Suomenkielinen pyrkii RKP:n johtoportaaseen

Välkommen!

Helsinkiläinen toimittaja Päivi Storgård, 45, on ehdolla Suomen ruotsalaisen kansanpuolueen varapuheenjohtajaksi.

Storgård on kolmen kaksikielisen lapsen suomenkielinen äiti. Hän sai eduskuntavaaleissa yli 1600 ääntä ja tuli Helsingissä RKP:n listalla neljänneksi.

- En ole koskaan opiskellut pakkoruotsia. Minulle toisen kansalliskieleen ja kulttuuriin tutustumisesta on ollut pelkästään iloa. Suomi on aina ollut monikulttuurinen maa, ja sitä vahvuutta voimme käyttää nykypäivän maailmassa, sanoo Storgård.

Puoluejohto valitaan RKP:n puoluekokouksessa 19.6. Espoossa.

40

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30

      Terveyttä ja jaksamista Päiville...

    • onnea vaan

      Toivottavasti valitaan, jotta voimme alkaa kirjeenvaihdon poliittisen toimijan kanssa. Tavoitteena on saada hänet päästämään suustaan sammakoita ja omaa syntyperäänsä halventavia lausuntoja. Yksityisihenkilö Päivin kanssa en halua olla tekemisissä, mutta poliitikon kanssa kyllä.
      Siinä nähdään, miten aito aatteellisuus ja maksettu aatteellisuus ottavat mittaa.
      PS. En tiedä, missä RKP;n puoluetoimisto on..vielä
      Päivihän dramatisoi tässä taannoin "postinkantajansa lausuntoa":
      "Tiedän, missä asut."

    • 45
      • tuhkamunakas

        Olikohan tämä venäjää puhuva lääkäri suomea osaamaton koska ei puhunut ruotsia? Vai osasiko vekkuli pelkästään venäjää? Olisikohan lääkärin palkanneet johtajat tehneet emämunauksen palkkaamalla suomea osaamattoman lääkärin hoitamaan suomalaisia potilaita? Tuskinpa vain. Luultavasti tämä lääkäri osasi ainakin kohtuullista suomea jolla Päivi Storgård olisi tullut oikein mallikkaasti toimeen. Päivin ruotsikaan kun ei ole ihan täydellistä ruotsia osaavana olen huomannut


      • tuhkamunakas kirjoitti:

        Olikohan tämä venäjää puhuva lääkäri suomea osaamaton koska ei puhunut ruotsia? Vai osasiko vekkuli pelkästään venäjää? Olisikohan lääkärin palkanneet johtajat tehneet emämunauksen palkkaamalla suomea osaamattoman lääkärin hoitamaan suomalaisia potilaita? Tuskinpa vain. Luultavasti tämä lääkäri osasi ainakin kohtuullista suomea jolla Päivi Storgård olisi tullut oikein mallikkaasti toimeen. Päivin ruotsikaan kun ei ole ihan täydellistä ruotsia osaavana olen huomannut

        Jos viittaat taannoiseen TV-keskusteluun niin kyse ei ollut Päivin itsensä lääkärillä käynnistä vaan erään vanhemman tuttavansa kielivaikeuksista ainoastaan suomea osanneen lääkärin kanssa.

        Älä muunna tarinaa.. !! Ongelmat eivät olleet Päivin omia, hän oli vain ollut tilanteessa todistajana ja saattoi siten perustaa kertomuksensa omakohtaiseen kokemukseen!!


      • ---
        Ankdam kirjoitti:

        Jos viittaat taannoiseen TV-keskusteluun niin kyse ei ollut Päivin itsensä lääkärillä käynnistä vaan erään vanhemman tuttavansa kielivaikeuksista ainoastaan suomea osanneen lääkärin kanssa.

        Älä muunna tarinaa.. !! Ongelmat eivät olleet Päivin omia, hän oli vain ollut tilanteessa todistajana ja saattoi siten perustaa kertomuksensa omakohtaiseen kokemukseen!!

        "Jos viittaat taannoiseen TV-keskusteluun niin kyse ei ollut Päivin itsensä lääkärillä käynnistä vaan erään vanhemman tuttavansa kielivaikeuksista ainoastaan suomea osanneen lääkärin kanssa. "

        Hän nimenomaan sanoi, että oli ITSE joutunut psykiatriseen hoitoon ja tämä venäläinen sivistymätön lääkäri ei ollut puhunut hänelle ruotsia. Ja niitä muitakin esimerkkejä hän kyllä höpötteli sairas kiilto silmissään.


      • Pahassa psykoosissa:
        --- kirjoitti:

        "Jos viittaat taannoiseen TV-keskusteluun niin kyse ei ollut Päivin itsensä lääkärillä käynnistä vaan erään vanhemman tuttavansa kielivaikeuksista ainoastaan suomea osanneen lääkärin kanssa. "

        Hän nimenomaan sanoi, että oli ITSE joutunut psykiatriseen hoitoon ja tämä venäläinen sivistymätön lääkäri ei ollut puhunut hänelle ruotsia. Ja niitä muitakin esimerkkejä hän kyllä höpötteli sairas kiilto silmissään.

        .

        täytyy olla jos ei selvää suomenkieltä ymmärrä

        .


      • tuhkamunakas
        Ankdam kirjoitti:

        Jos viittaat taannoiseen TV-keskusteluun niin kyse ei ollut Päivin itsensä lääkärillä käynnistä vaan erään vanhemman tuttavansa kielivaikeuksista ainoastaan suomea osanneen lääkärin kanssa.

        Älä muunna tarinaa.. !! Ongelmat eivät olleet Päivin omia, hän oli vain ollut tilanteessa todistajana ja saattoi siten perustaa kertomuksensa omakohtaiseen kokemukseen!!

        "Jos viittaat taannoiseen TV-keskusteluun niin kyse ei ollut Päivin itsensä lääkärillä käynnistä vaan erään vanhemman tuttavansa kielivaikeuksista ainoastaan suomea osanneen lääkärin kanssa."

        - Viimeinen esimerkki oli juuri Päivin oma tarina kielivaikeuksista venäjää puhuvan psykiatrin kanssa joka osasi kaikesta päätellen hyvin suomea. Miksi Päivi ei käyttänyt omaa äidinkieltään suomea asioidessaan vaan halusi puhua ruotsia?


      • --- kirjoitti:

        "Jos viittaat taannoiseen TV-keskusteluun niin kyse ei ollut Päivin itsensä lääkärillä käynnistä vaan erään vanhemman tuttavansa kielivaikeuksista ainoastaan suomea osanneen lääkärin kanssa. "

        Hän nimenomaan sanoi, että oli ITSE joutunut psykiatriseen hoitoon ja tämä venäläinen sivistymätön lääkäri ei ollut puhunut hänelle ruotsia. Ja niitä muitakin esimerkkejä hän kyllä höpötteli sairas kiilto silmissään.

        HÖPÖ HÖPÖ!! Törkeätä levittää valheita!!


      • ...
        tuhkamunakas kirjoitti:

        "Jos viittaat taannoiseen TV-keskusteluun niin kyse ei ollut Päivin itsensä lääkärillä käynnistä vaan erään vanhemman tuttavansa kielivaikeuksista ainoastaan suomea osanneen lääkärin kanssa."

        - Viimeinen esimerkki oli juuri Päivin oma tarina kielivaikeuksista venäjää puhuvan psykiatrin kanssa joka osasi kaikesta päätellen hyvin suomea. Miksi Päivi ei käyttänyt omaa äidinkieltään suomea asioidessaan vaan halusi puhua ruotsia?

        On kait oleillut niin kauan rannikolla, että on suomi päässyt unohtumaan, jos kohta muutakaan kieltä ei ole tullut tilalle.


      • 820
        Ankdam kirjoitti:

        HÖPÖ HÖPÖ!! Törkeätä levittää valheita!!

        Katsoitko sitten ohjelman vai etkö ymmärtänyt suomea,kyllä hän
        nimenomaan puhui itsestään tässä tapauksessa ja jos käytöstä
        nyt vähänkään osaa tulkita,niin oli totisesti hoidon tarpeessa.
        Suomenruotsalainen mies kun oli lähtenyt lätkimään,eilenhän tuo samainen
        mies taas kehui erinomaisuuttaan telkkarissa,


    • Påivi Srömsjöö

      " Suomi on aina ollut monikulttuurinen maa, ja sitä vahvuutta voimme käyttää nykypäivän maailmassa, sanoo Storgård."
      Milloin Päivi rupee opetelemaan Somaliaa, Venäjää, Arabiaa, Romanikieltä,Viroa jne. Silloin Päivi on monikulttuurinen ihminen, muuten vain pakkoruotsi paska..!
      Ps. Seuraava postinkantaja saattaa puhua Arabiaa mieti sitä. Puhumattakaan busikuskista, tai tarjoilijasta.
      ps.Pitäisköhän FaceBuukkiin perustaa ryhmä. Jos E.B valitaan presidentiksi ja P.S puolueenjohtajaksi, muutan pois maasta..;-) Sillä alkuperäisella asukaalla ei ole mitään oikeuksia , sen jälkeen..!

    • ITkupla

      Mikä vahvuus se on että Ahvenanmaahan, Pohjanmaahan ja Tammisaareen kipataan vuosittain miljardien eurojen edestä suomalaisten veronmaksajien rahoja saamatta juuri mitään takaisin.

      Nokian huippuvuosillakin erityisesti ennen IT-kuplaa 2001 rahasti lähinnä valtion ansiosta ålantiloiset. Vain Suomessa tämä on mahdollista että suurimmaksi osaksi kalastamisella itseään elättävät idiootit voivat lypsää valtiolta miljardeja vuosittain kaiken maailman typeriin hankeisiin kuten muumimaailmaan!

    • Muumimaailma Ahvenanmaalla? Missä?

    • Tala opetuslapsineen

      Voi Vitalis näitä nettifennoja. Tyhmempiä saa hakemalla hakea,

      • voi ong

        Voi lukutaidotonta sisäsiittoista svekkoa. Vaivaako ämmää ahvenanmaan silmätauti. No hae silmätippoja ahvennainen jos teillä apteekkia siellä Jomalan peräkylässä edes on. Luulisi että niillä miljardeilla jota sinne on kipattu vuodesta 1921 lähtien oltaisi edes apteekki sinne saatu.

        Ja muista vaan tarkistaa että silmätipat on AstraZenecan valmistamia koska eihän finnareiden Orion kelpaa valtiaskansalaiselle, eihän. Silakkadaamille ja nuuskanniiskuttajalle. ha ha ha


      • ...

        Olen samaa mieltä ja minäkin mittaan älykkyyttä Muumeilla.


    • Mummo ei saanut synn

      .

      Mummo ei saanut synnyttää ruotsiksi ja siitä elinkäinen trauma

      .

    • Kaksikielisiä?

      Lapset ovat varmasti rekisteröity ruotsinkielisiksi ja pakotettu surukouluun, mutta heitä mainostetaan kaksikielisiksi.

      VAIKKA Päivi on jo kauna sitten eronnut suru-ukostaan! Eikö ole omituista?

      Siinä Päivi on oikeassa, että Suomi on nykyään monikielinen maa eli kaksikielisyys on vanhentunutta.

      Muutkin kielet kuin ruotsi ansaitsevat tasaveroisen aseman vähemmistökielinä.

    • ..............

      Oikeastaan parempi jos tuo valitaan. Silloinhan se tietää syöksykierrettä Erkkopeelle. Päivihän ei ole kovin fiksu, ja sillä on ollut mielenterveysongelmia. Nauraisin sadistisesti jos Päivi vaikkapa jossain suorassa lähetyksessä alkaisi taas näkemään harhoja ja munaisi itsensä ja puolueensa.

    • FAN--

      ALDRIG I LIVET - JAG VILL INTE HA NÅN HELVETES FINNE I RKP:S LEDNING.

      • Skriver en nät fennoman! Vad har du med den saken att göra? Mej skulle det inte störa alls.

        Btw, på svenska brukar vi kalla vårt parti för SFP, inte RKP.

        GOTTCHA!!! :P


    • Snälla du

      Juuri tuonlaisia älykköjä RKP tarvitsee entisten lisäksi !

      • Netti fennomaaniälykköjä? No ei nyt sentään!


    • kaikki tulevat ulos

      Sääliksi käy tuo kiihko. Päivi ei ymmärrä, vaikka pakkoruotsimamuhyysäripuolueessa onkin, että lukuisat naiset joutuvat synnyttämään kielipuoplisena kielipuolisten kätilöiden saattelemana.

