TOTUUS ARMEIJAN HOMOISTA

Lottatyttö

Homoseksuaalisuus oli armeijasta vapauttamisen perusta ainakin 1970-luvulle. Sota-aikana asiaa ei mainostettu, koska se olisi aiheuttanut suoranaisen vyöryn homoiksi ilmoittautuneita mkiehistöstä ja alipäällystöstä. Sehän olisi ollut helppo tapa päästä kotiin. Silloinkin homoiksi osoittautuneet upseerit vapautettiin vähin äänin.Upseerien homoilu on siis silkkaa valehtelua.Jokin yksittäistapaus voi aina olla.

Adjutanttijärjestelmä oli oleellinen osa henkilöstön johtamista. Divisioonasta alaspäin adjutantti oli henkilöasioista vastaava esikunnan jäsen. Vain korkeilla komentajilla oli henkilökohtainen adjutantti, joka oli yksinkertaisesti esimiehensä avustaja, upseeripukuinen sihteeri. Hän hoiti yleensä kirjeenvaihdon sekä päiväohjelman, matkat, vierailut, juhlat ym. tilaisuudet. Hänen kauttaan kulkivat usen myös komentajan vastuulla olevat henkilöasiat.Komentajan arkielämä, kuten majoitus ja muonitus olivat myös hänen vastuullaan.
Adjutanttien leimaaminen homoiksi on törkeää valehtelua.

Mannerheimin adjutanttteja olen tuntenut parikin. Molemmat olivat perheellisiä rintamaupseereita, joista kaikkinainen homous oli yhtä kaukana kuin
rehellisyys muuta väittävistä.

Itse Marski oli tunnettu hurmuri. Sodan aikan hän oli vanha, hyvin sairaalloinen ja erityisen raskaan tyotaakan rasittama. Hänen seuraelämänsä rajoittui vahvasti päivittäisiin ruokailuihin Mikkelin klubilla tai edustustilaisuuksiin. Yksityiset naistapaamisensa hän hoiti yleensä Helsingin matkoillaan Kaivopuiston kodissaan. Joitain naisvieraita kävi Mikkelissäkin.
Tämä homotohina on sukua Huhtiniemen huhulle. Kun asiaa tarpeeksi kauan vatvotaan,se muuttuu joillekin typeryksille todeksi.

22

1974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaappien kätköissä

      Ei homoseksuaalisuus ole minnekään hävinnyt ihmisen historian aikana. Toisen maailmansodan aikana homosuhteet olivat yleisiä, tosin tiukasti varjeltuja julkisia salaisuuksia. Monella miehellä saattoi olla myös BI-seksuaalisia taipumuksia.

      Mitä Mannerheimin homoseksuaalisuuteen tulee, siitä ei ole tarkkaa tietoa. On kuitenkin helppo löytää nykypäivän miellyttäviä esimerkkejä, jotka vetoaa naisiin hurmaavalla käytöksellään. Näitä nykypäivän hurmureita on mm. Jari Sillanpää, Marco Bjurström, Hjallis ym.

      • lkjadlkjadlkj

        eikö Hjallis ollut naimisissakin? En kyllä olisi hänestä uskonut?


      • idiootti

        Taas tyypillinen kehäpäätelmä:
        koska sillanpää ja bjurström ovat homoja ja naisten suosiossa täytyy naistenmies Marskinkin olla homo!
        Nimimerkki "kaappien kätköissä" voi lohduttautua tiedolla että hänen isänsä oli ainakin pikkuisen homo: hän nimittäin pääsi todistettavasti ainakin kerran "pukille" eli oli äitisi ihailun kohde, siis homo!


      • logiikka kunniaan
        idiootti kirjoitti:

        Taas tyypillinen kehäpäätelmä:
        koska sillanpää ja bjurström ovat homoja ja naisten suosiossa täytyy naistenmies Marskinkin olla homo!
        Nimimerkki "kaappien kätköissä" voi lohduttautua tiedolla että hänen isänsä oli ainakin pikkuisen homo: hän nimittäin pääsi todistettavasti ainakin kerran "pukille" eli oli äitisi ihailun kohde, siis homo!

        Ei ole uskottavaa, että Manneheim oli homo, koska on uskomatonta , että hän olisi ollut halpahintainen hinttari.

        Kehäpäätelmäksi väitetty ei ole kehäpäätelmä, vaan looginen virhe. Joidenkin Mannerheimistä pitävien olisi parasta olla esittämättä hänestä väitteitä.


      • kehäpää
        logiikka kunniaan kirjoitti:

        Ei ole uskottavaa, että Manneheim oli homo, koska on uskomatonta , että hän olisi ollut halpahintainen hinttari.

        Kehäpäätelmäksi väitetty ei ole kehäpäätelmä, vaan looginen virhe. Joidenkin Mannerheimistä pitävien olisi parasta olla esittämättä hänestä väitteitä.

        Koska Mannerheím oli homo hänen lapsensa ovat loogisia virheitä. mot.


    • oletko sinä

      oletko sinä kaikki armeijan homot testannut ja tutkinut?
      Kun olin armeijassa niin lotat nukku rauta sängyssä jotta ellei muut koske niin ruoste raiskais.

      • idiootti

        Tyypillinen kehäpäätelmä:
        Koska lottatyttö ei ole testannut kaikkia armeijan homoja täytyy marskin olla homo!
        Just joo......


    • Lappi-Seppälä
    • tarkoitusperiä voi

      vain arvailla....

      Ehkäpä tuo kuuluisa "15 minuuttia" ?????

      Toinen mikä varmasti kiinnostaa asian tiimoilta,että löytyykö kyseiseltä "taiteilijalta" taistolaisuustausta.

      Nyt pitää muistaa,että Tampereen Pispala oli aikoinaan Suomen punaisinta aluetta,joten on aika ymmärrettävää,että Mannerheimiin suhtaudutaan nuivasti.

      Tästä päästäänkin siihen kysymykseen,että koska Suomessa päästään siihen tilaan,että vuoden 1918 tapahtumia tutkivat henkilöt,joilla ei ole punaisia puoluevaikutteita?

      Ja koska punaiset ja heidän jälkeläisensä myöntävät,että mopo todellakin karkasi käsistä vuosina 1917-1918 kun yrittivät kapinalla perustaa
      Skandinaavista Kommunnistista Neuvostotasavaltaa

    • eeeeeveeeepeeee

      Kätkeytyykö nimimerkkisi taakse joku hinttarikadettiupseeri kun noin puolustelet herroja upseereita vai oletko joku siviilielämässä epäonnistunut femakko joka yrittää luoda uraa armeijassa perinteisin naisen keinoin?

      • Lottatyttö

        Lottatyttö nyt vain sattuu olemaan henkilö, jonka mielestä näilläkin palstoilla on paikallaan kertoa tutkittua tai asiantuntijatietoa kaiken hölynpölyn vatspainoksi.Sen verran pitää kunnioittaa lukijoiden täysjärkistä enemmistöä.

        Lottatytön mielestä totuus voittaa aina. Niin kävi Huhtiniemi-huhussa ja niin kävi Ylikankaan telotushölynpölyssä. Niin käy myös tässä homotouhotuksessa. Valhe ei muutu todeksi vaikka sen toistaisi tuhannesti.Uskoahan siihen aina voi.

        Ylikangaskin on joutunut kahdesti poistamaan valheelliset bloginsa Helsingin yliopiston sivuilta, koska hän on rikkonut kaikkia sivustojen eettisiä normeja vastaan. Jos näillä sivustoilla olisi jotain normeja, niin yksikään homojuttu ei menisi läpi.

        Yhtään faktaa ei ole esitetty todisteeksi upseerien homoilusta, eikä tulla esittämäänkään.

        Se tietysti kirvelee, vai?


      • TottaLyttö
        Lottatyttö kirjoitti:

        Lottatyttö nyt vain sattuu olemaan henkilö, jonka mielestä näilläkin palstoilla on paikallaan kertoa tutkittua tai asiantuntijatietoa kaiken hölynpölyn vatspainoksi.Sen verran pitää kunnioittaa lukijoiden täysjärkistä enemmistöä.

        Lottatytön mielestä totuus voittaa aina. Niin kävi Huhtiniemi-huhussa ja niin kävi Ylikankaan telotushölynpölyssä. Niin käy myös tässä homotouhotuksessa. Valhe ei muutu todeksi vaikka sen toistaisi tuhannesti.Uskoahan siihen aina voi.

