Leon Trotski sanoi aikanaan että demokraatit pitävät fasismia ja kommunismia kaksosina koska nämä eivät kumarra yleiselle äänioikeudelle. Murhilla ja työleirellä ei tietysti pukinparran mielestä ollut mitään tekemistä sen kanssa miksi sammakot ja teenjuojat kyseisiä järjestelmiä kauhistelivat.
Oliko Trotski oikeassa?
18
97
Vastaukset
- Samanlaisiahan
nuo järjestelmät oleellisissa kohdissa olivat. Siksi oli niin helppo liittoutuakin ja jakaa sekä vallata Eurooppaa yhteistuumin.
- Koroljov
Yhtä helppoa oli toisaalta demokratioidenkin päästä sopimukseen niin fasistien kuin kommunistienkin kanssa, kun tarve vaati. Länsivallat jakoivat ja valtasivat lopulta Euroopan yhteistuumin Neuvostoliiton kanssa, mitä juhlitaan voitonpäivänä 9.5.
- LaD
Koroljov kirjoitti:
Yhtä helppoa oli toisaalta demokratioidenkin päästä sopimukseen niin fasistien kuin kommunistienkin kanssa, kun tarve vaati. Länsivallat jakoivat ja valtasivat lopulta Euroopan yhteistuumin Neuvostoliiton kanssa, mitä juhlitaan voitonpäivänä 9.5.
Kaikki myivät sielunsa natseille mutta natsit eivät myyneet sieluaan kellekkään.
- faber ponbar kalif p
Koroljov kirjoitti:
Yhtä helppoa oli toisaalta demokratioidenkin päästä sopimukseen niin fasistien kuin kommunistienkin kanssa, kun tarve vaati. Länsivallat jakoivat ja valtasivat lopulta Euroopan yhteistuumin Neuvostoliiton kanssa, mitä juhlitaan voitonpäivänä 9.5.
Sitähän se Bronstein sanoi Intian työläisille painetussa kirjeessä että britti yrittää esittää sodan demokratian ja vapaan maailman taisteluna pahaa fasismia vastaan mutta miksi sitten Intia ei ole vapaa ja itsenäinen. Olisiko Hitler saannut olla rauhassa jos olisi hyökännyt ainoastaan Itään? Niin ainakin idässä uskotaan osittain vieläkin. Puolan kukistamiseksi Neuvostoliiton tuki oli välttämätön. Mikäli Saksa ei olisi saannut sopimusta olisi Neuvostoliitto hyökännyt Saksan kimppuun Puolassa mikä olisi ainoastaan hyödyttänyt kapitalistisia länsimaisia demokratioita.
- duke colsm görng
LaD kirjoitti:
Kaikki myivät sielunsa natseille mutta natsit eivät myyneet sieluaan kellekkään.
Länsi halusi Venäjän ja Saksan tuhoavan toisensa. Ei ne mitään myynneet. Lännen pettymykseksi Saksa teki sopimuksen Moskovan kanssa, nieli Puolan ja kääntyi Ranskaa vastaan.
- amerikna meksi kölli
Ainakin jos intialaisilta kysytään. Harmi ettei moni anglo koululainen ymmärrä tätä.
- LaD
duke colsm görng kirjoitti:
Länsi halusi Venäjän ja Saksan tuhoavan toisensa. Ei ne mitään myynneet. Lännen pettymykseksi Saksa teki sopimuksen Moskovan kanssa, nieli Puolan ja kääntyi Ranskaa vastaan.
Länsi halusi saksan purkavan raivonsa NLlään, NL halusi, että Saksa hyökkäisi länteen ja uuvuttaisi itsensä ja lännen loppuun... interesting. NL otti erävoiton kun sopimuksen sopi, mutta takaisku iski kun Ranska lyötiinkin hetkessä, eikä saksa hyökännytkään britanniaan,.vaan painelikin moskovan porteille
- tv.stu krug scmr ikn
LaD kirjoitti:
Länsi halusi saksan purkavan raivonsa NLlään, NL halusi, että Saksa hyökkäisi länteen ja uuvuttaisi itsensä ja lännen loppuun... interesting. NL otti erävoiton kun sopimuksen sopi, mutta takaisku iski kun Ranska lyötiinkin hetkessä, eikä saksa hyökännytkään britanniaan,.vaan painelikin moskovan porteille
Nooh tuskin siellä Nekkulassakaan ammattimiehet uskoi Hitlerin lyövän kaikkea yhtä aikaa. Toisaalta molemmat olivat siis diktatuureja joten vain Stalinin ja Hitlerin näkemyksillä oli väliä. Pojat kyllä kuunteli joskus ammattimiehiä mutta aika harvoin. Suursillillä ei ihan niin helppoa demokraattisessa maassa ollut. Olikai sillä Stalinilla ne omat "ammattimiehensä" univormuissa. Stalinilla todella tosin oli näyttäviä nimiä neuvomassa sotilasasioissa. Voroshilov ja Budyonnyi. Hitler ei tarvinnut näyttäviä nimiä uskottavuutta luomaan. Keitel ja Jodl riittivät koska kansa rakasti Hitleriä.
- 6+4
Koroljov kirjoitti:
Yhtä helppoa oli toisaalta demokratioidenkin päästä sopimukseen niin fasistien kuin kommunistienkin kanssa, kun tarve vaati. Länsivallat jakoivat ja valtasivat lopulta Euroopan yhteistuumin Neuvostoliiton kanssa, mitä juhlitaan voitonpäivänä 9.5.
" Länsivallat jakoivat ja valtasivat lopulta Euroopan yhteistuumin Neuvostoliiton kanssa, mitä juhlitaan voitonpäivänä 9.."
Ero onkin siinä, että Neuvostoliitto miehitti Itä-Euroopan maat vuosikymmenien ajaksi. Kommunismi romutti miehitettyjen maiden talouden ja sivistyksen, mutta sitähän ei naši-Koroljov halua ymmärtää. - lida
6+4 kirjoitti:
" Länsivallat jakoivat ja valtasivat lopulta Euroopan yhteistuumin Neuvostoliiton kanssa, mitä juhlitaan voitonpäivänä 9.."
Ero onkin siinä, että Neuvostoliitto miehitti Itä-Euroopan maat vuosikymmenien ajaksi. Kommunismi romutti miehitettyjen maiden talouden ja sivistyksen, mutta sitähän ei naši-Koroljov halua ymmärtää.No mitä sen olisi pitännyt tehdä? Hoivata koko Itä-Eurooppaa kuten Yhdysvallat länttä. Oletko ajatellut että ehkä nekkulalla jonka omasta alueestakin oli runsaasti tuhoutunut ei moiseen ollut rahaa. Länsi sai asiansa kuntoon ainoastaan amerikkalaisella rahalla. Länsi-Saksa oli 70-luvulla asti aina amerika elätti.
- bonbar durmory kori
Göringin mukaan viha johtui siitä että diktatuurit tarjosivat kansalaisilleen leipää. Molemmat tulkinnat ovat vääriä. Kansallissosialismin ja kommunismin oppien mukaisesti olisi Suomesta pitännyt tulla sisällissodan ja taloudellisten vaikeuksien jälkeen joko Kosolan tai Kuusisen johtama diktatuuri.
- LaD
Kostea-Kosola oli Anderssonin renkipoika - kyllä Suomessakin oli defacto diktatuuri joka ajoi väistämättömaään lopputulokseen.
- höpsisiiriiristä
LaD kirjoitti:
Kostea-Kosola oli Anderssonin renkipoika - kyllä Suomessakin oli defacto diktatuuri joka ajoi väistämättömaään lopputulokseen.
Kosola oli sivuhahmo. Maata hallitsivat Ukko-Pekka, Kivimäki ja kumppanit. Metsäpatruunoilla toki oli oma roolinsa kuten on tänäkin päivänä.
- Oikeiston valta
höpsisiiriiristä kirjoitti:
Kosola oli sivuhahmo. Maata hallitsivat Ukko-Pekka, Kivimäki ja kumppanit. Metsäpatruunoilla toki oli oma roolinsa kuten on tänäkin päivänä.
Suomessa alkoi itse asiassa vähetä silloin kun se näytti olevan suurimmillaan. Lapuan liike ja Mäntälän mellakka tekivät maltilliselle oikeistolle eli maalaisliitolle ja liberaaleille selväksi, mihin joudutaan, ellei ääriliikkeille panna sulkua. Asia selvisi myös kokoomukselle, joka tosin pysyi aika tiukasti vanhoissa kuvuioissa, mutta hylkäsi selvästi laittomuudet.
Kivimäen oikeistohallitus itse asiassa avasi tien punamullalle yhdessä Kallion presidentiksi valinnan kanssa. - livilta
Oikeiston valta kirjoitti:
Suomessa alkoi itse asiassa vähetä silloin kun se näytti olevan suurimmillaan. Lapuan liike ja Mäntälän mellakka tekivät maltilliselle oikeistolle eli maalaisliitolle ja liberaaleille selväksi, mihin joudutaan, ellei ääriliikkeille panna sulkua. Asia selvisi myös kokoomukselle, joka tosin pysyi aika tiukasti vanhoissa kuvuioissa, mutta hylkäsi selvästi laittomuudet.
Kivimäen oikeistohallitus itse asiassa avasi tien punamullalle yhdessä Kallion presidentiksi valinnan kanssa.No kyllä ne oikestolaisetkin ymmärsi miten nekulle ei pidä antaa mahdollisuutta hajota ja hallitse- taktiikkaan.
- Kaikkialla inhottiin
ja pelättiin kommunismia. NL:n uskottiin kukistuvan omaan mahdottomuuteensa. Kun niin ei käynyt, alettiin siihen solmia suhteita ja kauppasopimuksia.NL otettiin jopa Kansainliiton jäseneksi.
NL perusti Kominformin hoitamaan maailmanvallankumousta, mutta kulissi ei pettänyt ketään. Espanjan sisällissota oli kommunismin suuri epäonnistuminen. Ansio kuului Saksalle ja Italialle.- rikoo pull damrd ste
Ainoa syy miksi Neuvostoliitto pääsi mukaan piireihin oli se koska Länsi pelkkäsi Saksaa eikä halunnut uutta maailmansotaa. Toisin kävi. Kaksi Euroopan vahvit eivät muodostaneetkaan Lännen toivomaa "voimatasapainoa" vaan liittoutuivat kapitalistista länsimaailmaa vastaan.
- Jos noin oli,
niin mikä valtio hyökkäsi NL:on 22.6. 41?
"Kaksi Euroopan vahvit eivät muodostaneetkaan Lännen toivomaa "voimatasapainoa" vaan liittoutuivat kapitalistista länsimaailmaa vastaan. "
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701