      Olisihan Päivin tuttava voinut pyytää tulkin, kuten muutkin puoli miljoona mamuja, jos niillä synnytys sattuu tai satutetaan tämän Hölmölän maaperälle:
      http://www.helsingintulkkikeskus.fi/palvelut/hinnasto

      Tosin se maksaa VERONMAKSAJILLE maltaita. Mutta kaksikielisyys maksaa vielä enemmän.

      • adrian adebsi urge t

        Onhan se mukava leikkiä olevansa muita parempi Ankdamin esimerkkiä noudattaen vaikka todellisuus on että on tavallinen keskinkertaisuus kuten muutkin.

        Mitä järkeä on jättää itselleen Donnerin tai Melinin kaltainen perintö jossa kuoleman jälkeen muistetaan vain vihaa levittävänä sontiaisena. Minä en vihaa ketään ja kunhan minun verot ei nouse jotta ålantiloinen saa enemmän laivasto- ja maataloustukia niin mikäs siinä.


      • adrian adebsi urge t kirjoitti:

        Onhan se mukava leikkiä olevansa muita parempi Ankdamin esimerkkiä noudattaen vaikka todellisuus on että on tavallinen keskinkertaisuus kuten muutkin.

        Mitä järkeä on jättää itselleen Donnerin tai Melinin kaltainen perintö jossa kuoleman jälkeen muistetaan vain vihaa levittävänä sontiaisena. Minä en vihaa ketään ja kunhan minun verot ei nouse jotta ålantiloinen saa enemmän laivasto- ja maataloustukia niin mikäs siinä.

        Mitenköhän minä nyt mahdan "leikkiä" olevani muita parempi? Viestini oli kommentti netti fennolle joka yritti feikata meikäläistä ja kompastui omaan nokkeluuteensa.

        Tällä kertaa todella olin parempi eli nokkelampi, MOT.

        Em feikkaaja yrittää uudelleen tuolla alempana mutta ei sekään yritys onnistunut. Epistä. Lapsellista touhua!


      • T.T.
        adrian adebsi urge t kirjoitti:

        Onhan se mukava leikkiä olevansa muita parempi Ankdamin esimerkkiä noudattaen vaikka todellisuus on että on tavallinen keskinkertaisuus kuten muutkin.

        Mitä järkeä on jättää itselleen Donnerin tai Melinin kaltainen perintö jossa kuoleman jälkeen muistetaan vain vihaa levittävänä sontiaisena. Minä en vihaa ketään ja kunhan minun verot ei nouse jotta ålantiloinen saa enemmän laivasto- ja maataloustukia niin mikäs siinä.

        Tjaa, eiköhän Jörkka muisteta aika monipuolisesta urasta, enkä ole huomannut hänen levittäneen vihaa. Hän on myös lanseerannut termin finne uudelleen, mikä tuskin kertoo ahdasmielisyydestä.


    • manna gryn

      Pakkoruotsi on tullut tiensä päähän,sehän ei ole demokratiaa lainkaan eikä se millään lailla edusta puolueen aina mainostamaa suvaitsevaisuutta.
      Opiskelijan täytyy saada valita itse mitä hän opiskelee.

      • kunpa

        Kunpa se rajoittuisi vain kouluun tämä svekkojen peli. Todella ovat nykypäivänä kommunistit ja natsit nämä svekkulit. Suomalaiset ovat heille porvari/alempi rotu joka pitää keinolla millä hyvänsä hävittää.

        On se ihmeellistä että joku maalaisidiootti jossain Jomalassa voi suu vaahdossa julistaa paremmuuttaan vaikka ei ole edes koskaan tavannut suomenkielistä.


    • ;:;:;

      Satan att ni finnar blandar er i SFP:s ärenden? Varför?

      • Kära netti fenno, det heter "angelägenheter" INTE "ärenden".

        Tala gärna svenska men sluta låtsas vara svenskspråkig här i spalten och försöka miskreditera oss!

        Du skall alltså inte blanda dig i andras angelägeheter!


      • hy hy hy
        Ankdam kirjoitti:

        Kära netti fenno, det heter "angelägenheter" INTE "ärenden".

        Tala gärna svenska men sluta låtsas vara svenskspråkig här i spalten och försöka miskreditera oss!

        Du skall alltså inte blanda dig i andras angelägeheter!

        Onpa RUMAA mustalaismongerrusta. Menkää Intiaan sössöttämään sitä esi-isillenne.


      • Ankdam kirjoitti:

        Kära netti fenno, det heter "angelägenheter" INTE "ärenden".

        Tala gärna svenska men sluta låtsas vara svenskspråkig här i spalten och försöka miskreditera oss!

        Du skall alltså inte blanda dig i andras angelägeheter!

        Tala gärna! Kanonbra! Törs du blanda dig? Borde icke göra så.

        No, itse asiassa asia etenee kaikista sixpackin kiemuroista huolimatta. Suomessa on yksi tekijä, jolle pakkoruotsittajat eivät mahda mitään. Se on suomalaisten puuttuva motivaatio ruotsin kielen opiskeluun. Kaikista pakkotoimista huolimattta ruotsin osaamisen taso on laskenut jatkuvasti ja kehitys jatkuu samansuuntaisesti.
        Jos tuo sateenkaarihallitus saadaan pystyyn, niin on odotettavissa uusia pakkotoimia myös kielipolitiikassa. Onneksi ne toimivat sittenkin kielivapauden puolesta.

        Saa muuten nähdä, puuttuuvatko hallitus ja eduskunta esimerkiksi korkeakoulujen vastinrahoitukseen? Sehän on suoraan muotoiltu valtion tulonsiirroksi ruotsinkielisille. Suomenruotsalaiset verovapaat miljardisäätiöt lahjoittavat rahaa Hankenille ja Åbo akademille ja valtio antaa 2,5-kertaisen summan verorahoista. Mikään ei estä näitä korkeakouluja puolestaan lahjoittamasta rahaa suomenruotsalaisille säätiöille, jotka näin eivät välttämättä joudu oikeasti luopumaan eurostakaan, mutta kaksi pientä ruotsinkielistä korkeakoulua kahmivat kolmanneksen valtion vastinrahoista. Tämä on jälleen yksi esimerkki, miten ruotsalaiset (suomen- ja riikin-) vievät suomalaisia kuin pässejä narussa.


    • Ku- He- Freudenthal

      SFP är ett rasistiskt parti. SFP skall inte finnas överhuvudtaget.

    • Titta, titta mamma, julsex kommer tillbaka adjö! Smör att, låt oss ränka Finlands biljett!

      • Borde vara "räkna"!


      • Totuuden torvi
        heikki_tala kirjoitti:

        Borde vara "räkna"!

        Onko tuo nyt asiallista entiseltä eduskuntavaaliehdokkaalta? Luuletko että suurin osa suomenkielisistä pitää typerästä solvaamisesta?


      • Roman Polanski
        Totuuden torvi kirjoitti:

        Onko tuo nyt asiallista entiseltä eduskuntavaaliehdokkaalta? Luuletko että suurin osa suomenkielisistä pitää typerästä solvaamisesta?

        On se.


    • Asiallista tahi ei, mutta kaikki kirjoitukseni ovat valovuoden verran asiallisempia kuin suomenruotsalaisten ja muiden pakkoruotsittajien herjat, solvaukset ja muun loanheitto minua kohtaan.

      Oli ilo olla mukana rakentamassa jytkyä, jonka tuloksena eduskukunnassa on nyt yksi suuri puolue, joka on avoimesti kielivapauden kannalla ja jonka nuorisojärjestö liputtaa jo virallisen yksikielisyyden puolesta. Niinhän tekee jo muuten Suomen kansan enemmistö tammikuussa tänä vuonna tehdyn tutkimuksen mukaan (Taloustutkimus Oy): 48 % on virallisen yksikielisyyden kannalla, 41 % kannattaa vielä kaksikielisyyttä ja 11 % ei ole asiaan kantaa.

      Olin eilen ylikunnallisen elimen kesäretkellä ja päätöstilaisuudessa juttelimme myös uuden hallituksen synnytysvaikeuksista. Kokoomuksen edustaja hämmentyi, kun kerroin miten Suomessa jatkuu ilmeisesti sama Rkp-johtoinen kokoomuspolitiikka, joka sai kansalta selvät pyyhkeet. Lopulta hän totesi, että "tiedäthän, mistä rahat kokoomuksellekin tulevat". Niinpä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1818
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1180
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      112
      884
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      807
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      805
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      772
    7. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      765
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      740
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      719
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      716
    Aihe