Remontoijan palkkakiristys sovittelussa

Kiristyksen kohteena

Minulla kävi tosi huonosti remonttimiehen valinnassa. Otin lehti-ilmoituksen perusteella kiireaikataulussa taloyhtiö/saneerausremonttiin remonttimiehen. Kiinteä hinta sovittiin kph ja keittiö osalta. Remontoija jätti homman kesken, sanoi itsensä irti viestillä " hae rahat huomiseksi" ja jatkoi seuraavaan kohteeseen. Urakkahinnan remontoija muutti omatoimisesti, sopimatta tuntitöiksi, vaikka työ jäi kesken eikä lopputulos vastannut toiveitani. Minä maksoin sovitun kiinteän hinnan.

Remontoija kiristi Elykeskuksen kautta tuntityövaateitaan, sitten asianajanan kautta. Siis täysin keksityt tunnit, mitä töitä kohteessa ei ollut ja tuntikorvaus kolminkertaisena, lisäksi menetettyjä palkkatuloja 2700 e/kk 3 kk vaikka oli sovittu selkeä kertakorvaus. Muutaman kuukauden kuluttua tulikin jo haaste käräjäoikeuteen. Oman asianajajani suosituksesta mentiin sovitteluun, missä remonttimies vaati 3-kertaistettua korvaustaan asianajajakulujaan. MIssään vaiheessa sovittelija ei kysynyt, onko vaateille mitään perusteita ja vaade menikin läpi lähes sellaisenaan. Menetettyjä kk palkkatuloja ei käsitelty, koska sovittelu ei käsittele riita-asian laillisuutta.
Remonttimiehen kiristämät, keksityt tunnit saivat näin ihan laillisen hyväksynnän. Minä maksan tekemättömästä työstä kiristäjälle.
Näin Suomessa ihan valtio tukee vilpillisin keinoin toimivia remonttimiehiä. Tälläisellä logiikallako nykyään toimitaan. Maksan kiristäjälle, että kiristäjä lopettaa kiristämästä!!!!

6

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voiii olla totta!

      Ei sovitteluun ole pakko suostua, eikö sinulle sovittelutoimistosta sitä kerrottu? Itse asiaan en ota kantaa. Aluehallintovirastoon voi antaa palautetta sovittelutoimiston mahdollisesta vierhemenettelystä.

      • Kiristyksen kohteena

        Ei ole sovitteluun pakko suostua, mutta jos toinen vaihtoehto on käräjäoikeus pitkiksi venyvine käsittelyaikoineen niinkö eipä oikein ole vaihtoehtoja. Kenellä terveys kestää niin pitkiä aikoja olla kiristyksen kohteena, ei minulla ainakaan. Jo tuo 8 kk oli helvetti. Toivon vain, että joskus pääsen asian yli.

        Hyväksyä ei tarvitse, voin kyllä ymmärtää, että vilpillisesti toimivia ihmisiä löytyy, niitä ikävä kyllä löytyy, mutta jotenkin yritän nyt asian kanssa selvitä.


    • kusetettu2

      Kertomuksesi on kuin kopio omasta kokemuksestani:( voi, kun saisin sinulta neuvoja!

    • Kiristyksen kohteena

      Tuo menettely on varmaan havaittu tuottoisaksi, tuottoisammaksi kuin rehellisesti toimittuna.
      Edelleen ihmettelen osapuolien moraali-, ja eettisiä näkemyksiä. Todennäköisesti niitä ei ole olemassa. Se seikka on ollutkin työläintä niellä.
      Aivan tieten tahtoen toimitaan epärehellisesti, sekä remonttimies että asianajaja, erityisesti asianajaja.

    • vituttaa puolestasi

      Voisitko kertoa kyseisen hanttapulin nimen tai firman, paikkakunnan ym että me muut osaisimme varoa kyseistä kuspäätä?

      • Kiristyksen kohteena

        En voi kertoa. :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe