kysymys

utelias wili

Mikä mahtaa olla motiivina vanhemmilla kun toivovat omalle lapselleen elämässä epäonnistumista kun tämä eroaa vanhoollislestaadiolaisuudesta.

1. Onko syy pettyminen itseenä kasvattajana
2. vanhenpa hävettää mennä seuroihin kun kun oma lapsi ei hyväksy vl.oppia
3.joku muu mikä?

Jostainhan se voima tulee jotta oman lapsensa kiroaa tällaisella toivomuksella.

Keskustellaanko nykyään tästä lestapiireissä ja opastetaanko vanhenpia toimimaan tällaisissa tilanteissa oikealla tavalla?.
Eli onko tapahtunut kehitystä asiassa joka lienee joka vuosi ajankohtaista.

8

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selitys

vl-puhujien saatanallisesta opetuksesta.

• Nii i

"Mikä mahtaa olla motiivina".

Olisiko ihmisten keksimät säännöt VL- uskomuksessa?
      Raaka henkinen väkivalta?
      Sinun syyttävä asenteesi?
      Lapselle elämä muiden ihmisten kanssa?
      Halu antaa lapselle parempi elämä kuin itsellä on ollut VL - uskomuksessa?

Malliksi vielä vastaava kysely:

Riettaus voi tulla mieleen:

A. Kun näet naisen ostavan banaaneja
      B. Kun näet naisen ostavan kurkkuja
      C. Molemmista

• sd0o0sbn0n

onko kurkkua ostavalla naisella sormuksia? Jos ei, seuratkaapa minkä kokoisia hän ostaa. Ja jos hän ei osta mukaan tomatteja ja salaattia, niin varma hän käyttää niitä kynttilöiden sijasta.

• tuani

vastuskommentteihin kajoamatta, kerron oman tarinani.

Minulla on lapsia,joista muutama on kieltänyt uskonsa. Sen uskon, minkä minä koen oikeaksi. En ole koskaan ajatellut, että menisipä noilla nyt huonosti kun tuommosen ratkaisun tekivät. Päinvastoin. Olen ollut kantamassa heitä rukouksin Jumalan puoleen, että he löytäisivät paikkansa tässä maailmassa ja että Jumala varjelisi heidät pahalta. Mikä se paha on, sitä voi itse kukin miettiä mielessään.

Oman lapsen kiellettyä uskonsa, ensimmäinen ajatus on pettymys itseen. Miten tässä näin kävi? Minä olen lohduttanut itseäni ajatuksella, että eihän Jeesuksenkaan kaikki kaksitoista opetuslasta olleet uskomassa, vaikka hän oli varmasti paras kasvattaja. Sielunvihollinen sai houkuteltua yhden pettäjän tielle.

Toisaalta ajattelen, että jos JUmla on heidät tarkoittanut taivaaseen, hän pitää siitä huolen, että näin tapahtuu. Hän ohjaa heidän tiensä nii, että evankeliumin suojassa saavat silmänsä tälle maalimalle ummistaa. Minä vaan kastelen, eli muistutan uskomisen asiasta lapsiani.

Kiintymys ja rakkaus ja huolenpito tuntuu entistä tärkeämmältä, kun oma lapsi kieltää uskonsa. Rakastan näitä nuoria mileti enemmän kuin ennen. Meillä on hyvät välit ja he ovat aina tervetulleita kotiin.

Kovuudella ei voiteta mitään. Se nostaa vaan uhmaa nuoressa. Rakkaudella puhuttelu ja aito kiinnostus nuoren asioista on parasta siinä tilanteessa, kun nuori on tehnyt ratkaisun kieltää uskonsa.

• avaukkseen jatoa

asiallisesta ja kaiki puolin hyvästä kirjoituksesta.
        tämä avaus tuli tuossa mieleeni kun olen kokenut juuri mitä avauksessa kysyin ja luulenpa että eroaminen vl.liikkeesät koskettaa aika monia perheitä että miten yleisesti vanhenpia opastetaan se kohtaamaan nykyään.

Tätä ei esim,80luvulla mitenkään opetettu joten luulisin että nykyään myös liikkeen sisällä asia tiedostetaan ja siihen opastetaan toimimaan oikealla tavalla.

Ja vinkiksi vanhemmille että jos lapsenne eroaa uskonnollisesta liikkeesänne ei hän eroa teistä joten rakastakaa ja tukekaa lastanne se kannattaa. Ihan näin kokemuksella voin sanoa että suhde vanhenpiin
        muuttuu aika kylmäksi jos lapsesi hylkäät ja huonoksi haukut.

• 11
        avaukkseen jatoa kirjoitti:

asiallisesta ja kaiki puolin hyvästä kirjoituksesta.
        tämä avaus tuli tuossa mieleeni kun olen kokenut juuri mitä avauksessa kysyin ja luulenpa että eroaminen vl.liikkeesät koskettaa aika monia perheitä että miten yleisesti vanhenpia opastetaan se kohtaamaan nykyään.

Tätä ei esim,80luvulla mitenkään opetettu joten luulisin että nykyään myös liikkeen sisällä asia tiedostetaan ja siihen opastetaan toimimaan oikealla tavalla.

Ja vinkiksi vanhemmille että jos lapsenne eroaa uskonnollisesta liikkeesänne ei hän eroa teistä joten rakastakaa ja tukekaa lastanne se kannattaa. Ihan näin kokemuksella voin sanoa että suhde vanhenpiin
        muuttuu aika kylmäksi jos lapsesi hylkäät ja huonoksi haukut.

suhde vanhenpiin muuttuu aika kylmäksi jos lapsesi hylkäät ja huonoksi haukut.

Ihan mahdollista. Hyvin sanottu

• kielto ole este vahurskaudelle, kunhgan jää usko Jeesukseen.

Minulla on lapsia,joista muutama on kieltänyt uskonsa. ** Kieltänyt uskonsa? Siis lestadiolaisuuden? Ymmärränkö oikein. Vai onko Hän kieltänyt Jeesuksen Herruden?
        Sen uskon, minkä minä koen oikeaksi. En ole koskaan ajatellut, että menisipä noilla nyt huonosti kun tuommosen ratkaisun tekivät. Päinvastoin. Olen ollut kantamassa heitä rukouksin Jumalan puoleen, että he löytäisivät paikkansa tässä maailmassa ja että Jumala varjelisi heidät pahalta. Mikä se paha on, sitä voi itse kukin miettiä mielessään. ** Puhut nöyränä vanhempana, ja näin käsitykseni mukaan useat VL vanhemmat myös ajattelevat.
        Oman lapsen kiellettyä uskonsa, ensimmäinen ajatus on pettymys itseen. Miten tässä näin kävi? Minä olen lohduttanut itseäni ajatuksella, että eihän Jeesuksenkaan kaikki kaksitoista opetuslasta olleet uskomassa, vaikka hän oli varmasti paras kasvattaja. ** Kuka niistä ei ollut, kerrotko nimen?
        Sielunvihollinen sai houkuteltua yhden pettäjän tielle. ** Niin, ei missää kerrota, ettäkö Hän uskonut Jeesuksen Herruuteen ainoastaan sen, että Hän kavalsi Herransa.

Toisaalta ajattelen, että jos JUmla on heidät tarkoittanut taivaaseen, hän pitää siitä huolen, että näin tapahtuu. ** Ehkä Sinun pitää itsekin miettiä, onko Jumala joka Taivaan oven Sinulle, tai ylipäätään jollekin ihmiselle avaa, vai onko se itse Kaikkivaltias Jeesus Kristus. Se on ensin osaltasi selvitettävä.
        Hän ohjaa heidän tiensä nii, että evankeliumin suojassa saavat silmänsä tälle maalimalle ummistaa. Minä vaan kastelen, eli muistutan uskomisen asiasta lapsiani. ** Onko Sinulla kyisestä ohjauksesta Uudessa Testamentissa mitään näyttöä.

Kiintymys ja rakkaus ja huolenpito tuntuu entistä tärkeämmältä, kun oma lapsi kieltää uskonsa. Rakastan näitä nuoria mileti enemmän kuin ennen. Meillä on hyvät välit ja he ovat aina tervetulleita kotiin. ** Olet todella hienolla mielellä. Vaunhursaan rukoustakaan ei Jumala kuule, mutta jos osoitat sen Jeesukselle, Hän vie sen eteenpäin, jos itse ei kerkiä auttamaan.

Kovuudella ei voiteta mitään. Se nostaa vaan uhmaa nuoressa. Rakkaudella puhuttelu ja aito kiinnostus nuoren asioista on parasta siinä tilanteessa, kun nuori on tehnyt ratkaisun kieltää uskonsa. ** Muista se, että SRK;n kielto, ei ole välttämättä Jeesuksen kieltoa.

Kes.

• Hyvä isä tai äiti,

Kirjoitat rakkaudesta ja kiintymyksestä lapsiisi, olet hyvä heille etkä ole hylännyt heitä. Lapsesi varmasti rakastavat ja arvostavat sinua, ja sitä myös sitä vapautta, jonka annat heille tehdä oman ratkaisunsa.

Olet varmasti kasvattanut terveitä, työkykyisiä lapsia, joista voit olla ylpeä. Etkö silloin ole tehnyt hyvin ja riittävästi? Eikö hengellisyys ja uskonnollisuus ole jokaisen vapaa valinta, johon et edes voi vaikuttaa sortumatta painostamiseen ja alistamiseen?

Omat vanhempani ovat vanhoillislestadiolaisia, mutta en ole kokenut heidän painostaneen minua toisenlaiseen ratkaisuun. He hyväksyvät minut sellaisena kuin olen, lestadiolaisuudesta eronneena. Arvostan heitä siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      600
      2136
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1078
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      19
      1008
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      887
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      79
      795
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65