http://www.hs.fi/kotimaa/HSfin kommentointi uudistuu/a1305555149370
Sveko-Erkon lehti alkaa vatia pakkorekisteröintiä, vaikka ennakkotarkastus on käytössä. Kysymys kuuluu miksi?
Muutenkin päätoimittaja lupaa "tiukentuvaa linjaa", mikä tarkoittanee sensuuria.
Hesari lisää sensuuria!
16
141
Vastaukset
- Niin!
Pravda eli Helsingfors Dagbladet on nykyään KokoomusRKP:n puoluelehti.
Kokoomuksen svekojohto tietää saavansa valtamedian sympatiat, kun on ottanut surujen etupuolueen kainaloonsa.
Lisäksi etuna on surusäätiöiden loputtomat varat. - Vaikuttaa varmasti
Mehän voimme itse vaikuttaa koko kyseisen törkylehden myyntiin, sillä minä en
ole enää aikoihin koskenut koko aviisiin. On ihan sama mitä sensuroi. - pois pakottaminen
Allaoleva kirjoitus poitettiin täältä:
Ruotsalainen kahmii kalustealan tuloksen, näin Kauppalehden etusivulla.
Ikea tekee sisustusalalla enemmän tulosta kuin muut yhteensä. Huonekalujätti on kahmaissut Suomen huonekalu ja kodintarvikemyynnin."
Eikä Ikea ole ainoa. Katsokaa ympärillenne. Melkein jokainen pieni butiikki on ruotsalainen. Lindex, Kicks,Intersport, Expert, Veikon kone, HM, Hemtex Clas Ohlson j.n.e.
Nämä ketjut ovat vakiintuneita Ruotsissa ja Suomeen on helppo tulla ja jopa polkea hintoja joten suomalaiset kilpailijat väistyvät ja kaikki voitot menevät ruotsalaisten hyväksi.
Suomessa on tämä kaksikielinen infrastruktuuri, jossa koko lainsäädäntö ja kaikki muu on valmiiksi käännettynä ruotsiksi. Näin kaksikielisyys vahingoittaa Suomea ja päättäjät vaan pakkoruotsittavat lisää suomalaisia lapsia ettemme pysty kehittämään- jatkuu....
muita markkinaalueita oppimalla useita valtakieliä pakkoruotsin
- 14
Hesari ei tarkista, onko rekisteröinnin yhteydessä annettu etu ja sukunimi aito vai mielikuvitusta.
- roskalaatua
Kukas hulu ostaa IKEASTA ne tuoteet ei kuulu laatu tuotteisiin, saahan niillä täytettyä kaatopaikan se on IKEAN tuoteen laatu, olen koonu paljon IKEAN keittiöitä ja perhana aina puuttuu jotain, kerrankin kokosin, niin kuusi kertaa piti hakia puuttuvia osia IKEALTA, että siihen pitää varautua.
Huono laatusta mulle kelpaamattomia.koskaan en tule ostaan minkäänlaista purnukkaa siitä liikkeestä.- simps bund slovs ik
Kaipa ne amerikkalaiset ostaa kun Kiinassa on koottuja.
- ei enää suomalaista
Viimeksi kun ostimme huonekaluja n.s. suomalaiselta firmalta, joka sanoi että huonekalut ovat kotimaiset ja varastossa. Jouduimme odottaa yli 2 kk ennenkuin huonekalut saapuivat maahan Virosta. Puolet jouduimme lähettämään takaisin väärän pintakäsittelyn takia. Taas 2 kk odotusaikaa, silloin saranat eivät sopineet taas 2 viikon odotosuaika.
Sanoin kyllä paikalliskaupan myyjille että seuraavan kerran en osta ns. suomalaista, vaan yritän saada tanskalaista tuotetta. Ostamamme tanskalaiset tavarat ovat kestäneet ja kaikki on ollut kunnossa kun paketit on avattu. - suommh
ei enää suomalaista kirjoitti:
Viimeksi kun ostimme huonekaluja n.s. suomalaiselta firmalta, joka sanoi että huonekalut ovat kotimaiset ja varastossa. Jouduimme odottaa yli 2 kk ennenkuin huonekalut saapuivat maahan Virosta. Puolet jouduimme lähettämään takaisin väärän pintakäsittelyn takia. Taas 2 kk odotusaikaa, silloin saranat eivät sopineet taas 2 viikon odotosuaika.
Sanoin kyllä paikalliskaupan myyjille että seuraavan kerran en osta ns. suomalaista, vaan yritän saada tanskalaista tuotetta. Ostamamme tanskalaiset tavarat ovat kestäneet ja kaikki on ollut kunnossa kun paketit on avattu.Mieluummin vaikka Virossa koottua kuin IKEAN kiinalaista roskaa. Eikö svekko trolli olekaan enää eesti fani. Kylläpä vaihtuu psykopaatilla mielipiteet kuten mielialahäiriöisellä yleensä.
- twervig
Kyllä muillakin lehdillä Suomessa on ennakkorekisteröinti. Eikä se ole sensuuri vaan tomituksen velvolisuus tietää IP:n kautta kuka kirjoittaa
- Lukutaitosi?
Kyse olikin siitä, että ennakkotarkastuksen LISÄKSI HS vaatii rekisteröintiä. Ja kuulemma "tiukentaa" linjaa.
Mihin ihmeeseen noita toimenpiteistä muka tarvitaan, jos kerran ennakkotarkastus on kjo olemassa?
- Kommentit!
Kyllä ihmiset ovat naiiveja! Moni uutisen kommentoija oli huolissaan siitä, että poliittinen kanta vaikuttaa mielipiteisiin. Että HS alkaisi sensuroida itselleen epämieluisia mielipiteitä. Niinkuin vahingossa.
Juuri SIITÄHÄN koko asiassa on kysymys! Hesari alka käyttää kommenttipalstaa lukijoiden mielipiteen muokkaukseen.
Erkon lehdet ovat sinivalkoisen suomalaisen vihollisia.- Jep.
Hesari yrittää palauttaa tilanteen vanhaan paperilehden mielipide-osaston aikaan.
Silloinhan toimitus tarkkaan valitsi "oikeat" mielipiteet vääristä ja julkaisi vain ne. Lukijat saivat vääristellyn kuvan kansalaisten mielipiteistä ja kannoista.
Mutta onneksi on nykyään internet! Sensuuri ei enää onnistu.
- ilmapiiri
Onko jo olemassa hylättyjen kommenttien listaa?
Olisi hyvä, jos listattaisiin kaikki hylätyt kommentit. Siten saataisiin jonkinlainen kuva siitä, milaiset kommentit karsitaan.
Mitä saa ja mitä ei saa sanoa...tietous on eräänlainen mittari yhteiskunnan keskusteluilmapiiristä.
Tämä koskee erityisesti kielipoliittista keskustelua. Nythän keskustellaan vain ruotsinkielisessä mediassa. Suomenkielisessä ei kielikeskustelua taideta sallia. Hesarin rooli on tärkeä.- Sensuuri murtui
Näyttäisi olevan täysin moderoijan puolueväristä ja senteista kiinni, minkälaisia kriittisiä mielipiteitä julkaistaan.
Katsomalla esim. uutisesta jo julkaistuja mielipiteitä näkee, onko puolesta ja vastaan kommentteja yleensäkään julkaistu vai onko esim. vain tökerösti kirjoitettuja kritiikkejä pantu esille. Se kertoo paljon, mikä menee läpi ja minkälaista tarkoitushakuisuutta on.
Itse olen todennut tämän mm. kriittisillä maahanmuuttokirjoituksilla, jotka saattavat aamulla jäädä seulaan mutta illalla mennä läpi. Puhun tietysti vain asiallisista kommenteista.
Maahanmuuttohan oli pitkän aikaan tabu, josta vielä v. 2008n ei saanut kommentteja esille ellei sen viesti ollut: Maahanmuutto ja monikulttuurisuus on Suomelle SUURI RIKKAUS.
- Linjan tiukennus?
Miksi tarvitaan jotain "linjan tiukennusta", kun ennakkotarkastus tähänkin asti on pitänyt linjan tiukkana?
Ainoa vastaus tuohon outoon kommenttiin on se, että HS:n moderaattorit saavat ohjeet tiettyjen mielipiteiden poistamisesta.
Hesarin omistajataho tietää kommenttien olevan haitallisia poliittisen propagandan levityksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497