen - väkisin hyökkäsi halaamaan miehiä, joita hän ei ollut ikinä ennen edes tavannut. Ujot maalaispojat yrittivät väistää agressiivisen naaraan väkisinhalausta mutta ei siinä mikään auttanut: taas runtattiin toinen käsivarsien tiukkaan otteeseen.

      Joten vastustan halauksia. Sydämellinen kädenpuristus silmiin katsomisen ja kauniiden sanojen kanssa on aito suomalainen tervehdys. Alas pakkosyleilyt!

      • eteläkarjalainen

        "Minä oln inhonnut halaamista siitä lähtien, kun tuo tapa vuosia sitten rantautui Suomeen."
        "Joten vastustan halauksia. Sydämellinen kädenpuristus silmiin katsomisen ja kauniiden sanojen kanssa on aito suomalainen tervehdys. Alas pakkosyleilyt!"

        Lähimmät ovat asia erikseen, heitä halaan, muita en.
        Enkä selittele muille, päätös on täysin oma, yksilövapautta.
        Aivan sama vaikka olisi miten eurooppalaista tapakulttuuria, en ole tapojen orja muutenkaan.
        Olen kylläkin sosiaalinen ihminen.


    • KosketusArka

      Meidän työpaikalla tehdään monesti ryhmähaleja, tai sitten ollaan ringissä kädet toisten olkapäillä päät yhdessä "Mä rakastan teitä" livahtaa huulilta yhdeltä jos toiselta :D
      Ja illanvietoissa saatetaan mennä hitaalle yhdessä.. Siis voi yök mikä meininki. Eli ei tuo sun tilanne nyt niin paha ole, poistu vaikka vessaan pahimman halailun ajaksi ;)

      • jo.

        aikuinen ihminen,silloin voit päättää ihan itsenäisesti,mitä teet tai et tee. Jos et halua halata,silloin et halaa,jos et halua suudella,sitten et suutele jne. Tämähän on ihan itsestästään selvyys,ei tällaisista asioista tarvitse kysellä neuvoja netistä,tai keneltäkään. Halaamisesta kieltäytymistä ei pidetä mitenkään huonona käytöstapana,eikä se myöskään loukkaa ketään.


      • 3565t
        jo. kirjoitti:

        aikuinen ihminen,silloin voit päättää ihan itsenäisesti,mitä teet tai et tee. Jos et halua halata,silloin et halaa,jos et halua suudella,sitten et suutele jne. Tämähän on ihan itsestästään selvyys,ei tällaisista asioista tarvitse kysellä neuvoja netistä,tai keneltäkään. Halaamisesta kieltäytymistä ei pidetä mitenkään huonona käytöstapana,eikä se myöskään loukkaa ketään.

        Kunnon kielarit ja perspanot päälle pitäisi ehdottomasti kuulua suomalaiseen tapakulttuuriin varsinkin ensikertaa tavattaessa jonkun tuntemattoman kanssa.


      • Halutaan/Halata
        3565t kirjoitti:

        Kunnon kielarit ja perspanot päälle pitäisi ehdottomasti kuulua suomalaiseen tapakulttuuriin varsinkin ensikertaa tavattaessa jonkun tuntemattoman kanssa.

        Olis noita kielareita mukava jakaa.Niin mä täytin vuosia (kait se juhla) siinä semmoinen halausjono,MUTTA oli siitä hyötyäkin,SAIN todistuksen kellä siellä tissiliivien alla on jotakin,kuten olin otaksunut...heh...heh.Jatketaan vain halauksia,hyvä tulee.Niin se halaus pitää olla tuntuva.
        JK.on vakava tilanne,nyt pipot löysälle.Tuossa aloittajan tapauksessa on vakava asiakyseessä.


      • 5454""¤
        3565t kirjoitti:

        Kunnon kielarit ja perspanot päälle pitäisi ehdottomasti kuulua suomalaiseen tapakulttuuriin varsinkin ensikertaa tavattaessa jonkun tuntemattoman kanssa.

        I Agree :D:D:D


    • YETSKA

      toimintaa, että nuoret kauniit naiset halailee toisiaan hesalaisten akvaariokahviloiden edustoilla toistensa tavatessaan ja sittemmin kaffilaan kapputsiinolle sulkeutuessaan..., ihana kikattelu vaan säestää halailua. IHANAA !

      • Vapaa-ajan ihmisjutuissa on näin miehenä upeeta halata varsinkin naispuolisia ystäviä, kyllä miehet joskus toisiaankin ihan selvinpäinkin halaa jos ollaan hyviä kavereita eikä olla pitkään aikaan nähty.

        Mutta työjutut on ihan eri asia; enpä pääsääntöisesti halaa ketään töissä (iso työpaikka), miehiä ei kiinnosta halata kun ei olla homoja ja naisia halatessa on käyny ilmi että miehen ei kuulu halata ainakaan naisia, jotka ovat esim. muslimeja, jehovan todistajia tai yleensäkin ulkomaalaisia. Onpa meinannut joskus tulla käsilaukusta poskeen!


      • ccxx

        YEAH! HA HA!


      • mr.viagra

        jumalauta nyt Aira Samulin lääkkeet suuhun.


      • ccxx
        tomm8 kirjoitti:

        Vapaa-ajan ihmisjutuissa on näin miehenä upeeta halata varsinkin naispuolisia ystäviä, kyllä miehet joskus toisiaankin ihan selvinpäinkin halaa jos ollaan hyviä kavereita eikä olla pitkään aikaan nähty.

        Mutta työjutut on ihan eri asia; enpä pääsääntöisesti halaa ketään töissä (iso työpaikka), miehiä ei kiinnosta halata kun ei olla homoja ja naisia halatessa on käyny ilmi että miehen ei kuulu halata ainakaan naisia, jotka ovat esim. muslimeja, jehovan todistajia tai yleensäkin ulkomaalaisia. Onpa meinannut joskus tulla käsilaukusta poskeen!

        "...jehovan todistajia tai yleensäkin ulkomaalaisia." Ovatko Jehovan todistajat ulkomaalaisia! Joopa.


      • hmpss...
        tomm8 kirjoitti:

        Vapaa-ajan ihmisjutuissa on näin miehenä upeeta halata varsinkin naispuolisia ystäviä, kyllä miehet joskus toisiaankin ihan selvinpäinkin halaa jos ollaan hyviä kavereita eikä olla pitkään aikaan nähty.

        Mutta työjutut on ihan eri asia; enpä pääsääntöisesti halaa ketään töissä (iso työpaikka), miehiä ei kiinnosta halata kun ei olla homoja ja naisia halatessa on käyny ilmi että miehen ei kuulu halata ainakaan naisia, jotka ovat esim. muslimeja, jehovan todistajia tai yleensäkin ulkomaalaisia. Onpa meinannut joskus tulla käsilaukusta poskeen!

        siellä työpaikalla halailevat toisiaan, voi pyhä sylvi mikä stereotypia.


      • Paavo V.
        tomm8 kirjoitti:

        Vapaa-ajan ihmisjutuissa on näin miehenä upeeta halata varsinkin naispuolisia ystäviä, kyllä miehet joskus toisiaankin ihan selvinpäinkin halaa jos ollaan hyviä kavereita eikä olla pitkään aikaan nähty.

        Mutta työjutut on ihan eri asia; enpä pääsääntöisesti halaa ketään töissä (iso työpaikka), miehiä ei kiinnosta halata kun ei olla homoja ja naisia halatessa on käyny ilmi että miehen ei kuulu halata ainakaan naisia, jotka ovat esim. muslimeja, jehovan todistajia tai yleensäkin ulkomaalaisia. Onpa meinannut joskus tulla käsilaukusta poskeen!

        Ja pikkujouluissa.


      • ei kiitos
        hmpss... kirjoitti:

        siellä työpaikalla halailevat toisiaan, voi pyhä sylvi mikä stereotypia.

        ajatellen kyllä :) Hyvä kun tulit kysyneeksi. Haluan että työpaikkani kaikki homppelit halaavat oikein reilusti esimiestäni. Sitä se on vailla :D


      • timm9
        ccxx kirjoitti:

        "...jehovan todistajia tai yleensäkin ulkomaalaisia." Ovatko Jehovan todistajat ulkomaalaisia! Joopa.

        eihän siinä niin lue! siinä on TAI välissä. opettele lukemaan ennen tänne kirjoittamista!


    • ccxx

      Toi on muuten niin helvetin totta! Sekin on yks trendijuttu joka tullut jäädääkseen. 20 v sitten kukaan muu halannut kuin Kekkonen ja Brezhnev (tiedän - se oli 70-lukua!) ja sitten kun muutamat aloittaa niin ei loppua tule. Mulla ei ole mitään fyysistä kosketusta vastaan. Mutta pakkohalaaminen on yhtä typerää kun koko ajan kilistellä laseja jollekin, ja vielä kuohuviinillä, joka on ihan paskan makuista.

      Yhtä typerää sosiaalista runkkaamista kuin small talk.

      Halatkaa niin peevelisti toisianne, mutta älkää tulko päälle - vai pitääkö laittaa kyltti kaulaan.

    • kättely on

      Jään reilusti kauemmaksi ja tarjoan kädenpuristusta, vaikka edellinen antaisi millaisen halauksen! Opin arvokkaan ja kohteliaan kättelytaidon heti, kun sattui kohdalle se "ikäloppu" kähmijä, eikä halauksesta olisi halunnut irrota - veivasi laidalta toiselle ja korva toisen korvassa kiinni rutistus. Ja "mikä rökäisy" päälle.Yäkyäk.

      "Tämä käteni on odottanut vuoroa onnitella ja nyt haluan toivottaa onnea arvokkaasti ja toivotan pysyvää onnea tulevaisuuteesi" - käsitervehdyksellä vahvistan onnittelujani, joskus jopa vasemman käden laitan vielä käsitervehdyksen päälle! Se on siinä.

      Minuna ei enää kähmitä - ei yksityisesti eikä julkisesti eikä maan tavan mukaisesti!

    • ccxx

      poski- tai "poskisuudelmat" -kin ovat jo tänne tulleet.

      Minua ei häiritse haju ollenkaan, vaan kaikki mikä on niin just IN ihan makeet aikun meil on hienoo, siistii, khuul, oolsprite! Jne.

    • exvtnm

      Sama täällä minä en viitsi edes kätellä saati halata ,en edes vaimoani koko tapa on älytön ja tulee mieleen heti joku neitimäinen homo juttu.Tosin minä sanon suoraan ja kelle vaan mitä mieltä olen tai jos joku ei huvita,kerrankin yks pomo alkoi jotain onnittelu juttuja selittään sanoin vaan et jos ei toi lopu niin markat jonoon ja siltä istumalta otin loparit.

      • arvonsa kullakin

        "sanon suoraan vaan", että oletpa tunneköyhä ihminen. Sinulle ei ole opetettu alkeellisimpia käytöstapoja. Luulen, että sinun kaltaisten ihmisten on hyvin vaikea tulla toimeen kanssaihmisten kanssa. Rehellinen voi olla, mutta toisia loukkaamatta. Jos kunnioittaa itseään, niin kunnioittaa myös toisia. Katsoppa peiliin ja mieti olisiko käytöksessä korjaamisen varaa.


      • ccxx
        arvonsa kullakin kirjoitti:

        "sanon suoraan vaan", että oletpa tunneköyhä ihminen. Sinulle ei ole opetettu alkeellisimpia käytöstapoja. Luulen, että sinun kaltaisten ihmisten on hyvin vaikea tulla toimeen kanssaihmisten kanssa. Rehellinen voi olla, mutta toisia loukkaamatta. Jos kunnioittaa itseään, niin kunnioittaa myös toisia. Katsoppa peiliin ja mieti olisiko käytöksessä korjaamisen varaa.

        Käytät tuollaista nimimerkkiä ja samalla rikot toisen arvot. Omasi ovat absoluuttisia! Sinun tunneköyhyyssyyttelyt ja vielä alkaallisimmat käytöstavat; jos pakkohalaaminen on alkeellisin käytöksen muoto, niin miotä ovat sitten esim. "anteeksi", "kiitos", "voinko auttaa" yms.

        Kirjoituksesi on kylmä ja skitso.

        Ja jos joku ei tule toimeen kanssaihmisten kanssa niin mitä se sinulle kuuluu. Ihmisiä on erilaisia: aina täyserakoista lähtien. Monilla on sosiaalisia neurooseja tai jopa fobioita. Mutta niistä sinä viis koska maailma on yhtä kuin sinun maailmasi.


      • suomimummo
        arvonsa kullakin kirjoitti:

        "sanon suoraan vaan", että oletpa tunneköyhä ihminen. Sinulle ei ole opetettu alkeellisimpia käytöstapoja. Luulen, että sinun kaltaisten ihmisten on hyvin vaikea tulla toimeen kanssaihmisten kanssa. Rehellinen voi olla, mutta toisia loukkaamatta. Jos kunnioittaa itseään, niin kunnioittaa myös toisia. Katsoppa peiliin ja mieti olisiko käytöksessä korjaamisen varaa.

        ...jos ei halua antaa toisen lähennellä jonkun tekosyyn nojalla? Sanoakseni - aika kieroutunut näkökanta. Pakkohalattaessa vierasta voi sattua jopa "onnettomuus", joten se voi olla tällaisessa kansainvälisessä kulttuurissa jopa vaarallista.
        Muuten, kuka on määrännyt, että on pakko halata jokaista sellaista haluavaa?


    • 3+16=?

      Inhoan yli kaiken halata muita miehiä. Jopa isääni. Miksi pitäisi halata? Eikö jo pelkkä tervehtiminen riittäisi?

      • rop.

        kielipusun breesneville aikoinaan.niin läheiset oli valtakunnan johtajitten välit joskus muinoin!


    • ärsyttää

      kaikenlainen teennäisyys, kuten vieraiden/puolituttujen halaaminen ja small talk. Tottakai läheisiä tykkään halata, mutta en vieraita. Oikeen ärsyttää, että suomalaiset halailevat kavereita ja jauhavat small talkia joka paikassa, yrittävät olla niin amerikkalaisia henkeen ja vereen. Ei se vaan luonnistu. Mieluummin kumartaisin vieraita kuin kättelisin, kuten Japanissa on tapana tehdä. Se on kohteliasta ja vierasta kunnioittavaa, ei tungettelevaa. Näen punaista eurooppalaisten tyylistä syöksyä muiden kaulaan ja jakaa märkiä pusuja poskille.

      • evvvvv

        Jos halaus kuuluu yhteisön kulttuuriin, voihan siitä tehdä virallisen liukuhihnaversion. On kai pienempi paha halia muitakin kuin ystäviä ja tuttavia, kuin loukata. Tietenkin saattaa joku kähmijä innostua, mutta julkisessa tilanteessa pysyy käpälät kai jotenkin kurissa, ellei ole kyse menovesitilaisuudetsa.


    • outolintu3543

      minä ainakin vaivaudun jos tarvii halata..ja olen nainen.

      halaan vain todella läheisiä tai vain erikoistilanteessa missä luontevaa..
      isoäitiä halasin aina ja isääni vain hänen sairastuttuaan vakavasti..äitiäni en laisinkaan..ja kerran työpaikkakiusaamisen johdosta halasin työkaveriani lohduttaakseni joka lähti pois työpaikalta itkien..

      järjestetyt halaamiset ei ole minun juttu mutta pakosti ne menen ellen pysty välttämään jos aion pysyä työpaikalla edelleenkin minkä teen hammasta purren. mieluummin taputtaisin olalle ja kättelisin.

    • etikettiä

      Oli todellakin jonkinmoinen kulttuurishokki,kun muutama vuosi sitten Suomesta muutin Ranskaan,poski-suudelmat kun ovat täällä kulttuuriin kuuluvat. Eikä tervehdittävän tarvitse olla hyvä ystäväsi,riittää kun on tavattu joillain kutsuilla ja on ollut hauskaa.
      Selvisi sekin mitä joskus Suomessa ihmettelin, Venäläisten poskisuudelmia, no Ranskalaista kulttuuriahan
      sekin on.Vientitavaraa sinne Venäjälle..
      Suomessa se on muotoutunut halaamiseksi,josta minäkään en pidä,paitsi omaisten ja Parhaitten
      Ystävien kanssa.Silloin,kun ei ole vähään aikaan nähty.
      Ranskassa muodollinen poskisuudelma vain lähestyy poskea,ei kosketa sitä.
      Vartaloon ei kosketa,korkeintaan oikealla kädellä kosketaan toisen kättä.
      Ota tiukka muodollinen linja,tee niinkuin itse haluat.
      Toinen naurettava juttu on riisua kengät kutsuttuna vieraana juhla asussa,en tee sitä koskaan.
      Onko naurettavampaa, kun olla puku päällä,kravatti tai rusetti kaulassa,ilman kenkiä.No,se onkin jo
      toinen keskustelu.

      • ccxx

        poskisuuteloivat - miksihän ovat sen siihen ottaneet? Niin aika jäykkää ja teennäistä se useimmiten on!


    • Partaraivo

      Toivottavasti pääsemme moisesta aikaansa seuraavien idioottien typeristä moukkamaisuuksista eroon.

    • Hali-Nalle...

      haluan tulla liki ja tuntea vartalosi lämmön vasten omaani. Haluan lisäksi suukotella ja kosketella sinua joka puolelta XD

    • Marakos

      Laita rintalappu tämän virustelun takia : En halaa.

      Nääs kun Kelan virkailijan seinällä luki H1N1:n takia teksti: Emme kättele

      Mitäköhän sinä menetät halauksessa. Imagosi ? Omat kulissisi ? Vai onko sosiaaliporras niin tiukka kysymys ? Siis ei mitään tavallisia tallajia halata... Mutta kun johtaja tulee halaamaan sinua työkavereidesi nähden varta vasten sinua niin johan on iiihanaa... No arvasinhan minä mitä ajattelet : " Ei minua kiinnosta hali sen kanssa pätkän pätkää." Oletkohan ihan varma ? Nääs on ihan kivaa kun pomo halaa sua ja työkaverit (v-mäisetkin) näkee sen... Tai sitku joku julkkis osittaa sinulle jotain niin on sitten himpelin kivaa...

      Entäpä kun jokin lähiomainen kuolee. Onko silloinkin nuo halaukset lohdutussanoineen sinulle hallaa?

      Ukkoas, poikakaverias, lastas... äitiäs, siskoas... et myöskään halaa?

      Ja totta himskatissa olet tansiessaskin kundista hajuraon etäisyydellä? Kun ei me miehet käytetä noita kaiken maailman ranskalaisia tuoksukkeita ja ei olla luonttareitten vakiasiakkaita.

      Taidatpa olla ammatiltas kylmäkkö? No toki et ihan oikeesti ole varmaankaan, mutta noin niinku sielullisella kanavalla. Jos sinulle hali on noin vaikeeta työpaikallas niin vaihda pirskatossa alaa. Mites ois semmottis ala missä ei halita: metsuri, lakasukoneen kuljettaja...

      Tai ihan vaikka YK:n etujoukot. Siellä nääs ei halita... Jos kosketellaan niin se on ruumis tai verta vuotava sotakaveri.... tai sitten sinä saattohoitoa saamassa.

      Voi olla että joku päivä olet ihmisikävissäs vanhainkodin hartaassa yksinäisyydessä: "Tulispahan joku edes katsomaan..."

      Avaa silmiäs ihmiselämään. Me kaikki ollaa kuolevia, välillä v*****aa, välillä on jotain ikävä.....

      Toki olet vapaa ja täysoikeutettu valitsemaan tapas niinkuin tahdot. Mutta tee se nyt lopultakin. Älä halaa jos et tykkää. Mitä se meille oikeestaan kuuluukaan sinun asias. Etkö ole sinut itsesi kanssa? Valitse äläkä valita.

      Toivon sinulle kaikkea hyvää. Terveyttä, hyvää vuotta 2010, kivoja kelejä, kaikkea mahdollista hyvää.

      Kaikesta julmasta tekstistäni huolimatta ymmärrän sinua aivan hyvin. Sillä minulla itselläni oli aikoinaan hali-inho. Mutta live opettaa. Ei se hali niin inhaa ole kun luulee. Asenne ratkaisee. Ei ihmiset niin paskoja ole kuin usein epäillään. Omien korvien välissä on vaan semmosia pas****a ajtuksia heistä.

      Kyllä venakkojen poskipusut oli aikoinaan överiä, mutta hehän olivat mummoina kuitenkin tosi kohteliaita ja ovat muistoissa elämäää avartavia. Kun ihmisiä kohtaa erilaisia, niin omia rajoja on ihan viisasta rikkoa. Vaikka se olisi työkaveri.....

      • ccxx

        Mitähän helvettiä sä yrität selvittää? "Mitä menetät halaamisessa" EN mä käy tuntemattomien kanssa panemassakaan. Pitäisiköhän miettiä, että mitä mä menetän siinä.

        Onko halaaminen sulle joku agenda? Missio?

        Aivan helvetin sama kuule halataanko vai ei. Tai puristellaan sitten vaikka perseitä. Pelkkä perkeleen koodi. HAlaan jos huvittaa tai en - sulle se ei kuulu - elä sinä ihmemaassasi. Ihme tyyppi.


    • Onneksi ei tällaisiin 'ei halipula'-ihmisiin tarvitse törmätä kovin usein. Vaikka en mitenkään ilkeä haluakaan olla, mutta jotain lohtua sinullakin on, kelpaat sinäkin sentään haudassasi niille lihaville valkoisille ruumismadoille halittavaksi. Ja ne vieläpä popsivat sinut suihinsakin ;-)

      Jos saattaisit joskus kasvaa enemmän ihmiseksi, saattaisit pelastua niiltä madoilta krematoriossa ;-)

      • ccxx

        Mikähän se sinunkin päässäsi viiraa? Mikä on inhottavaa?


    • tottamaar

      Minuakin inhottaa tämä nykyinen halauskäytäntö. Suomalaiset ovat senkin vieneet liian pitkälle. Ei ne ulkomaillakaan harrasta tällaisia ilmat pihalle -rutistuksia kuin suomalaiset nykyään etäisemmillekin ihmisille koulussa ja töissä. Muistan varmaan loppuikäni, kuinka eräs lukion rehtori retuutti pienikokoista vaihto-oppilaspoikaparkaa syleilyssään niin, ettei pojalla osuneet enää jalat maahan. Ja auditoriollinen muita opiskelijoita tuijotti vieressä. Ei ne ranskalaisten poskisuukotkaan muuten oikeasti saisi edes osua poskelle asti vaan jäädä ilmaan. Jos teille on ulkomailla toisin käynyt, niin joko on ollut harvinaisen sivistymätön tai sitten suomalaista höynäyttävä paikallinen asialla. Jos töissä pitää halata, niin sitten vähän maltillisemmin niin, ettei roikuta kaulassa rutistelemassa. Tarjoan itse edelleen kättä vastaan niin kauan kuin en voi olla varma näistä vastapuolen takertumisaikeista, oli sitten nainen tai mies. Ja itse olen nuori nainen.

    • meikä mimmi

      Kokeile ensi kerrala tehdä niin että kun tulet halattavan henkilön kohdalle niin laita toinen kätesi hänen olkapäälleen ja kättele toisella.
      Näin se toinen käsi hänen olkapäällään luultavasti pitää hänet kauempana,tavallaan estätä hänen pääsynsä lähemmäksi.
      Ja jos sen osaa tehdä tarpeeksi hyvin,toinen ei koskaan tajuakkaan ettet halua häntä halata.

    • ihmettele

      kohteliasta!

      • ei saa pakottaa..

        Minun meielestäni on kiusallista halata samaa sukupuolta ja tuntematonta henkilöä tai miestä, jos se ei sovi luonteelle..Pitää tuntea ensin henkilö jota halaa ja häneen pitää olla kiintynyt,, muuten ei saa tulla ainakaan minua halaamaan..Menin jo muualle..heippa..


      • halauksin

        Mä käyn muutamassa muijapiirissä ja meillä on tavaksi tullut halata kun nähdään. Sehän on sydämellistä tapaamisen iloa. Jossakin ryhmässä on kyllä alussa joku toteemipaalukin mutta kyllä hänkin on pikkuhiljaa lämmennyt halaamistervehtimiseen. Mä katson että suurimmat jännitykset on poistunut ja omia sisäisiä traumoja parantunut. Jos omassa lapsuudenperheessä ei ole halauksia harrastettu niin ymmärrettävästi se on vaikeaa. Mielestäni ei kuitenkaan ihan vieraiden kanssa tarvi ruveta heti halailemaan ja eikä tietysti muutenkaan jos siltä tuntuu. Ja joskus se ihan luontevaa jonkun mieshenkilönkin kanssa.
        Monta halausta päivässä pitää mielen hyvänä niinkuin muutama hedelmä päivässä pitää kehon terveenä.


      • riamaria

        että se on hankalaa tuo toisen ihmisen koskettaminen meille suomalaisille!
        Hohhoijakkaa....!
        Onhan se nyt nii-in kamalaa jos joutuu nopeasti,ystävällisesti halaamaan vaikka työtoveriaan!
        Sillehän saattaa tulla siitä halista ihan hyvä mieli!
        ..että onpas ne huolensa kullakin...


      • hyihali-eipulaa
        riamaria kirjoitti:

        että se on hankalaa tuo toisen ihmisen koskettaminen meille suomalaisille!
        Hohhoijakkaa....!
        Onhan se nyt nii-in kamalaa jos joutuu nopeasti,ystävällisesti halaamaan vaikka työtoveriaan!
        Sillehän saattaa tulla siitä halista ihan hyvä mieli!
        ..että onpas ne huolensa kullakin...

        Halaaminen on kamalaa!
        Halaan poikaani mutta en ketään muita, en edes ystäviäni, se ei kuulu luonteeseeni, minusta se on vastenmielistä.
        Eikä mulla ole mitään hele*tin halipulaa...lapsellista touhua.
        Mua on lapsena halattu tarpeeks ja se rioittää.


      • ccxx
        riamaria kirjoitti:

        että se on hankalaa tuo toisen ihmisen koskettaminen meille suomalaisille!
        Hohhoijakkaa....!
        Onhan se nyt nii-in kamalaa jos joutuu nopeasti,ystävällisesti halaamaan vaikka työtoveriaan!
        Sillehän saattaa tulla siitä halista ihan hyvä mieli!
        ..että onpas ne huolensa kullakin...

        Milläs oikeudella sinä päätät mistä minulle tai mun kavereille tulee hyvä tai huono mieli! Jos ei huvita lääppiä toisia niin helvettiäkö se sua syö? Tyhmiö!


      • Äly hoi älä jätä
        ccxx kirjoitti:

        Milläs oikeudella sinä päätät mistä minulle tai mun kavereille tulee hyvä tai huono mieli! Jos ei huvita lääppiä toisia niin helvettiäkö se sua syö? Tyhmiö!

        Milläs oikeudella Sinä jankutat tuosta halaamisesta? Ole halaamatta ja pysy lestissäsi. Lopeta kiroilut ja alta navan ilmaisut. Vai etkö muuhun pysty " ÄLYKKÖ" ?


    • marsu81

      ..ei mua ainakaan haitta..valkosipuli ja juusto on mun herkkua!! tervetuloa vaan halailemaan minua!

    • typppy21www

      mitä ihmettä, mikä ihme erakko sä olet jos et voi halata ihmistä?? ihmisiähän me kaikki ollaan!! :)

      • meiän duunipaikalla ei paljon halailla. 10 raavasta varastomiestä meinaan. ei yhtäkään naista.


      • toinen raavas
        deizi80 kirjoitti:

        meiän duunipaikalla ei paljon halailla. 10 raavasta varastomiestä meinaan. ei yhtäkään naista.

        ennen aamukahvia oisi ryhmähalit ja sitten halattais erikseen, ois semmoset somat vaaleanpunaset haalarit, ja poskipusutkin vielä...ei sais p itää nakutyttöjäkään seinällä ja suihkut ois koppeja jossa on ovi...

        Sitte ois semmonen tuoksuautomaatti josta tulis laventelia...
        sitte kun lähettäs töistä pitäs halata ja sanoa pusipusi..
        ai niin, kukkaverhot perkele kahvihuoneeseen kun ei kerran tissityttöjä...mie vaadin...


    • Tunnesellainen

      Asia kuin asia on niin kuin sen tuntee, jos läheisyys on inhottavaa, niin se on! Älä edes antaudu mielikuvissasikaan! Vältä lähikontakteja, olet todennäköisesti myös aika kylmä(partneriasi kohtaan) petikaveri...siis oman edun tavoittelija! Tarkoitan järki-ihminen.

      • 1967

        Mitä vittua sä sönkötät?


      • Tunnesellainen
        1967 kirjoitti:

        Mitä vittua sä sönkötät?

        Mikä saa jotkut kiroilemaan aiheesta keskustelemisessa?


    • vejoke

      Mistä vuosisadalta k.o. henkilö mahtaa olla??? Jos et halua halata, niin ei tarvitse siitä tehdä ongelmaa, luulen, että joku, jonka halausta olisit halunnut, ei halunnut halata ja siitä itketään ja pitkään...!!! Tv. Veikko

      • hyvä käsistään

        Minullekin tarjoutui työpaikalla tilaisuus naisten halaamiseen. Sain hyvän halaajan maineen, kun keksin laittaa aina toisen käteni naisen pillun kohdalle. Sen jälkeen halipulasta ei ole tarvinnut kärsiä...


      • )/)/?=

        Varmaankin frendeistä apinoitu alunperin kuten muutkin tavat.Kuten jätevuorta kasvattava pahvikahvin juominen.


      • asasdsf
        )/)/?= kirjoitti:

        Varmaankin frendeistä apinoitu alunperin kuten muutkin tavat.Kuten jätevuorta kasvattava pahvikahvin juominen.

        Minä taas halailen oikein mielelläni eläimiä, aivan vieraitakin, koska ne ovat niin aitoja ja vilpittömiä mussukoita.


      • No hali
        )/)/?= kirjoitti:

        Varmaankin frendeistä apinoitu alunperin kuten muutkin tavat.Kuten jätevuorta kasvattava pahvikahvin juominen.

        Minua myös ällöttää teennäinen halaaminen, esim. työpaikalla vietettävät juhlatapaukset (eläke-, syntymäpäiväjuhlat jne). Joku sanoi aiemmassa viestissä, että tapa tulee Euroopasta ja siihen on sopeduttava. Mutta kuten varmasti kaikki tietävät, että Suomi on kuulunut Eurooppaan varmasti niin kauan kuin nämä maanosanimet on olleet olemassa. Joten on aina hölmöä sano, että jokin tapa tulee "Euroopasta". Ja miksei meidän oma suomalainen tapa (ei teennäsisiä halauksia lähes tuntemattomia kohtaan) voitaisi ottaa tavaksi halaus-Euroopan maissa. Tuskinpa halaamiset ym. rutistelut itsemurhia vähentää, kuten joku myös mainitsi. Onko joku muka tutkinut, että niissä maissa joissa halaus-kulttuuri on ollut olemassa pitkään, että siellä tehtäisiin vähemmän itsemurhia tai olisi vähemmän masennusta.
        Toinen ärsyttävä asia on tämä pahvimukeista kahvin ryystäminen kadulla, se on nyt niin trendikästä. Matkittu näistä paris hilttoneista ym. tyhjänpäiväisistä julkimoista.


      • OUT OUT OUT

        ..on työpaikat täynnä. Niitä pitäisi halia ympäri päivää, kun mielenkiitoisempaa olisi tehdä vaan töitä. Osa yrittää likistellä liian lähituntumalle..


      • pants on the g rules
        )/)/?= kirjoitti:

        Varmaankin frendeistä apinoitu alunperin kuten muutkin tavat.Kuten jätevuorta kasvattava pahvikahvin juominen.

        Siis sikakslliilla ostetaan ruskeeta vettä kuppiin ja siemaistaan sitä muka hienosti ja juostaan bussiin kihimkgkgii onko typerämpää enää...no on...ne alushousut siellä joissa lukee kanikani niin että näkyy ulospäinkin...kanikani... ;D pants on the ground! LOL! LOL!


      • ccxx
        )/)/?= kirjoitti:

        Varmaankin frendeistä apinoitu alunperin kuten muutkin tavat.Kuten jätevuorta kasvattava pahvikahvin juominen.

        sointuu muuten nätisti.


    • OUT OUT OUT

      ..halaaminen lahjuksen päälle on onnistuneen suorituksen pilaamista ja piste. Vihaan halaamista. Kättelen ja porukka kiljuu ympärillä että halatkaa, kuin verta vailla olevat alkuihmiset. Typerä tapa.

      Ja muka kannattaa kertoa ettei pidä halaamisesta? Haistakaapa kuule p****a neuvoinenne. Halaaminen on vastenmielistä. Se että joutuisi selittelemään valintojaan on vielä vastenmielisempää. Kaikkein vastenmielisintä on sellaiset, jotka puuttuvan siihen tapaan jonka itse valitsen eli kättelyn.

      • ccxx

        Lukekaas tuo kirjoitus "ASIAA". Se on meinaan asiaa! Varsinkin viimeinen lause. Eikä tämä ole ironiaa!


    • HalaamistaInhoava

      Ja sellaiset tilanteet että joku tahtoo vaikka halata jossain illanvietossa. Hyi olkoon.
      Tosi nopea halaus, tai kättely kiitos. Minun mielestä pakolla halaaminen on tunkeutumista toisen alueelle ja lievää henkistä alistamista.. Pitäisi ihmisen saada pitää omat henk. koht. rajansa, kuka koskee ja kuka ei.

      Olen vieläpä bi ja tätä mieltä.. En tahdo ylimääräisiä halauksia miehiltä enkä naisilta. Halailkoot kotona puolisoitaan tai jotain tyynyään.. Kun ei se halaaminen missän tilaisuuksissa ole edes aitoa!

      • huokausss

        Voi onnettomia suomalaisia tunnevammasia kun halaaminen voi olla noin vaikeaa!


      • ccxx
        huokausss kirjoitti:

        Voi onnettomia suomalaisia tunnevammasia kun halaaminen voi olla noin vaikeaa!

        Ja mitähän hevon persettä se sulle kuuluu halataanko vai ei. Entäs jos sanotaan, että pitää sekstata aina kun tapaa jonkun. Se taas ei sinulle tuskin sopisi. Tunnevammainen tässä olet sinä! Anna meidän olla.


      • silminmäkijä
        ccxx kirjoitti:

        Ja mitähän hevon persettä se sulle kuuluu halataanko vai ei. Entäs jos sanotaan, että pitää sekstata aina kun tapaa jonkun. Se taas ei sinulle tuskin sopisi. Tunnevammainen tässä olet sinä! Anna meidän olla.

        Empä usko, että Sinun kaltaista ihmistä mielellään halaiskaan. Kielenkäyttösi on alaarvoista ja sana varastosi alta arvostelu asteikon. Kun ihmisellä on heikko itsetunto, niin ainoa puolustus on röyhkeä hyökkäys ja alaarvoinen käytös.


      • ccxx
        silminmäkijä kirjoitti:

        Empä usko, että Sinun kaltaista ihmistä mielellään halaiskaan. Kielenkäyttösi on alaarvoista ja sana varastosi alta arvostelu asteikon. Kun ihmisellä on heikko itsetunto, niin ainoa puolustus on röyhkeä hyökkäys ja alaarvoinen käytös.

        Arvostele sinä vain toisten sanojen käyttöä...sanat tarkoittavat ainoastaan sitä miksi ne mieltää...muuten en sinuna puuttuisi asiaan, sillä noinkin lyhyessä kirjoituksessasi on ainakin 10 kielioppivirhettä.

        MItä tarkoittaa muuten "alta arvostelu asteikon" ?

        1. Mikä on se asteikko?
        2. Miten voi mennä asteikon ns. alle?


      • Nimmarimerkki
        silminmäkijä kirjoitti:

        Empä usko, että Sinun kaltaista ihmistä mielellään halaiskaan. Kielenkäyttösi on alaarvoista ja sana varastosi alta arvostelu asteikon. Kun ihmisellä on heikko itsetunto, niin ainoa puolustus on röyhkeä hyökkäys ja alaarvoinen käytös.

        Enpä, m:n käyttö "enpä"-sanassa on puhekielistä.
        Ala-arvoista, väliviivalla.
        Sanavarasto, yhteenkirjoitettuna.
        Arvosteluasteikko, yhteen.

        Myös sinun kielenkäyttösi on aika ala-arvoista, mutta ei se haittaa, minusta on mukava natsittaa kieliasioissa. :)
        Viestisi sanat "kun ihmisellä on heikko itsetunto, niin ainoa puolustus on röyhkeä hyökkäys ja ala-arvoinen käytös" loistivat myös kyvyttömyyttäsi huomata sanojesi ironia. Oma viestisihän ei tietenkään ollut röyhkeä hyökkäys.


    • halattu

      Olen samaa mieltä 11kk vuodesta ei edes kunnolla tervehditä, ja sitten kun tulee joulu niin eikös nämä työpaikan pomot änkeä pakkohalaamaan ! yäk ihan ällöttää tämmöinen teennäisyys ja kohta on yt neuvottelut ja sitten kaikki halatut lentää pihalle ettei ennätä hupsista sanoa !

      • Tiia-lumia

        "Voi onnettomia suomalaisia tunnevammasia kun halaaminen voi olla noin vaikeaa! "

        Ilmeisesti tunnevammaiset ovat jääneet lapsena halaamatta jota ovat kuitenkin kaivanneet.
        Pahintahan on evätä oman perheen lapselta läheisyys ja hyväksyntä, näin syntyy yllämainittuja huutoja.
        Ihmisillä on kuten eläimillä tulla hyväksytyksi se on luonnollista ja elämään kuuluvaan.


      • rutistus:)
        Tiia-lumia kirjoitti:

        "Voi onnettomia suomalaisia tunnevammasia kun halaaminen voi olla noin vaikeaa! "

        Ilmeisesti tunnevammaiset ovat jääneet lapsena halaamatta jota ovat kuitenkin kaivanneet.
        Pahintahan on evätä oman perheen lapselta läheisyys ja hyväksyntä, näin syntyy yllämainittuja huutoja.
        Ihmisillä on kuten eläimillä tulla hyväksytyksi se on luonnollista ja elämään kuuluvaan.

        Lapsena en saanut juurikaan haleja, mutta voi että miten kova silti nyt aikuisena olenkaan halimaan=)!!! Ei siis välttämättä pidä paikkaansa tuo väite;).


    • ogogogogg

      Käyn lukiota ja kaikila tytöillä on tapana halata joka päivä kuin hullut toisiaan. Ymmärän ihan hyvin jos ei olla nähty muutamaan päivään ja sitten tervehditään lämpimästi halaamalla tai jos toisella on huono päivä ja halataan jne. jne. Halailen itsekin paljon, mutta välillä joillakin menee liiallisuuksiin. Kavereillani on tapana joka tunnin jälkeen, jonka he ovat erossa toisistaan, syöksyä toistensa syliin. Mitä helv?? :D Halaamisesta on tullut myös tavallaan tapa ilmaista kenesta pitää eniten. Sitä kenestä tykkää halataan monta kertaa ja joka hetki, aina kun tyyppi sanoo jtn söpöä, hauskaa, viisasta tai ylipäätään sanoo moi. Se kuka on sitten vähän epämiellyttäävmpi jätetään vähemmälle.
      En itse halaile jokaista luokkalaistani päivittäin, näenhän heidät muutenkin joka päivä. Mielestäni reipas moikkaus riittää. Minusta alkoi kumminkin tuntua että pidetäänkö mua jotenki epäkohteliaana kun en koskaan halaile. Sitten aloin halailla enemmän ja heti tuli enemmän rispectii. Minä ja paras kaverini emme paljoa jaksa halailla, se tuntuu naurettavalta.

      • Maryjane -80

        Itsekään en mitenkään erityisesti pidä ventovieraiden tai puolituttujen halailusta. Lähinnä siinä tulee vaan hirveän vaivaantunut olo. Ei se tunnu luontevalta, ja ihan syystä. Halaus vaatii minusta jonkinlaisen tunnesiteen toiseen. Ei sitä tunnetta voi olla, ellet ole ystävystynyt toisen kanssa, tai ainakin tutustunut riittävän hyvin, tunteaksesi toisen tarpeeksi läheiseksi.

        Joskus on tosin tilanteita, joissa joutuu miettimään kaksi kertaa, pitäisikö halata, vai ei. Vaikeimpia ovat kaveriporukkatapaamiset, joissa aina on joku läheisempi, ja sitten on niitä vähemmän läheisiä kavereita ja kaverin kavereita. Itselläni on vaikeuksia joskus miettiä, ketä halata, vai pitäisikö käydä läpi kaikki muut, paitsi täysin tuntemattomat. Tähän ratkaisuun olen toistaiseksi päätynyt. En kuitenkaan haluaisi loukata ketään. Väkisinkin mieleen tulee, että jos jonkun tutun jättää halaamatta, niin loukkaantukohan se. Toinen vaihtoehto on olla halaamatta ketään, mutta sitäkään en haluaisi tehdä. Se vasta kylmän kuvan antaisi. Sitäpaitsi niitä hyviä ystäviä on ihan mukavakin halia, varsinkin jos ei olla vähään aikaan nähty. Sitä vaan joutuu joskus miettimään, että missä menee se raja. Jokuhan saattaa ihmetellä, miksi haalaan jotakuta toista, mutta en häntä, ja luulla että minulla on jotain häntä vastaan, vaikka olisikin vain kyse siitä, että koen toisen heistä läheisemmäksi, vaikka oltaisiinkin tunnettu molempien kanssa lähes yhtä kauan. Näinkin voi olla. Joistakin vain tulee toisia läheisempiä...Siksi tällaiset tapaamiset ovat minusta hieman kiusallisia, vaikkakin todella mukavia, kun päästään niistä alkutervehdyksistä.

        Jonkunlainen reviiriraja on kuitenkin kaikilla. Täällä kun jotkut pitävät kylmänä sitä, että joku ei tykkää halata, niin he jotka ovat niin avoimia, ja valmiita halaamaan jokaista vastaantulijaa, voisivatkin saman tien vaikka kokeilla suudella kaikkia. Tuskin tuntuisi edes teistä mukavalta, mutta halusin antaa ajatteluunne hieman perspektiiviä. Ihmisten reviirirajat ovat erilaisia, se täytyy ymmärtää. Hankaluus tulee vain siitä, että aina ei tiedä mitä toinen haluaa. Toisen ajatuksia kun ei voi lukea, eikä se ole asia, josta puhuttaisiin suoraan. Tuo rintamerkki-idea oli kyllä oikeastaan hyvä, jota joku ehdotti. Laitetaan vaatteisiin merkki, niin tiedetään kuinka toimia. Siinäkin tulisi tosin se ongelma, että riippu siitä, kuka tulee vastaan, haluaako halata, vai kätellä.

        Täytyy sanoa, että itse olen kyllä tullut paljon kuoresta ulos. Ennen en halannut, kuin äitiäni. Se ei ollut haluamisesta kiinni, mutta en vain jotenkin osannut/uskaltanut koskea toista. Liekö sitten syynä, että isäni ei ole koskaan juuri halaillut minua. Ehkä kerran elämässäni on halattu kunnolla, siinä se. No kuitenkin, aloin vanhemmiten muuttaa käytöstäni, kun aloin tuntea itseni kylmäkiskoiseksi, ja kyllä minä toisinaan kaipasinkin sitä kosketusta. Olin kyllä muutenkin nuorena arka ja hiljainen, ja lähdin muuttamaan koko olemustani avoimemmaksi, koska olin kyllästynyt iseeni. Onneksi tein sen! Sain sen ansiosta heti paljon kavereita, joita minulla ei juuri ollut ollut.

        Kait halauksessa olisi toimittava niinkuin muutenkin elämässä, eli tehtävä niinkuin sydän sanoo. Teennäiset halaukset voisi jättää tekemättä, mutta tietyissä tilanteissa se vaatii paljon rohkeutta!


      • hennia
        Maryjane -80 kirjoitti:

        Itsekään en mitenkään erityisesti pidä ventovieraiden tai puolituttujen halailusta. Lähinnä siinä tulee vaan hirveän vaivaantunut olo. Ei se tunnu luontevalta, ja ihan syystä. Halaus vaatii minusta jonkinlaisen tunnesiteen toiseen. Ei sitä tunnetta voi olla, ellet ole ystävystynyt toisen kanssa, tai ainakin tutustunut riittävän hyvin, tunteaksesi toisen tarpeeksi läheiseksi.

        Joskus on tosin tilanteita, joissa joutuu miettimään kaksi kertaa, pitäisikö halata, vai ei. Vaikeimpia ovat kaveriporukkatapaamiset, joissa aina on joku läheisempi, ja sitten on niitä vähemmän läheisiä kavereita ja kaverin kavereita. Itselläni on vaikeuksia joskus miettiä, ketä halata, vai pitäisikö käydä läpi kaikki muut, paitsi täysin tuntemattomat. Tähän ratkaisuun olen toistaiseksi päätynyt. En kuitenkaan haluaisi loukata ketään. Väkisinkin mieleen tulee, että jos jonkun tutun jättää halaamatta, niin loukkaantukohan se. Toinen vaihtoehto on olla halaamatta ketään, mutta sitäkään en haluaisi tehdä. Se vasta kylmän kuvan antaisi. Sitäpaitsi niitä hyviä ystäviä on ihan mukavakin halia, varsinkin jos ei olla vähään aikaan nähty. Sitä vaan joutuu joskus miettimään, että missä menee se raja. Jokuhan saattaa ihmetellä, miksi haalaan jotakuta toista, mutta en häntä, ja luulla että minulla on jotain häntä vastaan, vaikka olisikin vain kyse siitä, että koen toisen heistä läheisemmäksi, vaikka oltaisiinkin tunnettu molempien kanssa lähes yhtä kauan. Näinkin voi olla. Joistakin vain tulee toisia läheisempiä...Siksi tällaiset tapaamiset ovat minusta hieman kiusallisia, vaikkakin todella mukavia, kun päästään niistä alkutervehdyksistä.

        Jonkunlainen reviiriraja on kuitenkin kaikilla. Täällä kun jotkut pitävät kylmänä sitä, että joku ei tykkää halata, niin he jotka ovat niin avoimia, ja valmiita halaamaan jokaista vastaantulijaa, voisivatkin saman tien vaikka kokeilla suudella kaikkia. Tuskin tuntuisi edes teistä mukavalta, mutta halusin antaa ajatteluunne hieman perspektiiviä. Ihmisten reviirirajat ovat erilaisia, se täytyy ymmärtää. Hankaluus tulee vain siitä, että aina ei tiedä mitä toinen haluaa. Toisen ajatuksia kun ei voi lukea, eikä se ole asia, josta puhuttaisiin suoraan. Tuo rintamerkki-idea oli kyllä oikeastaan hyvä, jota joku ehdotti. Laitetaan vaatteisiin merkki, niin tiedetään kuinka toimia. Siinäkin tulisi tosin se ongelma, että riippu siitä, kuka tulee vastaan, haluaako halata, vai kätellä.

        Täytyy sanoa, että itse olen kyllä tullut paljon kuoresta ulos. Ennen en halannut, kuin äitiäni. Se ei ollut haluamisesta kiinni, mutta en vain jotenkin osannut/uskaltanut koskea toista. Liekö sitten syynä, että isäni ei ole koskaan juuri halaillut minua. Ehkä kerran elämässäni on halattu kunnolla, siinä se. No kuitenkin, aloin vanhemmiten muuttaa käytöstäni, kun aloin tuntea itseni kylmäkiskoiseksi, ja kyllä minä toisinaan kaipasinkin sitä kosketusta. Olin kyllä muutenkin nuorena arka ja hiljainen, ja lähdin muuttamaan koko olemustani avoimemmaksi, koska olin kyllästynyt iseeni. Onneksi tein sen! Sain sen ansiosta heti paljon kavereita, joita minulla ei juuri ollut ollut.

        Kait halauksessa olisi toimittava niinkuin muutenkin elämässä, eli tehtävä niinkuin sydän sanoo. Teennäiset halaukset voisi jättää tekemättä, mutta tietyissä tilanteissa se vaatii paljon rohkeutta!

        oli kuin itse olisin kirjoittanut..olen nainen ja minulla on reviirirajani sellainen etten halaa kuin luontevissa tilanteissa en teennäisyytenä tai etikettinä tai näyttönä että ole lämmin ja etiketit tietävä..

        hämmästyin työpaikallani että nämä teeskentelijähalaajat eivät halanneetkaan kolleegaansa kun itki työpaikkakiusaamisen johdon takia..missä oli empatia varsinkin kun kaikki tiesi että kolleegaa oli ivattu/syytetty syyttä, minä joka harvoin halaan ja annan ehkä siten kylmän kuvan olin ainoa joka halasi lohduttaakseni ja tukeakseni häntä. Kummallista asiassa vielä oli että me olimme hänen kanssa jutelleet tuosta halaamisesta paljon ja minä olin aina sanonut etten pidä siitä..joten omaksi yllaätykseksenikin halasin häntä kun koin tilanteen sellaiseksi että nyt on halauksen paikka. Vieläkin surettaa hänen puolestaan tuo tilanne..
        halaaminen ei ole aina lämmin tapa osoittaa välittämistä vaan yksi etiketti muiden mukana jos se on vain tapa. Minulla halaaminen merkitsee vielä läheisyyttä ja osoittamisesta että välitän toisesta ei vain tapa.

        esim italiassa teen poskisuudelmat vaivautumatta se kuuluu sinne kulttuuriin mutta me jotka jonotamme metrien päästä toisistamme ja hississä katsomme tukalina kattoon niin ei istu vielä tuo halaus..aikaa vie ennen kuin sekin tuntuu vain kättelyn korvikkeelta kuten muualla kulttuureissa. ei se tarkoita sielläkään enempää vain tapa kohdata toinen. Lämpöä tuskin on sen enempää kuin meidän morjestamisessa ja kättelyssä.


    • Jaakobin boika

      Jos joku tulee vasten tahtoani halaamaan tai muuten koskettaa työpaikallani niin kyll nostaisin syytteen yksityisyyden häirinnästä.

      • Iitin tiltu

        Olen sitä mieltä, että halaaminen ok, jos se tulee sydämestä, siis oikeasti haluaa ko.ihmistä halata. Lähellämme on kesäbaari, jonka omistajatar halaa kaikkia sinne tulevia asiakkaita ja on muutenkin niiin tekoimelä, että oksettaa. En ymmärrä halaamista, jos se tapahtuu jonakin myynnin edistämiskeinona, ainakin minun kohdallaini tulos on päinvastainen. Mutta halaaminen rakkaiden, läheisten ihmisten kesken on ok.


      • Hieman väärin

        Soveltamisala

        Tässä laissa säädetään työntekijää koskevien henkilötietojen käsittelystä, työntekijälle tehtävistä testeistä ja tarkastuksista sekä niitä koskevista vaatimuksista, teknisestä valvonnasta työpaikalla sekä työntekijän sähköpostiviestin hakemisesta ja avaamisesta.


    • justiina-

      Eräässä entisessä työpaikassa pomo jakoi joululahjat porukalle siten että paketin sai kun ensin oli halaillut pomoa. Myös kun sittemmin lähdin tästä työpaikasta, pomo halaili minua lähtiäisiksi. Kun sitten joskus myöhemmin tarvitsin suosittelijaa hakiessani työpaikkaa ja lähetin pomolle sähköpostiviestin jossa kysyin voisiko hän suositella minua, jossa viestissä oli luetunkuittauspyyntö, pomo teeskenteli ettei ollut viestiäni ikinä saanutkaan, koska mitään vastausta en saanut, ei myöskään tullut kuittausta että viestiä olisi luettu. Olinko ehkä halannut liian huonosti? :O ????

      • Maryjane -80

        Niin, kyllä on alkanut tuntua, että innokkaat halaajat ovatkin sittenkin aika teennäisiä ihmisiä, eivätkä välttämättä halaa aidosti ja vilpittömästi. Tuli mieleen äskeisistä viesteistä, et itse kuulin eräästä entisestä työkaverista vähän aikaa sitten, että hän ajatteli minusta aika negatiivisesti, enkä hänen mielestään olisi ansannuit paikkaani. Sillon kun työskenneltiin yhdessä, hän esitti aina todella ystävällistä, sanoi kauniita sanoja, ja halaili. Ostipa jopa vuosi sitten joululahjankin. Järkytyin kun kuulin nyt mitä hän todellisuudessa minusta ajatteli. Teeskentelyn kyllä jollain tapaa kuuli hänen äänensävyssään, vaikka hän olikin olevinaan niin iloinen ja pirteä. Jotain vaistosin, mutta en olisi silti ikinä uskonut hänen olleen täysin minua vastaan.


      • Ei kiitos
        Maryjane -80 kirjoitti:

        Niin, kyllä on alkanut tuntua, että innokkaat halaajat ovatkin sittenkin aika teennäisiä ihmisiä, eivätkä välttämättä halaa aidosti ja vilpittömästi. Tuli mieleen äskeisistä viesteistä, et itse kuulin eräästä entisestä työkaverista vähän aikaa sitten, että hän ajatteli minusta aika negatiivisesti, enkä hänen mielestään olisi ansannuit paikkaani. Sillon kun työskenneltiin yhdessä, hän esitti aina todella ystävällistä, sanoi kauniita sanoja, ja halaili. Ostipa jopa vuosi sitten joululahjankin. Järkytyin kun kuulin nyt mitä hän todellisuudessa minusta ajatteli. Teeskentelyn kyllä jollain tapaa kuuli hänen äänensävyssään, vaikka hän olikin olevinaan niin iloinen ja pirteä. Jotain vaistosin, mutta en olisi silti ikinä uskonut hänen olleen täysin minua vastaan.

        ja pisteiden kalasteluun minäkin sen liitän. Eli on olemassa naisia, jotka haluaa luoda sellaista uhkusosiaalista mielikuvaa ympäristölle itsestään - takana päin voidaan olla kieroja kuin korkkiruuvit. Sitten on miehiä, jotka tekee sitä kai(?) vaan pönkittääkseen egoaan. Huvittava oli myös juttu esimiehestä, jota piti halata ennen lahjan saamista, mutta joka ei vaivautunut edes suosituksia laittamaan. Omaa esimiestäni en haluaisi nykäistä pitkällä tikullakaan, sen verran sen kaksimieliset jutut on jo pinnaa koetelleet. Kaikesta huolimatta olen joutunut.. se kun on niin mukava muiden mielestä.


    • pakkohalaus lool

      Todella ällöttävät ihmiset haluaa yleensä haleja
      tai sellaset jotka koittaa kasvattaa egoaan niillä
      :x

    • halausta

      kiitos!!! Lapsiani halaan kyllä luontevana osana äidinrakkauttani mutta...MUTTA!En voi sietää "ylenmääräistä" ja "turhaa" halailua. En halua halata aivan vapaa-ehtoisesti edes vanhempiani... siskoni on aina kädet (kuin kaksi paksua uppotukkia) ojolla tulemassa halaamaan kun näemme,YÄK!!!! Ja aivan ventovieraiden halaaminen ON kamalaa ja inhottavaa!!! Pidin tai en ihmisestä sitä ennen niin en ainakaan enää sen jälkeen jos olen joutunut koskettamaan tätä ilman omaa valmiuttani!!!

    • Ei halaaminen joka paikkaan sovi, ei varsinkaan tuollaiseen aloituksessa mainittuun pakosti järjestettyyn jonoon. Onnitella voi kätellen. Jossakin luontevassa tilaisuudessa jos vaikka tapaa rakkaan vanhan ystävän monen vuoden takaa niin mikä ettei voisi halatakin...

      • make939393

        olla aika pinnallinen ihminen.Jos oikeasti välität jostain työtoverista ei sellaista haisulia olekkaan jota ei pysty halaamaan.Pidän ihmisistä sen takia mitä löydän sisältä en tuijota ulkokuorta.


      • ccxx
        make939393 kirjoitti:

        olla aika pinnallinen ihminen.Jos oikeasti välität jostain työtoverista ei sellaista haisulia olekkaan jota ei pysty halaamaan.Pidän ihmisistä sen takia mitä löydän sisältä en tuijota ulkokuorta.

        Halatessasi siis kopeloit toisen sisäelimiä, vai?


    • zxvcb

      Sinun asemassasi hankkisin t-paidan, missä lukee isolla "HIV ". Voi jono vähän lyhentyä.

      Itse en pidä lainkaan tuntemattomien kosketuksesta, esmes kampaajalla on lievästi sanottuna epämukava olla. Aina voi kieltäytyä epämukavista eleistä. Poskisuudelmat saa mun puolestani unohtaa näillä leveysasteilla. Kuvottava tapa.

    • minäävaa

      kyllä, olen samaa mieltä.
      Eikä siinä mielestäni ole mitään epäsosiaalista jos ei tykkää halata KAIKKIA. Itsekin halaan kyllä jos pitkän ajan päästä tapaan hyvän ystävän, mutta muuten vähän tuntemattomampia en... miksi pitäisi??

      työpaikallakin on usein niin, että toiset ovat läheisempiä keskenään kun toiset. miksi siis kaikkien täytyisi halata jotakuta, myös niiden jotka ei niin läheisiä ole?

      ja usein vaikka pieni kosketus käsivarteen tms. tuntuu paljon aidommalta ja paremmalta, kuin joku tuollainen teennäinen halaus.

    • ei halita

      Kun isäni kuoli, kerroin esimiehelleni pyytääkseni hautajaispäivän vapaaksi. Jonkin ajan kuluttua olikin koko työpaikka (onneksi ei iso) jonossa kukkapuskan kanssa halailemassa. Jos olisin tämän tiennyt, olisin pysynyt hiljaa ja pitänyt ko. päivän ylityövapaana! Olisin tietysti voinut sanoa, ettei isä ollut läheinen, hyvä kun kuoli;) ehkä se olisi auttanut. Enkä koe tuntemattoman halauksessa mitään lohduttavaa, tosi läheinen ihminen on eri asia, ja silloin rutistetaankin lujaa. Halailu tarkoittaa minulle syvempää kiintymyksen ilmaisua, olkaan taputtelu riittäisi, jos on pakko lääppiä muuten vaan.

    • Aristokraatti

      Mistäkö kaikki V-mäiset tavat tänne pohjan perukoille ovat tulleet? Tietenkin jenkeistä.
      Tv: stä ei muiden kulttuurien tapoja näekään.
      On jos jonkinlaista Halloweenia ja kohta varmaan kiitospäivän rukoushetkiä.

      Muualla maailmassa, toisin kuin Angloamerikkalaisissa kulttuureissa kunnioitetaan toisen henkilön
      yksityisyyttä, jopa kättely on liikaa. Kohtelias kumarrus riittää, myös tuttujen kesken.

      Aasialaisissa sekä etenkin islamilaisissa maissa iholle tulo koetaan suorastaan tunkeilevaksi, eikä sitä
      missään nimessä suvaita eri sukupuolta olevien kesken.

      Amerikkalainen tapa tuoda arkikeskusteluun fyysinen koskettelu ja halaaminen ei vaan istu peri-
      härmäläiseen tapakulttuuriin, missä kylille kuljettaessa mies kulki muutamaa askelmittaa edellä vaimon
      seuratessa perässä ja fyysinen kontakti sallittiin vain suvun jatkamistarkoituksessa.
      Näin vielä muutama vuosikymmen sitten. Muslimimaissa vieläkin.

      Miksi tosiaan kosketella tai halailla muita jos se tuntuu vastenmieliseltä. Työkaverit eivät aina ole niin
      läheisiä, että poskisuudelmille olisi tarvetta. Varsinkin kun me suomalaiset emme näytä hallitsevan
      moisia, ei tiedetä kummalle puolelle se pää halatessa kallistetaan ( vasemmalle ). Poskisuudelma ei ole
      mikään märkä pusu toisen naamaan vaan vieno ele "muka suudelma" poskelle.

      Eli, parempi tyytyä kumartamaan kunnioittavasti ja ehkä kättelemään arvokkaasti.

      • pientä korjausta

        "etenkin islamilaisissa maissa iholle tulo koetaan suorastaan tunkeilevaksi, eikä sitä
        missään nimessä suvaita eri sukupuolta olevien kesken."

        Samaa sukupuolta olevat kyllä halailevat ja suutelevat toisiaan. Katsopa seuraavan kerran tarkemmin, kuinka jopa miehet kävelevät käsi kädessä julkisilla paikoilla.


      • Aristokraatti
        pientä korjausta kirjoitti:

        "etenkin islamilaisissa maissa iholle tulo koetaan suorastaan tunkeilevaksi, eikä sitä
        missään nimessä suvaita eri sukupuolta olevien kesken."

        Samaa sukupuolta olevat kyllä halailevat ja suutelevat toisiaan. Katsopa seuraavan kerran tarkemmin, kuinka jopa miehet kävelevät käsi kädessä julkisilla paikoilla.

        Kuvailemallasi tavalla todellakin monissa arabimaissa käyttäydytään, mutta vain ja ainoastaan
        hyvien ystävien tai tuttujen kesken.

        Tuntemattomien kesken, varsinkin liikeneuvottelujen yhteydessä halailu ei varmaankaan sovi.


    • huggybear666

      Onneksi meillä ei halailla. Firmassa 95% miehiä(olen yksi heistä) joten eipä ole kovin todennäköistä että tapa edes tulee meille.

      Ei olla halailtu edes silloin kun vanha duunari lähtee, kyllä se käsipäivää riittää ja hyvät sanat - ei tässä sentään mitään perhetuttuja olla tai sydänystäviä. Halailut saa jokainen tehdä itse jos tuntuu että työkaveri on ollut ystävä.

      Halailu muuten on ihan kivaa ystävien kesken, sillä sosiaalista kanssakäymistä, no - lähennetään. Itse olen halaillut ihmisiä humalalassa(kas kummaa, aika yleinen tapa) ja joitain tiettyjä vanhoja tuttuja jotka tekevät samoin.

      • mr.viagra

        ennenkun huomaatkaan niin on jo kaverin molo poskessa..


    • deekzs0po
    • 19+55

      Se se vasta on inhottavaa, kun yksi raiskaa ja pari muuta pitää kiinni. Mieluummin vaikka halaisin.

    • knep knåp

      Minulla taas toisenlainen ongelma. En haluaisi joutua halattavaksi, kun tiedän etukäteen etteivät työpaikkani naiset haluaisi halata minua. Näki aiemmin ilmeistä ja eleistä. Taannoin minulle tapahtui yksi juttu, josta on yleensä työpaikallani annettu lahja ja muodostettu jono halaajista. Yritin salata sen, mutta valitettavasti asia paljastui muille. Toisaalta toivoo, että minuakin muistettaisiin, kuten muitakin työntekijöitä, mutta toisaalta... jospa he unohtavat, tai keksivät itse itselleen jonkin tekosyyn, minulle kelpaa mikä tahansa syy, kunhan tilaisuutta ei pidetä.

    • minä vaan

      Halauksia on olemassa niin monenlaisia. Minäkään en piittaa kuivista ja mitättömistä haleista ollenkaan, ne voisi ihan hyvin jättää tekemättä. Esim. kun pääsin ripille ja sukulaiset halasivat kukin vuorollaan, oli vähän onneton olo kun kaikki tekivät se aika varmasti vain siksi että vanhempani olivat siinä lähellä katsomassa.

      Oikeastaan halaan ainoastaan silloin kun oikeasti olen vilpittömän iloinen siitä että toinen on siinä juuri nyt, yleensä kun tapaan kaveria pitkän aijan jälkeen. Tai jos oikeasti olen iloinen siitä minkä vuoksi halataan, ja onko ihminen läheinen. Muussa tapauksessa sitten kätellään.

    • halailuton...

      ainakin olet nainen!

      miehet eivät ainakaan halaile :), ja hyvä niin, en muista että olisin halaillut muita kun äitiä ehkä kerran. tyttöystävää , ja sekalaisesti muita naisia, ja koiraa montakertaa.

      • elliivo

        Kyllä se taitaa olla luonnekysymys.
        Itse olen keski-ikäinen nainen ja olen aina inhonnut halailemista. Halaan luontevasti vain omia lapsiani.

        Työpaikkahalaamiset ovat kaikkein inhottavimpia. Halaaminen on niin intiimi toimitus että se ei mielestäni kuulu työpaikalle. Varsinkin pomo joka on todella ilkeä ihminen saisi pysyä vähintään parin metrin päässä minusta. Hän kuitenkin järjestää aina sen halaus-session kaikissa mahdollisissa tilaisuuksissa.

        Minulla on itseäni nuorempi hyvä ystävätär jolta halaus tulee ihan spontaanisti mutta siitäkin minä vaivaannun.
        Kun aikoinaan aloin seurustella kainuulaisen ortodoksimiehen kanssa olin ihan rautakankena sukutapaamisissa :( Heille halailu on oikein perinne.

        Minä olen tällainen halimaton möllikkä enkä muuksi muutu edes halaamalla :/


    • Aitoja tapoja!

      Onpa hyvä, että nostat esille tämän asian. Noissa vastauksissa tuleekin jo esille, että tapa on meillä
      jenkkiläistä perua, mutta kylläpä nuo muinaiset neukkulaisetkin osasivat halailla ja pussailla. Asian idea
      on kai osoittaa, että "ollaan niin kavereita, niin kavereita", mutta ei kaveruuttakaan tarvitse liioitella.
      Kuten tiedetään ja nähdään, niin jenkithän liioittelee joka asiassa; nehän nauraakin niin leveästi, että Suomessa pidettäisiin (ainakin ennen olisi pidetty) vähäjärkisenä. Suomalaiset, fiksut tavat käyttöön!
      Aito halaus tulee tunteen mukana spontaanisti.

      • novi99

        Toisinaan tuplakättelen, molemmin käsin, käteltävän käsi omien käsieni väliin. Siinä lämpöä siirtyy tehokkaammin. Ja vaikka osanottoa!
        http://www.iki.fi/tapsan


    • Winter Woman

      Olen viisikymppinen nainen ja minulla on ikäiseni ystävätär, joka on omasta mielestään maailmannainen ja hyvin omaksunut nämä halaukset ja poskisuudelmat ja myös käyttää näitä tapojaan päivittäin. Tämä kyseinen ihminen on myös narsisti ja on todella ärsyttävää ottaa vastaan näitä kansainvälisiä tervehtimistapoja häneltä. On aivan eri juttu, jos tällainen tervehtimistapa on vilpitöntä, molemminpuolista ja tulee suoraan sydämestä!

    • ...

      Sanot vaan "ei kiitos" tai "en halua halata" niin se riittää. Ei pakolla tarvitse. Eivät kaikki halua halata, vaan pitää oman alueensa. Mutta miksi ihmisten pitää kätellä? Ei sekään ole kaikille kiva. Kai moni mielummin sitä kumppaniaan halaa.

      Eli älä jonota onnittelemaan. Tee vain sitä mikä tuntuu hyvälle ja oikealle.

      • yxäxä

        Äsken juuri tuli tv:stä ohjelma, jossa mitattiin stressihormooni kolesterolin erittymistä ja todettiin, että koskettaminen alentaa sitä.
        koskettamista oli sekä halaaminen että hieronta.

        Siksi me suomalaiset olemme niin stressaantuneita, jännittyneitä ja jäykkiä, kun emme koskettele. taitaa hierontakin olla nykyisin aika vähäistä.
        Kyllähän halaamisessakin rikotaan jollakin tavalla tiettyjä rajoja. Ehkä se juuri rentouttaa ja vähentää stressiä. Eli olisko aika tarkastella piintyneitä toimintatapoja??


      • kissafani.
        yxäxä kirjoitti:

        Äsken juuri tuli tv:stä ohjelma, jossa mitattiin stressihormooni kolesterolin erittymistä ja todettiin, että koskettaminen alentaa sitä.
        koskettamista oli sekä halaaminen että hieronta.

        Siksi me suomalaiset olemme niin stressaantuneita, jännittyneitä ja jäykkiä, kun emme koskettele. taitaa hierontakin olla nykyisin aika vähäistä.
        Kyllähän halaamisessakin rikotaan jollakin tavalla tiettyjä rajoja. Ehkä se juuri rentouttaa ja vähentää stressiä. Eli olisko aika tarkastella piintyneitä toimintatapoja??

        Kissan silitys alentaa verenpainetta, näin olen kuullut sanottavan. Kissan silittäminen tuottaa suurta mielihyvää niin kissalle kuin silittäjällekin, hur hur hur, voi miten kissani palkitsee ihanalla hyrräyksellä silitykset! :D


      • ei kiitos
        yxäxä kirjoitti:

        Äsken juuri tuli tv:stä ohjelma, jossa mitattiin stressihormooni kolesterolin erittymistä ja todettiin, että koskettaminen alentaa sitä.
        koskettamista oli sekä halaaminen että hieronta.

        Siksi me suomalaiset olemme niin stressaantuneita, jännittyneitä ja jäykkiä, kun emme koskettele. taitaa hierontakin olla nykyisin aika vähäistä.
        Kyllähän halaamisessakin rikotaan jollakin tavalla tiettyjä rajoja. Ehkä se juuri rentouttaa ja vähentää stressiä. Eli olisko aika tarkastella piintyneitä toimintatapoja??

        .. jos joutuu halaamaan vaan sen vuoksi, että muutkin tekevät. Jos haluaa olla kohtelias, vaikka ei haluaisi laskea jotakin ihmistä niin lähelle itseään. Stressi siitä tulee ja ärtynyt mieli.


    • voihan V

      Meillä peräkammarin poijjat ottaa kieli pitkällä
      että konttorin "tytöt" täytää 50v. että
      pääsevät halimaan.

      On se niin kansainvälistä ja siistii kun halitaan.

    • ptp8y87t

      jota pitää halata, muulloin se ei uskalla lääppiä mutta kun virallisesti pitää halata, niin sehän rutistaa oikein olantakaa YÖK...

      • ei kiitos

        ..nuuhkii samalla tietysti hiuksiasikin.. Pitäisi laittaa käsi nenän alle lopuksi, ja tivata että nuuhkase pois kun lapselta "namia" ja taputella kosketukset kuin pölyt vaatteilta.


      • jonte321
        ei kiitos kirjoitti:

        ..nuuhkii samalla tietysti hiuksiasikin.. Pitäisi laittaa käsi nenän alle lopuksi, ja tivata että nuuhkase pois kun lapselta "namia" ja taputella kosketukset kuin pölyt vaatteilta.

        Tiesittekö että ihmiset halasivat toisiaan tervehdyksen omaisesti jo kivikaudella? Tapaan liittyy kiinnostavia evoluution kannalta tärkeitä asioita, kannattaa katsoa tämä erittäin kiinnostava video:

        http://www.youtube.com/watch?v=OzPVyAAgBTU


    • Johtaa

      Puritaanisesta kateudesta häpeäraivoon ja aisan kannatukseen.

    • pulmanen

      ootko käyny jossain puhumassa tästä

    • -etäisesti halattava

      Yleistä on myös ns. puolihalaus, joka on kättelyn ja halauksen välimaastossa. Otetaan keveysti olkapäästä kiinni pienen välimatkan päästä ja vähän kumarrutaan "halattavaa" kohti. Tyylikästä.

      Itseäni ärsyttää tämä ystävien tekemänä, mutta ehkä se heidän luonteelleen sopii paremmin.

    • eläkemuori

      Eläkekahvitusten alussa ilmoitin suoraan:Olkaa Hyvät! Kakkua ja kahvia- ja sitten ei pussailla eikä halata!
      Se meni huumorin piikkiin-juotiin vain ne kakkukahvit ja lahjottiin- ja ilmoitus meni perille-ei halailtu!

      • päinvastoinnnn

        No ongelmia on näköjään monenlaisia. Itseäni taas inhottaa, kun aina pitää kätellä ja kädet hikoaa helposti, niin jotenkin mieluummin halisin.
        Halaaminen on kivaa vaikkei olisi mikään paras ystäväkään. Tykkäisin enemmän poskipusuista ja halaamisesta, kun kättelemisestä.


    • pullukka_paavo

      mukavaahan se on. Mutta en ole kasvanut halailuun / pussailuun kuin seksimielessä joten tuntuu kummaliselta jos täytyy sukulaisia joskus halata äklöttää!!! PHYii PHHururrrr

    • Ihmettelen vaan..

      "Halaaminen vaan ei istu suomalaiseen kulttuuriin.Se on sinne pakolla ympätty.
      Poimin usein näiltä palstoilta juttuja, jotka "koskettaa" ja nyt taas löytyi sellainen.
      Halauksen pitää tulla "spontaanisti", eikä väkisin. Ihan huvittaa (ja hävettää) joskus työpaikalla"

      Joopa joo, eli suomalaiseen tyyliin halataan "spontaanisti" sukulaisia, ystäviä, läheisiäkin ihmisiä se pakollinen 3 sekunnin kosketus ja toisella kädellä taputetaan toista selkään ja useimmiten aina vain onnittelutilanteissa. Itse halaan mieluusti ihmisiä, jos tunnen siihen aihetta.
      Ja onko se kättelykään nyt niin kivaa, jos käsi on kuin kuollut lahna ilman katsekontaktia ja aitoja tunteita. Onhan se niin perkeleen vaikeaa aidosti onnitella ihmistä, siellä työpaikallakin...

      • ........

        "Ja onko se kättelykään nyt niin kivaa, jos käsi on kuin kuollut lahna ilman katsekontaktia ja aitoja tunteita. Onhan se niin perkeleen vaikeaa aidosti onnitella ihmistä, siellä työpaikallakin..."

        Jos tuolle linjalle mennään, niin joo kyllähän muutamat kiihkeät askeleet lambadaa kahdenkesken ilmaisevat aitoa välittämistä niinkuin harva muu teko, ainakaan vaatteet päällä!


    • Manta-mummo

      Minuakin ällöttää ja vituttaa sellainen tekohalailu.
      Kyllä minä halaan mielelläni joitakin ihmisiä (etenkin lapsia), mutta halaaminen on minulta selvä osoitus siitä, että ihminen merkitsee minulle hiukan enemmän.
      Ja ei aina edes niin. Paria läheistäni en halaa, koska hekään eivät välitä siitä. Kyllä me ihan hyvin voimme toisillemme osoittaa muutenkin välittämisemme.

      Ei kaikkien tarvitse halata, antaa poskisuudelmia, käydä teatterissa ja lipittää punkkua oikeaoppisesti ryystäen...
      Jokainen taaplaa tyylillään. Ja teeskentely näkyy kyllä päällepäin!!!

      • Idle

        Moikka, kyllä sitä vanhoja, rakkaita ystäviä halaa ihan luonnostaan, mutta ei kaikenkarvaisia, puolituttuja
        ihmisiä tartte halata! Mistä moinen tapa tullutkin


      • ap
        Idle kirjoitti:

        Moikka, kyllä sitä vanhoja, rakkaita ystäviä halaa ihan luonnostaan, mutta ei kaikenkarvaisia, puolituttuja
        ihmisiä tartte halata! Mistä moinen tapa tullutkin

        Ei niin, niillehän voi antaa vaikka makkaran tai jotai


    • AS-humaani

      Me emme pidä vieraan ihmisen kosketuksesta.
      Voimme saada siitä jopa kohtauksen.

      Voinen vedota tähän.

    • hum.kand.

      ..halattava on luonnontieteen näkökulmasta katsottuna aivan erityinen harvinaisuus, kuten seuraavassa ;

      http://s6.fi.bitefight.org/c.php?uid=28591

      Tuota ei ehkä kannattaisi halata, mutta monikin olisi valmis ottamaan riskin jos mahdollisuus astuisi eteen.
      Allekirjoittanut mukaan lukien. =)

      hum.kand.

      • oh.o

        sinusta vai?


      • hyhhyh

        Tuo kyllä taatusti kuuluu niihin iljettäviin haiseviin työkavereihin. Yök!


      • On..
        hyhhyh kirjoitti:

        Tuo kyllä taatusti kuuluu niihin iljettäviin haiseviin työkavereihin. Yök!

        Täyttä paskaa suoraan saatanan peräsuolesta.


    • Irti rytkyistä!

      Tavataan tuttu. Itse vaan juttelisi noin vain, niin eikös toinen tuppaa kädet ojolla rutistelemaan. Minä en ymmärrä mistä moinen tapa on tullut. Ja jos se olisikin joku ns. tosi ystävä, niin olkoon niin, mutta kaikki hyvän päivän tututkin oitis kaulailemassa. Ei välttämättä oikein sitten asiaakaan ole. Suomalaiset ovat jäykkää kansaa, ei olla turhan tuttavallisiksi ruvettu, eli mistä juontaa tämä inhottava tapa?

    • hapa hapatus

      Todella typerää ja pinnallista. Ei kannata mennä keski-eurooppalaisten tapojen mukaan.. ihan naurettavaa

      • Fimmi

        tapa myös.


    • Naa naa naa

      ole halaamisessa mitään kummallista......enää. Oli kyllä sellainen aika elämässä että inhotti koskea toisia ihmisä muuten kuin nyrkillä kasvoihin. Miksi sitten muutuin? No en mää vaan tiiä. Ei kaikkea voi tietää.

    • Nainen-62--

      Niin. Täytän 50 v piakkoin. Jono ja varmasti suurin osa halaa. Raskasta ja noloa. Olen halityyppi ja tarvitsen haleja, mutta raja tulee vastaan. En taida juhlia.

    • Sköpödöpö

      Kun vastaavaa tapahtuu seuraavan kerran, tarjoat itsevarmasti hymyillen kättä ja heität sanallisen onnittelun sekaan. Jos tulee jotain kommenttia halauksesta, niin hoidat sen kevyellä kenttähuumorilla tyyliin: vasta toisilla treffeillä. Ja lopuksi - tämä on tärkeää - pidät tämän linjan kaikissa tilanteissa. Turvallista matkaa!

    • työtön työtön työtön

      Jo on ongelmat. Mielelläni ite halisin jos ois se työpaikka jossa halataan.

    • Yäk

      Jep, olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Ei se halailu ole mikään jokanaisen oikeus. Minullakin on työpaikallani kauheasti naisia, jotka kaikkien pikkusyiden perusteella keksii syitä tulla puristelemaan itseään vasten. Aina on jotkut synttärit tai nimpparit ja sitten puristetaan rintijen väliin.

      Myöskin pari valkosipulille ja hielle haisevaa naista on meilläkin töissä.....kauheeta. Yäk.

    • homojen hommaa!!!

      homojen hommaa!!!!

    • moikataan

      Minä en vieraita halaile, enkä tevehdi poskia hiposkelemalla.

      Olen mieluumin vaikka sitten juntti, jos se siksi tulkitaan!

      Minä pidän noita tapoja teennäisinä ja niiden harrastajia typerinä itsensä korostajina!

    • työpaikanjonohalittu

      En hyväksy jonojuhlahalejea. Minä en hali.

      Vielä kamalampaa on, kun itse joudut siihen jononpäähän halittavaksi, etkä haluaisi halia.

      • takavasemmallepoistu

        kahmi lahjat ja kukat niiden käsistä ja vedä vielä niiltä korut kaulasta ja korvista, ja lähde käpälämäkeen, huuda vielä niille stanan halaajille, että 'ha**stakaa **ska! Heitä kakku, jonka aioit niille tyhmille tarjota, vessapyttyyn mennessäsi!

        Sillä tavalla saat näytettyä hyvää esimerkkiä junttilan muillekin haiseville tolloille, miten halaajat täällä junttilassa hoidellaan! :)


    • ------------

      Työkaverien halailu on perseestä, koska se ei ole seksuaalisesti/sosiaalisesti neutraali tapa. Eri asia jos ollaan jollain tavalla tutumpia keskenään ja sellainen tilanne jossa porukka on rajatumpi ja sitten halataan kaikki. Mutta joku hemmetin onnittelujono, siinä saa sitten hiki otsalla miettiä että kättelenkö vai halaanko vai vedänkö turpaan.

      • kataliina2

        Ei kuulu omiinkaan rutiineihin. Kehon ympärillä vähintään sentti omaa tilaa kaikilta osin. Kättely vielä menettelee mutta älöttää kätellä kun joillakin ote ei ole sellaine reipas vaa muistuttaa lähinnä alatoopi einari penistä.


      • Sopisi
        kataliina2 kirjoitti:

        Ei kuulu omiinkaan rutiineihin. Kehon ympärillä vähintään sentti omaa tilaa kaikilta osin. Kättely vielä menettelee mutta älöttää kätellä kun joillakin ote ei ole sellaine reipas vaa muistuttaa lähinnä alatoopi einari penistä.

        Nenien hieronta.


      • ratatataa

        käänä takapuolesi ja pieraise äänekkäästi ja sen jälkeen vedä turpaani! Eiköhän haisevat halaajat katoa! :D


    • Susi tuli

      Mieluummin halailen koiraa (koiria) kuin sen (niiden) omistajaa.
      Paitsi jos olisin ihastunut itse ihmiseen.

    • HARRI TRE

      PITÄÄ olla sen verran selkärankaa miehiä ei halata rumia naisia kätellään kauniita halataan sillä ne rutisee.

    • Kylmiö

      Joskus sipaisen vain olkapäätä muka kiireisesti, kun ei huvita halata.

      • yxäxä

        jos suomalaiset työpaikat ovat ankeita ja kaikki haluavat sieltä eläkkelle, kun halaaminen on niissä näin vastenmielistä kuin tämä ketju osoittaa. Näillekö työuria pidentämään. Ei onnistu. Kaikki ovat riekaleina jo tänne kirjoittaessaan.
        On hallituksella iso työ saada suomalaiset työpikat ja niiden ihmiset sellaisiksi, että viihtyisivät työssä.
        Hyvä galluppi tämä ketju.


    • halaamaton

      Oon niin samaa mieltä aloittajan kanssa! En halua ei-niin-läheisiä-ihmisiä liian liki itseäni, en halua halata kaikkia työtovereitani. Olenkin sanonut tälläisissä halausjonoissa vuoroni tullessa kohdalle etten ole halaaja ja tarjonnut käteni. Ei ole kukaan vielä loukkaantunut. Joskus täytyy kuitenkin joustaa ja halata kun tilanne niin vaatii(mutta vain erityistapauksissa).
      Läheisten ihmisten kanssa halaaminen ei tunnu luonnottomalta ja harrastan halaamista perhepiirissä runsaasti.

    • ~~~~

      Esim. työpaikalla voi hyvin halata kevyesti työkaveria ja sillä tavalla näyttää, että "pidän sinusta olet ok kaveri" ja että jos välillämme on ollut jotain kränää, se on nyt anteeksi annettu ja jatketaan eteenpäin. Ei ihminen voi halata sellaista, jota hän vihaa. Kevyt halaus puhdistaa ilmaa ja vapauttaa, avaa "solmuja".

      Jos tuo kevyt hali annetaan vaan siinä toivossa, että päästään maistamaan synttärisankarin tarjoamaa kakkua, voi halauksen jättää halaamatta, halin täytyisi tulla hyvästä mielestä, ei pakosta.

      Eikä missään tapauksessa sellaisen, joka pitää vastenmielisenä halausta, saa tulla halaamaan, eikä vastata halaukseen. Sen, joka ei halua halata, on ojennettava vain kätensä ja vastapuoli kyllä ymmärtää.

      Halaaminen puolitutun kanssa on nimenomaan vain kevyttä, ei mitään pitkää puristelua ja lääppimistä. Lämpimän ja pitkän halauksen saa vain kotiväki ja ne, jota rakastetaan.

      • Pruustinna

        E tarvitse halia jos ei halua. Ei tarvitse kätellä jos ei halua. Toiset haluavat, toiset eivät, eikä kenelläkään ole oikeutta pakottaa toista haluamaan sellaista mitä tämä ei halua.
        Itse saatan halata kaikenlaisia ääliöitä jotka käyvät halaamaan kun joku sen rivissä ensin aloittaa, ei siinä mitään, menettelee töissä kun siitäkin ajasta työnantaja maksaa kun kekerikaffet juodaan ja toistemme kaulassa roikutaan, jäykähkösti mutta kuitenkin.
        Mieluummin kuitenkin pysyn erossa vieraiden ihmisten basiliskoista, äh, ei se ole syrjintää jos en anna kaikkien puristella itseään vasten. Seurani haluan valita itse ja haliseurani etenkin.


    • asdfhjfk

      Ärh, kaveriporukka oli ennen samanlainen. Kun minä halusin halata kavereita, niin muut menivät kummallisen näköiseksi. Sitten kyllästyin ja nyt pitää aina halata kun nähdään, ja se on jotenkin tosi iljettävää. En ole kenenkään kanssa enää niin läheinen ja se tuntu teeskentelyltä.

      • asdfhjfk

        Niin joo, unohtui sanoa. Pakkohalaamisesta pääsee kun tulee jo kaukaa käsi ojossa ja tarttuu siihen toisellakin kädellä, sitten siirtyy äkkiä sivuun.


      • eienäähaleja
        asdfhjfk kirjoitti:

        Niin joo, unohtui sanoa. Pakkohalaamisesta pääsee kun tulee jo kaukaa käsi ojossa ja tarttuu siihen toisellakin kädellä, sitten siirtyy äkkiä sivuun.

        kun tulee jo kaukaa irvistellen, ja näyttäen kieltään, ei taatusti kukaan tule halaamaan.

        Toiset ihmiset ovat sellaisia, että niiden kanssa ei tiedä miten olisi. Jos yrittää hyvällä, se ei käy, jos yrittää pahalla, se ei käy. Koskaan ei ole hyvä, aina on jotain moittimista. Sellaiset ihmiset on paras kiertää mahdollisimman kaukaa! Tulee mieleen, että tuo ihminen ei vain yksinkertaisesti voi sietää minua, toisin sanoen hän vihaa aivan vimmatusti minun pärstäkerrointa jostain ihmeen syystä. Ainoa keino on vaihtaa toiselle puolelle katua, kun tuollainen ihminen tulee vastaan, ettei tarvitse reagoida häneen millään tavalla.


      • ONKO PAKKO JOS EI HA
        eienäähaleja kirjoitti:

        kun tulee jo kaukaa irvistellen, ja näyttäen kieltään, ei taatusti kukaan tule halaamaan.

        Toiset ihmiset ovat sellaisia, että niiden kanssa ei tiedä miten olisi. Jos yrittää hyvällä, se ei käy, jos yrittää pahalla, se ei käy. Koskaan ei ole hyvä, aina on jotain moittimista. Sellaiset ihmiset on paras kiertää mahdollisimman kaukaa! Tulee mieleen, että tuo ihminen ei vain yksinkertaisesti voi sietää minua, toisin sanoen hän vihaa aivan vimmatusti minun pärstäkerrointa jostain ihmeen syystä. Ainoa keino on vaihtaa toiselle puolelle katua, kun tuollainen ihminen tulee vastaan, ettei tarvitse reagoida häneen millään tavalla.

        En myöskään kuulu halaus porukkaan. Jonossa odotat vuoroasi, tekisi mieli paeta, etenkin kun halattava ei ole hyvä tuttu.
        Olen päättänyt ojenttaa käden sopivan matkan päässä ja vasen tiukasti alhaalla, ettei tule väärinkäsitystä halaushalusta. Pidän oman rajani, se on minulle tärkeä, en tuputa itseäni. ONKO PAKKO JOS EI HALUU?

        Eri asia on tosi hyvän tutun kanssa,voi vatkata vaikka vieterille. On hyviä vanhoja mustoja ja kommelluksia, joita puistellaan pintaan. Tapahtuu enää vain niin harvoin. Harmi


    • Inhokki/haisuli

      Miksei kukaan koskaan halaa mua? Tai halaavat kun en ole paikalla ettei minua tarvii halata, yhyy!

    • Anonyymi

      Tykkäsin halia, kun se ei ollut mitään väkinäistä pakollista tärkeilyä. Enkä silloinkaan kaikkia, vaan spontaanisti tunteella lähimpiä. Tärkeilyhaliminen on vienyt halimisesta maun. En halua työntää rintojani muiden rintakehään/rintoihin kiinni. Työkavereiden kanssa haliminen sukupuolesta ja henkilöstä riippumatta - ei todellakaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe