Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

  1. Miksi tiede eikä uskonto ?

    http://www.youtube.com/user/TheThinkingAtheist#p/u/38/KRLR9jhP_DM Koska tiede toimii.
    14
    448
  2. Hyvää Darwinin päivää!

    Tänään tulee kuluneeksi 204 vuotta Charles Darwinin syntymästä. Evoluutioteoria on koko modernin aikakauden merkittävi
    16
    442
  3. Indoktrinaatiosta vaihteeksi

    Tuli mieleeni, kun luin "Jeesuksen luo matkalla olleista" joukkoitsemurhaa suunnitelleista äideistä lapsineen, miten hei
    14
    434
  4. Abortinvastustajat asekaupassa?

    Etelä-Dakotassa saattaa olla pian laillista murhata abortintekevä lääkäri. Ehdotetun lain mukaan äidin lähisukulainen vo
    17
    434
  5. Debunking Creationist Junk

    Uusi lupaavanoloinen Youtube-sarja, osa 1, Introduction http://www.youtube.com/watch?v=jwywMP4Sxgo Mukana myös jumala!
    3
    426
  6. How We Know it Happened & Why it Matters

    Donald Protheron evoluutiota ja kreationismia käsittelevä luento muutaman vuoden takaa. Michael Shermer höpöttää videon
    3
    426
  7. Vedenpaisumuksen todiste? #5: Alppien jäämies

    Meillä Suomessa on tällä hetkellä mainio tilaisuus tutustua mahdolliseen vedenpaisumuksen todisteeseen, kun Alppien jääm
    9
    426
  8. Huomenta!

    Missä on kuvattu mistä täällä saa keskustella ja kuka saa keskustella, kun palstan kuvauksen mukaiset viestit tuntuvat m
    TV7
    1
    420
  9. Kristinuskon tulevaisuus?

    Teenpä pienen "profetian". Kristinuskolle tulee käymään kuten kävi tupakoinnille: teollisuusmaissa se marginalisoituu
    Yleistä uskonnosta
    5
    416
  10. Uskonnollinen kasvatus hämärtää todellisuudentajun

    Cognitive Science -lehdessä julkaistu tuore tutkimus toteaa ei-uskonnollisen kasvatuksen saaneiden lasten osaavan erotta
    47
    407
  11. Kuinka kaikki tapahtui

    Palstalla on silloin tällöin pyydetty yleistajuista kokonaisesitystä siitä, kuinka "kaikki" on tieteen mukaan tapahtunut
    3
    406
  12. Expelled exposed

    Tuossa asiasta kiinnostuneille materiaalikooste ID-vammaisen huijarin Ben Steinin propagandapläjäyksestä. http://www.e
    3
    389
  13. Raamattu, massamurhaajan manuaali

    http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000036404012
    Ateismi
    8
    389
  14. TV7 tarjoaa laatua

    On se vaan tämä TV7 hyvä ja tarpeellinen kanava. Ja ohjelmistokin on suorastaan häikäisevän korkeatasoista: erityisesti
    TV7
    17
    387
  15. Oliko liian rankkaa?

    Näköjään avaamani ketju, jossa kritisoitiin voimakkaasti Leisolan yrityksen häpeämätöntä ja epärehellistä ratsastusta Jo
    4
    386
  16. Pieni "profetia"

    Trendi se vaan jatkuu. Tiistaisen loistavan keskusteluohjelman aikana ja sen jälkeen kirkosta on eronnut nyt jo yli 1500
    9
    376
  17. The Greatest Show on Earth

    Richard Dawkinsin seuraava kirja tulee vielä moneen kertaan esille tällä palstalla, sillä sen aiheena ovat evoluution to
    18
    373
  18. paljonko uskonnollisuutta on siedettävä?

    Uskontoja (kaikkia) pyritään ymmärtämään aivan liikaa. Uskontojen houkuttelevuus rationaaliseen ajatteluun kykenemättö
    Yleistä islamista
    6
    365
  19. Darwinin kirjeenvaihto netissä

    Cambridgen yliopistossa on jo pitkään ollut vireillä Darwinin käymän runsaan kirjeenvaihdon laittaminen nettiin. Nyt pr
    Evoluutio
    1
    364
  20. EU:n tiedebarometri

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010062111905225_uu.shtml EU-komission tiedebarometrin mukaan suomalaiset ovat Euroopan
    12
    364