        Ylikangaskin on joutunut kahdesti poistamaan valheelliset bloginsa Helsingin yliopiston sivuilta, koska hän on rikkonut kaikkia sivustojen eettisiä normeja vastaan. Jos näillä sivustoilla olisi jotain normeja, niin yksikään homojuttu ei menisi läpi.

        Yhtään faktaa ei ole esitetty todisteeksi upseerien homoilusta, eikä tulla esittämäänkään.

        Se tietysti kirvelee, vai?

        Esh Ievako se siellä?

        "Yhtään faktaa ei ole esitetty todisteeksi upseerien homoilusta, eikä tulla esittämäänkään."

        Ei korppi korpin silmää noki. Ei kapiaistenkaan kirjoituksiin sotahistorian alalta ole läheskään aina uskominen. HE kun jättävät kollegoitansa mahdollisesti mustaavat ikävät asiat kertomatta.
        Et taatustilöydä S. "Ahtimen" kirjoistakaan yhtään ns. ikävää juttua upseeritovereista. Tai Munsalan kilpasoutajista Rinta-Rinnan -Juutalaisen kirjoista... Korkeintaan mainitaan vähän sinnepäin jos sitäkään.


        Mutta luepas vaikka Ilmari Turjan Kumuri. Siinä kirjassa asiat kerrotaan miten ne oikeasti oli.


      • vaan naurattaa
        Lottatyttö kirjoitti:

        Lottatyttö nyt vain sattuu olemaan henkilö, jonka mielestä näilläkin palstoilla on paikallaan kertoa tutkittua tai asiantuntijatietoa kaiken hölynpölyn vatspainoksi.Sen verran pitää kunnioittaa lukijoiden täysjärkistä enemmistöä.

        Lottatytön mielestä totuus voittaa aina. Niin kävi Huhtiniemi-huhussa ja niin kävi Ylikankaan telotushölynpölyssä. Niin käy myös tässä homotouhotuksessa. Valhe ei muutu todeksi vaikka sen toistaisi tuhannesti.Uskoahan siihen aina voi.

        Ylikangaskin on joutunut kahdesti poistamaan valheelliset bloginsa Helsingin yliopiston sivuilta, koska hän on rikkonut kaikkia sivustojen eettisiä normeja vastaan. Jos näillä sivustoilla olisi jotain normeja, niin yksikään homojuttu ei menisi läpi.

        Yhtään faktaa ei ole esitetty todisteeksi upseerien homoilusta, eikä tulla esittämäänkään.

        Se tietysti kirvelee, vai?

        kaltaistesi wannabe-historia-asiantuntijoiden olettamukset ja minusta tuntuu -faktojen esittäminen.
        Ja jos homoupseeri-nimilistaa haluat niin järjestyy. Ei vaan huvittais lähtee jonkun pikkurilli-kapteenin takia ottamaan kunnianloukkauksesta syytettä.
        Ylikangasta ja hänen asiantuntemustaan on turha kyseenalaistaa varsinkaan jos oma tietämys ei perustu mihinkään faktaan.Nauratti kun eräässä armeijan henkilöstölehdessä kirjoiteltiin taannoin että jotkut puolustusvoimien omat "historiantutkijat" oikein "ampuivat alas" ja "sarjatulella" prof. Ylikankaan esittämät teoriat.
        Just joo, kun osutaan asian ytimeen totuudenmukaisesti niin tietty järjestelmä omiaan puolustaa.Niinhän aina korruptoituneessa ja vanhoillisessa järjestelmässä on tapana.
        Ja mitä eettisiin normeihin tulee niin puhdistakaa ensin oma pesänne.Olisikohan pv:n omassa henkilöstöpolitiikassa ja työhyvinvoinnissa mitään korjaamisen varaa..? Että turha lässyttää ylistävää paskaa kun totuus on kuitenkin aivan toinen.Sen verran läheltä olen tätäkin touhua seurannut. Ja jos historiasta aletaan keskustelemaan niin milloin vaan pystyn haastamaan jonkun näistä nykyisistä muka sotatieteiden kandeista tai maistereista.


      • Lottatyttö
        vaan naurattaa kirjoitti:

        kaltaistesi wannabe-historia-asiantuntijoiden olettamukset ja minusta tuntuu -faktojen esittäminen.
        Ja jos homoupseeri-nimilistaa haluat niin järjestyy. Ei vaan huvittais lähtee jonkun pikkurilli-kapteenin takia ottamaan kunnianloukkauksesta syytettä.
        Ylikangasta ja hänen asiantuntemustaan on turha kyseenalaistaa varsinkaan jos oma tietämys ei perustu mihinkään faktaan.Nauratti kun eräässä armeijan henkilöstölehdessä kirjoiteltiin taannoin että jotkut puolustusvoimien omat "historiantutkijat" oikein "ampuivat alas" ja "sarjatulella" prof. Ylikankaan esittämät teoriat.
        Just joo, kun osutaan asian ytimeen totuudenmukaisesti niin tietty järjestelmä omiaan puolustaa.Niinhän aina korruptoituneessa ja vanhoillisessa järjestelmässä on tapana.
        Ja mitä eettisiin normeihin tulee niin puhdistakaa ensin oma pesänne.Olisikohan pv:n omassa henkilöstöpolitiikassa ja työhyvinvoinnissa mitään korjaamisen varaa..? Että turha lässyttää ylistävää paskaa kun totuus on kuitenkin aivan toinen.Sen verran läheltä olen tätäkin touhua seurannut. Ja jos historiasta aletaan keskustelemaan niin milloin vaan pystyn haastamaan jonkun näistä nykyisistä muka sotatieteiden kandeista tai maistereista.

        Juuri Ylikangas uskovaisineen esittää mustamaalaavia pötypuheitaan. Yhtään faktaa ei ole esittää. Et esitä sinäkään. Sotahistorioitsijat ja sotilasasiantuntijat ovat todella faktoihin perustuen ampuneet aslas jokaisen Ylikankaan väitteen salaisista ja laittomista teloituksista. Hänen tutkimuksensa on pelkkää asiantuntematonta sotkua. Kun on haluttu esittää vastineita Ylikankaan valheellisiin ja herjaaviin blogeihin, on ne kahdesti poistettu Helsingin Yliopiston sivuilta.

        Asiaan kuuluu, että puhe käännetään aina johonkin muuhun, kuin faktoja vaaditaan.Se on selvä, sillä perättömiin väitteisiin ei kestävää pohjaa löydy. Usko on asia erikseen. Valheet eivät muut tosiksi, vaikka niihin kuinka uskottaisiin.

        Historiantietojesi taso on olematon.Yhdellekään sotahistorioitsijalle tai sotilasasiantuntijalle et pärjää sekuntiakaan. Vain täysin tietämätön uskoo Ylikankaan keksimiin satuihin tai näihin nyt muodissa oleviin homojuttuihin.

        En palvele armeijassa, joten sen työoloihin en puutu. Et näy tietävän mitään niistäkään.


      • eeeeveeeepeeeeee
        Lottatyttö kirjoitti:

        Juuri Ylikangas uskovaisineen esittää mustamaalaavia pötypuheitaan. Yhtään faktaa ei ole esittää. Et esitä sinäkään. Sotahistorioitsijat ja sotilasasiantuntijat ovat todella faktoihin perustuen ampuneet aslas jokaisen Ylikankaan väitteen salaisista ja laittomista teloituksista. Hänen tutkimuksensa on pelkkää asiantuntematonta sotkua. Kun on haluttu esittää vastineita Ylikankaan valheellisiin ja herjaaviin blogeihin, on ne kahdesti poistettu Helsingin Yliopiston sivuilta.

        Asiaan kuuluu, että puhe käännetään aina johonkin muuhun, kuin faktoja vaaditaan.Se on selvä, sillä perättömiin väitteisiin ei kestävää pohjaa löydy. Usko on asia erikseen. Valheet eivät muut tosiksi, vaikka niihin kuinka uskottaisiin.

        Historiantietojesi taso on olematon.Yhdellekään sotahistorioitsijalle tai sotilasasiantuntijalle et pärjää sekuntiakaan. Vain täysin tietämätön uskoo Ylikankaan keksimiin satuihin tai näihin nyt muodissa oleviin homojuttuihin.

        En palvele armeijassa, joten sen työoloihin en puutu. Et näy tietävän mitään niistäkään.

        Kovinpa tuntuu tämäkin asia hiertävän kivenä kengässä.Jos Marski oli homo niin mitä helvettiä sillä on merkitystä? Oli tai ei niin samanlaisena ukkonahan tuo historian lehdille jää.
        Ja usko nyt jo näillä puheilla että homoja on ollut ja tulee olemaan upseereissa AINA. Niinkuin muissakin ryhmissä ammatista riippumatta.Minä kun tämänkin asian olen valitettavan selkeästi huomannut.
        Ja prof. Ylikangas on kaiken arvostelun yläpuolella.Hänen ansioitaan historiantutkimuksessa ei pystytä koskaan kyseenalaistamaan.
        Ja se että puolustusvoimat on korruptoitunut laitos jossa huono työilmapiiri ja perseennuolennalla vaan menestyy pitää sekin paikkaansa.Mutta älä nyt hirteen mene vaikka totuuden kuulitkin...


    • Homojen suojelupyhimys

      Ei ennen ollut homoja. Homot yleistyivät vasta sen jälkeen kun maito alettiin homo-gen-isoida.

    • totuuden ääni 2

      Aloittaja puhuu totta, Mannerheim oli sodan aikana täysin sairaalloinen ja dementoitunut. Ehkä juuri siitä syystä Suomea kelpasivat puolustamaan eli tykinruoaksi oli hyvä laittaa myös vasemmistolaisia ja muita kuin ruotsinkielisiä.

      • Totta,totta

        "Sodan aikana hän oli vanha, hyvin sairaalloinen ja erityisen raskaan työtaakan rasittama"

        Noinhan se oli. Tuo "hyvin" olisi paras korvata "joskus", niin olisi lähempänä totuutta.

        Marski hoiti raskaan työtaakkansa alusta loppuun asti.

        Dementoitunut hän ei ollut milloinkaan, kuten elämäkerrat ja muistelmatkin osoittavat. Työkyky väheni vasta vuoden -45 lopussa. Silloin alkoivat sairaudetkin ottaa yliotetta.Vanha sotilas ei myöskään sopeutunut poliitikon rooliin.

        "Ehkä juuri siitä syystä Suomea kelpasivat puolustamaan eli tykinruoaksi oli hyvä laittaa myös vasemmistolaisia ja muita kuin ruotsinkielisiä. "

        Maan puolustaminen kuului ja kuuluu lakisääteisesti kaikille Suomen miehille. Saa sitä nykyisin tehdä vapaaehtoiset naisetkin.


    • Adjutantti=

      komentajan rattopoika.

      • Noin se on!!

        Lainasin avauksesta.

        "Adjutanttijärjestelmä oli oleellinen osa henkilöstön johtamista. Divisioonasta alaspäin adjutantti oli henkilöasioista vastaava esikunnan jäsen eli komentoimiston päällikkö.
        Vain korkeilla komentajilla oli henkilökohtainen adjutantti, joka oli yksinkertaisesti esimiehensä avustaja, upseeripukuinen sihteeri. Hän hoiti yleensä kirjeenvaihdon sekä päiväohjelman, matkat, vierailut, juhlat ym. tilaisuudet. Hänen kauttaan kulkivat usen myös komentajan vastuulla olevat henkilöasiat.
        Komentajan arkielämä, kuten majoitus ja muonitus olivat myös hänen vastuullaan.
        Adjutanttien leimaaminen homoiksi on törkeää valehtelua,"

        Tosin valehtelu on tällä palstalla kovin tavanomaista.


    • Pitää muistaa että

      Homoilu oli rikollista toimintaa aina 1970-luvulle asti. Ei silloin olisi armeija voinut mitään homojen palveluksesta vapauttamiskampanjaa edes julistaa, samallahan se olisi julistanut että palveluksessa on pilvin pimein rikollisia. Asia täytyi peitellä, kulissiavioliittoja solmittiin. Todellisuudessa sotilasammatti oli ja on yksi homoja eniten kiehtovista työtehtävistä.

      • Mitä höpiset??

        "Todellisuudessa sotilasammatti oli ja on yksi homoja eniten kiehtovista työtehtävistä."

        Minkäs takia upseerit sitten usein tunnetaan nimenomaan melkoisina naissankareina? Lisäksi lähes kaikki ovat naimisissa ja poikamiehillä riittää naisseuraa.

        Olen seurannut armeijan elämää läheltä vuosikymmenet jo työtehtävienkin takia. Nuo väitteet homoilusta ovat silkkaa pötyä. Varmaan joku yksittäistapaus löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe